Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 09.02.2021 în toate secţiunile

  1. #postarelunga Bun, dupa cum am promis, revin cu updates in privinta noilor "upgrades" la Superb. Avand in vedere ca proiectul este in principiu finalizat pe toate aspectele: exterior, interior, portbagaj, putere, muzica.. am zis sa lucrez la un aspect la care putini oameni se baga cand vine vorba de un proiect de genu. Si anume, FEELING-UL masinii. Si cand zic feeling, NU ma refer la partea de putere sau stabilitate (aici stam bine). Ma refer la feeling-ul masinii in general. Desi dotarile Superb-ului, pentru anul ei de fabricatie, trimit Superb-ul in zona premium, fiind totusi o Skoda, exista cateva aspecte care o delimiteaza de o masina premium, iar cel mai important aspect dpmdv este insonorizarea. Dat fiind si anul de fabricatie (2002), in acea perioada nici un producator nu se axa foarte mult pe zona asta nici macar producatorii de top gen Audi, Bmw etc. (excludem brand-urile de lux gen Bentley, etc.). Asa ca.. am hotarat sa o insonorizez complet pentru a reda acea senzatie ce o regasesti intr-o masina premium mai noua din gama "luxury" (A8, S class etc.). Da stiu, suna putin "prea prea" aceasta ambitie de a mea, dar cu materialele corespunzatoare, se poate. Avand mare noroc cu un prieten ce detine un garaj renumit pe partea audio si cu o experienta foarte mare in domeniu asta, am discutat despre ce vreau sa ii fac. La recomandarea lui, am ales 2 tipuri de insonorizant: CTK Standard Pro si CTK Caimat. Ambele au rol de insonorizare, dar CTK Pro are rolul principal de a atenua vibratiile pe cand celalalt este conceput pentru a atenua sunetele exterioare. Daca tot urma sa desfacem tot interiorul, am zis sa rezolv si greierasii ce ii mai avea masina (acei greierasi tipici masinilor VAG mai vechi). Asa ca am comandat si CTK Anti Creak care este o banda ce se pune pe plasticele masinii, in special pe cele ce sunt in contact direct cu alte plastice. + cleme originale pentru inlocuirea celor vechi care erau mai uzate / rupte. Modul de lucru a fost urmatorul: Se aplica primul strat de insonorizant CTK PRO cum se procedeaza la majoritatea lucrarilor de genu, iar peste, venim cu al 2-lea strat CTK Caimat (acea pasla). In total, au intrat in masina cca. 80 de kg de insonorizant (podea, partea din spate, usi, portbagaj) Cu aceasta ocazie, am reusit sa vad si podeaua masinii, care surprinzator se prezinta in stare foarte foarte buna. Recunosc ca aveam putine emotii aici sa nu dau de rugina sau alte surprize. Am gasit si putina umeazeala ce am rezolvat-o (erau niste dopuri lipsa). Daca tot am dat plasticele jos, am zis sa fac si un suport custom la telecomanda de la Airlift. Voi sacrifica 2 din cele 3 suporturi de pahare pentru a integra telecomanda acolo. Nu tin minte sa fi folosit vreodata mai mult de un suport de pahare, deci consider ca nu pierd acolo din practicalitate. Dimpotriva. Voi avea comenzile de la airride mult mai la indemana. Inainte tineam telecomanda in cotiera, iar la condus, o puneam in sertarasul de sub cotiera. Statea bine si acolo, dar va arata mult mai bine la final Avand in vedere ca am facut acest pas, am pus si statie separata pe medii si inalte, pentru a pune boxele la adevarata lor valoare. Rezultatul insonorizarii? Fara DAR si POATE, cea mai desteapta investitie de pana acum. Foarte mult nu am apucat sa testez masina in setupul nou datorita faptului ca nu am scaunele momentan. (Vor fi duse la retapitat). Dar din cate am apucat pot sa zic urmatoarele: PRO: - Incepem cu usile care sunt mult mai solide. Pana si cand le inchizi, acel "click" s-a schimbat mult oferind o senzatie de premium. - Liniste totala in interior. Poate prea liniste pentru unii, dar avand in vedere ca eu cautam asta de la inceput, a iesit exact ce imi doream. Sunetul evacuarii s-a diminuat foarte mult. Exista o diferenta uriasa cand deschid geamul vs cand este inchis. Va suna exagerat ce zic dar linistea din interior este la acelasi nivel cu ceea ce o gasesti la o masina premium din clasa superioara. Da stiu ca geamurile care nu sunt duble ar reprezenta un minus in comparatie cu o masina de genu, dar asta se resimte la o viteza de peste 130 km/h. - Greierasii de care mentionam mai sus au disparut. Masina se simte exact ca o masina noua, foarte inchegata si fara greierasi. - Vibratiile specifice TDI-ului au disparut. Adica au fost "mascate" ca ele fizic sunt tot acolo - Muzica... ireal cum poate sa sune. Sunt convins ca si fara statia individuala, era un "improvement" foarte mare datorita insonorizarii, dar avand in vedere ca am pus si statia.. suna foarte foarte bine si clar. Avand in vedere toate cele mentionate mai sus, pot sa zic ca acel "feeling" de care vorbeam la inceput s-a schimbat complet, masina oferind o senzatie de premium si luxury pe care o si cautam. Este total alta masina. Chiar si pentru mine care o detin de atata timp, este o schimbare cu care inca nu sunt obisnuit. Ti-e mai mare dragul sa te plimbi cu ea acum. Ca merg cu pe autostrada sau drum cu piatra cubica sau orice alt drum, in interior nu se aude mai nimic, este o liniste deplina. Avand si o Kia Ceed GT luata de noua, trecand deseori de la Kia la Superb, se simteau diferente mari. Totusi vorbim de 2002 vs 2020 si 330k km vs 0 km. Acum nu mai este deloc asa. Contra: - Singurul aspect negativ asupra insonorizarii pe care il am in cap ar fi.. greutatea. Aproximativ 80 - 90 de kg de insonorizant in ea afecteaza performantele masinii. Nu se simt in realitate dar probabil timpii pe 100 - 200/sfert de mila/ etc. au mai crescut putin.
    20 points
  2. Hai sa va zic si parerea mea: urmeaza un post mai lung! Eu sunt maniac cu intretinerea unei masini. Toti prietenii imi zic asta. Am nspe produse de detailing si piesele tot timpul sunt OEM sau mai bune decat OEM. Cazul meu: O3 luata de noua de aici (100.000 km actual) si un Volvo V40 (185.000 km) luat din Olanda ambele din aceleasi an, Skoda mai batrana cu 6 luni. Pe partea de aspect, daca masina nu a fost lovita arata clar mai bine decat una din Romania. Eu Skoda o tin in curte, la casa dar la cumparaturi cum zicea si @tavitara nu pot sa o iau cu mine in buzunar. O parchez la 200 m de magazin de rad prietenii de mine (zic ca daca aveam vreun Ferrari nu mai mergeam cu el pe strada) .. Dar tot are mici indoituri. Fun fact : de curand am trecut pe langa o turma de oi si a a venit un caine ciobanesc latrand si aud un poc in lateralul masinii. Bineinteles, a dat cu lemnul ce il avea legat la gat in portiera (am vazut doar acasa, dar oricum nu cred ca ma dadeam jos atunci). Volvo desi are dublu numarul de km arata mai bine. La fel, la partea tehnica o masina rulata pe drumurile din Romania nu va fi niciodata la fel ca una rulata pe autostrada, la fel este si cu uzura motorului. Al 2-lea aspect legat de samsareala. Am vrut si eu sa ma fac "samsar" . Am firma , am cont la licitatii, zic eu iau doua masini Volvo-ul de mai sus si inca una . Mi-a placut V40-le si am mai luat inca una. Totul ok, masina super ok (discuri , anvelope noi etc). In cele doua luni cat am stat cu masina pana am dat-o sa nu va zic cate telefoane si mesaje am primit. De aici mi-am dat seama ce se cere si ce gandire are romanul. Imi pare rau sa generalizez dar asta e experienta mea. Am pus masina cu 8500E la vanzare cu factura si TVA. O masina similara pe mobile.de la vremea aceea era 7800-8000E in Germania (cea mai ieftina)!! In urma licitatiei la mine a ajuns la 7000E (super-pret cred ca si acum) la care trebuia sa adaug eu TVA-ul cand o vand. Deci 7000+1330 E TVA-ul (care il predai la statul RO + profitul meu (0 in cazul asta), impozit pe profit, numere rosii , asigurari, umblatura , combustibil, remuneratie contabil firma. Stiu ca datele nu bat cum trebuie, deci daca era sa calculez un profit de minim 500E + impozit pe profit 300E+restul 200E, masina trebuia sa o vand cu 9330E. Toti care m-au sunat si le-am explicat cu documente , cu cat am luat masina , ziceau ba ca nu ii intereseaza de TVA , ba ca lor nu le trebuie factura ,ba ca au gasit ei nu stiu ce masina cu putin mai multi km dar cu pret mai mic. Ce vreau sa zic e ca pe toti ii interesa pretul si nu starea masinii, daca a fost sau nu data peste cap, daca are km reali dovedibili cu factura de achizitie. In final am dat-o (doar ca sa scap de ea si sa nu imi mai tin banii blocati cu 8000E) unui baiat care a verificat-o intr-un service. L-au si felicitat oamenii de acolo ca ce masina buna si-a luat. Dupa povestea asta mi-a dat seama ca nu te poti ocupa cinstit de o astfel de afacere. Ori pierzi TVA-ul pe drum , ori masina a fost avariata, ori Km dati inapoi si alte hibe ascunse.
    4 points
  3. Asta e esenta pietei auto sh la noi. Nu are rost sa ne mintim. Daca eu imi pun masina la vanzare acum, cu un preț mai mare cu 2-3k euro vs masinile venite cu 2x km din Germania sau Olanda sau Belgia...nu am nicio sansa la vanzare. In continuare exista mitul, legenda ca aia pe afara ruleaza masina in sufragerie, ca fac schimbul de ulei la 5k km (in realitate masinile alea nu vad service mai devreme de 30k km), stiu cazuri de masini de flote unde firma avea propriul service iar schimbul de ulei...se facea...asa...din cand in cand. Manariile n-au fost inventate de romani dar au fost duse la rang de arta. Plus ca...sa nu uitam celebra vorba: "nu mergi cu kilometri pe strada.".
    1 point
  4. Posibil ... Eu am avut de ales intre 7P 2011 cu 200k cumparata de noua aici Cam naspa masina , sincer , era prima vazuta la Welt auto si am strambat din nas la greu in toate pozitiile , desi era sa o cumpar doar ca imi ofereau garantie Si am luat direct din Germania 2012 cu 215k pana la urma Arata ca noua ... nici greierasi nu avea , nici zgarieturi , nici portiere infundate , etc Sa o vezi acum dupa 3 ani in RO ... greieri , portiere atinse in parcari , oglinzi lovite in parcari , etc Eu am grija de masina , dar nu pot sa o duc in casa cu mine seara sau sa o pun in caricior la cumparaturi sa nu o loveasca cineva in parcare Nu stiu dincolo cum este dar aici oamenii parca sunt pe camp , nu se merge pe culoare ci se merge printre masini in parcari , cu toata familia , cu plase cu carucioare , etc
    1 point
  5. Nu stiu ce sa zic. Eu am avut de ales intre Octavia 3 adusa din afara cu jde mii de km la bord cu 9000 euro sau...Octavia 3 cumparata de aici, de la un domn care a luat-o din reprezentanta din Ro, avea sub 100k km, cu istoric complet, intretinuta, fara probleme mecanice, cu care a mers la munca si in concedii, cu 10000 euro+. Testand ambele variante, am ales constientizand dupa prima experienta cu samsari, masina din Romania. Sa zicem ca pe partea de suspensie a avut mai mult de munca, insa pe interior, pe exterior, toata masina nici nu se compara cu cele aduse din afara pe care le-am vazut. Desigur, puteam sa ma duc in DE, sa mai dau bani pe avion, pe numere si celelalte cheltuieli conexe, dar sincer n-am chef. M-am suit in masina, am parcurs jumatate de oras, am fost la service, am verificat-o si in aceeasi zi am batut palma. Si cred ca la bani am iesit la fel cu ce as fi platit unui neamt pe o masina buna de acolo. Si banii raman in Ro. Ce vreau sa zic e ca noi avem o obsesie cu Germania. Tot ce e in Germania e sfant, perfect. Se gasesc si la noi masini intretinute, curate, de la proprietari care le-au luat cu banii lor de noi si ca drept dovada au avut si grija de ele. Cine vrea sa deschida ochii, gaseste suficiente variante de genul pe Olx, seat, skoda, vw, chiar si audi, insa desigur, modele mai slab echipate. Sau cumperi masina noua si pierzi 50% din valoare in primii 2-3 ani. Pe cand termini ratele deja masina e posibil sa valoreze mai putin de 50% ceea ce e cam nasol. Cine isi permite, sa o faca
    1 point
  6. Personal, cand o sa activez cardul WeCharge, o sa incerc sa incarc cat mai des la Moon-urile din parcarile dealerilor. Cred ca daca o sa se vada o cerere mare la Moon, o sa fie o retea de baza prin Ro. In weekend, un ID.3 probabil ride sharing s-a grabit sa ma depaseasca sa ajunga inaintea mea la priza la Lidl Aviatiei unde mai era un ID.3 cu accelasi numar. Nu o sa mai tina mult incarcarile de genul...
    1 point
  7. @Mariancj conteaza daca masina are sistem de navi superior (varianta pro care are si un slot de sim separat intre cele doua porturi SD) pentru a beneficia de tot ''accesul'' in cloud-ul car-net, aplicatia weconnect foloseste un data plug conectat in portul OBD2 care costa @60 lei in functie de dealer avand functii de informare basic, referitor la stick este ca si cum ai avea un wireless data share (nu mai dai net la navi din telefon si folosest internetul mobil din stick... mare treaba nu faci), varianta pro are hardware pentru e-sim functia fiind premium phone care pe langa faptul ca ai internet din e-cartela telefonului, remote ai si semnal mult mai bun in zone cu semnal prost. Referitor la ce vrei tu sa faci, VW este foarte strict la aceste servicii pentru ca ei nu le considera sigure in remote call cu toate ca te pune sa platesti abonament cu posibilitate de reinoire unde mare lucru nu ai ce sa faci. ( jegurile nu vor sa implementeze serviciile pentru ca sunt usor de hack-uit de rusi) Cand vor ajunge sa fie ca MB online sau Volvo On Call mai au de investit mult. (se poate verifica daca ai activata functia verificand in greenmenu bifata functia VW online prin care se poate face legatura la server modificand/actualizand module/parametri/loguri/statistici... majoritatea producatorilor folosesc astfel de trucuri in background... o sa apara ''unu' sa-mi zica ca ''ba'' nu este posibil asa ceva, relax si atunci cu iti explici ca in iarna asta sa actualizat ca prin minune la ultima varianta de soft BCM-ul 09 si Dash 17 pacat ca nu am facut un ps la varianta de soft din vara la module... dracu stia ca pot face remote call la module)
    1 point
  8. Asta cu nemtii care nu prea vor sa vb engleza era valabila acum 20-30 ani, in prezent nemtii vb engleza, mai ales cei care fac comert... Problema nu trebuie privita asa simplist, cei mai multi dintre potentialii cumparatori nu au nici macar timpul necesar pt o astfel de operatiune, au serviciu, apoi tot cei mai multi nu se pricep la masini, nu pot duce la bun sfarsit toate etapele, plus costurile auxiliare care nu sunt mici daca masina nu e una scumpa. Eu nu m-am referit la mine sau la o mica minoritate, deci da, nu e simplu sa cumperi o masina din D. Mai este vorba si de reticenta vanzatorilor privati nemti fata de romani, sau straini, in general. Sau cel putin era. De exemplu, in 2007 am cumparat la licitatie pe ebay un Ford Fiesta de la un neamt care intr adevar nu vorbea o boaba de engleza, nu ca nu vroia, pur si simplu nu stia. Desi aveam calificative pozitive multe pe ebay, si am corespondat cu el in prealabil in germana, vanzatorul a cautat si gasit un roman de la el de la fabrica si l a pus sa ma sune sa confirm faptul ca vin cu avionul respectiv.
    1 point
  9. Back from Bansko, 6.8l/100 media daca mai conteaza, deja 100500km and going smooth @nsmpana cand o mai tin? din moment ce merge atat de bine si am trecut de 100mii probabil nu mai este de vandut ci de tinut in familie .. dar pentru mine inca nu stiu, am facut un test drive cu CX5 (benzina 2.5, fara turbo) si m-a dezamagit (tinuta de drum, balansul la viteza - mi s-a parut efectiv nesigura la miscarile volanului, zgomotul si acceleratiile, atat de pe loc cat si din mers), ma intreb pana la urma daca un SUV este de mine sau nu, asa ca gandul meu ramane tot la un A4 quattro (daca e sa ma iau dupa sfaturi) motorizarea Ultra (190cp) oricum .. nou e ff scump (50k+), sh se gasesc greu cu tot ce vreau eu (AH, AC 3 zone, ACC, full LED, alcantara, gri manhattan) mai ales in Romania (ca sa am un istoric cat se poate de real) prin urmare, ca sa nu fac offtopic, deocamdata merg cu G7, la primavara ii mai fac o ceara si mai detaliez si pielea din interior si e ca noua
    1 point
  10. @Doc Morelli comparam si dotarile? Ca daca ma uit bine, Style-ul meu din 2019 cu ceva extra abia ajunge nivelul unui "amarat" de Ambition din 2021.
    1 point
  11. Octavia si inflatia 2015-2021. Poza doar pentru cunoscatori.
    1 point
  12. Salutare, Intretimp am reușit să înscriu mașina si am făcut o plimbare de doua zile prin Maramureș, la Borșa, Pasul Prislop. Foarte frumoase priveliștile, păcat ca am prins ceața destul de mult, dar au fost zone fără ceața. Însă știu zona din vară, recomand! Mașina se comporta exemplar, confortul este maxim, spațiu mare pentru bagaje si doua echipamente de schi. Suspensia este foarte confortabila fata de cum eram obisnuit pe B6 unde am telescoape noi normale + arcuri eibach. 4motion-ul la fel, nu îmi da emotii ca nu am sa urc vreo pantă sau că rămân in ceva parcare unde este zapada + ma ajuta si garda la sol. Cu DSG-ul trebuie sa ma obișnuiesc, am mers si pe Modul sport ca sa nu schimbe asa subturat. Cand este pe Modul ECO se da cutia la Liber, am înțeles ca această functie se numeste Coasting. E mișto oarecum. Farurile sunt șmechere, e o placere sa conduci noaptea. Consumul a fost de 6.1 l/100km. Traseul de 350 km, dus întors plus pe acolo prin zona doua zile. Este un consum bun zic eu.
    1 point
  13. Blaser, uzura ambreiajelor (sunt mai patinate la acei km.). juii, nu, nu risti nimic. Dan.MDLL, si 140cp si 170cp, au DQ250.
    1 point
  14. Eu am avut parbriz incalzit cu firisoare pe masina anterioara si era excelent si la -15 C.
    1 point
  15. 0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!