Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 08.01.2021 în toate secţiunile
-
Chiar daca masina nu scotea fum aproape deloc - am luat compresia si era un pic scazuta. Cumulat cu un pic cam mult ulei bagat pe recirculare am decis sa desfac motorul. Nu regret ca l-am desfacut - cuzinetii de palier aveau ceva uzura si segmentii de compresie erau din 2 bucati (toti la fel deci nu erau rupti - cineva i-a lasat asa cu intentie). Daca totul merge cum trebuie ar trebui sa am compresie mai buna acum (0,5-1 bar in plus pe fiecare cilindru). O sa gasesc o solutie sa pot ajusta un pic si presiunea scoasa de turbina. Cam tot motorul era murdar de cand am luat masina si fara sa-l dau jos nu aveam cum sa il curat cum trebuie.3 points
-
1 point
-
Merge ok masina. Consumul este unul foarte apropiat de cel de cordoba 1.9 SDI. (un pic mai mai mare la Golf 7). Dar dinamic este clar mai vioi motorul de golf 7 chiar daca are capacitate mai mica (1.6). Si cu Cordoba mergeam 1150 km in afara orasului. Cam tot pe aici merge si golful.1 point
-
Am încărcat și PDF-ul Am văzut și eu acum ca nu se înțelege nimic cu zoom, nu le controlasem. Descarca PDF-ul1 point
-
Poate s-a mai discutat dar exact problema o intampina sotia, dar doar cand ajungea acasa, inainte sa intre in curte. Am gasit si cauza: decupla centura de siguranta in timpul in care astepta sa se deschida portile. Nu stiu daca e bug sau feature.1 point
-
La ce balon ai tu /60, poti pune ce vrei, ca tot confortabila va fi masina. Pune XL, fara grija. Cat despre db, tot ce este sub 71 db, sunt silentioase si foarte silentioase.1 point
-
O diferenta de zgomot de 1 db (de la 68 la 69 db) ar fi sesizabil? Fiind o variatie logaritmica (nu liniara), am inteles ca o diferenta de 3 db inseamna aproximativ dublarea zgomotului...1 point
-
Da, pe masina.... cine vrea sa.o cumpere, sa isi cumpere o antena aftermarket, e 50...100 lei.1 point
-
Eu "am impacat si capra si varza, am mers pe solutia de mijloc adica plug-in ,in oras merg pur electric iar la drumuri in afara intra benzina in actiune. Asa am scapat si de stresul oricarui range. Singurul dezavantaj este ca ma jupoaie astia astia cu 3 ron la impozit in loc de zero.😂1 point
-
Am conectat masina la WiFi-ul din casa. Pare ca stie doar WiFi 4 (802.11n), dar e destul. Nu observ, totusi, nicio imbunatatire in felul care reactioneaza aplicatie de iPhone. Tot cam un minut sa faca orice operatiune ii ia, de zici ca trimite pe cineva la masina sa schimbe temperatura de mana.1 point
-
Mi-am luat hate-ul asta la fiecare Golf nou cumpărat, e-Golf-ul fiind campion...1 point
-
1 point
-
Exact. Multa lume inca nu intelege chestia asta cu poluarea si zice ca e o minciuna, o conspiratie. Un pic de imaginatie sa ai si iti dai seama ca in cel mai rau caz, mutam poluarea din orase in afara, la centrale, a caror noxe pot fi controlate mult mai usor. Si tot este un castig masiv. Pentru ca peste 50% din populatia globului traieste in orase si densitatea de populatie este mult mai mare in ele. Ca idee, in Romania, mai mult de 50% din energia electrica consumata este produsa din surse regenerabile, hidro, solar, eolian, atomo. Fiecare vede problema din prisma lui si cred ca aici e problema noastra, a romanilor, ca gandim individualist. Bah, daca mie mi-e bine, daca eu cheltui suma minima de bani cu carburantul, daca mie mi-e comod, gata, asta conteaza. In rest, nu ma intereseaza de copii, de batrani, de aer, de zgomot, de nimic. S-a vazut mentalitatea asta cand s-a pus in discutie taxa oxigen. Ba ca nu se face nimic cu banii aia (ceea ce este adevarat, insa descurajeaza oamenii sa mai cumpere rable ori sa circule in centrele oraselor cu masina personala), ba ca ei de unde iau bani de masina euro 6 (ca de parca masina ar fi un drept), samd. Atata timp cat o sa ne gandim la binele propriu, o sa putam discutii interminabile despre o multime de subiecte. Am trecut de cateva ori prin Bucuresti si senzatia de aer imputit, de harmalaie, de claxoane si de oameni care efectiv nu se uita in jur ci doar isi urmaresc scopul e foarte evidenta si neplacuta. In oras, electricele au sens, consuma putin, nu fac zgomot, nu polueaza (btw, si franele polueaza la masinile standard, produc praful ala negricios de pe roti) si sincer sunt mult mai fun de condus. De asta s-au si epuizat stocurile de e-Citigo, de asta Zoe si Leaf se vand pe banda rulanta, de asta ID3 se vinde si la noi foarte bine. De asta si Sandero/Logan pe GPL o sa se vanda super. Fiindca unii oameni au mai iesit din scorbura lor de "da' de ce sa platesc bani in plus cand pot sa merg cu tdi-ul meu?". E vorba de simt civic, adica sa te mai gandesti si la ceilalti. Nu zic, nu suntem inca suficient de "bogati" ca norvegienii sa ne luam numai electrice, insa deschisul la minte, renuntatul la fudulie si civilizatia nu ne costa nimic.1 point
-
o parte din noi ne uitam cu sufletul la gura ca Pisica in calendar Asteptam cu interes DIY si adresa unde sa trimitem 🍺1 point
-
Chiar dacă prinderile sunt identice, o diferența trebuie sa fie, altfel făceau un singur model la vw. variant are codul cu 3G9, berlina cu 3G5. Sufixul la un controler determina pe ce model de mașina se montează sau ce opțiuni are. Cine ți-a zis ca nu contează e meseriaș. 😉 Cel cu sufixul N se montează pe mai multe modele dar pe Passat 2015>> se montează doar N Cel cu sufix G se montează pe golf 2013-2020, Tiguan, audi a3, seat ateca , Skoda Fabia, kodiaq, Octavia,Superb. Și atât, zice Etka. Singura problema ar putea fi (in cel mai bun caz) compatibilitatea listei cu adaptări care s-ar putea ( nu știu sigur) sa se rezolve cu o reparametrizare, asta însemnând VCP Pro sau ODIS. Codul butonului e 3G0 959 511 B pt berlina A pt variant. La buton ai nevoie și de un suport din plastic 5G0 868 345 Conector buton: 1K0 972 704 C Conectori controller: 24pin 5Q0 972 724 6pin 4F0 937 731 10pin 6R0 972 930 negru 10pin 6R0 972 930 A rosu Cel mai simplu, dacă nu gasesti cablajul deja făcut pe AliExpress sau pe kufatec.de e sa mergi tot la dezmembrări și sa ceri murele cu 20-30 cm de fir ( nu stau aia să-ți descâlcească cablajul pana la panoul de siguranțe, taie cablurile ) și sa le prelungești. Dar e mult de munca și ai nevoie și de papucii care vin in panoul de siguranțe și in BCM. Iar in panoul de siguranțe vin vreo 4 fire și ca sa fie și mai complicat unul sau dou nu au alimentare deci trebuie ori sa improvizezi ori sa alimentezi acea siguranța ( alte fire alți papuci de conectare ) Cand ajung diseară acasă pun schemele electrice. Atasez niște poze de la mine, zilele trecute am făcut retrofiting la deschidere electrică hayon și dacă tot era dezmățată mașina, și aveam deja cablajul pt trailer de pe alta mașina, am trecut și firele pt trailer. Controlerul pt trailer e montat exact lângă cel pt deschidere electrică, in stânga, in portbagaj.1 point
-
Un video despre un Audi A3 cu 1.8 TSI gen 2. De la minutul 25:32 la 40:00 aveti o prezentare detaliata a motorului cu bune si rele:1 point
-
Update la putin peste 2 luni si 2000 km parcursi. Nimic de raportat, nu am avut, din fericire (sa nu cobim), din problemele despre care am tot citit. Am avut o singura data warning de bateria de 12V dar s-a rezolvat de la sine si de 2 ori s-a aprins becul de airbag, dar tot asa, s-a rezolvat la urmatoarea inchidere a masinii. Singura schimbare a fost ca am schimbat anvelopele de iarna din Dunlop in Continental TS 850P Seal Inside, cele cu marcajul +, recomandate de VW. Schimbarea a fost facuta fiindca cele Dunlop erau RoF, pe langa duritatea lor, masina nu are senzori cantitativi de presiune in roti.1 point
-
Nu vreau s-o dau in discutii de cauciucuri, insa nu inteleg obsesia tuturor cu necesitatea de cauciucuri premium pe "asemenea masini"... zici ca ar fi ceva 900cp @ 1000nm Eu am 380cp si 750nm aproximativ, mi-am luat cauciucuri Nexen de iarna si pe cuvant daca nu ma gandesc ca am facut cea mai buna alegere la fiecare drum facut cu masina, avand in vedere aderenta buna cat si confortul oferit de acestea (apreciez ca sunt peste unele branduri premium de 2 ori mai scumpe, fara exagerari). Vezi aici o comparatie si verdict final VS alte marci https://alltyretests.com/nexen-winguard-sport-2-test-review/ , concluzia fiind ca premium nu inseamna mereu mai bun. Cat despre rupt aderenta, e 4x4 masina, fff greu va rupe aderenta fiind si stock, 310cp cu doar 400nm, gandeste-te ca abia iau eu un scart cu launch control pe cuplu aproape dublu. Sustin ideea de a merge pe cauciucuri dedicate de iarna si niciodata all season (poate doar daca nu vede zapada niciodata sa te gandesti la all season). Ultimul gand, sunt cauciucuri de iarna, mergeti cu masina pe strada in conditii de iarna, nu va ganditi la performante de circuit.. keep it safe Sper ca nu am suparat pe nimeni si scuze de offtopic. In alta ordine de idei, ca tot am mentionat de putere, ceva planuri de modificari software/hardware pentru crestere putere?1 point
-
Multumesc pentru urari. Cateva poze la ceas de seara. Un mare plus pentru farurile Matrix Led, chiar isi fac treaba.1 point
-
Salut! Masina am achizitionat-o in mai 2019. Per ansamblu am fost foarte incantat. Insa nu m-am putut obisnui cu farurile standard (halogen) in special cu lumina galbena (de zi). Drept urmare o idee a aparut - retrofitul farurilor cu XENON si LED DRL. Aveti nevoie de urmatoarele: 1. Faruri Xenon cu LED drl - dreapta 5E1941016B / stanga 5E1941015B 2.Calculator Xenon (8K0941597E sau 8K0941597B) - 2 3.Calculator LED DRL 4g0907697d - 2 4. Calculator far AFS 1T0941329B - 2 5. Cablaj Xenon (convertit de la halogen) + cablaj AFS 6. Calculator AFS 7p6907357A (ulterior va fi updatat la 7p6907357D prin update firmware si parametrizat pentru octavia 3 Combi) - 1 7. Senzor pozitie (pentru Combi nu exista decat un senzor - pe spate) 5Q0512521E (este made in romania) - 1 8. capac plastic (in locul vechiului reglaj de faruri la interior) 5E0858129 9B9 - 1 9. suruburi si piulite pentru prinderea senzorului de pozitie N10653601 - 1 / N10569501 - 2 10. prinderi pt calculator AFS - N91158501 - 2 11. N10701201 - suruburi pt prinderea calculatoarelor de far - 18 12. Varnis cauciuc pentru mufa senzorului de pozitie 1J0906102 - 1 13. becuri D3S - eu am luat Osram OEM - 2 14.BCM high in cazul meu 5q0937086BR BCM are nevoie de CP (component protection), codare chei (2 in cazul meu), codare (se precodeaza /parametrizeaza inainte de a fi montat pe masina) Si acum preturile aproximative - pana am adunat tot a durat aprox 2 luni si am mai uitat din ele : Cablaj Xenon + AFS - 100 eur transport inclus calculator AFS -250 lei (OLX) becuri Osram originale OEM (OLX) - 150 lei.buc Farurile cu tot cu calculatoare - aprox 900 lei/buc (cu calculatoare achizitionate pe pe drive2.ru si de pe olx din romania) Senzor pozitie - 100 lei materiale marunte - suruburi etc (250 lei) BCM - 200 EUR CP, codare chei - 100 EUR Se mai adauga reglajul farurilor...probabil 200-250 lei nu stiu exact Initial am facut acest retrofit pe BCM mid. A durat cam 2 saptamani pana acesta a sosit. Si m-am apucat sa fac retrofitul pe cel vechi. Citisem foarte mult inainte de a ma apuca si eram convins ca voi reusi. Am lucrat cate putin pe o perioada de 3 zile la retrofitul pentru xenon. De la inceput pot spune ca nimic nu a mers din prima... Pentru a trage cablajul de la faruri spre interior a trebuit sa scot plasticele de sub parbriz. Pentru a face acest lucru trebuie sa scoatem stergatoarele. Am omis acest lucru si nu am avut extractor...norocul ca am un service foarte aproape si am imprumutat unul. Pentru a duce firele spre interior trebuie sa scoatem bateria. Am crezut ca greul a trecut insa abia atunci incepea partea nasoala. Introducerea pinilor in panoul de sigurante...dupa 3 filme vizionate pe youtube (degeaba) si 3 ore pierdute am reusit intr-un final. E drept ca operatiunea s-a efectuat afara. Apoi am conectat calculatorul AFS si am verificat codarea acestuia. Calculatorul provenea de pe Golf si a trebuit reparametrizat pentru Octavia si codat. A doua zi m-am ocupat de firele pentru senzorul de pozitie si de instalarea senzorului. Demontat plastice de pe partea stanga, roata stanga spate si protectie aripa. Aceasta operatiune am facut-o in interior a trebuit sa golesc garajul (care era ocupat cu o gramada de alte nebunii). Senzorul are o pozitie destul de nasoala insa am reusit instalarea lui. Am tras firele, apoi verificat daca acesta comunica cu calculatorul (totul OK). Am trecut apoi la faruri (demontat bara, scos faruri halogen, instalat faruri xenon). In tot procesul asta am uitat sa introduc sigurantele pentru calculatoarele AFS din faruri...m-am conectat la modulul 55 si ce sa vezi eroare... timp de 1 ora m-am chinut sa aflu ce are...ma gandeam sa desfac si cablajul pe bucati si tocmai cand eram gata sa fac asta m-am uitat la panoul de sigurante si am vazut locurile goale. Am introdus sigurantele si ca sa vezi...au fost recunoscute. M-am apucat de adaptarile necesare pentru functionarea farurilor Bixenon pe MID BCM. Dupa zile intregi de citit pe forumuri m-am gandit ca va fi foarte usor si va merge din prima... nu a fost asa. Din cate am constatat fiecare BCM (model) are particularitatile sale. Desi aveam lista de adptari clare si persoanele care mi le-au dat mi-au confirmat ca functioneaza....uite ca la mine nu mergeau. (problema pentru faza scurta/faza lunga) In ce consta defectul: Porneam masina, aprindeam farurile si timp de 8 secunde clipeau de parca era pom de craciun - faza scurta cand stanga cand dreapta... am verificat adaptarile de 3 ori...degeaba. Am renuntat sa caut raspuns si am trecut la codarea benzii LED si a luminilor de pozitie. Acolo nu am intampinat dificultati - aveam cablajul facut si conectat pe canalele originale din BCM. A mers perfect. Ultima parte codarea modulului AFS. Erori cat cuprinde incorrectly coded etc. Am apelat la un prieten rus, desi in Rusia era o ora tarzie si acesta a acceptat sa ma ajute. Update firmware modul AFS, parametrizat pentru Octavia si codat pentru Combi. Victorieee...au inceput sa se miste lentilele ) - mers repede la un amic care are un service si reglat farurile. Totul bine, plec de la el si dupa 5m parcursi se stinge farul drept. Ajung acasa si ma apuc de scris mesaje (colegilor din Rusia) - fiecare cu cate o parere (ba ca la BCM-ul meu nu merge, sa adaug un releu, sa verific codarile.....obosisem) intr-un final vine raspunsul (cu lumina oprita sa pornesc motorul apoi sa aprind farurile) - eram pe drumul cel bun clipeau 8 secunde dar macar nu se mai stingeau dupa. Am mai stat 2 ore pe net cautand solutii si am gasit o adaptare alternativa pe care initial nu am observat-o. Eram rupt si nu am mai incercat atunci. Ulterior am modificat rubricile respective si....GATA!!! Totul a functionat ca "de fabrica". Codari: in bloc 17, codam [LN] _Dynamic cornering lighting: [VN] _yes in bloc 09, codam [LO] _Erweiterte_Fernlichtsteuerung: [VO] _AFS, BCM-Fernlicht Apoi trecem la adaptarile blocului 09. Faza scurta (6ABL LC5, 7ABL RB1) 1 — 6 LED Lichtmodul 2 — 36 (l), 40 (d) 3 — 1A (l), 1B (d) 4 — Abblendlicht Links / Rechts ( dipped beam) 5 — Lichthupe Generell 6 — 127 7 — Allwaus 8 — Coming Home oder Leaving Home active 9 — Not 10 — 100 11 — maximize 12 — Not 13 — Not 14 — 0 15 — minimize 16 — Not 17 — Not 18 — 0 19 — maximize Faza lunga (8FL LB39, 9FL RB2) 1 — 6 LED Lichtmodul 2 — 37 (l), 41 (d) 3 — 1C (l), 1D (d) 4 — Fernlicht Left / rechts high beam (to shine with the left / right headlight) 5 — Lichthupe Generell (blinking of a high beam ) 6 — 127 7 — Allwaus 8 — Not 9 — Not 10 — 0 11 — maximize 12 — Not 13 — Not 14 — 0 15 — maximize 16 — Not 17 — Not 18 — 0 19 — maximize Pentru LED DRL si luminile de pozitie modificam: Leuchte2SL VLB10 and Leuchte3SL VRB21. Dimensions in Leuchte16BLK SLB35BLK SL KC9 and Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3 Am atasat poze pentru codare LED DRL si pozitii Pentru retrofit spalatoare faruri avem nevoie de urmatoarele: duze spalatoare faruri: 5E0955965 - 1 5E0955966 - 1 capace (pt bara normala) - la RS sunt alte coduri: 5E0955109GRU - 1 5E0955110GRU - 1 rezervor (cu spatiu pt 2 pompe si capacitate marita) - 5Q0955453R - 1 pompa spalatoare faruri: 6r0955681 - 1 cleme prindere furtun spalatoare - 1J0955846 (teoretic 8 buc) practic eu am utilizat 4 furtun spalatoare (vine un set complet gata mufat) - 5E0955970 - 1 conector pentru pompa - 1J0973722A pini pentru conector: N90684405 - 2 (sunt identici cu pinii pentru sigurante) O-ring pentru pompa (eu am luat vasul din dezmembrari si l-a avut - nu stiu codul separat pentru piesa) Pentru cei care nu vor sa inlocuiasca BCM (mid sau low) - releu Regtime 2 - https://www.12vi.ru/766/894/6385.htmlu am cod... Bara cu gauri pentru spalatoare (neaparat)! Nu am cod...fiecare cauta bara care sa corespunda nevoilor sale...cu senzori/fara, cu PLA/fara Am incercat impreuna cu Al Bundy sa gaurim bara, in teorie se putea face dar in practica este exclus. Solutia optima: inlocuirea. Atasez toate pozele in 2 ore.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Salut! Acesta a fost primul retrofit realizat pe Octavia mea si anume instalarea BSD si RTA (blind spot detection si rear traffic alert) Am comandat cablaje,suporti,suruburi,nituri,radare. Radarele au venit gata parametrizate. Modulul pt park assist a fost foarte usor de inlocuit (se afla sub volan) si codarea a fost relativ simpla. Codarile pentru Blind Spot Detection (BSD) / Rear Traffic Alert (RTA): Block 19 Data bus diagnostic interface - Equipment list → note that 3C is installed - Lane change system. Block 03 Brake system electronics - Closed area → Access code 40168 or 20103 → Coding → Long coding → Byte 29 → Bit 7 activate. Block 17 Instrument cluster - Coding → Long coding → Byte 5 → Bit 3 activate and Byte 11 → Bit 3 activate. Block 76 Parking Assistant - Coding → Long Coding → Byte 3 → Bit 6 activate. Block 5F: Informing Electronics - Closed Area → Code 20103 → Adaptation → Car_Function_List_BAP_Gen2: SWA_0x1A: activate Car_Function_List_BAP_Gen2-SWA_0x1A_msg_bus: CAN_Extended. Car_Function_Adaptations_Gen2: menu_display_lane_assistant: activate Car_Function_Adaptations_Gen2: menu_display_lane_assistant_over_threshold_high: activate1 point
-
1 point
-
Salutare. Ultimul pas din retrofitul Columbus MIB 2,5 este activarea SIM si retrofitul antenelor GSM. Componente necesare: antena 5E0035497 antena5E0035497A cabluri FAKRA 6m lungime - (mama-mama) cablu adaptor FAKRA SKAA-51B (se gaseste pe ebay) Antenele se monteaza sub bara spate. Proiectul este in desfasurare.1 point
-
Eu sunt pasionat de electronica si de aceea m-am incapatanat sa le repar partea electronica. La partea mecanica m-a ajutat unul dintre cei 3 beneficiari ai reparatiilor (curatat, schimbat rulment, etc). Primul EGR reparat are acum 65.000 km. Ultimul reparat este un "nedefectabil" cu DQ in coada care avea doar 40.000 km cand a dat eroare si care are acum are 3000 km de la reparatie.1 point
-
1 point
-
0 points
-
0 points
-
Si eu as merge tot pe varianta 2, XL. Diferentele sunt destul de mici la greutate si zgomot inca sa le simtit cu adevarat.0 points
-
Varianta 2, clar. Exact cum ai spus, fiind mai rezistente, le vei proteja mai bine. Singurul minus este ca sunt o idee mai dure.0 points
-
Da. Am MiB2.5 si parte din modificari pentru activare se fac chiar in MiB 🙂 Din primele teste azi...e foarte fain sa ai acc-ul setat pe 130 km/h si sa reduca singur 50 ...30 astfel incat sa iesi din autostrada in mod "autonom". La fel pe curbele de pe DN10 sa reduca in ele astfel incat sa nu fie nevoie sa franezi...0 points
-
Cu ceva similar ma lupt si eu in perioada asta. Santate multa! Astept sa iti vad din nou masina prin trafic!0 points
-
0 points
-
-1 points
-
-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00