Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 06.01.2021 în toate secţiunile

  1. voi faceti calcule, dar pe strada sunt masini care nu au luminile aprinse (creste consumul), sau fara toate becurile aprinse (costa bani..becurile), masini care nu au revizii facute (gasisem pe OLX anul trecut un POLO GTI ALB din AB cu 45k km, si nu avea nicio revizie facuta, omu nu baga in seama informatia asta), sau masini de cateva mii de euro pentru care o revizie sau o reparatie le dubleaza pretul. si care trec ITP cu spaga, sunt non euro, sunt cu volan pe dreapta, sau cu X00.000 km, sau daune totala reparat, sau sudate, ...si tot asa. romanul este dedicat sa nu plateasca pentru masina, orice ar insemna asta. cat mai la moda, dar tehnic cat mai depasita...o tine, o rupe, trece mai departe... si voi faceti calcule financiare pe termen lung :) cate masini se vand in RO pe calcule financiare? pana nu vom intelege ca fara efort, nu ne va fi mai bine (orice efort, gen rabdare la incarcare, gen platit din buzunar mai mult, gen intretinere masina). ne vom plange de poluare, vom muri de cancer, dar nu vom face nimic. "sa faca altii...eu nu renunt la confort", este mottoul romanilor. va suna cunoscut? "sa stea altii ca prostii ore la incarcare, sau sa nu faca mii de km dintr-o tura. mie imi trebuie un dizal sa consume putin. ce daca ala din spate moare la semafor..eu stau cu masina pornita 1h la coada la shaorma..sa fie cald. nu voi face 1000km fara sa opresc...dar vreau eu sa stiu ca pot sa ma duc pana la moscova dintr-o lovitura. ma asez la coada la motorina, imi fac drum special sa alimentez, nu stau sa incarc masina acasa, din timpul de somn.." inchei cu un detaliu. 3 luni. 5500km, cost alimentare 30 lei (si asta pentru ca SB e in carantina, si nu am putut intra sa incarc, am incarcat FAST la o benzinarie mol). dar da, a trebuit sa stau sa astept masina sa incarce, timp in care am stat pe telefon, am recuperat tot ce nu am facut la volan, si am evitat sa fac asta la volan. petrolhead convins, am avut Golf-uri modificate, Audi S3, am Lupo GTI de curse (scos la vanzare),si acum am id3 electric. m-as intoarce la ICE? NU. in 4 ani am avut de 2 ori de facut mai multi km odata decat poate sustine autonomia unui electric. si atunci fie avion, fie inchiriat masina.
    3 points
  2. Parerea mea e ca ar fi meritat sa dai jos pompa haldex sa cureti si filtrul, sa vezi cata mizerie e, avand in vedere conditiile tale "extreme" de utilizare
    3 points
  3. Mi se par super interesante usecase-urile diferite ale noaste cu app-urile officiale, nu toata functionalitatea exista si este la indemana. Nici mie nu mi-au potrivit 100% si ... I did this, o sa incerc sa postez zilele astea info cum (merge cu iOS/Alexa/Android). PS: e pt GTE ( vezi si range ) dar cum trage datele din WeConnect portal, cred ca merge si cu eGolf/ID3 Teste in terminal: Rezultat: integrare cu iOS shortcuts / siri
    2 points
  4. Doamnelor si domnilor vă anunț cu satisfacție faptul că dețin primul și singurul Kodiaq din Ro cu Predictive ACC activ si perfect funcțional. Pe scurt: ajustează viteza în funcție de limitele preexistente în baza de date aferentă hărților precum și conform indicatoarelor rutiere detectate de cameră. Ajustează viteza reducând în curbe, intersecții si sens giratorii. Nu a devenit o Tesla dar tinde spre astfel de comportamente 😁 Functionalitatea este universală, fără restricții de țară (land restriction disabled). Totul curat și fără erori. In viitor o sa incerc sa captez si ceva video cum se comporta. Noaptea mai greu cu focalizarea si filmatul.
    2 points
  5. Asta cu distanta parcursa (range anxiety) a fost si frica (anxietatea) mea. Inca nu pot sa zic ca am facut un drum super lung cu ea, cat sa imi dau seama daca era justificata aceasta frica sau nu, dar vreau sa explic cum mi-am justificat eu achizitia; atentie, este un compromis pe care l-am facut eu, care s-ar putea sa nu se potriveasca pentru toti. Am zis așa: 99% in oras, unde electrica este mult mai buna decat termina (ne putem contrazice, dar asta este parerea mea, pentru ca nu imi place sa mestec in viteze in oras) 1% la drum lung, unde am doua optiuni: 0.5% concedii cu familia (nevasta si doua maimute mici), unde opririle lungute fac parte din program. Atunci, zic, putem sa luam electrica si oprim la o statie de incarcare si rontaim ceva, mergem la WC, ne intindem oasele. Putem sa luam si benzinara, pentru ca avem optiunea aceasta, daca vedem ca nu tine cu electrica. 0.5% drumuri la ski, fara maimute. Atunci mergem mai neintrerupt (facand schimb de soferi). Plus e frig afara si scade autonomia la electrica. Cel mai probabil iau benzinara. Imi place(a) sa conduc manuala, deci mi se pare OK sa merg la drum lung cu masina propulsata cu basini de dinozaur Altii au alte prioritati sau conjucturi personale. Poate au doar o masina. Sau poate nu au copii. Sau poate nu au nici nevasta. Sau nu merg in oras. Sau nu merg in concedii decat cu avionul.
    2 points
  6. @BTeo @dragosmp Copy-Paste pe long coding nu prea e indicat, masinile pot avea optionale diferite. Mai indicat e sa introduci codul intr-un calculator HexBin ( pe win il ai deja in calculatorul de sistem) si asa vezi care bit sunt bifati si care nu. Atasez un exemplu cu codurile de pe 17 si 5f de la masinile noastre Long Coding helper-Comparatie 17 si 5f-1.pdf
    2 points
  7. Total de acord. In alta ordine de idei, discutia legata de partea Eco friendly, chiar mi se pare geniala. Tot s-a dat examplu Norvegia, pai acolo peste 95% din productia de energie este din surse regenerabile. Noi discutam de ECO in Romania, cand CEO (Complexul energetic Oltenia) arde carbuni la greu? Cand se fac nspe mii de microhidrocentrale, pe tot felul de rauri, care ajung sa sece sau fauna este complet distrusa...hai sa lasam povestea asta. Fiecare isi cumpara ce doreste, cand doreste...
    2 points
  8. La mine, schimb ulei Haldex a fost standard la revizia de 45k (aveam exact 3 ani la data respectiva). Costurile au fost de 79 ron manopera, 283 ron ulei.
    1 point
  9. Da, daca dai pompa jos, trebuie sa schimbi uleiul Un aspect foarte important, este si inlocuirea kit-ului de oringuri. Per total, nu cred sa sara de 400-450lei toata operatiunea ( schimb ulei + oringuri + curatare sita pompa haldex ) Eu am facut operatia la 100k km la Passat, fara sa circule in conditiile tale, si prin prisma faptului ca am aflat si tarziu de aceasta operatiune, si era murdara dar nu exagerat totusi ( gesesti poze in topicul postat mai sus ). Referitor la depuneri, poate te ajuta acest post, cu filmuletul respectiv:
    1 point
  10. Bineinteles ca nu . Se comanda chitul de oringuri inainte si se plateste o manopera de montare/demontare pompa Haldex pentru astfel de operatiune. Trebuie doar sa o ceri explicit.
    1 point
  11. Am mentionat TM, pentru ca tot anvelope folosesti si tu pe electric si eu pe ICE. Ford Craiova, e chiar in oras. Prin prisma jobului, lucrez in automatizari industriale, sunt destul de mult in fabricile auto si cele de componente. Pe langa anvelope, mare parte din electronica si chiar tamburul special de pe puntea spate, sunt facute la TM, de Continental, care e tot in oras. OT: Lasa, ca la Ploiesti miroase mai rau de la farbrica de detergenti LE: Eu ramam la parerea mea, ca sa nu continuam discutia degeaba. Pe mine, in momentul de fata, nu vad achizitia unei masini electrice, mai ECO friendly. Dar asta nu inseamna ca judec pe cineva, care isi ia electric sau diesel sau hibrid, pentru ca fiecare isi alege in functie de nevoi, de calcule, de calitate/pret, din acest motiv, cand vad o statie de incarcare, care mi se pare noua, metionez pe topicul dedicat. Eu sigur o sa merg pe un 2 litri benzina, de minim 280 cp, ca urmatoare masina
    1 point
  12. @yanq reprezentata iti curata si filtrul, daca le soliciti acest lucru si eu am solicitat acest aspect, au printat procedura, dar inainte sa dea jos pompa, m-au anuntat ca nu au pe stoc cele 2 o-ringuri necesare a fi inlocuite dupa ce s-a dat jos pompa, si ca nu risca. Am apreciat totusi ca mi-au zis inainte, nu dupa Deci, sunt dispusi, ca doar iti factureaza manopera, evident, si vor face, dar trebuie sa le soliciti. Filtrul nu se schimba, pentru ca este defapt o sita de plastic, dar care se imbacseste rau de la mizerie, si ar fi bine sa fie curata parerea mea macar odata la 60k km sau 3 ani. Unii o curata si mai des, nefiind o procedura foarte complicata Mai multe detalii si imagini cu filtrul imbacsit ( la unii chiar si la 30k km ) poti gasi si in topicul dedicat : Nu e mult de lecturat @Muale - Haldex 5 are filtru, dar nu se schimba. E doar o sita de plastic, care se curata.
    1 point
  13. Nu am gresit cu nimic. Service-ul nu efectueaza acea procedura de curățare.Ce sa fac? Sa ma duc peste mecanic in service să il curăț eu? 🙂
    1 point
  14. Din contra. As zice ca la o masina termica este aproximativ irelevant cat merge cu un "plin". Avantajul este ca "plinul" se face in 5 minute si ca "statii de incarcare" se gasesc din 10 in 10 Km, in oras chiar din 2 in 2 Km. Si in plus pe langa plinul in 5 minute, o "statie de incarcare" serveste cel putin vreo 4 masini simultan...
    1 point
  15. De ce as compara diesel cu electrice, in NO? Tocmai ce spuneam, ca acolo da, este o tara eco friendly unde au inceput cu productia de energie verde si abia apoi, s-a ajuns la incentivizare. Acolo tot lantul este pentru energie verde si emisii mici, pe cand in RO, noi suntem eco, doar cand ne convine. Asta ma amuza putin. Crezi ca Timisoara e mai putin poluata acum, ca se produc masini electrice? Dar nu tot pe cauciucuri merge? sau is anvelope din compost? Sper ca nu te amagesti acu, ca productia de masine electrice e mai putin poluanta decat cea de ICE
    1 point
  16. Si in RO este destul de eco, putem vedea zilnic situatia pe siteurile ANRE si Transelectrica - https://www.anre.ro/ro/energie-electrica/rapoarte/puterea-instalata-in-capacitatiile-de-productie-energie-electrica. Chiar si asa, este o diferenta intre a avea emisiile la nivelul solului, in orasele aglomerate vs a le avea in zonele cu centrale electrice. L.E. Chiar si in imobiliare, au inceput blocurile sa fie dotate cu centrala de bloc, iar evacuarea gazelor este facuta printr-un burlan la cativa metri peste inaltimea blocului, fiind chiar unul din punctele recomandate pentru eficientizarea locuintelor.
    1 point
  17. Orice utilizator in plus de masina electrica este un castig pentru calitatea aerului din oras si pentru viitorul masinilor electrice, așa ca felicitari! Vor deveni tot mai ieftine cu cat mai multa lume cumpara. Electricele reprezinta viitorul, sunt convins, dar electricele actuale reprezinta prezentul .
    1 point
  18. Daca rade lumea de tine ca iti iei Spring e problema lor. Spring e strict pt oras, accentuez oras aglomerat. Daca ti-e iti indeplineste lista de cerinte, go for it! La ora actuala pt oras cel mai bun rpaort Km/pret il are e-Up/Citigo eV
    1 point
  19. Versiunea de soft este 0783 acum. Battery Life pe YouTube zice ca s-a rezolvat problema cu bateria prin acest update.
    1 point
  20. E clar ca suntem inca early-adopters, deci lucrurile se vor schimba in viitor. In general, regula la electrice este la fel ca la televizoare: daca nu gasesti nimic interesant, mai astepti un an si reevaluezi, pentru ca lucrurile se misca atat de repede. Apare infrastructura noua, chargere mai rapide, baterii mai ieftine si mai mari, eficienta mai buna. Chestia este ca masinile electrice sunt viitorul. Am intrat pe o drum fara intoarcere. Este ca si cu smartphone-urile in 2007. Acum se numesc simplu – telefoane – si nu mai exista dumb-phones. Acum, atat guvernele (cele inca functionale, zic, nu ne uitam la trogloditi), cat si producatorii (chiar si Toyota care spune de rau despre electrice, dar investeste tacut in baterii), cat si consumatorii entuziasti aici se uita. Deja ajung mainstream si in curand nu o sa mai merite sa investeasca in doua tehnologii concurente. Pietele bogate (Norvegia) deja s-au rastrurnat si majoritatea masinilor vandute recent este formata din masini electrice. Acestea fiind spuse, inca nu suntem acolo, si cumparand o electrica acum nu inseamna ca investesti in viitor, in sensul de investitie care are sens financiar, ci ca esti un entuziast care vrea sa aiba viitorul in prezent, asumandu-si si niste riscuri, costuri, si inconveniente. Pentru ca xista si avantaje si dezavantaje la electrice: Avantaje: incarc 99% acasa si nu opresc niciodata la benzinarie (timp 0 de alimentare), nu poluez (mai ales in oras unde merg cel mai mult), am cuplu instant pentru orice fel de trafic si depasire, tinuta de drum data de centrul de greutate situat jos, masina e calda/rece cand ma urc in ea, autonomia e suficienta pentru 99% din drumuri, loc de parcare la Dedeman , parcare gratis in Bucuresti, incarcare (inca) gratis prin Kaufland, revizii ieftine si rare, bateria folosita corect tine mai mult decat masina (90% la 200.000 km), pot sa incarc si in zone remote daca am acces la un prelungitor, iar pentru ID.3 specific: produsa cu emisii 0, portbagaj incapator, spatiu mare interior, feature-uri de siguranta activa si pasiva. Eu planuiesc sa imi incarc masina cu curent din foto-voltaice de la anul, reducand costurile si impactul asupra planetei. Dezavantaje: scumpa initial, dureaza mult incarcarea in acele 1% din datile cand trebuie sa incarc pe drum, iarna consuma mult, autonomia e mai mica si te incurca daca mergi si cu altii in concediu, trebuie sa iti planifici drumul ca sa nu ramai in pana, sunt beta-tester ID.3 , curentul se scumpeste acasa, probabil o sa dispara posibilitatea de incarcare gratis, vor aparea masini mai performante si mai ieftine in viitor Pentru mine a meritat sa-mi cumpar electrica, dar pentru altii nu sau nu inca. Lista de dezavantaje in general scade si fiecare isi cumpara atunci cand gaseste echilibrul corect pentru el. Spune ceva si faptul ca sub 5% dintre cei care au cumparat electrica vor sa mai treaca inapoi la termica. Eu am si termica inca si, desi este moderna, puternica si rafinata, si am fost foarte multumit de ea mereu, imi da impresia ca este depasita moral.
    1 point
  21. Partea electrica sunt pinii care intra in acea mufa de la 9n_3. La 9n firele pentru semnal/marsarier sunt diferite nu se potrivesc la facelift si trebuie adaptate in mufa in pozitia corecta. Aspectul stopurilor fiind diferit. Dupa ce rezolvi partea asta electrica, stopurile au aceeasi prindere sunt plug&play. Diagrama: Tutorial for left side single reverse lights: (tutorial by KJS) only adjustments that need to be done is the passenger side tail lights....the driver side is the same so you dont need to change anything...its just a direct fit in.... Now, for the passenger side you will need alot of patients....Here is some info: numbers 1 to 6 represent pin numbers marked on the side of the clips Passenger Side------------- 9N WIRING 1 Brown =earth 2 Black white = indicator 3 Black/Red = brake 4 Black/blue = reverse 5 Blank 6 Grey/black = lights 9N3 WIRING 1 Empty 2 Reverse 3 Indicator 4 Ground 5 Brake 6 Lights for twin reverse lights to single reverse light conversion: (tutorial bydanielpasieka) wire the passengers side as above, then wire the drivers side as so: 9N WIRING 1 Brown 2 Blue/Black 3 Black/Red 4 Green/Black 5 Grey/White 6 Grey/Red 9N3 WIRING 1 Grey/Red 2 Black/Red 3 Brown 4 Green/Black 5 Grey/White 6 Blue/Black (or leave empty, wire isn't connected at this end anyway)
    1 point
  22. @Al Bundy nu am observat nimic, dar am atasat niste imagini. Am o problema ca nu tine minte sa ramana pe recirculare. Am debifat setarea de "automatic air recirculation" in speranta ca ajuta, dar nu pare. Stie cineva ca inseamna setarea asta? @Bogdan_wrc m-am programat eu raportand probleme si ei au ales sa faca update ca sa le rezolve. Si eu am cerut reglarea farurilor si, desi bat mai sus acum, tot jos mi se pare ca bat.
    1 point
  23. https://electric-star.com/en/electric-vehicles/portable-charger-for-electric-vehicles-type-2-3-phases-16a-11kw/ https://eauto.si/metron-shop/product/type2cee-3x16a-3-phase/ https://go-e.co/products/go-echarger-home/?lang=en https://www.nrgkick.com/en/ https://en.juice-world.com/juice-booster Eu am cumparat un go-e Charger. Merge perfect cu ID3, dar din pacate nu prea pot sa-l montez frumos unde am vrut sa-l pun initial...cred ca daca as avea ocazia, l-as vinde. Are o particularitate fata de alte statii de incarcare: cablul de alimentare iese in sus si este destul de gros si rigid (5 x 6 mmp).
    1 point
  24. Am vazut Passat ( B8 2.0BITDI ) la 290k km, cu ~90g, regenerari normale, masina mergea fara probleme. Din cate am inteles, daca nu sunt probleme, limita de oil ash, poate fi depasita, si totul sa functioneze in parametrii.
    1 point
  25. @Blaser Masa de cenusa se reseteaza la 0 numai atunci cand pui dpf nou ,sau foarte bine curatat. Nimeni nu poate ghici ce procent o sa reusesti tu sa cureti. La ce vrei tu safaci ...lasa masa de cenusa actuala.
    1 point
  26. Daca vrei electrica la pret pentru "tot buzunarul" ai Skoda e-Citigo la aprox 10-11k euro. Cat despre infrastructura, desigur pentru cineva neinformat, e aproape zero. Totusi, daca intri pe plugshare.com o sa ai o surpriza. Exista o multime de statii de incarcare peste tot in Romania, iar pe varf de munte nu gasesti benzina insa gasesti curent sigur.
    1 point
  27. 👏 F bine punctat Rave. Ai acoperit perfect partea "Discutia e f complexa.." N-am buton sa-ti dau like Sper ca discutiile sa nu degenereze. Nu prea mai e nimic de adaugat.
    1 point
  28. Discutia e f complexa, iar oameni reticenti destui, mai ales pe meleagurile mioritice. Intre timp tehnologia (bateriile) avanseaza pe masura ce capata interes din ce in ce mai mare. 4-5000k euro nu e un cost mare (azi complet nerealist) sa iti iei baterii noi dupa 8 ani de utilizare sau 150k Km.... dar asta e alta discutie.
    1 point
  29. Am facut update la 2.0 azi. Sper sa mai dispara din probleme. Mi s-a activat CarPlay si Augmented Reality Display, care sunt vesti super bune.
    1 point
  30. Generatia 2 de tdi cr aduna mai repede carbon in dpf. Asa e setat din soft. Batranetea isi spune mai repede cuvantul la ele.. daca sint folosite in oras. Cand le cumpara romunu din vest deja ele au 300k km. Ori la aceasta varsta.. deja motorul are probleme. Combustibili de pe la noi cu mult biodiesel si alte amalgamuri le afecteaza. Daca mai are si consum de ulei.. va regenera mereu. Gasiti meseriasi care stiu sa faca o diagnoza corect.. sa urmareasca parametri cu atentie. Degeaba mergeti la service care cauta erori. Acestia inlocuiesc piese la greu , pt ca asa traiesc bine. Apk vag dpf e f f utila. Cu ea reusiti sa tineti sub urmarire dpf.
    1 point
  31. Pai normal ca numai la producatorii astia minune (BMW also included) exista uleiuri "lifetime" . La ei lifetime-u oricum inseamna durata de exploatare medie a masinii probabil, adica 4-5-6 ani. Altfel cum dracu' sa reziste un ulei "lifetime" ?! Date fiind conditiile tale de exploatare, parerea mea ca ai gresit nefacand inspectarea si curatarea acelui filtru (se face "manual") - exista destule referinte si pe topicul de Haldex (inclusiv de la mine). Al meu era curat, dar eu nu bag masina pe nicaieri... Din fericire insa, operatiunea in sine este destul de banala, deci o poti efectua oricand doresti (la o adica).
    0 points
  32. @bgd_b92Nu ma intelege gresit..nu sunt nici pro nici contra masinilor electrice. Doar ca nu imi place gargara asta de marketing. Norvegia da..este Eco friendly Romania nu
    0 points
  33. Cat ai presiunea diferentiala inainte de regenerare si dupa , la relanti, motor cald ?
    -1 points
  34. Apare in vag dpf. Daca ai pres dif mare din cauza oil ash, nu e ok. Poate fi si din cauza G450 obosit.
    -1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!