Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 03.01.2021 în toate secţiunile

  1. Frumos...Fix la traseul acela ma uitam si eu zilele trecute...cu intentia de a vizita Cascada Urlatoarea si Valea Zimbrilor. Cand aud infundatura...imi piere tot cheful😔
    3 points
  2. Salutare, Am parcurs cele 20 de pagini ale acestui topic, cu permisiunea dvs., as vrea sa ofer cateva detalii (cred eu, utile unele): - referitor la zgomotul auzit la franari, pe langa deasa mentionata uzura (sau umiditate, etc.), una din cauzele pricipale este imbatranirea/desprinderea asa zisului "antinoise-shim" (ANS) care se afla lipit si/sau nituit pe spatele placutei metalice (suportului metalic) al ansamblului numit placuta de frana (vezi prima poza cu marcaje galbene). La cele OEM, ANS-ul pe langa a fi lipit si nituit, mai era si infasurat in 2 puncte, in partea lui superioara, de placuta metalica; ANS, unul din cele peste 20 de materiale folosite la producerea unei placute de frana, este un subansamblu format dintr-o fasie metalica, acoperita cu un material special ca o pasla, plus un alt material gumat/cauciucat, toate impreuna avand rolul de a absorbi zgomotele si vibratiile din timpul franarii. La placutele AM, garantia oferita de producatori pentru ANS este de 6 luni, la cele OEM sau OEI sau OES de 1 an (OEI = Original Equipment Identical). Da, 1 an la OE, chiar daca noi folosim placutele respective ani de zile. - durata de viata a placutelor depinde, in afara de modul de utilizare al masinii, de conglomeratul de material folosit de producatori si care "se ataseaza", prin presare, suportului metalic. Exista mii de "retete" de materiale, mai dure, mai tari, mai moi ("soft"). Eu unul am schimbat placutele pe spate la 94561 km in dec-2017 (desi mai puteam merge cu ele ), pentru ca auzeam un scartait foarte subtire atunci cand franam; cum sunt "mai nebun" cu zgomotele, greierii si/sau martorii ce te sacaie atunci cand te uiti in bord, le-am dat jos; surpriza, mai aveau "carne pe ele", problema era acel anti-noise shim, care se desprinsese pe margini de suportul metalic. Am pus Bosch, conglomerat 4YC, produse in ian-2011 la firma unde lucram atunci si care au fost primite prin bunavointa sefului meu de departament de la acea vreme. Calitate foarte-foarte buna, asa ceva nu se mai gaseste in zilele noastre pentru O2. Placutele date jos aveau stanta FERODO pe suportul metalic. Practic, acum am pe masina din semnatura placute de frana validate de mine pentru grupul VAG; lucram ing. de calitate, firma prinsese contract cu Bosch pentru repere OES, iar in 2011 detineam o O2 1.9 TDI. Pe fata am schimbat la 108203 km, in feb-2019; atunci "a sarit" martorul in bord la 108181 km, iar a doua zi, dupa ce am consultat in prealabil catalogul on-line Bosch, m-am dus glont la Ciclop, am luat marca Bosch - EKA si m-am dus sa le inlocuiesc. Placutele date jos erau ATE/VW (inca se vedeau siglele) si toate 4 aveau stanta JURID pe placuta metalica. Am pus si urmatoarele doua poze, ca sa vedeti in ce stare era ANS-ul dupa peste 100.000 km. Ambele seturi mentionate mai sus si schimbate au fost OEM. Acum vedem cat tin AM-ul pe fata si OES-ul pe spate. - legat de uzura placutelor, daca inca observati prezenta tesiturilor (sau "chamfers" in engleza) pe placutele de frana, atunci cand va uitati intre spitele jantelor de aluminiu, se exclude posibilitatea schimbarii lor, mai merg mult si bine. Pe fata, acolo unde exista senzor de uzura electric, schimbati placutele atunci cand sare martorul in bord; uzura e data de placuta interioara, la aceea mixul "se mananca" putin mai repede decat pe placuta exterioara. Bineinteles, intre timp, se pot verifica uzurile "ochiometric", de ex. de doua ori pe an, la fiecate schimb sezonier de cauciucuri. - TEXTAR a fost o marca foarte-foarte buna de AM si OEI pana in mar-2016, cand nemtii au schimbat retetele prin asa zisa "optimizare de costuri". Conglomeratele, sau mixurile de materiale de franare, au devenit mai slabe calitativ decat ceea ce se producea inainte. PAGID si MINTEX au o eficienta buna la franare, insa mixul pe ele e mai "moale", de aceea cine foloseste aceste doua marci, va schimba placutele (probabil) mai repede, NU inseamna ca sunt net inferioare d.p.d.v. calitativ. Textar este o marca a grupului TMD Friction, T=Textar, M=Mintex, D=Don. DIn ce am putut sa vad, lucrand 3 ani in domeniu, suportul metalic FERODO, mixurile OE folosite pentru BOSCH si TRW, ANS-ul cu pasla, guma, nituire si rasucire ar forma placuta de frana perfecta pentru orice masina, nu numai O2. In ceea ce priveste AM - as merge pe Bosch si apoi Textar. Bosch-ul nu a schimbat (inca) retetele, au produse AM foarte bune. Placutele de frana ceramice nu lasa "mizerie" pe jante, au un grad mai mic de poluare intr-adevar, dar calitate/eficienta sunt (inca) inferioare celor clasice. Traim intr-o lume unde trebuie sa fim "Environmentally friendly", planeta e sufocata de poluare, deci se militeaza pentru "ceramice", asa cum acum 25-40 de ani doua din tintele principale "automotive" au fost scoaterea azbestului (ceea ce s-a reusit) si reducerea catre 0 a plumbului din toate aplicatiile (inca mai e de lucru aici). Duminica placuta! Bosch_front-brake-pads_0986424797_WVA23587+WVA23589_TM07DDI.pdf Bosch_rear-brake-pads_0986494053_WVA23914_TM07DDI+TM85DSC.pdf
    3 points
  3. Daca iti permiti costurile de intretinere si taxele unui a6, atunci mergi pe audi. Totusi, vorbim de un sedan care e premium atat prin mecanica: motor longitudinal in 6 cilindri, 4x4 adevarat ce distribuie in principal puterea catre puntea spate, cutie cu convertizor, suspensie mult mai complexa, cat si prin calitatea materialelor din interior, insonorizare. Arteon-ul e frumos, intoarce priviri, liftback, are tehnologii noi, iar 2.0 tsi e un motor cu un potential imens de tuning, insa la baza e un passat. Oricate optiuni ar avea, nu e premium. Insa te iarta la impozit, asigurari, piese de schimb si cel mai important, e ceva diferit in trafic, mai ales daca mergi pe o culoare mai stridenta.
    2 points
  4. La Vama54 am ajuns şi eu în vară cu GTI-ul (pe la Întorsură), deci nu e dracul atât de negru.
    2 points
  5. Masinile din versusul asta sunt comparabile doar prin prisma pretului. Din oricare alte puncte de vedere, atat pozitive cat si negative, nu prea au treaba. @Qu477R0 cati bani ai de dat pe ownership? Ai de gand sa faci casco masinii? Cati km vei face? Unde? De ce te gandesti la soft? Raspunde ti la intrebarile astea iar ulterior alegerea va fi usoara.
    2 points
  6. @DoomyExagerezi, pe drumul ala am vazut des de la Logan la Passat. Pana la urma masina are ceva modificari cauciucuri/lift este pacat sa nu profiti. Ieri am fost si eu pe acolo cu un Duster
    1 point
  7. Subscriu. Cea mai buna investitie si pt mine!
    1 point
  8. Am dat comandă, să văd când ajunge comanda cum se prezintă. Am citit pe forum că se potrivesc astea de B8 și sunt și cu led.
    1 point
  9. Da, exact. Dacă mașina e automată merge doar AJ/AH.
    1 point
  10. Masinile sunt foarte diferite. Un Diesel de 3 litri cu 4X4 permanent, comparat cu un 2 litri benzina cu motor transversal si care in majoritatea timpului este 4X2. Dinamic, Diesel-ul va fi ceva mai relaxat la aceleasi viteze, insa tinuta de drum va fi similara, nu sunt modele sportive. Consumuri medii similare, in jur de 10%. M-as uita cu maare atentie la un BMW Serie 4 GC (440i sau 430d), sunt diferente mari din punct de vedere al sportivitatii, directiei sau sasiului, fata de ambele masini din comparatia pe care o propui.
    1 point
  11. La multi ani tuturor si fie ca 2021 sa fie un an cat mai bun, daca este posibil lipsit de covid. Dupa o perioada de odihna am trecut la urmatorul retrofit si anume lumina ambientala pe Octavia 3. Anul trecut prin vara am inceput proiectul instaland RGB la picioare, inlocuind BCM Bosch mid fara lumina ambientala cu BCM high Bosch 086BR. Configurarea nu a fost usoara deoarece pe Bosch 086BR nu putem avea mai mult de 1 zona RGB si aceea este lumina de pe trimurile usilor. Ceva mai mult de o zi m-am chinuit sa inteleg codarea am reusit sa o fac sa mearga. Acum am trecut la finalizarea proiectului, adaugand lumina ambientala pe trimurile si buzunarele usilor, si in spatiul central de depozitare de sub panoul clima. Drept urmare am comandat cablajele, am comandat BCM high de la Conti 084DH, care suporta 3 zone de lumina ambientala, cu intensitate variabila (totodata functioneaza si rabatarea oglinzilor perfect, cand revenim la masina acestea se deschid la punerea contactului), am comandat un set complet de fete de usi cu lumina ambientala si toate lampile necesare. Fetele de usi le-am gasit in dezmembrari de pe Octavia Scout 2018/masina cu 30.000km (impecabile) RGB lumina buzunare usi: 8W0 919 390 A 8W0 919 390 B 8W0 919 390 F 8W0 919 390 E RGB lumina picioare 8W0 947 415 A 8W0 947 415 B 8W0 947 415 C 8W0 947 415 D RGB sertar depozitare consola 5F0 947 355 C Inlocuirea BCM-ului presupune CP (component protection), adapt immo (codare chei) si parametrizare. Pt traseul firelor se desfac toate fetele de usi, toate pragurile, stalpii, etc. Pentru trimurile usilor RGB se leaga in mufa cu 27 pini respectiv pinii 15,16. In BCM se leaga in mufa C, conectorul T73C, pinul 29. Firul plus"+" se ia din panoul de sigurante, repectiv SC8, iar "-" de la surubul de pe pragul de la sofer. Pentru lumina de la picioare, in BCM este acelasi pin, "+" se afla pe aceeasi siguranta iar "-" de pe acelasi surub. Cablajul lampilor RGB din buzunarele usilor si cel de la sertarul de depozitare din consola este facut de bunul meu prieten Andrei (la dimensiune cu mufe, pini sertizate etc). Totodata solutia aleasa pentru iluminarea RGB a sertarului este proiectul lui (unul foarte reusit) - am incercat 2 variante si aceasta este castigatoare (poze atasate) *pentru cei cu trapa care doresc asa ceva am pus cateva poze de pe masina lui Andrei (tubul RGB utilizat este OEM, cablajul este executat de Andrei, si amplasamentul este proiectul lui). Codarea: Pentru BCM Conti 084 CG/DD/DH avem urmatoarele: [LO]_p_adaption_kundenwunsch_fussraum: 1.00 [LO]_p_helligkeit_entriegelt_fussraum: 0 [UN]_% [LO]_p_helligkeit_max_fussraum: 100 [UN]_% [LO]_p_helligkeit_HD_auf_zuendung_ein_fussraum: 125 [UN]_% [LO]_p_helligkeit_HD_auf_zuendung_aus_fussraum: 127 [UN]_% [LO]_p_helligkeit_dieseTuer_auf_zuendung_ein_fussraum: 100 [UN]_% [LO]_p_helligkeit_andereTuer_auf_zuendung_ein_fussraum: 100 [UN]_% [LO]_p_helligkeit_Fzg_geschlossen_zuendung_ein_fussraum: 125 [UN]_% [LO]_p_helligkeit_dieseTuer_auf_zuendung_aus_fussraum: 100 [UN]_% [LO]_p_helligkeit_andereTuer_auf_zuendung_aus_fussraum: 100 [UN]_% [LO]_p_helligkeit_einausstieg_fussraum: 100 [UN]_% [LO]_p_helligkeit_Fzg_geschlossen_zuendung_aus_fussraum: 127 [UN]_% [LO]_p_helligkeit_Tueren_geschlossen_HD_auf_zuendung_aus_fussraum: 100 [UN]_% [LO]_p_helligkeit_Tueren_geschlossen_HD_zu_zuendung_aus_fussraum: 100 [UN]_% [LO]_p_helligkeit_Tueren_geschlossen_schluessel_ab_fussraum: 100 [UN]_% [LO]_p_helligkeit_Fzg_geschlossen_schluessel_ab_fussraum: 100 [UN]_% [LO]_p_dimmfaktor_farbwechsel_auf: 1 [LO]_p_dimmfaktor_farbwechsel_ab: 1 [LO]_p_farbwechsel_delay: 0 [LO]_p_farbauswahl_HMI: 11001 [LO]_p_ambienteumfang_mehrfarbig_HMI: 100 [LO]_p_ambienteumfang_mehrfarbig_HMI_2: 1100 [LO]_p_ambienteumfang_mehrfarbig_HMI_3: 0 [LO]_p_ambienteumfang_mehrfarbig_HMI_4: 0 [LO]_p_ambientelicht_verbauinformation_HMI: 1 [LO]_p_ambientelicht_verbauinformation_HMI_2: 10001 [LO]_p_ambientelicht_verbauinformation_HMI_3: 10 [LO]_p_ambientelicht_verbauinformation_HMI_4: 0 [LO]_p_verzoegerung_berechnen: 0 [LO]_p_t_HMI_verzoegerung_helligkeitswerte: 200 [UN]_ms [VO]_ambient_lighting_lin_slaves_modules: [LO]_pa_einzeladresse_slave_1: 1 [LO]_pa_verbauinfo_slave_1: [VN]_installed [LO]_pa_fehlerort_slave_1: 0 [LO]_pa_einzeladresse_slave_2: 2 [LO]_pa_verbauinfo_slave_2: [VN]_installed [LO]_pa_fehlerort_slave_2: 0 [LO]_pa_einzeladresse_slave_3: 3 [LO]_pa_verbauinfo_slave_3: [VN]_installed [LO]_pa_fehlerort_slave_3: 0 [LO]_pa_einzeladresse_slave_4: 4 [LO]_pa_verbauinfo_slave_4: [VN]_installed [LO]_pa_fehlerort_slave_4: 0 [LO]_pa_einzeladresse_slave_5: 0 [LO]_pa_verbauinfo_slave_5: [VN]_not_installed [LO]_pa_fehlerort_slave_5: 0 [LO]_pa_einzeladresse_slave_6: 0 [LO]_pa_verbauinfo_slave_6: [VN]_not_installed [LO]_pa_fehlerort_slave_6: 0 [LO]_pa_einzeladresse_slave_7: 0 [LO]_pa_verbauinfo_slave_7: [VN]_not_installed [LO]_pa_fehlerort_slave_7: 0 [LO]_pa_einzeladresse_slave_8: 0 [LO]_pa_verbauinfo_slave8: [VN]_not_installed [LO]_pa_fehlerort_slave8: 0 [LO]_pa_einzeladresse_slave_9: 0 [LO]_pa_verbauinfo_slave_9: [VN]_not_installed [LO]_pa_fehlerort_slave_9: 0 [LO]_pa_einzeladresse_slave_10: 0 [LO]_pa_verbauinfo_slave_10: [VN]_not_installed [LO]_pa_fehlerort_slave_10: 0 [LO]_pa_einzeladresse_slave_11: 0 [LO]_pa_verbauinfo_slave_11: [VN]_not_installed [LO]_pa_fehlerort_slave_11: 0 [LO]_pa_einzeladresse_slave_:12: 0 [LO]_pa_verbauinfo_slave_12: [VN]_not_installed [LO]_pa_fehlerort_slave_12: 0 [LO]_pa_einzeladresse_slave_13: 0 [LO]_pa_verbauinfo_slave_13: [VN]_not_installed [LO]_pa_fehlerort_slave_13: 0 [LO]_pa_einzeladresse_slave_14: 0 [LO]_pa_verbauinfo_slave_14: [VN]_not_installed [LO]_pa_fehlerort_slave_14: 0 [LO]_pa_einzeladresse_slave_15: 0 [LO]_pa_verbauinfo_slave_15: [VN]_not_installed [LO]_pa_fehlerort_slave_15: 0 [LO]_pa_einzeladresse_slave_16: 0 [LO]_pa_verbauinfo_slave_16: [VN]_not_installed [LO]_pa_fehlerort_slave_16: 0 [LO]_pa_einzeladresse_slave_17: 0 [LO]_pa_verbauinfo_slave_17: [VN]_not_installed [LO]_pa_fehlerort_slave_17: 0 [LO]_pa_einzeladresse_slave_18: 0 [LO]_pa_verbauinfo_slave_18: [VN]_not_installed [LO]_pa_fehlerort_slave_18: 0 [LO]_pa_einzeladresse_slave_19: 0 [LO]_pa_verbauinfo_slave_19: [VN]_not_installed [LO]_pa_fehlerort_slave_19: 0 [LO]_pa_einzeladresse_slave_20: 0 [LO]_pa_verbauinfo_slave_20: [VN]_not_installed [LO]_pa_fehlerort_slave_20: 0 [VO]_ambient_lighting_lin_slaves_groups: [LO]_pa_verbauinfo_gruppe_1: [VN]_Multi_color [LO]_pa_lichtfunktion_gruppe_1: [VN]_door [LO]_pa_korrekturfaktor_gruppe_1: 1.00 [LO]_pa_verbauinfo_gruppe_2: [VO]_3_not_defined [LO]_pa_lichtfunktion_gruppe_2: [VN]_Center console [LO]_pa_korrekturfaktor_gruppe_2: 1.00 [LO]_pa_verbauinfo_gruppe_3: [VN]_not_installed [LO]_pa_lichtfunktion_gruppe_3: [VN]_door [LO]_pa_korrekturfaktor_gruppe_3: 1.00 [LO]_pa_verbauinfo_gruppe_4: [VN]_not_installed [LO]_pa_lichtfunktion_gruppe_4: [VN]_door [LO]_pa_korrekturfaktor_gruppe_4: 1.00 [LO]_pa_verbauinfo_gruppe_5: [VN]_not_installed [LO]_pa_lichtfunktion_gruppe_5: [VN]_door [LO]_pa_korrekturfaktor_gruppe_5: 1.00 [LO]_pa_verbauinfo_gruppe_6: [VN]_not_installed [LO]_pa_lichtfunktion_gruppe_6: [VN]_door [LO]_pa_korrekturfaktor_gruppe_6: 1.00 [LO]_pa_verbauinfo_gruppe_7: [VN]_Multi_color [LO]_pa_lichtfunktion_gruppe_7: [VN]_door [LO]_pa_korrekturfaktor_gruppe_7: 1.00 [LO]_pa_verbauinfo_gruppe_8: [VN]_Multi_color [LO]_pa_lichtfunktion_gruppe_8: [VN]_door [LO]_pa_korrekturfaktor_gruppe_8: 1.00 [LO]_pa_verbauinfo_gruppe_9: [VN]_Multi_color [LO]_pa_lichtfunktion_gruppe_9: [VN]_door [LO]_pa_korrekturfaktor_gruppe_9: 1.00 [LO]_pa_verbauinfo_gruppe_10: [VN]_Multi_color [LO]_pa_lichtfunktion_gruppe_10: [VN]_door [LO]_pa_korrekturfaktor_gruppe_10: 1.00 [LO]_pa_verbauinfo_gruppe_11: [VN]_monochrom [LO]_pa_lichtfunktion_gruppe_11: [VN]_Footwell [LO]_pa_korrekturfaktor_gruppe_11: 1.20 [LO]_pa_verbauinfo_gruppe_12: [VN]_not_installed [LO]_pa_lichtfunktion_gruppe_12: [VN]_door [LO]_pa_korrekturfaktor_gruppe_12: 1.00 [LO]_pa_verbauinfo_gruppe_13: [VN]_not_installed [LO]_pa_lichtfunktion_gruppe_13: [VN]_door [LO]_pa_korrekturfaktor_gruppe_13: 1.00 [LO]_pa_verbauinfo_gruppe_14: [VO]_3_not_defined [LO]_pa_lichtfunktion_gruppe_14: [VN]_Footwell [LO]_pa_korrekturfaktor_gruppe_14: 1.20 [LO]_pa_verbauinfo_gruppe_15: [VN]_not_installed [LO]_pa_lichtfunktion_gruppe_15: [VN]_door [LO]_pa_korrekturfaktor_gruppe_15: 1.00 [VN]_Interior_light_lamp_configuration: [LO]_Ambiente_Applikationsleisten_in_Tuertafel: [VN]_installed [LO]_Fussraumbeleuchtung: [VN]_installed [LO]_Ambientemenue mit globalem aus: [VN]_active [LO]_Ambientemenue mit alle Zonen: [VN]_active [LO]_Ambient_Farbliste_HMI: [VN]_active [LO]_Ambience_light_colorlist_default: 1 [VN]_Interior_light_2nd_generation: [LO]_weicher Farbwechsel: [VN]_active [LO]_Tuertafelbeleuchtung mehrfarbig: [VN]_active [LO]_BAP Farbwert Farbe 1: 1 [LO]_BAP Farbwert Farbe 2: 4 [LO]_BAP Farbwert Farbe 3: 5 [LO]_Ambiente_Farbliste_HMI_mit_Farbtransformation: [VN]_active [LO]_Helligkeit Instrumententafelbeleuchtung nicht berechnen: [VN]_active [LO]_Helligkeit Cockpitbeleuchtung nicht berechnen: [VN]_active [LO]_Helligkeit Lautsprecherbeleuchtung nicht berechnen: [VN]_active [LO]_Helligkeit Mittelkonsolenbeleuchtung nicht berechnen: [VN]_active [LO]_Helligkeit Dachbeleuchtung nicht berechnen: [VN]_active [LO]_Helligkeit Panoramaschiebedachbeleuchtung nicht berechnen: [VN]_active [LO]_Farbausgabe Instrumententafelbeleuchtung nicht berechnen: [VN]_active [LO]_Farbausgabe Cockpitbeleuchtung nicht berechnen: [VN]_active [LO]_Farbausgabe Lautsprecherbeleuchtung nicht berechnen: [VN]_active [LO]_Farbausgabe Mittelkonsolenbeleuchtung nicht berechnen: [VN]_active [LO]_Farbausgabe Dachbeleuchtung nicht berechnen: [VN]_active [LO]_Farbausgabe Panoramaschiebedachbeleuchtung nicht berechnen: [VN]_active [LO]_Ambiente_Fahrprofil_Individual: 1 [LO]_Innenlicht: [VO]_Keine_Spannungsanforderung [LO]_Ambiente_Fahrprofil_Offroad_Individual: 11 Succes!
    1 point
  12. A trecut aproape un an cu golful, masinuta a facut undeva la 11000 km anul trecut fara probleme,se misca foarte ok iar cutia automata super comoda. Ca minus sa zicem ar fi consumul care s-a stabilizat undeva la 8 mers combinat oras si extern dar compenseaza prin confort si liniste la rulare. Poza de grup la inceput de an !
    1 point
  13. Aveti in atasament lista cu codurile de eroare (DTC) ale statiilor de incarcare Efacec QC45 de 50 kW folosite in reteaua Renovatio.
    1 point
  14. La Multi Ani,cu sănătate si numai bine.
    1 point
  15. La mulți ani!! Gânduri bune și intervenție ușoară.... Sa fii sanatos
    1 point
  16. Dragilor va doresc un an nou bun ! Sa ne vedem cu bine in 2021!
    1 point
  17. @Adria_nIn Rusia chiar există jurnalism auto, nu ca la noi in România 😅 (cough, cough, Superspeed). Sunt foarte multe articole în limbi străine care detaliază multe aspecte mecanice ale mașinilor moderne, păcat că nu există oameni în România care fac jurnalism adevărat. In România decât -Atelierul de Detailing- arată lucrurile așa cum sunt.
    1 point
  18. Imi pare rau sa o spun dar se pare ca pt fabricantu de la Wolfsburg, calitatea a cam apus , nu mai e una din premise. Calitatea lasa de dorit mult in unele cazuri. recent am vb cu un fost coleg de liceu care sta in Norvegia, tara puternic electrificata si omul a achizitionat de cateva luni un id3. probleme cu duiumul. Nu mari insemnate , dar tot felul de chichite, printre care si cea cu camera cum a descris colegul mai sus, usi care nu se mai descuie, pierderi lichid racire, presiune roti , nu mai retin cate mi.a enumerat. omul f dezamagit. Nenumarate drumuri la reprezentanta.
    1 point
  19. Salutare. Am intrat si eu in clubul posesorilor de DQ200 din februarie, pe o Skoda Octavia din 2016, cu 150 k si motorul 1.6 de 110 cai, CXXB. Personal mi se pare o "mica" dezamagire cutia asta ( inclusiv DQ250 ) din mai multe motive : 1. faptul ca are 7 trepte nu ajuta la nimic in regim de autostrada. Viteza in tr.7 la 2000 rpm este de 110 km/h, la fel ca in tr.5 la o manuala de 5 trepte ( proba facuta cu un G7 al unui prieten, 1.6 de 105 cai, manuala 5 trepte ). Practic ai 2 viteze in plus absolut degeaba pentru autostrada. E putin frustrant sa ai o masina cu viteze multe, asa "sa fie" . La fel se intampla si cu DSG6 ( DQ250 ). Din pacate din punctul meu de vedere DSG-urile au treptele etajate foarte scurt, astfel incat in extraurban tureaza excesiv motorul la viteze mari fata de manuale. 2. ca toate DSG-urile ( cred ) schimba extrem de jos si subturat in DRIVE, ceea ce practic ii diminueaza mult dinamica masinii. Fara modul SPORT practic nu poti conduce putin mai alert. 3. cu softul de fabrica al cutiei treapta 1 nu prea exista. Atat in drive cat si in sport schimba in tr.2 fara apasarea acceleratiei dupa 2-3 sec la 4-5 km/h. La viteze de sub 7-8 km/h , gen mers bara la bara, ambreiajele treptelor pare (2,4,6 si R cred ) sunt uzate prematur si inutil. Chiar si la o apasare ferma a acceleratiei tot repede schimba in tr 2. Din pricina punctelor 2 si 3 eu am decis sa ii resoftez cutia unde am optat pentru schimbarea vitezelor in jur de 2200-2300 rpm primele 3 trepte si 2000-2100 ultimele, astea combinate si cu o resoftare a motorului ( mai mult pentru depasiri, nu conduc sportiv masina in general ). Pot sa spun ca acum este o alta masina, activarea treptei 1 si faptul ca acum masina schimba mai "normal" sper ca ma vor ajuta sa tin ambreiajele cat mai mult. Iar turatia mai crescuta sper ca va ajuta motorul, avand in vedere ca 70 % este mers in Bucuresti. Ca plusuri, ca tot am zis numai de rau despre cutie - schimba extrem de rapid. Inainte de resoftare, pentru ca schimba foarte jos in turatii, nici nu iti dadeai seama cand schimba. Acum incepi sa auzi si motorul :)). - faptul ca are treptele foarte scurte, in oras poti merge linistit in orice viteza astfel incat niciodata nu esti subturat sau supraturat ( la o manuala de 5 trepte la anumite viteze esti intre ele, ori subturat ori putin supraturat ). - cutia DSG are o plecare foarte lina, cel putin a mea, e o incantare. Deocamdata merge foarte bine, sper sa ma tina cat mai mult. Cel mai important este sa fii informat cu privire la ceea ce ai achizitionat sau urmeaza sa achizitionezi si daca este ceea ce vrei sa iti asumi eventualele costuri. Cutiile astea la un moment dat au costuri, ori ca iti pica ambreiajele ( undeva peste 3000 ron ), ori ca ti se strica ceva din mecatronic ( aici depinde mult ce se strica, poti ajunge si la mecatronic nou care cred ca e +5000 ron ). Totul tine de cum a fost intretinuta masina, nr de km si putin noroc. Personal caut sa fac un schimb de ulei al cutiei si mecatronicului, chiar daca VAG spune ca e lifetime. In momentul de fata, asa cum e acum eu sunt incantat de masina in general ;). Am scris atat de mult in speranta ca poate ajuta pe cineva mai tarziu aceste informatii, eu nu le-am gasit Salutari.
    1 point
  20. Wow, 50000 euro pentru o Skoda de 180CP, 4X2! Am configurat un X3 20d 4x4 cu piele, trapa, faruri LED adaptive, scaune incalzite, asistent parcare, geamuri fumurii, Hi Fi, volan incalzit, ACC, incalzire auxiliara samd putin sub 60000 euro, Tva inclus. Dupa reducere (cca 20%) ajung la pretul unei Skoda, cu o masina net superioara, mai mare, mai rapida, mult mai bine finisata, mai confortabila, ce se va conduce mult mai bine si cu un sistem 4x4 performant. Hmm.
    1 point
  21. Ce inseamna costuri mari? La mine a meritat cu varf si indesat. Cred ca a fost cea mai buna investitie in masina revenirea de soft si stage I'
    1 point
  22. Cum se apropia sezonul rece si anvelopele all season Hankook ale masinii erau aproape de sfarsitul vietii desi ca dot nu erau vechi 3717, cele de pe fata incepusera sa se manance carnea de pe ele cu toate ca in primavara le-am echilibrat si facut geometria la autosoft cand a venit masina din germania. Asadar ca am tot cautat si citit teste etc si am ajuns tot la all season Vredesteini Quatrac modelul nou 2020 , dot 3720. Tot saptamana asta a primit si 2 amortizoare spate noi Bilstein si kit-ul de protectie amortizoare ca sa fie treaba ok. Spor
    1 point
  23. Cum s-au mai linistit lucrurile cu restrictiile si au inceput sa mai apara drumurile mai lungi cu golful , in week am schimbat uleiul la cutie la respectand toata procedura ceea ce inseamna ca a durat foarte mult datorita faptului ca trebuie sa astepti sa raceasca uleiul pentru a putea fi dat jos iar ulterior respectati pasi de facut nivelul cu temperatura intre 35-45 grade. Nu cred ca s-a mai umblase la cutie la cat de greu s-au desfacut suruburile cu mult degripant si rabdare inclusiv cel de la baie si cele 8 de la capac, ma bucur ca magnetii din cutie conform mecanicului si vizual nu aveau foarte multe depuneri in schimb uleiul destul de negru dar pe degete parea vascos inca. Am folosit ulei original 4l filtru si garnitura tot oem plus surub si saiba noua la baie, in total la schimb cu ce mai curge raman cam 3.5 litri schimbati cand ii faci nivelul. Totul ok, cutia schimba foarte bine si inainte la fel si acum ceea ce mi se pare normal, a fost o masura de improspatare a uleiului eventual anul viitor mai repet operatiunea inca odata sa fie aproape tot uleiul reimprospatat. Ca fapt divers la avia in pantelimon pe deviz mi-au dat 6l de ulei(ce faceau cu el nu stiu), pentru ca nici nu ies atata si nici o sansa sa intre. ODO 150.000km
    1 point
  24. Pt 75 caluti cel mai bine e pe 15 sau maxim 16,arata bine si pe 17-18 dar nah,nu putem fi cu toate :) Sa iti verifici distanta in spate la roata,telescop,etc si daca sunt mai grele sa nu ai nefericitul caz de a trebui sa iti schimbi vre-un rulment peste ceva timp (nu de alta,dar sunt "ieftini" - adica nu) Un compromis bun ar fi santa monica pe 17' sau daca ai un cantar la indemana ar fi bine,cat de cat sa ai idee care e diferenta de greutate intre ele si apoi vezi cu aderenta,gropile si stabilitate,consum,etc... Sunt jante de aliaj mai usoare decat cele de tabla deci nu e lege ca neaparat trebuie de tabla pt consum redus si alte minuni verbale si netestate, doar in teorie.
    1 point
  25. stie cineva care sunt vaalorile rezisatentelor din prerezistenta aerotermei? dar cea a rezistentei termice ?mentionez ca imi functioneaza aeroterma doar pe treapa a-4a
    1 point
  26. În lipsă de alte preocupări am compilat și coborârea de pe vârful Lăcauți din urmă cu 6 zile.
    0 points
  27. Traseul respectiv a fost calea de acces pentru cei din Buc/Ploiesti ce au petrecut revelionul la Vama54 si Pastel Chalet. Ruta este dată chiar de google maps si au ajuns pe acolo cu gps-ul. In 29-30 dec au ajuns peste 25 masini, o mica parte pe Intorsură iar cel putin 3 erau fara 4x4 si au parcurs exact traseul facut de tine 🙂
    0 points
  28. Unele persoane afirmă că urcarea pe vârful Lăcăuți este un traseu destul de dificil chiar și vara. Noi l-am facut iarna pe zăpadă cu gheață dedesubt. Ieri au reusit urcarea un Jimmy (meteorologul, împins), 2 Dustere si subsemnatul fără lanțuri. Restul au dat fail și au făcut cale întoarsă iar o Toyota a ținut drumul blocat vreo 4 ore pe coborâre după ce pe urcare a scăpat-o la vale necontrolat vreo 100 m și s-a oprit la 1 m de prapastie iar apoi cu lanțurile montate greșit și-a retezat conducta de frână...
    -1 points
  29. Cei ce nu au putut urca au întors în locul de la min 12.03 din video (e o troiță din lemn pe stânga și erau urme de manevre de intoarcere acolo). Noi ne-am intersectat cu ei în primul gol alpin înainte de intrarea în padure. Doar ne-au spus că nu au putut urca dar nu și până unde reușiseră. Când alunecă necontrolat și prinzi viteză pe coborâre o direcționezi în margine, altă variantă safe nu există.
    -1 points
  30. La Mulți Ani, stimabile! Clar facem doar ce ne place 😁 Să auzim doar de bine în noul an!
    -1 points
  31. Acela e traseu de relaxare pentru noi doar pentru intrare/iesire pe Tabla Buții 🙂 Pentru senzatii si zapada trebuia sa faci stanga, urcare pe tobogan si tranzitare gol alpin cu coborare prin Slon sau pe barajul Măneciu. Chiar vazusem poze ale unor aventurieri de cateva zile ce au fost scosi cu taf-ul de acolo 😆 nici cei de la rescue 4x4 n-au reusit sa-i tracteze. Chiar la sfarsit de an am facut plimbare pe Zizin-Dălghiu. Mult noroi si fagașe, dar fara dificultate.
    -1 points
  32. La cascadă au amenajat parcare si au pus indicator cu interzis din drumul principal. Deci se merge 15 min pe jos. La zimbri merita, au adus si reni pe care daca nu ai nenorocul sa dormiteze in staul îi și poți vedea 🙂
    -1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!