Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 18.12.2020 în toate secţiunile
-
Două bucăți de calcar în parcarea unui magazin de bricolaj 😁 724FB81A-061E-45CC-A58F-1D29C0E09299 by toni.pieleanu, on Flickr7 points
-
4 points
-
Salutare tuturor! Revin pe forum cu o noua masina. Dupa doar cateva saptamani , am decis ca noua masina sa aiba thred-ul sau. Asa ca la experienta mea adaug un nou capitol cu Skoda Kodiaq, lasand in urma : Seat Ibiza (2005 -1.9TDI -101cp) usoara, fasneata si mult prea inghesuita; Ford Focus wagon (2007 -1.6 TDCI – 109CP), spatiul era prost compartimentat (putin pentru locurile din spate), probleme cu DPF-ul, in final eliminat si soft la 131 cp(nu as mai repeta isparava), VW Jetta (2008 - 1.4TSI -140 cp), habar nu aveam de “TSI” iar si bugetul era redus, m-am ales cu o masina cu probleme ascunse(initial) la motor si o avarie ne depistata la inceput; am strans din dinti, am reparat pe cat de mult posibil masina pentru a fi ok mecanic, apoi am vandut-o, dezamagit de experienta VW; Chevrolet Cruze (2010 - 1.6.-113cp); acesta a fost probabil una din cele mai bune alegeri pana la momentul acela , fiabil, robust, desing pe gustul meu, costuri minime de intretinere, dar fara multe pretentii la dotari si finisari. Skoda Rapid (2014 -1.2 TSI – 86cp) o masina low cost precum Chevroletul dar care vine si cu ceva din aerul de masina din grupul VAG, a oferit cate putin din fiecare: spatiu, confort, usurinta in a conduce. Seat Leon ST DSG (2016 – 1.6 TDI -110cp) o evolutie clara fata de masinile pe care le-am avut pana atunci, dotari multe (ACC, lane assist, front assint, full led, interior alcantara), o motorizare super economica, masina a ramas in familia extinsa (daca pot spune asa). O singura poza, imi e oarecum dor de el. Cum am ajuns sa cumpar Kodiaq? Inca din momentul in care am luat Leon-ul, fiind multumit de el, am decis ca aceta va fi vandut doar pentru a fi inlocuit cu o masina noua. In vara, vazand piata auto cum scade ca volum de vanzari si vazand reclame cu discounturi destul de generoase, beculetul s-a aprins. Totusi, cautarea a demarat in momentul in care cineva din cunoscutii a inceput sa caute o doua masina pentru familie, intr-o configuratie ce corespundea foarte tare cu ce oferea Leon-ul, dupa cateva discutii, am decis ca Leon-ul meu la ajunge la ei, iar eu trebuie sa incep cautarile pentru masina noua. Multa vreme am frunzarit site-urile si configuratoarle majoritatea marcilor din grupul VAG, dar nu numai. Am plecat de la un buget tinta de 20k. Avand informatii tot de la cunoscuti ce au cumparat masini noi, foarte ok in acest buget. Astfel am inceput : Honda Civic 5D 1.5 turbo 182cp – prima masina asiatica care imi place cu adevarat, dotari ok, pret putin peste buget, manuala(am fi vrut automata dar nu CVT), interiorul salbut calitativ ce nu i-a placut sotiei, eu as fi luat masina, dar am zis mai cautam; Skoda Scala 1.5 TSI DSG 150cp - platforma de Polo, interior asa si asa, dar peste Honda, prea scumpa in configurarile noastre, intarzieri mari de livrare daca bifai anumite dotari; Seat Leon 4 ST FR 1.5 eTSI 150cp DSG, am tot ezitat datorita mild hibrid apoi am auzit de cateva bucati ca au avut probleme, apoi am citit despre bug-uri pe noul sistem multimedia de la Octavia 4, era favorita sotiei pana acum, dar am mai amanat; Jeep Renegade 1.3 turbo 180cp AT 9 trepte 4x4 – pret similar cu Leon 4, am fost la test cu Jeepul. am ramas fara carnet, pistol radat XXX la limita de XX (este prima data cand am carnetul suspendat pentru viteza). Absolut greseala mea. Ok, am sters Jeep din lista, semn ca nu trebuie sa il iau, sotia tot Leon 4 ar fi vrut, dar prefera Jeep vs Honda si Scala. VW Passat Comfortline 1.5 TSI 150cp DSG dotari slabute pentru genul asta de masina, ma ducea cu gandul la flota, sotia agrea Passatul, dar era prea scump parca, livrare... cu noroc in ianuarie. Timpul trecea, eu eram fara carnet deja, nu vedeam o varianta clara la orizont. Apoi am ajuns din greseala/noroc la Kodiaq, cel ce a luat Leon-ul de la mine a zis citez: "Imi place ala mare de Skoda...", 3 zile mai tarziu aveam comanda pentru masina. In prezent maretul urs aka KODI se prezinta astfel : STYLE – 1.5 TSI 150cp DSG 4x2 Moon White cu extra: Duze stropitoare parbriz incalzite Incalzire stationara cu telecomanda Intelligent Light Assistant Parbriz incalzit si senzor de ploaie Parking Assistant Side si Lane Assist Pedalier sport Sound System Canton Roata de rezerva dimensiuni reduse Scaune fata/spate incalzite Virtual Cockpit Jante aliaj Triglav 7jx19 Pentru ca sezonul rece a venit deja : Presuri cauciuc aftermarket Jante Denzent SF Dark 7x17 et38 Anvelope iarna 215/65/17 99H Falken Eurowinter HS01 SUV Capac cu palnie integrata pentru alimentare lichid parbriz Folie portectie faruri si proiectoare Pachet protectie ceramica Gyon Q2 pentru caroserie, jante(aplicat pe cele de vara), elemente de plastic, tratament hidrofob suprafete vitrate si o protectie pentru plasticele interioare, toata operatiunea facuta la un detailer. Aici este defapt un pachet pentru masina noua, nu neaparat pentru sezonul rece, dar s-a potrivit perfect. Primele impresii in cei 292km rulati cu un consum 10.1l/100km de la prima si singura alimentare, distanta parcursa doar in oras. Pozitive: Motorul este foarte silentios Spatiul este enorm Materialele si calitarea asamblarii este (cu mici exceptii) peste vechile masini detinute, Virtual Cockpit este un must have, sunt foarte incantat de el, desi nu am navi. Wireless Car Play super fluid si elegant fara cabluri Skoda Connect cu multe informatii si setari utile, dar cu un timp relativ mare de raspuns. Pielea de pe volan /schimbator prin faptul ca este mata(in final si desingul volanului este placut) Puddle lights sunt o surpriza, nu am regasit dotarea in lista de optiuni standard pentru Style Negative: Anvelope de iarna foarte zgomotoase la rulare fata de cele de vara (Pirelli Scorpion Verde Seal) insa acest aspect nu are legatura cu masina, poate doar antifonarea putin slaba. Luminile led din interior si portbagaj foarte slabe ca intensitate (compar cu iluminarea interioara de la Seat, ce era tot led Canton slab ca putere, dar fidel in privinta sunetului (nu stiu daca sunt tentat sa umblu la el) Lipsa footrest aluminiu, atunci cand comanzi pedalierul sport, dar asa devine un item pe lista de to do, Capacul motor din plastic chior, la care deja am pierdut o bucsa de cauciuc pentru prindere, chiar daca ma desfacut capcul de doar 2 ori, pentru o inspectie amanuntita imediat dupa livrare, moment in care capacul a iesit fara acea bucsa, a doua data sa constat ca bucsa lipseste, desi am repozitionat-o corect prima data. Alte setari ciudate dpmdvd : scaunul electric la sofer din motivul pentru care trebuie sa tii apasat continuu butonul de memorie, pentru a se ajusta, Air Care se reseteaza la fiecare plecare in pozitia OFF; oglinzile nu se pot plia doar la nevoie din telecomanda, exista doar o bifa in sistem; Planuri: Nimic concret, probabil mici accesorii precum footrest-ul si eventuale codari, atunci cand OBD11 va devenii 100% compatibil. PS: iertati-mi postul foarte lung1 point
-
Salutare! Am intrat in acest forum datorita achizitiei facute zilele trecute, un Passat Alltrack 2.0 TDI 2017. Acum vreo 10-12 ani scriam despre masini in online si in cateva reviste cu circuit inchis. Eram total impotriva VW din cauza preturilor practicate la masinile noi. Apoi am lucrat ca vanzator de VW la PBV1. Acolo am descoperit mai pe indelete cu ce se mananca. Acolo am inceput sa inteleg pretul VW. Acum, la ani distanta, dupa un Golf 5 de firma si o Mazda 3 personala, am luat decizia de a-mi cumpara primul VW. Am inceput cautarile cu Skoda Superb, insa nu era suficient, parca. Ii lipsea ceva. De altfel, o masina foarte buna, insa nu pe placul meu in totalitate. Asa ca am ajuns la Passat, masina care m-a impresionat cel mai mult pe vremea cand vindeam B7-le. Si de la B7, am trecut la B7 Alltrack, apoi la B8, ca intr-un final sa imi iau inima in dinti si sa aleg Alltrack B8. Inima-n dinti pentru ca a costat ceva... Dupa 2 zile si o noapte, pot zice ca nu puteam alege mai bine. Sunt foarte multumit de ea. Are doar 103.000km, luata de la dealer VW prin Weltauto, import Germania. Acum, nu-mi ramane decat sa am noroc sa nu apara probleme si sa imi plimbe familia proaspat marita (de aici nevoia de portbagaj mare) cat mai multi km fara evenimente tehnice sau rutiere. Ceea ce va doresc si voua! Sper sa gasesc aici informatii utile, de care sigur voi avea nevoie de-a lungul timpului. A, era sa uit. Mi-as fi dorit 2.0TSI, insa nu se aduc si nici nu se cumpara la noi asa ceva, decat foarte rar. Sper sa imi demonstreze acest TDI ca nu trebuie sa regret TSI-ul. P.S.: stie cineva cat costa AppConnect? Este cu taxare anuala? Si daca are cineva o roata de rezerva, pentru ca a venit fara. Multumesc!1 point
-
S-a mai discutat despre problema asta in cateva situatii, acum m-a lovit si pe mine si am zis sa detaliez putin cum am rezolvat-o. Problema a inceput cu un engine workshop, luat din senin, cu eroarea P0299 - underboost. Dupa verificarile uzuale - furtunuri de vacum, N75, traseu turbo, am vazut ca actuatorul racitorului de gaze nu se misca deloc. L-am scos din circuit si l-am verificat separat - nu tinea vacum deloc, deci membrana sparta. Problema cu P0299 era conexa acestui actuator, se pierdea vacum si actuatorul turbinei nu mai avea cu ce sa lucreze. E destul de greu de prins pentru ca actionarea lui este variabila, functie de diversi parametri. Racitorul de gaze are doua trasee, traseul racit cu antigel si traseul liber, de bypass, comutarea intre cele doua facandu-se printr-o clapeta actionata de aceasta capsula vacumatica. La pornire (motor rece) este actionat, gazele trecand prin bypass, pe masura ce motorul se incalzeste il cicleaza, urmarind probabil temperatura gazelor de esapament. Optiunile de reparatie nu sunt prea multe - EGR Cooler nou. Exista si aftermarket, dar firme dubioase si dupa cum stiti un EGR cooler spart are consecinte grave. Sau reparat actuatorul cu o membrana noua. Se vand pe E-bay si pe mai multe site-uri de profil, numai in Romania nu. Eu am cumparat de pe vanos-bmw.com, care sunt rusi si in conditiile actuale coletul a facut cam 1 luna pe drum. Reparatia nu este foarte dificila, trebuie scos racitorul de pe masina (deci garnituri noi) si cu multa grija si atentie trebuie decapsulat actuatorul. Urechile pliate le-am ridicat usor cu o improvizatie, o fasie de tabla subtire facuta ochi, bagata in spatele urechii si ridicat cu patentul. Odata urechile desfacute e treaba simpla, are o piulita si doua saibe, se monteaza noua membrana cu grija la centrare si apoi se capsuleaza la loc actuatorul. La montaj e important sa se pozitioneze carcasa astfel incat axul sa fie paralel cu tabla suport ca sa se mufeze bine pe bratul clapetei. Dupa ce se asambleaza la loc se testeaza sa tina vacum si asta e tot. Partea mizerabila urmeaza...🙂 Dupa ce s-a mers cu masina cu actuatorul nefunctional (habar nu am de cand o fi spart) traseul de by-pass se va infunda cu funigine. Daca schimbam doar actuatorul si ii dam drumul asa s-ar putea sa facem alte treburi, egr insuficient flow, bucati de funigine trimise in Egr si admisie etc. Asa ca trebuie curatat. Am folosit soda caustica (Sano forte de aragaz) in aplicari succesive pana a stralucit. Fara frica, este de inox integral, nu se strica nimic. De ce e asa de important acest cooler? Si mai ales bypass-ul? Cu ajutorul lui controleaza temperatura gazelor EGR si implicit temperatura din motor. Functionarea fara bypass conduce la depuneri mari pe EGR si admisie, motorul se incalzeste mai greu. Am facut si un filmulet cu operatiunea1 point
-
Revenim.... In primul rand am scos ursul la "zapada de oras", nu prea multa, doar sa vada cum este ...😆 In al doilea rand am putea spune faptul ca am finalizat rodajul, avem peste 1800 km impreuna, ultima plimbare a fost un traseu Bucuresti - Pitesti -Rm.Valcea - Horezu -Tg Jiu si retur, cu un consum bun. Tot drumul a fost acoperit cu ploaie/burnita, dar ne-am simtit bine, spatiul oferit de KODI este clar unul din avantajele ei. Dupa plimbare, a doua zi am spalat ursul si surpriza 1.... primele 2 mini ciupituri, una pe bara si una pe capota😖, dar orice semn creaza o amintire, deci nu ne facem probleme. Bag masina in garaj, ridic capota sa completez cu lichid de parbriz, surpriza 2... ursul s-a murdarit pe "interior". O carpa din microfibra umeda si 15 minute de bibilit, KODI era ca nou.1 point
-
Fa limit stop ul acum. Mergi 50m , opresti, rotesti max stanga si ti asa 5 secunde....max dreapta....5 secunde, mergi 50..100m....si trebuie sa dispară. .....nu prea ti-ai facut temele inainte sa te apuci de treaba....1 point
-
Eu am avut porniri mai greoaie (CFHD) de la senzorul de la vilbrochen. Initial nu dadea nici o eroare apoi a inceput sa-mi dea si erori sporadice pe el. Problema era de la fire (sub admisie, zona termoflot si zona cutiei) care erau relativ uzate in urma frecarii indelungate cu diverse parti ale motorului. Dupa ce le-am identificat si reparat, pornirea si-a revenit la normal. Poate fi si asta o cauza, dar nu e musai.1 point
-
Drumul pe care-l fac cel mai des, si cel mai lung, are vreo 11 km (cu stat în trafic destul de mult, fiind vorba de bucuresti). Vara ma ducea si la 300 km daca eram mai temperat cu abuzurile de putere.1 point
-
1 point
-
Dupa un an si jumatate si aproape 19.000 de km revin cu un update. Masina este excelenta atat pentru oras cat si pentru mici excursii. Insa.. tocmai ce am decis sa o pun la vanzare.. si sa ma indrept spre ,,sora “ ei mai premium.. si anume Audi Q2. Calitatea materialelor de la interior m-a dezamagit.. pe unde te uiti vezi numai plastic dur si ieftin... dupa un an si jumatate am inceput sa am probleme cu plasticul din bord.. acesta s-a dilatat si a inceput sa scartie in timpul mersului. Personal am luat masina pentru ca m-a incantat la inceput si nu m-am asteptat sa fie asa de proasta calitate materialele din interior.. insa am observat ca aceasta este tendinta vw acum... asa ca am hotarat ca este nevoie de un upgrade spre ceva mai premium.1 point
-
1 point
-
Aici subscriu și eu, motorul are alt zgomot decât bătaia obișnuită a unui 4 in linie, bine, nu e ronțăitul unui V6 dar se aude frumos când înfigi mai tare piciorul în gaz între 1500-2500rpm.1 point
-
De asta trebuie sa intelegem ca masinile astea sunt strict de oras + ceva naveta in zona suburbiilor. Asteptarile trebuie sa fie in concordanta cu realitatea tehnologica altfel...o dam in vs rapid.1 point
-
@dercos Intr-adevar super mare afacere sa dai 50-60k euro pe un diesel de 2 litri. Minunat. Back on topic: Care e rolul comparatiei? Diferenta am inteles-o: Una e viitorul, alta trecutul. Dar asemanarea care e?1 point
-
1 point
-
44.000km si a venit vremea unei suspensii complete. Am ales KW V3 cu anularea dcc si reglaj manual de compresie si detenta. Momentan suspensia este setata pe maxim moale si dupa cateva zile de rodaj inghite denivelarile foarte frumos iar la comportament dinamic este mult peste OEM sau OEM + arcuri (de asteptat de altfel). Garda a ramas unde era si cu arcurile. 45.000km au venit cu un soft stage 1 care pe dyno spune : 200CP > 240CP 340NM > 420NM1 point
-
Gata si arcurile H&R. Au coborat garda cu aprox. 35mm (fata de 20mm cat era anuntat la mine). Aspectul este acum ce trebuie din punctul meu de vedere dar s-a pierdut atat comfort cat si comportament dinamic pe viraje. Amortizorul oem nu mai poate controla asa cum trebuie noul arc, asa ca masina este mai "bouncy" si instabila pe viraje. IMG_0106 by fuscobal, on Flickr IMG_0143 by fuscobal, on Flickr IMG_0135 by fuscobal, on Flickr IMG_0131 by fuscobal, on Flickr1 point
-
In general toate modulele din usa suporta ,,scaune cu memorie,, deci e OK (nu am intilnit modul sa nu suporte codarea) Principala conditie pt. activarea Mirror Down este NUMAI existenta motorasului 3D0 959 578 C (se scoate oglinda din dreapta si pe motoras e codul. daca e cu B adio, nu va merge niciodata, trebuie cumparat motoras cu C la final). Daca exista motorasul (in cazul in care il punem ulterior este nevoie si de 2 cabluri intre oglinda si ECU din usa pasager) se face codarea in ECU pasager pt. ,,scaune cu memorie,, (Mirror Down) si gata. Banuiesc ca acum totul e f. clar si discutiile nu-si mai au rostul. Oricine poate sti intr-un minut daca are oglinda cu Mirror Down sau nu (si poate sa-si puna oricand daca vrea, si are banii necesari).1 point
-
Wow, 50000 euro pentru o Skoda de 180CP, 4X2! Am configurat un X3 20d 4x4 cu piele, trapa, faruri LED adaptive, scaune incalzite, asistent parcare, geamuri fumurii, Hi Fi, volan incalzit, ACC, incalzire auxiliara samd putin sub 60000 euro, Tva inclus. Dupa reducere (cca 20%) ajung la pretul unei Skoda, cu o masina net superioara, mai mare, mai rapida, mult mai bine finisata, mai confortabila, ce se va conduce mult mai bine si cu un sistem 4x4 performant. Hmm.-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00