Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 23.09.2020 în toate secţiunile
-
Revin dupa o lunga perioada in care cred ca toti ne-am petrecut timpul in acelasi mod, in casa ?. A venit momentul cand " am scapat " si pe la sfarsitul lunii trecute am decis sa merg intr-un concediu. Toate bune si frumoase, am plecat cu destinatia Sibiu ( am petrecut 3 zile acolo ) dupa care am mers catre Turda ( inca 3 zile aici ), destinatia finala, Transfagarasan ? si intr-un final, acasa. Am avut ghinionul sa spun asa, ca la iesirea pe autostrada catre Turda sa am parte de un sunet metalic, bine-nteles ca am intrat in prima parcare si m-am oprit sa vad despre ce este vorba. In capul meu erau cele mai urate si negre scenarii dar am zis totusi sa nu intru in panica si sa urc masina pe o bordura sa vad despre ce este vorba. M-am chinuit sa fac 2-3 poze si sa vad despre ce este vorba si am constatat ca burduful a decis sa faca poc . Nu am avut alta varianta decat sa imi continui drumul pana la Turda, am mers la benzinarie, am cumparat una bucata WD-40 si am " spalat " pe acolo. Am ajuns in siguranta si fara nici un sunet dubios. Pe langa ca am plecat fara a avea cazare ? acum aveam si masina "stricata". M-am pus pe cautat si am gasit repejor un magazin de piese si pe cat de repede am gasit magazinul de piese am gasit si un service si a 2-a zi la ora 8 am mers sa schimb burduful. Cam asa arata cel nou, stiu nu sunt cele mai bune poze dar am facut un efort. De mentionat ca am schimbat si bieletele antiruliu...dupa 4 ani ? de aici voi trageti concluziile. Si ca sa nu va mai plictisesc va las si 2-3 poze cu peisaje mai frumoase decat cele de sus. P.S. Sarutmana10 points
-
6 points
-
ROTAC Race 4 - Transilvania Motor Ring Dupa cum spuneam mai sus, la Mures am trecut pentru prima data pe Nankang AR-1, si am ales varianta 235/45 care, dupa cum se vede in postul anterior, sunt perfect fit pe janta de 8 inch latime. E greu sa fac un versus cu Federal FZ-201, pentru ca nu am timp cu ele pe Mures, dar am fost foarte multumit de AR-1. Gripul e acolo, si pe frana, si pe viraje, talonul e tare, si sunt mai usoare ca FZ (diferenta intre AR-1 uzat 50% si FZ-201 nou, versiunile 235/45, e de aproape 2kg!). Ca uzura par a fi pe acolo amandoua (adica se duc foarte repede ). De data asta nu am mai avut probleme: frana a fost ok cat timp nu franam tare pe denivelari, caz in care intra ABS si se intarea pedala; bateria usoara cu probleme am inlocuit-o cu alt model (1.8kg) care porneste masina fara ezitari si se incarca repede. Ca timpi am fost relativ constant in cele trei sesiuni de cursa (1.47.91, 1.47.78, 1.48.06), terminand pe acelasi loc 3 in grupa tuned, la 7 zecimi de locul 1 (acelasi Megane 3RS) si 4 zecimi de locul 2 (acelasi Megane 4RS). Interesant este faptul ca distantele fata de Megane-ul 3RS de pe 1 (care are cel putin 6 trackday-uri experienta pe Mures) au fost mult mai mici de data asta (atat pt. mine, cat si pt. Megane-ul 4RS), desi noi eram la doar a doua zi pe Mures, care este un circuit mai tehnic, mai dificil pentru masina si mai greu de invatat. E adevarat ca de data asta Megane 3RS nu a mai scos flacari pe evacuare si nici nu a mai facut viteze de top cu peste 10km/h fata de mine (masuratori facute cu pistol pe linia dreapta). Mai jos aveti cateva poze si best-lap-ul, facut chiar in urmarirea Megane-ului 3RS de pe 1. Vineri si sambata, dupa cum spunea si @Bogdan_wrc, sunt din nou la Mures pentru track-day si Rotac 5. Daca masina merge ok, ar trebui sa iau locul 3 in campionat fara probleme... daca se intampla o minune si bat Megane-ul 4RS, exista si o sansa la argint.5 points
-
Discuri ovalizate..o, da daca fenomenul a aparut dupa ce ai schimbat rotile, " clar " e de la discuri...iar metoda cu strungul, era ok la dacii..pt 300 lei cat costa 2 discuri, mai bine le schimbai direct ( mai ales ca sunt tocite dupa cum ai descris ), daca tot ai desfacut ; cand o sa mai desfaci inca o data si o sa platesti manopera, o sa constati ca n`ai facut afacere. Succes4 points
-
este o diferenta intre o masina cumparata de noua din SUA si una adusa special pentru a fi revanduta ma repet: sper ca masina cumparata sa fie in regula si sa te bucuri de ea mult timp! ca sfat: daca nu ai verificat seria de sasiu inainte de cumparare iti recomand sa NU o mai faci nici acum3 points
-
In 2012 cand m-am intors din Canada in Romania, mi-am adus si masina de la aceea vreme, un EOS din 2007, R-Line, 2.0T, FSI. Am fost innebunit dupa aceea masina pe care am avut-o de noua. In 2016 m-am despartit de ea, cu durere in suflet, sincer, dar asa a fost sa fie. De cateva saptamani am achizitionat un CC din 2016, pe care, daca il cautam special, nu cred ca l-as fi gasit! Argintiu cu interior negru, cu insertii de aluminiu, kit R-Line si... model american! Poate din cauza faptului ca 12 ani petrecuti pe taram nord american, m-a facut sa ma obisnuiesc cu optiunile cu care vin pre-echipate masinile europene... Atasez cateva poze. Seara buna!2 points
-
Buna ziua. Am ajuns destul de târziu pe vwForum cu toate că știam de multă vreme de el. Dacă nu existau anumiți prieteni care sunt deja aici și nu auzeam discuții în afara mediului online ( pe care le voi aborda la momentul potrivit și în topic-urile cu pricina ) probabil că în continuare nu îmi faceam un cont. Până atunci...ca orice nou membru al acestui forum, acesta este VAG-ul meu?: Volkswagen Golf 6 R 2012 2.0TFSI 4motion Achiziționat de la Porsche București Nord la vremea respectivă, iar în prezent tocmai a împlinit 53.000KM. Mașina a stat foarte mult în garaj și stock, dar în ultima vreme a avut parte de upgrade-uri de care mă bucur absolut în fiecare zi și seară, de fapt: de dimineață până...dimineață ? Pentru această primă postare mă voi rezuma doar la atât + două poze, urmând zilele acestea să adaug informații și „micile” plăceri vinovate pe care le am de gând cu ea. lol ? P.S Poză de la Midocar Vitan. SCUZE PNB ?2 points
-
@Bogdan_wrcThx, ne vedem vineri ? @RaveMasina ma si limiteaza, ma si ajuta :). Ma ajuta in sensul in care o stiu foarte bine si vreau sa cred sunt foarte aproape de a o exploata la 95-100% din potential (sau la 80-90% pe nurburgring ?), caz in care scot rezultate bune cu ea, comparativ cu masini similare. Pe de alta parte ma limiteaza sa ma dezvolt ca sofer, pentru ca este cu siguranta nevoie de alte abilitati pentru a scoate totul dintr-o masina mai puternica, mai ales una RWD. Pe un alt FWD mai puternic cred ca m-as adapta repejor, si as scoate timp mai bun. Dar as alege oricand un RWD echilibrat si usurel, cu raport putere/greutate similar cu TDI-ul actual, chiar daca nu as progresa ca timp.2 points
-
Numai mie mi se pare aiurea zona pe care am incercuit-o in poza? Nu stiu ce rol are, dar nu arata bine deloc imbinarile in zona respectiva. Eu zic ca cei care si-au luat e-golf cu reducere de 4-7k euro nu ar trebui sa le para rau. Sincer cred ca dpdv al interiorului e mai fain de stat in e-golf decat in id.3.2 points
-
@C Z R Nu, nu! Am pastrat ce-i mai bun pentru final! M-am tot invartit, razgandit cum sa prezint urmatorul capitol, dar pana la urma, o sa fie unul "All-Inclusive"... P.S: Sa nu ma injuri pentru urmatoarea tona de tag-uri din postare . Chapter IV: "Look, Momma', I'm not driving fast. I'm flying low!" a.k.a Boost, Power & Go Fiindca in ultimele saptamani timpul a fost mai mult decat limitat, dar si, mai ales, fiindca prezentarea doar a unor piese, fara imaginea de ansamblu, m-am gandit ca nu o sa ajute prea mult, urmeaza cel mai lung, dar si cel mai fain capitol. Totul a pornit de aici, si tot ce s-a facut pana in punctul asta, a avut ca scop final, asta: Stage 3. Pentru acest obiectiv, am cautat sa alegem, si aici ii multumesc frumos din suflet lui @C Z R pentru toate sfaturile, rabdarea si tot timpul alocat, si sa construim lista tuturor componentelor, astfel incat sa fim cat se poate de "safe". Astfel, lista a aratat asa: 1) Incepand cu downpipe-ul, dupa un lung periplu in incercarea de a procura unul de la APR, preponderent fiindca catalizatorul este amplasat in mid-pipe si nu in compartimentul motor + faptul ca este singurul care are 300-cel, si, dupa ce m-am lovit de foarte multa neseriozitate in mai toate partile, m-am sucit si m-am hotarat pentru downpipe Milltek, Cast, cu catalizator "Race - 200cel". Spre surprinderea mea, am fost norocos sa prind (dupa o asteptare de cateva saptamani ), noul lot de downpipe-uri care beneficiaza si de "ceramic coating", lucru care ar trebui atat sa o protejeze de coroziune, cat si sa scada temperatura in compartimentul motor. Astfel, pachetul s-a prezentat asa: Spre comparatie fata de downpipe-ul stock: Diametru: OEM (65mm) vs. Milltek (76mm) Montajul final arata asa: 2) Urmatorul lucru pe lista a fost admisia. Si, cum alegerea, aici, era extrem de simpla, am optat pentru RacingLine R600 + Inlet Pipe + Turbo Elbow + Turbo Muffler, si, ca sa fie treaba completa, + Coolant Relocation Hose. Astfel, asiguram motorului cat se poate de mult aer, ca sa "se dezlantuie" . Ca diferente, cam aici se vad cel mai clar: - Turbo Elbow: - Turbo Muffler: Eliminandu-se acel decupaj, sunetul in admisie de turbo spool a devenit mai pronuntat si ma distreaza maxim atunci cand aud cum "fluiera" . Totusi, nu este deloc deranjant, ba chiar mi se pare "natural" . Montajul, in final, arata cam asa: 3) Additional, s-au schimbat bujiile cu NGK Racing R7438-9, care sunt cu 2 grade mai reci si au varf "racing" ce scade riscul ca acesta sa se sparga/rupa si sa facem cine stie ce "boacane". In plus, s-a instalat si un kit de upgrade HPFP Autotech, ca sa fim siguri ca primeste si suficienta benzina, odata cu aportul de aer. 4) Acestea fiind spuse, ajungem la "Bijuteria Coroanei": Perun IS38 Hybrid v3 turbo. Este vorba despre o turbina noua IS38, care a trecut printr-un proces de hibridizare pe mainile iscusite ale baietilor de la Perun, Polonia. Ca sa creez contextul, initial, ma uitam dupa un IS38 nou, fiindca toate marcile consacrate de turbo hibride depaseau cu mult bugetul. Cu mult... Asta, pana cand, intr-o seara, @C Z R imi trimite un grafic + un pret care, sincer, mi-au dat un pic acul peste cap . Full-boost aproape ca un IS38 stock, putere 450+, pret doar cu putin mai mare decat un IS38 nou. Trifecta! Sincer, recunosc ca nu imi mai amintesc exact cum a decurs conversatia, dar parca a fost "Call" instant . Evident, urmatoarea noapte nu prea am putut sa dorm fiindca numai turbo aveam in cap . Iar cum primisem si aveam incredere 100% in recomandare, n-a durat prea mult pana cand am primit mesajul de la @C Z R: Bineinteles, a mai durat MUUUULT mai mult timp si, probabil multe "ganduri de bine" de la @C Z R, fiindca ii ocupam balconul cu ea ( ), pana cand a ajuns pe masina. Spre comparatie cu turbo IS20 stock: Apoi, monstruletul arata asa, scos din mediul ei "de lucru": Si, iar, o comparatie cu ea montata vs. fosta: Per total, la finalul celor 4 zile de montaj, presarate cu munca asidua, multa magie, nervi, trezit de dimineata, multa cafea si, cel mai important, zambete atunci cand vezi cum, incetul cu incetul, proiectul prinde contur, rezultatul final arata asa: Efectiv, nu cred ca ii pot multumi suficient lui @Florin@Caractere si baietiilor pentru rabdarea pe care au avut-o, astfel incat sa iasa absolut totul fix cum trebuie! 5) Apoi, tiptil tiptil, masinuta a plecat pe drumul sau "catre scoala", unde avea sa invete, dupa alte multe calibrari, timp, nervi consumati si muuuuuulte figuri datorate interventiilor dubioase ale Haldex-ului, cum sa se joace cu noile jucarii si sa isi descopere potentialul ascuns! Soft-ul beneficiaza atat de optiunea "Multi-Map", cat si de Pops&Bangs (de care nu ma mai satur ). Hartile sunt configurate astfel: - Map1: (almost stock-ish) 251 cp & 306 Nm - Map2: (Stage 2-ish) 355 cp & 448 Nm - Map3: (Powaaaa') 444 cp & 556 Nm - Map4: (Immobilizer) Anti-theft (nu porneste nici cu cheia) De mentionat ca masuratorile au fost facute fix in cele mai calduroase zile ale lunii August, cand termperaturile sareau lejer de 30+ grade, chiar si seara. Odata ce temperaturile vor mai scadea si, in masura in care @C Z R ma mai tolereaza, o sa incerc sa revin pentru a o masura inca o data, in conditii atmosferice mai bune. Totodata, pentru a putea avea o minima sansa de a fi masurata corect, i-a fost activata si functia de ESC Off (complet): Totusi, rezultatele sunt incredibile, cel putin pentru mine. Este senzational ce poate face un astfel de motor, atunci cand primeste ce-i trebuie! Graficul arata asa: Iar, aceste rezultate se traduc in: Din pacate, alti timpi nu pot atasa, dar, trust me, ca sa citez un prieten (he know who ) : "Timpi extraordinari pentru o sufragerie pe roti!" Concluziile, simt nevoia sa le expun intr-o postare ulterioara, ce va si fi, probabil, ultimul capitol al epopeei incepute in primavara 2020, dar, in niciun caz nu va fi ultimul capitolul al Project Tig1. Teaser pentru urmatoarea data: am reusit intr-un final sa ajung pe un drum care sa ma unga pe suflet si care sa-mi permita "sa-i dau frau liber"... Daaaar, pana data viitoare, #staytuned! P.S: Cred ca este cel mai lung capitol posibil! Daca ai/ati citit pana aici, multumesc frumos pentru interes si atentie!2 points
-
Aici e smecheria. NU pot primi avansul inapoi (3900 EUR). Contractul are valabilitate 10 saptamani, adica aproximativ pana la 1 octombrie. Dupa aceea, Vanzatorul are dreptul unilateral sa PRELUNGEASCA contractul cu inca 8 saptamani daca producatorul nu a livrat masina. Deci practic eu sunt legat de dealer prin acest avans 3900 EUR pana pe la 1 Decembrie. Tichetele Rabla si Rabla Plus expira in aproximativ 1 Nov. Daca el aduce masina intre 1 Nov si 1 Dec, eu sunt obligat sa cumpar masina la pretul intreg 39.000 EUR sau pierd avansul 3900 EUR. Aviz amatorilor de a mai cumpara masini de la dealeri Volkswagen, mai ales cel din Timisoara. In acest moment nu sunt trist, nu sunt suparat. Sunt scarbit. E un sentiment diferit. PS: Multumesc la toata lumea pentru sfaturi si sustinere.1 point
-
@z e n i t hSalut! Sunt perfect de acord cu tine si am verificat masina inainte A avut doar un fender-bender in spate, adica bara din spate si aripa dreapta usor indoita. Masina in leasing pe 2,5 ani dupa care vanduta catre dealer-ul din Miami de unde a fost adusa aici. Masina a fost reparata la dealer-ul din Miami. In raportul complet erau incluse si pozele before and after. In State si Canada, numerele se platesc in fiecare an si se inregistreaza ce apare la bord, special pentru a nu se putea frauda (este federala pedeapsa ca la spart bancile). A fost vanduta catre dealer-ul din Miami cu 45231 mile si eu am luat-o cu 45465 De aceea am spus ca daca eu o cautam special, nu o gaseam. Asa a fost sa fie. Apreciez sfatul oricum! Multumesc! Sper ca cei care citesc schimbul nostru, sa fie precauti in a achizitiona masini provenite din America de Nord. Am auzit si vazut si eu multe. Seara frumoasa si inca o data, apreciez.1 point
-
VW ID.4 https://www.carbuyer.co.uk/news/169845/2021-volkswagen-id4-suv-interior-details-and-prototype-drive1 point
-
Eu as vrea doar banii inapoi. Gata. Renunt. Nu-mi mai trebuie masina. M-am saturat de Volkswagen. A fost prima mea (tentativa de) masina Volkswagen si ultima.1 point
-
Salutare tuturor, Am vazut ca s-a pus (cel putin pe IOS) o noua aplicatie, speciala pentru ID3 - We Connect ID. Ea merge mult mai rapid siii surpriza zilei este ca arata si procentajul bateriei - da, putem conecta si E-Golf-ul in acea aplicatie. Pe langa asta, la fel ca la aplicatia We Connect pentru E-Golf, puteti seta aerul conditionat si daca introduceti datele, o puteti bloca/ debloca din aplicatie. Din pacate nu arata toate datele, dar este o solutie pentru 'nu stiu cat procentaj are bateria'. Zi buna!1 point
-
sa vezi ce iti alearga Golful GTI TCR vineri de nu stie de unde iese fum. /irony1 point
-
ti-am zis, ceva nu mi se pare OK. trebuie presat dealerul. masina mea deja a venit, nu am dat precomanda, nu am platit rezervare + avans asa devreme ca tine. abia cand s-au deschis comenzile pe 28 iulie am platit. mie mi-a dat dealerul VINul, (foarte ok dealerul in relatia asta, desi in trecut nu am luat masini de la el, desi l-am stresat cu intrebari si teste). masina a venit, acum urmeaza sa o ridic. am fost ieri sa vad masina. pozitia la volan este chiar ok fata de concurenta. spatiu in spate mi se pare mare (asa cum am eu scaunul pt sofer, mai raman cam 5cm la genunchi). interiorul mi se pare..decent. nu e premium, e clar, dar ma asteptam sa fie reduceri de cost la banii astia. si pot trai cu plasticul tare de pe usi. bordul f misto, usor de citit, iar softul din navigatie se misca surprinzator de bine, fara lag, fara nimic. nu era online inca. volanul chiar se simte bine.spatiul la portbagaj este f mare pt ce am vazut la alte masini. vizibilitatea este f mare iar stalpul A ajuta mult. nu am mers cu ea, o puneau la incarcat si se incarca cu 6km/min. jantele chiar sunt OK, ma asteptam sa fie mai urate. gumele sunt bridgestone turanza. butoanele de pe bord mi se par clicky si usor accesibile. spatiu sus la cap am mult si la sofer si la scaunul din spate. m-am uitat atent si la partea neagra de la capota unde arata @cj.Paul si sincer nu am vazut nimic cu luft sau care nu arata bine sau nu era aliniat. mi se pare ca arata ok albul masinii cu nuantele de negru de pe plafon si bucata aia de capota. f tare mi se pare IQ light la interior cand incarca, cum se misca bara verde. stie sa stinga bordul cand te dai jos de pa scaun. si sa aprinda cand te sui. pana acum, singurul regret este ca am facut alte investitii si nu am luat varianta PLUS pt matrix, keyless acces si alte mici chestii. stiu ca sunt subiectiv, si cand am ajuns acolo eram dezamagit de parerile de pe aici, dar imi place masina. looking back at "old":1 point
-
putem continua pe topicul de incarcare electrice. dar pana acum am vazut portar la priza de la primaria Ploiesti (unde vine portarul primariei si da cu cardul, si te treci pe un caiet, poti cauta detaliile in poza de pe plugshare, ai linkul mai sus), la cateva sedii CEZ din Pitesti "Pentru activarea stației Type 2 trebuie chemat paznicul ca să activeze stația și abia apoi pornește încărcarea.", si am vazut ca mai scrie la multe puncte "publice" pe plugshare. mai vazusem la puctul de incarcare din Sibiu (cazarma nustiucum), tot asa, ca portarul vine si iti da accesul: "Stația se pornește cu un card aflat la paznicul din ghereta aflată chiar lângă stație. 22 kW Type 2 charger in the evconnect.ro nerwork. Încărcare plătită de primăria Sibiu. Folosiți PlugShare pentru check-in / Please use PlugShare for check-in" cam in toate zilele cand masinile din grupul VAG din testul automarket au incarcat la dealerii VW (nu mai stiu exact zilele, dar parca in ziua 7 si prin ziua din timisoara si brasov) prezentatorul a spus asta, ca vor fi date catre public. daca se refera la publicul cu VAG, nu pot decat sa banuiesc. oricum, din cate am inteles din sursele mele (nu le pot anunta) si statiile de la dealer ar fi accesibile pentru cei 2000kw din oferta pt id3. dar astept confirmarea cand iau masina.1 point
-
Traseul zilei a șaptea a avut 68 km și am înregistrat un consum mediu de 6.8 l/100km, iar traseul a fost Albac - peștera lui Ionele - peștera Ghețarul Scărișoara - peștera Coiba mare - peștera Vârtop - Albac. Peștera lui Ionele e destul de mică, ca lungime, pentru că din 2011 au fost închise două porțiuni pentru protejarea unei colonii de lilieci, pe cale de dispariție, care se află acolo. Drumul până aici e asfaltat iar accesul în peșteră este foarte facil 13 lei / persoană). Mai departe am plecat spre peștera Ghețarul Scărișoara, deși știam că este închis, pentru peisaje. Drumul la fel de îngust și sinuos, dar peisajele sunt foarte frumoase, acum toamna. Peștera ține de Garda de sus nu de Scărișoara. Am parcat mașina și am mers, însoțiți până la poarta peșterii, întrucât este în reamenajare și totul era închis. De aici aveam posibilitatea să continuăm drumul, care este un fel de circuit și te scoate tot în Garda de sus, sau să mergem spre peștera Vârtop. Am ales ultima variantă. Traseul este sinuos și îngust, pe alocuri foarte îngust. Ultima parte, 6 km sunt drum forestier, iar pe ultimii 4 km este turnată piatră spartă, destul de dificil de mers, multe porțiuni le-am parcurs cu a II-a sau chiar cu a I-a, atât la urcare cât și la coborâre. O dată ajunși la cele câteva case de la cătunul Casa de piatră, am parcat și ne-a întâmpinat un tataie, care ne-a taxat cu 5 lei și ne-a dat câteva informații și indicații. Am plecat pe jos spre peștera Vârtop, cam 10-15 minute de urcat ușor pe aceleași pietre, apoi mai abrupt prin pădure cam 25 de minute. La gura peșterii era un ghid care ne-a dat câteva informații, câte o lanternă și ne-a încasat câte 15 lei de persoană, apoi am coborât în peșteră. Recișor, cam 4°C, sunt porțiuni unde se alunecă bine, dar peștera e frumoasă pentru cine gustă astfel de priveliști. După ce am coborât de la Vârtop, ne-am oprit și la Coiba mare, care este... M A R E !!! Are o deschidere de 47 x 74 de metri și pe măsură ce cobori spre ea îi observi dimensiunile imense precum și alte detalii. Pe mine m-a impresionat cel mai mult, chiar dacă nu am intrat și în interior, cam 60 de metri, neiluminați. Apoi am urcat în Golf și am coborât cei 6 km chinuitori cu 5-10 km la oră, până am dat de asfalt, după care ne-am oprit direct în Albac să mâncăm și ne-am retras în apartament. Traseul zilei a opta a fost Albac - Chișcău (Peștera urșilor) - Izlaz (cascada Vârciorog) - Arieșeni (cascada Pătrăhaitesti) - Nemeși (cascada Pișoaia și Dealul melcilor) - Albac, cu o lungime de 236 km și un consum mediu de 5.8 l/100km. Dimineață am plecat spre Peștera urșilor, care se afla la 84 km distanță, o ora si 40 de minute de mers cu mașina. Drumul este sinuos, dar macar nu mai e îngust și este ok cu mici excepții. Peștera urșilor se află în județul Bihor, în localitatea Chișcău. Biletul a costat 50 de lei pentru un adult și se întra pe grupuri, la distanță de 20 minute între grupuri. Traseul vizitabil are trei săli absolut minunate! Peștera este amenajată și luminată și este un absolut MUST SEE! De la peșteră am plecat (Oradea era la o aruncătură de băț, 70 km, dar nu mai era timp și pentru ea), de fapt ne-am întors spre Albac și după Izlaz am făcut dreapta spre peștera Vârciorog. Imediat după ce intri pe drum, este o parcare, unde se plătește 5 lei. Îi găsiți pe cei cu căruțe și cu mașini de teren care contra-cost vă urcă până în apropiere de cascadă. Noi am urcat și am coborât pe jos cei 3.3 km spre și dinspre cascadă, în aproximativ 50 de minute. Cascada e frumoasă și seamănă puțin cu Clocota, dar e mai puțin ampla. Apoi am coborât spre Arieșeni și am facut dreapta spre cascada Pătrăhaitesti. Drumul forestier este accesibil cu mașina cel putin 2km, după care urmează 2.5 km cu piatră spartă, destul de râu și apoi forestier încă 2km. Am urcat 5km din cei 6.6km pe cate i-a arătat Waze-ul. La un moment dat, este o răscruce și în dreapta spune 2.5 km iar in stânga 3.5 km. Am optat pentru cel din dreapta și am urcat 1.5 km în 20 de minute, pe-un drum forestier mâncat de roți de tractor, până într-un loc, unde m-am cam speriat să nu o zgârii în dreapta și nici să stric ceva pe dedesubt de la pietre, așa că am dat cu spatele 300 de metri unde văzusem o deschizatura săpată și am parcat mașina acolo. Restul traseului l-am facut pe jos. La coborâre toți "pietonii" cu care ne-am intersectat aveau o față nedumerită despre mașina care cobora pe pietre, că nu era 4x4 sau măcar un SUV. Mai departe ne-am dus spre Albac, unde am servit masa și apoi cu o ultimă forțare am plecat încă 25 km până la Nemeși unde am văzut Dealul cu melci (care este fix la DJ, la intersecția care ne trimite spre cascada), de fapt cochilii fosilizate sau găuri in piatră unde au fost melcii. La nici 450 de metri de Deal este cascada Pișoaia, total diferită de cele văzute până acum, cu mușchi verde, cu mai multe fire de apă, foarte frumoasă și ușor accesibilă. Și cu ea, ne-am încheiat ziua și periplul prin Apuseni. Traseul zilei a noua a fost Albac - Teiuș - Blaj - Mediaș - Sighișoara - Rupea - Sfântu Gheorghe - Ojdula - Focșani - Galați, a avut 589 km și un consum mediu de 5.9 l/100km. Am plecat cu gândul să mai vizităm ce putem pe traseul de întoarcere acasă. Primul obiectiv de vizitat a fost Blajul cu a sa Câmpia Libertății. Apoi am ajuns la Sighișoara. Mai fusesem cu 10 ani în urmă, dar nu am apucat să urcăm în cetate, așa că am făcut-o acum. După ce ne-am plimbat și fotografiat am coborât la o terasă, am mâncat și am plecat la drum. Următorul obiectiv a fost cetatea Rupea. Din punct de vedere constructiv seamănă cu cea de la Râșnov sau cu cea de la Deva. De sus se poate admira panorama orașului precum și-a împrejurimilor. Următoarea etapă a drumului spre casă a avut aproape 320km, cam 5 ore de mers și nu am mai făcut opriri. Pe drum am avut câțiva nebuni în pădurea din apropiere, unul intrând în depășire din coloană la nici 50 de metri în fața noastră, deși aveam luminile de întâlnire aprinse, deși i-am dat flash-uri, deși era linie continuă, deși aveam 90 km/h... Apoi alții ne-au depășit pe linie continuă și în curbă fără vizibilitate la dreapta... nu știu unde se grăbeau așa tare, aveau numere de BV și Brașovul era la vreo 20 km distanță. De la 10 km de Focșani ne-a prins din urmă întunericul, ocazie cu care am constat că mai trebuie să fac câteva reglaje farurilor, deși lumina a fost suficientă. O dată ajunși la Galați am încheiat concediul și periplul nostru la munte după 2.660 km, cu un ranger de 20 km Am rămas cu niște amintiri și imagini grozave, despre locuri și oameni frumoși și sper să repetăm această experiență reușită.1 point
-
Am mai marcat o borna kilometrica la sfarsitul saptamanii trecute. Sunt foarte multumit de comportamentul masinii pe un traseu interesant Sighisoara-Iasi si retur (la dus pe la Gheorghieni-Lacu' Rosu (era foarte verde) iar la intors pe la Targu Neamt-Toplita); se implinesc doi ani si vreo 34000km de cand am facut stage I. Masina functioneaza perfect. Scuze pentru soarele din fata, eram pe la Reghin, calatoream spre vest...1 point
-
Trackday Smart-driving - Transilvania Motor Ring Cu ocazia Rotac 4 am ajuns si eu in sfarsit la Transilvania Motor Ring, un circuit in opinia mea mai frumos si mai tehnic decat MotorPark Adancata, avand in plus diferente de nivel si viraje oarbe, mai greu de ghicit si care necesita curaj. Cu o zi inainte, am participat la un track-day organizat de Smartdriving, unde am incercat sa descopar si sa invat circuitul, mai intai mergand pe fata cu o pereche de Federal RS-PRO aproape terminate (poza e de la final ), si ulterior trecand la un set nou de Nankang AR-1 235/45/17. Pe spate au fost permanent FZ-urile uzate, folosite pe fata la Rotac 1-3. Pe RS-Pro am reusit sa cobor la 1.50.3 best (cu 1.49.7 optimal lap virtual), iar cu Nankang AR-1 am terminat ziua la 1.48.9 (cu optimal lap virtual 1.48.4). Ca la orice track-day, m-am intalnit cu prieteni vechi si au iesit ceva chase-uri amicale, filmate din pacate cu mizeria mea de telefon al carui EIS o ia razna la vibratii de frecventa mare. Las mai jos ceva poze si un singur film, cu un Megane 4 RS si ulterior un Megane 3 RS... pe canalul de YT mai sunt ceva filmulete. De asemenea am mai pus un video filmat de Rex (poate va amintiti Golful lui de track 1.4 TSI Sunset Red) care ma urmareste cu al sau Porsche Cayman.1 point
-
1 point
-
VW Passat 2.0TDI CUAA. Ulei haldex schimbat la 55k, la 62k si la 90k. Acum la 100k, am dat si eu jos pompa pentru curatare filtru si schimb ulei (am vrut sa o fac la 90k, dar nu aveau oringurile necesare pe stoc la VW cand am facut si revizia, si am schimbat doar uleiul atunci ) Las pozele sa vorbeasca de la sine. Am pus ulei OE.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Salut, Arata super bine. Sunt ceva stopuri LED de vanzare pe allegro. Lampi LED - uite aici un exemplu. Numai bine.0 points
-
si eu sunt f multumit de AR1. inclusiv pe strada mi se par decente daca e uscat. te poti baza pe ele. oricum, stii deja! top work cu masina si cu condusulul0 points
-
Motorul este perfect identic cu cel de 105 cp, difera ecu, softul... De asta se poate ajunge direct la 130cp, dar eu sunt multumit si de cei 85, si de faptul ca puterea maxima o am deja la 4800rpm, masina in realitate e egala cu o aspirata de 100cp, dar are zvac mai bun in ture mici. Difera in schimb distributia si cutia de viteze, fata de varianta de 105 cp.-1 points
-
Gata! Sunt pregatit de iarna, am pus gumele de iarna pe masina, iar cele de vara le-am spalat si siliconat si depozitat :) Am facut poze si cu sistemul de franare :)-1 points
-
-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00