Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 22.09.2020 în toate secţiunile
-
Traseul zilei a șaptea a avut 68 km și am înregistrat un consum mediu de 6.8 l/100km, iar traseul a fost Albac - peștera lui Ionele - peștera Ghețarul Scărișoara - peștera Coiba mare - peștera Vârtop - Albac. Peștera lui Ionele e destul de mică, ca lungime, pentru că din 2011 au fost închise două porțiuni pentru protejarea unei colonii de lilieci, pe cale de dispariție, care se află acolo. Drumul până aici e asfaltat iar accesul în peșteră este foarte facil 13 lei / persoană). Mai departe am plecat spre peștera Ghețarul Scărișoara, deși știam că este închis, pentru peisaje. Drumul la fel de îngust și sinuos, dar peisajele sunt foarte frumoase, acum toamna. Peștera ține de Garda de sus nu de Scărișoara. Am parcat mașina și am mers, însoțiți până la poarta peșterii, întrucât este în reamenajare și totul era închis. De aici aveam posibilitatea să continuăm drumul, care este un fel de circuit și te scoate tot în Garda de sus, sau să mergem spre peștera Vârtop. Am ales ultima variantă. Traseul este sinuos și îngust, pe alocuri foarte îngust. Ultima parte, 6 km sunt drum forestier, iar pe ultimii 4 km este turnată piatră spartă, destul de dificil de mers, multe porțiuni le-am parcurs cu a II-a sau chiar cu a I-a, atât la urcare cât și la coborâre. O dată ajunși la cele câteva case de la cătunul Casa de piatră, am parcat și ne-a întâmpinat un tataie, care ne-a taxat cu 5 lei și ne-a dat câteva informații și indicații. Am plecat pe jos spre peștera Vârtop, cam 10-15 minute de urcat ușor pe aceleași pietre, apoi mai abrupt prin pădure cam 25 de minute. La gura peșterii era un ghid care ne-a dat câteva informații, câte o lanternă și ne-a încasat câte 15 lei de persoană, apoi am coborât în peșteră. Recișor, cam 4°C, sunt porțiuni unde se alunecă bine, dar peștera e frumoasă pentru cine gustă astfel de priveliști. După ce am coborât de la Vârtop, ne-am oprit și la Coiba mare, care este... M A R E !!! Are o deschidere de 47 x 74 de metri și pe măsură ce cobori spre ea îi observi dimensiunile imense precum și alte detalii. Pe mine m-a impresionat cel mai mult, chiar dacă nu am intrat și în interior, cam 60 de metri, neiluminați. Apoi am urcat în Golf și am coborât cei 6 km chinuitori cu 5-10 km la oră, până am dat de asfalt, după care ne-am oprit direct în Albac să mâncăm și ne-am retras în apartament. Traseul zilei a opta a fost Albac - Chișcău (Peștera urșilor) - Izlaz (cascada Vârciorog) - Arieșeni (cascada Pătrăhaitesti) - Nemeși (cascada Pișoaia și Dealul melcilor) - Albac, cu o lungime de 236 km și un consum mediu de 5.8 l/100km. Dimineață am plecat spre Peștera urșilor, care se afla la 84 km distanță, o ora si 40 de minute de mers cu mașina. Drumul este sinuos, dar macar nu mai e îngust și este ok cu mici excepții. Peștera urșilor se află în județul Bihor, în localitatea Chișcău. Biletul a costat 50 de lei pentru un adult și se întra pe grupuri, la distanță de 20 minute între grupuri. Traseul vizitabil are trei săli absolut minunate! Peștera este amenajată și luminată și este un absolut MUST SEE! De la peșteră am plecat (Oradea era la o aruncătură de băț, 70 km, dar nu mai era timp și pentru ea), de fapt ne-am întors spre Albac și după Izlaz am făcut dreapta spre peștera Vârciorog. Imediat după ce intri pe drum, este o parcare, unde se plătește 5 lei. Îi găsiți pe cei cu căruțe și cu mașini de teren care contra-cost vă urcă până în apropiere de cascadă. Noi am urcat și am coborât pe jos cei 3.3 km spre și dinspre cascadă, în aproximativ 50 de minute. Cascada e frumoasă și seamănă puțin cu Clocota, dar e mai puțin ampla. Apoi am coborât spre Arieșeni și am facut dreapta spre cascada Pătrăhaitesti. Drumul forestier este accesibil cu mașina cel putin 2km, după care urmează 2.5 km cu piatră spartă, destul de râu și apoi forestier încă 2km. Am urcat 5km din cei 6.6km pe cate i-a arătat Waze-ul. La un moment dat, este o răscruce și în dreapta spune 2.5 km iar in stânga 3.5 km. Am optat pentru cel din dreapta și am urcat 1.5 km în 20 de minute, pe-un drum forestier mâncat de roți de tractor, până într-un loc, unde m-am cam speriat să nu o zgârii în dreapta și nici să stric ceva pe dedesubt de la pietre, așa că am dat cu spatele 300 de metri unde văzusem o deschizatura săpată și am parcat mașina acolo. Restul traseului l-am facut pe jos. La coborâre toți "pietonii" cu care ne-am intersectat aveau o față nedumerită despre mașina care cobora pe pietre, că nu era 4x4 sau măcar un SUV. Mai departe ne-am dus spre Albac, unde am servit masa și apoi cu o ultimă forțare am plecat încă 25 km până la Nemeși unde am văzut Dealul cu melci (care este fix la DJ, la intersecția care ne trimite spre cascada), de fapt cochilii fosilizate sau găuri in piatră unde au fost melcii. La nici 450 de metri de Deal este cascada Pișoaia, total diferită de cele văzute până acum, cu mușchi verde, cu mai multe fire de apă, foarte frumoasă și ușor accesibilă. Și cu ea, ne-am încheiat ziua și periplul prin Apuseni. Traseul zilei a noua a fost Albac - Teiuș - Blaj - Mediaș - Sighișoara - Rupea - Sfântu Gheorghe - Ojdula - Focșani - Galați, a avut 589 km și un consum mediu de 5.9 l/100km. Am plecat cu gândul să mai vizităm ce putem pe traseul de întoarcere acasă. Primul obiectiv de vizitat a fost Blajul cu a sa Câmpia Libertății. Apoi am ajuns la Sighișoara. Mai fusesem cu 10 ani în urmă, dar nu am apucat să urcăm în cetate, așa că am făcut-o acum. După ce ne-am plimbat și fotografiat am coborât la o terasă, am mâncat și am plecat la drum. Următorul obiectiv a fost cetatea Rupea. Din punct de vedere constructiv seamănă cu cea de la Râșnov sau cu cea de la Deva. De sus se poate admira panorama orașului precum și-a împrejurimilor. Următoarea etapă a drumului spre casă a avut aproape 320km, cam 5 ore de mers și nu am mai făcut opriri. Pe drum am avut câțiva nebuni în pădurea din apropiere, unul intrând în depășire din coloană la nici 50 de metri în fața noastră, deși aveam luminile de întâlnire aprinse, deși i-am dat flash-uri, deși era linie continuă, deși aveam 90 km/h... Apoi alții ne-au depășit pe linie continuă și în curbă fără vizibilitate la dreapta... nu știu unde se grăbeau așa tare, aveau numere de BV și Brașovul era la vreo 20 km distanță. De la 10 km de Focșani ne-a prins din urmă întunericul, ocazie cu care am constat că mai trebuie să fac câteva reglaje farurilor, deși lumina a fost suficientă. O dată ajunși la Galați am încheiat concediul și periplul nostru la munte după 2.660 km, cu un ranger de 20 km Am rămas cu niște amintiri și imagini grozave, despre locuri și oameni frumoși și sper să repetăm această experiență reușită.5 points
-
Numai mie mi se pare aiurea zona pe care am incercuit-o in poza? Nu stiu ce rol are, dar nu arata bine deloc imbinarile in zona respectiva. Eu zic ca cei care si-au luat e-golf cu reducere de 4-7k euro nu ar trebui sa le para rau. Sincer cred ca dpdv al interiorului e mai fain de stat in e-golf decat in id.3.5 points
-
In 2012 cand m-am intors din Canada in Romania, mi-am adus si masina de la aceea vreme, un EOS din 2007, R-Line, 2.0T, FSI. Am fost innebunit dupa aceea masina pe care am avut-o de noua. In 2016 m-am despartit de ea, cu durere in suflet, sincer, dar asa a fost sa fie. De cateva saptamani am achizitionat un CC din 2016, pe care, daca il cautam special, nu cred ca l-as fi gasit! Argintiu cu interior negru, cu insertii de aluminiu, kit R-Line si... model american! Poate din cauza faptului ca 12 ani petrecuti pe taram nord american, m-a facut sa ma obisnuiesc cu optiunile cu care vin pre-echipate masinile europene... Atasez cateva poze. Seara buna!4 points
-
Traseul zilei a patra a fost Alba Iulia - Sebej - Transalpina - Rânca - Novaci - Târgu Jiu - Petroșani - Hațeg - Alba Iulia cu o lungime de 384 km și un consum mediu de 6.2 l/100 km. Broscuța s-a comportat foarte bine, la o singură curbă la 180° și în urcare, a trebuit să schimb în treapta l, în rest mai domol uneori, a urcat și a coborât. Peisajului de pe Transalpina a fost superb afară cald, cam 16°C, dar cu soare pătrunzător. Drumul până la Rânca a fost liber, ținând cont că era marți, apoi dinspre Rânca s-a mai aglomerat. Ne-am oprit la Târgu Jiu pentru Coloana Infinitului și apoi o plimbare prin parc și vizita la Poarta sărutui și la Masa tăcerii. Am mâncat la o terasă în apropiere de parc și de stadion, Casa Vera, foarte bună mâncarea și prețul ok. După masă am plecat spre Petroșani și mai departe prin defileul Jiului până la Hațeg, la rezervația de zimbri, unde am hrănit un zimbru, pe care-l hrănisem și acum un an, când vine aproape de poartă. După vreo jumătate de oră am plecat spre Alba-Iulia, unde nu am mai ieșit la plimbare, că nu mai aveam putere și am mers direct cu mașina la terasă și apoi la apartamentul unde eram cazați. Traseul zilei a cincea a fost Alba-Iulia- Geoagiu Băi - Orăștie - Hunedoara - Deva - Alba-Iulia. Lungimea a fost de 200 km cu un consum mediu de 5.8 l/100km. La Geoagiu Băi am fost la cascada Clocota care este foarte frumoasă și la Băile romane. Păcat că nu se escaveaza mai mult și nu se pun în valoare "pietrele" astea vechi cum o fac cei din vest. Apoi trecând prin Orăștie am plecat la Hunedoara, la Castelul Corvinilor, unde Covid19 a schimbat traseul de vizitare. De asemenea castelul este în renovare și anumite aripi, pe care anul trecut le-am vizitat, acum erau închise. După castel am plecat la Deva, unde pe artera pietonală, la terasa Napoli am servit masa. Se vede perfect cetatea de pe culme de la mesele de pe terasă. După masă am luat Broscuța și am urcat până unde se poate sus, lângă poarta I de la cetate. Am continuat urcarea pe trepte și am vizitat cetatea Devei admirând priveliștea orașului de sus. După coborâre, am făcut o mică oprire la Mall și apoi am urcat pe A1 spre Alba-Iulia . Ultima seară în Alba-Iulia ne-am petrecut-o la terasă și apoi la o plimbare de seară prin cetatea luminată. Traseul zilei a șasea a fost Alba Iulia - Aiud - Cheile Turzii - Salina Turda - Cluj-Napoca - Bells- Albac având 253 km și un consum mediu de 6.8l l/100km (am alimentat de la Aral înloc de Petrom și mi s-a părut că a crescut consumul, pentru că am mers normal, nu am avut decat 25-30 km de autostradă. Drumul deși nu a fost foarte lung a fost obositor. Mai ales Transursoaia, îngust, pe care de abia încap 2 mașini. Am mers la Cheile Turzii unde pe urcare puterea mică și-a făcut simțită prezența și am tot retrogradat si urcat treptele de viteză. De fapt inițial nu am vrut să mai merg pe jos la Chei și am trecut prin Turda, spre Salină, pe care am vizitat-o și am petrecut o oră și jumătate la răcoare 40 lei / persoană). La ieșire la insistențele soției am plecat totuși spre Chei. O dată ajunși, unde se termină drumul am parcat și am luat-o la pas prin poteca din pădure. După aproximativ o oră de plimbare ne-am urcat in Golf și am traversat a treia oară Turda spre Cluj-Napoca. O bună parte din traseul prin Turda a fost nasol, străzile fiind rașchetate în vederea asfaltări. La Cluj am găsit un loc de parcare cam la 2 km de zona centrală și am luat-o la pas Când am plecat am scris Albac pe Waze dar, la un moment dat intrigat de câteva indicatoare cu Turda, am tras pe dreapta și am reverificat: chiar mă ducea prin Turda. Am introdus Beliș ca destinație și am luat-o pe noul traseu Intrările spre Cluj-Napoca erau blocate pe la ora 17, când am plecat noi, deci probabil că e un coșmar pentru cei din zonă. La fel și singura intrare de pe A1 spre Alba-Iulia, care dimineață și după amiază se înroșea pe waze si 8 km îi parcurgeam in 25 de minute. E drept o singură dată am avut acest "ghinion". După ce am intrat pe drumul spre Beliș, care urcă și șerpuiește am dat iar de limitarea din cauza lipsei căluților. Transursoaia este foarte frumoasă virajata, îngustă, pe alocuri încap greu 2 mașini, curbe nesemnalizate, strânse, cu o portiune asfaltată și altele cu asfalt prost sau cu găuri, trece pe lângă lacul Beliș și peste barajul Fântânele și am mers până la Albac unde am oprit la pensiunea la care ne-am cazat pentru următoarele trei nopți. To be continued...4 points
-
Ce bine merge TDI-ul asta. Pacat ca nu mai e Rex pe forum cu noi, erau interesante povestile si impresiile despre jucaria lui..2 points
-
Masina mea are deja 4 luni - infotainment SWING - si nu as putea spune ca am problemele tale. Totusi, inca de la inceput a avut o problema: din cand in cand aparea mesajul "Din pacate Park Assistant nu este disponibil" dupa care se restarta. Acest mesaj putea sa apara oricand in timpul mersului. Dupa restartare setarile se pastrau inclusiv start-stop off de exemplu. Am fost chemat la update de software (91AA CRT 01) si aceasta problema nu mai exista. Apropos, ei nu muncesc o zi ci updatarea merge foarte greu din cauza conexiunii cu serverul de la fabrica. Este adevarat ca la pornire "se gandeste" ceva timp pana apare primul mesaj si anume cel prin care esti intrebat daca esti utilizatorul principal dar apoi nu mai sunt probleme. Acest timp de gandire este uneori mai lung alteori mai scurt dar nu cred sa depaseasca 15 secunde (n-am masurat).2 points
-
Wohooo, @sNaKeyy, sa-i alergi cu placere! Supriza maxima atunci cand un estate pleaca de pe loc mancand asfaltul si face 0-100 in mai putin de 5s . Super tare! Felicitari tie si lui @C Z R pentru niste rezultate exceptionale! Acum merita un drum corespunzator, de munte, ca sa pui noii caluti la treaba .2 points
-
2 points
-
Am vazut o multime de posesori de electrice pe forumurile din strainatate spunand ca site-ul asta e foarte bun pentru a planifica o calatorie, deoarece iti arata ce stop-uri sa faci, pentru cat timp, si la ce statii de incarcare. Am incercat sa vad daca merge pentru Romania si pare ca da! https://abetterrouteplanner.com/2 points
-
Cu Broscuța la munte! Dacă Tiguan-ului i-a picat ambreiajul, am luat Golfuletul la plimbare, dar nu înainte de ai face ITP-ul, pentru că voiam să le am pe amândouă în aceeași lună. În plus încă o verificare nu strica. Traseul din ziua întâi Galati - Focșani - Târgu Secuiesc - Sfântu Gheorghe- Cetatea Făgăraș- Sâmbăta de Sus cu o distanța de 395 km și consum mediu 5.8 l/100km. Broscuța s-a comportat foarte bine pe serpentinele din munții Vrancei, o stabilitate foarte bună în curbe și nu am simțit foarte tare herghelia micuță de căluți. Priveliștea dintre localitatea Greșu din Vrancea și Ojdula din Covasna este superbă toamna. Galbenul și arămiul frunzelor se împletesc cu verdele brazilor, șoseaua este "ca-n palmă" și șerpuiește destul de bine pe alocuri. Cu puțin noroc, puteți zări și ursul "cerșetor", care se așează lângă DN și așteaptă să îi arunce cineva de mâncare. Există un drum de ocolire a zonei Brașov - Codlea, traficul este mult mai aerat, drumul foarte bun și o bună parte este prin pădure (Moacșa - Sfântu Gheorghe - Bod - Halchiu - Făgăraș). Cetatea Făgăraș este încă în refacere, o doamnă ne-a invitat și anul viitor să o vedem finalizată. Deși din cetatea veche, doar zidurile mai există, totul arată foarte bine (mai puțin drumul cu praf de la intrare). În Sâmbăta de Sus nu ai mare lucru de făcut, decât să te relaxezi. Puteți merge la Mănăstirea Brâncoveanu și la plimbare pe jos prin "stațiunea climaterica". Pentru noi a fost doar punct de odihnă și punct de plecare. Traseul din ziua a doua a fost Sâmbăta de Sus - Transfăgărășan - Lacul Bâlea - Barajul Vidraru - Cetatea Poenari - Mănăstirea Curtea de Argeș - Ramnicu Vâlcea - Călimănești - Căciulata - Avrig - Sâmbăta de Sus, cu o lungime de 344km și un consum mediu de 5.8 l/100km. În zonele de sate am mers legal și am înregistrat un consum mediu de 4.4 l/100km :). Traseul de pe Transfăgărășan este spectaculos, nu foarte dificil și destul de liber, având în vedere că era duminică. La cascada Bâlea nu am mai mers, am văzut-o de la departare, întrucât nu aveam timpul necesar vizitării (aproximativ 50 de minute doar dus, la pas pe potecă). La Bâlea Lac am parcat într-o parcare cu plată (5 lei) și am mers puțin pe lângă lac și pentru priveliștea traseului ce tocmai îl lucrasem. Am găsit și o pisică care deși circumspecta inițial, m-a acceptat după ceva timp și m-a lăsat să o mângâi. Apoi am continuat până la cascada Capra, unde am oprit din nou, pentru un sandwich, priveliște și poze. La barajul Vidraru, am trecut prin tunel și am parcat, moment în care am văzut lumea "strânsă ca la urs", pentru că, chiar era un urs. I-am făcut poze, l-am filmat, pentru că era chiar lângă noi, la 5 metri de Golf și ulterior, la Cetatea Poenari, ne-a spus cineva că se adoptase o hotărâre locală prin care hrănirea și/sau filmarea/fotografierea urșilor este interzisă și se sancționează cu amendă. La întoarcerea de la baraj, doi jandarmi tocmai ce îl gonisera cu ajutorul unui megafon. La cetatea Poenari accesul se face pe scări, 1.480 mai precis și biletul pentru adulți costă 10 lei. Pentru cei cu probleme cardiace, respiratorii sau mai "componenți" este mai dificil de urcat, dar nu imposibil. Priveliștea de sus merită efortul urcării și coborârii celor 1.480 de trepte. Ultima oprire a fost la Mănăstirea Curtea de Argeș. Înainte de mănăstire, veți găsi și catedrala unde sunt mormintele familiei regale. După Curtea de Argeș, am plecat spre Râmnicu Vâlcea și apoi spre Călimănești și Căciulata, urmând traseul râului Olt, pe valea Oltului. Drumul dinspre Curtea de Argeș spre Râmnicu Vâlcea a fost foarte prost, denivelat, o bună perioadă. Apoi a fost perfect, cu peisaje frumoase, suficient de aglomerat. După ce am trecut de Râmnicu Vâlcea, la o intersecție în V, fusese un accident. Mașinile erau deja scoase în afara carosabilului, dar pe sensul opus (cel de intrare în Râmnicu Vâlcea) se făcuse o coloană de 9 km de mașini... Aproape de Sibiu se făcuse iar un ambuteiaj, dar Waze-ul a găsit un drum la dreapta, spre Avrig și am scăpat de ambuteiaj și de aglomerația de pe DN1 o perioadă. Traseul zilei a treia a fost Sâmbăta de Sus - Cârța - Sibiu - Alba Iulia, măsurând "doar" 190 km și un consum mediu de 6.2 l/100km. La Cârța este singura abație cistericiana rămasă din România, construită prin 1220. E interesantă istoria țării noastre și cum găsești diverse chestii pe care nu le știai, în locuri de care habar nu aveai. Și satul arată altfel, cu multe flori la porți, curățenie pe trotuare. Am continuat spre Sibiu, unde ne-am oprit în Piața Mare, apoi Piața Mică, Podul minciunilor și apoi o fugă la Gradina Zoo. Sunt și altele de văzut prin Sibiu, dar în limita timpului pe care l-am avut, cam atâtea am atins de data asta. Apoi am plecat spre Alba Iulia, unde ne-am cazat pentru următoarele 3 nopți. Alba Iulia cu a sa cetate este foarte frumoasă, ziua sau noaptea. Te poți plimba și să îți limpezești gândurile pe sus sau pe jos, sunt o grămadă de chestii de văzut la tot pasul. Am descoperit o terasă cu mâncare foarte bună, cu prețuri acceptabile și porții mari "La Conac", undeva aproape de poarta I și pe care v-o recomand. To be continued...2 points
-
Revin cu informatii dupa soft. Fisa dyno mai jos: Masina scoate acum 393CP / 746NM. Cum ar zice @C Z R, poate la iarna scot 400, dar nu alerg dupa cifre, asa ca n-o voi face Masina merge la fel ca inainte in turatii joase, spre dezamagirea colegului @Boditza In schimb in ture si la viteze mari e "monstru". Spun asta si bazandu-ma pe G-urile din graficul Dragy. Inainte de soft la 100km/h era in jur 0.25G iar dupa soft acesta se mentine in jur de 0.4G-0.5G. Asa cum stie si colegul @bubu182, masina nu scoate 0-100 asa cum este declarat pe fisa tehnica sau pe siteurile de specialitate. Probabil acele valori sunt scoase cu masina stock, rolling start, fara A/C, rezervor jumatate, conditii optime etc etc. In viata reala, cu 2 oameni in masina plus carut si alte prostioare in portbagaj a scos 5.78 (vs 5.2 declarat oficial). Dupa soft, aceleasi conditii rezultatul a fost de 4.82. Neasteptat de bine, aproape 1 secunda castig. Asadar sunt extrem de multumit de soft La viteze de autostrada se simte foarte bine de asemenea.. nu am apucat sa-mi fac o idee despre consum, daca acesta a crescut sau s-a imbunatatit, nu ca ar fi foarte relevant pt mine, pt ca nu incerc niciodata sa scot un consum bun, dar poate este cineva curios Per total sunt foarte multumit de soft. Mai mult nu cred ca se mai poate fara DPF Off, ceea ce nu voi face. Asadar, cam astea sunt rezultatele unui BiTDI Euro6 cu destui km la bord Nu am alergat dupa cifre, am vrut sa fie cat mai safe. Multumesc mult @C Z R2 points
-
Nu am mai avut rabdare, asa ca am luat ID3-ul la test drive. ID.3 Plus 1st Edition, bateria de 58 KW. Cand am luat masina bateria era incarcata la 85%, autonomie afisata bord 295km. (masina avea 42 km in total) Impresii: + masina arata ft bine si da impresia ca e mai mare decat e de fapt + interiorul e spatios + materialele ok in interior, nu am simtit cum ca ar fi de proasta calitate sau cel putin pe mine nu m-au deranjat deloc + suspensia confortabila, inclusiv pe piatra cubica + ft usor de condus, acceleratia e ok dar pare mai lenta ca la un bmw i3 - cine nu a mai condus electrica cu siguranta va fi impresionat - ma asteptam sa fie mai silentioasa in interior, zgomotul produs de roti fiind destul de pronuntat incepand cu 70 km/h Per total mi-a placut. In Cluj sunt 10 ID.3-uri la test drive in diverse echipari si culori, in drum spre casa le-am tot zarit prin oras.2 points
-
@LUFYHai sa o luam logic...daca masina costa pe olx 8000 euro, cu cat crezi ca a luat-o el ca sa isi scoata parleala si profitul? Sa spunem ca a luat-o cu 6500 euro. La 6500 euro, masina asta ori are un rulaj foarte mare, probleme mecanice sau a avut accident. Eu chiar nu inteleg de ce lumea isi mai pierde vremea cu masinile samsarite. Exista cateva Golfuri pe OLX de la proprietar, cumparate din Ro, cu istoric in reprezentanta cu kilometraj relativ mic si real la 8000-9000 euro. Ok, nu sunt la fel de bine echipate ca astea de Germania, dar macar ai mai multe informatii despre ea, o poti verifica pe RAROM (istoric km si daune). @stanciu marianpunte independenta ai doar pe 2.0 tdi sau pe 1.4 TSI 122 in sus.1 point
-
tot asta vor face ei. Altfel, sa faci aceelasi lucru, dar cu farurile scoase de pe masina, pt mai multa vizibilitate1 point
-
1 point
-
@C Z R Done! Multumesc Pregatesc ultimul capitol zilele astea cu impresii, concluzii, miciile (si marile) placeri descoperite dupa toata transformarea prin care a trecut! Este clar "wow" ce a devenit masina acum si, efectiv, nu ma mai satur de ea .1 point
-
Salutare , locuiesti aproape ( relativ ) de Vrancea Eu sunt din Focsani, frumos traseu si fotografii !!! As mai recomanda lacul sf. Ana si transalpina, transfagarasan, desi acum am impresia ca se vor inchide. Dar la lacul sf. Ana, am auzit ca poti da de mos martin Eu prin octombrie sau noiembrie ma voi duce, in functie de cum imi pot lua liber de la serviciu La masa de la subwoofer, nu e legata bine la prinderile acelea, daca rabatezi sezutul scaunelor din spate vei descoperi suruburile de la centura, de acolo se prinde masa cel mai sigur, indepartezi cu smilgher vopseaua, la dedeman au papuci rotunzi ce se prind perfect pe cablu si intra prin acel surub . Remote-ul daca se inchide statia cand e contactul luat e ok, are un led pe ea, in general albastru sau verde cand porneste si rosu cand e suprasolicitata ! Mare atentie la siguranta de pe fir, ea trebuie sa fie exact la Amperaj sau un pic mai mare decat cea de pe statie, daca statia are siguranta de 25 A sau 30 A, cea de pe fir sa fie de 30 A nu de 40 A sau 150 A, e prea mare si la un posibil scurt, nu va sari siguranta ci se va arde cablul sau mai rau lua foc. Legat de becurile din far, am observat ca ai DRL-uri aftermarket, te-a oprit cineva sa se lege de ele ? La ITP au spus ceva ? Este vreo diferenta cand ai faza scurta portina si DRL-urile ? Reglajul farurilor il poti face profi la o statie ITP , rogi acolo, dai si tu un 50 de lei la aia si ti le regleaza cu aparatul, tu le ridici sau cobori din rotita aceea de langa volan . Insonorizantul pe care l-ai pus e ok, eu am pus pe fetele de usi si pe interiorul usii, la Bora, STP dar pe spatele fetei de usi am pus si burete de 10mm parca separat de folia cu bitum si aluminium STP, este tip WAVE si rezultatul este incredibil ! Am avut si eu pus doar folie simpla, am vrut sa iau cu burete dar mi-au spus mai multi ce instaleaza audio pe masinii ca e cam fix pix si nu din dorinta de a vinde produsul ci mi-au demonstat cu un tweeter ... face treaba si folia simpla si cea cu burete inclus dar cel mai eficient pentru a reduce orice zgomot inclusiv cele facute de plastice, este aplicarea foliei si peste ea burete . Ca puncte cheie unde se pune insonorizant sunt zonele neraforsate, unde e talba intinsa sa ii zic si nu e necesar sa acoperi 100 % suprafata, intre 60 si 80 % este deajuns ! La capota nici la mine nu s-a dezlipit nimic si are un an de cand e pusa, motor diesel care ruleaza zilnic aproape 50 km in oras ... La carcasa filtrului de aer, acel burete se descompune in timp, eu am luat sa etansez la usi ceva si e praf ... foloseste silicon sanitar mai degraba care nu are adeziv foarte puternic cum e masticul si va sigila mult mai bine ! Pentru capota sunt speciale facute de STP, Heat Sheald ii spune si protejeaza si de zgmot si de temperatura degajata de motor, dar atentie la amortizoarele de la capota ca vor suporta o greutate mai maricica fata de pasla care e din fabrica !!! La firul neon intradevar face zgomot acel invertor, este sesizabil doar daca e liniste completa, se poate reduce si zgomotul produs, infasurandu-l in material antifonic sau cum am facut eu, metoda cea mai ieftina, vata pentru bete de urechi si banda izoler Si daca le montezi si inauntrul fetei de usa, invertorul, plus buretele de care ziceam, nu se va mai auzi nimic. Eu le am puse de tot asa un an si nu am probleme. Le-am legat de ilumiatul butoanelor geamurilor electrice ...1 point
-
@LUFYproblema este ca au folosit nise nituri de tot ....tul foarte dure care odata stanse au fisurat rama difuzoarelor in cazul meu, unde a trebuit sa pun silicon pe margine ca sa rezolv problema dar de fapt trebuie sa inlocuiesc difuzoarele daca nu tine pacaleala mult timp?1 point
-
@AndreiZi Totul functioneaza cand porneste softul. Cand nu porneste softul, ecranul se aprinde, dar ramane negru. Lampa displayului functioneaza deci. O sa intreb in cazul acesta de ce nu imi inlocuiesc blocul. Nu as lasa alt service sa umble, sa nu am probleme cu garantia apoi. Mersi de info!1 point
-
1 point
-
Ahh, dar mie nu imi pare rau absolut deloc Am mai zis si prin alte parti. Am vandut o masina de 6 ani care incepea sa necesite reparatii, am mai pus cateva mii de euro si am luat o electrica noua, de fix aceleasi dimensiuni End of OT1 point
-
Volkswagen has announced it will provide US customers of the ID. 4 with three years of unlimited charging sessions via the Electrify America DC charging network at no additional cost to the new electric SUV's purchase price1 point
-
Arată extraordinar, graficul, valorile obtinute, timpul 0-100 dar si noul sticker! Enjoy safely! Valorile stock sunt fix pe cele de fabrică +/- niște mărunțiș. Daca mai faceti multe topic-uri d-astea simt că trebuie să trec de la bitdi de 2.0 la cel de 3.01 point
-
1 point
-
Intrebati Audi deoarece aproape toate bitdi-urile fac identic, stock fiind Pe un dyno mai putin sensibil sau cu rolele fata/spate "legate" mecanic intre ele, mai mult ca sigur dispare acea cadere. Pe strada nu se reproduce deci poate fi ceva legat de quattro si/sau ESC.1 point
-
1 point
-
Pfff... 4.8 pt cate tone are... f bine Ce se intampla intre 3500 si 4000 pe curba de cuplu si putere?1 point
-
In Valcea sunt 3 statii publice de Fast Charge: Kaufland Nord, Peco MOL, Shopping City fata de Pitesti in care sunt doar 2 statii Fast Charge Publice1 point
-
Daca ati urmarit testele de masini EV de ceva timp, stiti de Bjorn care publica teste pe Youtube. El mentine un tabel pe Google docs cu caracteristicile masinilor testate aici: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/ Nu e vorba numai de autonomie, ci si nivel de zgomot, reprize, repartitia maselor, in cat timp se parcurg 1000 km (tinand cont de timpii de incarcare), etc. Interesant, in parerea mea.1 point
-
Trackday Smart-driving - Transilvania Motor Ring Cu ocazia Rotac 4 am ajuns si eu in sfarsit la Transilvania Motor Ring, un circuit in opinia mea mai frumos si mai tehnic decat MotorPark Adancata, avand in plus diferente de nivel si viraje oarbe, mai greu de ghicit si care necesita curaj. Cu o zi inainte, am participat la un track-day organizat de Smartdriving, unde am incercat sa descopar si sa invat circuitul, mai intai mergand pe fata cu o pereche de Federal RS-PRO aproape terminate (poza e de la final ), si ulterior trecand la un set nou de Nankang AR-1 235/45/17. Pe spate au fost permanent FZ-urile uzate, folosite pe fata la Rotac 1-3. Pe RS-Pro am reusit sa cobor la 1.50.3 best (cu 1.49.7 optimal lap virtual), iar cu Nankang AR-1 am terminat ziua la 1.48.9 (cu optimal lap virtual 1.48.4). Ca la orice track-day, m-am intalnit cu prieteni vechi si au iesit ceva chase-uri amicale, filmate din pacate cu mizeria mea de telefon al carui EIS o ia razna la vibratii de frecventa mare. Las mai jos ceva poze si un singur film, cu un Megane 4 RS si ulterior un Megane 3 RS... pe canalul de YT mai sunt ceva filmulete. De asemenea am mai pus un video filmat de Rex (poate va amintiti Golful lui de track 1.4 TSI Sunset Red) care ma urmareste cu al sau Porsche Cayman.1 point
-
salutari ! As vrea sa stiu daca se poate activa in momentul in care aprinzi pozitiile, ledurile din farul daylight sa ramana la aceeasi intensitate maxima adica ca si cum ai avea farurile oprite si sa le scada intensitatea doar atunci cand pornesc farurile aveti idee daca se poate face ?1 point
-
1 point
-
@C Z R Nu, nu! Am pastrat ce-i mai bun pentru final! M-am tot invartit, razgandit cum sa prezint urmatorul capitol, dar pana la urma, o sa fie unul "All-Inclusive"... P.S: Sa nu ma injuri pentru urmatoarea tona de tag-uri din postare . Chapter IV: "Look, Momma', I'm not driving fast. I'm flying low!" a.k.a Boost, Power & Go Fiindca in ultimele saptamani timpul a fost mai mult decat limitat, dar si, mai ales, fiindca prezentarea doar a unor piese, fara imaginea de ansamblu, m-am gandit ca nu o sa ajute prea mult, urmeaza cel mai lung, dar si cel mai fain capitol. Totul a pornit de aici, si tot ce s-a facut pana in punctul asta, a avut ca scop final, asta: Stage 3. Pentru acest obiectiv, am cautat sa alegem, si aici ii multumesc frumos din suflet lui @C Z R pentru toate sfaturile, rabdarea si tot timpul alocat, si sa construim lista tuturor componentelor, astfel incat sa fim cat se poate de "safe". Astfel, lista a aratat asa: 1) Incepand cu downpipe-ul, dupa un lung periplu in incercarea de a procura unul de la APR, preponderent fiindca catalizatorul este amplasat in mid-pipe si nu in compartimentul motor + faptul ca este singurul care are 300-cel, si, dupa ce m-am lovit de foarte multa neseriozitate in mai toate partile, m-am sucit si m-am hotarat pentru downpipe Milltek, Cast, cu catalizator "Race - 200cel". Spre surprinderea mea, am fost norocos sa prind (dupa o asteptare de cateva saptamani ), noul lot de downpipe-uri care beneficiaza si de "ceramic coating", lucru care ar trebui atat sa o protejeze de coroziune, cat si sa scada temperatura in compartimentul motor. Astfel, pachetul s-a prezentat asa: Spre comparatie fata de downpipe-ul stock: Diametru: OEM (65mm) vs. Milltek (76mm) Montajul final arata asa: 2) Urmatorul lucru pe lista a fost admisia. Si, cum alegerea, aici, era extrem de simpla, am optat pentru RacingLine R600 + Inlet Pipe + Turbo Elbow + Turbo Muffler, si, ca sa fie treaba completa, + Coolant Relocation Hose. Astfel, asiguram motorului cat se poate de mult aer, ca sa "se dezlantuie" . Ca diferente, cam aici se vad cel mai clar: - Turbo Elbow: - Turbo Muffler: Eliminandu-se acel decupaj, sunetul in admisie de turbo spool a devenit mai pronuntat si ma distreaza maxim atunci cand aud cum "fluiera" . Totusi, nu este deloc deranjant, ba chiar mi se pare "natural" . Montajul, in final, arata cam asa: 3) Additional, s-au schimbat bujiile cu NGK Racing R7438-9, care sunt cu 2 grade mai reci si au varf "racing" ce scade riscul ca acesta sa se sparga/rupa si sa facem cine stie ce "boacane". In plus, s-a instalat si un kit de upgrade HPFP Autotech, ca sa fim siguri ca primeste si suficienta benzina, odata cu aportul de aer. 4) Acestea fiind spuse, ajungem la "Bijuteria Coroanei": Perun IS38 Hybrid v3 turbo. Este vorba despre o turbina noua IS38, care a trecut printr-un proces de hibridizare pe mainile iscusite ale baietilor de la Perun, Polonia. Ca sa creez contextul, initial, ma uitam dupa un IS38 nou, fiindca toate marcile consacrate de turbo hibride depaseau cu mult bugetul. Cu mult... Asta, pana cand, intr-o seara, @C Z R imi trimite un grafic + un pret care, sincer, mi-au dat un pic acul peste cap . Full-boost aproape ca un IS38 stock, putere 450+, pret doar cu putin mai mare decat un IS38 nou. Trifecta! Sincer, recunosc ca nu imi mai amintesc exact cum a decurs conversatia, dar parca a fost "Call" instant . Evident, urmatoarea noapte nu prea am putut sa dorm fiindca numai turbo aveam in cap . Iar cum primisem si aveam incredere 100% in recomandare, n-a durat prea mult pana cand am primit mesajul de la @C Z R: Bineinteles, a mai durat MUUUULT mai mult timp si, probabil multe "ganduri de bine" de la @C Z R, fiindca ii ocupam balconul cu ea ( ), pana cand a ajuns pe masina. Spre comparatie cu turbo IS20 stock: Apoi, monstruletul arata asa, scos din mediul ei "de lucru": Si, iar, o comparatie cu ea montata vs. fosta: Per total, la finalul celor 4 zile de montaj, presarate cu munca asidua, multa magie, nervi, trezit de dimineata, multa cafea si, cel mai important, zambete atunci cand vezi cum, incetul cu incetul, proiectul prinde contur, rezultatul final arata asa: Efectiv, nu cred ca ii pot multumi suficient lui @Florin@Caractere si baietiilor pentru rabdarea pe care au avut-o, astfel incat sa iasa absolut totul fix cum trebuie! 5) Apoi, tiptil tiptil, masinuta a plecat pe drumul sau "catre scoala", unde avea sa invete, dupa alte multe calibrari, timp, nervi consumati si muuuuuulte figuri datorate interventiilor dubioase ale Haldex-ului, cum sa se joace cu noile jucarii si sa isi descopere potentialul ascuns! Soft-ul beneficiaza atat de optiunea "Multi-Map", cat si de Pops&Bangs (de care nu ma mai satur ). Hartile sunt configurate astfel: - Map1: (almost stock-ish) 251 cp & 306 Nm - Map2: (Stage 2-ish) 355 cp & 448 Nm - Map3: (Powaaaa') 444 cp & 556 Nm - Map4: (Immobilizer) Anti-theft (nu porneste nici cu cheia) De mentionat ca masuratorile au fost facute fix in cele mai calduroase zile ale lunii August, cand termperaturile sareau lejer de 30+ grade, chiar si seara. Odata ce temperaturile vor mai scadea si, in masura in care @C Z R ma mai tolereaza, o sa incerc sa revin pentru a o masura inca o data, in conditii atmosferice mai bune. Totodata, pentru a putea avea o minima sansa de a fi masurata corect, i-a fost activata si functia de ESC Off (complet): Totusi, rezultatele sunt incredibile, cel putin pentru mine. Este senzational ce poate face un astfel de motor, atunci cand primeste ce-i trebuie! Graficul arata asa: Iar, aceste rezultate se traduc in: Din pacate, alti timpi nu pot atasa, dar, trust me, ca sa citez un prieten (he know who ) : "Timpi extraordinari pentru o sufragerie pe roti!" Concluziile, simt nevoia sa le expun intr-o postare ulterioara, ce va si fi, probabil, ultimul capitol al epopeei incepute in primavara 2020, dar, in niciun caz nu va fi ultimul capitolul al Project Tig1. Teaser pentru urmatoarea data: am reusit intr-un final sa ajung pe un drum care sa ma unga pe suflet si care sa-mi permita "sa-i dau frau liber"... Daaaar, pana data viitoare, #staytuned! P.S: Cred ca este cel mai lung capitol posibil! Daca ai/ati citit pana aici, multumesc frumos pentru interes si atentie!1 point
-
Eu as lua S3 8v facelift sedan. Mi se pare ca masina arata grozav :-). M-am uitat si eu la ele, pana la urma am ales MX5 si apoi Mustangul. Dupa ce am avut si Cupra 1P, nu as mai lua hot hatch, FWD... no fun. In rest da, G30, Alfa Giulia (Nu stiu nimic de fiabilitate + pretul de revanzare). Cand ai buget mic, alegi greu o masina. Cand ai buget mare, alegi si mai greu1 point
-
Dupa o experienta relevatoare avuta de curand, Giulia Veloce Q4 in bugetul asta.1 point
-
grija la motoarele de 1 litru in 3 cilindri... cat de fiabile sunt se va vedea in timp. Stie cineva daca travel assist include lane assist adaptiv.. adica te tine pe mijloc.. si include si volan HOD?1 point
-
1 point
-
Salutare, Dupa o pauza de 2 ani, astazi am revenit inapoi in grupul VAG. Am inceput in 2011 cu o Skoda Octavia 2 FL 1.8 TSI MT pe care am vandut-o in momentul in care m-am relocat intr-o tara unde se conduce cu volanul pe partea dreapta. Atunci am schimbat Octavia cu o Mazda 2 1.5 SkyActiv-G ce a fost si prima mea masina japoneza. Anul asta m-am relocat din nou, in US de data asta, si am luat o Honda Civic 1.5t CVT ce nu prea m-a incantat. (in mare parte cutia CVT era problema) M-am tot invartit si am vrut ceva mai fun cu care sa pot trai si in viata de zi cu zi. In US inca nu a aparut FL pe Golf 7 si practic masina mea e un Golf 7 GTI non-FL destul de chel. Varianta de echipare este Sport si sumarul dotarilor e urmatorul: 220HP + VAQ (e defapt varianta PP doar ca in US are 220HP in loc de 230HP) Bi-Xenon Keyless-Entry Apple CarPlay / Android Auto camera pentru mers inapoi Am vazut ca are si ceva lumini rosii pe la portiere si alte lumini la picioare. Cu dotarile in US e mai ciudat si am scris aici care sunt echiparile disponibile si ce dotari au fiecare. Ma simt foarte familiar cu masina, multe comenzi sunt in acelasi loc in care erau si la Octavia. Nu am apucat sa merg tare cu masina si nu vreau sa o fortez pana ce nu termin rodajul.1 point
-
Florin,led-urile de la RCD200 au alimentare si ele de pe placa,da?intrerupi alimentare lor care vine din placa si tragi curent pt iluminare din alta parte (bloc lumini,etc) ce e asa greu de inteles? Vorbesc hardware nu software... "Altfel de montat fata de fabrica" nu am inteles,de exemplu mie spre deosebire de altii care au postat aici, nu am probleme de cerut pin,nu mi-a cerut pin decat cand am schimbat bateria,atat si asta a fost in urma cu 2 ani.Inconvenienta de a apasa pur si simplu un buton e la libera alegere sau parere personala (la fel de enervant poate fi DVD player AM retractabil,unde tot trebuie sa apesi butoane pt display,etc) Oprirea am specificat ca se opreste la luarea cheii din contact,deci zero inconvenienta,probabil doar pornirea,care fara contactul pus nu merge (cel putin in cazul meu) Pt cine e din CJ si doreste montare RCD200,poate vedea la mine pe masina functionarea,etc inainte de a se decide de upgrade/schimbare. Sa nu ma intelegi gresit,eu vb din propria experienta,nu l-am montat personal,nu stiu exact ce modificari s-a facut asupra lui,dar stiu ca s-a intervenit hardware1 point
-
@stamada este f bun, l-am descoperit si eu de pe aici pe undeva pe la inceput si se pare ca arata corect si util informatiile.0 points
-
OT: eu nu mai folosesc WAZE de cand ma pune pe drumuri ne-asfaltate cand e aglomeratie (mai ales pe dealu negru) si de cand GMaps a inceput sa accepte raportarea de camere de supraghere si politie. o data la cateva saptamani, prin tara, WAZE ma ruta aiurea rau. Din Cluj setasem Mures, m-a trimis pana spre Alba, ca sa ma intorc 20km sa o iau pe unde am venit din Campia Turzii. asa ca , aveti grija cu asta.0 points
-
De 1.4 tsi poti spune ca este dinamic, intrucat are cuplu pe o plaja bunicica, se misca ok pt caii lui, cutia de viteze este etajata bine, si este pretabil la un stage 1 ( ~ 145-150 cp ) ; despre 1.6 mpi nu poti spune ca este dinamic sub nicio forma, pt ca se taraie si atat. In 2020 sa'ti cumperi un motor de conceptie 98 in 8 valve NU mi se pare upgrade, atat timp cat vrei sa ai si o mica placere in a conduce. Daca vrei musai o benzinara aspirata, te reorientezi, parerea mea ( japoneze 1.8 140 cp aspirat in 6 trepte, coreene cu 132 cp apirate, bla bla ). 1.4 tsi de 160 cp este de evitat complet daca nu a fost refacut motorul cu pistoane + biele revizuite ; la fel si 1.8 tsi din generatia aia. Sunt bombe cu ceas ; da, stiu teoria, orice masina neintretinuta crapă ; posibil, dar macar nu este un fapt dovedit 100% ca in cazul acestor motoare. Si nu, nu crapa nici daca nu sunt intretinute ; sunt motoare care au parte de regimuri long life, flote, revizii cand isi aduc aminte proprietarii, si merg bine mersi. 1.6 mpi consuma si el ulei cu nemiluita, la pachet cu combustibil ; decat sa iei o masina anemica, unii se orienteaza catre tdi'uri, cu asumarea costurilor de intretinere aferente. Deja discutia a extrapolat prea mult, eu ma retrag ; sper ca am putut fi de folos si altora pe viitor, nu numai initiatorului. Ca si sfat general, cautati masini corecte ! Nu exista bun si ieftin. ( Astfel de okazii sunt vanate de zeci / sute de samsari si se vand in cateva ore de la postarea anuntului ).-1 points
-
@geopsi anomalia apare daca unul dintre cablajele de la motor este oxidat verifica in special mufa de la debitmeru aer (da suna aiurea :D... este un bugfix la modelele vechi euro4 eroarea de nivel ulei)-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00