Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 16.09.2020 în toate secţiunile
-
Salutare tuturor, Incepand de astazi sunt mandrul posesor al unui Seat Leon 5F FR 2016. Vazut pe olx..dragoste la prima vedere..asteptat 3 saptamani pentru perfectarea actelor(masina a fost in leasing si a trebuit sa asteptam actele de la final de contract).. mers astazi in Brasov.. verificat..condus..cumparat. Motor: 1.4 tsi 125 HP. Culoarea: Verde...dar este verdele ala de care nu ma mai satur ? Dotari: Full led - Faruri&Stopuri&Interior, lumini ambientale, mod de condus (sport/normal/eco), clima pe 2 zone, faruri automate cu senzor de ploaie, scaune semi piele+textil, privacy glass, jante r17 FR, comenzi,pilot blabla si multe alte marutisuri ce fac diferenta fata de vechea masina... (Polo 9n3 GTI). Am avut ocazia sa o conduc 140 de km pana in Bucuresti si... prima impresie ? Masina este wow la condus Vs fosta masina nu exista termen de comparatie. Are 80.000 de km...6 trepte, pentru mine este o placere sa o conduc si se muleaza excelent pe tot ce mi-am dorit. Avand in vedere ca eram f aproape sa iau un 2.0 tdi de 150 de cai (multumesc tuturor pentru sfaturile din topicul de achizitie ?).. pot spune ca nu regret cu nimic ca am ales acest 1.4 tsi de 125 de ponei..silentios si foarte elastic la drum lung cu destule resurse de putere daca este nevoie de o depasire mai in forta. Per total este tot ceea ce pot sa-mi doresc de la o masina in momentul de fata. Las mai jos niste poze cu cameleonul de pe drumul de intoarcere. Urmeaza alte numere evident, o revizie cu ulei si filtre si rulmentul de la rotile spate..iar ca estetic.. probabil vor urma jante negre, oglinzi negre si plafon negru (probabil la primavara).6 points
-
Vara asta a fost mai mult despre plimbari si facut km Imediat ce ne-am intors din Maramures a trebuit sa las permisul o luna si am circulat cu Lime-uri. Not great, not terrible. A fost un fel de pedeapsa ca in copilarie. Cu ocazia asta am facut primul drum mai lung ca pasager in Leon. Am ajuns cu bine in Sarichioi, am vizitat zona Deltei si am mai facut un filmulet in genul celui din Maramures. Not car related.. https://www.youtube.com/watch?v=loJ6IP6_lLo Am revenit la volan si am dat o fuga pana in Navodari cateva zile. Apoi a urmat o plimbare prin Croatia, fiind printre putinele tari care nu impuneau aproape niciun fel de restrictie privind covid. Consumul pe toate aceste plimbari a fost... prea mic. Noroc cu iesirile cu prietenii ca vor echilibra balanta Mai las cateva poze din ultima perioada + o masina de test.. am vrut sa vedem daca ne putem intelege cateva zile. Momentan nu ma gandesc sa vand Leonul dar daca as face asta, cred ca Ateca ar fi prima optiune6 points
-
M-am tot uitat pe topicul tau si de curiozitate am aruncat un ochi pe ebay uk sa vad cat e un S4 Cabrio si nu pot sa inteleg de ce ai munci atat sa faci o masina din bucati care nu va fi niciodata un S4 sau RS4. Inteleg pasiunea si placerea de surubareala prin parcari dar din punctul meu de vedere nu merita. Genul asta de masina niciodata nu va fi "gata" si cred ca iti ingropi banii fara un rezultat pozitiv. Spor in continuare! Imi asum downvote-urile puteti da cu pietre.3 points
-
De regula piesele ce tin de trenul de rulare se schimba in pereche. Asa ca fa bine si schimba ambii rulmenti, dupa ce identifici exact sursa zgomotului.2 points
-
Salut, imi aduc aminte ca am avut cam aceleasi remarci cand am luat masina, venind de pe un diesel 1.9 tdi euro 4. De verificat, facut: - curatat de mizerie/pamant/bureti imbibati cu apa la carenajele fata spate (face rugina daca nu cureti). - tinut din scurt cu revizii la 10-12.000km daca se poate- foloseste un ulei mai accesibil si schimba mai des- decat un ulei mai scump si schimbat rar- - zgomot la suspensie de la bucsele mari fata- dimineata la rece, la denivelari sau balans se aude un scartait ca de arc, e de la bucsele mari fata- - indreptat jante si facut geometrie- mai ales daca nu a fost facut niciodata- eu la R18 am indreptat 3 din 4 dupa 4 ani de Buc - nu ii place presiune mare in roti, dar nici mica, de obicei puntea fata vrea mai mult decat spatele- eu sunt cu 2.3 fata si 2.2 spate la rece, sunt la limita inferioara insa nu circul cu mai mult de 2 persoane in masina, iar la presiune mai mare scutura. Presiunea la cald creste cu aprox 0.3 bar fata de cea la rece (deci la cald vara o sa fie 2.6 fata/2.5 spate, conform abtibildului de pe usita de la rezervor sunt ok). - pretentioasa la benzina, merge mai bine cu unii furnizori- - ce se strica: usita de la rezervor nu se deschide mereu, sfatul meu curata bine si da cu spray de curatat/gresat, la fel greseaza balamalele la usi. Stopurile spate se fisureaza la primele modele 2013-2015, la facelift nu, poate ale tale au fost deja schimbate. farurile sunt din material moale si se matuiesc de la pietre, polish+folie neaparat. - nu te apuca sa schimbi piese la masina ca asa zice mecanicul, schimba doar ce e nevoie si e stricat, pt ca piesele originale sunt mai bune decat cele aftermarket, mai ales ca exista multe fake-uri si mai ales pt ca mecanicii habar nu au de procedura corecta de inlocuire piese, de exemplu la schimbare rulmenti, sa-i stranga la cuplu, si sa curete suprafata de montaj. Cand ai ocazia, si iesi din oras, condu masina mai turat, (treapta 3 la 120km/h) pt 5-10 minute, o sa ai niste cox pe teava de esapament dupa, nu mult, ci doar o pelicula subtire- Puncte slabe: depuneri pe supape de la injectia directa, eu am 110.000km si inca nu sunt simptome de depuneri, nu scutura, nu da erori de missfire pe cilindri, nu are lipsa putere. Merg 90% pe autostrada mai turat.2 points
-
Eu nu cred ca ai nevoie de o masina mai buna...ci din contra...de una mai proasta... Cand simti ca Audi-ul este banal...te dai o saptamana cu cealata.... Cand vei reveni la Audi...te vei simti altfel in el E psihologica treaba...si chiar functioneaza...m-am jucat ceva timp in felul acesta2 points
-
Dragi colegi, a venit si vremea sa deschid alt topic si sa inchei povestea bondarului meu (p.s. un golf 6 2.0 tdi 110 cp). Denumirea masinii a venit din spusele celor apropiati. Stiu ca mai este pe forum si o balena albastra, de aceea am denumit-o "balena neagra". Familia se mareste si am zis ca e nevoie de ceva mai spatios si am pus ochii de ceva timp pe acest model - Passat B8 Variant. Din start am eliminat masinile din Romania si am cautat pe cineva care sa-mi aduca masina din afara pe platforma si am dat de cineva care a mai adus inca 4 masini printre prieteni. Mi-am ales cateva variante dupa ce am pierdut noptile pe mobile.de si cand a ajuns persoana respectiva in Germania am ramas dezamagit: ba erau masini de la firme de inchirieri, ba erau intr-o stare jalnica si mai rau.. am gasit chiar si un anunt cu o masina superba "accident-frei" dar cand am verificat-o in reprezentanta dupa seria de sasiu, avea accident la 30.000 km unde a schimbat stalp, scaune, portiere etc. In final am gasit un confortline si eram 90% decis sa o cumpar dar am zis sa mai arunc o privire prin anunturi si am gasit alta masina, cea in cauza, de care eram profund convins ca asta este aleasa si se pare ca asa a fost. Masina are un singur proprietar anterior, arata foarte bine, mai avea cateva defecte minore dar am zis ca o vreau asa cum este. Astfel va prezint "Balena neagra": Trecerea pentru mine este "wow". De la golf 6 din 2009 la Passat 2015. Deja m-am apucat de schimbat ceea ce ma deranja: fonoabsorbantul de sub capota motor nu arata prea bine si am cumparat covorasele OEM. Bineinteles, inainte sa o cumpar am verificat istoricul conform seriei de sasiu. Masina are in prezent 133.000 km, ultima revizie este efectuata in 07.2018 la 117.000. Masina are totul schimbat la fiecare revizie doar ca nu-mi place ca reviziile acolo s-au facut din 30.000 in 30.000 km sau 2 ani. In luna 07.2019 voi efectua revizia urmatoare si o sa rog in reprezentanta sa-mi schimbe la 1 an sau 15.000 km. Ce am observat este un zgomot la pornirea la rece - ori cureaua de transmisie ori o rola intinzatoare - voi verifica la reprezentanta dar nu-mi fac griji. Si acum partea de dotari. Cum ziceam, are cam tot ce imi doream si venind de la un golf, trecerea pentru mine e destul de mare. - model Highline - motor 2.0 TDI, CRLB, 150 CP - cutie DSG - Keyless Go - jante 17 "London" - navigatie Discover Media gen. 2 - faruri Led High - stopuri Led - interior Alcantara - scaune sport confort - Dynamic Road Sign display - senzori parcare fata-spate - pachet "Business premium" - pachet "Chrome" 2 - computer bord color - lumini led la picioare in fata - puddle lights - extended pedestrian protection (inca nu stiu ce e) (Vl1) - Adaptive Cruise Control with Follow-to-stop and Speed Limiter (8T8) - Front assist incl. city emergency brake (6K3) etc. Mai adaug cateva poze:1 point
-
Nu aveam nicio manifestare. Totul functiona zic eu in parametrii. Ok, nici nu abuzez de masina Nici erori nu aveam. Dar la ce poze am vazut pe forum cu site la 30-60k, m am "speriat"... Oricum, a fost ceva mizerie, dar nu chiar atat de multa precum ma asteptam la km astia1 point
-
Confirm...esti in transă frate..eu vorbesc cu tine, tu te uiti la masina ; frumos sentiment, sa vezi bucuria asta in ochii cuiva. Ma bucur sincer pt tine astept cu interes modificarile ce vor urma.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Deci sigur este din senzor si nu din cablaj datorita acelei valori ridicate?1 point
-
Pana la urma am reusit sa finalizez ce mi-am propus la inceputul topicului. Am instalat si MIB 2.5 cu ecran de 9.2 ce iti arata toate amprentele la prima raza de soare De asemenea, am pus si volan si schimbator nou, piese luate din dezmembrari cu masini 2018/2019 cu 0km in bord. Credeam ca sunt modele diferite de volan dar pielea era asa uzata ca nu mai arata ca asta de acum ci era foarte lucioasa Nu mai am de gand sa schimb nimic ci doar sa o mentin tehnic si estetic la un nivel ridicat. Cu toate ca ma gandesc si la predictive ACC dar imi trebuie noua camera din parbriz.. ma contrazic singur.1 point
-
Rotile trebuie sa se invarta perfect la fel ca masina sa nu traga intr-o parte. Rulmentii au o forta de frecare care creste odata cu imbatranirea/uzura lor. Imagineaza-ti ca invarti de o roata, un rulment nou premium invarte roata de 5-6 ori in gol, iar un rulment uzat o invarte de 3-4 ori. Acum imagineaza-ti ce frecare ai la 100km/h si ce diferente apar intre cele doua roti. O roata se va invarti mai usor, iar alta usor infranat, asta inseamna dezechilibru intre rotile aceleasi axe. De asta se recomanda schimbarea pieselor ce tin de chestia asta doar in pereche (rulmenti, amortizoare) si de asta se recomanda anvelope la fel.1 point
-
1 point
-
@cristi511 @bgd_b92 @yeeeeman dupa ce identific sursa sunetului voi schimba ce este de schimbat.. daca e 1 rulment o sa ii schimb pe ambii sa stiu o treaba.. nu sunt asa scumpi. @massconfusion Multumesc mult! @vwblabla promit sa ii fac cat de curand niste poze si in interior (stay tuned) ?1 point
-
1 point
-
VW Passat 2.0TDI CUAA. Ulei haldex schimbat la 55k, la 62k si la 90k. Acum la 100k, am dat si eu jos pompa pentru curatare filtru si schimb ulei (am vrut sa o fac la 90k, dar nu aveau oringurile necesare pe stoc la VW cand am facut si revizia, si am schimbat doar uleiul atunci ) Las pozele sa vorbeasca de la sine. Am pus ulei OE.1 point
-
Urca masina pe elevator, invarte de roti si asculta rulmentii, vezi daca ai ceva joc in roti. Am mai vazut ca a mai schimbat cineva rulmentii la 5f aici pe forum tot la 1.4 tsi 125 cp. Daca vrei sa vezi ca sunt rulmentii, cand urci o rampa pe drum, cand se lasa greutatea pe puntea spate, daca se schimba tonalitatea atunci sunt rulmentii, insa si pe elevator se poate afla.1 point
-
Cam devreme pentru rulmenţi. Sigur nu "face" aşa toate? Ce presiune ai în roţi? Să o stăpâneşti sănătos!1 point
-
OT: Saptamana asta se montau doua statii de incarcare la MOL de pe A1, in directia Pitesti1 point
-
Sa o stapanesti sanatos! Greu de gasit culoarea asta intr-o configuratie corecta. Se pare ca tu ai avut noroc. Felicitari!1 point
-
TOTI au comandat masina acum...atat cei 1St Movers cat si ceilalti. Tocmai de aceea te intreaba la semnarea contractului. 1St Movers au comandat in iulie si asteapta masina in septembrie, fara Apple CarPlay si fara Android Auto ceilalti au comandat tot in iulie si accepta livrarea mai tarziu, dupa ce rezolva CarPlay si Android Auto Hmm...poate VW a inventat chestia cu 1st Movers tocmai pentru ca nu poate fabrica TOATE masinile rezervate (prebooking) si spera sa mai castige timp...sa convinga pe unii sa astepte mai mult dupa masina... Completare ulterioara: Comandat = semnat contract si achitat avans 10%1 point
-
Arata bine. Folia categoric fara demontat fetele de usi. Am montat si vazut la sute de masini, nu vad nici un avantaj la demontarea fetelor de usi. Incearca si fara la o masina, macar sa stii cum e.1 point
-
Multam mult @bgd_b92 si pentru urare si pentru sfaturi Trebuie sa le scoatem la pascut..zic1 point
-
Subscriu la ceea ce spune mad_kat. Personal nu mi'a placut niciodata A4, si nici nu ma regasesc in ea, din niciun pdv. Nu e nici mare, dar nici mica..e..intre ; nici confortabila, dar nici rigida..motorizarea, mediocra in combinatie cu quattro. Este ok dpdv al costului de achizitie, daca vrei musai sa ai cerculete. Altfel, imi place foarte mult A6 ( fata de A4 ). Dar sa fie neaparat 3.0 tdi quattro automat ; mi se pare masina ideala ; motor potent, spatiu, confort, dinamica, interior superb, etc. Si eu stiu diferentele dintre un cazan si ceva mai nou, pt ca le am pe ambele, insa fiecare are farmecul ei. Consider ca atunci cand esti constrans de buget ( cum este cazul meu sa zic ), nu ai incotro, faci compromisuri. Dar cand ai 20-30k pt o masina sh relativ noua, iar costurile de intretinere nu sunt o problema mare, ar fi cazul sa alegi ceva si pt sufletul tau, mai ales ca au trecut +3 ani de la postarile de pe prima pagina1 point
-
Nu s-au mai intamplat multe in ultima vreme. Inca cercetez modul in care pot adapta keyless-ul aftermarket. Intre timp, de cand am unitatea android, am vrut sa ascult radio pentru prima oara ieri si am constatat ca semnalul, in Bucuresti, in cateva zone random este extrem de prost. Am sapat pe internet si am aflat ca antenele sunt incorporate in geamurile laterale spate si pe luneta iar din fiecare antena pleaca un amplificator catre modulul central. Aceste amplificatoare functioneaza ok pe unitatea OEM insa pe cele aftermarket impiedica semnalul de la antene astfel ca nu le pot folosi. O solutie era sa renunt la ele dar poate candva, ori eu ori daca masina se va vinde vreodata, se va dori revenirea la o unitate de fabrica astfel ca vor fi probleme cu semnalul radio. In plus, pozitionarea le face greu accesibile, deasupra stalpilor C, in plafon. Ca si solutie, am comandat azi o antena pe care o voi folosi inclusiv pentru GPS si are look OEM : Revin cu impresii dupa montaj.1 point
-
Faptul ca masinile electrice au subventie de la stat inseamna ca toata lumea plateste pentru privilegiul unora de a achizitiona o masina mai scumpa pe care altfel nu ar cumpara-o aproape nimeni. E o masura socialista, care pare sa faca digerabila diferenta de pret fata de o masina similara clasica. Faptul ca posesorii accepta neajunsurile masinilor electrice e una, dar a transforma aceste neajunsuri in avantaje e un marketing slab. Cat timp nu ai infrastructura, autonomie, pret, pozitionare inca nu putem vorbi de avantaje majore. Atentie la cuvantul inca. Singurele avantaje ale unei electrice sunt cuplul maxim disponibil instantaneu si incarcarile gratuite. Un benzinar turbo modern are cuplul maxim pe la 1500rpm, ca atare nu e nimic extraordinar de diferit, iar incarcarile sunt, inca, gratuite. Am mers cu masini electrice, stiu foarte bine cum se comporta si stiu ca nu imi voi cumpara prea curand una. Consider ca electricele inca nu sunt unde trebuie si ca vor aparea progrese mari in urmatorii ani.1 point
-
Calculul nu e tocmai corect, atâta timp cât prețul este subvenționat. Realitatea este că fără subvenție nu ar cumpăra mașini electrice decât unii excentrici. Dacă pui prețul fără subvenție nu prea mai iese.1 point
-
Nu merita din cauza autonomiei foarte mici si nu are sens nici din punct de vedere al costurilor de exploatare. Invariabil, discutiile sunt doar despre mers incet si consum, deci problema e constientizata de toti utilizatorii. Eu vad lejer 1000km cu un plin de benzina la drum lung (fara autostrada) si vreo 800km daca merg doar autostrada real cu 130km/h, ca atare o autonomie de 200-300 km este inacceptabila. Masina ar fi un factor de stress la drumurile lungi, stau sa caut prize sau locuri de incarcare, in conditiile in care eu nu opresc la drum lung. Ideea e buna, realizarea inca nu. Cand vor avea 800km macar autonomie reala vor fi o optiune, momentan se adreseaza celor care fac drumuri scurte si au unde sa le incarce. Eu nu vreau sa imi fac drumurile in functie de deficientele masinii, masina trebuie sa ma duca din A in B in maximum de confort fizic si psihic posibil.1 point
-
imi cer scuze dar hai sa terminam cu povestea ca romania e poluata din cauza TDIurilor. E poluata din alte motive, de la incineratoare ilegale pana la rafinarii, de la gropi de gunoi pana la CET-urile alea care fumega ca sa produca apa calda si caldura care ajunge in pamant prin tevi gaurite si pana la orice care nu respecta nimic. Pana la urma un roman tipic merge 5000 de km pe an, pe cand un neamt merge de 10 ori mai mult (desi stim multi masini din germania cu doar 2 ani vechime si deja cu 200.000km parcursi), ar trebui sa fie si la aia poluarea la fel de mare, dar nu e... sint alte probleme la noi.1 point
-
Omitem faptul că mergem tare cu un termic și lent cu o electrică. Da, ai range de 5-600 Km dacă mergi “normal”, însă dacă mergi precum electrica la drum lung (80-90 Km/h), vei consuma 6.x și vei avea range de 8-900 Km.1 point
-
Multumesc, baieti! . Incerc sa acopar tot ce este sau merita mentionat. Da, recunosc, imi place ca orice chestie pe care o fac, sa fie intai documentata, testata, facem comparatii si apoi sarim pe ele . Intre timp, pana mai adun si/sau pun cap-la-cap restul componentelor, urmeaza: Chapter III: Stayin' planted a.k.a Suspensie si Stabilitate Cum mentionam in postarile anterioare, wheel gap-ul imi statea pe creier. Grav! Aspectul general dadea impresia ca este "pe picioroange", lucru accentuat de jantele mari si talonul mai mic al anvelopelor. Totodata, rasfoind diferite forumuri, mi-a fost re-confirmat faptul ca zgomotul pe care-l auzeam cateodata atunci cand treceam peste denivelari, mai ales limitatoare de viteza, avea sa fie rezolvat odata cu inlocuirea arcurilor. Asa ca nu am poposit prea mult cu acest gand si, odata ce masina oricum urma sa stea o perioada mai lunga pe elevator, cu o buna parte din trenul de rulare desfacut, a fost ocazia potrivita sa punem si arcuri noi . Astfel, am optat, din preferinta personala, pentru kit arcuri progresive de la H&R, cu drop de ~30mm, care, pe masina, s-a tradus in ~25mm fata si ~30mm spate. Este "aproape" la linie . Garda la sol: OEM (200mm) vs H&R (175mm) Si, daca tot demontam cadrul motor, si o anumita aplicatie de shopping ma spama cu fel de fel de oferte "tentante", mi-am primit si cadoul cu ocazia zilei de nastere sub forma unui kit fata-spate de bare stabilizatoare, tot de la H&R. Grosime fata: OEM (25mm) vs H&R (26mm) Grosime spate: OEM (21,7mm) vs H&R (24mm) Si, mergand pana la capat pe principiul "daca tot o demontam", am inlocuit si bucsele mari de la bratele fata cu unele pline de RS3 : Dupa chinuri indelungi si, iar, multa magie, a incaput la fix bara pe fata, cu spatiu "suficient" de 1mm intre ea si caseta de directie : La final, am optat sa folosim setarea "Comfort" a barei, in timp ce bara de spate nu este reglabila. Poate, la un moment dat, vor fi in discutie si bielete reglabile si, atunci, vom experimenta si cu setarea mai agresiva ("Sport") a barei fata... Dar pana atunci, ne obisnuim cu noul comportament . Rezultatele geometriei arata asa: Setup final: Impresiile, pana acum, sunt foarte pozitive! Masina este mult mai "inchegata" si pastreaza trasa mult mai bine. Acum, personal, mi se pare ca limitarile sunt de la scaune, fiindca alunec in ele . Balansul spre spate, la plecarea de pe loc cu LC, este mult diminuat, iar cel inspre fata la franarea de urgenta este aproape inexistent. Stanga-dreapta, ruliul estimez ca a disparut in proportie de cel putin 70% - sta aproape perfect dreapta, in situatii normale precum un sens giratoriu, la viteze legale. Din pacate, inca nu am avut ocazia de a ma bucura de un drum potrivit pentru a testa noul setup, dar sper sa ajung cat de curand si revin cu impresii . Totodata, partea de confort nu a fost absolut deloc afectata - de aceea am si cautat in mod special arcuri progresive. Atata timp cat nu este aplicata suficienta forta asupra lor, sunt chiar mai confortabile decat cele stock, iar masina inghite denivelarile fara balans, figuri sau sunete dubioase. All-in-all, fix ce trebuie! Pregatesc si urmatoarele capitole si le urc de indata ce sunt gata . Multumesc pentru rabdare si... #staytuned1 point
-
Multumesc baieti! . Info ajunge mai usor pe alte cai, dar aici planuiesc sa detaliez intru-totul. Lista e lunga si nu o sa o detaliez chiar pe toata. Ma voi rezuma la componente mai mari . Chapter II: Intercooler + Pipe kit Avand mult timp de lectura, stand acasa, si in lipsa altor activitati... Evident, piticul nu putea sa stea potolit. Asa ca am inceput cu liste, review-uri, comparatii, pareri despre cat se poate de multe si felurite piese. Planul oricum m-ar fi adus, mai devreme sau mai tarziu, in punctul in care ma regasesc acum asa ca, daca tot nu e de concedii si plimbari anul asta, macar sa fie cu masina si jucarele . Planul initial era sa nu experimentam prea mult - mergem pe drum batatorit si cu variante stiute. Astfel, lista se contura ca fiind un "RacingLine all-round", clar. Eh, pana aici toate bune si frumoase... Asta pana cand, intamplator, dau peste o postare despre o anume marca suedeza de care nu auzisem nimic. Specificatiile producatorului pareau un pic prea bune ca sa fie credibile, mai ales de la o companie de care nu auzise mai nimeni... Totusi, merita o "investigatie aprofundata" . Asa ca, dupa un periplu de discutii cu cineva mult mai in tema ca mine, dupa multe teste comparative efectuate de acesta, si intr-un final, dupa ce am aflat ca intercooler-ul de la Racingline era in "back-order" si nu se stia cand va ajunge in stoc, am ales sa merg pe calea mult prea putin "batatorita", si sa "descoperim America". Astfel, "raspunsul final", pe care l-am ales pentru intercooler-ul, tubulatura aferenta acestuia (Charge&Throttle pipes) si furtunele siliconice, a fost kitul complet "Big Kit" produs de do88, marca suedeza care, aparent, furnizeaza astfel de componente si pentru Koenigsegg . Operatiunea de schimbare a IC-ului a inceput cam asa : Ca specificatii date de producator pentru Intercooler, avem asa: - Dimensiuni (LxlxG): OEM GTI (61.5cm x 41.2cm x 3.2cm) vs do88 (63.5cm x 43cm x 5.7cm) - Suprafata de racire activa: OEM GTI (2573 cm2) vs do88 (2692 cm2) - 5% crestere - Volum: OEM GTI (7719 cm3) vs do88 (15347 cm3) - 99% crestere - Airflow (Pressure Drop la 0.15bar): OEM GTI (310 cfm) vs do88 (455 cfm) - 47% crestere - Greutate: OEM GTI (3.35kg) vs do88 (10.5kg) Din testele comparative (3rd party), rezultatele IC-ului arata cam asa: Astfel, luand in considerare atat capacitatea de racire, cat si airflow-ul, in graficul de mai sus, IC-ul do88 s-a clasat in zona "golden", cel putin pentru modul de utilizare pe care-l urmaresc eu si, anume, lag cat mai mic si racire cat mai buna. Da, exista variante care au capabilitati de racire superioare, dar diferenta de doar cateva grade, personal, nu m-a convins, in detrimentul flow-ului, mai ales ca masina va fi folosita exclusiv pe strada, unde ture back-to-back nu vor fi . Totodata, avand in vedere ca tot demontam jumatate de masina si fiind incluse in "Big Kit", erau si Charge & Throttle pipes, cu diametru de 63mm, fabricate din aluminiu, care le inlocuiesc pe cele foarte restrictive din plastic cu care a venit masina, cat si furtune siliconice ramforsate cu 4-layere de polyester/aramida. Au chiar si o conexiune pentru injectie de methanol (care va ramane nefolosita ). Specificatii date de producator, doar pentru pipe-uri: - Airflow (Pressure Drop la 0.1bar) : OEM GTI (280 cfm) vs do88 (364 cfm) - 30% crestere Pozele in care sunt de culoare rosie, sunt doar pentru a le evidentia. Pe masina au fost montate de culoare neagra (precum in pozele comparative de mai sus ). Exista riscul ca, fiind primul care le monteaza vreodata pe un Tiguan MQB, sa fi intampinat probleme in zona cutiei de viteze, DQ500 fiind mai mare decat DQ250 sau DQ381. Totusi, desi la limita as putea spune, dupa niste magie, a intrat la fix, fara sa atinga sau sa se sprijine pe nimic . Si, ca sa fim 100% safe, la recomandarea baietilor prezenti la montaj, am inlocuit setul de coliere care a venit in pachet (pareau cam firave), cu unele "heavy-duty" si considerabil mai late. Intregul kit, IC + pipe-uri obtine urmatoarele rezultate, in comparatie cu cel stock: Per total, kitul se comporta extrem de bine! Lag-ul este insesizabil, odata ce "bijuteria coroanei" isi intra in drepturi, iar masina este mai daily-driveable ca oricand. Este efectiv o placere sa o conduci, indiferent de ce stil de mers iti doresti sa abordezi la acel moment. Dar... Ca sa nu facem spoiler-e pentru capitolele viitoare, cam asa se incheie Capitolul II. Urmeaza altele, cred eu, nitel mai interesante, cat de curand! P.S: Sper sa nu fi fost prea boring postarea . #staytuned1 point
-
1 point
-
Bine, ca idee... Sa ai B8 și sa ii montezi asa camera, e păcat. Camera e.... O mizerie, dacă îmi permiți sa folosesc acest termen.1 point
-
1 point
-
@AlexandruGalati Inca lucrez la traducere. Fac niște tabele Excel deocamdată. In funcție de cum am timp, mai trebuie sa merg și la munca. ? Am făcut retrofitting și la sirena alarma pt a avea bip la deschidere și vreau sa fac un DIY într-un nou topic. Sâmbăta asta fac la TPMS direct de la indirect. Doar ca nu am timp sa postez tot. Voi pune in topicul de codari.1 point
-
Problema e din soft unitate acc. Este disponibila o versiune noua, dar unitatile au prostul obicei sa crape in timpul update-ului si asa ajungi la o alta unitate.1 point
-
Salutari tuturor, Are cineva idee daca se poate dezactiva mesajul cu pornirea fazei de intalnire din AID atunci cand switchul pentru lumini de drum nu e pe auto? Vorbesc despre asta: "Switch on dipped headlight beam!"... si daca da, care ar fi "calea" cu ajutorul VCDS-ului?.... Masina in cauza este cea din semnatura Multumesc frumos1 point
-
S-a mai discutat in alte arii, se poate face doar cu Vag Can Pro sau cu OBDeleven contra cost.1 point
-
Salutare , am facut motorul si am ramas blocat la alinierea senzorului de pe arborele cotit , motor azd , am vazut ca se foloseste presa t10017 dar este 700 lei , la unul din service-uri unde am sunat si au presa cer 500 lei , super exagerat. Va rog , daca stie cineca cum sa alinieze fara presa sau are presa si ma poate ajuta, ma deplasez eu cu motorul un zona Bucuresti Ilfov si platesc inchirierea presei . sunt dispus sa cumpar presa second sau noua la preturi rezonabile. Multumesc1 point
-
Nu are treaba contactul electric de pornire, trebuie masurat daca pe un pin al sondei , dupa ce pui contactul, ai 12V, pe celalat daca dai 12V e normal sa se aprinda becul de mers inapoi, din ce vad eu tu nu ai 12V pe un pin. Din tabloul de sigurante pleaca de pe S7 de 10A fir de culoare negru/verde si ajunge in mufa T10 portocalie de sub stergatoare si de acolo pe pinul 1 al bulbului de mers inapoi.1 point
-
Se intampla chestii interesante cu livrarile ID3 in Romania. Pe FB au aparut doua persoane, una din Timisoara si una din Cluj, cu urmatoarele informatii: cel din Timisoara avea prebooking 1000 EUR achitat pentru modelul de baza, si-a dus masina veche la Rabla, avea dosar de leasing aprobat cel din Cluj avea prebooking 1000 EUR achitat pentru modelul de baza, si-a dus masina veche la Rabla, avea contract semnat, achitase 10% avans Ambii au fost informati de catre dealer ca NU li se va livra masina comandata...ca poate anul viitor... Ambii au fost informati ca importatorul central a vandut masina rezervata de ei altor cumparatori. Celui din Timisoara i s-a oferit varianta sa mai puna 5000 EUR si sa cumpere un exemplar 1St Edition Plus.0 points
-
Total de acord cu @B_U_T. Culoarea e foarte potrivita pentru masina. Si franele mi se pare ca arata excelent. Masina are potential sa arate bine, atata timp cat se va lucra calitativ dar slabe sanse sa nu se vada la final ca vor fi diverse improvizatii. Unde e pasiune clar ca nu mai iei in calcul banii pe care-i pierzi cu proiectul, dar nu multi am alege drumul asta, cand am putea lua "the real deal" care are o cu totul alta devalorizare. Spor la treaba in continuare!0 points
-
Uite ca poti avea o masina cu motor termic si sa fii Green in acelasi timp. O culoare perfecta pentru un sofer fresh.0 points
-
Intai sa faca actiuni pe cei cu folie "neagra" pe fata.. abia apoi poate se vor lua si de ceilalti. Si pana sa ajunga sa fie deranjanta o folie albastruie pe fata, au multe alte controale de facut pt alte probleme, asta fiind complet neimportanta pe langa altele, dar sa n-o dam in offtopic Eu am Air80 si daca nu bate soarele in ea, n-o observi. Poate doar cu ochelari polarizati cum ai spus tu. Dar altfel e de "bun simt" si o recomand pt protectie UV.-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00