Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 14.09.2020 în toate secţiunile
-
Dupa mai bine de 12 ani de la prezentarea "noului RIO", am decis ca este timpul sa prezint din nou, noul RIO. Asadar, Noul RIO este un A4 B9 2.0 TDI, S-Tronic, quattro si Avant nascut in decembrie 2016 si adoptat pentru prima data prin 2017 de catre un neamt. Din pacate, neamtul s-a plictisit repede de masinuta si dupa 3 ani de la adoptie, a decis ca este timpul sa o dea. Aici am intervenit eu, iar in urma unei licitatii a ajuns in posesia mea. Ca si dotari, masinuta sta foarte bine din punctul meu de vedere. Sunt unele chestii pe care mi le-as mai fi dorit, dar nu sunt capat de lume. Se pot face ca si retrofit (desi sunt cam satul de asa ceva) sau se poate trai si fara ele lejer. Ca si dotari, in mare, masina sta cam asa: faruri Led Matrix stopuri Led pachet chrome jante 8J x 18" parbriz izolat termic cu opacitate 30% geamuri laterale izolate termic, dar fara privacy glass incalzire si ventilatie auxiliara ceasuri digitale MMI Plus Touch cu e-sim, myaudi + android auto + wireless charger toate oglinzile sunt heliomate lumina ambientala Led, varianta alba (este suficient, nu mi-as fi pus alta culoare oricum) sistemul audio este cel de la Audi, dar pentru mine este suficient scaun sofer sport, reglabil electric (totusi senil) + functie de masaj scaun pasager sport, semi electric (doar lombar) + functie de masaj volan sport cu padele "Drive select" + DCC ACC + HBA Side assist senzori de parcare fata/spate + camera (slaba camera..) clima pe 3 zone trimuri Piano Black, faine dar necesita polish + folie. Altfel o sa o iau razna ? trapa panoramica iluminat interior full Led (nu stiu daca e o optiune sau toate sunt la fel) Kessy + portbagaj electric Ce-i lipseste din punctul meu de vedere: kit-ul exterior S-Line privacy glass dechrome package carlig remorcare (ma intereseaza pentru suportul de biciclete) interior negru (plafon + stalpi) sertar/torpedo sofer Planuri de viitor, incepute sau in curs de incepere: detailing interior + exterior light (light polish + sealent) = done schimbat grilele de ventilatie spate = done. Sunt foarte sensibile si cum au stat copii in spate, lamela de reglaj s-a rupt de restul si-mi statea pe cap ca si functionalitate. Estetic era in regula footrest + pedale S-line = done protectii aripi la motor = done revizie motor + cutie = urmeaza cat de curand dechrome + folie geamuri. Aici sunt pe punctul de a face programarea dar nu sunt convins cu foliile din cauza demontarii fetelor de usi (zgomote si pitici pe creier..) sertar/torpedo sofer - urmeaza sa le primesc soft motor + cutie retrofit la carlig OEM retrofit la S-line (sunt in dubii daca merita bataia de cap, nefiind o masina sportiva) folie protectie faruri + stopuri Dynamic turn signal pt oglinzi (nu stiu daca merita sau ar fi prea multa dimanicitate pe semnalizari ) Cam atat ar fi de spus deocamdata, mai vedem pe parcurs la ce ma mai indeama piticii mei batrani si nelinistiti.17 points
-
@Eto / @cristi511 - Multumesc frumos pentru urari ! Am uitat sa precizez la capitolul lipsuri: scaunul electric dar senil (adica fara memorii). Mi-ar fi placut, dar retrofitul implica mai multe modificari si nu consider ca merita Inca cateva poze cu prima baita, plasticele de la motor (pe aripi) si consumul reusit de neamt in 117 400 km (nu l-a resetat niciodata)5 points
-
Cristi, eu cred ca ai nevoie de o a 2-a masina "just for fun" ! Iti zic din experienta proprie. Nici eu nu sunt foarte incantat de cei 190 CP si sunt convins ca nu voi fi nici cu 220-225 CP dar este o masina foarte confortabila si placuta la drumuri lungi iar puterea este suficienta pe autostrazi dar si pentru depasiri linistite pe nationale. Pentru nebunii, o masina de pana in 1400 kg + 200-300 CP o sa te faca sa uiti de minusurile audiului. Totodata o sa te ajute sa te si bucuri de confortul si usurinta cu care se conduce a4-le.3 points
-
Daca te poti intinde spre 35k, in banii astia, cel mai driver's car mi se pare un BMW 340i cu M Performance pack, 2017+ si km gen 30-40k ( eu am setat pe mobile pana in 60k km ).3 points
-
3 points
-
Weekendul asta, de voie de nevoie, am mai bagat vreo 600km pe drumurile patriei. 1. A1 e din ce in ce mai aglomerata, indiferent de ora sau zi, iar politia isi etaleaza noile culori "europene"* 2. Drumurile in zona Slatina - Caracal sunt enervant de bune. Ce-i drept oricare alt drum, excluzandu-le pe cele din Arges, mi se pare bun. Masina tine cu casa, incarcata aproape ca mi scapa un "confortabila" ca adjectiv, dar din păcate incepe sa-mi "alunece" din gratii. Nu are suflet, e doar un instrument nedefinit dar bine calibrat. Ar vrea sa fie si chitara si vioara, asa ca nu prea ii iese niciuna. Plus ca, sunt intr-un moment in care incerc sa-mi dau seama ce inseamna "premium". Materiale, design, solutii tehnice, optiuni speciale, confort, imagine? Judecand dupa ultima experiența automobilistica, a4 asta e pe atat de premium pe cat sunt eu de moderator... Ori am gresit cand am luat o masina "basca", fara vreo dotare reala de confort (orice Dacia noua are mai multi asistenti decat a4 meu) ori am gresit cand m-am zgarcit la motor ori n-am fost in stare sa vad ca exista viață dincolo de VAG. Sau toate cele de mai sus in timp ce am dat o caciula de bani pe un "moft" gresit. Cert e ca nenorocita aia de italianca mi-a amestecat gandurile si credeam ca o sa-mi revin repede (ca asa imi e felul) dar nuuu...acum nu imi doresc altceva decat sa ma intorc la ea... *Noile livery ale Politiei Romane par copiate direct după cele ale Politiei Germane.3 points
-
Alegerea e relativ simpla - intotdeauna sa iti iei masina care iti place tie cu adevarat Nu conteaza ce spun altii , conteaza ce simti tu Daca cumperi altceva decat iti doresti , o sa apara regrete si incepi sa cauti pe net ce lauda altii la masina pe care ti-ai luat-o si ce critica altii la masina pe care nu ti-ai luat-o Daca nu stii ce iti place cu adevarat , si aia , si aia , dar nici aia si nici aia , inseamna ca nu ai gasit inca masina potrivita ptr tine3 points
-
Cum a spus și @~LauR~ mai sus voi prelua ceea ce el a construit și voi încerca să am grijă de mașină cel puțin cum a avut și el. Bineînțeles vor mai apărea îmbunătățiri de câte ori va fi nevoie ! Am preluat ștafeta !3 points
-
2 points
-
Oare poti sa compari asta cu amaraciunea aia de Golf? Mercedes-Benz CLA https://www.autovit.ro/anunt/mercedes-benz-cla-ID7GCrvn.html2 points
-
Singura masina pe care as putea sa o iau oarecum in perioada asta si sa vina pana aproape de primavara e GTI. Legat de ofertele pietei, astept sa vad ce iese ca pret noul A3 cu 2.0T. Am ocazia sa merg de multe ori cu un A5 b8.5 MY2012 si cand vad ca A3 MY2019 de peste 35k are aproximativ acelasi sistem invechit de MMI, aceeasi rezolutie slaba (800x480), ma dezamageste. 30% masina va sta in oras si de asta pun accentul si pe tehnologia din masina pt ca in oras, in trafic nu te poti bucura de 300cp. Exteriorul la un S3 8V FL arata superb, sedan si mai si. Insa interiorul cu acel bord pare din complet alt film fata de anul in curs. Am pornit cu gandul ca e un concurent bun pt gti, dar pe masura ce m-am documentat, diferenta de generatii este enorma (in fapt e vorba de diferenta intre 2013 si 2020 ca si tehnologie) si e un sacrificiu important. Sunt destule care vin cu AID, insa ramane in rest acelasi interior de 2013. Oricum luat din Germania inseamna adio garantie in Ro, dar asta nu e ceva decisiv. Mai degraba A35AMG sau A class in general care inseamna si o schimbare de la VAG si care este altceva la interior.2 points
-
Emisiile de CO2 aferente exploatarii masinilor pe combustibili fosili cresc pe durata vietii masinii (uzura). Emisiile de CO2 aferente exploatarii masinilor electrice SCAD pe durata vietii masinii, pentru ca emisiile de CO2 pentru productia de electricitate sunt in continua scadere.2 points
-
Cunosc ce inseamna un 3.0 bitdi. L am condus atat pe A6 cat si pe SQ5. O sa-mi treaca si de data asta pentru ca intotdeauna exista altceva mai important decat nevoile mele "reale" automobilistice. Dar, intotdeauna exista o virgula undeva.2 points
-
Faptul ca masinile electrice au subventie de la stat inseamna ca toata lumea plateste pentru privilegiul unora de a achizitiona o masina mai scumpa pe care altfel nu ar cumpara-o aproape nimeni. E o masura socialista, care pare sa faca digerabila diferenta de pret fata de o masina similara clasica. Faptul ca posesorii accepta neajunsurile masinilor electrice e una, dar a transforma aceste neajunsuri in avantaje e un marketing slab. Cat timp nu ai infrastructura, autonomie, pret, pozitionare inca nu putem vorbi de avantaje majore. Atentie la cuvantul inca. Singurele avantaje ale unei electrice sunt cuplul maxim disponibil instantaneu si incarcarile gratuite. Un benzinar turbo modern are cuplul maxim pe la 1500rpm, ca atare nu e nimic extraordinar de diferit, iar incarcarile sunt, inca, gratuite. Am mers cu masini electrice, stiu foarte bine cum se comporta si stiu ca nu imi voi cumpara prea curand una. Consider ca electricele inca nu sunt unde trebuie si ca vor aparea progrese mari in urmatorii ani.2 points
-
Pai cred ca s-a dat cu a colegului @vdragos. Poate ne impartaseste printr-un topic si impresiile lui. @cristi511 interiorul de la Giulia, ca si de la Stelvio, sunt facute la Pitesti asa ca, in cazul in care vrei sa schimbi, dai o fuga la fabrica. Masina ca design imi place, motorul de 280 cp, cred ca e ok, cutia daca nu ma insel e tot ZF in 8 rapoarte. Pretul este foarte bun acu. Ce ma trage inapoi, faptul ca dpdv al tehnologiei de pe masina, e putin ramasa in urma, gen faruri cu Xenon (avand si LED adaptiv si Xenon cu AFS, mi se pare ca led este destul de mult peste), ceasurile de bord, sunt cam meh, infotainementul e cam vechiut. Practic, daca as schimba masina mea cu Giulia, nu as face decat un upgrade de motor, restul briz-briz-urilor ar fi la fel sau chiar mai jos... P.S. Eu sunt fan italiene, am o Lancia Delta 1.4 benzina de 150 de cai, de noua, in 2010. Am vrut Giulietta dar mi-am luat Scirocco, am vrut Giulia dar am luat 320d. Scuze de OT2 points
-
S3 ar fi o alegere buna, SH, cu devalorizare de 2-3 ani si max 45.000km. Dotari cat mai multe, dintre cele care te intereseaza. Tu oricum nu prea faci multi km, tin minte ca si golful 6 l-ai dat la foarte putini km, iar masina actuala are si ea cam putini km. Spun asta pt ca masinile astea oricat tragi de ele, sigur rezista 100-150.000km cu mici interventii, asa ca daca faci o medie de 15.000km pe an, si iei un S3 in 3-4 ani de abia o sa ai 100.000km in bord, ceea ce e ok. Dar totusi, sa fim realisti, si sa spunem ca S3 este o compacta, de nivel aproape entry la Audi, si nu va fi niciodata precum ceva mai scump din clasa. Adica, daca e sa o iei asa Cristi se "plange" de antifonare la B9 A4 iar A3 o sa aiba o antifonare si mai retarda. Ca sa nu mai zic ca unele elemente de interior, sunt plastice simple, la o masina de 50.000euro+ noua. For fun, merge, iar consumul nu te intereseaza, 2 -3 litri in plus, la ce rulaj mic este, nu mai conteaza. Ar fi multe pe afara, cu garantie ramasa, unic proprietar, asa ca nu vad de ce nu. Daca nu te descurci, apelezi la o firma care aduce si verifica : https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/s3-sportback-2-0-tfsi-quattro-s-tronic-voll-60-teur/1510173088-216-7589 https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/audi-s3-sportback-s-tronic-top-zustand-garantie-/1487965645-216-4298 Totusi, asa cum spuneam, masinile duc fara probleme primii ani, asa ca Giulia pare o alegere mai matura si mai iesita din comun. Sunt convins ca ofera cele mai tari senzatii la volan, iar aspectul, manevrarea si motorul sunt oricand peste o compacta turbo, vorbim totusi de o cutie mica versus o masina pe un sasiu mult mai bun, cu un motor mult mai optimizat. Si ca sa fac o gluma, ma uitam la un interviu cu un posesor de cupra 1P turbo adus la 450CP, il intreaba pasagerul cat a consumat pe traseul pana la Buc, la care el raspunde ca a bagat de 150 ron si face Buzau-Buc-Buzau cu ei, deci consuma 30 litri pt 200km rulati, adica 15% afara mers normal/mediu+, la care proprietarul se scarpina in cap ca ii da cu virgula. Eu chiar sper sa nu iti cumperi golf.2 points
-
Se pare ca asta o sa fie ultimu meu post in calitate de posesor al golfuletului, masina o sa ajunga la varul meu @rvm# ceea ce ma bucura foarte mult ca ramane in familie, l-am dat fara volanu de golf 7 iar in schimbu lui am pus volan in trei spite din piele perforata de pacific/octavia vrs, in rest a ramas totul la lucul lui ? Asadar gulfuletu a fost in posesia mea timp de 10 ani, timp in care a fost super intretinut si niciodata nu m-a dezamagit, este o masina fiabila, usor de intretinut, iar in cazul lui destul de potent, pt mine a fost masina perfecta dar datorita faptului ca o sa avem nevoie de mai mult spatiu am fost nevoit sa-l dau... Ca si ultimul upgrade, in iulie am schimbat discurile si placutele, am mers pe discuri Rotinger graphite line si placute Textar, dupa 3000 km cu ele zic ca am facut o alegere foarte buna din punctul meu de vedere, simti cum "musca" mult mai bine, nu scartaie dar in schimb lasa ceva praf placutele pe jante. Ce urmeaza ? Nu stiu sigur nici eu, cert e ca o sa fie tot o masina din grupul VAG Mai mult ca sigur varul meu o sa continuie topicul Va salut si sa ne revedem cu bine ! ? Un consum dupa doua drumuri de BR - Sinaia, unul de BR - SB si unul de BR - B Ultima poza cu golfuletu din telefon ?2 points
-
2 points
-
2 points
-
Momentan nu merita pt drumuri lungi. Pentru mine unul sigur nu. Doar gandul de a sta fest cu ochii pe consum, taie AC, redu viteza, cauta charger, ma inspaimanta. Pana sa ajunga si la noi masini cu o autonomie decenta macar 500-600 km si la un pret rezonabil, vor mai trece ceva ani.1 point
-
Salutare, In luna ianuarie a acestui an am achizitionat acest frumos exemplar Audi A6 C7 Avant FL MY 2016 (11/2015) de la reprezentanta Audi din Dresden. Km la momentul achizitiei 174k. Masina este un Avant asociat la motorul 3.0 BiTDI, cutie tiptronic la care nu fusese facuta nici o revizie (deh, lifetime ) insa am facut-o eu recent, voi detalia mai jos despre asta. Dotarile mai jos, le enumar pe cele mai importante: -S-Line exterior si jante de vara de 19" / iarna 18'' -Ambiental Lightining -Pachet ACC cu Lane assist, side assist, braking guard si tot ce mai contine acesta -Faruri Matrix -Plafon negru -Perdelute spate si luneta -Climatronic 4 zone -MMI 3G plus -Heads-up display -Night Vision -Volan in 3 spite incalzit -Scaune sport reglabile electric si cu memorii -Suspensie adaptiva -Sistem audio BOSE Mai jos atasez cateva poze din momentul achizitiei si de pe drum. Pentru cine doreste sa afle, media de consum pe un drum Dresden-Praga-Viena-Gyor-Budapesta-Bucuresti a fost de 8,2% cu o medie de viteza de 75km/h, in Romania crescand foarte mult deoarece am prins ambuteiaje si accidente la Deva. Dar mers legal si cu reprize sport eu zic ca este un consum foarte bun. Nici nu ma asteptam sa fie sub 8,5% si nici nu-mi doresc.. un astfel de motor este facut sa manance kilometri nu sa fie folosit la consum. Sunetul in modul dynamic este demential. Felul in care suspensia se comporta pe comfort sau auto este uluitor.. nu am cuvinte. Pe Auto suspensia are garda la sol 120mm. La viteze de peste 120km/h mai mult de 3 min, aceasta coboara la 100mm. Daca schimb modul in Dynamic, mai coboara pana la 90mm. Mai are si functia "Raise" care o duce la 145mm ceea ce este maxim. Nightvision nu am vrut neaparat, a fost bonus pe masina, dar este o functie foarte utila pe drumuri virajate, cu paduri. Acesta detecteaza si in caz de urgenta chiar franeaza daca animal/om sare in fata masinii. Mi s-a intamplat o data sa imi franeze brusc pt ca a detectat un pieton traversand neregulamentar la o distanta la care eu nu-l observasem cu ochiul liber. Cutia tiptronic era foarte ok, nu dadea semne de vreo problema, schimba f bine insa am zis ca nici un ulei/filtru nu e pe viata si am fost sa-l schimb. Nu m-am dus la reprezentanta unde mi-au zis ca ei nu schimba decat uleiul, filtrul il lasa pe acela si cu toate asta costa 2200 lei si nici la Service Faur unde am vazut cativa oameni care au plecat de acolo cu probleme. Am ales sa merg la cineva care a facut o treaba foarte buna. Filtrul nu era foarte imbacsit, dar avea pilitura destula stransa acolo. Dupa schimbul de ulei si cutie masina schimba mai bine, dar diferenta foarte mica. Dar stau impacat ca am pus ulei nou si filtru nou. Revizia la motor am facut-o doar cu ulei Audi (bidon negru) refuzand sa pun Castrol. Pana acum media in aprox 15k km este de 9%, drumuri preponderent in afara orasului, media de viteza fiind de 60km. Nu merg deloc pe efficiency care efectiv anesteziaza motorul ci doar pe Auto si Dynamic. N-ai cum sa faci un drum fara sa mergi in Dynamic .. asa masina cere sa fie alergata din cand in cand. Motorul este demential cuplat la aceasta cutie.. resursele de putere pe care le are, acceleratia care te baga in scaun si te tine acolo, felul in care sta pe drum desi are 1975kg .. de nepretuit La fel cum a patit si colegul @Boditza recent si eu am aceeasi problema cu zgomotul la roata stanga fata. O sa mai merg asa o perioada deoarece eu dau vina pe placutele de frana Recent am activat Apple Carplay si update la harti 2020. Toate cele bune, Ionut1 point
-
Pe fostul A45 AMG, cutia dual clutch era la fel de fiabila ca si un DSG7 uscat.. merita studiat ce s-a schimbat/imbunatatit.1 point
-
Asa este configurata din fabrica. Se poate activa si al doilea stop din OBDEleven.1 point
-
Problema etica la masinile electrice e asta: edit: Apoi, Inca nu mi se par 100% fiabile si mai au mult pana sa ajunga sa fie "eco". Numa eco nu mi se par daca polueaza enorm de mult la fabricare, aproape cat viata unei masini cu motor termic. Minele de litiu sunt extrem de poluante. Dar nu ne mai intereseaza daca nu polueaza patratica noastra, nu? Minele de cobalt, sunt foarte limitate. Eu sunt curios cum o sa evolueaze treaba asta si ma intreb: daca tot era vorba de "Eco"... de ce nu s-a mers pe motoarele cu Hidrogen? Dar ramanem ontopic pe Electrice...1 point
-
Informatiile de moment ar fi ca din loguri masina face ce trebuie dar ca rezultate a fost cea mai lenesa din cele 3 din aceasta saptamana: 2015 A7 BiTDI 70734km: 391CP / 775Nm 2017 A7 BiTDI Competition 88461km: 385CP / 782Nm 2015 A6 BiTDI 193458km: 376CP / 739Nm Mai ramane sa butonam putin la ea cat de curand in speranta ca mai stoarcem 10CP si 40Nm ~385CP scot variantele Euro 6 fara modificari. Euro 5 este mai putin restrictiv (fara AdBlue) si se obtin ~400CP de obicei. Acum il las pe colegul @sNaKeyy sa povesteasca diferentele, cu sau fara dezamagiri (stiu ca sunt) si sa-i testam rabdarea pana ajungem la o varianta finala Graficul va fi publicat la final pentru a nu crea confuzie.1 point
-
Mie de la Tess mi s-a spus ca pot sa fac o configuratie de model normal, dar nu am incercat.1 point
-
Orasul e plin de TDI-uri cu filtrul de particule (DPF) anulat si cu EGR-ul obturat. Emisii de particule cat cuprinde, in zone locuite si circulate de oameni. Particulele de diesel cauzeaza cancer de plamani. Un tratament pentru cancer de plamani, platit din asigurarile medicale obligatorii, costa mult peste 45000 LEI si in majoritatea cazurilor oricum nu face decat sa mai intarzie decesul pacientului cu vreun an. Asa ca prin asigurarea medicala obligatorie, o chestie cam socialista, noi toti subventionam privilegiul unora de a calatori mii de km prin oras cu TDI-uri obosite, cu "doar" 150.000 Km la bord, cu filtre de particule si EGR-uri anulate.1 point
-
@dercos pai si nu toata lumea plateste cu sanatatea cumva pt mentinerea in viata a poluarii? fix cu sanatatea. Deci daca statul (prin contributiile cetatenilor) ma ajuta sa nu mai poluez, nu e un lucru bun pt cetateni? cetatenii platesc cu sanatatea ca unii sa scoata consum mic (dar poluant) in oras. urmatorul avantaj (nu voi da linkurile oficiale de pe site-ul VW sa evitam partea de marketing slab). VW presents ID.3 in full as “world first” carbon neutral electric car oricum, dupa multe discutii de genul asta in ultimul timp, nu se va convinge nicio "parte" de beneficiile celeilalte. cei cu electrice nu se vor intoarce la fosile, dar sunt din ce in ce mai multi cei care trec la electrica: https://www.ev-volumes.com/ desi motoarele termice au pierdut teren rau in perioada asta, electrice au castigat mult, nu doar ca nu au stagnat la vanzari. FYI, si motoarele diesel au (avut) subventii: VW Boss Mueller demands an end to diesel subventions1 point
-
Cel mai mare avantaj al unei electrice din punctul meu de vedere este zgomotul redus. Iar asta e suficient pentru mine ca sa nu consider un motor termic, mai ales o mizerie zgomotoasa de motor diesel. Iar din punctul de vedere al societatii, ca sunt om simtit si imi pasa mai mult decat de fundul meu, inlocuirea masinilor termice cu electrice va duce la mai putine noxe in aer. Mi-e sila in Brasov ca trebuie sa tin geamurile inchise seara si dimineata de la mirosul oribil de gaze de esapament care se strange peste noapte in orasul asta aflat intr-o depresiune unde se creeaza inversie termica. Motivul pentru care se ofera subventie de la stat este pentru a accelera trecerea la o tehnologie noua, care nu are cum sa fie din prima mai buna decat ceva rafinat timp de decenii. Trebuie cumva compensat lipsurile tehnologiei noi la inceput fata de cea existenta, printre care si pretul, pentru a oferi sansa de dezvoltare a tehnologiei noi pana la punctul in care depaseste tehnologia veche. Producatorii isi folosesc resursele proprii pentru R&D, si nu ar face asta decat daca au certitudinea ca isi vor recupera costurile foarte mari pentru a dezvolta ceva care ajunge sa fie mai scump la inceput decat exista pe piata in acel moment. Subventia de la stat e de fapt subventie pentru producatorii auto, nu pentru noi cei care cumparam. Ce e asa greu de inteles? Apropo, cu subventii a fost si cum s-a facut trecerea la motor diesel, sau s-a uitat cum au ajuns producatorii germani lideri pe motoare diesel? Iar vorba asta "e chestie socialista"... pai da man, asta e scopul unui stat, sa contribuie la imbunatatirea calitatii vietii cetatenilor sai. Iar asta inseamna sa sprijine adoptia tehnologiilor noi care ajuta la asta. Asta te supara pe tine, ca cineva iti vrea binele si lucreaza in acest sens?1 point
-
@dercosai omis in lista ta cel mai mare avantaj al unei masini electrice si anume ca nu polueaza (fonic, atmosferic). Asta este dpmdv cel mai important argument pentru electrice si desigur, la noi pe majoritatea ii doare undeva de poluare, ca ei traiesc la periferie la casa si se deplaseaza cu masina in oras cu AC-ul pornit, insa in orase traiesc oameni, care sincer au de suferit din cauza zgomotului infernal de masini si a poluarii aerului. Deci din punctul asta de vedere, foarte bine ca se subventioneaza, caci oricum cel putin din punct de vedere tehnic/financiar, automobilele electrice nu au cum sa fie la acelasi pret cu cele conventionale, cel putin o perioada de timp pana se produc in masa componentele scumpe dintr-o electrica. In acelasi timp, subventionarea incurajeaza pe unii (cum e @Rave) sa fie pionierii electrificarii la noi, dupa care altii vor urma exemplu si in timp o sa se faca si la noi tranzitia. Cat despre minusurile electricelor, nici n-au cum sa fie altfel. Vorbim despre o platforma noua (~10 ani de zile) comparativ cu o masina conventionala care a fost simplificata si imbunatatita masiv in ultima suta de ani. Consider ca electricele stau foarte bine avand in vedere cat de putin optimizate sunt inca si se poate vedea potentialul lor pe segmentul supercar/hypercar, unde deja depasesc termicele.1 point
-
1 point
-
Din pacate in continuare are buguri softul, ieri nu mai mergeau butoanele </> de pe partea stanga a volanului .1 point
-
1 point
-
Ideea e ca daca iei o masina termica noua, pe cea veche o poti vinde. Daca iei o electrica noua, sunt ceva sacrificii pe care trebui sa le faci sa te descurci doar cu electrica. Cati dintre voi aveti doar electrica? Pentru un oras cu infrastructura buna de statii de incarcare (gen Bucuresti) o electrica e vis. Pentru umblat prin tara si drumuri mai lungi, e cam chin cu ea. Personal cred ca majoritatea si-au luat electrice mai mult datorita faptul ca e la promotie (-10000 euro) si e o oferta de nerefuzat. Nimic de condamnat din punctul meu de vedere pentru cei care isi permit.1 point
-
Eu as alege Giulia fara doar si poate. Asa cum spune si colegul mai sus, RWD rullz. Megane rs sau type R nu as lua decat ca a doua masina, pt ca zguduie cam tare si nu mi se pare potrivita pt daily, desi exceleaza pe circuit, pe langa un GTi care nu exceleaza la nimic, decat la pretul de achizitie mare..R'ul ar fi si el distractiv. Daca ai in vedere doar comparatia intre cele doua, S3 all the way. Personal as lua o berlina RWD ( giulia / bmw ).1 point
-
Ma repet, daca vrei senzatie la volan nu iti iei Golf GTI. Daca vrei FWD iti iei Reno Megane RS sau Type R.. Daca vrei altceva, sunt variantele de mai sus. Nu stiu ce simbol mai e GTI-ul, poate de cel mai echilibrat Hot hatch, pt conservatori. Mie nu imi spune nimic.. Cel mai fain e pe forum, ca iti “cumperi “ ce masina vrei tu, pe banii altora1 point
-
Nu merita din cauza autonomiei foarte mici si nu are sens nici din punct de vedere al costurilor de exploatare. Invariabil, discutiile sunt doar despre mers incet si consum, deci problema e constientizata de toti utilizatorii. Eu vad lejer 1000km cu un plin de benzina la drum lung (fara autostrada) si vreo 800km daca merg doar autostrada real cu 130km/h, ca atare o autonomie de 200-300 km este inacceptabila. Masina ar fi un factor de stress la drumurile lungi, stau sa caut prize sau locuri de incarcare, in conditiile in care eu nu opresc la drum lung. Ideea e buna, realizarea inca nu. Cand vor avea 800km macar autonomie reala vor fi o optiune, momentan se adreseaza celor care fac drumuri scurte si au unde sa le incarce. Eu nu vreau sa imi fac drumurile in functie de deficientele masinii, masina trebuie sa ma duca din A in B in maximum de confort fizic si psihic posibil.1 point
-
imi cer scuze dar hai sa terminam cu povestea ca romania e poluata din cauza TDIurilor. E poluata din alte motive, de la incineratoare ilegale pana la rafinarii, de la gropi de gunoi pana la CET-urile alea care fumega ca sa produca apa calda si caldura care ajunge in pamant prin tevi gaurite si pana la orice care nu respecta nimic. Pana la urma un roman tipic merge 5000 de km pe an, pe cand un neamt merge de 10 ori mai mult (desi stim multi masini din germania cu doar 2 ani vechime si deja cu 200.000km parcursi), ar trebui sa fie si la aia poluarea la fel de mare, dar nu e... sint alte probleme la noi.1 point
-
1 point
-
Eu as lua S3 8v facelift sedan. Mi se pare ca masina arata grozav :-). M-am uitat si eu la ele, pana la urma am ales MX5 si apoi Mustangul. Dupa ce am avut si Cupra 1P, nu as mai lua hot hatch, FWD... no fun. In rest da, G30, Alfa Giulia (Nu stiu nimic de fiabilitate + pretul de revanzare). Cand ai buget mic, alegi greu o masina. Cand ai buget mare, alegi si mai greu1 point
-
Ce inseamna drumuri lungi ? 200km ? 1000? 2000? Dacă iei o masina sport sau măcar de 200CP oricum ai range sub 500km. Cat de des faci drumurile peste 400km? Si cat de des faci pauze la 400km ? In cat timp faci 400k in Romania de nu faci pauza 30 min ? Nu. Inca nu e pe toata lumea. Dar când va fi. Vor fi alte probleme.1 point
-
1 point
-
Dupa o experienta relevatoare avuta de curand, Giulia Veloce Q4 in bugetul asta.1 point
-
Gata si detailingul..pot spune ca mi:a iesit perfect 5-6 ore de munca fara pauza. Ca si pasi : Exterior : spalat, uscat, degresat fiecare suprafata inaintea polisului, polisat, sters rezidurile cu prosop de microfibra, aplicat sonax brilliant shine, aplicat dressing anvelope. Compartiment motor : curatat Interior : aplicare tratament pt piele, curatat cu mafra pulimax. As mai fi vrut sa polisez elementele cromate, insa nu ma mai simteam capabil asa ca am lasat'o pe altadata. Pot spune ca sunt foarte multumit de soft si de comportamentul de dupa.1 point
-
Saptamana asta SOF'ica a stat prin servisuri..din fericire nu pentru ca a avut vreo problema, ci pt styling. - reconditionare roti ( dejantat, indreptat toate rotile, sablat, vopsit in camp electrostatic, montat ) - demontat bara spate, vopsit senzori de parcare si eleronul in culoarea caroseriei - reglat usi fata - schimbat lichid de frana Astea s'au intamplat in primele 3 zile ale saptamanii, iar ieri, am trecut pt a3a oara consecutiv pragul domnilor de la Racing code pt o resoftare profi. Ca si cifre, stock a scos ~ 140 cp si 329 nm, si dupa resoftare, 186 cp si 414 nm, prezenti la datorie atunci cand va fi nevoie. Diferenta se simte, si dupa cum am spus si altora, voi resofta orice masina cu turbo voi avea, pt o optimizare si un plus de putere la nevoie ( asta este a6a pe care o resoftez, iar cu unii vechi proprietari inca mai tin legatura si masinile nu au nicio problema atat timp cat nu abuzezi de ele ). Intre timp m'am hotarat sa imi achizitionez cele necesare pt a ma apuca de detailing, fiind una dintre pasiunile mele. Am acumulat cateva informatii de'a lungul anilor si ar fi pacat sa se iroseasca, si daca tot detin doua masini, imi micsorez si costurile asadar, aseara am spalat'o corespunzator si am decontaminat'o cu argila, urmand ca maine sa o polisez eu. Masina de polis o voi folosi si pt a imi aplica glaze / sealant la ambele masini, cat si pt a face mici lucrari unor cunostinte apropiate pt o suma modica. Ma pripisem oleaca cu revopsirea integrala, masina arata foarte ok, eram orbit de aspectul oribil al jantelor si a vopselei contaminate, dar maine ar trebui sa arate frumos.1 point
-
Tin minte ca VW au spus atunci cand au lansat precomenzile ca exemplarele 1st vor fi hand-made, asa ca nu ma surprinde ca nu sunt imbinate perfect. Referitor la modul in care presa auto germana se ia de VW, e sigur din cauza a ceea ce s-a intamplat datorita VW. Producatorii auto germani nu au dorit sa renunte la motoarele cu combustie interna si transmisiile pentru ele in care au avantaje competitive mari fata de alti producatori. Masinile electrice produse de ei pana nu demult erau doar de complezenta, sa mentina nivelul de emisii de CO2 la nivelul intregii flote de masini vandute intr-un an sub un anumit nivel. Intre timp au tot facut loby-ul pe langa guvernul german si implicit la EU sa prelungeasca cat de mult se poate intervalele de timp pana cand noile norme EURO intrau in vigoare, tot plangandu-se cat de mult ii costa si amenintand ca se vor pierde job-uri din industria auto. Scandalul cu VW insa le-a forat mana politicienilor in cele din urma si i-a prins pe producatorii auto europeni (nu numai pe nemti, ci si pe francezi si italieni) pe picior gresit, chiar nu se asteptau sa li se traga presul de sub picioare asa repede. Producatorii auto din Europa au crezut ca lucrurile se vor calma dupa furtuna insa, si vor putea continua sa faca ce au facut si pana atunci. Vedeti cat de nepregatiti au fost anul trecut cand testarea WLTP a devenit obligatorie - aceeasi aroganta ca vor reusi sa faca loby si sa evite introducerea noului regim de testare i-a facut sa se trezeasca in septembrie ca nu au omologat mai nimic si nu aveau ce sa vanda, desi se stia de doi ani de intrarea in vigoare a normelor WLTP la finele lui august. N-a mai mers cu loby-ul sa tot intarzie introducerea de noi restrictii de emisii sau sa le reduca prevederile, n-a mai mers cu testele alea de forma NEDC unde umflau cauciucurile cum nu face nimeni cu masina cand ruleaza in realitate, ca sa nu mai spunem de softul de control al motorului care se comporta diferit la toti producatorii in teste fata de conditii reale. Iar politicienii nemti si-au dat si ei seama in cele din urma ca daca industria auto din Germania nu e fortata, vor ajunge intr-o situatie in care nu vor mai putea sa isi revina in fata Tesla si a coreenilor. Madam Merkel isi exprima prin primavara nemultumirea de cat de greu se misca ceilalti cu exceptia lui VW. VW e acum paria la nemti, nu numai ca vremurile bune la toti cei care traiau din mulsul motoarelor termice s-au terminat din cauza lor (e o intreaga armata in spate, nu numai marcile vizibile gen BMW, sau Mercedes, dar o multime de suppliers de componente auto) dar sunt si singurii care sunt pregatiti in prezenti in Europa pentru trecerea in masa la modele electrice. Tineti minte cum Sergio de la FCA se ruga sa nu cumpere lumea Fiat 500e ca fiecare masina vanduta insemna bani pierduti pentru FCA, sau cum Tavares de la PSA se plangea anul asta prin primavara ca e prea scump sa faca modele elctrice... Anyway, sa vorbim despre altceva... Zeperfs e un site francez care urmareste datele referitoare la performantele dinamice ale masinilor publicate de revistele de specialitate auto, le inregsitreaza si si iti permite sa compari masinile intre ele pe baza lor. Asteptam ca sa preia datele despre ID3 de undeva, si se pare ca le-au luat de la AutoBild. Iata un comparativ al performantelor dinamice ale ID3 vs Kona EV 64kWh si cateva modele hibride si plugin-hibride: http://www.zeperfs.com/en/match8463-7609-8766-7837-7806-8632.htm Tip: in comparativ sunt listate doar item-urile pentru care exista date la toate masinile din comparativ (de pilda, se arata care este timpul de accelerare de la 80 la 120 km/h doar daca au gasit aceste date la toate masinile intre care se face comparatia). Momentan, nu au prea multe date despre ID3, asa ca sunt listate putine item-uri in comparatie. Puteti sa deschideti pagina fiecarui model auto in parte ca sa vedeti mai multe date pentru acel model.1 point
-
Salutare! Incerc sa-i redau viata la acest topic, n-am mai postat de mult timp. Masina a implinit trei ani de cand o am pe mana. Nu m-a dezamagit niciun moment de la 183k km pana la actualii 260k km; dar s-a si bucurat de intretinere corespunzatoare. Singurele problema a fost garnitura de chiulasa, dar tinand cont de nr de km ma asteptam. Acum sa enumar niste mici schimbari ce le-am facut la masina. Aveam teava goala cap coada, dar intre timp am ramas fara certificat( din pacate nu conduceam eu, aici frustrarea si mai mare ). Asa ca, am pus DPF la loc cu evacuare oem ( expirase si ITP-ul intre timp, asa ca nu am avut incotro). Nu sunt fan diesel cu teava goala, dar acest common rail in ture se auzea destul de bine + ca nu era acel sunet de "bufnita" pe care-l auzi la majoritatea diesel-urilor. Multa lume ma intreba daca e benzinar :)). Intre timp, am schimbat si discurile fata spate ( ATE Powerdisc ) + placute ceramice. As fi vrut ceva EBC, dar nu am avut fondul necesar la momentul respectiv. Am schimbat si bieletele ( Lemforder ) cu bucse pline de audi TT, desi nu erau necesare bucsele. M-am pricopsit si cu o suspensie sport reglabila EIbach Prostreet pe care am coborat-o la maximum si daca tot am schimbat suspensia, am schimbat si flansele cu unele noi. Finala era destul de ruginita, asa ca am schimbat-o cu o finala sport, nu e vreo firma aparte, dar are tipsurile exact pe placul meu. Cel mai mare cadou pentru masina au fost jantele Oz Ultraleggera 8,5 J, ET 45 cu semislickuri Nankang Sportnex NS-2R. Cauciucuri ce tin foarte bine pe uscat, dar pe umed trebuie sa merg foarte usor. Cam atat despre ea. Interiorul trebuie retapitat din cauza acelui velur care s-a tocit si are aspect de murdar. Vopseaua e sarita in anumite portiuni, dar cu toate astea, tot i-am mai facut cate o corectie + o ceara corespunzatoare. Urmeaza sa corectez toate elementele ce necesita revopsire si sa-i pun downpipe-ul la loc pentru ca la putina fugareala, simt cum e sugrumat motorul. Cand aveam dpf off era ok... stiu ca o sa-mi iau hate ca e bomba nucleara sau mai stiu eu ce, dar incerc sa evit aglomeratiile si compensez cumva prin mersul cu bicicleta in Bucuresti :)). Planuri mari nu prea mai am cu ea la capitoul upgrade-uri deoarece am in plan sa trec la Cupra 5f in viitorul apropiat; asadar ma bucur de ea asa cum e. Cheers!1 point
-
Va salut. Nu am mai urmarit de ceva timp forumul iar in tot acest timp au aparut discutii care mi-au zbarlit putin parul in cap. Si eu sunt posesorul unui CDAA pe o Octavia 2 FL Combi. Am cumparat-o acum 5 ani, proaspat iesita din service cu reparatie capitala la motor. Aceleasi cauze... Reparatia a fost facuta in reprezentanta, inlocuindu-se cam tot ce misca prin motor. Avea ~105.000 km atunci, 179.000 km acum. Am completat cantitati intre 0.5 - 1,5 L de ulei intre revizii iar cand faceam schimbul de ulei nivelul pe joja era mereu aproape de maxim. Exista oare sanse de recidiva ale problemelor? Mai ales ca usor-usor "noul" motor se apropie de nr de kilometri la care "vechiul" a papat o suma uriasa de bani. Citind problemele de pe aici, pot sa ma consider norocos ca am parcurs vreo 75.000 km, motor fiind apoi resoftat la scurt timp dupa achizitie, singura defectiune in timp fiind o bobina la unul din injectoare. In rest, consumabile. Dar oare cat o sa mai tina norocul ?...1 point
-
Problema a fost rezolvată, am găsit una cu același cod la dezmembrări care se prezintă foarte bine, montat cu colier de legătură și pastă, a ieșit super lucrarea+1 point
-
OK.Iti raspund.Stii de ce exista termenul de 5 ani pe curelele/seturile de distributie?Banuiesc ca nu.O sa iti raspund eu.Curelele sunt ambalate in cutii sau in setul de distributie.Curelele cre sunt mari si lungi iti intra in cutii indoite.Iti garantez cu dupa 4 ani o curea care a fost ambalata astfel,in momentul cand o scoti din cutie are tendinta sa isi pastreze buclele si nu mai are tendinta sa se indrepte si sa revina la pozitia fireasca.Lucrul asta nu este normal.In moment ce cureaua sa montat pe masina ea o sa stea intinsa si nu o sa mai existe riscul deformarii. Intrebari:stii daca curelele originale (vorbesc doar de grupul VAG)au pe ele data fabricatiei? Cine produce curelele ce echipeaza grupul VAG?Crezi ca sunt facute in uzinele Volkswagen? Lucrez in domeniu auto,am avut ocazia sa vad un camion de curele rupte,crapate,curele care erau pe punctul sa cedeze si proprietarul masinii a scapat ca prin urechile acului de mari cheltuieli.Mi-au venit clienti cu curele de distributie rupte dupa 30.000km sau dupa 50.000km pt ca montarea lor a fost defectuasa sau ca au apelat la marci ''ieftine''. Partea cu :pasiunea vietii tale,e formulata destul de ciudat.Ma abtin sa comentez...Oricum,e usor sa intri pe net sa culegi cateva informatii si apoi sa vorbesti pe baza lor. Iti las cate ''ceva'' sa realizezi cum de sa ajuns sa fie curelele de distributie ''pasiune vieti mele'' si de unde mai am si eu cateva amanunte nesimnificative. Nu o sa mai postez in topicul de fata pt ca sunt colegi mult mai informati decat mine. http://www.conti-onl...en,tabNr=3.html1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00