Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 24.08.2020 în toate secţiunile
-
Salutare tuturor si bine v'am regasit! Am onoarea sa va prezint noua mea ascutitoare electrica, un E-Golf culoarea Tungsten Silver. Dintre cele mai relevante dotari, as putea enumera: Faruri LED Mid (standard) Navigatie Discovery Media (standard) ACC si Front Assist (standard) Parbriz incalzit (standard) Volan din piele cu comenzi (standard) Climatronic (standard) Priza combinata AC/DC (optiunal) Pachet iarna (optional) Camera spate (optional) Avand in vedere ca va fi folosita preponderent in oras si imprejurimi, am considerat ca e mai mult decat suficient echipata, asa ca nu am mai urcat cu pretul spre alte exemplare ceva mai dotate. Singurul lucru pe care as l'ar mai fi vrut sotia mea pe masina (practic asta e masina ei) sunt senzorii de parcare fata spate, dar asta am inteles ca se poate rezolva relativ usor cu un retrofit, original sau aftermarket, in functie de buget si preferinte. Pretul final a fost in jur de 18500 de euro si da, masina e din acel faimos stoc de E-Golfuri care au avut niste reduceri suplimentare demne de luat in calcul. Dar cum am ajuns sa cumparam masina asta? Afost o investitie neplanificata, dar nu am putut rata asa oferta. Eu de mult cochetam cu ideea de a incerca avantajele si dezavantajele electromobilitatii. Ma uitam cu jiind la topicurile colegilor de pe aici si chiar ma interesasem pe la Renault anul trecut de un Twizy. De asemenea, urmaream atent si toate discutiile de pe aria de masini electrice de aici de pe forum si practic asa a inceput totul. In urma cu vreo 2 luni au inceput sa ne povesteasca vreo 2-3 colegi cum si'au luat ei E-Golf la super oferta, cu vreo 17-18k euro, pentru ca sunt discounturi masive de final de generatie. In momentul acela a incoltit si in mintea mea ideea, "ce'ar fi daca as da Golful GTD si as lua un golf electric?". Intamplator, in urma cu vreo 3 saptamani am avut cu GTD'ul un drum la PBV1 si intr'o pornire de moment, am zis sa intreb la vanzari si despre E-Golf. Pe moment, raspunsul m'a cam desumflat, in ideea in care la momentul respectiv cel mai ieftin E-Golf pe stoc ajungea vreo 21k si mai era si alb, culoare care nu ii place deloc sotiei Am intrebat si cat as lua pe GTD si dupa o evaluare sumara, mi'au zis ca ar putea sa imi ofere vreo 11.5k, total nesatisfacator. Totusi, nu m'am dat batut si am zis sa pun o intrebare si pe forum, daca stie cineva vreun dealer care sa mai aibe vreun E-Golf la 17-18k. Aici a intrat in scena colegul nostru de nota 100 @Aaron, de la Nurvil, care a facut el niste magii si a reusit sa imi gaseasca un exemplar si sa mi'l rezerve. Neasteptat de bine a mers si vanzarea GTD"ul, care s'a vandut in 2 saptamani. De fapt, el s'ar fi vandut si mai repede, dar cumparatorul a avut rabdare si drept bonus a primit un parbriz nou nout si toata partea din fata revopsita pe casco. Si uite asa, sambata dimineata am plecat pana la Ramnicu Valcea intr'o mica excursie Pe drumul de intors, am facut si o oprire la Penny Market in Pitesti, unde am incarcat aproximativ 15 minute si apoi pe A1, unde am mers normal cu 120-130 kmh. Mari planuri de viitor nu prea am. Cel mai important e sa rezolv cu incarcatul acasa.15 points
-
ODO: ~128.000 Intrucat situatia actuala lasa de dorit si mi se pare ca-mi bat joc de bani daca o dau pe degeaba cu multitudinea de piese noi pe ea, am decis ca mai sta la mine cativa ani. Asa ca masina a intrat la vopsit pe 18; schimbare de culoare, va fi brand new Ma satisface ca-n prima zi, saptamana viitoare implineste 6 ani de cand e la mine. Am dat saptamana trecuta o tura prin tara (Transfagarasan, Valea Oltului, etc) si e ce trebuie. Cand va veni timpul pt ceva nou, mai mult ca sigur va ramane si GTI-ul in garaj. Atasez si niste poze Drumuri bune!9 points
-
Se pregateste pt urmatoarea masina si vrea sa vada cum e sa ai range anxiety.6 points
-
6 points
-
Completare pentru cine e pasionat de locomobile ca cele din pozele de mai sus (1860- ...)....majoritatea celor din muzeu sunt functionale si in al 3 lea weekend din septembrie in fiecare an fac paradată in localitatea Cernat. Cand inca tarile române erau sub stăpănire otomană ardelenii isi lucrau terenurile agricole cu vehicule motorizate...5 points
-
Revin, se pare ca si la B5.5 motorul era longitudinal si quattro torsen Ce vremuri... Ce vremuri...3 points
-
Iata ca ma inscriu si eu pe lista celor atinsi de virusul electromobilitatii. Am renuntat la ambele masini termice pentru a ma trezi, aproape peste noapte as putea spune, cu doua masini electrice in familie. Totul a pornit mai mult intr-o joaca: sotia mea dorea sa schimbe masina, un Polo din 2014, cu una mai mica. Prin Februarie anul asta am inceput cautarile, am fost pe la diversi dealeri in cautarea alesei. Ne-am oprit in final la o Kia Picanto deoarece avea motorizarea 1.0 Turbo de 100CP, care ni s-a parut foarte fasneata. Din pacate (sau din fericire, cum s-a dovedit ulterior) am aflat ca masina poarta cu ea taxe vamale de 20% ptr ca nu se fabrica in Europa. oops. Cum nu prea cunosc pe nimeni dornic sa dea bani la stat asa de dragul de a-i vedea plecand am zis sa mai cautam in alta parte. Cam tot ce gaseam aveau motoare aspirate, de putere mica, si nu prea ne faceau cu ochiul. Atunci am indraznit sa ridic la fileu ideea de electrica. Evident la inceput a fost doar nu si nu, electrica va fi ultima masina din lume in care se va urca vreodata - daramite sa si dea banii pe asa ceva. Totusi, cu insistente si cu rabdare, si ajutat de piata care nu oferea nimic tentant ca alternativa, am reusit sa o conving sa luam un e-Up. Nici eu nu stiam in ce na bagam fiindca nu mai avusesem contact cu electricele niciodata inainte. Dar ceva acolo inauntru imi spunea ca nu voi da gres. Citeam si cu mare atentie topicul lui Rave, care a fost unul dintre acei early adopters, si mi-am zis ca daca el poate in conditiile in care sta la blloc, de ce nu am putea si noi care stam la cyrte? Am incercat sa facem un test drive dar nu am gasit masina disponibila prin Bucuresti. Asa ca ne-am aruncat ca berbecu' si pe 9 Martie am dat comanda - chiar inainte cu cateva zile de lockdown. Am primit termen de livrare 18 saptamani. Au urmat momente nu foarte placute, cand am auzit ca s-a inchis fabrica din Bratislava, insa pana la urma am fost anuntati - spre marea noastra surprindere - ca masina va sosi la termen. Astfel ca pe 30 Iunie am ridicat-o de la dealer. Si acela a fost primul meu contact cu o electrica - insa suficient cat sa ma faca sa-mi doresc si eu atat de mult incat am renuntat la orice gandire logica si rationala si am inceput sa creez scenarii in mintea mea. In fiecare zi luam masina sotiei si plecam de nebun, prin jurul casei, imi gaseam drum doar sa o conduc. De cand cu pandemia lucrez de acasa si deci nu am nici o justificare sa ma duc cu ea la birou, dar tot m-am descurcat de drumuri prin jur. Am facut si o vizita la parinti, la Ploiesti, ca sa vad cum se comporta la drum lung - si mi-a placut la greu. Fara nici o exagerare am plecat cu bateria 100% si m-am intors cu ea 50% dupa un drum de 190Km (noi stam in afara Bucurestiului, spre Giurgiu) in conditiile in care am mers legal pe DN1 (70km/h in localitati si 100Km/h in afara localitatilor). Am fost si inca mai sunt fermecat ce mai. Iata ca la aproape doua luni dupa ce am luat e-Up-ul am reusit si eu sa-mi implinesc dorinta - un nou e-Golf Atlantic Blue ma asteapta in curte la Nurvil, prim amabilitatea si ajutorul lui Aaron - un baiat extraordinar pe care vi-l recomand din suflet oricand aveti dorinta de a cumpara o masina noua din gama VW. Am deschis acest topic pentru a impartasi si altora, care poate inca nu sunt hotarati sa faca pasul spre electromobilitate, cum va fi viata cu doua electrice - fara nici un backup fosil. Stiu ca in concedii ne va fi poate mai dificil, cunosc limitarile e-Golf-ului din punct de vedere al autonomiei, al vitezei de incarcare si al efectului Rapid Gate. Mentionez ca locuim la casa si tocmai am primit aprobare de racordare la bransament trifazat, cu o putere instalata de 26Kw - ne-am gandit si la viitor, chiar daca ambele masini incarca cu maxim 7,4Kwh AC. Deocamdata le vom incarca pe rand la priza, o zi unul o zi altul, pana cand se va finaliza lucrarea. Am pus si niste poze din curtea Nurvil - inca nu am vazut masina live, saptamana viitoare va fi acel D day. Masina am luat-o de pe stock, si singurul lucru care-mi lipseste la ea este acel AID. Din pacate cand am facut eu rost de bani, adica dupa ce am vandut Golful benzinar, nu mai erau cu AID la un pret decent. Dar e ok si asa, placerea de a conduce o electrica este suficienta cat sa nu ma faca sa-mi para rau. Cam atat deocamdata, revin cu impresii dupa ce o iau de la Ramnicu Valcea, va fi primul drum lung (200Km distanta de casa).2 points
-
2 points
-
Cu incarcarea nu e greu. Am testat sambata la o priza obisnuita din casa si functioneaza, deci am impamantare. Trebuie sa leg un fir in panoul de sigurante si sa scot o priza afara in curte. Asta ar fi varianta low cost, avand in vedere ca stau in chirie la casa momentan. Intr'o zi cu soare cand voi avea casa mea, probabil voi incerca si un bransament trifazic. Dar cine stie ce va mai fi pana atunci. Intre timp, nu ma deranjeaza sa incarc chiar si la Renovatio cu 2 lei /kwh. Practic inseamna aprox 60-70 de lei un plin, cu care merg 250 km. Mai mult decat rezonabil.2 points
-
2 points
-
Cine observa un mic upgrade in video-ul de mai jos? Nu merita ca pret dar cand te sacaie piticii2 points
-
1 point
-
Am facut verificarea in service, problema a fost pompa de apa, care a fost schimbata pe garantie.1 point
-
E garantia generala de 4 ani. Nu stiu sa mai fie ceva si pe parte electrica. Oricum, nu imi e teama de eventuale probleme. Adica eu consider ca a ajuns tehnologia la un oarecare nivel de maturitate. Bineinteles, mai e mult pana departe, dar in vestul europei sunt mult mai multe masini electrice, cu o vechime mai mare, decat ce e la noi. Plus ca avem un coleg chiar pe forum, ce locuieste in Norvegia, care are un E-Golf de vreo 4 sau 5 ani si care nu a raportat probleme la el. Asta in conditiile in care acolo e mult mai frig in general. Poti sa intrebi si in sectiunea Masini Electrice si sunt sigur ca iti vor raspunde alti colegi mult mai informati decat mine1 point
-
@Gusti Waaaa . Arată super! Cochetasem și eu gândul lor, dar pe jantele mele nu se potrivesc ... Sa “nu” le învârti cu plăcere! .1 point
-
1 point
-
La ID.3 sunt alte solutii tehnice folosite la legatura cu solul. La eGolf pui deflectoarele de pe bratele de Golf 8. Contributia ti-o calculezi singur. Intre Golf 7 si Golf 8, tot ce am intuit si montat pe G7 sunt forma de prototip s-a adeverit cand a iesit Golf 8. Codurile sunt pe topicul de aerodinamica. ---- Producatorii de masini se chinuie pentru fiecare km in plus, ajungand sa reduca 10 litrii din capacitatea rezervorului pana la artificii in aerodinamica, dar 'noi' comentam orice si pe urma mergem cu 90km/h pe autostrada. Chiar si cu motoare termice.1 point
-
Va salut , Revin cu un feedback referitor la retrofitul cu CP3 cat si toate operatiile pe care le-am facut mai sus . Dupa vreo 1000 km parcursi de la schimbare , pot trage urmatoarele concluzii : - pornirea ( dpdv al meu ) este la fel ca si cu CP4 , porneste f bine atat la rece cat si la cald -trage mai agresiv si urca mai repede in ture -consum ralanti in pozitia P cu motor cald 0.5L/h ( inainte oscila intre 0,5/0,6 ) -DPF-ul parca se incarca mai greu ( numar mai mare de km intre regenerari ) -vibratii mai reduse parca ale motorului . Atasat si pozitia "finala" a furtunelor de alimentare cat si repozitionarea senzorului DPF .1 point
-
este acelasi lucru ... numai ca trebuie sa schimbi manual vitezele. Acc se dezactiveaza numai in momentul in care ai apasat frana.1 point
-
Nu esti strain nu esti strain, dar..te pricepi cu adevarat, esti mecanic? Ca daca doar "nu esti strain", eu as zice sa duci masina la un mecanic care a mai facut astfel de investigatii si se pricepe ! Pe langa datul jos al admisiei si inspectarea vizuala (si aici...poate diferi ce vezi tu si ce vede un mecanic) - depuneri (care pot sa fie prezente si sa nu fie neaparat cauza problemelor tale - pentru ca este clar ca ceva va fi acolo, ca doar n-ai motorul nou nout) sau alte nebunii - , mai pot fi si alte lucruri: injectoare (poate trebuie inspectate/curatate/schimbate), poate trebuie facuta diagnoza computerizata, poate trebuie desfacut si mai mut in partea superioara pentru a inspecta mai mult. Pe partea de distributie de exemplu, inspectia "vizuala" nu este chiar atat de usoara. Daca chiar te pricepi si poti face toate aceste lucruri singur - tot respectul ! - da-i bataie si tine-ne la curent. Altfel, eu as merge la un mecanic. Da, schimbare de bujii, bobine si alte mici chitibusuri poate face aproape oricine. Pentru chestii mai in amanunt, nu cred ca doar un DiY de pe Net este neaparat suficient..1 point
-
La Passatul B5, din cate am inteles sistemul 4x4 este faimosul Quattro de tip Torsen Nu stiu daca la b5.5 au trecut deja la Haldex? superba postarea ta, ca de obicei!1 point
-
1 point
-
La Vivo in Pitesti , intri direct de pe autostrada Azi erau 2 locuri libere la incarcat Intre timp luati pizza pe vatra de la etaj , este excelenta1 point
-
Si antifonarea nu are legatura cu impresia condusului? Altfel nu inteleg unde este offtopicul... Intreb pentru ca eu sunt interesat de acest subiect si imi place cand baietii detaliaza despre antifonare, care pt mine este foarte importanta la orice masina.1 point
-
Poate te ajuta asta : https://forums.vwvortex.com/showthread.php?4351398-OEM-R8-Oil-Cap-DIY-(How-to-re-align-the-top-portion-of-the-cap)#/topics/4351398?_k=8ia1g31 point
-
Drumul a fost in felul urmator: Am plecat cu bateria plina din Rm Valcea. Pana la Pitesti am avut consum 11.7 kwh. Cum voiam sa facem o pauza, dar si sa merg linistit pana la Bucuresti, am oprit la Penny unde am incarcat vreo 15-20 de minute. Aici m'am intalnit si cu un coleg de pe forum cu un Citigo Salutari si aici Bogdan Pana la Bucuresti am mers cu 120 pe ACC si a crescut consumul overall la 13.6 kwh. Am reusit sa ajung acasa cu un range de vreo 90 de km. Per total super multumit de masina!1 point
-
La inceputul anilor 2000 tuningul reprezenta exact ce se intampla pe acest topic, o colectie enorma de bits & pieces care mai de care, in cautarea unui look cat mai outrageous care se aduca cumva a ceva, dar altfel....in cazul de fata un fel RS4 dar mai inzorzonat. Combinarea a N produse de firma (oricat de galonata) nu inseamna ca rezultatul final este unul pozitiv, altele sunt criteriile ce make or break valoarea unui proiect. Valoare din punct de vedere tehnic? Zero. Valoare din punct de vedere estetic? Minus zero. Valoare sentimentala pt creator? Inestimabila. Therefore...spor la treaba ca restul e doar can can.1 point
-
Sper ca acest "proiect" sa fie finalizat si sa nu ajunga o cocalareala... scumpa.1 point
-
1 point
-
0w-30 au baza mai buna, aditivi mai buni, deci si vascozitatea va scadea mai putin pana la urmatorul schimb.1 point
-
E foarte buna mașina, 190cp pe un sedan mediu ca dimensiuni si greutate este un sweet-spot. Adaugi quattro, calitatea interiorului si a izolării fonice si deja e arhisuficient. Poate ar trebui revenit la stage-ul 1, ca doar masina are in rest tot ce trebuie. Cea mai bună masina e cea pe care o ai deja.1 point
-
1 point
-
Da, imi place in continuare foarte mult masina asta, si sunt constient ca daca as da-o as regreta enorm. Este o masina foarte faina, care iti pune zambetul pe buze la fiecare drum. Insa e nepractica (cel putin pentru mine, si drumurile pe care le fac) Apreciez si cat de practic si versatil este dinozaurul, cum poate aborda orice drum sau bordura, si cate incap in el - este insa frustrant cat de lent este (e decent, insa comparat cu golful...) si nu are deloc factorul ala de a te intoarce inca o data sa te uiti la masina dupa ce o incui. Am momente cand imi vine sa le dau pe ambele si sa le inlocuiesc cu un Touareg 3.0 Nu R5, ca acela se misca cam cum se misca dinozaurul actual ... Bun, acum sa curga sagetelele :)1 point
-
Salut. Side Assist merita toti banii. Pe langa faptul ca esti avertizat cand ai masina in unghiul mort, iti vibreaza si volanul daca incerci sa treci pe banda lui si cel mai important, cand dai cu spatele sa iesi din parcare si vine o masina pe care nu o vezi, te avertizeaza si iti franeaza. Detectie la 70m. Pt cine nu are...da este degeaba (fara suparare). Daca vrei sa vezi sistemul faci o tura cu masina mea si te lamuresti repede.1 point
-
1 point
-
Salutari. Ca sa nu ramana postarea mea in coada de peste pana la urma am rezolvat-o. Problema era simpla, 5 fire stateau sa crape, se mai tineau in 2-3 lite fiecare si faceau parte din manunchiul de fire care trec pe langa electromotor (pe sub filtrul de aer). In timp s-a frecat de furtunul de evacuare de la radiatorul de A/C si uita asa dupa ceva ani ca am patit duda asta. Era normal ca VAG-COM-ul, VAS-ul s.a.m.d. sa raporteze ca senzorul G28 e dus desi nu era dus pt ca saracul semnal nu mai ajungea in ECU prin alea 2-3 lite. In fine, le-am lipit, varnish, izolir, ba chiar am pus si un furtun gros peste cabluri ca sa nu mai se intample in urmatorii 50 de ani . Multumesc tuturor colegilor de forum care s-au implicat in a ma ajuta. Rezolvarea a fost atat de simpla dar atat de greu de depistat... Sunt convins ca postarea mea ii vor ajuta si pe alti colegi care trec prin aceleasi probleme, unii chiar m-au sunat si le-am explicat ce si cum. Stiu, mi-a luat un an sa postez aici dupa ce mi-am petrecut o luna numai cu schimbat de senzori si credeti-ma nu e atat de usor sa schimbi un G28 pe BKC... Dar sincer eram scarbit de tot ce inseamna VW si inca sunt... dar mi-a mai trecut putin...1 point
-
1 point
-
Vad ca s-a pus un praf gros "de 2 degete" pe aceasta postare....asa ca hai sa o readuc la viata. Masina are acum doar 33.000 km (in 2 ani) a stat prea mult pe tusa din martie si pana in august. Oricum, in acest an am facut cateva modificari estetice: - am adaugat camera trafic duala (fata-spate) care sa ma ajute in momentul in care intalnesc persoane "binevoitoare" - am adaugat camera marsarier (ceva ce nu am facut din fabrica) si pot spune ca ma ajuta foarte mult mai ales la iesirile din parcarile supermarket-urilor - revizie de 30k (schimb ulei, filtre etc.). Aceasta revizie o sa o fac mai des, nu doar din 30k in 30k. Din pacate, am 2 cateluse (sub 1 an) care au pofta de ros si au inceput sa imi aranjeze aparatorile de noroi (aratau prea urat si iesite in afara). ? Pe viitor vreau sa ii mai aduc 2 imbunatatiri: carlig de remorcare (dar nu inteleg daca pentru motorul meu se schimba/adauga ventilator) si benzile protectoare in zona pasajului rotilor (cum sunt la Kodiaq). Daca cineva are idei cum se pot face astea 2, va rog sa imi dea un PM (sa nu fim off topic).0 points
-
Prima data m-am gandit la ceva electric, pt stilul tau, dar nu am gasit multe variante. Apoi mi-am dat seama ca exista range anxiety si la 3000-4000cc benzina ?. Nu stiu daca producatorii pastreaza acelasi trend tampit si la masinile de cilindree mare, si anume sa puna un rezervor de doar 45 litri.-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00