Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 13.08.2020 în toate secţiunile

  1. Multumesc baieti! . Info ajunge mai usor pe alte cai, dar aici planuiesc sa detaliez intru-totul. Lista e lunga si nu o sa o detaliez chiar pe toata. Ma voi rezuma la componente mai mari . Chapter II: Intercooler + Pipe kit Avand mult timp de lectura, stand acasa, si in lipsa altor activitati... Evident, piticul nu putea sa stea potolit. Asa ca am inceput cu liste, review-uri, comparatii, pareri despre cat se poate de multe si felurite piese. Planul oricum m-ar fi adus, mai devreme sau mai tarziu, in punctul in care ma regasesc acum asa ca, daca tot nu e de concedii si plimbari anul asta, macar sa fie cu masina si jucarele . Planul initial era sa nu experimentam prea mult - mergem pe drum batatorit si cu variante stiute. Astfel, lista se contura ca fiind un "RacingLine all-round", clar. Eh, pana aici toate bune si frumoase... Asta pana cand, intamplator, dau peste o postare despre o anume marca suedeza de care nu auzisem nimic. Specificatiile producatorului pareau un pic prea bune ca sa fie credibile, mai ales de la o companie de care nu auzise mai nimeni... Totusi, merita o "investigatie aprofundata" . Asa ca, dupa un periplu de discutii cu cineva mult mai in tema ca mine, dupa multe teste comparative efectuate de acesta, si intr-un final, dupa ce am aflat ca intercooler-ul de la Racingline era in "back-order" si nu se stia cand va ajunge in stoc, am ales sa merg pe calea mult prea putin "batatorita", si sa "descoperim America". Astfel, "raspunsul final", pe care l-am ales pentru intercooler-ul, tubulatura aferenta acestuia (Charge&Throttle pipes) si furtunele siliconice, a fost kitul complet "Big Kit" produs de do88, marca suedeza care, aparent, furnizeaza astfel de componente si pentru Koenigsegg . Operatiunea de schimbare a IC-ului a inceput cam asa : Ca specificatii date de producator pentru Intercooler, avem asa: - Dimensiuni (LxlxG): OEM GTI (61.5cm x 41.2cm x 3.2cm) vs do88 (63.5cm x 43cm x 5.7cm) - Suprafata de racire activa: OEM GTI (2573 cm2) vs do88 (2692 cm2) - 5% crestere - Volum: OEM GTI (7719 cm3) vs do88 (15347 cm3) - 99% crestere - Airflow (Pressure Drop la 0.15bar): OEM GTI (310 cfm) vs do88 (455 cfm) - 47% crestere - Greutate: OEM GTI (3.35kg) vs do88 (10.5kg) Din testele comparative (3rd party), rezultatele IC-ului arata cam asa: Astfel, luand in considerare atat capacitatea de racire, cat si airflow-ul, in graficul de mai sus, IC-ul do88 s-a clasat in zona "golden", cel putin pentru modul de utilizare pe care-l urmaresc eu si, anume, lag cat mai mic si racire cat mai buna. Da, exista variante care au capabilitati de racire superioare, dar diferenta de doar cateva grade, personal, nu m-a convins, in detrimentul flow-ului, mai ales ca masina va fi folosita exclusiv pe strada, unde ture back-to-back nu vor fi . Totodata, avand in vedere ca tot demontam jumatate de masina si fiind incluse in "Big Kit", erau si Charge & Throttle pipes, cu diametru de 63mm, fabricate din aluminiu, care le inlocuiesc pe cele foarte restrictive din plastic cu care a venit masina, cat si furtune siliconice ramforsate cu 4-layere de polyester/aramida. Au chiar si o conexiune pentru injectie de methanol (care va ramane nefolosita ). Specificatii date de producator, doar pentru pipe-uri: - Airflow (Pressure Drop la 0.1bar) : OEM GTI (280 cfm) vs do88 (364 cfm) - 30% crestere Pozele in care sunt de culoare rosie, sunt doar pentru a le evidentia. Pe masina au fost montate de culoare neagra (precum in pozele comparative de mai sus ). Exista riscul ca, fiind primul care le monteaza vreodata pe un Tiguan MQB, sa fi intampinat probleme in zona cutiei de viteze, DQ500 fiind mai mare decat DQ250 sau DQ381. Totusi, desi la limita as putea spune, dupa niste magie, a intrat la fix, fara sa atinga sau sa se sprijine pe nimic . Si, ca sa fim 100% safe, la recomandarea baietilor prezenti la montaj, am inlocuit setul de coliere care a venit in pachet (pareau cam firave), cu unele "heavy-duty" si considerabil mai late. Intregul kit, IC + pipe-uri obtine urmatoarele rezultate, in comparatie cu cel stock: Per total, kitul se comporta extrem de bine! Lag-ul este insesizabil, odata ce "bijuteria coroanei" isi intra in drepturi, iar masina este mai daily-driveable ca oricand. Este efectiv o placere sa o conduci, indiferent de ce stil de mers iti doresti sa abordezi la acel moment. Dar... Ca sa nu facem spoiler-e pentru capitolele viitoare, cam asa se incheie Capitolul II. Urmeaza altele, cred eu, nitel mai interesante, cat de curand! P.S: Sper sa nu fi fost prea boring postarea . #staytuned
    11 points
  2. OT: la 30 noduri te califici in echipele de pirati somalezi
    4 points
  3. Dor de vacanta... sau cum te faci baiat cuminte si iti dispare orice tentativa de racing, MMA ansamblu aprox 4300kg (categ BE). Si, ca sa deviez de la subiectul "in cat timp face suta cu remorca atasata", sa ne oprim la spectacolul naturii cu fascinatia culorilor intr-un apus pe lac.
    4 points
  4. Surpriza de astazi dimineata, au ajuns gumele ? Joi 20 august e ziua cea mare. Sunt programat la mecanic pentru schimb frane...abia astept. A! Jantele vor fi de la un Audi RS4 B9 din 2017 8.5Jx19H2 ET40 (trebuie sa ajunga marti). Jantele nu sunt noi, dar o sa le reconditionez cu timpul..
    3 points
  5. Un' te duci tu mielule La vopsire domnule Cum te duci tu mielule Cu un prieten domnule
    3 points
  6. Scrie bine băiatul ăsta @lambda_dryver pare ca si-a facut temele. El tot zice de un pitic, dar eu vad ca are cel puțin o duzină. Prezentarea prinde ce e important, debite, suprafete, eficiență, frumos!
    2 points
  7. Am reconditionat eu la cei din Otopeni... Operatunea consta in: masurare element piezo (daca nu trece testul pune altul, nu am inteles exact, dar cred ca de la alt injector, intrucat stiu ca nu se gasesc de cumparat ca piese) curatare mecanica depuneri injector schimbare capsa interna (e ceva ce seamana cu o capsa, care este ciocanelul care deschide injectorul si pe care il actioneaza elementul piezo) calibrare pe banc, astfel incat parametri de injectie sa fie in specificatii. Ce am observat, si mi s-a atras atentia, calibrarea schimba putin unghiul mufei injectorului. Ce NU au facut: inlocuire saiba foc. Nu au asa ceva pe stoc si eu nu am stiut sa cumpar. Cine vrea sa umble la injectoare, recomand sa cumpere inainte de operatie. P.S. sa nu va suparati pe mine pentru explicatia empirica P.S2. Operatia am realizat-o acum cativa ani, masina este inca in familie, o foloseste tatal meu, fara nicio problema, fara rontaieli de injectoare...si cu soft de putere
    2 points
  8. @George222 de ce nu incerci sa iei legatura cu cei de la CoastaDeEst. Eu am auzit relativ lucruri bune despre ei,si am văzut ca au si pe youtube pus niste clipuri despre fel si fel de reparatii la tsi-uri. Eu zic da-le un telefon.
    2 points
  9. @lambda_dryver sorry dar daca ai dat filmul la easy performance sa posteze ... am zis sa dau si eu drumul peste tot Erai programat pe 19 august dar nah
    2 points
  10. Nu cred. Lumea a dat Like pe fb la mrc si vede acolo direct ce inca nu a fost postat aici
    2 points
  11. 40 cp si 100 nm in plus nu sunt de ici de colo zic eu Sigur vei simti 100nm la gabaritul masinii.
    2 points
  12. @yanq un singur lucru - semnalizarile dinamice pentru oglinzi. Am terminat cu tot cromul de pe masina acum si clean ass. Nu stiu daca sa pun la loc skoda si kodiaq 4x4 pe negru.
    2 points
  13. e 4x4 masina, cutie DQ500 + haldex
    1 point
  14. Cunosc caz .. instalatia plina de pilitura... curatata toata.. si merge masina de atunci. Cred ca am postat eu o poza pe aici. Filtre suplimentare pe tur si retur. Cand se opreste.. atunci e jale.
    1 point
  15. deasupra bateriei, sub electrovalva N75. este o placuta metalica ori ca un surub fara filet
    1 point
  16. @voinea trebuie sa iei in calcul ca sunt putini cei care stiu Nring, pasionati de mers pe circuit si aleg masini electrice si mai ales tesla :) deci e de apreciat ca le vezi. Chiar sunt curios cum e sasiul lor, pt ca nu prea le-am vazut pe curbe. la taycan nu am dubii ca sasiul poarta marca Porsche cu mandrie. @cristi511 Taycan Turbo S este MULT mai scump decat cea mai performanta tesla S. undeva pe la 190-200k euro. iar versus Tesla 3, este probabil de 3 ori mai scump. adica na...nu au nicio legatura. Ontopic, acum putin timp am mers cu noul Zoe. ieri cu e208. nu sunt ce caut, si daca va ganditi la ele, va sfatuiesc calduros pt TestDrive. Acum, abia astept id3ul.
    1 point
  17. Breaking News... Nici NU am iesit bine din service ca ieri dimineata hop, "Service oil" in bord....am dat comanda de ulei Ravenol HCS si de filtru ulei Mann si azi le-am urcat pe masina! #sanatatelamotoare
    1 point
  18. Si eu ma gandesc sa schimb panoul de clima . Nu ma grabesc cu modificare pentru ca as vrea sa incerc fizic sa vad daca e ok mai ales in mers .Daca aveti mai multe informatii de cost si ce presupune modificarea va rog sa postati.
    1 point
  19. Frunzăream si eu site-ul ca baietii mari care se plictisesc, dădusem de poză, apoi îmi zic... hmm, are 4 tevi, are si jante de Audi cam mari, are deja logo-ul pe spate... o fi a lui? Cum urmăresc si pagina mrc, intre timp am văzut si obrăznicia cifrelor... la valorile astea i se mai zice încă SUV?
    1 point
  20. 1 point
  21. Din pacate e de la vecini. In zona asta ( case noi) se lucreaza la greu plus ca sunt acasa si de 2 sapt nu am plecat nicaieri. O sa folosesc ca data trecuta : sonax si "clay bar" + ceara. Aceeasi operatiune am facut- o si acum 2 sapt. Da, e un pic pacatoasa dar tot mai bine decat neagra in Ro. ?
    1 point
  22. @ct_act Busted! Are, are! @Bebeee @Zamoldac Multumesc frumos @ShadoWzZ Subtil! Totusi, fiindca sunt prea multe ca sa le prezint intr-o postare rezonabila ca dimensiune, o sa continui pe capitole si, promit sa revin maine cu urmatorul . #staytuned
    1 point
  23. Am gasit sa cumpar un far halogen, al meu are probleme-prima data s-a aburit apoi a inceput sa se crape de la margine.Cel nou are codul 5G1941006E, fabricat 12/2016,al meu acelasi cod dar fara E, fabricatie 10/2015.Pozele pe care le-am primit nu sunt foarte clare, in plus trebuie sa fac un drum destul de lung ca sa le compar si cu masina asta care nu o folosesc eu. Stie cineva daca exista diferente intre ele ca design,oglinzi, prindere?
    1 point
  24. Arată superb allblack!? Sincer, aș lasă clean sau doar un 4x4 pe negru ... dar depinde fiecare de gusturi!
    1 point
  25. Ala compara pe un drum diferit si iese mai bine ca multe masini din clasa superioara. Pana si temperatura exterioara influenteaza zgomotul motorului. Nu trebuie sa fie studiu stiintific, ci o comparatie de bun simt si nu scoasa din context. Putin daca ai modificat forma oglinzii, scade zgomotul curentului de aer care trece in dreptul montantului A. Grosimea geamului, da. Dar nu in cazul de fata. Materiale insonorizante sunt mai putine fata de O3, dar acum au adaugat altceva in standard.
    1 point
  26. O3FL 2.0 TSI 190CP DSG 7, București si prin împrejurimi.
    1 point
  27. Exista mașini care sunt impecabile și după 10 ani: Lexus Rx450h. Am fost pasager într-unul vechi de 10 ani, culmea condus de o femeie și era impecabil, pana și pielea arata bine. De aceea am unul modelul 2019 luat de nou și nu are chinezisme gen piano black sau touch-uri pe care se vad orice urme. Este construia sa fie tanc. Sigur, exteriorul mai suferă de la drumurile românești (pietre în special) dar interiorul este ca în prima zi și cred ca va rezista cel puțin 20 de ani.
    1 point
  28. Uite aici codurile calc de volan compatibile. Urmareste ce e Hi, cu g85 si spira ta http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Steering_Wheel_Control_Module_Versions
    1 point
  29. Haldex... Sa-l luam usor. Avem o masina extrem de simpla, cu un motor, o cutie de viteza care transfera cuplul motor la un mecanism "distribuitor", la care sunt conectate doua axe cardanice, una spre puntea fata si una catre spate. Nu exista diferentiale, fiecare roata primeste 25% din culpul motor, tot timpul. Gen masina de serviciu pentru cai ferate. Dar ce facem in curbe... Adaugam la acesta masina diferentiale la punti, astfel vom avea 50% din cuplu pe puntea fata si 50% la puntea spate, fiecare roata beneficiind de cuplu intre 0-50%, in functie de aderenta. Acest sistem au Range Rover model vechi, Ford Ranger, etc. Nu exista diferential central. Dar in curbe roata exterioara se va roti mai repede decat roata interioara. Daca adaugam si un diferential central, acesta va permite diferenta de viteza de rotatie intre puntea fata si spate. Diferentialul central distribuie cuplul intre 0-100% pe puntea fata sau spate in functie de aderenta. Diferentialul central se poate bloca manual- Lada Niva- (practic anulandu-se diferentialul) cu o maneta sau buton sau automat ( gen Torsen- cu pinioane melc, visco-cuplaje eletronice). La Torsen nu se poate bloca 100%, sunt restrictii. Haldex este o unitate de visco-cuplaj cu patinare limitata montata inaintea diferentialului spate, de regula pe masini cu tractiune fata. Daca unitatea Haldex inchide complet, avem de a face cu un sistem fara diferential central. Cuplul este distribuit 50% fata, 50% spate. Daca Haldex nu inchide complet, ajunge mai mult de 50% din cuplu pe fata si mai putin de 50% pe spate. Haldexul are niste discuri, conectate la axul cardanic pe de o parte si pe diferentialul spate pe de alta parte. Aceste discuri se intrepatrund si sunt presate de niste pistonase hidraulice. In momentul in care presiunea de ulei ajunge la pistonase, discurile sunt stranse si se produce cuplajul. In functie de forta de strangere se transmite mai mult sau mai putin cuplu la diferentialul spate. Deci cuplajul aluneca intr-o oarecare masura. Sunt patru generatii de cuplaje Haldex, pe masinile noastre cred ca avem generatia a treia. ( poate Skoda Yeti are gen.4). Presiunea de ulei din pistonase este comandata electronic in functie de urmatorii senzori: turatie motor, senzor pedala acceleratie, sensor turatie roata, sensor de acceleratie, sensor pedala de frana, sensor frana de mana si senzor temperatura ulei Haldex. Cuplajul Haldex mai are o chestie foarte interesanta. Exista o unitate pur mecanica, care sesizeaza diferenta de rotatie intre axul cardanic si diferentialul spate. In acest sens ori de cate ori acceleram presiunea uleiului Haldex va creste si se va cupla spatele.
    1 point
  30. Florin ...are legatura cu eroarea Ar fi sonda lambda
    0 points
  31. Regenerarile sunt influientate negativ sau anulate de la aproape orice eroare legata de motor.
    0 points
  32. Nici-un rulment nu lucreaza doar la o treapta de viteza, asa ca fluieratul de la ei nu prea e legat de treapta. Un angrenaj care fluiera inseamna dintii de la pinioane uzate, nu are legatura cu sincroanele ( care au efect pina intra pinioanele in angrenare, pe urma se invirt sincron, adica nu se deplaseaza unul fata de celalalt) . Pinioanele uzate prea mult fluiera, indiferent de uleiul din cutie,si stadiul urmator de uzura este sa inceapa sa scape ( sa treaca dintii unii peste altii ) sau sa se faca praf la o astfel de trecere , daca doamne fereste se nimeresc dinte pe dinte . Asta este tragedie, ca rupe o multime de lucruri in cutie sau chiar pina in motor. Si acum ca v-am ametit, sfatul este sa incepeti sa stringeti bani pentru reparatie sau schimbarea intregii cutii si cind fluieratul devine persistent si enervant sa treceti la fapte ( la primul semn de zmucituri in treapta respectiva, trageti masina pe dreapta si faceti ceva, nu mai circulati cu ea asa). Si inca un sfat si v-am lasat, daca vreti sa reparati cutia sa schimbati neaparat ambele pinioane implicate in treapta, ca daca lasati un pinion nou cu unul vechi , vi-l maninca foarte-foarte repede pe cel nou si practic ati aruncat banii pe fereastra.
    0 points
  33. Pai in cazul acesta, la "4 oameni" automat nici una din masinile de mai sus nu prea e suficienta pt concediu. Cu chin maxim un weekend. Da, ai dreptate. Si sa-ti iei masina imensa (gen Suv sau break de clasa mare) doar pentru concediu e de prost gust iar. Ai ales foarte rational, masinile fiind folosite zilnic in oras, o mare parte din viata lor.
    -1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!