Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 06.08.2020 în toate secţiunile
-
6 points
-
Am fost si anul asta in Grecia, a 6-a oara, fara probleme, mașina merge ca noua, am trecut de 92k Km ma apropii de 93k Km. Consum undeva la 6,9-7l/100km cu tot cu vitezele de autostrada, cu statul in vama și cu plimbările zilnice, nu mai conteaza, oricum e mai puțin decât au avut toți ceilalți cu care am fost care au SUV-uri și nah ca mi-au încăput și mie bagajele și 10 litri de ulei de măsline la întoarcere Recomand Grecia pentru vara asta, romanii sunt testați, sârbi zero (nu au voie sa între), grecii precauți (mai precauți decât romanii de aia au 50-100 de cazuri pe zi), apa binecunoscuta, bărci de închiriat cu care mergi pe unde vrei, nu găsești asta in România, la noi aglomerație, Covid și mâncare proasta.5 points
-
Si tovarasul meu a schimbat un injector la BYD, cred ca asta e o problema mai mult specifica acestui cod motor decat bwa / axx. Pai cam asta e cheia..sa fii preventiv cu tfsi'urile astea ; ca daca nu cureti supapele la timp si se desprinde o bucata, posibil adio motor. Daca nu faci conversie la pinionul vis la pompa, adio motor ; daca iti crapa clapetele de la admisie, adio motor ; daca nu schimbi / verifici tachetul de la pompa de inalte la fiecare revizie, adio ax cu came, pompa de inalte, posibil si capac sau altele ( pe mine m'a costat 4000 lei reparatia asta la dop, si am facut si distributia si uleiul in banii astia ) ; apoi, problema este ca daca nu te documentezi tu despre toate problemele astea si nu iei masuri, servisurile no name sau mecanicii nespecializati in tfsi nu au habar sa te indrume. In Bucuresti mai e cum mai e, dar in alte orase...multi se plang ca nu au unde sa le repare si cunosc cazuri care le'au trimis pe platforma la Bucuresti..2 points
-
@MyKe poate nu m`am exprimat corespunzator, insa eu m`am referit ca este irelevant daca alege AXX sau BWA, pt ca ambele consuma ulei in egala masura in functie de cum au fost intretinute / alergate..nu este o regula ca AXX consuma mai mult sau BWA mai putin..am spus ca BYD este ok dpdv al internelor, insa ramane la alegerea fiecaruia daca este dispus sa cheltuie ~ 8k pe o masina de 13 ani + cheltuielile de dupa ; BYD este potent, un prieten si`a softat alaltaieri ed30`ul la 333 cp si ~ 470 nm, admisie ramair + downpipe cu cat sport + soft..m`am dat cu ea si trage demential, ba chiar te sperie ; referitor la piese, este foarte discutabila treaba ; depinde ce buget de intretinere aloci unui GTI, pt ca unii se uita si la banii de benzina sau se intreaba daca pt 30 lei la plin sa bage de 99 sau de 95 ; poate esti tu mai norocos si dai 1000 lei pe un ambreiaj, dar la mine a costat 3000 lei cu tot cu manopera ; poate unii uitam ca volant este cu masa dubla si costa si aia ceva ; timing`ul nu este tocmai perfect la TFSI`uri, si problemele sunt multe, nu aberez deloc ; galeria de admisie necesita o curatare cand iei masina, pt ca iti garantez ca aproape nimeni nu face asta ; te costa 1000 lei ; conversia la pinionul VIS la pompa de ulei de asemenea, ~ 1200 lei cu tot cu manopera ; pcv si DV cele revizuite, ~ 6-700 lei cu tot cu manopera ambele ; bobinele si bujiile ~ 800 lei ; daca tie nu ti`au picat piesele astea, esti unul dintro norocosii cu BYD ; BWA sau AXX nu sunt asa reusite, segmentii se uzeaza prematur, de aici si un consum de ulei exagerat ; daca ai ghinion si de`un variator, mai scoti cateva mii de lei pt altul ( sau poate incerci reparatia la al tau ) ; vorbesc din experienta si din discutiile constante pe care le`am avut cu alti tovarasi detinatori referitoare la aceste motorizari, nu din basme sau youtube ( desi, chiar si acolo nu e plin degeaba de probleme, ci pt ca existe si se intampla ) ; si la consumabilele care prezinta o uzura in timp ma refeream aici la amortizoare, turbo, galerie evacuare dinspre turbina ( care la GTI`uri au prostul obicei sa crape ), rugina specifica MK5`urilor, plafonul care se dezlipeste si iti cade in cap ( costa rectificare ~ 1000 lei ), samd ; plus ca piata SH nu este ca pe forumuri, sau ca ce avem unii dintre noi in curte ; multi isi vand masinile cand nu si le mai permit, sau cand constata ca au de investit in ele o suma destul de mare si prefera sa le dea si sa`si ia altceva ca "si`au facut nebunia" ; mie nu mi`ar mai conveni sa mai iau inca o data un GTI, sa dau 5k pe o masina si sa mai investesc 3k+ in ea, ca apoi sa nu iau nici 5500 pe ea dupa nici 1 an pe piata SH ; been there, done that. Pe de alta parte, atat timp cat esti pasionat si iti doresti un lucru, banii nu mai conteaza, poate sa te coste si 20k, daca ii ai si daca asta iti aduce bucurie ; depinde in ce categorie se incadreaza fiecare ; dar la cum i`am vazut eu pe multi, GTI`ul pt unii este doar o masina de dat in gura si de pus pe olx cand se strica... p.s : bwa este o varianta imbunatatita a AXX`ului, si unele piese sunt mai durabile ( exemplu ar fi lobul axei cu came ). @OvidiuDragomir , de curiozitate, ce buget de achizitie si post-achizitie ai?2 points
-
Irelevant codul motor pt problema consumului de ulei...al meu era BWA, cu vreo 250+k km ( dar fusese intretinut dpdv tehnic, a avut doar 2 proprietari in 10 ani ) si consuma ~ 1L la 2-3000 km ( compresie aveam f buna, 14/14/13/14 ), valvoline vr1 racing 5w50, si destul de rar spre deloc ma dadeam la ea sustinut, in 95% din cazuri mergeam legal, constant si liniar ; cauta sa`ti cumperi un GTI de la un cunoscut, de pe un grup, de la un proprietar care a avut grija de ea si a stat ceva timp in posesia lui, altfel o sa`l blestemi ; au destul de mult probleme de fabricatie, si pe langa alea, mai adaugi si uzura celorlalte componente odata cu trecerea timpului..eu as merge pe vechiul 1.8 T, poate gasesti ceva pe placul tau tot din 2005-2006..sau cum spune si colegul myke, un BYD este okeiuts ( dar si ala e cositistor daca trebuie sa schimbi axul cu came, lantul dintre axe, conversie pinion pompa de ulei, DV, PCV, un ambreiaj e ~ 3000 lei, samd ). O masina buna ar mai fi exeo 1.8 T ( nu tsi ) de 150 cp, din 2009-2011 le gasesti sub 6k euro, sunt euro 5 si sunt fiabile, dar deja sunt off topic succes2 points
-
Jante + anvelope dedicate “all the way”. Orice anvelopa de iarna mai răsărită (Nexen inclusiv) va di peste niște anvelope all-season, fie ele și Premium. In plus, astfel, protejezi și Sebring-urile de toate soluțiile cu care se deszăpezesc drumurile iarna și/sau de “craterele” care apar imediat ulterior .2 points
-
1 point
-
1 point
-
Poate nu stiati dar cam de doi ani Sorin face senzatie la raliu cu e golf. Cred ca e membru pe aici1 point
-
9 din 10 mecanici nu au asa ceva si nici nu curata scaunele la injectoare, deci pt 200 de lei mai bine ma ocup eu de asta!1 point
-
da, nr 2 se duce la picioarele pasagerului.Gaura nr 1 are un cot la 90 grd, deci nu pot baga o teava rigida.Pana la urma am scos filtrul si am bagat teava vermorelului pe acolo inspre zona vaporizatorului , dar am dat cam la intamplare.Teava ajungea in zona vaporizatorului ca lungime, dar daca nu vezi clar ce faci poti doar spera ca se curata bine....cred ca la fel au procedat si cei de la firma specializata, dar nu am vazut prea bine ce faceau.Dupa aia am montat un filtru Man Frecius Plus ( tot din asta era si anteriorul, imi pare mult mai eficient decat varianta simpla cu carbon ). PS.IRONIK, poti detalia aparatul facut de tine?sigur ar mai fi si altii interesati de asa ceva, eu sigur is...Am cumparat un bec cu descarcare in vapori de mercur care se poate transforma in generator de ozon.E ditai magaoaia de 400 V, trebuie carcasa metalica plus ventilator sanatos ca sa nu se incinga la nivel periculos.Planul este sa il fac cu tubulatura de aductie spre interiorul masinii printro fereastra, din motive de siguranta. Trebuie conceput cu atentie, razele UV-C sunt periculoase ochilor iar ozonul este otravitor. Suna atractiv, nu? :))))1 point
-
1 point
-
1 point
-
Si eu urasc pe meltenii si - voiam sa zic tzaranii, insa jignim aceasta categorie sociala - care polueaza muntii si plajele cu nesimtirea lor. Insa tu nu te numeri printre ei. Nu esti unul din aia care se imbulzesc pe asfalt la Piatra Arsa si se opresc fin in drum pe Dichiu. Apoi - in locul celor de la Skoda - Porsche Romania sau vreun dealer local - te-as fi cautat pentru niscai reclama. Cand vezi Kodiakul, dragut sclipitor cu chedere retractabile la usi si butonul puturosului la haion, nici nu iti da prin cap pe unde poate ajunge. Da, evident, conteza si soferul, chiar foarte mult, dar nici masina nu-i rea deloc!1 point
-
1 point
-
Weekend petrecut in familie, o amintire a vremurilor de mult apuse, am revenit pe camp in locul unde in copilarie mergeam cu caruta si ai mei parinti si bunici sapau sau culegeau vita de vie. Acum am mers pentru a retrai doar pauza de masa. Oua fierte cu rosii si branza iar la desert, pepene rosu. O parte din sat, vazut de pe deal Si o poza de pe camp O plimbare pana la Turnu Magurele, un alt oras drag mie, locul in care mergeam la matusa si unchiul meu. Am vrut sa imortalizez...nemurirea muririi industriei intr-o poza alb-negru a fantomei fostului combinat petrochimic. Dealurile din fundal sunt dupa Dunare, la bulgari, langa orasul Nikopol. Iar pe drumul de intoarcere la Bucuresti, a condus tata. Visul lui din tinerete a fost sa vada pe volanul masinii sale sigla VW. Din pacate, nu i s-a indeplinit nici pana in prezent visul in totalitate. El are o Skoda Fabia 1.0 TSI din 2019, automata. Si ori de cate ori revine in tara si avem drumuri de facut, il las pe el sa conduca.1 point
-
1 point
-
A fost schimbată iarăși valva EGR pe garanție. Sunt curios dacă peste un an sau 14.000 km trebuie sa merg sa o schimb iar. Că mai mult se pare ca nu ține cu softul dieselgate.1 point
-
Becurile cu halogen din proiectoare nu prea isi aveau locul intr-o masina din 2020, asa ca le-am schimbat. La fel si pe cele din torpedou si portbagaj... Avand ochiul format, tipul care m-a ajutat la instalat becurile in proiectoare a vazut ceva fire atarnand in farul stanga... Pe saptamana viitoare trebuie sa ajung la PBN pentru a le cere schimbarea farului pe garantie (din moment ce farurile sunt capsulate, nu vad cum ar putea sa umble in acestea). Sunt curios ce vor zice... In rest, prin oras se tot intalnesc R-Line-urile intre ele...1 point
-
1 point
-
Scuze pt inarziere Cauta ax planetara mai scurt(e cam dificil de gasit) de la alta masina cu acelasi fi si nr de caneluri1 point
-
1 point
-
Salutare! Retrofitul Lane Change Assistant/ Rear Cross Traffic Alert a fost implementat cu succes după 6 ore de munca, aștept sa se termine calibrarea automata sa ma pot bucura de funcționalitate maxima, va atasez câteva poze cu rezultatul final. In momentul de fata am full asistenți. Ultimul Retrofit va fi Webasto și cu acesta am finalizat toate retrofiturile posibile pe o Skoda Octavia 3.1 point
-
Iti garantez eu ca pe bara, in interior sunt niste cerculete care indica locurile unde trebuie data gaurile pentru senzori. Gaurile le dai ori cu o freza din afara inaunteru sau cu csula de la reprezentanta, e un fel de preducea, e mai greu de gasit. Eu folosesc freza.1 point
-
Nu mai credeţi tot ce vedeţi pe youtube, sunt atâtea basme rostogolite de "influensări" pricepuţi la toate. Codul de motor este foarte relevant, BYD are interne forjate şi e mult mai robust (fiind dezvoltat de R GmbH). De asemenea, având K04, DV e departe de turbo şi pică rar, odată pusă versiunea revizuită poţi sta liniştit. Plus că e ieftin, 2-300 lei, la fel şi PCV (vorbim de piese OE). Lanţul dintre axe e făcut de Iwis şi costă sub 200 de lei. Iar distribuţia pe curea e la fel ca la 1.6 MPI, simplă şi ieftină. Iar în caz că nu vorbim de SACHS Performance, ambreiajul este 800-1000 de lei aftermarket (LuK/SACHS) sau 1800 de lei kit-ul OE. Însă nu-l văd ca pe o verigă slabă, fiindcă pică doar dacă îl abuzezi sau ai soft (mai ales că diferenţa de cuplu e mai mare decât la GTI cu K03).0 points
-
Aia cu IPA... imi pare ca e acelasi lucru cu politia locala. Adica nimic. Cat despre bagheta reflectorizanta, da, m-a ajutat. @Boditza, a fost visul meu din copilarie. N-a contat nimic altceva.-1 points
-
Hai sa detaliez, pentur ca nu e cazul sa te simți atacat, nu a fost un atac. Ideea e asa: e o perioada în care se pune foarte multa presiune sa se interzică accesul celor cu mașina pe munte, asta înseamnă orice în afara de foarte puține drumuri forestiere publice. Toate forestierele sunt marcate, ori drum public, ori cu acces interzis. Orice este pășune alpina, nu e drum, deci accesul nu e permis. Scandalul este datorita unor specimene cu comportament reprobabil, îmi pare rău că generalizez, dar 80% dintre ei sunt posesori de Suzukiuri Vitare sau Samurai, care pun anvelope foarte agresive, adică profil Simex sau Trepador și apoi rup munții, la propriu. Unde se învârte genul ala de profil se smulge atât iarba, cât și pământul de sub ea. Iar pe uscat, ridica un praf infernal. Genul asta de băieți sunt cei care o ard cu viteze mari pe munte, prafuiesc pe cei care fac drumeții pe munte și apoi fac cerculețe pe pășune alpina. Consumul de alcool este o alta caracteristica a acestor ieșiri. Evident ca cei care fac excursii montane pe jos sunt deranjați sa înghită praful ridicat de ăștia, zgomotul, fumul și comportamentul absolut huliganic pe munte. Caz concret: drumul pe care ai mers tu se oprește la limita pasiunii alpine, mai departe e zona de excludere. Faptul ca sunt 10 rânduri de urme este din cauza specimenele menționate anterior, dar accesul e interzis, pancarta a fost smulsa și e aruncata în pădure. Pe Varful Malaia nu e voie cu mașina, sunt urme doar datorita ăstora, dar nu e drum. La fel și pana la Lac. Din păcate, datorita unor huligani, pentru ca asa înțeleg ei offroad ul, suferim toți, cam asta e, pe scurt. O alta categorie foarte vizibila pe munte sunt enduristii și atv-istii, in urma cărora nu mai creste iarba pe pășune alpina. Grupul nostru, de exemplu, cere acces de la Jandarmerie înainte de efectua incursiuni în anumite zone, facem activități de strângere gunoaie și nu numai. Gunoaie lăsate de diverși... Iubitori ai muntelui, evident. Tot ce putem face este sa fim low profile, mai ales în online, dacă tot facem ieșiri și sa evitam locurile foarte frecventate de cei care merg pe jos. Cam asta e, mai departe fiecare înțelege ce/cum crede, dar de suferit vom suferi toți-1 points
-
-1 points
-
Strategia celor de la VW este de a se delimita fata de concurenta, in sensul in care fac masini ceva mai mari fata de media claselor respective si se duc cu dotarile spre premium (atat prin calitatea materialelor, calitatea constructiei masinii, dar si prin oferirea posibilitatilor de configurare). T-Roc este pozitionat dpdv al dimensiunilor peste Kona/2008/Puma/CX-3/Arona/Kamiq si sub Tucson/Sportage/Kuga/Ateca/Karoq, asa incat e oarecum firesc sa se pozitioneze la acest nivel de pret. Daca la T-Roc optionalele sunt scumpe, poti fi convins ca discount-ul este mai generos cu cat lista optionalelor este mai bogata (si ajungi la un cost comparabil al optionalelor cu cele de la Kia/Hyundai). Oricum, cine urmareste sa isi cumpere o masina nu face comparatii de pret utilizand datele de pe site-urile oficiale, ci merge in showroom si negociaza. Este un punct de plecare lista oficiala de preturi, insa poti fi surrins de anumite campanii care pot schimba cu totul deciziile de a cumpara o masina. In plus, trebuie avute in vedere si consturile de exploatare, unde la T-Roc, ai mai multe optiuni de piese aftermarket doar din prisma faptului ca sunt elemente comune utilizate de VW pe alte modele. Iar pe o piata unde cererea este mai mare, vei avea si oferta dimensionata in consecinta. PS: Cred ca putem transforma usor acest versus intr-unul de genul VW vs. The World.-1 points
-
@Ilie Alexandru ai codat noul injector? @bogdanjitaru suna cam a film SF ce spui tu acolo... P.S. de ce trebuie sa inlocuiesti toate injectoarele?-1 points
-
verifica cablajul injectoarelor pentru inceput!-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00