Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 22.06.2020 în toate secţiunile

  1. Pe ploaie...după o săptămână de ploaie. Până în vârf.
    8 points
  2. Cum eram aproape sigur, prima conducta nu s-a potrivit. De fapt, ea era aceeasi conform spuselor celui de care a vandut-o doar ca era “putin indoita de la demontare” ... ? Bineinteles, i-am dat-o inapoi si mi-a dat una identica cu a mea. Maine sunt toate sansele sa o pun sus, impreuna cu senzorii mentionati mai sus si sa vedem daca am rezolvat ceva. Am mai primit un “pont”. Cineva cu experienta vag mi-a sugerat sa verific radiatorul de motorina de sub masina. Pe acolo cica exista posibilitatea sa intre aer fara sa piarda motorina. Vedem...
    3 points
  3. Noi accesorii pentru Silver Arrow, ne pregatim de prima plimbare cu masina Bebe la bordul Skodei ?
    3 points
  4. @Rekwire Daca inca mai poti, adauga si scaune incalzite spate, am si eu pe Kodi incalzire stationara si nu m-a impresionat asa de mult( ca eficienta intr-un timp mai scurt decat pornita cate jumatate de ora sau mai mult) asa cum era combinatia scaune incalzite si parbriz incalzit cum aveam pe Superb. Daca cumva nu mai exista Clever Pack varianta cu incalzire stationara, ca sa fii obligat sa o bifezi eu iti recomand sa renunti, deoarece si la partea de racire este doar ventilare nu iti functioneaza compresorul de A.C. si de o parte din acei bani sa optezi pentru tapiterie piele/textil de care personal sunt foarte multumit ca look si executie.
    2 points
  5. Este discutie despre DPF dar voi fi scurt... Nu neaparat injectoarele "bat" ci raportul oxigen/combustibil "bate". La motoarele moderne cu emisii reduse, ECU incearca sa compenseze cum poate diversele anomalii ale altor componente ale motorului prin comanda "anormala" a injectoarelor facandu-le sa caraie chiar daca mai sunt in parametri. La unele motoare batrane chiar si dupa schimbarea injectoarelor cu unele noi tot "caraie" deoarece nu e vina lor. Exemplu: harti de injectie neconforme cu starea injectoarelor sau un EGR care nu se deschide/inchide in acelasi mod de fiecare data (sau alta componenta mai lenta) chiar daca nu dau erori in ECU pot da zgomote de injectoare la variatii bruste de sarcina deoarece nu tin in mod corect pasul cu cerintele iar injectoarele sunt "fortate". Daca producatorii ar ingusta tolerantele in ECU ca sa nu mai poti merge cu "caraieli" atunci majoritatea dintre noi care avem masini vechi am avea numai erori si ar trebui sa schimbam multe componente "mai lente". Adaptarea injectiei minime incearca sa armonizeze injectoarele la componentele existente, daca poate.
    2 points
  6. Salutare! Dupa 12 ani si aproape 200.000 km cu Golful 5 a trebuit sa fac loc in parcare pentru inca un membru VAG. La inceputul lunii martie 2020 am dat comanda pentru un Tiguan, urmand ca dupa o scurta amanare generata de microscopicul virus sa ajunga in Bucuresti in cursul zilei de ieri. Pe scurt, am plecat de la nivelul de echipare Comforline si culoarea alba uni, la care am adugat hayonul electric, airbagurile laterale pentru locurile din spate, app-connect, farurile LED basic, acces keyless, stopuri LED rosu inchis, luminile ambientale, oglinzile exterioare rabatabile electric, radio CD Composition Media, scaun sofer ergoActiv, selectarea modului de conducere, servodirectia progrsiva si pachetul R-Line exterior. Pretul de lista a fost de 36.750 EUR, iar pretul final negociat a fost de 31.120 EUR. Ar fi multe de spus cu privire la motor, insa consider ca puterea acestuia este potrivita pentru nevoile mele. Nu am asteptari foarte mari de la aceasta combinatie, vreau doar sa am consumul Golfului meu si performante considerabil imbunatatite. Am sa incerc pe cat posibil ca Golful sa il utilizez prin Bucuresti, iar Tiguanul sa faca in principal drumuri ceva mai lungi (cam 10 drumuri pe an Bucuresti - Constanta si concedii prin tara sau chiar pe afara). Pana acum am luat barile transversale pentru plafon, covorasele de cauciuc si astept si tavita de portbagaj de la Porsche, produse originale. Ar trebui sa instalez si kit-ul we connect in zilele urmatoare. Astazi i-am pus o folie pe displayul sistemului de infotainment, urmeaza sa primesc de la poporul prieten chinez semnalizarile dinamice pentru oglinzile exterioare si sa aplic o vopsea pe etrieri (am luat deja un kit de la foliatec). In perioada imediat urmatoare am in vedere volanul R-Line, urmand sa caut si jante pentru anvelopele de iarna (ma tot uit dupa Victoria Falls-urile pe 19). Ramane sa vad ce functii suplimentare ar putea fi activate suplimentar, poate chiar si un Stage 1.
    1 point
  7. Salutare dragi colegi! Perioada de carantina mi-a dat ceva bătăi de cap și cum timpul liber a fost mult mai generos mi-au venit tot felul de idei. Așadar azi o sa vorbesc despre Volan cu încălzire varianta VRS + manete ACC cu Limitator și avem nevoie de următoarele piese: 1.1 5E0419091CD HTH - Volan Octavia FL VRS cu încălzire versiunea 2020; 1.2. Airbag varianta Octavia 3 FL (se poate observa in poza atașata ca acest airbag este mult mai plat in partea de sus și ai o vizibilitate mărita a ceasurilor de bord); 2. 5Q0953569B - Unitate coloana direcție cu încălzire volan VALEO; 3. 5Q0 953 502AL IGI - manete ACC cu Limitator (aceasta varianta se montează și pe Superb 3/Kodiaq/Karoq) 4. 5Q0972726 - Conector coloana direcție cu încălzire (cel de pe mașina are 16 pin, cel nou 14); 5. A0185458526- 2 X pin conector ; 6. 2 fire de 1.0 mm pentru încălzire volan - lungime 1,5m; 7. 5K0953223C - Suport manete ACC cu Limitator pentru varianta VALEO; 8. N90584502 - 2 X Șurub forfecare suport manete. Procesul acestui retrofit se afla in derulare, aștept sa-mi sosească Mufa. Va atasez câteva poze cu volanul cât și cu noul meniu din unitatea media după activarea volanului cu încălzire
    1 point
  8. @zidanne am mai intrebat pe la reprezentanta, service-uri specializate pe parbrize, dar pt modelul meu/nostru nu sunt decat parbrize cu rezistente @Doc Morelli, @tetea multumesc pentru informatii! Le voi cobori putin cate putin. Uneori te surprind specialistii din service-uri. Asta imi aduce aminte de o altă întâmplare. Luasem masina de 1 luna. Era vineri dimineata. Marți plecam in concediu in Grecia. Dau sa plec din parcare, apas acceleratia, nimic! Cand ma uit in bord: doi martori aprinsi: cel de motor/emisii si EPC. Ma hiperventilez opresc/pornesc masina, nimic, tot asa! In cele din urma porneste! Speriat, ca ma lasa prin Grecia, sun la service in Craiova. Le povestesc, ii rog sa mă primeasca la o diagnoza. Nu am gasit intelegere, au loc peste o saptamana. Raspunsul lor: plecati cu alta masina! Sun la Bucuresti, la Brady. Ma cheama luni. Ma duc luni, las masina, fac diagnoza, nu gasesc nimic. Cand sa plec, dl de la service imi zice încurcat ca ar mai fi o problema... "Pai nu ziseram ca e totul bine!?", zic eu alarmat! "Stiti, daca nu gasim nimic, desi masina e in garantie, clientul plateste o taxa..." Ei, asta e... eram recunoscator ca m-au primit, normal. In Grecia mai patesc o data treaba asta! La cuca macaii, cum sunt plajele la greci! Am scapat si de acolo. Cand ajung acasa, citesc un review al lui @zidanne, pe un blog. In sectiunea de comentarii, zice cineva: vezi ca ai martorul de motor aprins! Hopa! Asa aflu ca e o "chestie vag"! Uitam sa apas frana!! In fine, revolta mea e asta: din doua service-uri nu s-a gasit un expert care sa imi zica: "ma nene, ai uitat sa apesi frana!".
    1 point
  9. Pai...Cosmin a dorit să vadă ce poate Kodiaq-ul. Concluzia a fost că trebuie organizat ceva un pic mai dificil ? A debutat inițial ca o plimbare ușoară...dar fără partea finală n-ar fi existat amintiri ? Sunt oameni faini.
    1 point
  10. Ar fi bine mai intai sa verifici uleiul din cutie si apoi sa te gandesti la ambreiaj !! La mine huruia tot timpul dar mai ales in frana de motor . La verificarea uleiului sa vazut clar ca trebuie schimbata cutia .A iesit 500 grame de ulei din ea si era de o culoare negru metalizat ! Am luat cutie din dezmembrari si set ambreiaj nou si acum merge si schimba impecabil !!
    1 point
  11. Prin primavara (aka sfarsit de ianuarie) mi-am luat un set de PS4 225 40 ZR18 92Y XL pentru @warmhatch pe care le-am montat cand am temperatura a trecut de 20 de grade ziua (aka pe la jumatate de februarie). Overall sunt minunate. Mai confortabile chiar decat Nexen Blue HD+ 205 55 R16 91V cu care a venit masina din fabrica.
    1 point
  12. + 1 pentru incalzirea stationara. +1 si pentru ce a scris @ct_act...parca este prea scumpa masina aproape de pretul unui Kodiaq RS, cu motor bitdi... Uite o oferta buna, zic eu...cu livrare imediata .... (se mai negocieaza un pic din pretul afisat si imediat se apropie de bugetul tau @Rekwire) https://www.autovit.ro/anunt/skoda-kodiaq-ID7GCfWs.html#57246f4b01
    1 point
  13. Sunt unele dotari care nu sunt standard la niciun nivel de echipare. In special cele mai scumpe Si eu sunt pentru incalzirea/ventilare stationara. Daca o poti bifa, va merita clar!
    1 point
  14. Motoarele pornesc si la -10 si la -20 cu sau fara incalzirea stationara. Vorbim de parca vrem sa tinem masinile 40 de ani cand ele sunt facute sa nu tina nici macar 10ani. Aici nu e vorba de nici un stres termic pentru motor (gandind pe termen lung motor versus iernile noastre) ci strict de confortul persoanelor vis-a-vis de temperatura din cabină, sau unii chiar vor sa meargă zgribuliti pana la masina, doar ca in ea sa stea la tricou. Eu prefer sa mă călesc pâna porneste scaunul incalzit. Personal, cand masina de bază valoreaza 30k si optionalele 15k, vad un dezechilibru. Faptul că cineva vrea sa dea 15k pe optionale este fix problema lui, dar poate ca un alt nivel de echipare ar fi fost mai convenabil.
    1 point
  15. @Fota Ionut Catalin in aceeasi situatie am fost si eu acum 2 ani. Am uitat sa bifez la configurare App Connect (200Eur la momentul respectiv). Am incercat ulterior sa gasesc ceva solutii alternative, insa pana la urma am facut update-ul la reprezentanta in aceleasi costuri si fara alte batai de cap.
    1 point
  16. Update ODO: 90000 km Un filtru de polen cu carbon activ și polifenoli, antibacterian, antialergenic, anti diesel fumes, anti polen și particule (PM 2.5), sper sa își facă treaba. Intr-o luna urmează excursia in Grecia deci in August ar trebui sa facă 92mii, deabia anul viitor trecem suta (ar fi prima mașina cu care depășesc 100mii).
    1 point
  17. Daca vrei neaparat sa te scarpini fara sa te manance... poti sa o faci..... Citeste pe forum toate experientele neplacute avute dupa adaptare.... Daca o faci si nu merge totul ok, sunt unii pe aici care spun ca isi revine dupa cateva sute de km motorul. Pe mine m-a mancat undeva, si iti spun ca dupa ce am facut-o (interfata originala, procedura finalizata cu succes), nici dupa 3000 km nu am scapat de bataia injectoarelor. Fier pe fier se auzea.
    1 point
  18. Dă-l liniştit înapoi, scaunul îndeplineşte doar norma ECE R44/04 şi e destul de veche. Te interesează unul şi cu norma R129 (i-Size), care există doar cu isofix. Ai ales bine cele 2 modele, te poţi inspira şi de aici: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/kindersicherheit/kindersitztest/
    1 point
  19. Eu am un CAYC 1.6 tdi EA189 cu soft 9971. Regenerarea imi porneste fix la 750km chiar daca soot calculat sau masurat sunt mici. Nu am depasit niciodata 750km. Cred ca limita de kilometri la regenerare tine de versiunea de soft, am vazut cu soft mai vechi care ajungeau spre 1000 km. @powershot - Am observat si eu ca daca la pornirea masinii dimineata soot calculat este intre 21 si 22 atunci regenerarea incepe inainte de 24g. 1. E posibil sa tina cont de viteza de incarcare a filtrului care este mare atunci cand motorul este rece si soot calculat este pe la 21g (am verificat si senzorul de presiune diferentiala nu mai are curba liniara dupa valoarea corespunzatoare incarcarii de 21g ci creste mai repede). 2. O alta varianta (tot datorita neliniaritatii de dupa 21g) este ca soot calculated sa ajunga pentru o fractiune de secunda la 24 g (de exemplu la o accelerare brusca) suficient cat sa vada ECU aceasta valoare (ECU masoara rapid valorile instantanee) sa declanseze regenerarea dar sa nu ramana inregistrat in VAGDPF (VAG DPF arata o medie a valorilor pe un interval de timp).
    1 point
  20. Din păcate nu era garnitura de chiulasa. Am făcut mai multe teste chimice, și degeaba. Apa nu fierbea, nu trecea peste 90 de grade, nivelul de ulei era ok. Dacă mergeam linistit pana la 120 km/h, era ok și o săptămână.... În schimb, dacă accelera mai puternic sau mergeam cu viteza mai mare, creștea presiunea în furtune mult, mult mai repede și mai mult, și arunca antigelul afara Motorul de schimb are doar 100.000 km, luat cu factura și garanție. Pentru ca accesoriile mele erau în stare foarte bună am ales sa iau un motor fără acestea, sa nu dau banii degeaba pe ele. Motorul de schimb e cu 2 ani mai nou ca al meu. Sper ca am scăpat de probleme. După aprox 500 km, in toate stilurile de mers, totul e ok
    1 point
  21. Preturi ....de lux . 143 lei inlocuit pompa e .....mult ,are 3 surubele ,si tot 143 de golit/umplut cu antigel .... Ai platit tot cam dublu ?
    1 point
  22. Pai in loc sa cauti TPI-ul mentionat anterior unde ai absolut toata informatia necesara piese, poze montaj, o-ringuri etc ai ales sa contaminezi tot sistemul de racire cu mustar si cine stie ce alte prostii, acum serios de unde va vin ideile acestea parca lucrati la o Dacie 1300.
    1 point
  23. Sigur la Brăila te-a operat . Sorry de incident, chiar mă gândesc ce naiba o face cu el spart?
    1 point
  24. Nu are rost, nu e ermetic, a curs toata pe jos, printre hayon si plastic. Stai linistit eventual verifica si cealalta lampa, sa nu fie urechile sparte.
    1 point
  25. La Golf 5 cel putin nu ai cum sa le scoti fara sa demontezi fata exterioara de usa. Periile sunt fixate cu un fel de clipsuri- nituri de fata de usa. Eu mereu spalandu-mi singur masina, bag putin jet si la imbinarea periilor cu geamul, si cred ca toata mizeria curge in usa si apoi apa o poarta afara. Facand asta la 3 masini de generatii diferite, printre care si Golf 5, nu am avut niciodata mizerie pe care sa o aud ca garie geamul, si nici inundatie in masina nu am facut. Demult la Golf 5 cand am antifonat fetele exterioare de usa, am scos acele perii si le-am spalat cu o alta perie, si a curs mizerie, gen cum ar iesi vopseaua din hainele inchise la culoare....mizerie ca sigur in urmatoarele sute de kilometri s-a depus la loc.
    1 point
  26. Felicitari Sabin! Si multumim si pentru rabdarea de a ii ajuta si pe ceilalti prin cunostintele pe care le-ai acumulat de-a lungul retrofiturilor.
    1 point
  27. Azi am iesit putin in zona metropolitana(fara declaratie ) si am ajuns in Corbu, pe plaja salbatica. Un loc frumos, cunoscut de constanteni si nu numai, un loc care speram sa ramana salbatic si peste ani.
    1 point
  28. Vine vine primavaraaaa Revin cu updates: - Am montat jantele. - Am luat distantiere de 10 mm pe spate, prezoane noi pentru toate jantele, sa fie totul ca nou. - Dupa lungi cautari, am gasit si un volan de Superb facelift care nu are gram de uzura pe plasticul din mijloc. L-am retapitat, si momentan astept sa imi duca curierul si airbagul ca sa il pot monta sus. - Am gasit si oglinzile de facelift. Sunt de pe un model cu acelasi dotari ca a mea, deci sunt rabatabile electric, au puddle lights, si sunt negre, ceea ce e perfect ca oricum aveam de gand sa le vopsesc negre daca erau alta culoare. Se pupa cu plafonul si cu jantele. - Am gasit si capacele OEM ce vin in locul semnalizarilor din aripi (se vad in poza cu oglinzile) - Am mai cumparat si broasca usa spate dreapta si fata stanga, motivul inlocuirii lor fiind switchul care era mort si masina nu vedea usile deschise. Dupa momntarea broastelor, pot sa spun ca tot ce e pe masina e 100% functional care la varsta si dotarile ei.. pot sa zic ca e un lucru mare. Si odata ce volanul si oglinzile sunt sus, pot sa zic ca masina e 100% facelift, pana la cel mai mic detaliu (grila bara fata, grila capota, stopuri, oglinzi, volan, cluster, ornamente manere, grile de ventilatie ) deci inca un capitol incheiat. O sa revin dupa montarea lor.
    1 point
  29. Reglajul trebuie facut cu rezervorul plin, vasul cu lichid de spalare plin si cu sofer in masina, conform manualului, faruri puse in pozitie de service, reglate si apoi confirmate setarile. La faza lunga nu conteaza atat de mult acea aburire. Dupa aprinderea becului, in cativa km se va dezaburi in mare parte. La aprinderea fazei lungi si faza scurta se va ridica cu 2-3 grade in mod automat. Aburirea pe faza scurta/lunga apare doar in anumite conditii de umiditate, daca nu ai picaturi nu-ti face griji.
    1 point
  30. O sa primesti recomandarea cand vrei sa te duci sa o montezi. Tocmai am scris mai sus ca nu postez nume si numere de telefon ca sa bateti oamenii la cap degeaba cu mii de intrebari. Sper ca intelegeti. Daca aveti un mecanic la care mergeti cu incredere ..poate si el sa o monteze, nu e nimic complicat, in plus asigur asistenta celor care nu se descurca.
    1 point
  31. Scuze de off, noi l-am folisit pe asta: https://www.babypark.de/joie-i-anchor-advance-wheat.html?gclid=CjwKCAjwrcH3BRApEiwAxjdPTfdKPa3fS9obQhW-kxzl6QErSIIQQNQavx849sqSMPqIQhmNNFjYpBoCG08QAvD_BwE Acum, la 5 ani, am trecut la Cybex, care merge pana la 36kg sau 12 ani. Nu pot decat sa recomand mersul cu spatele la sensul de mers pana la 2 ani, macar. Sa va traiasca!
    0 points
  32. Inca folosim scoica, este pana la 10 kg... Micutul avand 6 kg inca sta foarte bine in aceasta, am luat un pachet isofix scoica Chicco + scaun copil la un pret bun inca inainte sa se fi nascut. E usor de prins in masina cu acest sistem Isofix. Pentru scaun copil sunt si eu pe ganduri, oricum tot la ceva cu isofix ma gandesc, dar inca nu mi-am format o parere, daca aleg bine minim 10 ani o sa-l folosim acest scaun, cele mai bune au mai multe de interior. Oricum pana acum scoica Chicco e foarte OK.
    0 points
  33. Un UPGRADE de nepretuit in orice masina, cel mai cel mai cel mai... multa sanatate va doresc!!! Vorbesc din experienta, avand si eu unul din februarie... Drumuri usoare si frumoase
    0 points
  34. Frumoasa ieseala ? Te-ai inhaitat cu baietii de pe Duster Trail sau au fost doar cativa dintre ei? Il recunosc pe baiatul cu Ironman...Cosmin
    0 points
  35. Sterge si rescaneaza dupa 1/2 zile. ai avut probleme cu tensiune scazuta in baterie si “ai capatat” ceva erori atunci. Alarma de asemenea / starter / delete all si rescaneaza si posteaza din nou reZultatul.
    0 points
  36. Salut, Nu am incarcat niciodata de la Lidl, dar de obicei, statiile de incarcare publice au nevoie de un card / aplicatie pentru a putea fi pornite. De obicei, ar trebui sa gasesti toate instructiunile lipite pe statii. Citigo, ca si eUp si ca si Seat Mii vin doar cu Type2 si incarcare inceata. Conectorul CCS si incarcarea rapida sunt optionale si se platesc separat. Cea mare este CCS (fast charge) iar cealalta este Type2 (slow charge). Acestea sunt mufele cablurilor care intra in conectorul masinii. Daca conectorul la masina arata ca mai jos, poti incarca Fast .. Daca arata ca mai jos, poti incarca doar Slow Ca si timp de incarcare, pe AC se poate incarca de la 2.2 kWh (~18 ore de la 0 la 100%) pana la 7.6 kWh (~5 ore de la 0 la 100%). Toata lumea recomanda sa o incarci cand ajunge la 30-35 % si sa o scoti cand ajunge la 80-85% pentru a ajuta bateria sa isi pastreze capacitatea mai bine in timp. Cat despre statia de incarcare MOON Connect Wallbox ... aia costa separat, si e o statie ce se monteaza la curent Tri-fazic (380V si 3 faze, nu 220V si o faza cum avem toti acasa) . Arata asa: Necesita abonament si linie separata de la reteua electrica (contract si abonament separat pe langa ce ai acum) si poate incarca 2 masini cu max 22kWh ... dar masina ta se va incarca cu maxim 7,6kWh .. pt ca asa e construita. Pentru a calcula in cat timp se incarca pe AC trebuie sa stii la cat % este bateria, si la cat vrei sa ajungi cu ea: ~32 kW capacitatea bateriei 100% => 3.2 kWh = 10% 1. Cu incarcatorul masinii la o priza domestica, se va incarca cu ~2.2 kWh (de fapt real in jur de 2kWh daca luam in calcul si pierderile). => pentru a incarca 10% cu incarcatorul masinii ai nevoie de 1h si 36 minute. Daca inainte de incarcare bateria are 40% si tu vrei sa o incarci pana la 80% => ai nevoie de 4 x 96 minute = 384 minute (6 ore si 24 minute) 2. La o statie care iti poate livra 7.6 kWh (real in jur de 7kWh [cel putin asa a incarcat la mine in medie]) => pentru a incarca 10% cu incarcatorul masinii ai nevoie de ~27 minute. Daca inainte de incarcare bateria are 40% si tu vrei sa o incarci pana la 80% => ai nevoie de 4 x ~27 minute = ~110 minute (1 ora si 50 minute)
    0 points
  37. 72 sau 74 km/h ce mai conteaza la vitezele de azi, iar cainele nu este elan, vei avaria masina dar nu vei muri. Mai periculos ar fi cu un cal. Suedezii au inventat acest test acum juma'de secol cand nu existau toate sistemele de siguranta si de asistenta de azi. Incerc sa spun ca ar fi foarte bine sa treaca testul elanului si la 200 km/h dar in testul ala, din cate vad, nu se franeaza deloc ori azi poti face asta concomitent cu schimbarea directiei. In cazul Front Assist miscarea volanului anuleaza franarea automata. Bineinteles, de dragul discutiei putem sa ne alarmam ca o masina nu a trecut acest test la viteza de 72 km/h dar, zic eu, nu trebuie sa-i dam mai multa importanta decat are. Apropo, acum 2 ani, pe A3 spre Ploiesti mi-a iesit in fata un porc mistret. Acesta a aparut din rigola centrala iar eu eram pe banda 3 iar pe banda 2 chiar in fata mea rula o motocicleta. Evitarea era exclusa, deci super frana la 130 km/h. Noroc ca s-a speriat si s-a intors.
    -1 points
  38. Experimente pe banii vostri. Erau cativa pe forum cu motoare PD care au bagat Eneos si nu au fost multumiti, de ce? Pentru ca Eneos este gandit pentru motoare japoneze de turatie, unde e nevoie de uleiuri lichide cu vascozitate mai mica. Pentru PD, motor cu injectoare actionate mecanic, si axa cu came care loveste ca un ciocan pe tacheti (fara role) este nevoie de vascozitate. Cele mai bune rezultate pe astfel de motoare au fost si sunt uleiurile mai vascoase, dar care in acelasi timp sunt fluide la rece, ca sa ofere protectie si acolo. Cel mai bun pentru mine a fost fara doar si poate Fuchs 5w40 gt1 pro XTL, la pornire la -27 grade nici o problema, iar motorul a ajuns deja la 400.000km fara interventii la turbo/axa cu came sau mai stiu eu ce. Singura chestie care s-a facut a fost schimbarea o-ringurilor la injectoare, bolturi si suruburi noi OE, si curatare turbo, in rest nici macar tachetii nu au fost inlocuiti. Asa ca e simplu, detii PD turbo? baga ceva mai vascos care respecta norma producatorului. 13 vascozitate la 100C este la limita inferioara a normei 5w40. Daca nu aveai turbo, sau daca aveai un turbo mai primitiv si rezistent (gen ALH) iti recomandam Delvac 5w40 cu vascozitate 15.5+ dar asa la BXE ajunge 14-14.5. Si inca ceva, poate nu te-ai uitat la preturi, dar Fuchs 5w40 la 4 litri era vreo 130 lei, in timp ce Eneos era 210 lei. Dar repet, fiecare face ce doreste cu bunurile si banii lor, din partea mea bagati doar ulei de 200 lei/litru. De ce a fost cel mai bun Fuchs pentru mine? Pai e simplu, Fuchs il cumparam din sectorul 1 de la distribuitor (10 minute fata de unde locuiam) si era 82 ron/4 litri prin 2014. Apoi a ajuns al 100 si apoi 120 lei si tot merita. Am probat si Valvoline si Mobil si Ravenol, dar nu m-a convins nici unul, sa mai zic de diferenta de pret? are rost? oricum schimbam la 8-10.000km.
    -1 points
  39. La 4 ani se schimba bujiile?? Adica au si interval de timp? De ce?
    -1 points
  40. Cam de atat timp le am....dar sunt sub 60.000 km. Functioneaza perfect deocamdata..?
    -1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!