Salut oameni cu probleme la suspensie pe perne aer (ca nu ne-a fost buna aia clasica).
Scriu indicatii pt un Touareg 7L (R5) 2006, motor 2.5.
Daca nu va mai porneste compresorul, adica nu se mai ridica masina de la sol, primul lucru gratis ce puteti face e
Pasul 1
Cautati daca nu v-a sarit siguranta de sub sezutul de la sofer. Ca sa ajungeti acolo, cei care au scaun electric, trebuie sa aveti o cheie speciala cu cap M10, desfaceti 2 suruburi din fata jos de la scaun, dupa care scaunul se rabateaza pe spate si aceti acces la baterie si la cateva sigurante care sunt montate acolo, printre care si siguranta noastra de 40A. Una MARE ...o vedeti voi. Daca nu va descurcati cu scaunul dati o carutare pe youtube la "Remove The Battery VW 7L Touareg" si gasiti multe tutoriale video, unul ca acesta .
La mine dupa ce am schimbat siguranta. totul a revenit la normal, dar m-am pus cu aceasta ocazie sa schimb si releul de comanda a compresorului. Cel cu codul VW 8D0 951 253A
Pasul 2
Daca siguranta e buna si totusi nu merge, trebuie schimbat releul (cod original VW 8D0 951 253A) care comanda pornirea oprirea compresorului. Acel releu care OBLIGATORIU daca aveti Touareg pe perna aer, trebuie schimbat, caci cel original, 100% se va strica si va ramane cuplat in cazul cel mai rau sau decuplat. Al meu noroc ca am citit pe acest forum, in acest topic, si multumesc lui
Tombstone - " situatia mea a fost provocata de releu...releu care a dus la distrugerea compresorului."
si voctav "Sfat:schimbati releul periodic(la cca 40-50.000 km) au fost destule cazuri de compresoare pocnite din cauza asta"
si m-am pus de am schimbat releul(la un electrician-prieten), iar prietenul meu, a desfacut releul original sa vada cum arata si era pe pragul de a crapa. Adica contactele alea de argint platina ce or fi, ca doua pastilute mici, erau puscate , sfarmate. Deci clar urma sa ramana lipite din cauza contactului imperfect sau caz fericit sa nu mai faca contact.
Localizare Releu compresor perne aer TOUAREG.
Si acum sa va spun unde e localizat, ca am cautatttttttttttt pe tot internetul si nimic, a trebui sa desfac jumatate de masina. Povestile astea sub volan...da e adevarat, pe acolo e, dar ...nu langa volan ci deasupra pedalelor de frana. Foarte foarte jos nu sus sub volan. Deci, deasupra pedaleleor fara/acceleratie trebuie dat jos un capac, dupa care se vede FUNDUL releelor, trebuie eliberata o piedica care lasa un suport pe care sunt mai multe relee printre care daca e original, e unul pe care scrie mare 373. Releu Gri scris gros "373" cu negru
Am atasat poza.
Acela e releul minune. Deci retineti ca uitandu-va de jos la el, nu-l veti vedea, decat dupa ce dati jos acel suport care tine releele in piciore.
Dupa ce schibati acest releu, daca restul e ok, ar trebui sa mearga.
Pasul 3
Daca releul merge prea mult, inseamna ca aveti o scurgere. Cu spuma de verificat tevile de gaz daca nu au scurgeri, trebuie verificate toate imbinarile. Deci un service specializat sau pur si simplu elevator si bagat pe sub ea, la perne mai ales exact unde intra furtunul in ele acolo mai pierd aer, este un oring.
Compresorul daca nu mai merge exista kit de reparatie, pe la 300lei. NU stiu cine repara, inca nu am avut nevoie.
Sper ca v-am fost si eu de folos cu ceva. Am simtit ca e nevoie sa dau ceva inapoi pt acel sfat care mie mi-a salvat compresorul.
O zi buna.