Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 15.03.2020 în toate secţiunile
-
Salutare Noh, a venit primavara, asa ca...hop si eu (nu din tufis, ci din garaj) Weekendul trecut Superbul meu a implinit fix 3 ani de la livrare. Trece timpul ca la balamuc... Vremea m-a ajutat, asa ca l-am scos din barlog. (Iarna asta a fost blanda, asa ca a fost repausul scurt, am apucat sa ies cu el si la fine de Decembrie si apoi scurt in inceput de Februarie) Am dat buzna la spalatorie, sa dau jos praful si apoi m-am pus pe ceva invartit roata lejer prin Tara Barsei...ocazie cu care am ajuns la un rulaj rotund pe bord. Apropos, recomand cu caldura Cetatea Feldioara. Proaspat renovata, este o supriza foarte placuta. Peste Cetatea Rupea ca si detaliu de renovare si atmosfera, privelistea la fel de spectaculoasa. Revin...curand.5 points
-
@john_skoda ce sa zica mamaia ... acelasi lucru care il zicem si noi si anume ca nu ii place culoarea ?4 points
-
Stai ca nu intelg, tu ai vopsit masina acum si apoi pe strada, in vant, ai vopsit jantele cu spray-ul? ?3 points
-
Foarte frumoasa culoarea , este ceva intre ciment ud si sobolan maidanez Partea buna e ca in curand vine vara si o poti schimba cand le reconditionezi Edit later - da , orice e mai bun ca acel gri3 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
Merci. Acum nu e prea curata, ca n-am mai mers sa o si spal azi, dupa patania de la vulcanizare Anvelopele sunt Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 225/45/ R18 XL 95Y. Surpriza este ca desi le asteptam sa fie produse la inceputul anului 2019, dot-ul zice ca sunt 4619, deci din Noiembrie 2019, made in Slovacia.. Sa va povestesc ce-am patit azi la vulcanizare, unde am mers sa schimb rotile. Foarte aproape de mine s-a deschis o vulcanizare noua, de vreo 2 saptamani, putine masini, preturi bune, fara cozi (cel mai important !). Azi la 09:00 eram acolo, la 09:10 au deschis, primul client (vorbisem cu ei de ieri si mi-au zis ca de dimineata nu e nimeni). nerabdator nevoie mare ! Pff..deja ma gandeam ca pe la 09:30-09:45 maxim (!), termin cu tot si am si plecat. Pac !, dam jos prima roata de 17, cu chef baietii sa puna prima anvelopa 18 pe noile jante, pac, pe masina aia de montat si ..cand sa terminam, stai asa ca ..nu terminaram ! O mica particica din circumferita avelopei (cam 15-20cm) nu facea "poc" si nu se "janta": nu isi termina procesul de a veni pana in buza exterioara. De ce? Pentru ca marginea avelopei nu vroia sa treaca de "buza" jantei din interior. Soc soc soc, va dati seama ! Baga presiune (3-3.5-4 !), da-o jos, incearca iar (de multe ori), tranteste cu ea de sol poate poate se aseaza, incearca cu ranga aia a lor (rezolvam acolo, se facea la fel in alta parte), bate cu ciocanelul (poate poate!), NIMIC ! Nici de-a dreaq nu vroia. Bun, incearca anvelopa pe alta janta - la fel ! Deja eram ingrijorat... In pana de idei, stabilim sa o montam pe fata dreapta, sa incercam sa miscam masina, poate isi revine nebuna! Zis si facut, da-i iainte/inapoi, fa si stanga/dreapta, nimic. Baga presiune, scoate presiune, reia miscarea. Pune o caramida in fata rotii, urca-te pe ea, deja va dati seama...daca imi zicea cineva sa o pup ca poate merge, faceam si asta! Nimic nene, nimic! Parcaaa..se mai apropiase putin, dar ..degeaba. Facem o mica pauza (incercand sa ne gandim la next steps...OZN-uri ceva..eram deschisi la orice ! ) - intre timp era "in lucru" a doua la interior pe standul de lucru - cand...auzim de afara "poccc!" - era acel "poc" (din fericire) de fericire ! Se asezase nebuna ! Un moment de fericire maxima, daca nu era CoVidu cred ca ne si pupam Eram fericiti deja la acest moment, avand cumva "solutia" magica. Dupa cum va spuneam, la interior se incerca gasirea si a altor variante fiind in lucru janta nr 2. O idee (tampita, sa nu incercati!) i-a venit baiatului respectiv sa incerce sa bage anvelopa pe janta de la interiorul (jantei), in ideea ca in acest fel, acea buza va fi deja trecuta si scapam de necazuri. Oameni buni..cred ca am fost mov/verde/rosu/albastru, am zis ca s-a dus dreaq anvelopa mea noua de 550 lei Nu a mers bineinteles, a ramas aia blocata pe janta intr-o parte, anvelopa arata de ziceai ca e ...praf! Nu exista cuvinte sa descriu...horor! Cu chiu cu vai am facut rollback (ala tot zicea sa stau linistit ca nu are nimic anvelopa, eu insa...deja ma gandeam pe ce tip de atac sa merg si cum sa procedez pentru a-i neutraliza pe amandoi, dupa ce imi vor spune ca ei nu scot 550 lei din buzunar ). Dar..totul e bine cand "se termina" cu bine si... minune (!) - a naibii avelopa nu avea chiar nimic, rezistente Domne' ! Acum..dupa ce pe aceasta a doua avelopa am supus-o putin la exercitii Yoga, am incercat iarasi metoda traditionala si ..surpriza, a mers din prima (inainte nu a mers, ati retinut acest aspect, da?) ! A treia...stop joc, la loc comanda! Nu mergea, bineinteles. A patra, la fel. Le-am pus pe jante asa cum s-a putut, ramanand sa le montam pe fata pe rand si hai cu inainte/inapoi, st/dr, caramida, etc, pana ce sar si astea la locul lor - macar aveam un plan de avarie. O montam pe a treia si zic hai sa bagam acum presiune in ea, cat a avut si prima cand a mers cu caramida. Bun, asta facem (prima avea 4 atm !). Si se pune asta si baga presiune, doar ca el baga si mai mult. Prieteni...a bagat 4.5 atm si s-a intamplat minunea ! Poccc! S-a pus anvelopa pe janta, unde trebuia. Am procedat la fel si cu a patra bineinteles. Baietii astia de la vulcanizare ziceau ca ei nu s-au mai intalnit cu asa ceva pana acum si ca nu stiau ca rezista unele anvelope la atata presiune, lor li se parea oricum si 3.5-5 atm foarte mult . Acum..eu nu stiu daca a fost (si) lipsa lor de experienta sau/si "norocul" meu, dar vreau sa va spun ca am plecat la 11:30 de acolo, deci am stat 2.5 ore aproape, cu patania mea. Mai jos cateva poze in care se vede si cum se manifesta "problema" si la sfarsit, cum arata acum masina cu noile jante+anvelope (chiar daca e murdara, nu mai am energie azi sa fac nimic). Despre avelope nu pot sa zic nimic deocamdata, am mers cu ele cred ca ...800m. La o prima impresie, clar directia s-a intarit si cred ca e un pic mai rigida masina acum (normal), dar nimic suparator. Astept sa merg putin cu ele, sa ma lamuresc mai bine. Si-am incalecat pe-o sa/roata, si v-am spus experienta mea/toata ! Morala: daca patiti ca mine, bagati tata presiune cu tupeu !2 points
-
Mă bate gândul la un Plug-in Hybrid Mai ales că acum am doar 5 km până la muncă și aș putea merge o săptămână doar electric, prețurile sunt încă mari chiar și cu bonusul de 4500 euro care se dă acum ... La Passat, Golf GTE sau Audi etron bateria e mică și prețurile sunt mari la SH, de exemplu un Hyundai Ioniq nou e 24000 după bonus, dar ai garanție la baterie 180k și 8 ani parcă. La SH e posibil să crape diverse în 2-3 ani, și nu prea știe lumea să le repare sau costă enorm. Am făcut test drive cu KIA Niro, Ioniq și Superb iV.1 point
-
" Nu aveam cum sa concurez cu "importurile" dpdv al pretului iar pomana nu fac pe banii mei." Ai zis foarte bine. Din pacate masinile intretinute bine, dotate, ingrijite, nu se vor da la pretul corect (corelat evident si cu preturile unor masini asemanatoare de afara) pentru ca piata samsareasca de la noi este imbatabila. Fix de asta si eu voi tine masina destul de mult timp; altfel pierd mult la revanzare. On the other hand imi plac foarte mult jantele de vara, par mai mari de 19'' din poze, ceea ce e bine1 point
-
1 point
-
1 point
-
Buna seara, dragi colegi! Azi am sa va prezint continuarea retrofiturilor efectuate pe Skoda Octavia 3 VRS, prin urmare vom vorbi de noile radare Side Assist 2Q0907685B/2Q0907686B (Lane Change Assistant/ Rear Cross Traffic Alert). Aceste radare au început sa fie montate pe noile mașini VAG începând cu luna Septembrie 2019 și vin cu câteva îmbunătățiri fata de generația anterioară 5Q...., astfel: 1. Raza noua de acțiune este de 70 metri, fata de 20 metri varianta precedenta; 2. Semnalizează acustic prezenta mașinilor/ bicicletelor/motocicletelor etc. la deschiderea portierelor + luminează cu roșu banda ambient lighting de pe usa; 3. Vibrează volanul la încălcarea marcajului atunci când nu semnalizam; 4. Vibrează volanul și repoziționează mașina pe banda dacă se încearcă schimbarea benzii iar in proximitate se afla alta mașina/motocicleta etc; 5. Previne sau atenționează posibilele accidente din spate; 6. Frânează la deplasarea cu spatele atunci când se apropie o mașina/bicicleta/motocicleta/persoane, și emite semnale sonore. De menționat ca o parte din funcțiile enumerate anterior sunt valabile doar intr-un setup avansat și anume, pompa ABS 47 Byte, PLA 3.0, Lane assist 3QD..., Predictive ACC 3QF..., BCM 5Q ....BR, Gateway 3Q... AC etc. Deocamdată atât cu partea teoretica, am sa va postez câteva poze înainte de montaj, urmând sa revin când retrofitul este implementat.1 point
-
-1 points
-
TBN-ul daca nu este corelat cu TAN-ul nu ofera cele mai fidele informatii. Total Base Number si Total Acid Number definesc pH-ul lubrifiantului. Total Base Number este standard cu o valoare destul de scazuta in cazul uleiurilor ACEA C3 si scade lent in contextul utilizarii carburantilor cu continut scazut de sulf. Sunt foarte multe exemple, mai vechi, de prin statele unite ale americii unde prin folosirea carburantilor sulfurosi, cifra de bazicitate scadea destul de repede cea de aciditate fiind la fel, foarte crescuta. Orice lubrifiant are o rezerva de baze care tamponeaza acizii ce se formeaza prin contaminarea uleiului fie prin degradarea unor pachete de aditivi prezente deja in ulei. Cand aceasta rezerva de baze este consumata, uleiul acumuleaza cantitati din ce in ce mai mari de acizi ce nu fac bine mediului intern din motor. Prin variatia pH-ului catre acid, pachetele de aditivare sufera un proces de degradare si mai accentuata si ca sa folosesc o vorba din popor, ti-ai bagat mortul in casa. In Romania stati linistiti, carburantii respecta standardele europene de calitate iar cantitatea de sulf fie din motorina fie din benzina este in parametrii optimi deci nu avem nici un fel de problema din acest punct de vedere. Singurul aspect ce trebuie discutat, este contaminarea cu carburant a uleiului care apare atat in motoarele cu injectie directa ( TSI TFSI ) cat si in cazul motoarelor TDI common rail. Motoarele diesel sufera cea mai mare contaminare a uleiului cu carburant in timpul regenerarilor, care cu cat sunt mai dese cu atat contamineaza mai mult uleiul cu motorina. Direct proportional, o regenerare cu cat este de mai lunga durata si facuta in conditii mai putin optime cu atat mai mult uleiul va fi contaminat cu carburant. Nu mai discutam despre motoare proaste, uleiuri extrem de proaste. Eu as spune ca discutam despre mentenanta corect facuta conform conditiilor de lucru sau mentenanta incorect efectuata conform conditiilor de lucru. Exista totusi motorizari cu anumite erori de proiectare dar aici intram in cu totul alta discutie. Total Quartz Ineo Long Life 5w30 - Valvoline Synpower XL-III 5w30 - Mobil 1 ESP 5w30 - Ravenol VMP USVO 5w30 - Fuchs Titan Pro C3 5w30 XTL - Rowe Multi Synth DPF 5w30 - Addinol Giga Light 5w30 - Yacco Lube DE 5w30 - Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w30 , toate reprezinta uleiuri de calitate ce servesc grupa de mijloc sau chiar de inalta performanta in unele cazuri. Toate isi fac treaba de la bine spre foarte bine si daca sunt schimbate preventiv, la un interval de schimb modest totul o sa fie bine. In cazul motorizarilor ingrijite se pot utiliza aditivi Engine Flush, care contin cantitati mari de detergenti si dispersanti ce curata motorul de reizurile vechiului ulei si pregatesc terenul pentru noul lubrifiant. Nu sunt recomandati pentru fiecare schimb de ulei ci pot fi folositi periodic. Inainte de un astfel de tratament se pot utiliza si aditivi de carburant, ce curata sistemul de injectie si nu numai dar, daca sunt folositi aditivi sub forma un flacon la un plin, se recomanda acest tratament inainte de a face schimbul de ulei. Ii putem spune mai mult sau mai putin tehnic, detoxifiere.-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00