Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 14.03.2020 în toate secţiunile

  1. Merci. Acum nu e prea curata, ca n-am mai mers sa o si spal azi, dupa patania de la vulcanizare Anvelopele sunt Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 225/45/ R18 XL 95Y. Surpriza este ca desi le asteptam sa fie produse la inceputul anului 2019, dot-ul zice ca sunt 4619, deci din Noiembrie 2019, made in Slovacia.. Sa va povestesc ce-am patit azi la vulcanizare, unde am mers sa schimb rotile. Foarte aproape de mine s-a deschis o vulcanizare noua, de vreo 2 saptamani, putine masini, preturi bune, fara cozi (cel mai important !). Azi la 09:00 eram acolo, la 09:10 au deschis, primul client (vorbisem cu ei de ieri si mi-au zis ca de dimineata nu e nimeni). nerabdator nevoie mare ! Pff..deja ma gandeam ca pe la 09:30-09:45 maxim (!), termin cu tot si am si plecat. Pac !, dam jos prima roata de 17, cu chef baietii sa puna prima anvelopa 18 pe noile jante, pac, pe masina aia de montat si ..cand sa terminam, stai asa ca ..nu terminaram ! O mica particica din circumferita avelopei (cam 15-20cm) nu facea "poc" si nu se "janta": nu isi termina procesul de a veni pana in buza exterioara. De ce? Pentru ca marginea avelopei nu vroia sa treaca de "buza" jantei din interior. Soc soc soc, va dati seama ! Baga presiune (3-3.5-4 !), da-o jos, incearca iar (de multe ori), tranteste cu ea de sol poate poate se aseaza, incearca cu ranga aia a lor (rezolvam acolo, se facea la fel in alta parte), bate cu ciocanelul (poate poate!), NIMIC ! Nici de-a dreaq nu vroia. Bun, incearca anvelopa pe alta janta - la fel ! Deja eram ingrijorat... In pana de idei, stabilim sa o montam pe fata dreapta, sa incercam sa miscam masina, poate isi revine nebuna! Zis si facut, da-i iainte/inapoi, fa si stanga/dreapta, nimic. Baga presiune, scoate presiune, reia miscarea. Pune o caramida in fata rotii, urca-te pe ea, deja va dati seama...daca imi zicea cineva sa o pup ca poate merge, faceam si asta! Nimic nene, nimic! Parcaaa..se mai apropiase putin, dar ..degeaba. Facem o mica pauza (incercand sa ne gandim la next steps...OZN-uri ceva..eram deschisi la orice ! ) - intre timp era "in lucru" a doua la interior pe standul de lucru - cand...auzim de afara "poccc!" - era acel "poc" (din fericire) de fericire ! Se asezase nebuna ! Un moment de fericire maxima, daca nu era CoVidu cred ca ne si pupam Eram fericiti deja la acest moment, avand cumva "solutia" magica. Dupa cum va spuneam, la interior se incerca gasirea si a altor variante fiind in lucru janta nr 2. O idee (tampita, sa nu incercati!) i-a venit baiatului respectiv sa incerce sa bage anvelopa pe janta de la interiorul (jantei), in ideea ca in acest fel, acea buza va fi deja trecuta si scapam de necazuri. Oameni buni..cred ca am fost mov/verde/rosu/albastru, am zis ca s-a dus dreaq anvelopa mea noua de 550 lei Nu a mers bineinteles, a ramas aia blocata pe janta intr-o parte, anvelopa arata de ziceai ca e ...praf! Nu exista cuvinte sa descriu...horor! Cu chiu cu vai am facut rollback (ala tot zicea sa stau linistit ca nu are nimic anvelopa, eu insa...deja ma gandeam pe ce tip de atac sa merg si cum sa procedez pentru a-i neutraliza pe amandoi, dupa ce imi vor spune ca ei nu scot 550 lei din buzunar ). Dar..totul e bine cand "se termina" cu bine si... minune (!) - a naibii avelopa nu avea chiar nimic, rezistente Domne' ! Acum..dupa ce pe aceasta a doua avelopa am supus-o putin la exercitii Yoga, am incercat iarasi metoda traditionala si ..surpriza, a mers din prima (inainte nu a mers, ati retinut acest aspect, da?) ! A treia...stop joc, la loc comanda! Nu mergea, bineinteles. A patra, la fel. Le-am pus pe jante asa cum s-a putut, ramanand sa le montam pe fata pe rand si hai cu inainte/inapoi, st/dr, caramida, etc, pana ce sar si astea la locul lor - macar aveam un plan de avarie. O montam pe a treia si zic hai sa bagam acum presiune in ea, cat a avut si prima cand a mers cu caramida. Bun, asta facem (prima avea 4 atm !). Si se pune asta si baga presiune, doar ca el baga si mai mult. Prieteni...a bagat 4.5 atm si s-a intamplat minunea ! Poccc! S-a pus anvelopa pe janta, unde trebuia. Am procedat la fel si cu a patra bineinteles. Baietii astia de la vulcanizare ziceau ca ei nu s-au mai intalnit cu asa ceva pana acum si ca nu stiau ca rezista unele anvelope la atata presiune, lor li se parea oricum si 3.5-5 atm foarte mult . Acum..eu nu stiu daca a fost (si) lipsa lor de experienta sau/si "norocul" meu, dar vreau sa va spun ca am plecat la 11:30 de acolo, deci am stat 2.5 ore aproape, cu patania mea. Mai jos cateva poze in care se vede si cum se manifesta "problema" si la sfarsit, cum arata acum masina cu noile jante+anvelope (chiar daca e murdara, nu mai am energie azi sa fac nimic). Despre avelope nu pot sa zic nimic deocamdata, am mers cu ele cred ca ...800m. La o prima impresie, clar directia s-a intarit si cred ca e un pic mai rigida masina acum (normal), dar nimic suparator. Astept sa merg putin cu ele, sa ma lamuresc mai bine. Si-am incalecat pe-o sa/roata, si v-am spus experienta mea/toata ! Morala: daca patiti ca mine, bagati tata presiune cu tupeu !
    11 points
  2. Am uitat sa va arat cum arata filtrul de aer dupa 1 an si 10k Km. Arata chiar binisor, nu era foarte murdar. Daca il mai si suflam, il puteam pune la loc Azi am fost si am facut revizia Haldex, detalii aici: Tot azi mi-au venit si anvelopele, maine dimineata fug cu ele la o vulcanizare sa le pun. De-abia astept! Revin maine cu poze si prima impresie
    6 points
  3. ODO: ~121.400. Nimic nou, strangem piese pt primavara Au ajuns momentan: jantele Motec Ultralight (8.5x19 ET43, matte gunmetal), discuri spate Tarox F2000 (310x22), placute fata-spate Tarox Strada, cablajul pt RVC + piesele uzuale pt revizie: filtru ulei, polen, benzina, cam follower. Revizia asta dau baia jos pt curatare si schimb si sorbul de ulei. Pe drum sunt: discuri Tarox F2000 bespoke pt fata (370x32). Astept cu nerabdare luna mai ca sa le urc pe toate pe masina Si 2 poze cu jantele. A iesit ciudat culoarea in pozele mele, arata ca pe R-ul de mai jos Stay safe!
    6 points
  4. Azi am fost si am facut lucrarea de intretinere: inlocuit ulei, desfacuta pompa, inspectata si curatata, schimbate cele 2 oringuri. O lucrare pe care o poate face efectiv oricine, cata vreme ai o pompa de bagat uleiul pentru a nu te chinui. Am platit 575 lei, am stat langa masina la operatiuni si am facut poze Dupa aproape 4 ani de zile si 42700 Km, uleiul Haldex arata excelent zic eu iar sita nu era murada, avea doar niste puncte de mizerie, nesemnificative. Detalii in poze mai jos. Ma declar foarte multumit
    5 points
  5. Cifra de oxidare de 20 semnifica un procent de compusi oxigenati de 1-3% Aceasta este prezenta in uleiurile Liqui Moly Top Tec 4200 5w30 cu continut de baza PAO de 20-30%, grupa V 1-3% si restul grupa III posibil cu putin ulei mineral, aceeasi reteta fiind prezenta si in cazul celor de la Motul pentru uleiurile 8100 xlcean+ 5w30 si specific 504 507. Singura diferenta clara este data de faptul ca motul pentru cele doua produse comercializate, ofera in fisa de securitate componenta minerala in procent de 2.5-10%. Mergand mai departe Castrol Edge Titaninum FST 5w30, se prezinta cu baze de grupa III, posibil grupa IV in cantitate mica in cazul ultimei lor retete care din pacate pentru noi inca nu a fost analizata. Fuchs Titan GT1 Pro-C3 5w30 XTL vine cu o reteta noua, ce contine baze de grupa IV in procent destul de bun, peste medie dar in care bazele esterice lipsesc. Cel mai probabil au folosit AN ( grupa V ) care nu poate fi observata decat in spectrul IR. In orice caz acest Fuchs se prezinta cu pachetul de aditivare utilizat de acel Shell de prima umplere. Valvoline Synpower XL-III 5w30 un produs deja destul de vechi in piata ce a suferit modificari din punct de vedere al retetei, care se prezinta cu baze de grupa IV peste medie, procent de esteri micut si baze de grupa III. Ce stim cu siguranta este ca Valvoline ramane un partener al pachetelor de aditivare Lubrizol in special in Europa. Mobil 1 ESP 5w30 ofera baze de grupa III+, IV si V alaturi de un pachet de aditivare deja consacract pentru acest ulei dar care a sufiert ceva modificari de-a lungul timpului. Total Quartz Ineo Long Life 5w30 ART este un lubrifiant care dovedeste destul de multe celor de la Motul sau Liqui Moly sau chiar Castrol pentru ca vine cu baze de mult mai mare calitate si pachet de aditivare la fel cu Fuchs si Shell de prima umplere 0w30. Rowe un producator de uleiuri relativ nou, aduce uleiuri de calitate cu retete destul de moderne, modelul dedicat normei VW 504 507 oferind protectie foarte buna cu amestec de baze de grupa III,IV si V in cantitati mici. Shell Helix Ultra ECT C3 5w30 ofera protectie buna si pret decent fiind fabricat din bine cunustul GTL ( grupa III+ ) Cifra de oxidare de 50-60 cum este in cazul acelui produs adus in discutie de tine, este caracteristic unui produs cu 20-30% procent de baza de grupa V. Nu stiu ce fac unii domni pe youtube, nu ma informez din acele surse si nici de pe forumurile de la noi din tara asa ca daca imi oferi exemple de la noi, chiar nu cunosc. Grupa III - baza produsa prin hidrocracare Grupa IV - baza produsa prin cracarea petrolului Grupa V - tot ceea ce nu este inclus in primele 4 perechi de baze. Cu cat bazele sunt mai inferioare calitativ, cu atat acestea necesita pachete de aditivare mai agresive pentru a se obtine un lubrifiant corespunzator tehnic standardelor si cerintelor de industrie. Din pacate cand pachetele de aditivare incep sa fie deteriorate ( oxidare, contaminare cu carburant, temperaturi extreme la care sunt supuse ) proprietatile uleiului incep sa se modifice foarte mult. Un indicator de finete in evaluarea pachetului de aditivare strict legat de protectie este regula de trei simpla folosind Boronul sau Molybdenul acolo unde exista, deoarece acestea se consuma pe parcursul utilizarii uleiuluil. Nu are o precizie exceptionala dar are specificitate. Un ulei care dupa 10.000 km ajunge la un index de vascozitate extrem de scazut este fabricat din baze de slaba calitate alaturi de pachete de aditivare slabe care au cedat prematur. Cu cat bazele sunt de grup mai superior sau chiar de grup inferior dar de calitate foarte buna, putem discuta despre un lubrifiant care deja pleaca de la parametri tehnici buni si care nu necesita atac cu pachete de aditivare excesive pentru a se obtine un produs de calitate. Bazele pot fi comparate cu elementele de caroserie de exemplu. Cele scumpe si usoare rezistente la coroziune nu sunt prezente pe orice masina, in schimb clasica tabla cu multe tratamente tot nu are proprietatile celor mentionate anterior si necesita multe tratamente de protectie. Uleiurile clasice si fabricate din baze standard cu pachete de aditivare standard gandiste sa lucreze in parametrii safe ai motorului unde exista in softul masinii limitari atat pentru gazele de evacuare, temperatura apei, limitari de cuplu si asa mai departe. In plus masinile stock au softurile gandite sa protejeze motorul de tentativa utilizatorului de distruge motorul prin exploatare extrem de agresiva. Uleiurile cu retete de competitii baze de grupa IV si V sunt gandite sa reziste la temperaturi mari de lucru si se prezinta o mai mare fidelitate motorizarilor cu softuri agresive de tipul stage2/3 unde limitarile atat pentru temperaturile gazelor de evacuare sunt scoase si nu numai. Din acest considerent, exista cantitati mari de aditivi in aceste uleiuri ce rezista la temperaturi de peste 1000 grade, pentru a forma un strat de protectie in conditii de solicitare extrema. Exista si o categorie de mijloc, despre care putem discuta mai departe, si care prezinta cel mai mare interes din punctul nostru de vedere. Dragos, pasionat auto care lucreaza in domeniul resoftarilor si softurilor custom va poate confirma ca tuningul exista in doua forme, prima forma fiind un motor cu performante mai ridicate dar care pastreaza limitarile impuse de producator din punct de vedere al parametrilor de lucru ai motorului si softuri care depasesc anumite limitari impuse de producatorul masinii, zona in care este recomandata modificarea strategiei de mentenanta ( de la revizii mai dese la produse mai potente din punct de vedere al protectiei ) Tema lubrifiantilor este vasta, si imi cer scuze daca s-a inteles ca laud ravenol strict comercial. Nu sunt de acord cu politica ravenol de reclama in Romania si felul in care se face reclama in mediul online, motiv pentru care am echipa noastra o sa ofere treptat in mai multe locuri informatiile tehnice. Unde aceste informatii sunt bine venite, noi le oferim, unde nu sunt bine venite, noi ne retragem pentru ca respectam decizia unei comunitati si mai ales a publicului.
    2 points
  6. Azi am reusit doar sa montez tipsurile. Diferenta se vede in pozele de mai jos:
    2 points
  7. Primavara a sosit, am montat rotile de vara saptamana trecuta. Am reusit sa inmatriculez si golful am completat familia hia ca zic asa. In rest toate bune km 281000 fara probleme, am montat pe rotile fata Michelin pilot sport 4, pe spate am Debica presto hp de anul trecut. Va urma o indreptare de roti pe fata , au suferit putin dupa vara trecuta. In rest sa trecem sanatosi peste perioada aceasta!!
    1 point
  8. Acum poti cauta pe FB “apc reper ..”, am vazut un post cu virtual cockpit de vanzare
    1 point
  9. 1 point
  10. Goodyear Eagle F1 Assymetric 3.
    1 point
  11. Nokian sunt de evitat, am vazut atat de vara cat si de iarna cu bucati sarite din ele. Masini diferite, soferi diferiti. Acum sunt la al doilea rand de Debica presto uhp 234/40/18. Sunt geniale pentru pretul cerut. Foarte silentioase si foarte aderente, dar se uzeaza relativ repede daca sunt maltratate. Pe mine un set ma tine 2veri sau 40.000, dar duse de multe ori la limita. Sunt peste Hankook k 125, am avut ocazia sa folosesc 2 hankookuri noi pe fata si 2 debica uzate pe spate. Masina subvira foarte tare si era greu de redresat. Sunt ok si pe ud, nu mi au dat emotii la franare. Inainte de Debica am folosit Matador, sunt decente dar sub. Marele lor dezavantaj a fost zgomotul. P.S: anvelopele nu se aleg doar din teste unde producatorii nu trimit aceleasi anvelope ca cele vandute sau din parerile utilizatorilor care folosesc cele mai scumpe produse, just to be safe, apoi se mint cu testele facute de altii ca au luat cea mai buna decizie.
    1 point
  12. Un mic detaliu, bloc lumini de pe Polo 6r
    1 point
  13. Imi place proiectul tau Probabil si din cauza ca imi aminteste de vremea cand modificam in disperare Octavia 2 avuta acum 7 ani. Ce vremuri.... Spor la modificarile viitoare!
    1 point
  14. La vanat de sapun si servetele de maini.
    1 point
  15. O alta zi, putina miscare la Turnul de televiziune si epava din Costinesti.
    1 point
  16. N-am reusit sa vopsesc decat etrierele fata, urmeaza saptamana viitoare si cele din spate.
    1 point
  17. M-a ajutat colegul @bysus, recomand pentru cei care sunteti in zona Suceava. Se monteaza unitatea in spatele rotii din dreapta spate, sub bara si trebuie demontate toate plasticele de pe lateralul din stanga al masinii astfel incat sa fie trase cablurile pana sub volan unde se face legatura la CAN. Daca stiam ca trebuie scoase asa de multe, nu ma mai apucam.. sau era bine sa nu asist ?
    1 point
  18. Eu nu înțeleg ce e atâta secret când nu sunteti mulțumiți de un produs/producător/tuner etc. Daca tot spui că ps4 e mai bun decât alta anvelopa, spune și care este aceasta că poate cineva caută informații pentru o achiziție și chiar ai fi de ajutor. Așa doar te lauzi, nu ajuți pe nimeni.
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!