On topic: cand constati cat de mult a evoluat concurenta si in acelasi timp vezi ca brandul la care sa zicem te raportezi, iti place, il cumperi sau ai anumite asteptari stagneaza sau se multumeste cu tot mai putin, cerand in acelasi timp bani tot mai multi pt noul produs, e cam trist.
Daca de la o marca frantuzeasca sa luam ca exemplu, te astepti si iti doresti ca fiecare noua generatie sa fie total diferita de precedenta, pentru ca poate tu esti client de produs auto frantuzesc, pai accepti treaba asta. Pe cand de la un brand nemtesc, de genul VW, nu doresti revolutie totala la fiecare noua generatie, pentru ca nu esti acel client. Si nici involutie nu prea iti doresti, ca nu esti invatat cu asa ceva sau mai bine spus nu te astepti la asa ceva.
Adica tu VW, cu al tau G8, vrei sa rupi gura targului si sa pui in clasa compacta ecrane in standard, cu 30 de feluri de culori selectabile, si faruri si stopuri led standard si butoane cu touch si alte mizerii de hipsteri ?! F bine ! Pune-le. Ca suntem in 2020 si cica asta e tendinta. Din pacate. Dar lasa naibii pe masina aia si chestiile alea practice cu care ti-ai obisnuit clientii aia "batuti in cap si iubitori de banalitate nemteasca" (cum considera unii). Nu renunta la micile carlige pt haine de pe stalpii B. Nu renunta la torpedoul ala mic din stanga, pt ca de 17 ani si 3 generatii de Golf, milioane din clientii tai si-au creat un automatism in a-si pune ceva acolo imediat ce se urca in masina. Nu renunta la multele lipsuri identificate deja pe generatia asta de Golf 8. Tapiteaza naibii torpedoul ala din bord, ca sa nu zornaie chestiile pastrate acolo.
In timp ce tu VW, ca sa reduci costurile cica, ai eliminat atatea, concurenta le-a pus sau le-a pastrat. Si la bani mai putini decat tine !!! Cumva aia nu ar fi trebuit sa reduca costurile ? Le-au redus cu siguranta. Da nu intr-un mod asa nesimtit.