Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 14.11.2019 în toate secţiunile
-
Salut! La masina personala incepea sa faca figuri butonul de pornit motorul, trebuie sa apas pe cateo margine, sau sa ma urc cu picioarele pe el. Asa ca m-am hotarat sa-l desfac sa vad ce are. Am ales sa-l scot pe la mansonul de la schimbator, pe youtube sunt si metode mai ortodoxe. Am scos mansonul, am scos mufa - mufa are o clema care trebuie ridicata conform pozitiei normale a butonului. Dupa ce am scos mufa, l-am impins in sus - el este tinut de 2 cleme metalice, una din cleme a cazut iar a 2-a ramas, si a iesit cu tot cu buton. Dupa inlaturarea de pe masina, se desfac cele 4 cleme din splastic, una este ascunsa sub eticheta cu codul produsului si se extrage partea de dedesupt, cea in care intra mufa. Am curatat cu alcool izopropilic si l-am pus inapoi, dar fara cele 2 cleme metalice, Si sta bine-merci! Atentie la asamblare: mufa de conectare la masina trebuie sa fie pe partea dreapta cum privesti butonul de sus! Am facut si cateva poze!5 points
-
Eh, nu stiu daca nisa cu track-day fans ar justifica un topic si nici nu as avea eu aroganta sa fac pe sfatuitorul sef pe acolo :). Dar daca tot asta e subiectul principal de discutie aici, avand in vedere ocupatia principala a masinii mele , o sa va spun ceea ce cred eu ca ar fi important. Upgrade-urile pentru masina ar trebui sa urmeze ordinea: frane, anvelope, sasiu/suspensie, si in ultimul rand, putere. Si daca masina ar fi track only, reducerea la max. a greutatii e ultra-benefica pe toate planurile. Cel mai mare si probabil risc de accident, din punct de vedere tehnic, este fade-ul de placuta sau fierberea lichidului de frana (care vor aparea aproape sigur la o masina stock ce merge 2 ture legate). Nu ai ce cauta pe circuit dpmdv fara cel putin o placuta de frana gen Ferodo DS2500 si un lichid proaspat de frana gen Motul RBF600/660. Cauciucurile neaderente/cu talon moale, suspensia moale sau lipsa de putere pot provoca frustrari, dar in foarte putine cazuri incidente grave. Din punct de vedere al soferului, este foarte important sa lasati orgoliul la poarta circuitului, sa va uitati dupa fiecare viraj in retrovizoare, si sa va asigurati atunci cand aveti masina in fata ca daca va surprinde cu o frana brusca sau o manevra neasteptata, aveti marja de evitare (mai ales cand depasiti) - puteti vedea in filmul de mai jos modul in care franez dupa linia dreapta in spatele subarului... las gazul devreme si franez in 2-3 reprize pentru a preveni o frana brusca/anticipata a lui sau o problema la frana mea... sa ma sui peste el la distanta mica ar fi doar o umflare de muschi, riscanta. Celalalt mare risc de accident pe circuit este coliziunea intre masina care depaseste si crede ca a fost vazuta, si cea din fata care nu a vazut ca e depasita si taie calea celui care depaseste. De asemenea, upgrade-ul la sofer este de multe ori muuult mai benefic decat upgrade-urile la masina. Dupa frane, cred ca cel mai mare factor de progres este intelegerea traselor ideale, folosirea latimii circuitului, a reperelor, a transferului de mase etc. Ca circuit, Hungaroring-ul mi se pare mult mai safe decat Motorpark sau Mures Ring. Este un circuit lat, cu zone mari de esapare (doar avem cursa de F1 acolo). Ai sanse mari sa scapi inclusiv daca de lasa franele, singurul risc mai mare fiind cel de coliziune cu ceilalti de pe pista care nu sunt constienti de masinile din spatele lor. Din punctul meu de vedere, un track-day pe Hungaroring este mult mai sigur decat un drum pe E85, atata timp cat nu te hazardezi in depasiri si esti atent la ce vine din spatele tau. Circuitul este un mediu mai controlat decat drumul public, chiar daca se merge tare... singura conditie este sa ai "situational awareness" atat cand esti cel din fata, cat si cel din spate. Grija si la iesirea de la boxe... tocmai a fost un incident urat pe Motorpark la moto care s-a lasat cu decesul celui care venea tare pe linia dreapta si a intrat intr-un idiot care a iesit de la standuri si a virat brusc la dreapta pe circuit, taind linia continua. In final, v-as recomanda cel putin una, dar preferabil doua ture de racire inainte de a iesi de pe circuit... motivele sunt evidente, cel mai important dintre ele fiind franele. O masina oprita imediat dupa ture cel mai probabil va fierbe lichidul in etrieri, iar apoi veti avea o pedala de frana moale/inconstanta cam tot restul zilei. Bafta!4 points
-
La fel cum multi pun 1.6 tdi pe passat doar ca 1.5 dci e mult mai fiabil si durabil..3 points
-
2 points
-
2 points
-
@AndreiZi gresit! defectul de la pagina 34 este strict pentru motorul 2.0 tdi (euro6) de pe passat b8!2 points
-
Sunt postate destule codari in cadrul topicului. Aloca-ti timp si selectezi ce te intereseaza. Inclusiv legaturi care site-uri externe...sau vrei sa faca cineva o selectie speciala ptr tine? Spor la citit.1 point
-
Esti tu mai pretentios Un Touareg 7P chel este diferit complet de emblema VW care se regaseste si pe un Polo acelasi an Sa le luam pe rand : - Perne - da , este super sa le ai , masina este dura daca folosesti roti mari - cu roti pe 17 nu ai nevoie de perne - Roti pe 20 - sunt pentru pretentiosi , sa arate masina fain in parcare / pe drum , ptr cursele fara rost de pe sosele , etc - in rest numai dezavantaje - de la volan oricum nu le vezi - RNS850 - cred ca e ok sa ai asa ceva , e destul de limitat , eu nu prea folosesc nimic la el , nu as da in plus mai mult de 3-400 euro pe dotarea asta la masina second - Xenon adaptiv - da , neaparat - Piele / panza - pielea da aspect , in rest - vara cald , iarna frig , etc , masina arata altfel cu piele - Incalzire in scaune fata - da , neaparat - Portbagaj electric - da , neaparat - asta e chiar super util - Incalzire stationara / incalzire scaune spate - da , e foarte ok sa ai asa ceva dar cred ca se poate trai si fara - Camera spate / Camere 360 grade - nu le simt lipsa niciodata - Distronic , ACC si alte jucarii - depinde pe unde si cat mergi , eu nu le simt lipsa niciodata Asa ca exista 7P ptr toata lumea care iubeste aceasta masina , nu trebuie acuzat nimeni ca nu a fost pretentios1 point
-
1 point
-
Salut, Ca sa incep cu sfarsitul, cred ca mi s-a stricat tot ce se putea strica pe masina asta, de-a lungul timpului, in 12 ani. Mai ramane sa imi zica ca i-a expirat "licenta" de CAN, ca la Windows... Iar acum, voi incepe sa povestesc (asta chiar e poveste, la cat am scris) cum mi-a pocnit mie caseta... Descriere problema: ------------------------------------ - In urma cu o saptamana mi-a cedat servodirectia la golf 5 (model 2008), aprinzandu-se martorul galben in bord. - S-au stocat erori de "Power Steering Control Module - No Signal/Communication" pe celelalte module din masina (ABS, Centrala electrica, Gateway, Instrument Cluster), iar pe modulul de Steering Assist apar erorile: Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-144-G2V3.clb Part No: 1K1 909 144 M Component: EPS_ZFLS Kl.074 H08 1901 Shop #: WSC 00028 028 00001 VCID: 3561E3B95C0E0AE744-8060 5 Faults Found: 00568 - Position Sensors in Steering Motor 008 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Mileage: 123790 km 01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533) 004 - No Signal/Communication - Intermittent Freeze Frame: Mileage: 123790 km Temperature: 30.0°C Voltage: 12.60 V Voltage: 12.40 V 01314 - Engine Control Module 004 - No Signal/Communication - Intermittent Freeze Frame: Mileage: 123790 km Temperature: 30.0°C Voltage: 12.70 V Voltage: 12.50 V 00625 - Vehicle Speed Signal 004 - No Signal/Communication - Intermittent Freeze Frame: Mileage: 123790 km Temperature: 33.0°C Voltage: 13.60 V Voltage: 13.40 V 01312 - Powertrain Data Bus 014 - Defective - Intermittent Freeze Frame: Mileage: 123790 km Temperature: 31.0°C Voltage: 13.50 V Voltage: 13.30 V - E caseta de generatia a doua si la cum simt masina pe drum, nu cred ca e o problema mecanica. - Martorul are si momente cand se face rosu pentru cateva clipe (cel mai mult vreo 2 minute), sau clipoceste galben/rosu de vreo 3 ori si revine pe galben. Cred ca intra in vreun FailSafe Mode si se reseteaza de 3 ori, dupa care isi da shutdown (am mai intalnit comportamentul asta de FUSA - Functional Safety prin Automotive, fiind adesea folosit de arhitectii de sw). Am si momente cand pornesc masina dimineata si merge servo pentru cateva minute, iar dupa ce se reconfirma vreo eroare intra in modul de avarie si opreste asistarea. - Am demontat harnasamentul casetei de pe masina, l-am verificat din cm in cm si arata impecabil. Ar ramane cealalta "jumatate" a firelor de CAN ale casetei, care pleaca din conectorul din spatele farului stanga, pe sub baterie, pana intra in habitaclu spre gateway. Mi-e cam greu sa cred ca s-au macinat tocmai firele astea, aflate intr-o zona mai putin expusa la vibratii si temperaturi inalte. - Toate fuzibilele sunt ok, in toate compartimentele. - Inainte cu 10 zile de aparitia problemei, am demontat volanul sa il duc la reconditionat / imbracat in piele, insa am lucrat atent si nu am nici o eroare de senzor G85. Deci, refuz sa cred ca asta ar fi cauza. ============================================================ Concluzii personale: ------------------------------------ - Tind sa cred ca ECU de servodirectie a luat-o razna dupa vreo reconectare de baterie. Ultima data am deconectat bateria cu doua zile inainte sa apara erorile/defectiunea. Are un comportament predictibil, adica la cateva minute dupa ce pornesc motorul si merg cu masina, se aprinde martorul de servodirectie in bord si nu isi mai revine pana la urmatoarea pornire sau pana a doua zi (dimineata). Pareri personale: ------------------------------------ - Daca ar fi sa aleg o caseta, as fi preferat gen 1, unde puteai sa selectezi curba caracteristica pentru asistare. Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-144-G2V3.clb Part No: 1K1 909 144 M Component: EPS_ZFLS Kl.074 H08 1901 Acel H08 este hw version, Kl. 074 este curba caracteristica (profilul sport sau comfort pentru asistare), iar 1901 este sw version, din cate am dedus eu. Daca acel numar pentru curba este mai mare de 020, atunci profilul nu mai este selectabil, ci ramai cu ce a venit din fabrica. - Oricum, dupa ce reusesc sa o repar, trebuie sa fac o vizita pe la reprezentanta sa imi flashuiasca curba corecta pentru masina mea si sa imi refac geometria. - E interesant sa mergi fara servo, intrucat volanul nu mai revine la fel ca inainte la iesirea din viraje. Sper/trebuie sa rezolv asta cat mai urgent. ======================================= Intrebari: ------------------------------------ - Avand in vedere ca partea mecanica, ECU-ul, senzorul G269 si motorasul constituie o singura piesa, ma intrebam daca am sanse sa gasesc un ECU din dezmembrari, intrucat partea mecanica pare sa fie in mintile ei. Am sanse sa gasesc asa ceva sau se vinde doar caseta cu totul? - Aveti idee ce diferenta e intre generatiile 2 si 3 ale casetei, care sa ma convinga sa aleg gen 3? Pana acum, eu am aflat ca difera prinderea (cu un surub mai putin la gen 3), harnasamentul si amplasarea senzorului G85 in caseta de gen 3 (care va trebui sa fie dezactivat daca o montez pe o masina care avea gen 2, pentru a folosi G85 de la volan).1 point
-
Revin. Am folosit LM toptec 4200 5w30 timp de un an si jumatate si pot spune ca este foarte ok. La rece ok, motorul nu scoate sunete ciudate, nu papa ulei etc. Ce am tot urmarit si o fac, tenperatura uleiului care la viteze de peste 120 km crestea destul de lent. In prezent folosesc castrol (ati citit corect) dintr-o imprejurare mai nefericita sa zic. Pe langa faptul ca temperatura lui creste foarte repede in aceleasi conditii, motor mai zgomotos si toatw cele... Concluzia LM toptec 4200 5w30 la urmatorul si imediatul schimb de ulei.1 point
-
mai ieftin ca la reprezentanta in Romania mie mi-au cerut 1500 ron, in final l-am schimbat singur dupa ce am auzit din mai multe surse ca uleiul in reprezentante e schimbat pe sarite uneori, mai ales la masinile de flota la care nu sta nimeni langa ele... dar mai nou nu permit accesul in service pt nici un client. Legat de discutiile de mai sus: - un coleg are o masina fara probleme, concluzia lui este "cutiile astea rezista mult si bine" - un coleg merge in service si vede masini la reparat, concluzia lui este "cutiile astea se strica repede" Concluziile nu se trag pe esantioane de 1 bucata, 2 bucati, nici macar 10. Renumite cutiile DSG cu probleme la VAG? Sa vedeti cum e la Ford atunci... cutiile automate sint mai complexe in general, la orice marca, orice tip de cutie. Va asumati asta cand le cumparati. Confort versus sanse mai multe ca ceva sa mearga rau. Totusi tinand cont de cati colegi avem cu masini cu 300-400.000 de km, cutiile par ok.1 point
-
Xenon, dar cu 270.000 Km...Eu nu m-as incumeta sa merg la drum lung (sa ies din tara de ex.) cu o masina cu atatia Km. As avea emotii ca ajung inapoi pe platforma. Mai bine Logan. Astia-s Km de casare. Mai vad si carligul in spate. Cred ca nu a fost de decor. O fi tras si rulota la viata ei.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Azi am schimbt si eu lichidul de frana..nu il facusem de cand e masina de 5 ani..mecanicul mi a spus ca arata bine inca..iar franele dupa schimbarea de azi nu mi se par a fi mare diferenta..asa ca bani aruncati degeaba ? Ps.nici un 1 litru nu a intrat...-1 points
-
Inca un drum de munte.. minunata noastra tara, 4ore jumatate Brasov - Buc .. macar m-am mai distrat un pic pe serpentine .. in limita aglomeratiei Mai las o poza de pe instagramul masinii, pentru toti fanii care ma vaneaza cu dislike ❤️ luv u all, puteti sa v-o puneti ca wallpaper ?-1 points
-
In numele haterilor care iti dau downvote iti mentionez ca nu ne plac pentru wallpaper poze fiind facuta cu fisheye.... baga si tu "fov 100"-1 points
-
Exclud defectul de la pagina 34... masina ta este b8 generatie noua euro 6 si masina cu problema este b6 euro5 prima generatie... cand pornirea este greoaie(invarte mult electromotorul intre 3-5 sec) nu trebuie sa-ti faci griji, este perfect normal ''defectul'' pentru ca repet pistoanele creeaza presiune in admisie spre evacuare, senzori de presiune diferential filtru dpf verifica instant daca motorul poate avea o pornire corecta fara sa fie ''infundata'' evacuarea de funinginea rezidu din filtrul dpf (cu cat invarte mai mult la pornire cu atat se chinuie sa elibereze ''dopul'' acumulat in evacuare fara sa puna presiune excesiva la pornire pe lagarele turbinei) Eroarea de start-stop este activa pentru ca motorul nu mai vrea sa treaca in ciclul de functionare atkinson datorat filtrului de particule cu regenerari incomplete de obicei la a5-a/7-a eroare va clipi in bord semnul cu filtrul de particule dupa ce motorul trece de 50C urmat de start-stop unavailable si triunghiul portocaliu aprins (tot ce trebuie sa faci este sanu opresti motorul si masina, incerci sa te deplasezi cu viteza constanta si toti martorii se vor stinge singuri cand regenerarea activa sa terminat) In prima faza sunt doar presupuneri, verifica masina la un service dedicat sau la cineva cu interfata ODIS (exclud Vas Vcds sau obdeleven), completeaza cu aditiv adblue si fa o inspectie vizuala si comparativa la toate firele si mufele de la motor... in multe cazuri sau descoperit nuci, ghinde sau scheleti de rozatoare mumificati la motor pana sa comanzi piesa defecta. A si bdw, poate filtrul de motorina nu este schimbat corect si instalatia se dezamorseaza usor peste noapte, merita desfacuta carcasa si verificat starea filtrului.-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00