Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 08.10.2019 în toate secţiunile

  1. Si azi am montat noile anvelope Continental TS860 R17 pe jantele noi de iarna.
    3 points
  2. Primul schimb de ulei l-am facut la aprox 300h si 7500km rulaj...dupa 8 luni de la achizitie. Am pus Rowe atunci. Al doilea a survernit pe la 17 500km si am pus Total acum. Abia la anul in aprilie masina implineste 2 ani si conform graficului atunci ar fi trebuit sa schimb uleiul daca ma iau dupa intervalul flexibil cu 2ani/30 000km. In prezent am 650h in total si 18 500km. Ce am remarcat a fost faptul ca dupa primii 4000km facuti cu Rowe ,80% numai in Bucuresti, computerul masinii imi indica un estimat de 15.000km pentru viata uleiului. Apoi cum nu am mai mers in acest oras minunat a revenit la un estimat spre 30000km. Eu voi ramane fidel schimbului la numarul de ore nu la km parcursi. Nu ma dau banii afara din casa dar nici 400lei/schimb nu este un pret enorm (ulei, filtre, manopera). Desigur acum aceste ore se vor implini intr-o perioada mai lunga de timp. Traiasca trotineta electrica pentru mersul prin Bucuresti
    3 points
  3. Asa si? poti sa nu mai promovezi la fiecare postare a ta Ravenol sus Ravenol jos? Cel mai bun produs de pe piata? exista uleiuri botique foarte scumpe care au fisa tehnica (cel putin) superioara. Shell, Mobil, Castrol, si mai nou Aral toti au experienta cu produsele VAG, asta nu spune nimic. Sa ne legam de ce e important, preturile produselor ravenol au sarit in aer in ultimele 12 luni, dupa puternica mediatizare pe toate retele de socializare. In 2014 cand mergeam in Moldova doar acolo vedeam 3-4 tablouri publicitare la marginea drumului cu Ravenol in rest in toata tara nimeni nu auzise de Ravenol, in Transilvania nici nu exista era la moda Motul, acum daca intri pe youtube pe canelele "sacalilor influenceri" ghici ce ulei este mediatizat puternic? Ravenol. Publicitatea nu este gratis, niciodata. Exact aceasi poveste s-a intamplat cu Nokian, publicitate la greu, calitatea aceasi, sau mai nou si mai proasta. Pret de anvelope premium, dar constanta in calitate de anvelope asiatice. Faptul ca preturile s-au dublat (280-300ron un bidon de 5 litri in prezent) iar calitatea a ramas neschimbata, ar trebui sa te faca sa judeci de 2 -3 ori inainte sa apesi butonul de achizitie. 300 ron inseamna 8-10 litri de la alti producatori consacrati. Asa ca, te rog frumos sa nu mai aduci in discutie chiar asa des produsele Ravenol.
    3 points
  4. Dupa ce am "maritat" Q5-ul am cautat un inlocuitor tot din familia VAG si fiindca Kodiaq-ul imi facea cu ochiul inca de cand a aparut am decis sa fac pasul hotarator. Fiindca aveam nevoie de masina relativ repede si nu aveam chef de asteptat 3-4 luni am mers pe varianta masina second. Si avem una bucata Kodiaq Style 2.0 TDI 190 cu urmatoarele dotari : Verde smarald, Interior piele/piele artificiala, Incalzire stationara cu telecomanda, Scaune fata reglabile electric cu memorie, ventilate si incalzite, Volan incalzit, Scaune spate incalzite, Parking assistant, Jante aliaj Trinity, Duze stropitoare parbriz incalzite, Trapa plafon panoramica, Sistem navigatie Amundsen, Sunset, Area view si pachet led exterior, Sound system Canton, Inteligent light assistant, Lane assistant si blind spot detection, Roata de rezerva de dimensiuni reduse, Driving mode selection, Detectare oboseala sofer, Virtual cockpit si Skoda connect. Masina avea 15.000 km cand am luat-o si necesita putina atentie pe partea exterioara asa ca saptamana trecuta am fost la "salon" unde a primit un polish si protectie ceramica Gtechnic. Ce nu imi place : faptul ca are jantele cu ET mare si sunt intrate foarte mult sub caroserie se va rezolva prin achizitia altor jante de 19 cu ET mai mic si J mai mare, lipsa suportului de numar fata... Ce nu are si mi-as fi dorit : sasiu adaptativ si navigatia Columbus deoarece la Amundsen cei de la Skoda s-au zgarcit si nu au pus si Dvd player ca la Tiguan. Planuri de viitor : folie navigatie, rama grila fata Sportline care cred ca va ajunge saptamana asta, infoliere trim-uri geamuri deoarece cele argintii deja sunt "varza", embleme negre fata si spate de pe superskoda, arcuri H&R sau Eibach, semnalizari oglinda dinamice, retrofit la Columbus si sigur vor mai urma...
    2 points
  5. Mobil 1 Super 3000 este vechiul Esp Formula de asta l a recomandat in DE. Eu unul merg pe SHU 0w30 cu schimb la 10000. In Rusia cu condiții mult mai dificile decât la noi are rezultate excelente până la 12-13mii de km. Eu de asta continui pe el.
    2 points
  6. Ok, asa o fi. Stiam ca 0w30 fiind mai fluid, imediat in timp scurt e distribuit in tot circuitul de ungere. Uleiul asigura si racirea pieselor, transportand caldura de pe piesele foarte fierbinti. Nu e responsabil doar de ungere. 5w30 poate ar rezista mai bine la forje, viteze mari pe autostrazi sustinute timp lung, cum au ei in DE. Iarna este net superior 0w30 in zonele geroase la noi in RO. Plus ca se incalzeste mai repede motorul in timpul mersului, iar pornirile sunt mult mai usoare, fiind fluid si neopunand rezistenta.
    2 points
  7. Multumesc frumos dragi colegi. Am reusit si eu sa activez bip-ul la inciderea si deschiderea masinii.
    1 point
  8. Am ridicat si eu ieri Golf-ul, nu am nici un zgomot ciudat, dar intr-adevar, ambreiajul asa cum e construit favorizeaza uzura prematura. Are o portiune larga a cursei in care merge patinat, daca ii dai drumul complet la viteze mici in treapta 1 simti cum cupleaza putin brusc, deci pentru persoane care nu tin cont de asta si il conduc mult timp patinat, se poate usor supraincalzi in trafic bara la bara si praji. Am constatat asta si la masina cu care am facut test drive, cred ca e caracteristic tuturor ambreiajelor pe acest model.
    1 point
  9. Acul e taiat cu Dremel-ul. Am incercat si ac de seringa insulina. Mult prea mic. Acul la seringa de 5 ml e cel mai bun compromis. Poti folosi si pentru gauri mari - punctand si acoperind toata zona. Pixul gaurit e pentru ergonimie , sprijin si usurinta in utilizare. Nu poti sta cu mana in pozitie fixa timp de 1 ora. O sa obosesti.
    1 point
  10. Îmi cunosc mașina de nu mai pot... Postinjecția 1 este 0 și la ralanti.
    1 point
  11. 1,2 - da 3-nu are treaba la tine 4-microfonul îți trebuie ție, dar trebuie sa confecționezi cablajul pana în rns, nu-l poți scoate de pe mașina lui....la chinezărie nu-i trebuie 5-codare
    1 point
  12. De la 25 de microni, firul de păr are aproximativ 70... Ceea ce vedem în filtru nu cred că este conglomerat. Sunt într-adevăr particulele de metal provenite din pompă, rampă, mizeria din rezervoarele de combustibil...., oricum după filtru. La cât sunt de mari, filtrul de combustibil le-ar fi oprit. Am rezerve că particulele de 1-5 microni pot înfunda un injector. La aceste dimensiuni injectorul le-ar elimina/distruge. Dacă nu ar fi așa, ar fi obligați producătorul să monteze de la început filtru de 1-2 microni. Dacă mă decid vreodată să pun filtru de 1 micron, voi înlocui filtrul original, pe tur. Așa elimin posibilitatea contaminării cu impurități a ceea ce este după filtru. Subliniez, după filtru.
    1 point
  13. Din pacate nu am asistat la operatiunea de inlocuire a injectorului. Pe cel vechi l-au scos cu o seara inainte pt. a vedea sigur ce serie are si a putea sa-l comand pe cel sh, iar pentru montarea acestuia nu le-a luat mai mult de o ora.(am sunat la un moment dat sa intreb care este stadiul lucrarii si mi-au spus ca tocmai atunci incep, iar dupa aproximativ o ora m-au sunat sa-mi spuna ca masina este gata) Oricum, mecanicii nu au avut nici o emotie vizavi de aceasta operatiune. S-au comportat precum un medic stomatolog la care te-ai duce sa-ti scoate o masea care deja se misca. Deci, in concluzie, nu pare o chestie foarte complicata pt cineva care se pricepe. Nu stiu daca si cum l-au reglat, cert este ca motorul merge perfect, nu mai apare acum nici o eroare, corectiile pe injectoare sunt minime, deci...curaj si succes!
    1 point
  14. Stiu asta, dar totusi, sa schimbi uleiul la 3-4000 km mi se pare deja aiurea... Uleiurile au evoluat...
    1 point
  15. 1h/zi de mers continuu, nu e tot una cu 1h/zi de mers in care ai 10 sau poate 20 porniri opriri pe parcursul unei zile
    1 point
  16. In primul tabel este vorba de M1 ESP 5W30 iar in al 2 lea tabel de M1 ESP 0W30. Comaparand vascozitatile la rece, 5W30 pare mai fluid din datele prezentate...
    1 point
  17. Da Mumus, se pot face analize de ulei dupa un anumit nr de km, la laboratoarele Licla Ploiesti sau Terraverde Ploiesti Sau se trimite la Blackstone
    1 point
  18. Variator ax cu came pe duca (motorul fiind cu distributie variabila), o problema des intalnita la aceasta motorizare. Daca cititi cu atentie ultimele 15-20 de pagini o sa va dati seama despre ce este vorba. Doar cu schimb se rezolva din pacate. Ca noroc piesa este deja revizuita de catre VW si dupa schimb nu o sa mai reapara problema.
    1 point
  19. off topic: nuuuuu... reprezentanta nu a facut nimic in acest sens... doar a improscat cu o vaselina alba pesste tot de am cheltuit 2 tuburi de spray sa spal. pretul este de pe site online de piese, maopera a fost free - le am schimbat eu. eu am curatat si culisele de vaselina lor si le am uns cu vaselina Plastic Tube de la ATE .... super mulltumit !
    1 point
  20. E HX8 C3 . Sincer nu am vazut nici o analiza cu el. Nu stiu daca este GTL ca si seria Ultra. Poti incerca AV-L sau C2/C3 0w-30 daca vrei 504/507.
    1 point
  21. Si Shell ECT C2/C3 este produs in Germania si are cod de verificare a calitatii. Nu inteleg de ce Ravenol VMP este net superior unui ulei GTL? Pe oilclub.ru nici nu gasesti Ravenol din cauza scandalului cu batch-uri diferite ca si calitati iar pe oilclub.de sunt recomandate Mobil 1 ESP si Shell. Aici fara probe de ulei uzat imediat apare Ravenol ca top care este doar un mixer de uleiuri si atat. Fabrica este acceasi cu cele de la Mannol/Fanfaro etc.
    1 point
  22. Tu ai motor 1,4 TSI EA 111. Urmasul motorului tau este 1,4 TSI EA 211, nu actuala generatie de motoare. Si intr-adevar prima generatie de 1,2 si 1,4 TSI cu distributie pe lant nu au fost reusite. Dar din 2013 s-au schimbat total aceste motoare, reproiectate astfel incat nu mai seamana deloc cu prima generatie, iar distributia a fost cu curea long life de minim 210000 Km si sunt mult mai fiabile ca cele cu distributia pe lant. Deci VW a renuntat la motorul tau in 2013. Aceste motoare (fiabile) EA 211 de 1,2 si 1,4 TSI s-au inlocuit cu 1 TSI si 1,5 TSI. Inlocuirea sigur nu a fost din cauza ca nu au fost bune. Parerea mea este ca din cauza noilor reglementari legate de poluare, noile metode de testare WLTP. Astea 1 si 1,5 TSI au acum si filtru de particule GPF.
    1 point
  23. Pe AHW-Shop.de am gasit pentru A4 B7 G052532A2 - Original Audi Getriebeöl 5-Gang 6-Gang Schaltgetriebe 1 Liter la care am gasit specificatii ca e 75W80 GL4. Castrolul ce l-am pus eu e acelasi lucru cu asta avand specificatiile Audi TL 52532. Ce zici tu cred ca e cel aparut mai nou G052911A2 care intr-adevar am gasit ca e 75W90 GL 5. Aici aveti linkul cu ce vand cei de la AHW-Shop.de la uleiuri originale de cutie pentru A4 B6 B7. Mie la cutia mea HCK 6M tractiune fata imi zice in ETKA G052532A2.
    1 point
  24. Da, schimb des datorita faptului ca miroase a benzina uleiul si ca folosesc masina numai in Bucuresti, km nu sunt multi dar ore de functionare da.
    1 point
  25. Nu intotdeauna un ulei "modern" este compatibil cu normele inferioare. Masinile noi cu GPF vin de ex. cu ulei norma 508.00, 0W20 care nu include norma 502.00 sau 504.00 de ex. Tu desi ai 1,4 TSI si un ulei bun pentru intervalul de schimb flexibil ar trebui sa fie norma 504.00, poti sa bagi linistit 502.00 datorita faptului ca schimbi uleiul exagerat de des. Adica esti la nivelul anilor '70 sau '80. Desi este off topic pentru ca vorbim de "ce ulei recomandam" nu "la cati Km schimbam uleiul", intervalul de schimb dat de tine se folosea pe vremea cand uleiurile erau doar minerale si nici macar nu erau multigrad. (de bagai iarna ulei mineral M20 si vara M40). Tu schimbi uleiul de 3 ori mai des decat trebuie.
    1 point
  26. Nu trebuie sa fii intelingent ca sa pricepi ca uleiul duce "pana la 30.000" in conditii perfecte, ci trebuie sa faci calcule elementare de aritmetica. Una e sa pui masina pe cruise control la 100km/h si sa faci 30.000km in 300h, alta e sa faci 30.000km in 2000h cu viteza medie de rulare din capitala. Chiar si 15.000km facuti in magnificul oras inseamna 1000h sau 750h daca esti viteaz si ai deja medie mare de 20km/h. Practic "neamtul" face 100.000km cu 100km/h in orele in care face un Bucurestean 15.000-20.000km. Ce am recomandat eu reprezinta schimbarea uleiului la maxim 350-530h, adica 7-8000km facuti cu 15-20km/h, o viteza de capitala, mai ales pentru o masina cu " un soft destul de agresiv, cu presiuni relativ mari in turbo." si drumuri scurte. Plus ca omul a mentionat clar de soft agresiv si presiune mare in turbo, ceea ce duce la stres mai mare pe motor, temperaturi mai mari in turbina, ce omoara uleiul mult mai rapid. @vladandrei51 depinde de set-up, de conditiile de utilizare. In cazul de fata drumuri in capitala de 5-10km inseamna sa mergi cu uleiul rece mult si bine pana e gata de forja iar traficul din capitala e haotic, de multe ori ajungi sa o calci ca sa te incadrezi pe o strada, dar in general mergi batraneste tot drumul daca e vorba de naveta la ore uzuale cand stai practic pe loc, deci in aceasta situatie un VMP ar fi mai bun. Daca masina e calcata rau dupa ce se incalzeste, VST USVO ar fi mai recomandat, cu mentiunea ca totusi e ceva mai gros pana se incalzeste, iar in cazul de mai sus in 5-10km abia se incalzeste si deja a ajuns la destinatie, practic ajunge sa o calce rece si are multe porniri la rece. Din pacate, ca orice in viata, e vorba despre un compromis, nu poti avea ulei care sa protejeze perfect la rece cat si la cald, ci un ulei care sa ofere un compromis decent pentru scenariul tau de utilizare.
    1 point
  27. Am mai scris demult si iarasi o sa scriu: acele tacanituri de care unii se plang si de fapt zgomot care se aude la orice masina echipata cu motor TSI sau si la alte marci cu injectie directa si Turbina, provine de fapt de la pompa de inalta presiune care creaza o presiune de 150-200 bari si asa este injectat benzina . Doar ca multe lume inca traieste cu credinta ca un motor pe benzina trebuie sa sune ca un motor aspirat fara injectie directa de mare presiune, care are un zgomot fin. Este un zgomot absolut fara urmari mecanice negative si sa fiim seriosi, nu cred ca cineva aude acest zgomot din interior cu geamurile inchise. Asa ca chill down, 1.8TSI 180CP este un motor chiar bun si eu as fi mai mult fericit sa am asa motor decat pesimist. Pe deasupra nu mai are problemele predecesoarei de 160CP cu distributie pe lant, care avea si consum de ulei urias dupa o perioada si lant alungit...
    1 point
  28. @RazvR zgomotul la care faci referire este specific tuturor motoarelor cu injectie directa si este datorat pompei de inalta presiune. Asa cum a recomandat si @deenman, la pornire lasa motorul sa isi faca preincalzirea catalizatorului. Dureaza doar 10-30 secunde, in functie de temperatura exterioara. @RazvR@deenmanMotoarele din seria 1.8 / 2.0 TSI sunt pe lant chiar si pe MQB. Dar nu este nimic de speriat la asta intrucat au remediat problemele specifice distributiei cu lant de pe sasiul precedent, PQ35. Pe MQB doar 1.0/1.2/1.4 si 1.5 TSI sunt pe curea ranforsata.
    1 point
  29. http://www.air-suspension-shop.com/Volkswagen_1 Din germania sunt 2 variante.prețul intre 350 si 400e poti sa il iei pe care vrei sunt la fel de bune.webaco. a venit a doua zi cu ups. Sa schimbi neapărat si releul,A venit impreu a si releul.se află deasupra pedalelor! Se uzează platina . Neapărat să verifici daca ai pierderi de aer la perne.tot la germani găsești si perne si telescoape tot. Perna e bine sa o schimbi cu tot cu telescop.de obicei gasesti telescopul curs.
    1 point
  30. M-am decis in sfarsit sa prezint si eu modul in care imi fac curatarea si mentenanta trapei pentru masina mea : Tiguan 5N2 - 2013 - 4motion . Metoda care urmeaza a fi descrisa este inspirata din multe surse video si text dar si asistare personala la o astfel de operatie intr-o reprezentanta oficiala VW din Romania .Este mult imbunatatita fata de ce am vazut ca se aplica prin reprezentanta care nu poate fi descris decat ca "apa de ploaie" , operatie pentru care am fost taxat ~175 ron pentru "Mententanta" care a durat maxim 20 minute timp in care am urmarit "de pe bara" ce se intampla cu masina mea . Operatia care urmeaza sa o descriu poate sa dureze intre 2 si 4 ore, asta depinde de fiecare in parte cat de atent la detalii este si cat de mult se bucura de satisfactia lucrului bine facut. Pentru mine operatia a durat aproximativ 4 ore. Operatia de Mententanta/Curatare Trapa se imparte in 2 mari categorii : 1) Lubrifiere/curatare trapa 2) Curatare si desfundare scurgeri (4 la numar pentru trapa PANORAMICA) In urmatorul post va fi atins doar punctul 1 de mai sus . Avand in vedere ca am facut recent operatia de curatare scurgeri , fara sa documentez spre rusinea mea , aceasta va urma la urmatoarea scadenta a acestei operatii. Warning ! Solutiile , echipamentele si uneltele de mai jos au fost alese personal considerand ca aduc un plus operatiei si usureaza volumul de munca . NU sunt recomandate oficial de producatorul VW . Operatia a fost efectuata de 5 ori pana acest moment in decurs de 1 an , iar micile efecte secundare ale procedurii/solutiilor de mai jos vor fi detaliate corespunzator . Efecte secundare care nu afecteaza mecanic , structural sau operational trapa panoramica ! Prin urmatoarea procedura am constatat ca se rezolva urmatoarele "bube" ale trapei panoramice : - Sacadarea trapei la deschidere si inchidere - Glisarea greoaie a trapei pe sina de culisare - Zgomote ale trapei (troncanit la trecerea prin gropi sau denivelari) - Scartait puternic/moderat la urcarea bordurilor sau in cazuri generale de flexare a caroseriei La mine trapa avea deja 2 luni de la ultima curatare si se prezenta un urmatorul fel : Sa incepem : 1) Pentru aceasta operatie eu folosesc urmatoarele "ingrediente " : La acestea se adauga si un pulverizator standard de gradina si aprox 3 litri de apa : 2) Operatia de curatare o sa devina destul de "messy" asa ca de la inceput , parasolarul trebuie rulat pana la capat si portiunea deschisa a trapei trebuie blocata/protejata cu ceva pentru ca mai mult ca sigur o sa ajunga praf, vaselina , picaturi....etc pe tapiterie in interior . Eu am rezolvat aceasta problema prin decuparea unei bucati de carton care deserveste ca protectie dar si ca "masa de lucru" pe care imi pot depozita ingredientele in timpul operatiei. 3) Se pulverizeaza cu (5)WD40 multifunctional in toate canalele laterale din partea frontala a trapei (cele din imaginea de mai jos) apoi se folosesc pensulele pentru agitarea mizeriri de pe suprafetele pulverizate. Aceasta etapa este una dintre cele mai laborioase care nu se poate estima , este in functie de fiecare trapa cat de murdara/curata este. Aici este nevoie de multa rabdare , nu va grabiti , repetati operatia de pulverizare daca este necesar , recomand ca procesul de pulverizare / agitare sa fie facut de 3 ori . In timpul acestei operatii mai mult ca sigur veti gasi reziduri de mizerie inchegate cu "fosta" vaselina care a fost folosita pentru trapa . Moment in care una din uneltele de la punctele 12->20 va fi la indemana pentru adunarea acesteia. Greu de descris ca si proces , deoarece este de la caz la caz. 4) Dupa ce ati agitat foarte bine zona cu pensula si WD40 se trece la prima etapa de clatire . Se va folosi pulverizatorul de gradina dar nu cu prea multa presiune , se va stropi intreaga portiune frontala a trapei in directia : Din Spate spre Fata . Jetul de apa nu trebuie sa fie orientat catre partea din spate deoarece toata mizeria va calatori in portiunea greu accesibila a trapei: 5) In timpul acestei operatii se testeaza si scurgerile frontale ale trapei daca sunt sau nu infundate . Apa trebuie sa curga pe partea care se face clatirea si foarte important de retinut : TREBUIE SA CURGA APA IN ACELASI RITM IN CARE ESTE TURNATA ! Asa va dati seama ca scurgerea este cu probleme la "vezica" sau este sanatoasa si curata ! Scurgerile sunt pozitionate langa bucsele de la basculele fata stanga/dreapta. Operatiile de la punctul 3 si 4 se repeta pana se considera curata partea frontala a trapei. 6) Se trece la partea din Spate a trapei : 7) Dupa aplicarea solutiei (5)WD40 se repeta operatia de clatire in urmatorul fel : Se introduce (15)Spatula de plastic intre cheder si marginea trapei pentru despartirea unui orificiu prin care se poate pulveriza apa pentru curatare. Operatia se poate face in ambele sensuri in aceasta situatie , mentiune ca trebuie aplicata si la partea din spate a trapei. De asemenea se poate face si cu trapa deschisa daca indemanarea este pe masura. Nu uitati ca aceasta operatie se face pe tot perimetrul partii din spate a trapei. 8.) In timpul acestei clatiri din partea din spate , se verifica si scurgerile spate daca sunt "sanatoase" . Acestea sunt pozitionate exact in spatele rotilor , in spatele carenajelor . Exact ca la cele din fata , fluxul apei care se scurge trebuie sa fie egal cu cel de apa turnata , in caz contrar .....e de rau sau cel putin e "pe vine" raul. Operatia de clatire/curatare se efectueaza pana se considera curata in ochii celui care munceste. 9) Dupa operatia de clatire , se usuca cat de bine se poate toate zona cu lavetele microfibre/servetelele iar apoi se aplica un strat subtire de (6)Vaselina siliconica WD40 pe toata suprafata proaspat curatata . Apoi pentru curatarea canalelor interne se foloseste o carpa cu microfibra curata in urmatorul fel : Se "indeasa" laveta folosind (18)Accesoriul T cu carlig in capat , apoi se foloseste acesta pentru miscarea lavetei dealungul canalului in care este introdusa . Operatia se face din SPATE catre FATA ! Laveta va aduna tot excesul de vaselina siliconica dar si toate rezidurile ramase in urma clatirii. Operatia se repeta de cate ori este necesar pe ambele canale ale trapei si pe ambele parti. Daca este necesar , schimbati microfibra care oricum va fi contaminata cu vaselina veche ramasa. 10) Pentru uscarea suplimentara se foloseste sprayul cu aer comprimat pentru eliminarea apei ramase . Nu se sufla direct in gaurile de scurgere ale trapei , in rest se poate folosi la liber arbitru pentru uscarea sinelor. Ca sa va faceti o idee -> 1 tub ajunge pentru 1 curatare. 11) In procesul de curatare/agitare cu pensula /clatire nu trebuie uitate "balamamele" trapei . Si acestea trebuie curatate si sterse in functie de dexteritatea fiecaruia. Toate operatiile de mai sus se aplica si pentru acestea . Se pot folosi si lavete de microfibra umede pentru aceasta operatie. 12) Daca toate procesele de mai sus se considera implinite de catre utilizator , atunci se poate trece la partea de lubrifiere. Cu mentiunea importanta ca toate zonele trebuie sa fie uscate (fara apa) pentru a incepe acest proces. Aici intervin sculele mentionate mai sus dupa indemana fiecarui utilizator. Eu personal am gasit cel mai convenabil folosirea betisoarelor de urechi si pus si simplu a degetelor cu manusi pentru lubrifiecrea canalelor de curculare a trapei : Sunt 3 puncte de "slide" . Principalul este cel in care este introdus betisorul galben de mai jos , al doilea este in sageata de sus iar al treilea sub sina din sageata de mai sus. Acestea se pot observa destul de usor ca sunt potiuni cu zgarieturi longitudinale specifice miscarolor inainte/inapoi. Aici se aplica (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY , cantitatea aplicata nu trebuie sa fie in exces , suprafata totala trebuie steasa usor cu o laveta microfibra pentru indepartarea vaselinei excesive. Cu rabdare o sa vedeti ca este destul de usor de aplicat. (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY se aplica si pe bratele laterale ale paravantului ,aceasta parte se freaca de trapa la fiecare inchidere si trebuie lubrifiata si curatata corespunzator. Pentru lubrifiere vin utile (17)Accesoriu inelar carlig pentru lubrifiere spatii stramte dar si (19)Betisoare curatare urechi . Fiecare decide in functie de indemanarea propie. 13) Dupa operatia de lubrifiere , se trece la curatarea si tratarea chederelor folosind solutiile de la punctele 9,10,11 in functie de alegerea fiecaruia. In functie de locul in care trebuie aplicata fiecare recipient are rolul lui specific . Chederele trebuie acoperite pe tot perimetrul si absolut toata suprafata cu solutia lor de tratament. Se asteapta cateva minute apoi tot excesul de solutie se va sterge usor cu o laveta cu microfibre . Aceiasi operatie se aplica si la chederul de mijloc care trebuie si el curatat si lubrifiat : 14) Dupa ce se aplica solutia de tratament de chedere se inchide complet trapa . Se foloseste solutia (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY impreuna cu (15)Spatula de plastic in urmatorul mod: Se pune cate putina vaselina pe varful spatulei apoi se introduce spatula intre cheder si marginea trapei pe tot perimetrul acesteia . Spatula nu se forteaza! se apasa usor intre cele doua folosind miscari sus/jos pana cand aceasta operatie devine usor se efectuat si spatula intra usor intre cele doua. Se repeta operatia pe tot perimetrul trapei : Inclusiv in partea din spate : Sa fiti pregatiti cu multa rabdare pentru acest proces ! Mie personal mi-a luat 1 ora din totalul operatiei . In timpul acestor manevre foarte multe impuritati vor iesi la iveala in vaselina ramasa pe varful spatulei. Pregatiti o carpa cu microfibra pentru stergerea varfului spatulei periodic pentru a nu introduce vaselina contaminata in orificiile stramte. 15) Dupa ce terminati intreg perimetrul trapei se sterge tot excesul de vaselina cu servetele uscate sau lavete microfibra iar rezultatul final ar trebui sa arate in urmatorul fel : 16) Se pune trapa pe pozitia "Aerisire" pentru a avea acces la marginea din spate a acesteia. Se foloseste (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY aplicata direct cu degetul pe suprafata de contact a trapei cu chederul transversal de mijloc , dar si pe terminatia de plastic a trapei : Inca odata , excesul de vaselina se sterge cu laveta sau servetelul. 17) Pentru balamamele trapei se foloseste (1)Vaselina pe baza de Litiu cu punct de picurare ridicat +240C am observat ca aceasta tine mai bine decat (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY in aceste locuri , dar nu este exclus ca se poate folosi si (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY . Pentru aplicarea vaselinei pe balamale se folosesc (20)Diverse pensule scolare( marimi 6->10) 18) Se deschide apoi trapa la maxim si se incepe tratarea chederelor pe partea interioara pe tot perimetrul : 19) In interior trebuie curatata si sina parasolarului folosind betisoare de urechi . Se face cu miscari din Spate spre Fata ! Tot un betisor de urechi va fi folosit pentru lubrifierea acestei sine folosind (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY . Asigurativa ca ati reusit sa parcurgeti cu vaselina intreaga suprafata a sinei parasolarului. Cu rabdare ! Nu va grabiti ca sa nu uitam ca acum lucram la "interioare" si nu trebuie sa dam pe "langa" sau sa picure ceva pe jos..... Tot excesul de vaselina se sterge cu o laveta curata . Si cred ca am cam incheiat .......cu rabdare putem sa obtinem ce ne-am propus . La final trapa va arata asa : Iar de functionat , va functiona impecabil: Efectele negative ale procedurii de mai sus ar fi: - Dupa 1 sau 2 zile tot perimetrul exterior al trapoi va trebui sa fie sters cu o laveta microfibra pentru ca va elimina tot excesul de vaselina odata ce caroseria va incepe sa "lucreze" . - Vaselina (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY am vazut ca tine destul de bine la praf , in sensul ca nu aduna asa de mult ! dar din pacate mai aduna acei fulgi albi care sunt specifici sezonului actual. La o simpla spalare de masina acestia cad fara probleme. Am reusit totusi in perioada asta de cand am masina sa experimentez ce inseamna trapa deschisa si trapa inchisa ( folosita doar ca moon roof) iar concluzia mea a fost una "socanta" Am stat si 2 luni fara sa deschid trapa iar apoi am folosit si trapa periodic, iar in final am lasat trapa deschisa in parcare acolo unde vremea a permis . Concluzia? Nu este nimic mai daunator trapei decat sa fie lasata deschisa atunci cand este masina parcata , exemplu mai jos: Este incredibil cata mizerie se poate acumula in locurile FIX in care nu te astepti atunci cand trapa este lasata deschisa sau doar rabatata. Nivelul de mizerie cumulat in 2 saptamani aproape ca era echivalent cu cel din primele poze ale acestui post cu adagarea ca in sinele trapei mai gasesti si alte surprize : frunze , bete, rahat de pasare......va imaginati voi. Reziduri care se duc direct spre scurgerile trapei cu prima ocazie. In cele 2 luni in care nu am deschis trapa , nivelul de mizerie era semnificativ mai mic dar totusi era prezent. Pe scurt : NU lasati trapa deschisa atunci cand masina este parcata ! Stiu ca este util dar luati in considerare cele de mai sus apoi decideti singuri daca merita sau nu sa lasati trapa deschisa.
    1 point
  31. La balmalele hayonului sub capitonaj exista stanga-dreapta doua capace de plastic (deci intre capitonaj si tabla plafon ) cu bumbi cu cap T parca 7-8 la nr pe acolo apar probleme de infiltrare si apa ajunge peste tot pana la parbriz (franari -decelerari etc) ele au fost gandite sa le demontezi ptr a inlocuii amortizoare ce tin hayonul sau prb care apar la firele ce duc in hayon si se intrerup datorita deschideri deschideri hayonului ,seremediaza prin a se desface si pune din nou o pelicula de silicon pe margine si se monteza la loc. Daca nu o rezolvi da mi un tel.
    1 point
  32. Ma bucur ca mai sunt oameni care privesc logic problema. Pana la urma un schimb de ulei la 10 luni cum se plang unii nu mi se pare un chin de facut iar dpdv financiar 250-300ron(ulei decent + filtru ulei + manopera) la un benzinar obisnuit e ceva absolut rezonabil, e gata totul cat bei o cafea si bagi cateva tigari. Mai dificil si chinuitor e spalatul masinii sau schimbul anvelopelor de vara/iarna. E totusi masina, are nevoie de mentenanta preventiva pentru cei ce nu doresc sa stea prin service si sa primeasca facturi de mii de lei/euro in timp, dand vine ca nu se mai fac masini ca alta data cand culmea, se cerea mentenanta mult mai des si in functie de scenariul de utilizare. Poate fi privit ca un casco pentru motor si turbina.
    0 points
  33. Strict oras si frecat la rece un 7500 3 decent. Pt ceva mixt un 10k. Extraurban maxim 15k. Am avut prin 2000 un Renault Megane 1.9dTi 98cp, in cartea de service reviziile erau la 7500km! Masina aia inca mai merge, nu are nicio pb la motor si nu consuma un gram de ulei. Unii care ma stiu de pe vremea autoshow forum, stiu cum nu menajam deloc masina. Nu stiam eu atunci prea multe ( uleiuri, specificatii, vascozitati, etc )
    0 points
  34. Da, goarna/alarma lipsa
    0 points
  35. Cam atat era suficient. Si da, este foarte buna configuratia. În rest este hilar, cum sunt si camioanele care vor merge in viitor cu benzina.
    -1 points
  36. Numai inteligenti pe aici .Cum frate sa recomanzi schimb la 7-8000 cand uleiul este pentru 30000? Nici eu nu recomand 30000,dar 15000 este numai bine. Si da am VMP USVO in motor si nu e chiar asa de laudat.
    -1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!