Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 05.10.2019 în toate secţiunile

  1. Nimic important nou... mai o navigatie si mirror link activata, mai un sistem de franare de 340mm de pe bitdi pe fata... din astea.
    9 points
  2. Sunt diferite, codul de uzină diferă cum diferă și calitatea în sensul că anvelopele făcute la Timișoara sunt mai bune calitativ decât cele din Franța.
    2 points
  3. 504/507 e mult mai bun in orice situatie.
    2 points
  4. In cazul meu, probabil, pretul a fost mai mare, fiind vorba despre ceva custom . Totusi, 500+ euro mi se pare exagerat pentru o activare, chiar si pentru una codata cu fabrica! . L.E: Am intrat in OT, asa ca-mi cer scuze! Sa le folosesti cu placere si neaparat pics cu BBK pe masina!
    1 point
  5. @ShadoWzZ Took you long enough! Good choice cu frânele! . Au venit și cu capace cu sticker sau ? Care navi, asta? Pareri despre băieți?
    1 point
  6. Salut, In cazul in care ai clasica si aproape inevitabila problema cu pistonul ( si mai mult ca sigur asta ar fi daca nu ai compresie ) cred ca nu merita reparatia raportat la valoarea masinii. Dar aici ca sa fii sigur trebuie investigat..te poti risca sa o desfaci ( desi riscul nu e prea mare ca oricum nu functioneaza corespunzator ) si sa vezi care este necesarul..si daca suma este prea mare..atunci decizia iti apartine ; sau daca esti dispus sa cheltui cateva mii de euro, mergi pe reparatie. Ce sfat pot sa iti dau pe viitor, ar fi sa te documentezi putin despre viitoarea achizitie, mai ales ca circuli foarte putin si inteleg ca ai nevoie de o masina cu care sa te fatai de colo colo cu costuri rezonabile. Ca idee te'ai putea orienta spre un leon 1.6 mpi 102 cp, sau orice alta marca cu un motor aspirat, unde nu prea are ce sa se strice, asta daca prietena ta nu vrea musai ceva cu valente sportive.
    1 point
  7. Mi-am facut curaj si, la indicatiile mecanicilor, am cumparat un injector sh (continental cu terminatia s) de pe o masina din 2008. Costuri: injector-350 de lei, kit reparatie injector plus manopera-250 de lei. Acum motorul functioneaza perfect, au disparut intreruperile si inecarile pe care le simteam si pe care le-am amintit in postarile anterioare. Asa ca, pentru toti cei care au astfel de simptome, va sfatuiesc sa luati in calcul chiar de la inceput verdictul cel mai negru-inlocuirea injectorului. Atata timp cat pe diagnoza apare eroare pe unul din injectoare (si aceasta se repeta dupa ce este stearsa) sunt slabe sanse sa fie rezolvata altfel. Va multumesc si va urez succes si voua in rezolvarea problemelor pe care le intampinati.
    1 point
  8. Lasa-o la proprietar. Motorul ala e un esec, indiferent de ce masina vorbim. Vrei limuzina benzina cumpara-ti accord.
    1 point
  9. Totusi cineva explica odata ca atunci cand era norma 502 /505 nu exista 504/507 care e o formula mai nou aparuta-e corect sau nu?
    1 point
  10. Nu incadreaza 504. Exista 2 doua norme ,502/505 si 504/507.
    1 point
  11. Motorul ala e gandit pentru uleiuri mai subtiri, indiferent din ce tara il cumperi. Motoarele acelea cer ulei norma 504, tu bagi 502 si vascozitate mai mare. Eu vorbesc despre protectie si preventie, tu vorbesti despre faptul ca asa a bagat fostul proprietar ulei si tu ai continuat sa faci asta, la fel cum se lauda unii ca stiu pe cineva care a baut si fumat pana la 100 de ani bine-mersi. Dupa un calcul elementar tu schimbi la 15.000km un ulei care tine pana la 15.000km, pentru ca ce bagi este norma 504, practic cand il dai jos e apa chioara. Nici ulei 502, indiferent de brand, nu iese grozav dupa 15.000km de capitala.
    1 point
  12. Nu stiu daca are sau nu cu uleiul, dar cand am mai incercat sa merg la consum, pe acelasi drum, scoteam 4.8-5 l la suta, sub 4 niciodata. Acum am scos medie de 3.9 unde scoteam de 5+ Sa nu zic ca acum am si benzina de 95, si in afara orasului cea de 100 este mai ok ptr consum mic. In prima zi sa auzit lantul la porniri, azi si ieri deloc, si nici dimineata, ca mers al motorului nu vad diferente fata de castrol. Oricum vedem dupa cateva luni ce si cum. Asa din exterior nu pot spune nimic de rau, sper sa nu fie placebo, dar parca nu se mai aud tachetii asa tare ca inainte.
    1 point
  13. Clar sistemul via senzori presiune roată este destul de performant, comparativ cu cel via senzori abs
    1 point
  14. Astăzi am schimbat uleiul la mașină, cutie lhw. Nu îmi vine să cred de schimbarea în bine. Efectiv sunetul mașinii este mai scăzut. Uleiul pe care l-am scos și cel pe care l-am introdus se văd în fotografie. de asemenea dispozitivul de sezon folosit pentru umplere. Am fost la reprezentanță și au spus că nu se schimbă niciodată. Atenție la golirea și umplerea cutiei, respectați întocmai recomandările producătorului.
    1 point
  15. E greu sa tragi niste concluzii ... multe locuri interesante si frumoase! Fara masina clar nu le poti atinge! Motivatia unui astfel de road-trip (cu plecare din Romania) a fost doar masina noua! E adevarat si faptul ca ne place sa calatorim cu masina indiferent cat/cum/unde! Cel mai probabil daca vom avea ocazia (cu masina inchiriata ) vom merge din nou in zona Malaga-Sevilla si cateva regiuni adiacente. Zona de nord (Tara Bascilor) ne-a atras la fel de mult si parca a fost mai apropiata de gustul nostru. Poate o vom combina data viitoare cu nord-vestul Spaniei! Cat priveste masina asa telegrafic: ACC + DSG isi merita toti banii, am mai spus asta de la primul drum. La drum intins nici macar nu observi cand ai trecut de la 130 la 90 pentru ca cel din fata ta a incetinit, asa cum am scris si in sectiunea "sfaturi de achizitie a Karoq-ului" mi-am reconsiderat pozitia data de lane-assist! Pe autostrada, la drumuri lungi, este exceptional! Farurile Full LED sunt o incantare! senzorii de parcare (varianta full) sunt exceptionali, nu imi pare rau de investitie. Ma refer aici la faptul ca am "ochi" pe toate partile mai ales in parcari super inguste cum am prins in Valencia, Gibraltar sau Burgos. Inca nu m-am obisnuit cu parcarea automata dar mai vedem ... Parchez mai repede fara "asistent" , din punct de vedere al confortului si pozitiei la condus nu am ce reprosa. Nu am simtit oboseala in cele 4 zile de uzura in care am facut peste 1000 km/zi. Mult mai confortabila pozitia ridicata in scaun la drum lung decat pozitia din Octavia, am avut emotii legat de portbagajul Karoq-ului care este mai mic decat la Octavia unde nu se mai termina... Cu toate acestea fara restrictii impuse "pasagerilor" au incaput toate bagajele, pentru 3 adulti/17 zile, in portbagaj. foarte bun ruloul din portbagaj (desi initial am crezut altfel...). A disparut "depozitul de lucuri" din luneta.... imi place faptul ca am controlul masinii de la distanta (statistici, usi, geamuri etc.) Inainte faceam mai mult sport nu! era rau dar asa e mai bine! GPS-ul este OK. Nu am nevoie de mai mult. Imi lipseste alerta de radare care te ajuta mai ales ca nu totdeauna esti fix cu ochii in bord! Au mai fost 2-3 situatii de ratare in care ar fi putut sa ma atentioneze din timp dar .... asta este! In rest sunt recunoscator ca din aplicatia mobila pot trimite destinatiile spre masina. Nu m-as fi impacat cu gandul sa butonez din masina la nesfarsit! Traffic sign recogniton foarte util! Cu exceptia a 2-3 situatii a fost super OK! Problemele au inceput sa apara insa in Ungaria si Romania unde indicatorul de sfarsit al limitarii lipseste cu desavarsire si ramai "blocat" ... In rest, astept sa "mai fac rost de timp" pentru iesiri mai scurte sau mai lungi !
    1 point
  16. Dupa 6 luni de asteptare am ajuns vineri in posesia unei Skoda Karoq 1.5 TSI DSG, Gri Business cu optionale: jante aliaj Triton, airbag-uri laterale spate, bare longitudinale plafon de culoare argintie si ornamente cromate geamuri, duze stropitoare parbriz incalzite, elemente suplimentare protectie sasiu, intelligent light assistant, KESSY - sistem access keyless + alarma, lane assistant si blind spot detection, oglinzi exterioare pliabile electric, ornament pasaj roti, parbriz incalzit, parking assistant, pregatire telefon cu Bluetooth (incarcare wireless), protectie podea portbagaj cu fata dubla, sistem VarioFlex, sistem de navigatie Amundsen (cu optiunile Connect-3ani si Infotainment-1an - urmeaza sa ajunga si cardul cu hartile), travel assistant si traffic sign recognition, virtual cockpit, volan incalzit multifunctional imbracat in piele (comenzi + padele selectare DSG). Am adaugat la livrare covorase cauciuc, covorasul median spate, aparatori noroi.
    1 point
  17. credeti ca suportul de pahare de tiguan se potriveste in locul celui de golf6 plug and play?
    1 point
  18. Am mai scris demult si iarasi o sa scriu: acele tacanituri de care unii se plang si de fapt zgomot care se aude la orice masina echipata cu motor TSI sau si la alte marci cu injectie directa si Turbina, provine de fapt de la pompa de inalta presiune care creaza o presiune de 150-200 bari si asa este injectat benzina . Doar ca multe lume inca traieste cu credinta ca un motor pe benzina trebuie sa sune ca un motor aspirat fara injectie directa de mare presiune, care are un zgomot fin. Este un zgomot absolut fara urmari mecanice negative si sa fiim seriosi, nu cred ca cineva aude acest zgomot din interior cu geamurile inchise. Asa ca chill down, 1.8TSI 180CP este un motor chiar bun si eu as fi mai mult fericit sa am asa motor decat pesimist. Pe deasupra nu mai are problemele predecesoarei de 160CP cu distributie pe lant, care avea si consum de ulei urias dupa o perioada si lant alungit...
    1 point
  19. Am comandat azi vmp usvo, sper sa fie mai ok fata de castrol edge cu titanium... Vedem.
    1 point
  20. De la ultimul post am incheiat si concediul pe care anul acesta l-am facut in principal in Spania. Eu am mai fost in Spania dar nu cu masina si nu cu familia (am ajuns noi intr-un an pana in San Sebastian dar asta nu se pune...). Pentru ca nu suntem prieteni cu temperaturile mari, am decis sa facem concediul anul acesta in septembrie, lucru care ne-a ajutat avand in vedere ca masina a ajuns in iulie... De multa vreme cochetam sa prindem unul din marile tururi cicliste asa ca traseul l-am facut in asa fel incat sa ne intersectam cu Vuelta 2019. Nu suntem ciclisti inraiti (doar in limita conditiei fizice ?) dar stim tot/multe despre ciclism, mai ales doamna. Pentru ca nu ne place sa stam prea mult intr-un loc iata traseul Cluj - Verona - Andorra - Barcelona - Murcia - Malaga - Gibraltar - Tarifa - Sevilla - Toldeo - Madrid - Burgos - Bilbao - Colmar - Munchen - Cluj. In total 9300 km. Am fost 3 adulti (juniorul meu face cat un adult din multe puncte de vedere ...) si portbagajul plin. Portbagajul este suficient de incapator si daca iti place puzzle-ul atunci te descurci. Deci ziua 1 - Cluj-Verona. Pana la Budapesta am luat-o pe drumul cel mai rapid. In Budapesta am decis sa o luam pe M0 spre nord. Nu fusesem niciodata si cum nu aveam nici o graba am lasat navigatia masinii (care a tot vazut traffic jam) sa ne duca dupa cum a decis. Evident ca am ajuns prin centrul Budapestei si cred ca era mai simplu de M0 pe sud dar ... La iesire din Budapesta pe M1 spre Viena se lucreaza pe zeci de km asa ca am mers la pas. De la Gyor am luat-o spre Szombathely pe M86 - drum expres dar putin aglomerat tot din dorinta de a parcurge si alte trasee decat cele cu care eram deja obisnuiti. Dupa cativa zeci de km pe DN am trecut apoi granita in Austria si din nou pe autostrada spre Italia. Desi am mai fost prin zona, am retinut ideea de a reveni pe traseu pe DN si nu autostrada pe portiunea Graz - Villach. Dupa o bucata chinuitoare de autostrada in lucru dincolo de Udine (am crezut ca nu se mai termina...) am ajuns la Verona. Daca e Italia, e pizza si paste iar daca e Verona nu poate lipsi balconul Julietei Ziua 2 - Verona - Andorra pe traseul prin sudul Italiei si al Frantei. Intre Genova si Marsilia am mai fost dar de fiecare data pe DN de coasta. Autostrada este insa extrem de spectaculoasa (viaduct - tunel - viaduct - tunel etc.) si parcarile largi si frumos amenajate din Franta Dupa ce am trecut de zonele viticole din apropierea Marsilei si o ploaie torentiala in apropiere de Carcassonne Am ajuns la final de zi in Andorra. A fost a doua zi de testat eficienta la drum lung a Karoq-ului care s-a comportat exemplar. La urcare spre Andorra prin Foix, pentru ca era deja noapte, am apreciat deplin farurile full LED si efectul de cornering. Fiindca a doua zi - 1 septembrie - trebuia sa ne intersectam prima oara cu Vuelta 2019, in Andorra am avut supriza sa stam in acelasi hotel cu echipa Deceuninck–Quick-Step. Sa zicem totusi ca surpriza a avut pretul ei.... parcarea hotelului fiind rezervata pentru echipa, am parcat la un "pret de Andorra" intr-o parcare publica. Seara la o plimbare prin Andorra (de fapt in La Massana) Ziua 3 - Andorra si contactul cu atmosfera unui mare tur Pentru ca etapa din Andorra a insemnat un circuit prin "tara", am lasat masina intr-o parcare si am urcat si noi la finish pe Els Cortals d’Encamp. Ziua 4 si 5 am lasat, in principiu, masina la hotel si ne-am alaturat miilor de turisti din Barcelona. Totusi, daca am fost in Barcelona nu am ratat Montserrat-ul. Ziua 6 - Barcelona - Valencia - Alicante - Murcia In drum spre Valencia am incercat si drumul de coasta. In zona Valencia vezi intregi de livezi de portocali Valencia ... si una dintre cele mai mari piete din Spania. Daca esti in Spania nelipsitul Bocadillo! Alicante La finalul zilei in Murcia - la o teresa din piata catedralei cu cateva platouri de tapas si apoi la plimbare pe stradutele din oras Ziua 7 - de la Murcia la Malaga am luat drumul de coasta. In zona sunt vai intregi cu mii de hectare de sere/solarii de diferite dimensiuni in care cresc de toate. Drumul trece printr-o serie de statiuni cu diverse "stele"... Un mic ocol la Cabo de Gata. Majoritatea cursurilor de rau in aceasta zona sunt secate complet. Malaga seara. Daca inital parea cam pustiu ... cand am ajuns in zona centrala ne-a fost greu sa gasim un loc pentru o paella (de pui dupa gustul nostru...) si 1-2 sangria numai bune pentru caldurile care le-a prins! Ziua 8-a - ne apropiem de cel mai sudic punct al excursiei. In parcare alaturi de un alt Karoq de Spania. Gibraltar - nu, nu a luat foc si nici nu e vulcan.... Un fenomen extrem de interesant. Vantul bate dinspre est (stanga imaginii) si ridica vaporii care condenseaza cand ajung in varful stancii. Spre vest se formeaza un nor lung de cativa km. Ne-am asezat frumos la coada pentru a trece granita. Intre timp se mai deschide atmosfera si norul pare ca se destrama. Dupa o jumatate de ora intram in UK ... traversand pista aeroportului din Gibraltar ... Ne-am asigurat ca nu vine nimic nici din stanga si nici din dreapta ? Dupa ce gasim un loc de parcare (parcarea de la baza telecabinei care urca pe stanca e o gluma ....) facem si o mica plimbare prin oras spre telecabina. E un amalgam de toate "culorile". Departe insa de insula mama din toate punctele de vedere! Sus pe stanca se poate ajunge cu telecabina. Noi am cumparat biletele inainte (valabile 3 luni) si in felul acesta am scutit 30 min. de stat la coada. Se poate ajunge si cu ceva taxiuri. Pe stanca "legea o fac" maimutele care sunt in elementul lor. Teoretic sunt bine hranite (tot teoretic amenzile sunt substantiale daca le hranesti) dar daca gasesc fructe la le tine ai incurcat-o (cea din poza cu caruciorul pana nu a furat punga cu fructe nu s-a lasat...) Cei mai curajosi dintre noi eu mers si pe platforma de sticla. Eu am preferat sa simt beton sub picioare, mai ales ca in partea stanga a morcovului (stanga jos in poza) unul din straturile de sticla securit era spart.... Fiecare cu placerile lui! Din cauza umezelii foarte mari atmosfera este aproape irespirabila Dupa ce am dat un ocol Gibraltarului prin cel mai sudic punct al peninsulei, am stat o ora pentru a parasi UK ... ne-am indreptat spre Tarifa, cel mai sudic punct al excursiei. Marea Mediterana foarte agitata si un vant puternic (aici se pare ca tot timpul este vant dinspre est sau vest) Oceanul Atlantic foarte linistit si o plaja superba! Si daca la Capul Nord am ajuns cu Octavia, la cel mai sudic punct al Europei continentale (Capul Tarifa) am ajuns cu Karoq-ul. Pe istmul care desparte cele 2 ape In departare printre nori se zaresc coastele stancoase ale Africii
    1 point
  21. Hai sa citim manualul sa vedem ce zice in sectiunea "Interval de service variabil": "Dupa resetarea indicatorului pentru service schimb de ulei, se afiseaza valorile noului interval de service, care se calculeaza in functie de conditiile de utilizare anterioare ale autovehiculului. Aceste valori se adapteaza apoi in permanenta in functie de conditiile de utilizare actuale ale autovehiculului" Daca mergi usor cu masina o sa-ti urce Km pana la schimbul de ulei, adica Km facuti + Km ramasi sa fie aprox. 30.000. Daca mergi sportiv, cu multe porniri la rece, etc,etc, totalul poate sa coboare pana la 15.000 Km. El arata acum 20.700 Km pentru ca asa a fost folosita masina pana acum. Ai zis ca: "Nu intenționez sa schimb uleiul la 30.000 kilometri ". Acum vezi ca nici nu te lasa masina sa-l schimbi la 30.000. Dupa cate stiu, masinile diesel nu tin cont doar de conditiile de utilizare, ci chiar au senzor de calitate ulei-cel putin cele noi au. Ca fapt divers, la mine daca adunam Km facuti cu Km ramasi pana la schimb, totalul dadea 30.800 Km! Dar masina era folosita la naveta, mare parte in afara orasului, cu viteze legale si tinuta in garaj deci fara porniri la rece. (Am schimbat totusi la 28.000 ca s-au facut 2 ani).
    1 point
  22. Sigur nu erau noi plăcuțele în aprilie, iar ca să mergi cu mașina înfrânată mi s-ar părea grav pentru cine a condus mașina. Am și eu motorul ăsta pe mașina și mi se pare că e aproape ca un benzinar de fin și silențios, încât să nu îl simți că e înfrânat. Deci, ori plăcuțele erau no-name, ori sunt de mult timp pe mașină.
    1 point
  23. M-am decis in sfarsit sa prezint si eu modul in care imi fac curatarea si mentenanta trapei pentru masina mea : Tiguan 5N2 - 2013 - 4motion . Metoda care urmeaza a fi descrisa este inspirata din multe surse video si text dar si asistare personala la o astfel de operatie intr-o reprezentanta oficiala VW din Romania .Este mult imbunatatita fata de ce am vazut ca se aplica prin reprezentanta care nu poate fi descris decat ca "apa de ploaie" , operatie pentru care am fost taxat ~175 ron pentru "Mententanta" care a durat maxim 20 minute timp in care am urmarit "de pe bara" ce se intampla cu masina mea . Operatia care urmeaza sa o descriu poate sa dureze intre 2 si 4 ore, asta depinde de fiecare in parte cat de atent la detalii este si cat de mult se bucura de satisfactia lucrului bine facut. Pentru mine operatia a durat aproximativ 4 ore. Operatia de Mententanta/Curatare Trapa se imparte in 2 mari categorii : 1) Lubrifiere/curatare trapa 2) Curatare si desfundare scurgeri (4 la numar pentru trapa PANORAMICA) In urmatorul post va fi atins doar punctul 1 de mai sus . Avand in vedere ca am facut recent operatia de curatare scurgeri , fara sa documentez spre rusinea mea , aceasta va urma la urmatoarea scadenta a acestei operatii. Warning ! Solutiile , echipamentele si uneltele de mai jos au fost alese personal considerand ca aduc un plus operatiei si usureaza volumul de munca . NU sunt recomandate oficial de producatorul VW . Operatia a fost efectuata de 5 ori pana acest moment in decurs de 1 an , iar micile efecte secundare ale procedurii/solutiilor de mai jos vor fi detaliate corespunzator . Efecte secundare care nu afecteaza mecanic , structural sau operational trapa panoramica ! Prin urmatoarea procedura am constatat ca se rezolva urmatoarele "bube" ale trapei panoramice : - Sacadarea trapei la deschidere si inchidere - Glisarea greoaie a trapei pe sina de culisare - Zgomote ale trapei (troncanit la trecerea prin gropi sau denivelari) - Scartait puternic/moderat la urcarea bordurilor sau in cazuri generale de flexare a caroseriei La mine trapa avea deja 2 luni de la ultima curatare si se prezenta un urmatorul fel : Sa incepem : 1) Pentru aceasta operatie eu folosesc urmatoarele "ingrediente " : La acestea se adauga si un pulverizator standard de gradina si aprox 3 litri de apa : 2) Operatia de curatare o sa devina destul de "messy" asa ca de la inceput , parasolarul trebuie rulat pana la capat si portiunea deschisa a trapei trebuie blocata/protejata cu ceva pentru ca mai mult ca sigur o sa ajunga praf, vaselina , picaturi....etc pe tapiterie in interior . Eu am rezolvat aceasta problema prin decuparea unei bucati de carton care deserveste ca protectie dar si ca "masa de lucru" pe care imi pot depozita ingredientele in timpul operatiei. 3) Se pulverizeaza cu (5)WD40 multifunctional in toate canalele laterale din partea frontala a trapei (cele din imaginea de mai jos) apoi se folosesc pensulele pentru agitarea mizeriri de pe suprafetele pulverizate. Aceasta etapa este una dintre cele mai laborioase care nu se poate estima , este in functie de fiecare trapa cat de murdara/curata este. Aici este nevoie de multa rabdare , nu va grabiti , repetati operatia de pulverizare daca este necesar , recomand ca procesul de pulverizare / agitare sa fie facut de 3 ori . In timpul acestei operatii mai mult ca sigur veti gasi reziduri de mizerie inchegate cu "fosta" vaselina care a fost folosita pentru trapa . Moment in care una din uneltele de la punctele 12->20 va fi la indemana pentru adunarea acesteia. Greu de descris ca si proces , deoarece este de la caz la caz. 4) Dupa ce ati agitat foarte bine zona cu pensula si WD40 se trece la prima etapa de clatire . Se va folosi pulverizatorul de gradina dar nu cu prea multa presiune , se va stropi intreaga portiune frontala a trapei in directia : Din Spate spre Fata . Jetul de apa nu trebuie sa fie orientat catre partea din spate deoarece toata mizeria va calatori in portiunea greu accesibila a trapei: 5) In timpul acestei operatii se testeaza si scurgerile frontale ale trapei daca sunt sau nu infundate . Apa trebuie sa curga pe partea care se face clatirea si foarte important de retinut : TREBUIE SA CURGA APA IN ACELASI RITM IN CARE ESTE TURNATA ! Asa va dati seama ca scurgerea este cu probleme la "vezica" sau este sanatoasa si curata ! Scurgerile sunt pozitionate langa bucsele de la basculele fata stanga/dreapta. Operatiile de la punctul 3 si 4 se repeta pana se considera curata partea frontala a trapei. 6) Se trece la partea din Spate a trapei : 7) Dupa aplicarea solutiei (5)WD40 se repeta operatia de clatire in urmatorul fel : Se introduce (15)Spatula de plastic intre cheder si marginea trapei pentru despartirea unui orificiu prin care se poate pulveriza apa pentru curatare. Operatia se poate face in ambele sensuri in aceasta situatie , mentiune ca trebuie aplicata si la partea din spate a trapei. De asemenea se poate face si cu trapa deschisa daca indemanarea este pe masura. Nu uitati ca aceasta operatie se face pe tot perimetrul partii din spate a trapei. 8.) In timpul acestei clatiri din partea din spate , se verifica si scurgerile spate daca sunt "sanatoase" . Acestea sunt pozitionate exact in spatele rotilor , in spatele carenajelor . Exact ca la cele din fata , fluxul apei care se scurge trebuie sa fie egal cu cel de apa turnata , in caz contrar .....e de rau sau cel putin e "pe vine" raul. Operatia de clatire/curatare se efectueaza pana se considera curata in ochii celui care munceste. 9) Dupa operatia de clatire , se usuca cat de bine se poate toate zona cu lavetele microfibre/servetelele iar apoi se aplica un strat subtire de (6)Vaselina siliconica WD40 pe toata suprafata proaspat curatata . Apoi pentru curatarea canalelor interne se foloseste o carpa cu microfibra curata in urmatorul fel : Se "indeasa" laveta folosind (18)Accesoriul T cu carlig in capat , apoi se foloseste acesta pentru miscarea lavetei dealungul canalului in care este introdusa . Operatia se face din SPATE catre FATA ! Laveta va aduna tot excesul de vaselina siliconica dar si toate rezidurile ramase in urma clatirii. Operatia se repeta de cate ori este necesar pe ambele canale ale trapei si pe ambele parti. Daca este necesar , schimbati microfibra care oricum va fi contaminata cu vaselina veche ramasa. 10) Pentru uscarea suplimentara se foloseste sprayul cu aer comprimat pentru eliminarea apei ramase . Nu se sufla direct in gaurile de scurgere ale trapei , in rest se poate folosi la liber arbitru pentru uscarea sinelor. Ca sa va faceti o idee -> 1 tub ajunge pentru 1 curatare. 11) In procesul de curatare/agitare cu pensula /clatire nu trebuie uitate "balamamele" trapei . Si acestea trebuie curatate si sterse in functie de dexteritatea fiecaruia. Toate operatiile de mai sus se aplica si pentru acestea . Se pot folosi si lavete de microfibra umede pentru aceasta operatie. 12) Daca toate procesele de mai sus se considera implinite de catre utilizator , atunci se poate trece la partea de lubrifiere. Cu mentiunea importanta ca toate zonele trebuie sa fie uscate (fara apa) pentru a incepe acest proces. Aici intervin sculele mentionate mai sus dupa indemana fiecarui utilizator. Eu personal am gasit cel mai convenabil folosirea betisoarelor de urechi si pus si simplu a degetelor cu manusi pentru lubrifiecrea canalelor de curculare a trapei : Sunt 3 puncte de "slide" . Principalul este cel in care este introdus betisorul galben de mai jos , al doilea este in sageata de sus iar al treilea sub sina din sageata de mai sus. Acestea se pot observa destul de usor ca sunt potiuni cu zgarieturi longitudinale specifice miscarolor inainte/inapoi. Aici se aplica (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY , cantitatea aplicata nu trebuie sa fie in exces , suprafata totala trebuie steasa usor cu o laveta microfibra pentru indepartarea vaselinei excesive. Cu rabdare o sa vedeti ca este destul de usor de aplicat. (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY se aplica si pe bratele laterale ale paravantului ,aceasta parte se freaca de trapa la fiecare inchidere si trebuie lubrifiata si curatata corespunzator. Pentru lubrifiere vin utile (17)Accesoriu inelar carlig pentru lubrifiere spatii stramte dar si (19)Betisoare curatare urechi . Fiecare decide in functie de indemanarea propie. 13) Dupa operatia de lubrifiere , se trece la curatarea si tratarea chederelor folosind solutiile de la punctele 9,10,11 in functie de alegerea fiecaruia. In functie de locul in care trebuie aplicata fiecare recipient are rolul lui specific . Chederele trebuie acoperite pe tot perimetrul si absolut toata suprafata cu solutia lor de tratament. Se asteapta cateva minute apoi tot excesul de solutie se va sterge usor cu o laveta cu microfibre . Aceiasi operatie se aplica si la chederul de mijloc care trebuie si el curatat si lubrifiat : 14) Dupa ce se aplica solutia de tratament de chedere se inchide complet trapa . Se foloseste solutia (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY impreuna cu (15)Spatula de plastic in urmatorul mod: Se pune cate putina vaselina pe varful spatulei apoi se introduce spatula intre cheder si marginea trapei pe tot perimetrul acesteia . Spatula nu se forteaza! se apasa usor intre cele doua folosind miscari sus/jos pana cand aceasta operatie devine usor se efectuat si spatula intra usor intre cele doua. Se repeta operatia pe tot perimetrul trapei : Inclusiv in partea din spate : Sa fiti pregatiti cu multa rabdare pentru acest proces ! Mie personal mi-a luat 1 ora din totalul operatiei . In timpul acestor manevre foarte multe impuritati vor iesi la iveala in vaselina ramasa pe varful spatulei. Pregatiti o carpa cu microfibra pentru stergerea varfului spatulei periodic pentru a nu introduce vaselina contaminata in orificiile stramte. 15) Dupa ce terminati intreg perimetrul trapei se sterge tot excesul de vaselina cu servetele uscate sau lavete microfibra iar rezultatul final ar trebui sa arate in urmatorul fel : 16) Se pune trapa pe pozitia "Aerisire" pentru a avea acces la marginea din spate a acesteia. Se foloseste (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY aplicata direct cu degetul pe suprafata de contact a trapei cu chederul transversal de mijloc , dar si pe terminatia de plastic a trapei : Inca odata , excesul de vaselina se sterge cu laveta sau servetelul. 17) Pentru balamamele trapei se foloseste (1)Vaselina pe baza de Litiu cu punct de picurare ridicat +240C am observat ca aceasta tine mai bine decat (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY in aceste locuri , dar nu este exclus ca se poate folosi si (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY . Pentru aplicarea vaselinei pe balamale se folosesc (20)Diverse pensule scolare( marimi 6->10) 18) Se deschide apoi trapa la maxim si se incepe tratarea chederelor pe partea interioara pe tot perimetrul : 19) In interior trebuie curatata si sina parasolarului folosind betisoare de urechi . Se face cu miscari din Spate spre Fata ! Tot un betisor de urechi va fi folosit pentru lubrifierea acestei sine folosind (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY . Asigurativa ca ati reusit sa parcurgeti cu vaselina intreaga suprafata a sinei parasolarului. Cu rabdare ! Nu va grabiti ca sa nu uitam ca acum lucram la "interioare" si nu trebuie sa dam pe "langa" sau sa picure ceva pe jos..... Tot excesul de vaselina se sterge cu o laveta curata . Si cred ca am cam incheiat .......cu rabdare putem sa obtinem ce ne-am propus . La final trapa va arata asa : Iar de functionat , va functiona impecabil: Efectele negative ale procedurii de mai sus ar fi: - Dupa 1 sau 2 zile tot perimetrul exterior al trapoi va trebui sa fie sters cu o laveta microfibra pentru ca va elimina tot excesul de vaselina odata ce caroseria va incepe sa "lucreze" . - Vaselina (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY am vazut ca tine destul de bine la praf , in sensul ca nu aduna asa de mult ! dar din pacate mai aduna acei fulgi albi care sunt specifici sezonului actual. La o simpla spalare de masina acestia cad fara probleme. Am reusit totusi in perioada asta de cand am masina sa experimentez ce inseamna trapa deschisa si trapa inchisa ( folosita doar ca moon roof) iar concluzia mea a fost una "socanta" Am stat si 2 luni fara sa deschid trapa iar apoi am folosit si trapa periodic, iar in final am lasat trapa deschisa in parcare acolo unde vremea a permis . Concluzia? Nu este nimic mai daunator trapei decat sa fie lasata deschisa atunci cand este masina parcata , exemplu mai jos: Este incredibil cata mizerie se poate acumula in locurile FIX in care nu te astepti atunci cand trapa este lasata deschisa sau doar rabatata. Nivelul de mizerie cumulat in 2 saptamani aproape ca era echivalent cu cel din primele poze ale acestui post cu adagarea ca in sinele trapei mai gasesti si alte surprize : frunze , bete, rahat de pasare......va imaginati voi. Reziduri care se duc direct spre scurgerile trapei cu prima ocazie. In cele 2 luni in care nu am deschis trapa , nivelul de mizerie era semnificativ mai mic dar totusi era prezent. Pe scurt : NU lasati trapa deschisa atunci cand masina este parcata ! Stiu ca este util dar luati in considerare cele de mai sus apoi decideti singuri daca merita sau nu sa lasati trapa deschisa.
    1 point
  24. Salutare din nou! Revin cu cateva clarificari pe care le-am obtint si eu dupa indelungi cautari si incercari. Astfel : 1. Pentru cei cu Touareg Facelift (T2 - 2007-2010, Canbus 2.0) care au avut echipare din fabrica cu navigatie RNS2-CD/DVD (MFD2) cu sau fara RVC (Camera mers cu spatele) : - Upgrade la RNS510 merge fara nicio problema, toata operatiunea este plug&play - se inlocuieste vechiul RNS2 cu RNS510, se monteaza (optional) un modul TVFree (Video-in-motion; Link : http://www.kufatec.de/shop/en/video-in-motion/volkswagen/video-motion-vw-mfd2-rns510-skoda-seat-bentley?action_ms=1 ). Vor merge toate functiile (comenzi volan, sunet, MFI, etc.). Singurul lucru care NU va functiona este RVC-ul (Camera mers cu spatele). - Pentru a face sa mearga si RVC-ul este nevoie de 3 lucruri : a. Schimbat cabluri vechi cele din acest link : http://www.kufatec.de/shop/en/Volkswagen/Touareg-7L/Rear-View-Camera-Harness-VW-Touareg-7L1?action_ms=1 b. Inlocuit RVC Control Unit - pe T2-urile dotate din fabrica cu RNS2-DVD (MFD2) si RVC este montat un RVC Control Unit cu codul 7L6 907 441 C. Acesta insa NU este compatibil cu RNS510 si trebuie inclocuit cu RVC Control Unit cu codul 7L6 907 441 B. Pretul versiunii "B" este undeva in jurul a 300 EUR (Link : http://www.vwparts2go.com/oe-volkswagen/7l6907441b ) c. Recodare cu VCDS (nu mereu - de cele mai multe ori merge din prima - recunoaste noul controller de la sine) + OBLOGATORIU : Recalibrare camera - Link : http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Touareg_%287L%29_Back-Up_Camera 2. Pentru cei cu Touareg Pre-Facelift (T1 - 2002-2007, Canbus 1.6), pentru montare RNS510 trebuie adaugat la toate cele de mai sus si urmatoarele repere/adaptoare : - Link : http://www.kufatec.de/shop/en/categorie?page=xt_main_categories&cat=13&mcat=105 - Dupa care se face codare cu VCDS - aici s-ar putea sa fie nevoie de cunostinte ceva mai aprofundate de codare, nu este atat de simplu ca la T2, fiind posibila si necesitatea unui upgrade de Firmware la Canbus. 3. Ultimul/cel mai nou Firmware disponibil pentru RNS510 - varianta pentru Touareg - este 3810_noru (o varianta custom facuta de un baiat - Josi - special pentru RNS510 Touareg, care in plus fata de FW oficial 3810 rezolva problema asa numitului "Regensburg Syndrome").Nicio alta versiune mai noua de FW nu este recomandata pentru Touareg intrucat nu aduce absolut nimic nou, VW introducand RNS850 ulterior aparitiei FW 3810 pentru RNS510. 4. Cele mai noi Harti de Navigatie pentru RNS510 sunt cele de la Navteq V10 - Link pt Europa de Est : http://thepiratebay.se/torrent/8980680/RNS_510_map_East_Europe_v10_%288009%29 Sper sa gasiti aceste update-uri folositoare! Cu stima.
    1 point
  25. Intrebare de ce ai schimbat uleiul la cutie ? La cutiile de viteza manuale nu se schimba uleiul . La DSG da la 60 de mii dar la manuala......
    -1 points
  26. Norma uleiului folosit de mine e 502,505 adica incadreaza 504 si il schimb la maxim 5 k, de doua ori pe an, masina face cam 7 - 10tkm pe an.
    -1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!