Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 01.10.2019 în toate secţiunile
-
Asta cu 30% scadere a consumului... sa-mi fie cu iertare dar nu o cred! Si nu pentru ca nu ar fi, teoretic, posibila ci pentru ca, daca ar fi adevarat, primii care ar face lucrul acesta ar fi chiar producatorii. Nu cred ca exista producator de masini la momentul acesta pe piata care daca ar avea la dispozitie posibilitatea de a reduce consumul unei masini cu 30%, si sa mai si respecte toate normele de poluare si restul, nu ar face-o, chit ca ar costa masina 400 de euro in plus (cost de productie, nu de vanzare). Sa treci de la 8 l\100km la 6 l\100km fara nicio repercursiune asupra... nimic practic, ar insemna ca nu s-ar mai vinde nicio alta masina pe piata pana ar incepe si ceilalti sa "blindeze" masinile. Hai ca un 10% cred, dar 2 masini identice si cu aceeasi motorizare care merg in paralel pe autostrada la 100 km\h, sa zicem, nu vor avea 30% diferenta la consum doar din elementele astea de care zici tu mai sus niciodata... Poate doar daca una merge in treapta a 3-a si cealalta in a 7-a4 points
-
Salutare dragi colegi, Așa cum am anunțat intr-o postare anterioară modificările la Octavia 3 vrs continua. De aceasta data avem niște modificări radicale și anume: 1. Inlocuire BCM la ultima versiune pentru a permite Full Ambient Lighting, Configurare AID + Columbus MIB 2.5 și pentru a suporta viitoarele retrofituri; 2. Înlocuire senzor ACC generația 1 cu senzor ACC generația a 3 - MRRevo14F, acest lucru va permite functi noi și anume Predictive ACC, Pedestrian Monitoring System, Traffic Jam Assist + autonomie ACC High 0-210 km/h etc.; 3. Înlocuire camera Lane assist generația 1 cu Lane Assist Generația a 3 a, pentru a permite funcțiile enumerate la pct. 2; 4. Înlocuire parbriz + oglinda interioară, pentru a permite montarea camerei Lane Assist generația a 3 a; 5. Inlocuire Gateway de la 5Q... high la 3Q... high, întrucât poarta 5Q nu suporta modificările anterior menționate + vor mai fi disponibile meniuri in plus pentru configurarea AID/Columbus MIB 2.5; 6. Activare Swap pentru generația a 3 a pACC + FPA (Driving mode selection + profil confort și Snow) + Columbus MIB 2.5; 7. Calibrare ACC + Lane Assist in acest sens mi-am pregătit șabloanele și schemele necesare acestor proceduri (sper sa scap de calibrarea ACC-ului la reprezentanta tinând cont ca suportul senzorului rămâne pe poziția calibrata de fabrica). Toate aceste modificări au ca scop unicitatea unui model Octavia 3 vrs prefacelift, fără a tine cont de suma de bani investita, cu atât mai mult cu cât voi pierde sumele de bani cheltuiti anterior pentru codurile Swap aferent Driving Mode Selection și Columbus MIB 2.5 etc. . Retrofitul complet va dura 2-3 săptămâni, întrucât acesta se va face etapizat, durata de generare coduri SWAP, înlocuirea componentelor, codarea și calibrarea acestora este de durata ( numai înlocuirea și codarea BCM-ului poate dura 10 - 20 ore). Pentru orice informație va stau la dispoziție in limita timpului disponibil, va mulțumesc.3 points
-
Pana la urma v-am urmat sfatul. Am renuntat la ideea de SH si am luat noua. Aveau pe stoc, comfort line, cu pachet iarna, pachet style, clima, comenzi volan, geamuri fumurii, jante 16, culoare alb, spalator faruri, park assist, pilot adaptiv, manuala 1.0 tsi 115 cai. Pret cu rabla, 16.500. O diferenta f mica fata de cea SH care avea 45.000 km deja...3 points
-
Salut, Dupa 5 ani de pauza in care am condus doar masini inchiriate, am ales un R32. E greu de explicat cat de mult am vrut masina asta si de cand. Unii vor intelege, altii vor pune in balanta costuri vs beneficii comparativ cu alte modele, dar pentru mine a fost doar acest model sau nimic. Nu am luat mai devreme ca nu mi-am permis si aveam alte prioritati. Dar acum, cand folosesc masina doar in weekend, am decis sa o iau. Pozele sunt de pe siteul dealerului de la care am luat-o, acum 5 luni. Si acum arata la fel, nu vreau sa ii modific nimic. Defapt poate jante, dar inca sunt indecis. Am cautat 6luni una fara modificari de nici un fel si tratata omeneste. Adica nu mers incet sau putin, ci service-ata la timp, la oameni care stiu ce fac si piese de calitate. Si am gasit-o. Nu m-a speriat ca a avut 8 proprietari inaintea mea sau ca are 160k km, ci m-a interesat cartea service plina pana la ultima pagina si dosarul cu facturi de la service-uri. M-a interesat ca istoricum Mot(in UK, Rar la noi) zice ca l-a luam mereu din prima fara advisories (chestii care necesita atentie in viitor). M-a interesat ca dealerul cumpara si vinde doar masini R,S,RS,M,AMG si nu face volum, ci calitate. Am vrut cateva lucruri la ea: 2usi, cotiera si dsg. Restul can pielea, trapa, culoarea, maxi dotul imi erau indiferente. Dar le are si pe alea. M-am gandit la una albastra dar sare in ochii asa cansi la asta am dat jos badgeul cu r32 din fata si din spate. Tevile sunt acolo dar poate ma confunda lumea cu un kit r32 si ma lasa in pace. Am luat-o pentru sunetul motorului si nu pot sa nu zambesc de fiecare data cand o conduc, pur si simplu nu pot. Am schimbat, pt linistea mea, lanturile de distributie desi are fi lifetime si bag benzina in ea+revizie la 5k mile. Am fost cu ea in tara, 10l/100km consum cu viteza legala peste tot si cat se poate acolo unde e voie in DE. Nu consuma sub 9 orice as face si 19 daca e in Sport cutia, insa consumul nu m-a interesat, e chiar sub asteptari. Il mentionez ca poate intereseaza pe unii. Masina e de UK si se conduce in UK. Oamenii daca o recunosc dupa tevi se opresc in parcari si vb despre ea, in Ungaria am luat un thumbs up de la un baiat cu M3. A fost 7500£, costa road tax(impozit) 560£ an, asigurarea e 113£/luna si sta in garaj. Da, e mai grea decat gti si mai scumpa la tot. Da, e greu si scump de tunat motorul. Da, e cam mult 14la suta cand iese vreo 200km in weekend doar cu benzina astora premium dar astea nu conteaza pentru mine, nu pt ca ma scald in bani(caci evident nu ofac) dar senzatia pe care o am cand o conduc e ceea ce conteaza. Am luat in calcul masini mai noi, mai puternice, mai economicoase, noi noute dar ,pt mine, sunetul si simplitatea unei masini mai vechi, cu motor aspirat, care te lasa sa conduci fara sa te anunte ca depasesti banda, ca trebuie sa franezi, ca e mai important sa ai iluminat frumos cu led in X culori la interior, ca etc, este ceea ce a primat. Poate manuala era mai potrivit pentru un driver's car dar cred ca dsgul se descurca mai bine decat o faceam eu in manual. Cred ca ce putea fi pus pe ea si nu are sunt:scaune wingbacks si oglinzi rabatabile electric+mfd2 si poate ceva upgrade la sistemul audio in rest are xenon(standard pe modelul asta oricum) piele, dsg, oglinzi electrice incalzite, trapa, senzori lumina/ploaie, coming -leaving home, cotiera, maxidot, volan multifunctional cu padele. Pentru mine, e perfecta si se misca perfect pt o masina de 13ani. Daca aveti intrebari, cu mare placere, daca stiu, ca raspund.2 points
-
2 points
-
@AndreiCH11 Corpul pompei e din aliaj de aluminiu, angrenajul interior (cama, rola și ce mai e pe acolo) e dintr-un aliaj mult mai dur, ce este atras de magnet. De ce îți spun că particulele văzute de mine in filtru nu erau de la cp4 - am făcut mai bine de 20 de mii de km de când am trecut la cp3 și am schimbat filtrul de motorina de 2 ori, și acele particule sunt inca prezente și nu trec de filtru. Regulatorul era curat iar mașina mergea, ca și acum impecabil. Știu pe cineva cu un A3, 1.6 cayc, are aceleași particule in carcasa filtrului de când a luat-o și a făcut peste 100 de mii de km cu ea și încă funcționează. Ce vreau sa spun e ca desi nu îmi pare rau că am făcut conversia, as fi vrut sa am pe cineva să mă liniștească și să îmi zică că acele particule nu sunt produse de cp4.2 points
-
Salutare! De ieri am trecut de la fostul Mk5 GTI pe care l-am ingrijit si mi-a fost aproape din 2012. Am facut trecerea la Mk7 R din mai multe motive...initial visam la un GTI Performance Pack nou dar m-am temut de ca nu ma va impresiona destul si ca mereu voi visa la un .:R . Asadar dupa ceva cautari am ramas la masina pe care o prezint aici. Este vorba de un Golf 7 R din 2014, cu destul de multe dotari. Dupa ce am primit multe sfaturi utile aici pe forum am hotarat sa iau DSG, cu care ma impac din ce in ce mai bine. Apoi am vrut sa aiba ACC si DCC. Culoarea cred ca este cea mai nefavorabila unui Golf 7 si anume negru...macar bine ca are perla in el. Din pacate nu are trapa si din pacate are tapiserie de piele . Masina are 55.000km, full istoric, toate lucrarile au fost facute la dealer VW si a fost cumparata de la un dealer din Germania. Postez si cateva imagini. Pe cat de bine ma pricep la Golf 5 GTI ( pot sa imi dau doctoratul in el ), pe atat sunt de nestiutor la Mk7. Inca ma gadesc unde sa postez intrebarile de teama de a nu incalca regulamentele forumului. Sper ca aici sa reusesc cu ajutorul vostru sa ii fac o mentenanta cat mai corecta si sa il am intr-o stare cat mai apropiata de idealul meu de maniac si vreau ca acest topic sa devina unul care sa ii ajute pe posesorii de 7R in a gasi raspunsul la multe intrebari de care ma lovesc si eu si ma voi lovi in continuare.1 point
-
1 point
-
da, am rezolvat cu un coleg pe aici - stiam de eticheta sub cutia de sigurante, insa nu am reusit sa ma contorsionizez suficient.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Dar eu nu am zis niciodata ca gresesti! Tu ai dreptate in tot, singurul lucru pe care nu l-am inteles\dedus din tot ce scria aici este cat de mult ajuta toate aceste lucruri, pentru ca faptul ca aduc un aport aerodinamic este indiscutabil, raportat la consum si daca merita sau nu deranjul. Pentru ca doar aici vad un plus, si inca unul mic pe parte de reducere a zgomotului de rulare. Adica mie nu imi este de ajuns sa dau cateva sute de euro pe niste plastice si sa stiu ca masina este mai aerodinamica si atat. Trebuie sa existe niste avantaje palpabile si primul lucru ajutat de o aerodinamica mai buna este consumul, deoarece acceleratia nu se modifica semnificativ de la asa ceva si cresterea top speed-ului este irelevanta pentru oamenii normali. Singurul loc unde eu cred ca tu gresesti este la reducerea de 30% a consumului care este un procent fabulos si pe care, evident, nu il cred. Am depasit vremea in care credeam in Caritas Bine, asta e pentru aia batrani! Aici chiar sunt curios cum ai calculat acest procent si cum iti sustii afirmatia. Nu de alta dar daca chiar este adevarata o sa incep sa caut si eu piese pentru masina mea. Ba chiar si pentru electrica, 30% reducere la consum ar insemna vreo 40km in plus autonomie1 point
-
Stiu eu! Avem rugina din interiorul aripii, am si eu, la fel desi le-am reparat de 2x pana acum in interval de 1 an., exact ca tine . Parerea mea e ca nu scapi fara alte aripe pe fata, iar pe spate se taie bucata cu rugina si se inlocuieste, daca e cazul.1 point
-
Testele de consum se fac in cicluri. In ciclu oras conteaza in jur de 12%, personal nu am testat niciodata in oras si nici nu ma intereseaza. Pentru restul ciclurilor, vezi mai sus procentele. Eu am reusit sa obtin o scadere de 30% pe mixt (adica cu traversare de orase). Dar repet, nu ma interseaza absolut deloc economia de carburant. Se schimba performantele masinii, dinamica, reprize si viteza maxima (nu ai la noi unde sa testezi ...). Referitor la NVH (era un alt domeniu pe care voiam sa il 'atac' in discutii, dar nu cu legatura directa la aerodinamica), aerodinamica il ajuta doar la N si asta evident nu in viteze de oras. Majoritatea soferilor romani pentru care ai calculat tu km efectuati oras/extra (pentru o iesire pe autostrada in Grecia si una pe Valea Prahovei), nici nu merita sa aiba masina. Mai bine inchiriaza, iese mai ieftin. Masina este o investitie in care ei blocheaza banii aiurea si se devalorizeaza vazand cu ochii. Referitor la merita sau nu, ce merita cumparat pentru o masina?1 point
-
1 point
-
1 point
-
Daca e sa o dam dupa ureche, cam cu ce ulei credeti ca a iesit masina pe poarta fabricii? Cea mai mare uzura apare la pornirea la rece. Un ulei mai gros nu inseamna deloc protectie mai buna, asa cum o arata analizele de ulei la motoarele VAG. La motoarele de generatie veche un 5w40/10w40 ofera o protectie buna, dar la motorizarile noi cu turbina, tolerante mai mici un ulei mai fluid puternic aditivat este mai eficient. Vorbim de masini uzuale folosite zi de zi, nu de masini puternic modificate cu sute de cai putere, unde deja trebuie altceva.1 point
-
Salutare, Am deja 3 saptamani de cand am noul Touareg si deja am ajuns la 3.100 km. Vreau sa spun ca nu am avut nici o problema legata de ce au constatat colegii mai sus. Masina merge impecabil. Referitor la LAGUL DE LA CUTIE , cred ca doar cei care vin de pe manuala constata ca exista acest lag , dar de fapt este ceva normal. (nici nesul nu este instant) Daca o treci in sport , nu mai exista acest LAG. Am trecut la Touareg de la Audi Q5 FY 2017 Drumuri bune1 point
-
Nu trebuie sa fii intelingent ca sa pricepi ca uleiul duce "pana la 30.000" in conditii perfecte, ci trebuie sa faci calcule elementare de aritmetica. Una e sa pui masina pe cruise control la 100km/h si sa faci 30.000km in 300h, alta e sa faci 30.000km in 2000h cu viteza medie de rulare din capitala. Chiar si 15.000km facuti in magnificul oras inseamna 1000h sau 750h daca esti viteaz si ai deja medie mare de 20km/h. Practic "neamtul" face 100.000km cu 100km/h in orele in care face un Bucurestean 15.000-20.000km. Ce am recomandat eu reprezinta schimbarea uleiului la maxim 350-530h, adica 7-8000km facuti cu 15-20km/h, o viteza de capitala, mai ales pentru o masina cu " un soft destul de agresiv, cu presiuni relativ mari in turbo." si drumuri scurte. Plus ca omul a mentionat clar de soft agresiv si presiune mare in turbo, ceea ce duce la stres mai mare pe motor, temperaturi mai mari in turbina, ce omoara uleiul mult mai rapid. @vladandrei51 depinde de set-up, de conditiile de utilizare. In cazul de fata drumuri in capitala de 5-10km inseamna sa mergi cu uleiul rece mult si bine pana e gata de forja iar traficul din capitala e haotic, de multe ori ajungi sa o calci ca sa te incadrezi pe o strada, dar in general mergi batraneste tot drumul daca e vorba de naveta la ore uzuale cand stai practic pe loc, deci in aceasta situatie un VMP ar fi mai bun. Daca masina e calcata rau dupa ce se incalzeste, VST USVO ar fi mai recomandat, cu mentiunea ca totusi e ceva mai gros pana se incalzeste, iar in cazul de mai sus in 5-10km abia se incalzeste si deja a ajuns la destinatie, practic ajunge sa o calce rece si are multe porniri la rece. Din pacate, ca orice in viata, e vorba despre un compromis, nu poti avea ulei care sa protejeze perfect la rece cat si la cald, ci un ulei care sa ofere un compromis decent pentru scenariul tau de utilizare.1 point
-
Cum zicea bunicul: "Pusca, nevasta si calul nu se imprumuta" Dar e bine ca platim rovinieta ?1 point
-
Pari foarte sigur pe ceea ce spui deenman ; probabil ca ai partial dreptate, si masinile noi pe benzina cu GPF sunt mai putin problematice ca cele diesel, dar si acolo este o grija in plus ; cu cat mai multa tehnologie, cu atat mai multe posibile probleme ; pe langa asta, aceste sisteme sunt implementate strict dpdv al noxelor, caci altfel masinile ar functiona mult mai " usurate " fara egr / dpf / catalizator, samd ; nu dezvolt prea mult ca nu e cazul in topicul asta, dar si eu as prefera o masina fara GPF, iar ca sa iti raspund la intrebare, da, probleme sunt la dieseluri cu filtrul de particule si in primii ani sau < 150k km ; pe langa asta, te " obliga " sa le acorzi o atentie sporita, iar avand in vedere istoricul VAG din ultimul deceniu, sincer nu as vrea sa fiu printre primii consumatori ce incearca tehnologiile lor noi...cu atat mai putin daca aducem in calcul si garantia " imensa " pe care o ofera in raport cu ceilalti producatori.. Referitor la 1.4 tsi, nu e vreun monument de fiabilitate ; avantajul ar fi ca are 4 cilindrii, diferenta ce nu o sesizezi la volanul celui de 1.0 tsi si puntea spate cred ca nu este fixa la 1.4 tsi ( aici da, e un mare plus ) fata de 1.0 tsi ; dar ca si rapoarte, accelerare si dinamica, 1.0 tsi sta al naibii de bine pt 115 cp ; 12k euro ar fi un pret corect pt un G7 aproape nou de la proprietar, cu istoric verificabil, insa cred ca nu multi sunt cei care vand masini dupa ~ 2 ani si < 40 k km ; p.s : nu vad ce legatura are defectarea dpf`ului sa spunem, cu un senzor, sau cu egr`ul, sau cu ce mai spui tu pe acolo..daca iti pica un senzor, nu iti pica toata masina ca in familia Flinstones1 point
-
Din pacate nu. E plin topicul acesta cu pareri ale unor utilizatori care ar fi dorit o schimbare mai lina la vitezele inferioare, mai ales din a 3-a in a doua sau la scoaterea din viteza a doua. De asemenea, la rece are un mers mai putin rafinat aceasta cutie. E drept ca in sus, mai ales la acceleratii sustinute schimba foarte bine, nu simti deloc schimbarea. Totusi imi place cum merge, doar explicam colegului ca are si cutia asta mici chestii pe care le simti un pic neplacut si uneori auzi inchiderea ambreiajelor, dar foarte rar. Pe de alta parte, cutiile cu convertizor de cuplu sunt mult mai line la schimbare, practic nu simti schimbarile de trepte. Un exemplu de cutie cu ambreiaje care schimba mai lin este ZF 8HP de la BMW si nu numai BMW dar eu o folosesc aproape zilnic pe x3. Si este si mai lipsita de ezitari decat cutia DSG 6. In partea cealalta sunt robotizatele, cele mai putin rafinate cutii automate. NU am mers cu CVT, dar cu restul cutiilor mentionate mai sus am mers suficient. Nu vreau sa starnesc o polemica, e strict parerea mea subiectiva.1 point
-
Eu nu inteleg - daca esti din Galati , cum adica ai fost pana la Galati ? Si cine e din Arad ? Si ce treaba au tiganii ? etc ...1 point
-
Hai ca erau cativa copii pe acolo si n-am vrut sa le termin copilaria prematur Curajos, curajos eram daca ma inscriam si la "Loudest Pipes" ??1 point
-
Am fost azi la intalnirea aniversara si inca sunt suparat ca nu am castigat premiul la categoria "Engine bay porn" Inca incerc sa-mi dau seama daca a fost din cauza ca era masina plina de praf sau pentru ca nu avea motor... Si o poza de "pe drum" !1 point
-
De la ultimul post am incheiat si concediul pe care anul acesta l-am facut in principal in Spania. Eu am mai fost in Spania dar nu cu masina si nu cu familia (am ajuns noi intr-un an pana in San Sebastian dar asta nu se pune...). Pentru ca nu suntem prieteni cu temperaturile mari, am decis sa facem concediul anul acesta in septembrie, lucru care ne-a ajutat avand in vedere ca masina a ajuns in iulie... De multa vreme cochetam sa prindem unul din marile tururi cicliste asa ca traseul l-am facut in asa fel incat sa ne intersectam cu Vuelta 2019. Nu suntem ciclisti inraiti (doar in limita conditiei fizice ?) dar stim tot/multe despre ciclism, mai ales doamna. Pentru ca nu ne place sa stam prea mult intr-un loc iata traseul Cluj - Verona - Andorra - Barcelona - Murcia - Malaga - Gibraltar - Tarifa - Sevilla - Toldeo - Madrid - Burgos - Bilbao - Colmar - Munchen - Cluj. In total 9300 km. Am fost 3 adulti (juniorul meu face cat un adult din multe puncte de vedere ...) si portbagajul plin. Portbagajul este suficient de incapator si daca iti place puzzle-ul atunci te descurci. Deci ziua 1 - Cluj-Verona. Pana la Budapesta am luat-o pe drumul cel mai rapid. In Budapesta am decis sa o luam pe M0 spre nord. Nu fusesem niciodata si cum nu aveam nici o graba am lasat navigatia masinii (care a tot vazut traffic jam) sa ne duca dupa cum a decis. Evident ca am ajuns prin centrul Budapestei si cred ca era mai simplu de M0 pe sud dar ... La iesire din Budapesta pe M1 spre Viena se lucreaza pe zeci de km asa ca am mers la pas. De la Gyor am luat-o spre Szombathely pe M86 - drum expres dar putin aglomerat tot din dorinta de a parcurge si alte trasee decat cele cu care eram deja obisnuiti. Dupa cativa zeci de km pe DN am trecut apoi granita in Austria si din nou pe autostrada spre Italia. Desi am mai fost prin zona, am retinut ideea de a reveni pe traseu pe DN si nu autostrada pe portiunea Graz - Villach. Dupa o bucata chinuitoare de autostrada in lucru dincolo de Udine (am crezut ca nu se mai termina...) am ajuns la Verona. Daca e Italia, e pizza si paste iar daca e Verona nu poate lipsi balconul Julietei Ziua 2 - Verona - Andorra pe traseul prin sudul Italiei si al Frantei. Intre Genova si Marsilia am mai fost dar de fiecare data pe DN de coasta. Autostrada este insa extrem de spectaculoasa (viaduct - tunel - viaduct - tunel etc.) si parcarile largi si frumos amenajate din Franta Dupa ce am trecut de zonele viticole din apropierea Marsilei si o ploaie torentiala in apropiere de Carcassonne Am ajuns la final de zi in Andorra. A fost a doua zi de testat eficienta la drum lung a Karoq-ului care s-a comportat exemplar. La urcare spre Andorra prin Foix, pentru ca era deja noapte, am apreciat deplin farurile full LED si efectul de cornering. Fiindca a doua zi - 1 septembrie - trebuia sa ne intersectam prima oara cu Vuelta 2019, in Andorra am avut supriza sa stam in acelasi hotel cu echipa Deceuninck–Quick-Step. Sa zicem totusi ca surpriza a avut pretul ei.... parcarea hotelului fiind rezervata pentru echipa, am parcat la un "pret de Andorra" intr-o parcare publica. Seara la o plimbare prin Andorra (de fapt in La Massana) Ziua 3 - Andorra si contactul cu atmosfera unui mare tur Pentru ca etapa din Andorra a insemnat un circuit prin "tara", am lasat masina intr-o parcare si am urcat si noi la finish pe Els Cortals d’Encamp. Ziua 4 si 5 am lasat, in principiu, masina la hotel si ne-am alaturat miilor de turisti din Barcelona. Totusi, daca am fost in Barcelona nu am ratat Montserrat-ul. Ziua 6 - Barcelona - Valencia - Alicante - Murcia In drum spre Valencia am incercat si drumul de coasta. In zona Valencia vezi intregi de livezi de portocali Valencia ... si una dintre cele mai mari piete din Spania. Daca esti in Spania nelipsitul Bocadillo! Alicante La finalul zilei in Murcia - la o teresa din piata catedralei cu cateva platouri de tapas si apoi la plimbare pe stradutele din oras Ziua 7 - de la Murcia la Malaga am luat drumul de coasta. In zona sunt vai intregi cu mii de hectare de sere/solarii de diferite dimensiuni in care cresc de toate. Drumul trece printr-o serie de statiuni cu diverse "stele"... Un mic ocol la Cabo de Gata. Majoritatea cursurilor de rau in aceasta zona sunt secate complet. Malaga seara. Daca inital parea cam pustiu ... cand am ajuns in zona centrala ne-a fost greu sa gasim un loc pentru o paella (de pui dupa gustul nostru...) si 1-2 sangria numai bune pentru caldurile care le-a prins! Ziua 8-a - ne apropiem de cel mai sudic punct al excursiei. In parcare alaturi de un alt Karoq de Spania. Gibraltar - nu, nu a luat foc si nici nu e vulcan.... Un fenomen extrem de interesant. Vantul bate dinspre est (stanga imaginii) si ridica vaporii care condenseaza cand ajung in varful stancii. Spre vest se formeaza un nor lung de cativa km. Ne-am asezat frumos la coada pentru a trece granita. Intre timp se mai deschide atmosfera si norul pare ca se destrama. Dupa o jumatate de ora intram in UK ... traversand pista aeroportului din Gibraltar ... Ne-am asigurat ca nu vine nimic nici din stanga si nici din dreapta ? Dupa ce gasim un loc de parcare (parcarea de la baza telecabinei care urca pe stanca e o gluma ....) facem si o mica plimbare prin oras spre telecabina. E un amalgam de toate "culorile". Departe insa de insula mama din toate punctele de vedere! Sus pe stanca se poate ajunge cu telecabina. Noi am cumparat biletele inainte (valabile 3 luni) si in felul acesta am scutit 30 min. de stat la coada. Se poate ajunge si cu ceva taxiuri. Pe stanca "legea o fac" maimutele care sunt in elementul lor. Teoretic sunt bine hranite (tot teoretic amenzile sunt substantiale daca le hranesti) dar daca gasesc fructe la le tine ai incurcat-o (cea din poza cu caruciorul pana nu a furat punga cu fructe nu s-a lasat...) Cei mai curajosi dintre noi eu mers si pe platforma de sticla. Eu am preferat sa simt beton sub picioare, mai ales ca in partea stanga a morcovului (stanga jos in poza) unul din straturile de sticla securit era spart.... Fiecare cu placerile lui! Din cauza umezelii foarte mari atmosfera este aproape irespirabila Dupa ce am dat un ocol Gibraltarului prin cel mai sudic punct al peninsulei, am stat o ora pentru a parasi UK ... ne-am indreptat spre Tarifa, cel mai sudic punct al excursiei. Marea Mediterana foarte agitata si un vant puternic (aici se pare ca tot timpul este vant dinspre est sau vest) Oceanul Atlantic foarte linistit si o plaja superba! Si daca la Capul Nord am ajuns cu Octavia, la cel mai sudic punct al Europei continentale (Capul Tarifa) am ajuns cu Karoq-ul. Pe istmul care desparte cele 2 ape In departare printre nori se zaresc coastele stancoase ale Africii1 point
-
Aventura Exploratorului din Zakynthos s-a incheiat , pentru sotie concediul s-a inchieiat , pentru multi nu este diferenta in modul de exprimare , dar este diferenta uriasa in ochii unui pasionat. Aventura / concediul din Zakynthos a decurs in felul urmator ...... 4 persoane , bagaje.....multe bagaje..... cu plecare intr-o zi de saptamana la 10:00 PM din Bucuresti , special sa evit traficul RO/BG din timpul zilei cu target de a ajunge la vama Kulata inainte de ora 7:00 AM urmatoarea zi Zis si facut ......Plecat la 10:00 , trecut vama in RO cu 3 masini in fata doar , vigneta de BG facuta Online asa ca nu a fost nevoie de oprire .....drumul a continuat linistit , mers legal fara incidente rutiere ( doar de alta natura dar fac scopul altui post) ....asa ca am facut o singura oprire in BG la un OMV si am ajuns in vama la Kulata pe la aproximativ 6:30 dimineata , vama goala , o singura masina in fata mea , intrarea in tara a fost facuta la viteze de "relanti" avand in vedere ca vamesii erau obositi , mana mea intinsa pe geam cu buletinele aranjate in forma de evantai nu a prezentat interes , acesta facand semn cu jumatate de mana "treceti" fara sa mai atinga actele noastre de identitate ..... asa ca cine sunt eu sa contest? Am intrat in Grecia cu zambetul pe bune stiind ca de acum voi avea parte de drumuri doar pe autostrada sau E-uri care sunt aproape echivalente. Am continuat drumul lejer , dar fara sa depasesc viteza legala , pe unele portiuni cu viteza maxima de 110kmh, asa ca majoritatea drumului Exploratorul a vazut doar viteza a 5-a.... opriri dupa cum cerea natura sau plamanii ocupantilor .......fara incidente am ajuns la Orasul port Kilinii in jur de ora 15:30 ..... urmand sa prindem urmatorul feribot care era la ora 16:30.... numai bine sa mai bagam un Gyros la terasele din zona. Am urcat in feribotul de 16:30 si in 1 ora si 25 minute eram pe insula , iar de acolo a fost floare la ureche ,nu am prins asa de aglomerat cum ma asteptam ....... un total rotunjit de ore pentru drumul de venire ar fi 20 ore si 1270km , mers lejer cu pauze dese si fara incidente. Inca de pe feribot imi puneam in actiune planul vazand muntii in fata ochiilor , toate traseele si waypointurile salvate incepeau sa prinda forme Ajunsi la destinatie , aventura a inceput ...... asteptand nerabdator zilele alocate pentru Explorator nu numai pentru prajit la soare , terase si alte nebunii ..... Partea cu statul pe plaja la soare sau linistit sub umbrela are o limita pentru mine , imi place pana la un anumit punct , dar ca un baiat cuminte am asteptat linistit zilele alocate pentru pasiunile mele ........ Plaje la greu , croaziere si alte activitati specifice insulei au fost in program : Nu se poate sa mergi in Zakynthos fara sa vezi faimoasa plaja "Navagio" aka Shipwreck beach: Am vizitat si "Askos Stone Park" , gradina zoologica dintr-un mic orasel de munte de pe insula : Si cam atat cu activitatile turistice normale , unde sunt pozele cu masina ? Daca ati avut rabdare sa cititi inceputul si sa nu inchideti pagina dupa ce ati vazut pozele cu animalele, eu zic ca nu ati pierdut timpul degeaba... Let the games begin ! Acesta este filmuletul cu best moments ! In caz ca nu aveti rabdare sa le vizionati si pe cele de mai jos Plecand de acasa deja cu trasee salvate pe maps , am incercat sa profit din plin de zilele alocate sa nu stau sa o iau orbeste , macar sa am un punct de inceput . Unul din trasee a fost sa fac drumul care taie muntele Skopos din sudul insulei , un traseu pe care il consider usor ( in general) si care este marcat cu albastru pentru ATV ( Medium difficulty) Un traseu la sfarsitul caruia rasplata in peisaje este pe masura : Am continuat cu un alt traseu care taie insula de la Vest la Est( sau invers dupa caz) , in care se vede toata splendoarea vegetatiei de pe insula , catalogat cu albastru si cu rosu ca traseu de ATV , dupa parerea mea este de dificultate medie datorita curbelor si pietrelor alunecoase dar si a zonelor cu "boscheti" foarte stramte pentru un auto normal: Cam asa se prezinta traseul , nu este circulat dar are totusi niste portiuni care se apropie de zone cu dificultate avansata. In poze si in filmarea de mai sus nu pare sa fie asa de dificil nu? dar situatia se schimba odata ce schimbam POV-ul : Asa ca filmarea de mai sus a fost ultima reduta a respectivului Gopro , la sfarsit a luat eroic o piatra care i-a stins lumina la propiu ....... Trist ca am pierdut o scena foarte tare putin mai in sus pe drum dar pe de alta parte fericit ca acum pot sa justific sotiei cumpararea unei camere noi. Deja eram multumit cu mine , multumit ca am petrecut timp cu Exploratorul , multumit ca am avut parte de "fix ce trebuie" . Aceste momente , mici si neinsemnate pentru unii ii fac fericiti . De la un simplu zambet aruncat catre tine in oglinda retrovizoare stiind ca faci ce iti place , la o privire lunga aruncata care masina ta favorita in timp ce stai la distanta pe un mic deal , in timp ce deschizi o doza de Fanta rece si pe langa un Snickers dublu ( fiecare cu ce-i place don't judge ) Poti sa alergi masina pe curbe , sa auzi anvelopele cum gem ca reclamele de pe site-urile porno , sa simti tu acolo vibratia lor in timp ce iei curba in viteza si apoi la sfarsit , te asezi linistit langa masina si bagi o tigara linistit ....tigarea de dupa.........de dupa pasiune fiecare cu pasiunea lui.... La mine am simtit ca nu a fost de ajuns , asa ca am mai intrebat si eu in stanga si in dreapta ce mai e de interes prin zona de explorat . Raspunsul a venit tocmai de la proprietarul de la cazare in penultima zi . Il intrebam eu acolo de drumuri....stii tu offroad ...chestii si imi spune el ca r fi un drum undeva in nord care la capat are si o zona buna de scufundari ... dar a insistat ca nu pot sa merg cu masina si ca trebuie sa inchiriez ATV Zis si facut.....bineinteles ca nu l-am ascultat , nu lasam un ATV chinezesc sa imi ia gloria si bucuria de a conduce exploratorul meu in teren necunoscut ... Ghidat de niste indicatii date in engleza de balta a grecului am reusit totusi sa dau de drumul sugerat de el : bla bla bla .....left....right....left ........behind rich guy's house there is a stone fence and behind the fence the road starts , you go uphill and then downhilll and after 20 minutes you make a right and then just go down......... Sotia fiind incantata de cuvintele "great beach" si "diving spot" in rest toata discutia a fost doar zgomot , a decis sa vina cu mine in aceasta aventura . Oare am regretat? I think not! Drumul se prezenta cam asa : Ce am gasit la capatul drumului a fost ....de vis...... o zona stancoasa , linistita , pustie cu apa clara si curata in care nimeni si nimic nu iti putea strica ziua ! Daca scoteam capul din apa imi vedeam Exploratorul cuminte cum ma asteapta .....dar mai presus de asta pustietatea locului te ungea pe suflet . Mare parte din traseu este in filmuletul de mai jos : Traseul a fost destul de dificil , nu neaparat din cauza garzii la sol , pietrele erau destul de ascutite si era un risc real pentru anvelope .......pentru anvelope normale Nu am stat deloc cu morcovul in cur , chiar am fost foarte relaxat , Anvelopele Michelin au facut fata fara nici cea mai mica problema , fara derapaje, tractiune excelenta si confort sporit pe drumurile accidentate..... Si iata ca aventura a luat sfarsit...... drumul de intoarcere a fost mult mai liber si lejer ca drumul de ducere , doar 17 ore au fost de la cazare pana in Bucuresti. Pe drumul de intoarcere masina a atins un kilometraj psihologic : Avem un total de 3076 km facuti in aceasta calatorie din care ~2500 sunt drumul dus/intors si restul ce am mai umblat pe insula . Ca sa aflam a doua zi ca am plecat la marele fix de pe insula , un mare incendiu de vegetatie a izbucnit si au fost nevoiti sa evacueze peste 300 persoane din zonele afectate . Orasul port Keri fiind inchis pentru turisti temporar. Noi sa fim sanatosi !1 point
-
1 point
-
Cum vorbele nu inseamna nimic fara poze, incep cu aerodinamica si o sa prezint pe rand modificarile care imbunatatesc rezistenta la inaintare si creeaza unui lift negativ. Intrucat 50% din rezistenta la inaintare (25% rotile + 25% podeaua) este influentatata de roti + 'podea', este foarte usor de facut modificari fara impact vizual. Volvo imparte altfel procentele, 25% rotile, 30% podeaua si 45% forma superioara a masinii. Modificarile le-am facut personal. In parte din fata s-a adaugat un carenaj pentru puntea fata (ΔCd= -0.003, din totalul de ΔCd= -0.015, dar scutul motor este deja prezent in cazul de fata) si esapament (ΔCd= -0.005, daca acopeream tot esapamentul, castigul era dublu). Reperele noi au fost luate de pe T-Roc/Tiguan si au fost montate cu suruburile si clipsurile aferente. Pentru scutul de punte am folosit doua piulite-nit semihexagonale cu cap tesit din inox, de M8 (cele doua suruburi de sus). Va urma.1 point
-
In primul rand sa o stapanesti sanatos! Grija la turbina ca obisnuiau sa mai pice loturile din 2013-2014. Legat de mentenanta - in functie de buget si stilul de condus: - schimb ulei + filtru motor la 8-12-15.000km - ulei haldex as recomanda la *maxim* 2 ani (chiar anual daca se poate) si mare atentie si la filtru (nu se schimba dar poate fi curatat - se da pompa jos si in 10 minute e inapoi pe masina) - ulei + filtru DSG (numai pe original) la 40-50.000km. N-as astepta 60.000 - al meu era pamant dupa 40.000km. - bujii (originale, nu risca cu aftermarket, pot fi sensibile) la 20-30.000km. @vdragos MTM e la fel de "acceptat" ca Racechip sau orice alt producator de cutiute minune mai mult sau mai putin invizibile la garantie. Ce poate strica la DSG ? Pai, crezi ca e ok sa maresti cuplul fara sa maresti si presiunea pe ambreiaje ? Pe termen lung zic. E o intrebare retorica, nu e locul unde sa pornim o discutie in acest sens Stiu ca sunt la moda powerbox-urile dar nu vor putea inlocui un soft (bun, nu de la colt de strada) niciodata. Am avut si si - nu pot fi comparate. DSG-ul resoftat rezista eroic pana la valori apropiate de dublul celor din fabrica (600CP/800Nm). "Safe" ar fi undeva pe la 530-550CP si 650Nm.1 point
-
Eu am folosit de acestea. Peste tot pe unde am putut. Lumineaza foarte bine si inca functioneaza si nici o eroare. Lumina alb, nu albastra. Gasiti pe olx(sau din china mai ieftin).1 point
-
1 point
-
Pt. "cristobob". Webasto trebuie activat.Am atasat cateva fisiere,sper sa te ajute.Traducerea din germana in engleza nu e stralucita dar cine se pricepe,intelege . Desi erau sceptici la inceput , dupa ce le-am aratat fisierul,cei de la Porsche l-au deblocat.Acum incalzeste interiorul, iar apa cam la 60 grade inainte de plecare. Heating of a Phaeton V10 activate.doc Phaeton - Auxiliary heater Thermo TOP C and supplementary heater Thermo TOP Z 280 a.pdf Phaeton - Auxiliary heater Thermo TOP C and supplementary heater Thermo TOP Z 280 b.pdf webasto.pdf webasto activare -phaeton-v10.pdf1 point
-
Ce nu am vazut pe nicaieri scris, sper ca deocamdata, este viteza la care se fac aceste teste si eficacitatea tuturor acestor modificari raportata la consum, care se poate corela in bani. Adica majoritatea soferilor romani petrece cel mai mult timp in oras la viteze medii sub 50 km/h, pentru ca mai toate orasele sunt aglomerate, si face, in medie, 1.000km/an. O masina cu un consum mediu de 10 l/100km costa, sa zicem, 60 de lei pe 100km si 600 pentru 1.000km. O imbunatatire de 1% la consum, adusa de toate aceste lucruri, ar insemna, in bani, 6 lei pentru fiecare 1.000km. Adica sa zicem ca am economisi 70 de lei anual... Insert "Not great, not terrible" gif here! Dar, pentru ca exista un dar, avem cateva probleme, toate strans legate intre ele: 1. Nu prea mai sunt oameni care sa tina masina mai mult de 5-6 ani asa ca suma maxima disponibila ar fi de vreo 300-400 de lei din care ar trebui sa mai si economisim ceva pentru ca altfel doar mutam banii dintr-o parte in alta. 2. Toate modificarile astea ajung sa coste mai mult decat suma economisita pentru ca piesele sunt scumpe si pentru ca exista si punctul 3 3. La vitezele urbane mici si un rulaj extern cu viteze mari destul de mic, toate aceste modificari nu ajung sa insemne nici macar 1% economie la consum (cel putin asta este parerea mea extrem de neavizata) ceea ce face si mai mare diferenta dintre cat costa toate aceste modificari si ce economisim Asa ca, desi unele dintre carenajele astea aduc imbunatatiri pe parte de NVH, nu prea merita cumparate... Daca am gresit si economia de carburant este mai mare, mea culpa! Dar in viata de zi cu zi, cand cel mai mult carburant este irosit stand in bara la bara cu orele, raman la parerea ca toate aceste plastice sunt cvasi-inutile si doar multi bani aruncati pe ceva ce am folosi pe cele cateva drumuri pe autostrada pe an pe care le facem si care nu ar insuma nici macar cat costul de achizitie al pieselor necesare. Eu cred ca doar cei care fac foarte multi kilometri anual, si acestia in afara orasului la viteze de autostrada (110km/h este viteza de autostrada in multe tari) vor beneficia de aceste chestii... ?♂️0 points
-
@cristi_eftimie Dap, eu eram probabil esti un professional car spotter ? Intre timp am patit o nepatita ... mergeam la o nunta si i-am dat altcuiva sa conduca masina, a luat o denivelare urata pe sosea cu buza cauciucurului si l-a taiat instant in janta .. + galma pe spate. Si uite asa in loc sa dau o caruta de bani pe alte modificari misto... dau o caruta de bani pe cauciucuri.. yaay Forza romania.0 points
-
@ShadoWzZ arata mai misto cu fisheye effect Daca tot am facut softul .. am instalat si airbox-ul de RS7 impreuna cu un filtru de aer oem vw nou, evident probabil castigul e minim, dar daca tot o aveam.. de ce sa n-o montez .. .. am vazut ca mai toti tunerii recomanda totusi "upgrade"-ul asta (ce-i drept.. impreuna cu un intercooler wagner, care va veni si el.. candva ) Filtrul vechi dupa 5k km era plin de nisip, praf, insecte, mizerie etc... si cutia avea in ea mult nisip si praf, nu stiu de unde dracu atata .. in doar 5k km ? Cred ca il voi schimba odata la 5k km de acum incolo (si restul la 10k ca pana acum). Vai cate planuri de modificari si imbunatatiri mai am pentru masina ... in ultima vreme au aparut foarte multi pitici ?0 points
-
Si am pus leduri pe faza scurta, nu le-am probat inca noaptea, ca prima impresie cele stock par a lumina mai bine, dar daca ma las jos de tot, cele cu led orbesc... Daca nu lumineaza bine, le voi pune doar ptr flashuri pe faza lunga, dar momentan sper sa lumineze bine noaptea, ca din poze de pe net si dupa ce zic proprietarii.-1 points
-
Mersi mult, le tin doar ptr o proba, curiozitate personala, dupa care indiferent cum lumineaza, le trec pe faza lunga, ca aia o folosesti rar, si nu are cum sa se incalzeasca.-1 points
-
Numai inteligenti pe aici .Cum frate sa recomanzi schimb la 7-8000 cand uleiul este pentru 30000? Nici eu nu recomand 30000,dar 15000 este numai bine. Si da am VMP USVO in motor si nu e chiar asa de laudat.-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00