Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 11.09.2019 în toate secţiunile
-
17 points
-
Postarile astea sunt de genul ... hai sa ii ofticam pe astia care nu au avut concediu anul asta ?8 points
-
7 points
-
Ținând cont că @75NOR a descris așa de frumos și detaliat la el in topic, las și eu macar ca Link traseul făcut de noi, cu dieselul, un scenary mai pitoresc cu drumuri prin "curțile oamenilor", însă calitatea carosabilului nu este "ca-n palmă", cu tronsoane bune in partea de sud a traseului cu semafoare și 1 banda/sens https://maps.app.goo.gl/jaN744zJ4hczjYok8 Recomand, in momentul de față, doar celor cu răbdare și suspensii/scaune care sa nu te rupă4 points
-
Esti sigur ca 1.2 tsi prinde 100km/h in 10.7 secunde? Eu sub 15 secunde nu am reusit sa scot.3 points
-
2 points
-
Dupa aproape 11 ani cu Audi A3 in 2 portiere, a venit vremea sa o schimb cu ceva mai mare, pentru ca acusi vor fi 2 copii. VW Passat Variant 2.0 TDI 150cp, Bluemotion (nu stiu exact ce vrea sa insemne asta), echipare Confortline, culoare Night Blue, fabricata in 11/2015, luata de mine la 150.000 km. In plus fata de varianta de echipare are Infotainment Discover Media cu navigatie (cam mic ecranul), camera video marche arriere, AAC, volan, scaune fata si duze stergator incalzite, functie masaj scaun. Mi se pare ok functia de masaj in scaun, dar nu inteleg cum functioneaza sau e ceva stricat...se pare ca incepe sa se miste lombarul dupa ce apas de 2 ori pe butonul de masaj si dureaza gen 10 secunde. Am tot cautat informatii si am gasit doar ceva ca ar trebui sa mearga maxim 10 minute, dar totusi 10 secunde e cam putin. Inteleg ca nu e mare smecherie sa se umfle pernele de la lombar, dar parca merge putin masaj la calatorii mai lungi. Nu am putut sa iau echipare Highline (buget), cutia automata nu a fost prioritara, desi nu m-ar fi deranjat deloc. Asa ca sunt cateva lucruri pe care mi-as fi dorit sa le mai am, dar sunt multumit de ea asa cum este. Ce mi-as mai fi dorit: ecran mai mare, app-connect, suspensie adaptiva, inchidere/deschidere electrica portbagaj, faruri led, oglinzi rabatabile electric. Cum spuneam, am luat-o cu 150.xxx km si acum are deja 153.000 dupa un concediu prin tara. Nu o sa continui in ritmul asta cu kilometrii totusi; cu A3-ul am facut cam 11.000 km/an. Imi place cum merge si cum arata, nu se simte la fel de agila ca A3-ul (diferenta de caroserie), dar urca totusi in viteza destul de ok. Am vrut spatiu si 4 portiere si le am Mai jos sunt caracteristicile decodate cu un VIN decoder pe un website: Parameter Value E0ASpecial editions: No special edition 1PALockable wheel bolts: Standard wheel bolts 7ZDVehicle class differentiation units/platform components: Vehicle class differentiation -3G0- 0P0Exhaust tailpipe: Rear exhaust tailpipe (standard) UG6Hill start assist: Hill hold control 7MMEmissions standard: Emission standard EU6 plus 1D0Trailer hitch: Without trailer hitch 4UFAirbag: Driver's and front passenger air bag with front passenger air bag deactivation 1E0Activated carbon canister: Without activated charcoal canister 8ZHAntennas: Antenna for AM/FM reception, "diversity" 6XUExterior mirror setting: Exterior mirrors: automatically dimming, electrically adjustable, separately heated EA0Follow-on warranty: Without subsequent warranty 5SLLeft exterior mirror: Left exterior mirror: aspherical GM1Electronic engine sound measures: Standard outside sound 5RQRight exterior mirror: Right exterior mirror: convex 0K0Alternative drive system: Without alternative drive module 1X0Drive layout: Front wheel drive 9WC"Multimedia", video/DVD/notebook connection: Without "Multimedia" in vehicle A8CEquipment levels: Comfort equipment 6K3Area monitoring systems: Front Assist incl. city automatic emergency braking for ACC low 1KUBrake type in rear: Disc brakes, rear J2DBatteries: Battery 380 A (68 Ah) 1ZABrake type, front: Disc brakes, front 4M6Beverage holders: Cup holder NY0Battery/alternator capacity: Standard battery/alternator capacity B0AComponent part sets with country-specific design requirements: Component parts set without country-specific design requirement 1S1Tool kit and jack: Tool kit and jack 1ATBrake systems: Electronic stabilization program (ESP) 4V0Front passenger seat control: Without front passenger seat adjustment from the rear 0VCOwner's manuals: Information kit in German 9Z3Operating voltage: Operating voltage 12 V plus 230 inverter 9T1Heated washer nozzles: Heated washer nozzles, front 7RECD ROM/DVD/SD card: SD card (Europe) 2H0Charism: Without "drive select" QJ1Chrome package: Chrome work package C43General operating permit, alterations: Operating permit, alteration 3S2Roof rails/roof load rack: Black roof rails 3FARoof insert/convertible top: Without roof insert (standard roof) 1JASuspension system in rear: Rear shock absorption, basic design 1 G01Suspension system in front: Front shock absorption 1Y0Differential lock: Without differential lock 2G5Insert for the filling up of unleaded fuel/fuel type: Filler neck module 1 without insert EF0ECO function for driving profiles and Drive select: Without ECO function 0ENInstallation differentiation for vehicle components: Installation differentiation for transmission MQ 350 vehicle components 7AATheft protection system: Electronic vehicle immobilization device 5MAInserts: Decorative inserts 7M0Scuff plates: Plastic scuff plates in door apertures 7X2Park distance control: Park distance control, front and rear 7W0Extended safety system: Without extended safety system UI2Electric interface for external use: Electric interface for external use AUX-IN and 2 x USB 0FGManufacturing sequence differentiation: Mosel manufacturing sequence 6A0Fire extinguishers: Without fire extinguisher VL1Pedestrian protection: Extended pedestrian protection measures VF0Pedal cluster: Standard pedal cluster 8K3Headlight control: Separate daytime running lights with low beam assistant and "Coming Home" function UH2Parking brake: Parking brake 7G0Vehicle tracing system: Without preparation for VTS (vehicle tracking system) F0AVehicle specifications: No special purpose vehicle, standard equipment 8GUAlternators: Alternator 140 A 0G4Transmission types/gearshift mechanisms: Cable gearshift 0YCWeight category rear axle: Weight range 3 installation control only, no requirement forecast L33Weight category front axle: Suspension range 33 installation control only, no requirement forecast TR1Base engine: 4-cylinder diesel engine 2.0 L unit 04L.A 4U0Luggage net/pocket on backrest(s): Without luggage nets/pockets on backrests 3U2Luggage compartment cover: Sliding trunk cover 6M0Tie down straps/net/pocket: Without tie down straps/net/pocket 8T7Cruise control system: Adaptive Cruise Control (w/o "Follow-to-Stop") and Speed Limiter VC0Garage door opener: W/o remote-controlled garage door opener G0KTransmission specifications: 6-speed manual transmission 5J0Rear spoiler: Without rear spoiler 6NAMolding roof liner: Unsplit molding roof liner 3NTRear seats: Rear seat bench unsplit, backrest split folding (three pieces) with center armrest KH7Heating and air conditioning system: Climatronic (3-zone) with rear air conditioning control panel 8IDHeadlamps: Halogen twin headlights KS0Head-up display: Without head-up display 20AHybrid drive: Without electric motor ( hybrid ) FC0Customized installation: Without customized installation 6T1Interior light in footwell: Interior light in footwell U5AInstrument clusters: Instrument insert, km/h speedometer 4L6Breakaway interior rearview mirror: Breakaway interior rear view mirror, automatically dimming K8DBody style: Station Wagon Variant/Avant QK0Camera/distance sensor: Without camera without distance sensor (driver assistance system) 6SMLuggage compartment floor covering: Needle-punched trunk floor covering (Dilours) 0M4Fuel tank capacity: Fuel tank 4H3Child safety lock: Manual child lock QA0Child seats: Without child seat 0Y1Climatic zones: Standard climatic zones QR8Compass/road sign display: Without traffic signs recognition 4D0Seat ventilation/massage seat: Without seat ventilation/massage seat 3T2Rear head restraints: Three rear headrests 5ZCHead restraints: Headrests for front seats (x-adjustment) 1Z0Fuel quantity for initial filling: Initial standard fuel filling A63Tire categorization: Category 3 0F5Fuel systems: Fuel system for diesel engine 5C0Body measures: Without special body measures KA2Camera systems/accident sensors: With rear view camera system (type 2) KK1Refrigerant: Refrigerant R134a 31KLicense plate carrier: Front and rear license plate carrier (ECE) 5K7Paint preservative/transit coating: Transport protection film (minimum protection) with additional transport protection measures 3GARear luggage/load compartment floor: Without cargo area QQ0Light package (lighting): Without add. lights (interior lighting) ES0Vehicle inlet: Without vehicle inlet L0LSteering system arrangement: Left-hand drive vehicle 8S6Reading light: Two reading lights front 1N3Steering: Speed-related variable steering assist (Servotronic) 3H0Backrest release: Without backrest release for front seats 8G0Light control systems: Without light assistant EV0Charging cable: Without charging cable 2P1Loading edge protection: Plastic trunk sill protection 8I2Lumbar support: Electrically adjustable lumbar support for left front seat with massage feature 2ZWSteering wheels: Leather trimmed multi-function steering wheel, heated AV1Driving on the left/on the right: Driving on the right 8RMSpeaker installation: 8 speakers (passive) 8Q1Headlight range control: Headlight-range adjustment 6E3Center armrest: Front center armrest FM0Versions: Basic equipment variant 9S5Multi-function display/trip computer: Multi-function display/on-board computer "Medium" 3D2Center console: Center console EM1Driver alert system: Rest Assist (drowsiness detection) 8Z5Engine cooling system: Not hot country DN4Engine specifications: 4-cyl. turbo diesel engine 2.0 l/110 kW (4V) TDI common rail| b.engine T37/T6F TS1/TR1/T0P/T0N/T13/T29/TM4/TD1/TI9/T1I 7UFNavigation device: Navigation system - Standard 8TBRear fog lamp: Rear fog light 8WHFront fog lamp/additional headlamp: Front fog lamp and cornering lamp EL3Online services: Online service, with OCU, with head unitcoding, without engine immobilizer interconnection 1NLWheel covers: Covers for alloy wheels F86Wheels: Alloy wheels 6.5J x 16 I8ERadios: Standard radio (Gen2) 9JASmoker's/non-smoker's package: Non-smoking package ER1Regional code for radio: Regional code " ECE " for radio 7K1Direct tire pressure monitoring system: Tire pressure warning light H3YTires: Tires 215/60 R16 95 V super-optimized rolling resistance V0ATire suppliers: Tires w/o specification of tire brand 1G2Spare wheel/breakdown kit: Steel spare wheel with original equipment tires 0B4Wheelbases: Wheelbase 3QTRestraint systems, front: 3-point seat belts with tensioner and height adjustment, front PNCNavigation feature "Discover Media" (for "Composition Media") PTVInstalacja telefoniczna "Comfort" WBD"Business Premium" package incl.navigation YOWCar-Net - dostêp do mobilnych usªugOnline za po«rednictwem telefonu(bezpªatnie przez trzy lata) ZCBSystem radiowy "Composition Media" 4X3Side airbag: Side air bag front with curtain air bag 6Q2Gearshift knob/handle: Leather gearshift knob/handle 0SBSpecial labels/plates: Labels/plates in German 8SKRear combination lamps: LED taillamp assembly 4E2Lock operation for tailgate/trunk lid: Tailgate/trunk lid release from inside (electrically) QI6Service indicator: Service indicator 30,000 km or 2 year ( variable ) 9P9Seat belt check: Seat belt reminder, electric contact in the buckle, advanced safety equipment 3ZBOuter rear seat belts: 3-point seat belts, outer rear with ECE label 3C7Center rear seat belts: 3-point seat belt for center rear seat N0USeat trim covers: Cut pile seat covering 3PWSeat adjustment: Man. height adjustm. f. front seats plus seat squab inclination a. depth adjustm. left, plus el. backrest adjustm. left 4A3Seat heater: Seat heater for front seats separately controlled 7L6Start-stop system/regenerative braking: Start/stop system with regenerative braking 8Y1Horns: Two-tone horn SA0Control number (no PR family): Model year change calendar week 45 5XUSun visors: Sun visors with mirror, illuminated, extractable, airbag label on sun visor QH1Audio-response system/voice control: Voice control 7Y0Lane change assist/lane keeping system: Without lane change assistant 4KCSide and rear windows: Side and rear windows in heat-insulating glass 4B3Protective side molding: Protective side molding 3Y0Roll-up sun screen for rear and side windows: Without roll-up sun screen 7B3Socket: 12-volt socket(s) 2JPBumpers: Bumper 7U0Starter: Standard engine starter 8X0Headlamp washer system: Without headlight washer system 8N6Windshield wiper intermittent control/ light/rain sensor: Windshield wiper intermittent control with light/rain sensor 3M0Special registration measures: Without special measures 0PPNameplate set: Nameplate set "BlueMotion" 1Q2Mass damper for steering wheels: Mass damper for steering wheel, 36 Hz 4I7Door and lid locking system: Central locking system "Keyless-Go" without deadlock B01Type approval countries/countries with special requirements: Type approval Germany 5D1Carrier frequency for radio remote control: Carrier frequency 433.92 MHz-434.42 Mhz 3CXPartition: Net partition 3LCDoor and side trim panels: Door and side trim panel in foam film and woven fabric QV0TV reception/digital radio reception: W/o TV reception/digital radio reception 1VGInstallation parts for engine (engine mount system): Installation parts for four-cylinder engine 1SAFront underbody guard: Without additional front underbody guard 1EXIdentification plates: Special identification plate for EC for M1 passenger vehicle 2A0Delivery equipment: Without delivery equipment 1T9First aid kit / warning triangle: First aid kit with warning triangle and safety vest 9D0Preparation for two-way radio installation: Without preparation for two-way radio installation Q2JFront seats: Comfort front seats 9F0Preparation for sound combination for rotating beacon: Without sound combination for rotating emergency light and radio antenna preparation 9IFTelephone / telematics: Comfort telephony with WLAN 9TJAdditional warning lights: Additional LED warning light (door area) front QG1Service interval prolongation: Service interval prolongation 7E6Heat accumulator system/auxiliary heater: Electric auxiliary air heater 4GFWindshield glass type: Windshield in heat-insulating glass 8FASecond battery/battery installation: Without second battery 2WAAdditional tires (snow tires): Without additional tires 0TDFloor mats: Front and rear floor mats 4ZBDecorative trims: Bright moldings 3B4Additional child seat anchors: Child seat anchor for child seat system ISOFIX 9M0Auxiliary heater: Without auxiliary/parking heater UP0Clocks: Analog clock1 point
-
Salutare lume si bine v-am gasit! Dupa 12 ani de japoneze, am intrat si eu in randul posesorilor de VAG, din cauza (sau datorita ) Cuprei. Daca acum 2 luni nu stiam cum sa fac sa ajung mai repede la drive test cu noul Type R, iar de noul brand al celor de la Seat nici macar nu auzisem, astazi sunt extrem de fericitul posesor al unui exemplar de Cupra. Nu o sa intru acum in detalii, pentru ca scriu foarte pe fuga (e rosie, e dotata cam cu tot ce se poate, exceptand scaunele scoica), dar promit sa revin cu informatii si ceva poze cat de repede. Asfalt uscat sa avem!1 point
-
1 point
-
Cum am promis,revin cu detalii. Mi au facut schimbul de lichid de frana si aerisire sub presiune,desi mi au spus de la inceput ca nu voi rezolva nimic asa(baietii ok in privinta asta) si dupa ce m am lamurit ca nu s a schimbat nimic m au trimis la reprezentanta sa mi faca verificare modul abs cei de acolo deoarece doar ei pot sa interpreteze codurile(deh,daca nu stii,nu te bagi). Am fost la reprezentanta si am gasit un domn foarte cumsecade,mi a luat masina,a dus o la baieti si dupa vreo aprox o ora mi a spus sa caut pompa centrala de frana si modul abs(din dezmembrari) si sa ma intorc maine sa mi le monteze si sa faca adaptarea abs ului. Acum sa va zic costurile acestui pelegrinaj(poate mai pateste cineva la fel si sa stie de la inceput ce sa faca si ce nu): etrier nou(cu cel vechi la schimb) 250 lei, montaj etrier si completate lichid frana 100 lei, aerisire si schimb ulei 50 lei(reducere de la baieti,desi era mai mult, dar le a fost mila de mine ca nu era asta problema), constatare la reprezentanta vw 50 lei. Si acum urmeaza sa iau pompa de frana si modulul abs cu 200 lei SH si sa ma duc maine din nou la reprezentanta sa le monteze si adapteze 250 lei. Cost total 900 lei(desi puteam sa o rezolv direct cu 450 daca eram indrumat corect). Sper sa ajute pe cineva patania mea. PS: sper sa se rezolve,totusi,doar cu atat si sa nu mai descopere altceva...1 point
-
Farurile full LED băteau foarte aproape... 26 de metri.. l-au reglat în service....1 point
-
mie nu imi place interiorul, pe spate nu are discuri!!!! (wtf) ci tambure. cotiera nu se poate numi cotiera, nici nu inteleg cum sa faci asa ceva. dar in rest sunt multe lucruri bune, spatiul in spate clar mai mare ca la golf (stiu ca ziceam ca nu cred, dar se vede clar in filme). puterea e exceptionala, 204cp pe o electrica e absolut fantastica, cine nu crede sa priveasca in oras cum pleaca i3-urile de la semafoare. si e imposibil sa plece toti cu ele cat de tare pot. spulbera la orice demaraj golful meu de 122, fara discutii. ma rog, probabil pe viraje, fiind mai grea, nu mai spulbera nimic, dar e alta discutie. mai conteaza si suspensii, latime cauciucuri etc. dar oricum e de bine cu puterea. iar autonomia reala chiar si vara/iarna (ca atunci are consum mai mare) probabil ca tot va fi pe la 300km la cea de 420. din cate inteleg cele pt romania sunt precomandate toate!!1 point
-
Am ajuns cu masina acasa dupa update. Prinele inpresii, am facut 4 5 plecari lente de pe loc si nu mai smuceste, am mers in treapta 1 prin parcare 100m 200m fara sa schimb si nu a dat in nas, ceea ce este foarte bine. Motorul era cald, o sa mai testez maine la rece, atunci cand inainte se simtea mai rau. Cat despre puterea motorul, nu s-a schimbat nimic, trage la fel ca inainte. Singurul lucru sesizat pana acum este ca inainte la relanti consunul era de 0.6-0.7 acum am vazut ca sta la 0.5 si foarte putin 0.6 am vazut. Poate nu are legatura dar eu de cand am masina nu am vazut 0.5L. Revin maine, poimaine dupa ce imi fac o parere si cu masina la rece.1 point
-
Mi se pare mie, sau anvelopa dreapta spate, e montata invers pe janta? ?1 point
-
Dragi prieteni, la fata voi reveni cand am sa schimb bara cu cea de RS si aripile. Atunci o sa montez si farurile bi-xenon. Pana atunci nu ma mai chinui sa dau bara jos, scut..etc doar pentru faruri. Raman astea pana la acel moment. Intre timp am schimbat capota de portbagaj cu cea USA type si bara spate cu ce RS4. In ceea ce priveste bara, mai trebuie facute ajustari. Asta din cauza aripilor spate care la RS4 sunt evazate. Prin urmare si bara are o alta forma. Nu e plug&play la celelalte modele.1 point
-
Atat este trecut in cartea tehnica si, cu softul initial, sigur ii prindea. (apoi, asa cum am spus, au venit cu softul ptr corectarea balbaielilor la pornire, si intr-adevar au luat din puterea motorului). Ca sa iti faci o impresie, atasez un link cu datele tehnice ptr Seat Leon 1,2 TSI 105 CP. Este acelasi motor, si, conform zeperfs, acceleratia 0-100km/h este de 9,8 sec, pe masuratelea (probabil au masurat inainte de softul ,,minune'' care a rezolvat balbaielile la rece). http://www.zeperfs.com/en/fiche3481-seat-leon-ii-1-2-tsi-start-and-stop.htm Din acest motiv ii repet lui Thunescu: sa faca un test drive cu motorul 1.5 TSI 130 CP ptr ca s-ar putea sa ii placa cum merge. Colegii care il au pe Passat spun ca este suficient.1 point
-
1 point
-
Stiu ca ti-ai facut deja traseul de acasa, insa daca ai ocazia si este timp, incearca sa incluzi ruta asta in traseu, eu am facut-o pe aia din dreapta, insa merge si aia din stanga. https://www.google.com/maps/dir/46.4194408,12.3705071/46.7404567,12.3757827/@46.8358204,12.2739063,9.46z/data=!4m2!4m1!3e0?hl=de-DE Daca faci tot Stelvio, in partea din sud iti recomanda bucatica asta de drum, asfalt bun, curbe cate vreo, trafic minim. A fost mai greu decat pe Stelvio, dar am zambit ca un tembel tot drumul. In varf la Aprica te rasplatesti cu o inghetata. Apoi in functie de ce planuri ai, o iei spre N Austria sau S-E Venetia. https://www.google.com/maps/dir/46.1804024,10.3257709/46.1644438,10.0896253/@46.0410887,9.8113591,9.54z/data=!4m2!4m1!3e0?hl=de-DE Bucatile astea doua de pe maps m-au impresionat foarte mult. Sa aveti drumuri bune, vreme faina.1 point
-
Ia apk vag dpf. Pt inceput e mai usor de vizualizat parametri decat in vcds... parametri pt dpf.1 point
-
Eu ti-am zis ca de la tachetul ala i se trag problemele Bine ca ai rezolvat intr-un final si e cum trebuie ?1 point
-
1 point
-
1 point
-
Sunt curios cum e pe Großglockner, avand in vedere ca in WE a nins. Enjoy the ride!:)1 point
-
1 point
-
@ionut10a, testul pe care l-ai pus tu mai sus are relevanta 0, asa cum s-a scris deja. Vezi, si1 point
-
Eto, acum cca 2 ani m-a lovit în spate un tip cu un Logan ce avea RCA la Euroins. Am făcut amiabila, am sunat la Euroins pentru programare și am mers pentru constatare undeva pe Șoseaua Morarilor. Pe urmă, cu constatarea făcută, m-am dus la Porsche București Vest. Aceștia nu aveau decontare directă dar au demontat bara spate și au făcut o reconstatare detaliată, cu poze, detalii tehnice etc. Ei au contactat Euroins, au prezentat un deviz estimativ și după vreo 2 zile au primit acceptul. Eu în această perioadă am mers cu mașina așa mototolită. Pe urmă, am convenit cu Porsche București Vest data la care se vin pentru reparație și totodată am stabilit la sediul lor pentru închirierea unui Golf, prin intermediul partenerului AVIS. Am dus mașina la reparat, am încheiat contract de închiriere pentru Golf (aproape nou, cca. 40 euro pe zi) și am revenit după 5 zile. Am plătit factura de reparații în care era rubrică și pentru închirierea Golfului. Cu această factură m-am dus la sediul Euroins, prin Pipera Voluntari, am depus la ei actele și după exact 30 zile mi-au virat toți banii în cont bancar. Reparația a fost aproape 10.000 lei iar inițial mi se oferiseră cam 1900 lei ca să o repar la servicele din Morarilor, de unde îmi dădeau la schimb pentru 2 zile un Logan super jegos/cleios pe interior. I-am refuzat politicos și am urmat pașii precizați.1 point
-
In conditiile reale nu se intalnesc aceste materiale (un rulment care freaca o tija filetata) si nici forta de frecare din clip.1 point
-
Testele de acest gen au relevanta zero deoarece nu indeplinesc conditiile reale din motor .1 point
-
Am un Golf 1.5 TSI 150CP si cand va aud cu Loganurile de 90CP ma umfla rasul. Eu marea majoritate a depasirilor le fac in treapta a 6-a (diesel style), iar daca nu sunt atent masina urca rapid la viteze mult peste limita legala. Tineti cont ca toate noile motoare vin cu cutii mai lungi pentru consumuri optimizate si ca treptele scurte de viteza sunt istorie. Trebuie sa munciti mai bine cutia si sa bifati optiunea cu modurile de conducere, unde aveti modul Sport pentru performante mai bune. Bifand acea optiune, pe langa raspunsul mai rapid al acceleratiei, vi se intareste si directia (care e foarte moale in modul standard) si, eventual, amortizoarele adaptive.1 point
-
Ca o completare la postarea de mai sus ( eu fiind cel care a facut acel comentariu pe canalul de youtube ) Marea majoritate a uleiurilor 5w30 ACEA C1,C2,C3,C4 folosesc baze de grupa 3 majoritar si baze de grupa 4+ 5 in procente mici. Dar cu toate acestea exista diferente extrem de mari intre aceste uleiuri pentru ca nivelul de procesare al petrolului difera ( chiar si in cadrul aceleasi grupe de uleiuri ) + elementul cheie pachetele de aditivare. Bazele de Grupa III sau cu denumirea lor moderna VHVI asa cum am spus si mai sus au la baza procesarea petrolului si curatarea acestuia de cat mai multe impuritati in asa fel incat, baza finala, sa fie una cat mai pura si mai potenta. Astfel, nu orice ulei cu baza de grupa III nu are aceleasi proprietati/specificatii tehnice. Bazele de Grupa IV, la fel, difera foarte mult calitativ si dpdv al priprietatilor/ specificatiilor tehnice. Dar sunt baze mult mai pure cu proprietati mai ales la temperaturi scazute mult mai bune si rezistenta la temperaturi mari mult mai bune. Evident sunt si mult mai scumpe fiind obtinute in procent mai mic din procesul de cracare a petrolului. De altfel sunt bazele cu volatilitate scazuta, avand evaporare foarte scazuta comparativ cu restul bazelor de grupa 1/2/3 Bazele de Grupa V sunt diversificate iar grupa V nu inseamna doar " esteri ". In mare aceste baze ofera cele mai bune proprietati la temperaturi foarte mari oferind cea mai buna protectie fata de restul de baze. Dar, au un minus si anume faptul ca la temperaturi scazute nu sunt cele mai bune, cele de grupa 4 fiind elita. Prezinta si cea mai scazuta volatilitate fiind bazele care au evaporarea cea mai buna. Pentru a intelege fundamentul uleiurilor trebuie sa ne gandim la faptul ca acestea sunt fabricate din 2 elemente cheie. Baza sau amestecul baze + aditivii care ocupa un procent de 15-20-25% din volumul de ulei pe care il aveti in bidon. Fiind deja in 2019 si tehnologia de fabricare a aditiviilor fiind foarte evoluata, in cadrul uleiurilor de calitate, aprobate, nu mai discutam despre uleiuri " proaste " decat ocazional, astfel, nu o sa intru extrem de mult in detaliile tuturor aditivilor. Bazele vin cu index de vascozitate foarte mic, nici macar cele PAO nu au index de vascozitate 150 ( Indexul de vascozitate fiind reprezentat de variatia vascozitatii unui ulei in functie de temperatura acestuia. De exemplu un ulei cu index de vascozitate mic, are o variatie mai mare a vascozitatii pe teritoriul cald/rece vs un ulei cu index de vascozitate mare care are variatii mai mici ale vascozitatii ) Un amestec final de baze prezinta index de vascozitate undeva la 120-130 iar pana la 160-170 cat au uleiurile in fisa tehnica diferenta este facuta de aditivi. Aditivi care daca sunt de calitate foarte buna si sunt in dozele optime, fac uleiul sa isi pastreze vascozitate in mod cat mai corect pentru cat mai mult timp. Cazul opus, cand aditivii folositi fie sunt slabi fie sunt buni si in doze scazute, apare un fenomenm de oboseala al uleiului pentru ca acesta isi modifica proprietatile fizice spre ceea ce el a fost o data sau, din contra evolueaza spre cu totul altceva mai rau din cauza contaminarii. ( carburant. antigel, cenusi, acizi ) Pentru a obtine uleiurile multigrad se folosesc amestecuri de baze - baze groase + baze groase pentru uleiurile de performanta cum ar fi 10w60 sau 20w60 sau 10w50 - baze groase + baze subtiri in procente diferite pentru a obtine uleiurile 5w40, 10w40, 5w50, 5w30, 5w20, 0w40 - baze subtiri majoritar pentru a obtine ulieurile 0w16, 0w20, 0w30 cu procent de baze mai groase in functie de necesitati. Baza subtire - proprietati foarte bune la temperaturi scazute dar foarte fluide la temperaturi ridicate Baza groasa - proprietati slabe sau mai slabe la temperaturi scazute dar vascozitate buna la temperaturi ridicate 5w30 vs 5w40 ? Difera procentul de baze groase/subtiri dar si cantitatile de aditivi folosite. Chiar daca ambele sunt 5w, cele 5w30 prezinta proprietati mult mai bune la temperaturi scazute fata de cele 5w40 prin faptul ca folosesc procent mai mare de baze subtiri in timp ce invers, uleiurile 5w40 avand baze mai groase, au vascozitate mai mare la temperaturi ridicate. Un ulei 10w40 de exemplu este fabricat din baze minerale ( grupa II ) si baze de sinteza ( grupa III ). Prezenta bazelor de grupa II au tras foarte mult in jos proprietatile uleiului dpdv al comportamentului la temperaturi scazute fiind baze groase, foarte groase de aici si acel 10w. Bazele de grupa III fiind baze cu vascozitati foarte variante, au putut atinge fara nici un fel de probleme vascozitate de 40 la cald. Un ulei 5w40 de exemplu in marea majoritate a cazurilor prezinta baze de grupa III. Asta a permis vascozitati mai scazute la temperaturi scazute ( bazele de grupa III asa cum am spus sunt mai pure iar orice fluid care nu are o incarcatura extra este mai fluid iar ca exemplu o sa dau diferenta intre lapte si iaurt care vizibil au proprietati de curgere diferite. Exemplul este unul dat in asa fel incat sa fie vizualizata mai usor ideea pe care o expun ) Exista totusi si uleiuri 5w40 cu baze de grupa 4 si 5 aprobate de catre producatorii de masini care prezinta vascozitati mult mai mici la teperaturi scazute si proprietati de pompare, curgere si congelare extrem de bune. Aici o sa dau doua exemplu de uleiuri Motul 8100 xcess 5w40 un ulei cu baza grupa III - punct de congelare -36 grade vascozitate la 100 grade 14.2 mm2/s si HTHS 3.7 ( HTHS-ul fiind vasczoitatea uleiului la 150 grade ). Nu din fisa tehnica ci din analiza de ulei virgin putem sesiza faptul ca volatilitatea este pe la 9-10% iar proprietatile de pompare/stabilitate la temperaturi scazute ( alaturi de punctul de congelare precizat mai sus ) reprezentate de CCS si MRV sunt de CCS peste 5500 si MRV undeva la 20.000 Ravenol VST 5w40 USVO ulei cu baza de grupa IV - punct de congelare de -51 grade, vascozitate la 100 grade de 14.3 mm2/s si HTHS de 3.9. MRV de 13.900 si CCS de 4700 precizate atat in fisa tehnica si confirmate de analizele de ulei uzat. NOACK sau evaporarea uleiului fiind de 7.4 % in fisa tehnica, in analizele de ulei virgin fiind si de sub 7%. Perfect dar ce inseamna tot ceea ce am scris mai sus ? Motul 8100 xcess 5w40 este un ulei cu baze mai ieftine, mai slabe din punct de vedere al comportamentului la temperaturi scazute cu pachete de aditivare la fel de mediocre. Este un produs decent ce prezinta aprobare din parte unor producatori de masini renumiti si nu numai de buget ci si premium. Asta ne spune ca totusi standardul minim de protectie din industrie este la un nivel slab pentru ca discutam despre un ulei care nu exceleaza nici la teperaturi scazute si nici la temperaturi ridicate. Ravenol VST USVO 5w40 foloseste baze de grupa IV + V care sunt mult bune si mult mai scumpe decat cele de grupa III. Astfel acest VST 5w40 are proprietati de pompare la temperaturi scazute mult superioare acelui Motul dar si vascozitate mai ridicata la temperaturi extreme 3.9 vs 3.7 ( motul ) . Daca stam si ne gandim la faptul ca un ulei 5w30 are HTHS de 3.5 , acest motul 5w40 3.7 iar ravenol vst 3.9, diferenta intre Ravenol VST USVO 5w40 si Motul 8100 Xcess 5w40 dpdv al comportamentului la temperaturi ridicate este ca diferenta intre un ulei 5w40 si unul 5w30. Astfel se poate vedea diferenta facuta de bazele de ulei. Grupa 4 si 5 ofera protectia cea mai buna la nivel de baze dar pentru ca un ulei sa fie gata de trimis trebuie foarte corect aditivat. Am atins doar 70-80% din problema uleiurilor mai sus, restul fiind repretat de aditivii de ulei care au evoluat foarte mult si difera foarte mult. Ii impartim simplu in doua categorii de aditivi - aditivii vechi cei prezenti majoritar in uleiurile ACEA A1B1 pana la A5B5 - aditivii moderni prezenti majoritar in uleiurile ACEA C1 pana la C5. Care este diferenta asa pe scurt ? Pai aditivii moderni sunt ganditi sa protejeze in primul rand mediul, sunt aditivi care in urma arderii produc cenusi in procent scazut. Sunt aditivi care protejeaza GPF-ul si DPF-ul , EGR-ul prin cenusi mai mici dar si motoarele cu injectie directa prin cantitatea de cenusi mai mica in urma arderii. Aditivii moderni sunt ganditi pentru masinile moderne ! Iar aditivii vechi inca isi mai gasesc rolul nefiind inlocuiti in totalitate. Astfel avem petru seturi de norme in discutie 502, 505.00 502, 505..01 504/507 si 508/509 ACEA = asociatia europeana a constructorilor de automobile 502/505.00 - Norma veche, care de-a lungul anilor a mai primit actualizari. Majoritatea sunt uleiuri ACEA A3B4 . Aceasta norma implica aditivi de generatie veche in procente mari avand si cele mai mari cenusi in urma arderii. Cantitatea de aditivi care produc cenusi a fost tousi reglemtata periodic acestea avand in prezent si un procent variabil de aditivi moderni pentru a compensa acele reduceri ce tin de poluare. De altfel, pachetele moderne de aditivi in acest caz au fost necesare in urma introducerii in procent din ce in ce mai mare a biocarburantilor care sunt dusmanii uleiurilor. Astfel, chiar si aceasta norma veche VW are elemente de modernitate. Exista uleiuri in acest moment foarte bune cu aprobare 502, pentru motoarele TFSI Euro4 si chiar Euro 5. Majoritatea sunt uleiuri cu baze de grupa III dar exista si variante de uleiuri cu baze de grupa IV si V 502/505.01 reprezinta primul pas care a condus in mod oficial catre modernitate. Sunt uleiuri ACEA C3 ceea ce ne spune ca aceste uleiuri sunt bogate in aditivi moderni si mai sarace in aditivii de generatie veche, cei care in urma arderii produc cenusi mai mari. Chiar daca la VW aceste uleiuri nu sunt folosite pentru motoarele cu DPF, la producatori cum sunt BMW, Mercedes, Opel aceste uleiuri sunt considerate bune pentru filtrele de particule. Majoritatea sunt uleiuri cu baze de grupa III dar exista si variante de uleiuri cu grupa IV si V 504/507 reprezinta uleiurile Long Life ACEA C3 de la VW introduse special pentru motoarele diesel cu DPF si benzinarele cu injectie directa si nu numai. Ele se gasesc doar cu vascozitati mici 0w30/5w30 si sunt uleiuri care din punct de vedere tehnologic sunt foarte bine gandite. Majoritatea sunt uleiuri cu amestec de grupa III, IV si V. Foarte putine insa sunt pure uleiuri cu baze de grupa IV si V. 508/509 sau noile uleiuri 0w20 de la VW. majoritatea sunt uleiuri cu baze de grupa IV si V. La ce conteaza atat de multe informatii de spre aditivi vechi moderni si baze ? Aditivii moderni sunt adaptati aliajelor moderne din motoarele moderne. Exista astfel o maxima aderenta a aditivilor moderni fata de piesele din motoarele moderne. Aditivii vechi, de generatie veche, au aderenta fata de piesele din motoarele moderne prin faptul ca orice ulei modern prezinta un anumit procent de aditivi de generatie veche. Dar aditivii se aseaman foarte mult cu o echipa de lucru intr-o uzina, asta ca sa dau un exemplu care sa va ajute sa va imaginati ceea ce vreau sa va spun. Exista o diversitate foarte mare de aditivi de protectie moderni si vechi si nici unul nu poate face ceea ce celalate face astfel, folosirea unui ulei care nu are aditivii necesari poate duce la uzuri premature sau chiar la afectarea motorului dar nu pe loc ci in timp. Aditivii moderni mai au un minus, "obosesc ". In cazul lor odihna este vesnica si reprezinta o masa de substante chimice inutile ramasa in ulei si care se prezinta prin scaderea ciferi de bazicitate cu cresterea cifrei de aciditate. Nu degeaba am folosit termenul " a obosi " pentru ca similar unui om obosit, pachetele de aditivare cu scopul de a proteja motorul nu isi mai fac teaba corect, nu mai acopera perfect elementele din motor si implicit motorul este predispus unor uzuri mai accentuate si prematur. Pe langa asta, uleiurile moderne cu pachete de aditivare " obosite " nici nu mai fac curatenie in motor foarte bine, vascozitatile uleiului se modifica din ce in ce mai mult, contaminarea cu carburant fie ca vorbim despre motorina sau benzina are un impact si mai negativ asupra uleiului iar toate aceste fenomene sunt in cascada. Exista si motoare moderne in care un ulei 5w30 cu baze de grupa III, IV si V, majoritar fiind cele de grupa III + aditivi moderni, ACEA C3 sa ofere uzuri mai mici fata de un ulei 5w40, cu baze de grupa IV si V ACEA A3B4 cu procent mare de aditivi " vechi " si tone de aditivi solizi in stil reteta de competitii. Este cazul M135i de la BMW la care folosirea uleiurilor BMW LL01 fie ele si PAO + Esteri nu aduce avantaje ci chiar uneori dezavantaje fata de un ulei BMW LL04 cum este Total Quartz Ineo Long Life 5w30 . Cand obosesc aditivii unui ulei ? Totul tine de stilul vostru de a conduce ( sportiv/normal/ batraneste ) raportul urban/extraurban si foarte important starea in care se afla motorul si motorul masinii . Sunt motoare in comert de exemplu 2.2 de la Mazda diesel care contamineaza uleiul cu 10% carburant in nici 10.000 km in timp ce un TDI sanatos contamineaza cu cam 2% carburant uleiul in 10.000 km. Acest carburant prezent in procent mare impune schimbarea uleiului chiar daca acesta are aditivi suficienti si baze in stare buna. La VAG sunt motoare de 1.8 TSI care contamineaza uleiul cu benzina destul de mult dar si 1.2 TSI din generatia veche cu distributie lant. Cand obosesc bazele ? Dupa 3-4-5 refolosiri ale acesotra pentru a produce ulei. Baza in sine este afectata de contaminare, lipsa aditivilor care sa o mentina in parametrii cat mai apropiati de cei originali + degradarea unui procent destul de mic din aceasta. Este un text destul de mare, cu volum foarte mare de informatii. Cu acordul moderatorilor sau al conducerii o sa va mai fac astfel de materiale, desigur, daca exista cerere.1 point
-
1 point
-
@powershot Tu citesti ce s-a scris inainte ? ... VAG DPF nu merge pe CBBB. Am scris asa de cel putin doua ori in ultimele 10 pagini.0 points
-
mai sunt teste,poti face o comparatie si cu alte uleiuri care le ai mai folosit-1 points
-
sunt si teste facute cu uleiul la 100 de grade,nu vad dc nu ar fi relevante atat timp cat toate uleiurile sunt testate in aceleasi conditii pt a vedea tabelul click pe link si apoi click stanga https://www.youtube.com/redirect?q=https%3A%2F%2Fdocs.google.com%2Fspreadsheets%2Fd%2F1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg%2Fedit%3Fusp%3Dsharing&redir_token=8FG_JL8eSFkOpKxBk8U87SueaNh8MTU2NTkzMjY1M0AxNTY1ODQ2MjUz&v=05mIPPeSjfA&event=video_description-1 points
-
A trecut ceva vreme si am pus aproape 3000 de km cu masinuta.Am mers si un drum de Budapesta.pana la vama am scos consum de 3.5 fără clima ,2 oameni cu bagaj minim si o medie de 65km/h.După vama am avut si sectiunea de autostrada aproape 250 km.consumul 4.2 cu medie orara de 90km/h. La întoarcere pe tot segmentul am avut undeva la 3.8 dar am uitat de media orara.plus că am folosit si clima din cand in cand. Este o masina care ma mulțumește cu minusurile ei dar si cu plusurile care ma face sa o tin inca vreo 100000 km.-1 points
-
Tu citesti ce spune dezvoltatorul apk ? Inainte de a cumpara apk pro... spune acolo sa testezi pe masina compatibilitatea. Ca fapt divers .. am gasit motoare care nu sint in lista apk .. si ce sa vezi .. le vede.-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00