Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 25.08.2019 în toate secţiunile
-
Daca este week-end este si munte... Lacul Vulturilor este o destinație ocazională pentru aventurierii 4x4 însă oare câți dintre ei au urcat și pe muntele la poala caruia se află lacul? La ascensiunea cu mașina mă refer ? Deci - Vârful Mălâia. Al doilea ca și altitudine din Masivul Siriu ( după Vf. Bocârnea aflat în proximitatea lui)...si pe care Kodiaq-ul l-a cucerit cu succes?11 points
-
4 points
-
Ambreiajul sport își arată avantajul, deceleratul e destul de rapid iar frana o folosesc doar la nevoie. Pe langa asta incerc sa anticipeze ce treapta sa folosesc funcție de fiecare situație și asta m-a făcut să țin masina 10 ani și vom mai sta o perioadă pentru că nu dezamageste, zâmbesc de fiecare dată când o conduc. Chiar daca am condus multe ore într-o zi tot îmi place iar senzațiile sunt pe măsură.3 points
-
Unele poze sunt făcute de sus...iar Kodi este jos. Asta însemnând că a existat si ascensiune pe jos... Poluare? In urma trecerii "ursului" nu a ramas mai nimic. Dioxidul de carbon a fost deja asimilat de vegetatie iar urmele anvelopelor vor disparea probabil după prima ploaie. Însă conservele și pet-urile drumeților per pedes sunt în continuare în jurul lacului și pe munte... Anvelopele, da sunt cele de vară cu 35k km (minus vreo 5-7k cu cele de iarnă). Atât timp cât solul este stâncos iar vegetația nu e umedă anvelopele nu sunt impediement la ascensiune. Singurul inconvenient care necesita atentie sporita este garda la sol... Si cutia dsg uneori mai dă senzatii pe ascensiune. La urcarile sustinute abordate in forță are uneori variații de putere in sensul ca iti da senzatia ca va ramane fară forță la un moment dst pana sa ajungi sus dar isi revine inainte sa rămână. Probabil e optimizarea care nu o lasa sa se tureze mai mult decat considera ca are nevoie...3 points
-
2 points
-
dupa cum vezi, estimarea kilometrilor a fost corecta, incarcarea DPFului nu minte Rezolva problema cu EGR ul, urgent, pt ca distrugi DPFul. Cel care ti-a facut aceasta operatiune trebuia sa te informeze ca fara EGR, DPFul va muri in f scurt timp. Poate e deja prea tarziu, nu stiu. Cand se renunta la EGR se renunta si la DPF. Totusi tine cont ca desi costa mult un EGR, il schimbi f rar, poate merita inlocuit? Iti las si ceva dovezi ca EGR off duce la blocarea DPF, ca stiu ca fara argmente, opiniile exprimate nu au mare valoare: - "The EGR Valve should NOT be removed on vehicles that still have the DPF Filter in place, doing so may block the DPF as the EGR Valve operation is a prerequisite for DPF Regeneration." https://www.darksidedevelopments.co.uk/egr-removal-delete/ - Aceeasi avertizare si aici: https://www.darksidedevelopments.co.uk/diesel-particulate-filter-dpf-fap - "The EGR Valve CANNOT be removed on vehicles that still have the DPF Filter present, doing so would soon block the DPF."1 point
-
1 point
-
Vezi în aria prestări servicii. Ca idee, postează și ce mașina este, ce motor, ce an1 point
-
Cam la orice masina, daca tragi tare, brusc si din scurt de centuri, se blochează. Pe principiul asta functioneaza tensionarea in caz de impact. Acum, nu știm cât de tare le tragi tu. Dacă le tragi mai lent, tot asa se blochează? Si la mine se blochează dacă le bruschez, dar daca le trag calm si normal, merg prefect. Si la fostele masini, tot asa...1 point
-
Ma tin in continuare de prostii. Stiam ca o ureche de jos de la farul din dreapta e rupta asa ca am cautat un alt far ca sa remediez problema. Darapoi am avut alte idei.... sa fac o schimbare de look si sa pastrez doar rama neagra si mijlocul oglinda. asa ca am cautat o oglinda de far stanga. Nu am gasit dar am gasit un far.Si am incepus s negociez la pret si pana la urma am primit o propunere de nerefuzat. asa ca am luat o pereche de faruri .Acum am 5 faruri Si daca tot o sa mai demontez pe la masina am zis sa schimb si vasul de antigel si pe cel de lichid de parbriz care avea o gaura pe la jumatatea lui. Acum ramane sa ma hotarasc la varianta finala pentru faruri mai ales ca am luat si becuri noi.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Sa detaliez un pic si traseul. Bulgaria si Turcia le-am tranzitat doar cu opriri scurte de alimentare motorina/odihna/hrana. Singura oprire programata la dus a fost la "Sumela Monastery" langa Trabzon, o locatie fascinanta. Faptul ca am 2 Skoda inmatriculate cu numere consecutive si cu Octavia mai fusesem de vreo 4 ori in Turcia, iar acum prima data si cu Kodiaq-ul, am anticipat mici probleme in vama care s-au si adeverit. La ultimul control (cel de bagaje) in vama bulgaro-turca, desi trecusem pe la alte 3 ghisee unde mi-au verificat actele, respectivul nu intelegea de ce masina mea nu este "Octavia" asa cum apare in evidentele lor ( si se facea ca nu intelege nici engleza)...in cele din urma a inteles ca este "new car", "not same number"...? Soseaua turcă de coasta Samsun-Trabzon-Batumi intrece orice inchipurire. Ma asteptam ca dincolo de Ankara (mai fusesem in trecut in centrul Turciei pana in Cappadocia cu masina, in afara de destinatiile clasice din sud) infrastructura rutiera sa nu mai fie asa "oau". Insa este. Sute de km cu 2-3 benzi pe sens ce tranziteaza orasele si localitatile de coasta cu peisaje de vis la Marea Neagra, zeci de tuneluri, decoratiuni cu palmieri/arbusti si flori. In vama turco-georgiana, iarasi problema cu actele. Dupa ce am trecut si de ultimul ghiseu turc, mi-a dat actele si s-a aprins lumina verde sa pot trece. Am dat sa plec si a pornit un fel de alarma, bec rosu/sirena si un vames turc a alergat dupa mine si mi'a cerut din nou certificatul de inmatriculare al masinii...dupa vreo 15 min in care habar nu stiu ce au mai verificat (si au tinut si vama blocata, fiind un singur fir) mi-a returnat actul si mi-a zis "good bye". Si iata-ne ajunsi in vama georgiana intr-o coloana doar de masini cu numere de Rusia. Cand mai aveam vreo 5 masini in fata vine un vames si ma scoate din rand si ma directioneaza sa astept la alt ghiseu unde nu era nimeni. Dupa vreo 20 min in care stau acolo fara sa se intample nimic vine alt vames sa ma certe probabil ca ce caut acolo (n-am inteles nimic din ce spunea pentru ca vorbea doar in gruzină) si m-a directionat sa intru in fosta coloana (macar m-a bagat in fata). La ghiseu mi-a cerut inclusiv permisul de conducere (cred ca este prima data de cand tranzitez vămi cand imi cere si permisul), au introdus toate datele din acte in sistemul lor, mi-au dat un pliant pentru a face cartea verde si iata-ne intrati in Georgia. Prima destinatie (de altfel foarte aproape de granita) a fost Batumi, oras orecum fata in fata cu Constanta in cealalta parte a Marii Negre. E format din orasul clasic (anost, de sorginte comunista) dar si din o zona turistica ( gen Mamaia) care este foarte ok cu plaje, port turistic si de agrement, parcuri de distractie, gradini si alei de promenada cu palmieri, restuarante, terase....tot ce trebuie pentru relaxare. Te simti in siguranta peste tot. Apoi traseul a continuat spre nord pe coasta Marii Negre pana in orasul port Poti ( unde acum 11 ani rusii au atacat si scufundat vasele militare georgiene) si apoi am continuat traseul pe granița cu regiunea separatista Abhazia catre Mestia-Ushguli-Lentekhi (cele mai inalte asezari umane din Caucaz) aproape de granita ce o desparte de republicile federatiei ruse. Daca prima parte a traseului offroad este plina de turisti straini ( foarte multi asiatici solitari sau cupluri ce fac autostopul), ultima parte este pustie dupa Zagar Pass si nerecomandata tranzitarii. Totusi am parcurs-o. Dupa parcurgerea traseului offroad am coborat din nou spre sud pana la Prometeus Caves ( in zona mai erau 2 canioane de vizitat dar necesitau cam 8 ore de mers pe jos...asa ca le-am sarit) si apoi spre orasul Kutaisi unde se pot vedea Bagrati Cathedral si Gelati Monastery). Apoi traseul a continuat spre vest unde am dat si de scurta lor autostrada pana in orasul Gori (locul de bastina al lui Stalin cu un intreg ansamblu muzeal dedicat, casa lui din tinerete fiind incorporata ca intr-un mausoleu). Aproape de Gori am vazut si Uplistsikhe ( o fosta asezare umana daltuita 100% in piatra). De aici am continuat traseul spre vest catre Tbilisi dar m-am incadrat apoi din nou spre nord pe Georgian Military Road si am urcat pana la granita cu Ossetia de Nord. Pe traseu am vazut si Ananuri Fortress (a fost coperta Lonely Planet in 2018), apoi monumentul prieteniei ruso - georgiene, un colos in varf de munte, orasul montan Gudauri si apoi Stepantsminda (regiunea Kasbegi) unde se gaseste si vestita Gergeti Triniti Church intr-un var de munte. Traseele si peisajele depasesc posibilitatea de a exprima in cuvinte, acele locuri sunt efectiv in nori, iar inaltimile muntilor te complesesc prin grandoarea lor. Aici am zabovit 2 zile dupa care am luat-o din nou pe Gergian military road spre sud pana in capitala Tbilisi.Este suficienta o zi pentru a vedea zona centrala si a te plimba cu telefericul pe deasupra orasului ( la fel ca si in Batumi). Amuzant a fost ca inainte de a intra propriu zis in oras am vizitat un monument pe o colina din apropiere (Chronicles of Georgia) iar de acolo pana in oras Google Maps m-a rutat pe o scurtatura ce a constat in parcurgerea cimitirului orasului, terasa cu terasa printre morminte. Din Tblisi am continuat drumul catre sud vest spre orasul de piatra sapat in munte Vardzia. Apoi, nesocotind recomandarile de a ma intoarce prin acelasi punct de frontiera prin care intrasem in Georgia, am ales unul prin munții si am constat pe pielea kodiaqului de ce nu era o alegere recomandata. Era o trecere cu un singur sens, adica masinile treceau alternativ pe acelasi fir, eram singura masina pe sensul meu iar din partea opusa doar vreo 2 tiruri. Daca de vamesul georgian am scapat relativ repede (s-a uitat un pic pe sub scaune) la cei turci a fost dezastru. Efectiv ne-am plimbat intre 3 cladiri cu niste bilețele in mana pe care faceau tot felul de mentiuni fara sa inteleg nimic (pentru ca nu era procedura clasica din vamile turistice turcs) iar in final masina a fost din nou bagata la x-ray. Adica un fel de camion cu niste senzori/antene s-a plimbat inainte/inapoi pe langa kodi. Dupa ce s-a terminat si scanarea si mi l-a iradiat pe kodi iarasi plimbari intre cladirile din vama ca sa dau explicatii de ce trec vama pentru ca se pare ca "back to home" nu era suficient pentru ei. Dar vama aleasă nu a fost intamplatoare pentru noi ci am ales-o ca sa putem tranzita Turcia inapoi aprope de granita cu Iran si Siria. E incredibil cum turcii la altitudini de 2550 m au sosele cu 7 benzi (2+1 pe sens + 1 banda centrala separatoare). Am trecut prin toate formele de relief cu munti impaduriti, albi, rosii, forme gene canioane, peisaje desertice cu asezari tip oaze iar pe masura ce ne apropiam de granita cu Siria campuri de culturi agricole printre peisaje aride si pietroase. Insa Turcia a devenit in acea parte o fortareata militara. Am trecut prin peste 10 filtre ale armatei...sunt un fel de mini forturi verzi construite pe drum imprejmuite cu saci de nisip, jaloane din beton si denivelari iar la control treci printre dale uriase de beton (care sa diminueze efectul unei deflagratii) iar soldatii vin catre masina in spatele unor scuturi de oțel pe role. Punctele de control sunt dotate cu vehicule blindate cu tragator pregatit in permanenta in turela iar unele aveau un fel de mini rachete pe ele. Cand vad masini cu numere de EU controlul nu e asa drastic, doar pasaport si control in bagaje in portbagaj. Doar cu ai lor se poarta urat, trag de pasageri si ii scot din masini si le vorbesc ca si cum i-ar interoga cand ii controleaza...ma rog problema lor. Trecem peste. In zona am vazut Gobeklitepe (site-ul arheologic al celei mai vechi civilizatii cunoscute - peste 12 mii de ani...vazusem deja locul 2 ce e in Malta ? ) muntele Nemrut ce are in varf lui inca un munte artificial in care este ingropat ultimul rege mesopotamian, precum si statui impresionante ca marime ale zeilor si apoi Cendere Bridge, cel mai vechi pod din lume inca functional, de pe vremea cand Dacia devenea provincie romana. Apoi am traversat din nou muntii spre nord spre Ankara iar de aici traseul a fost cel clasic. Haios a fost ca de data asta turcii nu m-au mai controlat absolut deloc....la primul ghiseu mi-a pus viza de iesire cu masina in pasaport iar la al doilea a zis doar "skoda go" si mi-a zambit ? Locatiile mentionate nu le-am mai detaliat insa pentru cine e curios le poate cauta dupa denumire in google maps si gaseste cum si ce este de vazut.1 point
-
1 point
-
Am vazut de cand ai postat insa nu deocamdata nu vreau sa renunt la confort nici macar 1%. Este in rationament cred pentru care nici versiunea Scout nu a primit mai mult de 0.5 cm in plus. Sunt "fascinat" insa de noul Logan Stepway cu 21-23 cm garda la sol ? O sa incerc sa raspund si la intrebari. Anvelopele de vara au facut fata traseului pentru ca l-am facut din sensul corect. Daca il abordam invers as fi abandonat si m-as fi intors dupa 15-20 km. Problema este cu alunecarile de teren care sunt incontinuu si cursurile de apa ca pot devenit torente oricand . Din 20 in 20 km aproximativ am intalnit cate un utilaj care nu facea altceva decat sa degaje alunecarile, bolovanii si sa refaca trecerile prin cursurile de apa. Poti ramane oricand izolat din ambele sensuri si semnal pe mobil nu este. De atins la curusurile prin rau ating protectiile de noroi spate de la roti si fusta la bara din spate. Cred ca de asta nu au pus protectiile din fabrica. Bugetul cheltuit a fost pana in 7000 lei aprox pentru ca viata este foarte ieftina in Georgia. Motorina este intre 2.23 si 2.65 lari litrul adica 3.25-3.86 lei. Au Rompetrol, Lukoil, Socar si in rest de ale lor. Am avut grija ca pentru aprox 35% din toti km facuti sa alimentez de la ei. De asemenea cazarea si macarea sunt foarte ieftine. Poti sta la un "guest house" (abunda de asa ceva) cu 15-30 lari adica 22-44 lei sau 40-80 lari la hoteluri, adica 60-120 lei. Le-am incercat pe toate, inclusiv hoteluri "occidentale" cu 220 lari (320 lei) unde un pahar de vin georgian sau o cafea costa cat o noapte de cazare la un guest house. Dar pentru variatie merita toate incercate. Nu am avut nimic rezervat pe nicaieri dar in jurul locatiilor de interes am avut memorate in google maps 2-3 locuri potentiale de cazare. In Vardzia spre exemplu toate erau full si de la un hotel ne-au ghidat ei catre altul care era super ok ai ne-a cerut doar 80 lari/camera (117 lei). Seara am mers la restaurantul hotelului si am vrut sa comandam insa ne-au zis ca nu e nevoie intrucat ei aduc tot ce au pregatit. Si au umplut masa cu peste 8 feluri de mancare. Apoi dimineata la micul dejun la fel. La plecare am zis "stai sa vezi cat o sa coste si mancarea!" dar surpriza...ne-au zis ca in cei 80 lari a fost inclusa si cina si micul dejun...1 point
-
Limba gruzină este o limbă imposibilă atat scris cat si vorbit! Ei stiu foarte bine rusa (o stiam si eu pana prin clasa a 12 a...dar sunt 19 ani de atunci si n-am mai exersat-o deloc). Engleza nici atat...deci comunicare prin gesturi, mimica, poze si zambete. Georgia este printre primele tarile crestine din lume. Au si o legenda frumoasa. Se zice ca atunci cand Dumnezeu a impartit pamantul popoarelor de georgieni a uitat. Si cum nu putea sa îi lase fara pamant lor le-a dat ce e mai frumos...adica raiul. Aici am compilat o prima parte din traseul Ushgului-Lentekhi. Ce nu mai este un traseu turistic. Doar vreo 7 auto am intalnit in aprox 70 km. Poze din Gori (muzeul si casa lui Stalin...ăsta fiind georgian), Ananuri Fortress( a fost coperta Lonely Plantets in 2018) si mancare si dulciuri. Continuare in week-end intrucat concediul se prelungeste si in Romania ?1 point
-
Legat de discutia despre problemele cu pistoanele la motorul 1.8 TSI gen2, am vorbit acum cateva luni cu cei de la KOLBENSCHMIDT. Ma interesa daca se pot pune segmenti de tip nou SLF pe pistoane cu boltul de 21mm, ca sa nu mai schimb si bielele. Dupa cateva discutii tipul imi spune ca stai ca avem un kit cu pistoane noi pe 21 si segmenti SLF. Aparent mai nou au adoptat acest tip de segmenti la pistoanele produse sub brandul ET Engineteam. Totusi nu aveau pentru toate dimensiunile, si nici nu le aveau pe toate la fel (aveau in stoc kit-uri si cu DSF si cu SLF). Dupa alte cautari mi-a spus ca kit-urile cele mai noi erau de tip SLF, asa ca se astepta ca in continuare sa primeasca (doar?) de acest tip. Exemplu de pistoane pe 21mm cu segment SLF: https://www.ksmotorshop.com/article-detail/view/en/125551 https://www.ksmotorshop.com/article-detail/view/en/125553 De mentionat ca daca vreti un kit de pistoane pe 21mm cu segmenti SLF e recomandat sa-i contactati, sa fiti siguri ca le au/le produc in continuare. Pana sa-l intreb eu in detaliu omul nu stia ca exista mai multe variante, la el in depozit... Poate acum s-au mai lamurit, desi pozele de pe site nu s-au schimbat (in continuare de ambele feluri). Mai spunea ca teoretic segmentii SLF (2mm latime) merg si cu pistoane de 21mm diametru care vin cu segmenti DSF (tot 2mm latime), avand aceeasi dimensiune, dar nu recomanda. Daca au kitul complet pistoane+segmenti in varianta SLF e recomandabil sa le iei asa. O pagina cu toate pistoanele pentru motoare TSI gen2: https://www.ksmotorshop.com/content/detail/en/86 Dar cum spuneam, unele informatii pot fi inexacte/depasite. Probabil ca daca primesc mai multe cereri isi vor actualiza paginile. Eu nu i-am mai contactat de atunci ca intre timp am luat un Golf TSI gen3. Sper ca cei care au probleme cu motoarele gen2 sa gaseasca o solutie cat mai simpla, ieftina si fiabila.1 point
-
Salut, nu ai de ce sa iti faci griji, scartaitul nu are niciun efect negativ asupra franarii. Iar ca sa dispara poti incerca cu un spray de frane, sau poate calitatea placutelor de frane este mai slaba. Sau, asa cum fac eu, sa exploatezi frana un pic mai ... ferm (evident, atunci cand se poate) Pare o gluma proasta si nu vreau sa invat pe nimeni la prostii, insa din exprerienta pe care o am, franarea mai ferma ( nu neaparat exagerat de brutal sau violent) mi-a adus beneficii. Pe langa uzura placutelor mai echilibrata ( caci daca franezi lin/usor, adica regim de trafic aglomerat de exemplu, placuta dinspre pistonas se va uza mult mai repede fata de cealalta + riscul de ovalizare a discului) si scartiturile au fost la un nivel redus, au disparut destul de repede sau nu s-au manifestat deloc. Desigur, metoda folosita de mine nu este compatibila cu stilurile de mers mai linistite, specifice unui consum redus si pentru eficienta maxima din punctul de vedere eco :).1 point
-
1 point
-
1 point
-
Nu este bine, incarci motorul de depuneri de carbon care mai tarziu vor da detonatii. Motorul acela a fost construit sa mearga pana la 6200..6400rpm - nu zice nimeni sa mergi tot timpul cu 6000, dar cu un mers mai vioi (3-4000 cu varfuri de 5-5500) se va simti mai bine.1 point
-
Buna ziua. Revin cu noi info despre problema cu pompa si injectoarele la Passat-ul meu. Deci masina e i service de 2 sapt. A fost demontata toata instalatia de alimentare, inclusiv rezervorul si schimbate si alte 2 pompe de joasa presiune. Injectoarele si pompa BOSCH cp4 au fost revizionate. Multa munca si multi bani la mijloc k aproape nu merita.... daca n-ai bani de alta noua... ce sa faci, repari cazanul tau.Mentionez k reparatia la Milano, unde sunt eu, ma costa 2500€ la un atelier specializat in pompe si injectoare. Probabil se putea economisi ceva la un atelier normal dar mi-a spus meccanicul k multi nu demonteaza rezervorul si dupa 15-20 mii km o iei de la capat.0 points
-
Salutare as avea și eu o nelămurire. Vreau sa schimb kitul de brate fata la un Passat variant 1.9 tdi 131cp 96kw fabricație 2004 cu seria wvwzzz3bz4e069029. Am doua variante de kit brate cu conus de 16 și conus de 21 și nu știu care varianta îmi trebuie mie. Rămân recunoscător cu un mic AJUTOR. Mulțumesc!0 points
-
S-o stapanesti sanatos si fara incidente. Referitor la cele relatate de tine mai devreme eu stiu ca motoarele mai puternice (GTI, S3, Octavia RS) se livreaza de noi, cu km un pic mai multi decat versiunile cu motoare fara pretentii sportive. Nu sunt foarte sigur totusi, asa ca poate ma corecteaza / completeaza colegii daca e cazul. Si e normal sa vina cu cauciucuri de vara. Toate vin asa. Eu am fost inntr-o situatie similara (am luat masina pe 30 ian). - Optional la configurare poti cere all season dar nu recomand.0 points
-
-1 points
-
-1 points
-
-1 points
-
@mik15 da, sunt deacord. Mult mai mare potential la aceasta motorizare si chiar masina arata mai bine. dat fiind faptul ca piesele erau deja pregatite pentru cealalta dinainte, acum mi-a fost foarte simplu pentru prima modificare: - schimbarea la fata ? etapa este una intermediara pana la montarea barii fata RS4+grila. Asa cum spunea mik15 sunt necesare modificari, iar in acest caz include schimbarea aripilor exterioare. Toate pe rand, dar pana atunci arata asa: Marea vedeta: oglinzile RS4. Schimba total aspectul vizual. P.S. in lucru se afla vopsirea capotei portbagaj USA type si bara spate RS4 deja achizitionate-2 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00