Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 01.08.2019 în toate secţiunile

  1. Salut, Dupa 5 ani de pauza in care am condus doar masini inchiriate, am ales un R32. E greu de explicat cat de mult am vrut masina asta si de cand. Unii vor intelege, altii vor pune in balanta costuri vs beneficii comparativ cu alte modele, dar pentru mine a fost doar acest model sau nimic. Nu am luat mai devreme ca nu mi-am permis si aveam alte prioritati. Dar acum, cand folosesc masina doar in weekend, am decis sa o iau. Pozele sunt de pe siteul dealerului de la care am luat-o, acum 5 luni. Si acum arata la fel, nu vreau sa ii modific nimic. Defapt poate jante, dar inca sunt indecis. Am cautat 6luni una fara modificari de nici un fel si tratata omeneste. Adica nu mers incet sau putin, ci service-ata la timp, la oameni care stiu ce fac si piese de calitate. Si am gasit-o. Nu m-a speriat ca a avut 8 proprietari inaintea mea sau ca are 160k km, ci m-a interesat cartea service plina pana la ultima pagina si dosarul cu facturi de la service-uri. M-a interesat ca istoricum Mot(in UK, Rar la noi) zice ca l-a luam mereu din prima fara advisories (chestii care necesita atentie in viitor). M-a interesat ca dealerul cumpara si vinde doar masini R,S,RS,M,AMG si nu face volum, ci calitate. Am vrut cateva lucruri la ea: 2usi, cotiera si dsg. Restul can pielea, trapa, culoarea, maxi dotul imi erau indiferente. Dar le are si pe alea. M-am gandit la una albastra dar sare in ochii asa cansi la asta am dat jos badgeul cu r32 din fata si din spate. Tevile sunt acolo dar poate ma confunda lumea cu un kit r32 si ma lasa in pace. Am luat-o pentru sunetul motorului si nu pot sa nu zambesc de fiecare data cand o conduc, pur si simplu nu pot. Am schimbat, pt linistea mea, lanturile de distributie desi are fi lifetime si bag benzina in ea+revizie la 5k mile. Am fost cu ea in tara, 10l/100km consum cu viteza legala peste tot si cat se poate acolo unde e voie in DE. Nu consuma sub 9 orice as face si 19 daca e in Sport cutia, insa consumul nu m-a interesat, e chiar sub asteptari. Il mentionez ca poate intereseaza pe unii. Masina e de UK si se conduce in UK. Oamenii daca o recunosc dupa tevi se opresc in parcari si vb despre ea, in Ungaria am luat un thumbs up de la un baiat cu M3. A fost 7500£, costa road tax(impozit) 560£ an, asigurarea e 113£/luna si sta in garaj. Da, e mai grea decat gti si mai scumpa la tot. Da, e greu si scump de tunat motorul. Da, e cam mult 14la suta cand iese vreo 200km in weekend doar cu benzina astora premium dar astea nu conteaza pentru mine, nu pt ca ma scald in bani(caci evident nu ofac) dar senzatia pe care o am cand o conduc e ceea ce conteaza. Am luat in calcul masini mai noi, mai puternice, mai economicoase, noi noute dar ,pt mine, sunetul si simplitatea unei masini mai vechi, cu motor aspirat, care te lasa sa conduci fara sa te anunte ca depasesti banda, ca trebuie sa franezi, ca e mai important sa ai iluminat frumos cu led in X culori la interior, ca etc, este ceea ce a primat. Poate manuala era mai potrivit pentru un driver's car dar cred ca dsgul se descurca mai bine decat o faceam eu in manual. Cred ca ce putea fi pus pe ea si nu are sunt:scaune wingbacks si oglinzi rabatabile electric+mfd2 si poate ceva upgrade la sistemul audio in rest are xenon(standard pe modelul asta oricum) piele, dsg, oglinzi electrice incalzite, trapa, senzori lumina/ploaie, coming -leaving home, cotiera, maxidot, volan multifunctional cu padele. Pentru mine, e perfecta si se misca perfect pt o masina de 13ani. Daca aveti intrebari, cu mare placere, daca stiu, ca raspund.
    9 points
  2. După o lună în care am fost plecat și soția s-a plimbat cu Tiguanul, am reușit să scot ansamblul stergatoarelor și să testez motorul. Motorul era intr-adevar ars, așa că am comandat un alt ansamblu de stergatoare. Dacă tot am ajuns in zonă, am aspirat toate resturile vegetale și apoi am spalat și degresat toată porțiunea. Azi a venit ansamblul și după serviciu m-am apucat de montat. Bazaia, deci era ok. Pentru că ansamblul meu arăta mai bine, am schimbat motorul de pe unul pe celalalt și apoi am facut o probă, pentru că începuse să plouă între timp. De data asta nu se învârtea nimic.... aduc vcds-ul, șterg erorile, deschid încă o dată capota, scot și mai bag o dată mufa, închid capota și.... stergatoarele pornesc. Am schimbat si becul de poziție ars din farul stânga și toate lucrurile au revenit la normal. Acum nu imi mai e frică de ploaie. PS: înainte de a comanda ansamblul am făcut din nou măsurătorile la mufa și aveam valorile următoare pe pinii 1, 2 și 4: 12.8V, 0V și 8.5V cu contact, iar cu maneta stergatoarelor ancționată aveam 12.8V, 0V și 10.5V, deci am scăpat cu centrala electrica întreagă.
    3 points
  3. Am terminat instalatia pentru parbriz incalzit si duze incalzite. Pentru parbriz am schimbat toata instalatia electrica din compartimentul bateriei pana in stalpul A stanga, de acolo am facut instalatia electrica pana la buton. Pentru duzele incalzite am folosir tot cablajul original, am scos din donatoare fiecare fir cu pin din panoul cu sigurante pana in mufa din stalp. https://youtu.be/o7TCJv7C_JY
    3 points
  4. Multumesc tuturor. Aripile au fost schimbate pe garantie inainte sa o iau eu. Stiu ca toata lumea e panicata cu asta si au schimbat o gramada aici. Oricum, am citit 6luni de m-am saturat. Reviewuri, pareri, probleme, au aici si forum doar pt r32 uri asa ca lectura am avut. Am avut g5 si inainte si forumul asta din Ro a ajutat enorm atunci si ajuta ai acum cand nu gasesc o info la ei asa ca profit de ocazie si multumesc tuturor celor ce contribuie la vwforum.ro ca e multa informatie gratuita si e de apreciat timpul celor ce au pus-o la dispozitia noastra.
    2 points
  5. O sa scriu acest post ca un punct de plecare pentru cei care nu stiu prea multe despre masinile electrice si cauta informatii despre ele. Asadar, ce este o masina electrica? O masina electrica este o masina normala care are in locul unui motor termic unul electric. Energia necesara functionarii acestui motor electric este luata din diverse surse, pentru simplitate ne vom referi doar la cele echipate cu baterii si vom ignora masinile cu pila de combustie (hidrogen) si altele. Transmisia este asigurata de catre o cutie cu o singura viteza, nu pentru ca nu se pot monta cutii cu mai multe viteze, ci pentru ca nu prea are rost. Avantajele motorului electric sunt cuplul instant, disponibil inca de la start, si silentiozitatea. Teoretic aici ar trebui sa intre si fiabilitatea si costul mic de exploatare dar cred ca suntem inca prea la inceput ca sa ne putem pronunta exact asa ca o sa le omit. Dezavantajele motorului nu prea exista dar masinile electrice au, si tin mai mult de baterie decat de motor, si anume range-ul si timpul de incarcare. Range-ul se calculeaza cam ca la o masina termica, motorul consuma X/100Km si rezervorul, bateria in acest caz, poate tine Y. Cate X intra in Y inseamna cate sute de km putem merge cu masina, la fel ca la o masina termica, diferenta este ca nu vorbim despre litri/100Km ci de kiloWatts ora (kWh)/100Km. Range-ul, la fel ca la o masina termica, nu este un numar fix ci variaza in functie de consum si consumul, iarasi la fel ca la o masina termica, poate varia in functie de stil de condus, trafic, recuperari, temperatura, folosirea AC-ului si altele. Spre deosebire de o masina termica, sau similar unor masini mild-hibrid, masina electrica poate recupera energie atunci cand decelereaza, sau cand coboara niste pante, si aceasta energie poate incarca bateria. Acest lucru poate duce la situatii oarecum stupide cand, plecand din varful muntelui intr-o continua coborare cu o viteza constanta, masina sa incarce in loc sa consume: Mai toate discutiile despre masinile electrice ajung mereu in acelasi punct, anume range si timp de incarcare, asa ca o sa ne axam pe acestea. Range-ul este simplu, cu o baterie cat mai mare si un consum cat mai mic obtii un range mai mare. Deja avem masini pe piata, si urmeaza sa se lanseze mai multe, cu 400-500 km range pe piata, cam cat obtin eu de la masina termica (benzina), asa ca acesta incepe sa nu mai devina o problema ci incepe sa conteze si mai mult timpul de incarcare. Incarcarea bateriei unei masini electrice se poate face in mai multe moduri. Bine, practic e unul singur, se baga in priza dar hai sa vedem cat de mult conteaza de care priza Exista prize AC (curent alternativ) si DC (curent continuu) si masina are un charger integrat pentru ambele. Ca sa putem obtine un timp de incarcare trebuie sa luam in calcul cea mai mica valoare care exista dintre toate acestea. Adica: 1. AC. Masina se poate incarca la priza normala (230V) folosind un adaptor: Problema este ca timpul de incarcare este destul de lung. Avand in vedere ca se pot obtine vreo 2,2-2,3 kWh din priza casnica, asta inseamna 2,2-2,3 kilowatts in fiecare ora, trebuie sa impartim capacitatea bateriei la acesti 2,3kWh si astfel obtinem timpul de incarcare, in ore, al bateriei. La o baterie de 50kWh, de ex, dureaza cam 24 de ore o incarcare full la priza casnica. Din fericirea acesta nu este singurul mode de incarcare al bateriei, mai avem si posibilitatea de incarcare la o statie AC. Aceste statii sunt de diferite puteri: 7-11-22-43 kWh, adica pot livra 7-11-22-43 kilowatts in fiecare ora. Teoretic ar trebui sa fie la fel, impartim capacitatea bateriei la puterea statiei si obtinem timpul de incarcare. Daaaar nu e atat de simplu! Mai intai trebuie sa vedem cu cat poate incarca masina de la aceste statii si acest lucru difera de la model la model. e-Up!-ul meu poate incarca maxim 3,6kWh pe conectorul Typ2 al unei statii AC. Zoe poate incarca pana la 50kWh dar nu are incarcare DC (modelul viitor va avea). Asa ca timpul de incarcare este dat de cea mai mica valoare disponibila, cea a charger-ului masinii, cu toate ca statia poate livra mult mai mult de atat. Unele masini incarca mai mult/repede, altele mai incet, aveti grija ce cumparati! Apoi, pentru cei grabiti, exista varianta incarcarii rapide la statii DC. Si aici se aplica regula cea mai mica valoare da timpul de incarcare. e-Up!-ul meu poate incarca cu 50kWh la statii DC, ceea ce inseamna ca incarca bateria de 18kWh in vreo 20 de minute, dar exista si unele statii de 20kWh asa ca acolo sunt limitat de puterea statiei. In acelasi timp, noul ID 3, si nu numai el, cica poate incarca cu 125kWh dar la o statie de 50kWh va incarca doar cu 50kWh. Incarcarea rapida nu este constanta, insa, si pe la 75-80% din incarcare va limita puterea pentru a nu stresa foarte tare bateria si a-i prelungi durata de viata. Aceleasi limitari sunt si la temperaturi extreme, atat frig cat si cald, cand masina va limita puterea de incarcare pentru a proteja bateria. Din aceasta cauza timpul de incarcare va creste atat la temperaturi sub 0 grade cat si la temperaturi de peste 30 de grade Celsius. Unele masini, mai scumpe, au o funtie de pre-incalzire a bateriei care a permite o incarcare mai rapida iarna. Altele au si un sistem de management termic al bateriei care previne incalzirea/racirea extrema a acesteia si, astfel, ajuta atat timpul de incarcare cat si durata de viata a bateriei care nu mai este supusa la schimbari extreme de temperatura. Exista mai multe tipuri de conectori de incarcare, atat AC cat si DC, dar in Europa cei mai folositi sunt Typ2 pentru AC si CCS pentru DC si cele mai multe masini sunt lansate cu acesti conectori. Chiar si masini din alte piete sunt lanstate in Europa cu acesti conectori. Hyundai, care vine dintr-o piata unde predomina CHAdeMO (standard de incarcare DC) se vinde cu CCS si Model 3, care are un conector exclusiv Tesla in SUA, se vinde cu conector CCS in Europa. Nu stiu ce altceva sa mai scriu dar daca am omis ceva sau credeti ca ar trebui sa exemplific ceva mai amanuntit, spuneti-mi!
    1 point
  6. Pe D e ca si cum ai schimba singur vitezele la o cutie manuală de doua ori la rând (considerand ca stai cu mana pe schimbător si stii ce sa faci). Este atat de lentă, ca sta cu 2-3-4 trepte peste ce trebuie, iar daca faci downshift si ajungi pe acelasi ambreiaj, e chiar plictisitor si periculos ca nu are vlaga cand ai nevoie, mai ales in oras, unde te mănâncă ceilalti. Ca referinta, undeva la 74 la ora este in D7 sau in S5. Modul S este aproape ce trebuie cu exceptia unor downshifturi care sunt mai agresive desi poate tu doar franezi sa opresti la semafor iar cutia crede ca vrei sa ii dai blană. Atunci se poate comuta in D cu un click inapoi pe manetă. @ska ma bucur ca esti incantat de jucărie si de noul soft. Sa te bucuri de ea.
    1 point
  7. Aseara, cautand ceva prin cutiile mele cu maimutze, am gasit doua ferite. M-am gandit ca nu ar face rau sa o montez pe cea mai mica pe cablul ce alimenteaza camera de bord. Se spune ca elimina parazitii produsi de electronica masinii. Nu am observat pana acum paraziti in filmare dar... M-am necajit un pic sa fac o bucla (am intins destul de bine firele la montare) si iata rezultatul:
    1 point
  8. Banuiesc ca ma voi obisnui, dar e arhisuficient pentru nevoile unui om normal, familist, etc Pana pe viitor va mai dura ceva vreme, in urmatorii 4-6 ani singur nu planuisc nicio schimbare. Pasul urmator cred ca va fi catre un 6 cilindi, 3.0 ( sper ). Poate un A6 Allroad 3.0TDI Biturbo? . Viteza maxima chiar nu m-a interesat niciodata. N-am testat decat o singura data la fiecare masina. La asta inca n-am testat "senzationale" pentru un diesel de 2.0 ( sa nu intelegem gresit ), sunt in S. tot timpul cand merg mai alert, o tin in S. totodata in marea majoritate a cazurilor si in extraurban, daca merg normal tot in S o tine, pentru ca retrogradeaza mai repede daca e cazul, pentru o depasire mai din scurt, de exemplu. Dpmdv D normal ar trebui sa fie undeva intre D si S actual.
    1 point
  9. Nu mai zic nimic de masina pana nu e gata. intre timp ... daca tot am vopsit etrierii spate am zis sa fac la fel si cu cei de pe fata. Atasez rezultatul dupa prima repriza de curatat
    1 point
  10. Problema pornirii greoaie la rece se rezolva prin schimbarea capacului si a ventilului vvt, exact ca-n clipul vehiculat in postarile anterioare, motorul nu da erori decat pe senzorul axei cu came, piesa noua e complet redesenata exact ca-n clip, am schimbat ambele piese intr-un service local, cost piese 1350ron, manopera am dat 250ron. Codul pieselor il gasiti tot in clipul americanului, precizez ca dupa schimbare comportamentul motorului s-a schimbat la ture joase si consumul, exact plaja de turatie unde functioneaza variatorul.
    1 point
  11. Pe principiul "cand viata iti ofera lamai, eu fac limonada", la inceputul lunii acestea, in concediu fiind, am zis sa profit de timpul liber si sa ma apuc sa curat temeinic tapiteria masinii. Pe bancheta, din gresela evident, am varsat cafea iar pe scaunele fata se adunase mult praf care, in contact cu picaturi de ploaie ratacite ce au patruns in masina la deschiderea usilor, a creat pete enervante. Nu mai spun de faptul, ca exista in permanenta un aer greu in masina, atunci cand statea in soare Si pentru ca aveam timp si determinare, am zis ca nu o sa curat tapiteria prin metoda splare-aspirare, ci o sa o curat prin spalare uscare. Prin urmare, m-am apucat si am demontat scaunele fata, bancheta si spatarul acesteia, apoi, cu multa rabdare m-am apcuat de demontat tapiteria. Cele mai "urate" momente au fost la demontarea tapiteriei de pe spatarele scaunelor. Am spalat tapiteria de mana, cu apa calda si Vanish + dezinfectant de haine, apoi le-am lasat la uscat in aer liber, la umbra. Eu speram sa o pot spala in masina de spalat rufe, dar exista niste baghete de plastic cusute pe tapiterie destul de lungi care s-ar fi agatat prin cuva si posibil ca ar fi rupt tapiteria. La final, montajul tapiteriei l-am facut cu soricei din plastic ce au inlocuit inelel de sarma originale. Cumparasem o punga de 100 de bucati si am rams doar cu vreo 5 - deci am inlocuit aproximativ 90 si ceva de inele metalice (2-3 soricei i-am aiurea si a trbuit sa ii tai) Am lucrat doua zile cate 8 ore pe zi si la final nu imi mai simteam buricele degetelor, dar acum toata tapiteria arata ca noua si mirosul de imbacseala a disparut definitiv. Asa arata interiorul spalat si montat (mai putin scaunul soferului ale carui huse stateau singurele pe bancheta, curate asteptand sa fie montate): Asa arata sezutul scaunului soferului stripped to the flesh:
    1 point
  12. In asteptarea unei decizii pe care trebuie sa o iau cu injectoarele (am cam eliminat restul, probabil voi schimba injectorul nr 4) am curatat galeria de admisie, au trecut 2 ani de la ultima curatare. Mi-am dat seama ca epuratorul baga destul de mult ulei pe traseu... asa ca mi-as dori sa fac un catch tank pentru asta. Lucrurile ar fi mai curate asa. Inainte de asta, masina a mai mers impecabil inca vreo 650km (Bucuresti-Albena si retur), plina, alergata, o placere de ca obicei. 10k km din decembrie pana acum, ceea ce inseamna ca atunci cand schimb injectorul, voi face si revizia de filtre si ulei. Si pun si suruburile de chiulasa alea mai dure.
    1 point
  13. Si eu gandeam la fel cu manuala. Insa dupa niste discutii cu @CZR mi-a explicat ca este mai rezistenta DSG decat manuala la puterile astea gen 300cp
    1 point
  14. Parcare de posesor de Bemveu ??
    1 point
  15. Sa detaliez un pic si traseul. Bulgaria si Turcia le-am tranzitat doar cu opriri scurte de alimentare motorina/odihna/hrana. Singura oprire programata la dus a fost la "Sumela Monastery" langa Trabzon, o locatie fascinanta. Faptul ca am 2 Skoda inmatriculate cu numere consecutive si cu Octavia mai fusesem de vreo 4 ori in Turcia, iar acum prima data si cu Kodiaq-ul, am anticipat mici probleme in vama care s-au si adeverit. La ultimul control (cel de bagaje) in vama bulgaro-turca, desi trecusem pe la alte 3 ghisee unde mi-au verificat actele, respectivul nu intelegea de ce masina mea nu este "Octavia" asa cum apare in evidentele lor ( si se facea ca nu intelege nici engleza)...in cele din urma a inteles ca este "new car", "not same number"...? Soseaua turcă de coasta Samsun-Trabzon-Batumi intrece orice inchipurire. Ma asteptam ca dincolo de Ankara (mai fusesem in trecut in centrul Turciei pana in Cappadocia cu masina, in afara de destinatiile clasice din sud) infrastructura rutiera sa nu mai fie asa "oau". Insa este. Sute de km cu 2-3 benzi pe sens ce tranziteaza orasele si localitatile de coasta cu peisaje de vis la Marea Neagra, zeci de tuneluri, decoratiuni cu palmieri/arbusti si flori. In vama turco-georgiana, iarasi problema cu actele. Dupa ce am trecut si de ultimul ghiseu turc, mi-a dat actele si s-a aprins lumina verde sa pot trece. Am dat sa plec si a pornit un fel de alarma, bec rosu/sirena si un vames turc a alergat dupa mine si mi'a cerut din nou certificatul de inmatriculare al masinii...dupa vreo 15 min in care habar nu stiu ce au mai verificat (si au tinut si vama blocata, fiind un singur fir) mi-a returnat actul si mi-a zis "good bye". Si iata-ne ajunsi in vama georgiana intr-o coloana doar de masini cu numere de Rusia. Cand mai aveam vreo 5 masini in fata vine un vames si ma scoate din rand si ma directioneaza sa astept la alt ghiseu unde nu era nimeni. Dupa vreo 20 min in care stau acolo fara sa se intample nimic vine alt vames sa ma certe probabil ca ce caut acolo (n-am inteles nimic din ce spunea pentru ca vorbea doar in gruzină) si m-a directionat sa intru in fosta coloana (macar m-a bagat in fata). La ghiseu mi-a cerut inclusiv permisul de conducere (cred ca este prima data de cand tranzitez vămi cand imi cere si permisul), au introdus toate datele din acte in sistemul lor, mi-au dat un pliant pentru a face cartea verde si iata-ne intrati in Georgia. Prima destinatie (de altfel foarte aproape de granita) a fost Batumi, oras orecum fata in fata cu Constanta in cealalta parte a Marii Negre. E format din orasul clasic (anost, de sorginte comunista) dar si din o zona turistica ( gen Mamaia) care este foarte ok cu plaje, port turistic si de agrement, parcuri de distractie, gradini si alei de promenada cu palmieri, restuarante, terase....tot ce trebuie pentru relaxare. Te simti in siguranta peste tot. Apoi traseul a continuat spre nord pe coasta Marii Negre pana in orasul port Poti ( unde acum 11 ani rusii au atacat si scufundat vasele militare georgiene) si apoi am continuat traseul pe granița cu regiunea separatista Abhazia catre Mestia-Ushguli-Lentekhi (cele mai inalte asezari umane din Caucaz) aproape de granita ce o desparte de republicile federatiei ruse. Daca prima parte a traseului offroad este plina de turisti straini ( foarte multi asiatici solitari sau cupluri ce fac autostopul), ultima parte este pustie dupa Zagar Pass si nerecomandata tranzitarii. Totusi am parcurs-o. Dupa parcurgerea traseului offroad am coborat din nou spre sud pana la Prometeus Caves ( in zona mai erau 2 canioane de vizitat dar necesitau cam 8 ore de mers pe jos...asa ca le-am sarit) si apoi spre orasul Kutaisi unde se pot vedea Bagrati Cathedral si Gelati Monastery). Apoi traseul a continuat spre vest unde am dat si de scurta lor autostrada pana in orasul Gori (locul de bastina al lui Stalin cu un intreg ansamblu muzeal dedicat, casa lui din tinerete fiind incorporata ca intr-un mausoleu). Aproape de Gori am vazut si Uplistsikhe ( o fosta asezare umana daltuita 100% in piatra). De aici am continuat traseul spre vest catre Tbilisi dar m-am incadrat apoi din nou spre nord pe Georgian Military Road si am urcat pana la granita cu Ossetia de Nord. Pe traseu am vazut si Ananuri Fortress (a fost coperta Lonely Planet in 2018), apoi monumentul prieteniei ruso - georgiene, un colos in varf de munte, orasul montan Gudauri si apoi Stepantsminda (regiunea Kasbegi) unde se gaseste si vestita Gergeti Triniti Church intr-un var de munte. Traseele si peisajele depasesc posibilitatea de a exprima in cuvinte, acele locuri sunt efectiv in nori, iar inaltimile muntilor te complesesc prin grandoarea lor. Aici am zabovit 2 zile dupa care am luat-o din nou pe Gergian military road spre sud pana in capitala Tbilisi.Este suficienta o zi pentru a vedea zona centrala si a te plimba cu telefericul pe deasupra orasului ( la fel ca si in Batumi). Amuzant a fost ca inainte de a intra propriu zis in oras am vizitat un monument pe o colina din apropiere (Chronicles of Georgia) iar de acolo pana in oras Google Maps m-a rutat pe o scurtatura ce a constat in parcurgerea cimitirului orasului, terasa cu terasa printre morminte. Din Tblisi am continuat drumul catre sud vest spre orasul de piatra sapat in munte Vardzia. Apoi, nesocotind recomandarile de a ma intoarce prin acelasi punct de frontiera prin care intrasem in Georgia, am ales unul prin munții si am constat pe pielea kodiaqului de ce nu era o alegere recomandata. Era o trecere cu un singur sens, adica masinile treceau alternativ pe acelasi fir, eram singura masina pe sensul meu iar din partea opusa doar vreo 2 tiruri. Daca de vamesul georgian am scapat relativ repede (s-a uitat un pic pe sub scaune) la cei turci a fost dezastru. Efectiv ne-am plimbat intre 3 cladiri cu niste bilețele in mana pe care faceau tot felul de mentiuni fara sa inteleg nimic (pentru ca nu era procedura clasica din vamile turistice turcs) iar in final masina a fost din nou bagata la x-ray. Adica un fel de camion cu niste senzori/antene s-a plimbat inainte/inapoi pe langa kodi. Dupa ce s-a terminat si scanarea si mi l-a iradiat pe kodi iarasi plimbari intre cladirile din vama ca sa dau explicatii de ce trec vama pentru ca se pare ca "back to home" nu era suficient pentru ei. Dar vama aleasă nu a fost intamplatoare pentru noi ci am ales-o ca sa putem tranzita Turcia inapoi aprope de granita cu Iran si Siria. E incredibil cum turcii la altitudini de 2550 m au sosele cu 7 benzi (2+1 pe sens + 1 banda centrala separatoare). Am trecut prin toate formele de relief cu munti impaduriti, albi, rosii, forme gene canioane, peisaje desertice cu asezari tip oaze iar pe masura ce ne apropiam de granita cu Siria campuri de culturi agricole printre peisaje aride si pietroase. Insa Turcia a devenit in acea parte o fortareata militara. Am trecut prin peste 10 filtre ale armatei...sunt un fel de mini forturi verzi construite pe drum imprejmuite cu saci de nisip, jaloane din beton si denivelari iar la control treci printre dale uriase de beton (care sa diminueze efectul unei deflagratii) iar soldatii vin catre masina in spatele unor scuturi de oțel pe role. Punctele de control sunt dotate cu vehicule blindate cu tragator pregatit in permanenta in turela iar unele aveau un fel de mini rachete pe ele. Cand vad masini cu numere de EU controlul nu e asa drastic, doar pasaport si control in bagaje in portbagaj. Doar cu ai lor se poarta urat, trag de pasageri si ii scot din masini si le vorbesc ca si cum i-ar interoga cand ii controleaza...ma rog problema lor. Trecem peste. In zona am vazut Gobeklitepe (site-ul arheologic al celei mai vechi civilizatii cunoscute - peste 12 mii de ani...vazusem deja locul 2 ce e in Malta ? ) muntele Nemrut ce are in varf lui inca un munte artificial in care este ingropat ultimul rege mesopotamian, precum si statui impresionante ca marime ale zeilor si apoi Cendere Bridge, cel mai vechi pod din lume inca functional, de pe vremea cand Dacia devenea provincie romana. Apoi am traversat din nou muntii spre nord spre Ankara iar de aici traseul a fost cel clasic. Haios a fost ca de data asta turcii nu m-au mai controlat absolut deloc....la primul ghiseu mi-a pus viza de iesire cu masina in pasaport iar la al doilea a zis doar "skoda go" si mi-a zambit ? Locatiile mentionate nu le-am mai detaliat insa pentru cine e curios le poate cauta dupa denumire in google maps si gaseste cum si ce este de vazut.
    1 point
  16. Dupa o saptamana de pauza am avut putin timp de ea. Am facut transplantul pt instalatia comenzilor pe volan, pilot automat, oglinda heliomata cu senzor ploaie si lumini ambientale. Am incercat sa o fac cat mai aproape de original. Momentan firele sunt doar legate, insa la final o sa fie sertizate,dupa ce stiu sigur ca nu voi mai face legaturi la acele fire. Azi am reusit sa testez perdeluta electrica, aceasta va functiona de la un buton interior insa momentan nu m-am decis ce buton sa folosesc. Am butonul original de la perdeluta insa parca nu ma atrage asa mult, daca are careva poze cu ceva butoane cu revenire pt perdeluta il rog sa lase poze sau pe ce masini se gasesc. https://youtu.be/qjVlcDnvHMk https://youtu.be/k-5TCyXK-K8
    1 point
  17. Vreau sa las si eu un review legat de Madalin. O sa incep cu faptul ca am lucrat cu succes cu el multi ani, de cand am masina( Martie 2016 ) numai la el am fost, exceptand vizita la Eexcalade si skoda team service ca nu puteam misca masina , doar cu el am lucrat. Am facut la Madalin urmatoarele: revizii, schimb de amortizoare, schimbat epurator de gaze, diverse parti de articulatie, schimbat volant si ambreiaj, etc. In fine , in Ianuarie anul acesta am avut un eveniment nefericit si am lovit un VW Sharan ( eu am fost vinovat ) si masina mea a iesit sifonata: bara fata , capota, trager, ventilatoare, faruri, aripi si diverse plastice. Si pentru ca aveam incredere in Madalin ( mai ales ca i-am trimis cativa prieteni si am reparat 2 masini de munca la el ) am zis sa merg pe retetea care stiu ca functioneaza, numai ca nu a fost chiar asa . Dupa ce i-am trimis masina, am zis sa il las 2 -3 saptamani sa se apuce de treaba, numai ca din 3 saptamani s-au facut 3 luni si el tot nu spunea nimic . Dai si suna, apeluri peste apeluri, mesaje peste mesaje si tot nu spunea deloc mecanicul meu. Abia la insistentele mele am primit o lista cu piesele care trebuie inlocuite ( dupa mai bine de 3 luni ). Treaba e ca Madalin nu imi raspundea nicioadata la telefon, desi cand sunam eram in asteptare. Dupa zeci de apeluri abia imi raspundea si imi spunea ca se apuca Luni si cand sunam sa intreb care e statusul masinii , nu imi raspundea la telefon. Daca la telefon nu imi raspundea, la mesaje pe whatsapp imi raspundea si am zis ca asta e modalitatea de relationare cu el. Ajunsesem sa ma rog cu bani doar sa imi termine masina, eu ma rugam de el sa imi dea un cont ceva sa ii dau bani sa se apuce de masina, doar doar o sa imi recuperez si eu masina. Se face jumatatea lunii Iunie si imi spune ca masina mea e aproape gata, moment in care incepe sa imi raspunda la telefon, numai ca pretul reparatiei a crescut cu 20% din cauza unor lucruri care au scapat la verificare si ca nu imi merge AC ul pentru ca am un scurt undeva. Fericit ca e gata,ma duc sa imi iau masina fara ac functional. Ridic cheia de la poarta pentru ca el nu era acolo ,ma urc in masina si nu puteam sa o mut pentru ca aveam placutele aproape lipite de discuri dar am ales sa plec asa cu ea cu gandul ca le curat eu pana acasa. Trec 3 saptamani in care eu incerc sa curat discurile dar speranetele mele sunt spulberate dupa un drum de 300km in care masina tremura periculos de tare pe franare( mai ales la viteze de peste 80km/h ) asa ca sun un prieten sa imi recomande pe cineva sa imi faca o constatare si ghici ce: discurile mele montate in ianuarie 2018 sunt ovalizate pentru ca masina a stat mai bine de 6luni de zile. Il sun pe Madalin si ii spun sa ajugem la o cale de mijloc ca doar e culpa comuna, aiurea. Ii propun sa o facem 50%-50%, eu ca sunt prost ca am dus masina acolo si el ca a stat 6 luni pana facut ceva la ea, numai ca al meu mecanic imi spune ca nu e vina lui, ca eu sunt de vina ca nu i-am spus ca am nevoie de masina in 2 zile , in conditiile in care el nu imi raspundea la telefon si tot eu am tras de el zile intregi ca sa imi dea un cont. Mai am de mentionat ca masina am luat-o cu panze de paianjen, recipientul pentru lichid de parbriz era neconectat si a curs totul pe jos, spalatorul de far nefunctional, un proiector nefunctional , martor de Oil Sensor Workshop, fara AC functional, pierderi de antigel si discurile mai sus mentionate. Cu toate acestea el inca predintea sa ii platesc restul de bani , adaosul de 20%. Stiu ca are prieteni pe acest forum dar nu ma feresc de nimeni. Chiar nu stiu ce s-a intamplat cu tine Madalin, dar imi pare sincer rau ca din acel tip super implicat ai ajuns sa faci reparatii la misto si nu iti face cinste. Spor !
    1 point
  18. Fair enough! Am vorbit atat despre incarcare dar nu am povestit cum si unde se face. In primul rand sa vorbim despre cel mai bun prieten al unui posesor de masina electrica, aplicatia PlugShare Adica o aplicatie care arata unde sunt punctele de incarcare, de ce tip sunt - AC / DC, ce conectori au - Typ1/2, CCS/CHAdeMO si, mai ales, un loc unde poti da Check In la pompa si poti seta si timpul pe care il vei petrece acolo, inclusiv daca mai e cineva in asteptare dupa masina care acum incarca, si in acest fel poti sa-ti dai seama catre ce punct de incarcare poti sa te indrepti si cand. Din pacate nu toata lumea face acest lucru si te poti indrepta catre o statie care credeai ca e libera doar ca sa descoperi ca e cineva acolo dar na... asa e la noi. Din cate se vede, si contrar parerii generale, Bucurestiul nu sta rau la puncte de incarcare, chiar daca unele zone sunt mai bine acoperite decat altele, si o masina electrica, chiar una cu range mic (ca a mea), este viabila in Bucuresti si pentru cei care nu dispun de acces la o priza acasa sau/si la birou (ca mine). In harta de mai sus sunt trecute cu verde punctele de incarcare AC Typ2, majoritatea de 22kWh, si cu portocaliu punctele de incarcare rapida, DC, CCS sau CHAdeMO. Dar, cum incarcam? La cele mai multe puncte de incarcare avem nevoie de un card RFID pentru a porni incarcarea sau de o aplicatie. Sunt mai multe pe piata, de exemplu Plug Surfing sau PolyFazer, si trecute destul de clar pe statie instructiunile de download, inregistrare si activare a statiei / pornirea incarcarii. Cele mai multe puncte de incarcare sunt ale celor de la Renovatio si sunt contra cost dupa cum urmeaza Firma nu are voie, din motive legale(ar avea dar legal e mai complicat pentru ei sa faca asta), sa factureze kWh asa ca "vinde" unitati, fiecare unitate insemnand 1 kWh. Pentru punctele de incarcare montate in incinta magazinelor Kaufland, cei de la magazin au hotarat sa suporte ei costurile incarcarilor asa ca incarcarea acolo este gratuita. Insa, pentru a beneficia de aceasta gratuitate, avem nevoie de un card emis de catre cei de la Kaufland, card care se poate obtine de la biroul de informatii al magazinelor Kaufland care au puncte de incarcare. Acest card se poate folosi si in restul retelei Kaufland dupa activarea si inregistrarea lui pe site-ul celor de la Renovatio dar incarcarea la alte puncte decat cele din incinta magazinelor Kaufland se va plati. Cei de la Renovatio au decis sa nu mai trimita facturi daca/pana suma lor nu depaseste 50 de lei asa ca nu va speriati daca nu primiti una dupa o incarcare, eu am primit ultima factura vara trecuta, parca... Alte puncte de incarcare, gratuite, sunt montate in: - unele benzinarii Mol - trebuie sa cereti cardul necesar pornirii incarcarii de la casa - unele benzinarii Rompetrol - nu e nevoie de card - unele mall-uri - la Plaza Romania sunt 2 statii AC ale celor de la Renovatio si sunt contra cost. La Promenada este si o statie de incarcare rapida, tot de la Renovatio (asta inseamna ca se activeaza cu cardul de la ei), care, de vreun an, este si ea contra cost etc. - PBN - atat AC cat si statie de incarcare rapida, DC, ambele de la Renovatio dar gratuite - Avia Pantelimon - la fel, AC/DC si gratuita, nu necesita card. - Ikea, atat Baneasa cat si Pallady, are cateva statii AC de 22kWh si trebuie cerut cardul la informatii/case/oricarui angajat si vor trimite pe cineva - diverse alte firme / cladiri de birouri LE: Foarte important! In timpul incarcarii cablurile sunt blocate pentru a nu putea fi scoase din greseala sau intentionat. Incarcarile pot fi oprite si din masina si din statie dar atunci cand se opreste incarcarea din masina se deblocheaza cablul doar la capatul din masina. Daca incarcati la o statie care are cablul atasat (toate statiile de incarcare rapida il au atasat fiind de putere mare) nu este nicio problema, puneti cablul la loc si plecati. Dar cand incarcati AC cu cablul propriu al masinii nu puteti ruga pe cineva sa va porneasca incarcarea cu cardul si sa plece pentru ca o sa aveti nevoie de acelasi card sa puteti debloca si capatul din statie al cablului, altfel n-o sa-l puteti scoate din statie. (chestia asta nu e valabila chiar peste tot, de exemplu la Ikea am avut nevoie de card pentru pornirea incarcarii dar nu si pentru a scoate cablul la final, dar trebuie sa tinem cont de ea ca regula generala). Lista poate continua dar este foarte lunga si tot PlugShare ajuta cel mai mult pentru ca acolo sunt trecute toate detaliile necesare - a cui e statia, puterea ei, cat costa etc. dupa cum se poate vedea Apoi, daca am aflat unde incarcam, sa vedem si cand incarcam. Ideal, ca sa nu avem impresia ca suntem blocati intr-o masina 30 de minute la 35 de grade, ar fi sa incarcam in timp ce facem altceva. Intr-o lume perfecta lasam masina la incarcat acasa, peste noapte, sau cat stam la birou. Dar nu avem toti posibilitatea asta asa ca trebuie sa cautam alte momente. De exemplu: Ai de facut cumparaturi?! Te duci la Kaufland, lasi masina la incarcat si cat te invarti prin magazin sa iei cele necesare masina te asteapta cu bateria plina. Te duci pana la mall si faci niste cumparaturi?! Poti sa o lasi la incarcat si recuperezi, macar, cat te-a "costat" drumul pana acolo (in kWh, nu lei, evident) daca nu o iei cu bateria plina. Ai de dat niste mail-uri / rezolvat ceva pe laptop/tableta?! Poti sa faci asta de acasa sau poti sa mergi 10 minute pana la un Rompetrol/Mol, bei o cafea acolo, iti rezolvi treaba la terasa/in interior la aer conditionat si pleci de acolo cu bateria plina. Vrei sa te vezi cu cineva?! Gasesti o terasa undeva langa un punct de incarcat si pleci de acolo cu bateria plina / mai plina decat ai ajuns. Trebuie sa pleci de acasa cateva ore la prieteni / familie /distractie?! Lasi masina la incarcat undeva in drum si o iei plina cand te intorci. Asta functioneaza si mai bine cu 2 masini/soferi. Si, cateodata, este bine si sa te duci la un punct de incarcare si sa stai acolo 30 de minute ascultand muzica / frecand telefonul / vorbind la telefon si ignorand lumea exterioara. Cat timp masina se incarca poti pune contactul, porni caldura / AC asa ca poti astepta in masina la orice temperatura exterioara. Daca invatam sa integram incarcarile in rutina saptamanala/zilnica (in functie de cat mergem cu masina) nu o sa mai para frustrant ca trebuie sa astepti 30 de minute ca sa parcurgi 100 km fara sa platesti si fara sa poluezi; lucru care, in sine, merita din plin cele 30 de minute de asteptare. Si ca tot am vorbit de minute de asteptare, sa vedem si cat ar trebui sa asteptam. La masina mea, la temperaturi intre 10-25 de grade, daca ajung cu bateria la 20-30% la un punct de incarcare rapid, dureaza cam 10-15 minute sa ajunga la 70-80%, ceea ce asigura 100km range. Daca nu plec la un drum lung, si deci nu am nevoie de ceilalti 20-30km range, nu are sens sa astept celelalte 10-15 minute cat ar mai dura ca bateria sa ajunga la 100%, pentru ca puterea incarcarii scade dupa 70-80% pentru a proteja bateria. Plus ca, la fel ca la un telefon, e si mai "sanatos" pentru baterie ca incarcarea sa nu se faca pana la 100% daca nu e nevoie si, in felul asta, durata de viata a bateriei creste. Acum, cu cat bateria masinii e mai mare cu atat incarcarea va dura mai mult. Dar asta inseamna si range mai mare ceea ce teoretic e bine. Ideea e ca, daca luam in calcul o masina cu 400km range si una cu 150km range, per total pentru acelasi range(400km de ex), tot atat timp (aproximativ) vor petrece la incarcat chiar daca una tot odata si cealalta impartit in 2-3 incarcari. Diferenta e data de cat puteti merge cu o singura incarcare si daca nu aveti nevoie sa mergeti 400km cu o singura incarcare, e mai ok o masina cu o baterie mai mica, chiar daca range mai mic, care va costa mai putin si va si petrece mai putin la punctul de incarcare. E mai simplu sa gasesti in 4 zile diferite cate 20-30 de minute sa incarci decat e sa gasesti 2 ore intr-o zi pentru incarcare. Asa ca ganditi-va bine ce aveti nevoie de la masina, cat aveti de gand sa mergeti cu ea si unde inainte sa va hotarati sa cumparati o masina sau alta. Personal nu as cauta chiar masina cu cel mai mare range, implicit si cea mai mare baterie si cel mai mare pret, si as ramane la o masina "medie" de vreo 300-350km reali, range care imi permite sa ating lejer "punctele de interes turistic", mare/munte, si sa incarc cat stau sa mananc ceva acolo inainte de a pleca inapoi. Lucru demonstrat de recentul test/tur al tarii facut in Romania. Asta chiar daca nu as putea / nu m-as risca sa plec cu masina la greci sau ceva de genul. Exista solutii si pentru cazul asta... inchiriat, facut schimb de masini cu un prieten, plecat cu avionul etc. Cam atat, cred... Iarasi, daca mai aveti alte intrebari, nu ezitati! O sa incerc sa raspund cat de bine pot
    1 point
  19. Salutare, Dupa cum am promis, am reusit sa ii fac niste poze mai bune. Nu s-au intamplat foarte multe lucruri cu masina de cand am achizitionat-o in afara de ceva probleme la cutia de viteze (rezolvate prin garantie). Se pare ca ambreajul dublu a fost dus, destul de ciudat pt kilometrii pe care ii avea la vremea respectiva: 58.000 miles (92.000KM) si schimburile de ulei si filtre. La aspect, masina a primit niste jante mai mari ( de care nu sunt foarte multumit dar au fost la un pret foarte bun), folii fumurii, wind deflectors la geamuri si recent am aplicat niste folii pe faruri pe care vreau sa le dau jos si sa gaasesc o solutie mai buna pt ca nu s-au aplicat asa cum mi-as fi dorit (daca aveti ceva sugestii de folii fumurii pt faruri mi-ar fi de folos). Urmeaza sa fac stopurile fumurii zilele astea, de data aceasta voi incerca un spray.
    -1 points
  20. Mi se pare ca da mai bine asa. Pana reusesc sa pun bani deoparte pentru niste faruri cu lupe/led.
    -1 points
  21. Singurul lucru nasol e ca in cateva luni o sa te obisnuiesti cu puterea si o sa ti se para lenta . Problema e ca nu stiu ce masina poti sa iti iei pe viitor care sa fie un upgrade la ce ai acum. Viteza maxima cu 280 HP trebuie sa fie in jur de 260 km/h.
    -1 points
  22. 8 proprietari, wow. Lumea pe-aici strâmbă din nas de la 2 în sus. E bună de ţinut pentru nepoţi, te vor iubi maxim.
    -1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!