Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 30.07.2019 în toate secţiunile

  1. 2 points
  2. O sa scriu acest post ca un punct de plecare pentru cei care nu stiu prea multe despre masinile electrice si cauta informatii despre ele. Asadar, ce este o masina electrica? O masina electrica este o masina normala care are in locul unui motor termic unul electric. Energia necesara functionarii acestui motor electric este luata din diverse surse, pentru simplitate ne vom referi doar la cele echipate cu baterii si vom ignora masinile cu pila de combustie (hidrogen) si altele. Transmisia este asigurata de catre o cutie cu o singura viteza, nu pentru ca nu se pot monta cutii cu mai multe viteze, ci pentru ca nu prea are rost. Avantajele motorului electric sunt cuplul instant, disponibil inca de la start, si silentiozitatea. Teoretic aici ar trebui sa intre si fiabilitatea si costul mic de exploatare dar cred ca suntem inca prea la inceput ca sa ne putem pronunta exact asa ca o sa le omit. Dezavantajele motorului nu prea exista dar masinile electrice au, si tin mai mult de baterie decat de motor, si anume range-ul si timpul de incarcare. Range-ul se calculeaza cam ca la o masina termica, motorul consuma X/100Km si rezervorul, bateria in acest caz, poate tine Y. Cate X intra in Y inseamna cate sute de km putem merge cu masina, la fel ca la o masina termica, diferenta este ca nu vorbim despre litri/100Km ci de kiloWatts ora (kWh)/100Km. Range-ul, la fel ca la o masina termica, nu este un numar fix ci variaza in functie de consum si consumul, iarasi la fel ca la o masina termica, poate varia in functie de stil de condus, trafic, recuperari, temperatura, folosirea AC-ului si altele. Spre deosebire de o masina termica, sau similar unor masini mild-hibrid, masina electrica poate recupera energie atunci cand decelereaza, sau cand coboara niste pante, si aceasta energie poate incarca bateria. Acest lucru poate duce la situatii oarecum stupide cand, plecand din varful muntelui intr-o continua coborare cu o viteza constanta, masina sa incarce in loc sa consume: Mai toate discutiile despre masinile electrice ajung mereu in acelasi punct, anume range si timp de incarcare, asa ca o sa ne axam pe acestea. Range-ul este simplu, cu o baterie cat mai mare si un consum cat mai mic obtii un range mai mare. Deja avem masini pe piata, si urmeaza sa se lanseze mai multe, cu 400-500 km range pe piata, cam cat obtin eu de la masina termica (benzina), asa ca acesta incepe sa nu mai devina o problema ci incepe sa conteze si mai mult timpul de incarcare. Incarcarea bateriei unei masini electrice se poate face in mai multe moduri. Bine, practic e unul singur, se baga in priza dar hai sa vedem cat de mult conteaza de care priza Exista prize AC (curent alternativ) si DC (curent continuu) si masina are un charger integrat pentru ambele. Ca sa putem obtine un timp de incarcare trebuie sa luam in calcul cea mai mica valoare care exista dintre toate acestea. Adica: 1. AC. Masina se poate incarca la priza normala (230V) folosind un adaptor: Problema este ca timpul de incarcare este destul de lung. Avand in vedere ca se pot obtine vreo 2,2-2,3 kWh din priza casnica, asta inseamna 2,2-2,3 kilowatts in fiecare ora, trebuie sa impartim capacitatea bateriei la acesti 2,3kWh si astfel obtinem timpul de incarcare, in ore, al bateriei. La o baterie de 50kWh, de ex, dureaza cam 24 de ore o incarcare full la priza casnica. Din fericirea acesta nu este singurul mode de incarcare al bateriei, mai avem si posibilitatea de incarcare la o statie AC. Aceste statii sunt de diferite puteri: 7-11-22-43 kWh, adica pot livra 7-11-22-43 kilowatts in fiecare ora. Teoretic ar trebui sa fie la fel, impartim capacitatea bateriei la puterea statiei si obtinem timpul de incarcare. Daaaar nu e atat de simplu! Mai intai trebuie sa vedem cu cat poate incarca masina de la aceste statii si acest lucru difera de la model la model. e-Up!-ul meu poate incarca maxim 3,6kWh pe conectorul Typ2 al unei statii AC. Zoe poate incarca pana la 50kWh dar nu are incarcare DC (modelul viitor va avea). Asa ca timpul de incarcare este dat de cea mai mica valoare disponibila, cea a charger-ului masinii, cu toate ca statia poate livra mult mai mult de atat. Unele masini incarca mai mult/repede, altele mai incet, aveti grija ce cumparati! Apoi, pentru cei grabiti, exista varianta incarcarii rapide la statii DC. Si aici se aplica regula cea mai mica valoare da timpul de incarcare. e-Up!-ul meu poate incarca cu 50kWh la statii DC, ceea ce inseamna ca incarca bateria de 18kWh in vreo 20 de minute, dar exista si unele statii de 20kWh asa ca acolo sunt limitat de puterea statiei. In acelasi timp, noul ID 3, si nu numai el, cica poate incarca cu 125kWh dar la o statie de 50kWh va incarca doar cu 50kWh. Incarcarea rapida nu este constanta, insa, si pe la 75-80% din incarcare va limita puterea pentru a nu stresa foarte tare bateria si a-i prelungi durata de viata. Aceleasi limitari sunt si la temperaturi extreme, atat frig cat si cald, cand masina va limita puterea de incarcare pentru a proteja bateria. Din aceasta cauza timpul de incarcare va creste atat la temperaturi sub 0 grade cat si la temperaturi de peste 30 de grade Celsius. Unele masini, mai scumpe, au o funtie de pre-incalzire a bateriei care a permite o incarcare mai rapida iarna. Altele au si un sistem de management termic al bateriei care previne incalzirea/racirea extrema a acesteia si, astfel, ajuta atat timpul de incarcare cat si durata de viata a bateriei care nu mai este supusa la schimbari extreme de temperatura. Exista mai multe tipuri de conectori de incarcare, atat AC cat si DC, dar in Europa cei mai folositi sunt Typ2 pentru AC si CCS pentru DC si cele mai multe masini sunt lansate cu acesti conectori. Chiar si masini din alte piete sunt lanstate in Europa cu acesti conectori. Hyundai, care vine dintr-o piata unde predomina CHAdeMO (standard de incarcare DC) se vinde cu CCS si Model 3, care are un conector exclusiv Tesla in SUA, se vinde cu conector CCS in Europa. Nu stiu ce altceva sa mai scriu dar daca am omis ceva sau credeti ca ar trebui sa exemplific ceva mai amanuntit, spuneti-mi!
    1 point
  3. Ai vazut tu alta benzina fara E10? In Romania nu s-au schimbat masini sau motoare cu probleme grave .Pentru ce au motoarele voastre nici nu va baga in seama.
    1 point
  4. Oare in Romania si-a primit cineva banii inapoi ptr 1,5 TSI? Intreb si eu...
    1 point
  5. Ii spune MIB. Nu, nu este plug and play... Trebuie modificata mufa din spatele unității.
    1 point
  6. Salut. La 197 000 KM mi s a rupt cureaua de accesorii, o bucatica din ea a intrat la distributie , ceea ce a determinat ca aceasta sa sara de la punct 2 dinti. Consecintele: masina nu mai pornea. Am dus o intr un atelier mic, unde merg intotdeauna, mi au pos distributia la punct, dar masina pornea greu, a 4-a sau a 5-a cincea cheie, la relanti mergea prost, se balbaia parca mergea in 3 pistoane, dupa ce se incalzea, mergea aproape ca inainte de nefericitul eveniment. Verificare cu diagnoza Delphi, rezultat desincronizare axe came sau ceva de genul, baietii de acolo mi au spus ca ar fi bine sa merg cu ea la reprezentanta VW din Targoviste. Este una singura, deci simplu de aflat cum se numeste. In fine, ajung acolo, o las, dupa 3 zile ma suna Directorul de Service , care mi transmite foarte relaxat ca au pus si ei distributia la punct "ca la carte" citez, dar masina nu mai porneste. Am ramas fara cuvinte, in conditiile in care le am dus masina mergand, nu la parametii optimi, dar pe roti. Acest Domn Director mi a sugerat, fara sa fi verifcat in prealabil mai departe de distributie, ca ar fi bine sa schimb fie motorul fie cel putin chiulasa fie noi fie second hand (12000 Lei noi sau 5000 lei second:( Am Ramas total surprins in conditiile in care ei nici macar nu m au intrebat daca pot sa verifice supape, etc, si sa incerce sa se convinga ca este intradevar motorul. Prin urmare, vazand aceasta lipsa totala de profesionalism, am decis sa imi iau masina de acolo, am luat o cu platforma pentru ca asa bine au pus o la punct incat nu mai pornea si am dus o din nou la atelierul unde au reusit totusi sa o puna la punct si sa porneasca. Mi au verificat supapele, toate erau la linie, niciuna ridicata sau lasata, si au verificat cu un alt tester de la ce ar putea fi. Mare mi a fost mirarea cand am aflat ca senzorul axelor cu came era defect, un cost de 100 de lei, iar acum masina merge fara absolut nici o problema. Imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie, doar am vrut sa semnalez lipsa totala de profesionalism, lipsa cunostintelor personalului si lejeritatea de a trata probleme mai serioase in aceasta reprezentanta. Sper ca aceasta postare sa ii ajute pe cei care vor avea probleme similare.
    1 point
  7. Coafura... pardon, termostatul rezista. Nu curge, apa sta la 90 pe bord, este ok. Un singur lucru umbreste lucrurile - la anul probabil ca o sa fac ce face anul asta @jamal_bao - cel putin pe stanga. Daca la Bora doar aripa e afectata, la Golf pe stanga ambele sunt naspa si aripa si mai ales, pragul... Dar, tot raul spre bine - asta cred ca va insemna si tranzitia la albastru R32, daca tot taiem si vopsim. deocamdata ne bucuram de o masina extraordinara, care iti pune zambetul pe buze de la prima cheie, odata cu bolborositul usor neregulat al vr-ului la rece, pana la ultima privire aruncata inapoi dupa ce incui masina.
    1 point
  8. Saptamana trecuta am mai bifat inca doua etape necesare pentru explorator : 1 - ITP trecut fara probleme 2- Revizia + Altele Revizia.....unde altundeva decat la Catalin @EEXCALADE . - Consumabilele folosite au fost "the usual" Valvoline + filtre conform celor din poza : - Pe langa revizie a fost curatata si clapeta de acceleratie , care se prezenta aproape curata , ca deh....nu mai fumeaza Dieselgate fara filtru : - Pe langa clapeta de data aceasta am curatat si furtunul de retur si galeria inclusiv "degetarul" din capatul furtunului : - Degetarul a fost repozitionat iar acum gazele intra direct in galerie nu mai bat in clapeta : - Dupa curatare , cam asta a iesit din galerie, furtun si degetar : - A urmat si o aerisire de ambreiaj una ca la carte de data aceasta : Si cam asta e motivul pentru care trebuie aerisit : asa arata lichidul scos inainte si dupa..... Diferenta in pedala a fost sesizabila dupa ce motorul a fost bine incalzit , la drum intins devenea cam elastica pedala , dar acum dupa schimbare este lafel si la rece si la cald : Ferma ! - La final a fost verificat regulatorul de presiune si filtrul de motorina in cautarea potentialului span , se prezinta in stare impecabila dupa cum se vede si in poze : Iar ca sa se inteleaga de ce "se cauta" de span cat de des posibil , in poza de mai jos este un exemplu clar problema care nu a fost rezolvata la timp( nu e pompa mea , ca sa fie cu inteles doar o pompa distrusa exact din aceasta cauza) Si la final una de pe drum : In rest toate cele bune , in Septembrie urmeaza si un concediu binemeritat in Grecia , locuri noi de explorat PS : Va urma un review al anvelopelor dupa 15.000km parcursi cu ele , cel mai probabil in toamna , momentan sunt la 10.500 km cu ele.
    1 point
  9. Mare lucru nu s a mai intamplat cu masina. Am facut schimbul de ulei cu Motul 8100 X-clean+, bujii NGK Laser Platinum. Nu am simtit nicio diferenta dupa schimbul lor. Distributia o schimb la anul, masina am bagat o in garaj si mai iese la primavara. Iar pentru ca de mult timp voiam covorase din mocheta in locul celor de cauciuc, am cumparat un set cu cusatura alba, sa se asorteze cu interiorul. Sa auzim de bine.
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!