Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 29.07.2019 în toate secţiunile

  1. 6 points
  2. Sa detaliez un pic si traseul. Bulgaria si Turcia le-am tranzitat doar cu opriri scurte de alimentare motorina/odihna/hrana. Singura oprire programata la dus a fost la "Sumela Monastery" langa Trabzon, o locatie fascinanta. Faptul ca am 2 Skoda inmatriculate cu numere consecutive si cu Octavia mai fusesem de vreo 4 ori in Turcia, iar acum prima data si cu Kodiaq-ul, am anticipat mici probleme in vama care s-au si adeverit. La ultimul control (cel de bagaje) in vama bulgaro-turca, desi trecusem pe la alte 3 ghisee unde mi-au verificat actele, respectivul nu intelegea de ce masina mea nu este "Octavia" asa cum apare in evidentele lor ( si se facea ca nu intelege nici engleza)...in cele din urma a inteles ca este "new car", "not same number"...? Soseaua turcă de coasta Samsun-Trabzon-Batumi intrece orice inchipurire. Ma asteptam ca dincolo de Ankara (mai fusesem in trecut in centrul Turciei pana in Cappadocia cu masina, in afara de destinatiile clasice din sud) infrastructura rutiera sa nu mai fie asa "oau". Insa este. Sute de km cu 2-3 benzi pe sens ce tranziteaza orasele si localitatile de coasta cu peisaje de vis la Marea Neagra, zeci de tuneluri, decoratiuni cu palmieri/arbusti si flori. In vama turco-georgiana, iarasi problema cu actele. Dupa ce am trecut si de ultimul ghiseu turc, mi-a dat actele si s-a aprins lumina verde sa pot trece. Am dat sa plec si a pornit un fel de alarma, bec rosu/sirena si un vames turc a alergat dupa mine si mi'a cerut din nou certificatul de inmatriculare al masinii...dupa vreo 15 min in care habar nu stiu ce au mai verificat (si au tinut si vama blocata, fiind un singur fir) mi-a returnat actul si mi-a zis "good bye". Si iata-ne ajunsi in vama georgiana intr-o coloana doar de masini cu numere de Rusia. Cand mai aveam vreo 5 masini in fata vine un vames si ma scoate din rand si ma directioneaza sa astept la alt ghiseu unde nu era nimeni. Dupa vreo 20 min in care stau acolo fara sa se intample nimic vine alt vames sa ma certe probabil ca ce caut acolo (n-am inteles nimic din ce spunea pentru ca vorbea doar in gruzină) si m-a directionat sa intru in fosta coloana (macar m-a bagat in fata). La ghiseu mi-a cerut inclusiv permisul de conducere (cred ca este prima data de cand tranzitez vămi cand imi cere si permisul), au introdus toate datele din acte in sistemul lor, mi-au dat un pliant pentru a face cartea verde si iata-ne intrati in Georgia. Prima destinatie (de altfel foarte aproape de granita) a fost Batumi, oras orecum fata in fata cu Constanta in cealalta parte a Marii Negre. E format din orasul clasic (anost, de sorginte comunista) dar si din o zona turistica ( gen Mamaia) care este foarte ok cu plaje, port turistic si de agrement, parcuri de distractie, gradini si alei de promenada cu palmieri, restuarante, terase....tot ce trebuie pentru relaxare. Te simti in siguranta peste tot. Apoi traseul a continuat spre nord pe coasta Marii Negre pana in orasul port Poti ( unde acum 11 ani rusii au atacat si scufundat vasele militare georgiene) si apoi am continuat traseul pe granița cu regiunea separatista Abhazia catre Mestia-Ushguli-Lentekhi (cele mai inalte asezari umane din Caucaz) aproape de granita ce o desparte de republicile federatiei ruse. Daca prima parte a traseului offroad este plina de turisti straini ( foarte multi asiatici solitari sau cupluri ce fac autostopul), ultima parte este pustie dupa Zagar Pass si nerecomandata tranzitarii. Totusi am parcurs-o. Dupa parcurgerea traseului offroad am coborat din nou spre sud pana la Prometeus Caves ( in zona mai erau 2 canioane de vizitat dar necesitau cam 8 ore de mers pe jos...asa ca le-am sarit) si apoi spre orasul Kutaisi unde se pot vedea Bagrati Cathedral si Gelati Monastery). Apoi traseul a continuat spre vest unde am dat si de scurta lor autostrada pana in orasul Gori (locul de bastina al lui Stalin cu un intreg ansamblu muzeal dedicat, casa lui din tinerete fiind incorporata ca intr-un mausoleu). Aproape de Gori am vazut si Uplistsikhe ( o fosta asezare umana daltuita 100% in piatra). De aici am continuat traseul spre vest catre Tbilisi dar m-am incadrat apoi din nou spre nord pe Georgian Military Road si am urcat pana la granita cu Ossetia de Nord. Pe traseu am vazut si Ananuri Fortress (a fost coperta Lonely Planet in 2018), apoi monumentul prieteniei ruso - georgiene, un colos in varf de munte, orasul montan Gudauri si apoi Stepantsminda (regiunea Kasbegi) unde se gaseste si vestita Gergeti Triniti Church intr-un var de munte. Traseele si peisajele depasesc posibilitatea de a exprima in cuvinte, acele locuri sunt efectiv in nori, iar inaltimile muntilor te complesesc prin grandoarea lor. Aici am zabovit 2 zile dupa care am luat-o din nou pe Gergian military road spre sud pana in capitala Tbilisi.Este suficienta o zi pentru a vedea zona centrala si a te plimba cu telefericul pe deasupra orasului ( la fel ca si in Batumi). Amuzant a fost ca inainte de a intra propriu zis in oras am vizitat un monument pe o colina din apropiere (Chronicles of Georgia) iar de acolo pana in oras Google Maps m-a rutat pe o scurtatura ce a constat in parcurgerea cimitirului orasului, terasa cu terasa printre morminte. Din Tblisi am continuat drumul catre sud vest spre orasul de piatra sapat in munte Vardzia. Apoi, nesocotind recomandarile de a ma intoarce prin acelasi punct de frontiera prin care intrasem in Georgia, am ales unul prin munții si am constat pe pielea kodiaqului de ce nu era o alegere recomandata. Era o trecere cu un singur sens, adica masinile treceau alternativ pe acelasi fir, eram singura masina pe sensul meu iar din partea opusa doar vreo 2 tiruri. Daca de vamesul georgian am scapat relativ repede (s-a uitat un pic pe sub scaune) la cei turci a fost dezastru. Efectiv ne-am plimbat intre 3 cladiri cu niste bilețele in mana pe care faceau tot felul de mentiuni fara sa inteleg nimic (pentru ca nu era procedura clasica din vamile turistice turcs) iar in final masina a fost din nou bagata la x-ray. Adica un fel de camion cu niste senzori/antene s-a plimbat inainte/inapoi pe langa kodi. Dupa ce s-a terminat si scanarea si mi l-a iradiat pe kodi iarasi plimbari intre cladirile din vama ca sa dau explicatii de ce trec vama pentru ca se pare ca "back to home" nu era suficient pentru ei. Dar vama aleasă nu a fost intamplatoare pentru noi ci am ales-o ca sa putem tranzita Turcia inapoi aprope de granita cu Iran si Siria. E incredibil cum turcii la altitudini de 2550 m au sosele cu 7 benzi (2+1 pe sens + 1 banda centrala separatoare). Am trecut prin toate formele de relief cu munti impaduriti, albi, rosii, forme gene canioane, peisaje desertice cu asezari tip oaze iar pe masura ce ne apropiam de granita cu Siria campuri de culturi agricole printre peisaje aride si pietroase. Insa Turcia a devenit in acea parte o fortareata militara. Am trecut prin peste 10 filtre ale armatei...sunt un fel de mini forturi verzi construite pe drum imprejmuite cu saci de nisip, jaloane din beton si denivelari iar la control treci printre dale uriase de beton (care sa diminueze efectul unei deflagratii) iar soldatii vin catre masina in spatele unor scuturi de oțel pe role. Punctele de control sunt dotate cu vehicule blindate cu tragator pregatit in permanenta in turela iar unele aveau un fel de mini rachete pe ele. Cand vad masini cu numere de EU controlul nu e asa drastic, doar pasaport si control in bagaje in portbagaj. Doar cu ai lor se poarta urat, trag de pasageri si ii scot din masini si le vorbesc ca si cum i-ar interoga cand ii controleaza...ma rog problema lor. Trecem peste. In zona am vazut Gobeklitepe (site-ul arheologic al celei mai vechi civilizatii cunoscute - peste 12 mii de ani...vazusem deja locul 2 ce e in Malta ? ) muntele Nemrut ce are in varf lui inca un munte artificial in care este ingropat ultimul rege mesopotamian, precum si statui impresionante ca marime ale zeilor si apoi Cendere Bridge, cel mai vechi pod din lume inca functional, de pe vremea cand Dacia devenea provincie romana. Apoi am traversat din nou muntii spre nord spre Ankara iar de aici traseul a fost cel clasic. Haios a fost ca de data asta turcii nu m-au mai controlat absolut deloc....la primul ghiseu mi-a pus viza de iesire cu masina in pasaport iar la al doilea a zis doar "skoda go" si mi-a zambit ? Locatiile mentionate nu le-am mai detaliat insa pentru cine e curios le poate cauta dupa denumire in google maps si gaseste cum si ce este de vazut.
    5 points
  3. Saptamana trecuta am mai bifat inca doua etape necesare pentru explorator : 1 - ITP trecut fara probleme 2- Revizia + Altele Revizia.....unde altundeva decat la Catalin @EEXCALADE . - Consumabilele folosite au fost "the usual" Valvoline + filtre conform celor din poza : - Pe langa revizie a fost curatata si clapeta de acceleratie , care se prezenta aproape curata , ca deh....nu mai fumeaza Dieselgate fara filtru : - Pe langa clapeta de data aceasta am curatat si furtunul de retur si galeria inclusiv "degetarul" din capatul furtunului : - Degetarul a fost repozitionat iar acum gazele intra direct in galerie nu mai bat in clapeta : - Dupa curatare , cam asta a iesit din galerie, furtun si degetar : - A urmat si o aerisire de ambreiaj una ca la carte de data aceasta : Si cam asta e motivul pentru care trebuie aerisit : asa arata lichidul scos inainte si dupa..... Diferenta in pedala a fost sesizabila dupa ce motorul a fost bine incalzit , la drum intins devenea cam elastica pedala , dar acum dupa schimbare este lafel si la rece si la cald : Ferma ! - La final a fost verificat regulatorul de presiune si filtrul de motorina in cautarea potentialului span , se prezinta in stare impecabila dupa cum se vede si in poze : Iar ca sa se inteleaga de ce "se cauta" de span cat de des posibil , in poza de mai jos este un exemplu clar problema care nu a fost rezolvata la timp( nu e pompa mea , ca sa fie cu inteles doar o pompa distrusa exact din aceasta cauza) Si la final una de pe drum : In rest toate cele bune , in Septembrie urmeaza si un concediu binemeritat in Grecia , locuri noi de explorat PS : Va urma un review al anvelopelor dupa 15.000km parcursi cu ele , cel mai probabil in toamna , momentan sunt la 10.500 km cu ele.
    3 points
  4. Imi pare rau ca ai luat o masina cu km dati inapoi dupa toate informatiile care ti s-au dat. In acelasi timp tin sa te felicit pentru ca expui aceste lucruri pe forum in speranta ca poate altii invata ceva din povestea ta. Toate astea confirma faptul ca ieftin si bun nu prea exista. Dupa valoarea aia de 219 ml la oil ash masina are peste 300 000 km ... probabil undeva la 320 000 - 330 000 km.
    2 points
  5. Să știi ca reactia are un substrat ce a rezolvat o dilema. Cu vreo 4-5 km inainte de acel curs de râu m-a flash-uit un x-trail ce venea din față ca sa opresc. Era o femeie belgianca singura, un fel de Xena (probabil masina fiind inchiriata) care vazand tricolorul de pe kodi a crezut ca e steagul ei ?. Dupa ce si-a dat seama ca a facut o confuzie mi-a spus ca urmeaza acea trecere prin rau si ca probabil ca nu o sa reusesc sa trec. Imi gesticula ca este un prag mult prea mare de urcat la iesirea din apa si ea a incercat de mai multe ori pana a reusit. Dupa un mic consiliu in kodi s-a votat pentru continuarea traseului pentru ca daca la respectiva a fost pe urcare zona dificila inseamna ca la noi va fi pe coborare...si s-a anticipat corect ? Si o ultima compilatie din traseul offroad..1080p 60 ?
    2 points
  6. Inlocuire discuri si placute frana .Cu ocazia asta am "schimbat" si culoarea. Curatarea etrierilor nu a fost chiar simpla deoarece am vrut sa le vopsesc integral. Discuti ,placute,aparatori ,toate OE.
    2 points
  7. Parcare de posesor de Bemveu ??
    2 points
  8. Nu este normal, vezi ca au informari in legatura cu loturi cu defecte pentru placutele de frana pe spate. Sunt informari pentru toti producatorii din grupul VW. Nepasarea, indolenta sunt la ordinea zilei pe la noi . Te poti uita si tu pe erwin.skoda-auto.cz , costa 8 euro o ora si ai access la toate manualele de service si informarile de la momentul actual. In saptamana asta, esti a 3-a persoana pe care o "aud" ca i s-a spus asa ceva . Repartizarea pe spate a fortei de franare este de aproximativ 30% , daca pe spate sunt duse inseamna ca pe fata nu ar trebui sa mai existe. Bafta
    2 points
  9. O sa scriu acest post ca un punct de plecare pentru cei care nu stiu prea multe despre masinile electrice si cauta informatii despre ele. Asadar, ce este o masina electrica? O masina electrica este o masina normala care are in locul unui motor termic unul electric. Energia necesara functionarii acestui motor electric este luata din diverse surse, pentru simplitate ne vom referi doar la cele echipate cu baterii si vom ignora masinile cu pila de combustie (hidrogen) si altele. Transmisia este asigurata de catre o cutie cu o singura viteza, nu pentru ca nu se pot monta cutii cu mai multe viteze, ci pentru ca nu prea are rost. Avantajele motorului electric sunt cuplul instant, disponibil inca de la start, si silentiozitatea. Teoretic aici ar trebui sa intre si fiabilitatea si costul mic de exploatare dar cred ca suntem inca prea la inceput ca sa ne putem pronunta exact asa ca o sa le omit. Dezavantajele motorului nu prea exista dar masinile electrice au, si tin mai mult de baterie decat de motor, si anume range-ul si timpul de incarcare. Range-ul se calculeaza cam ca la o masina termica, motorul consuma X/100Km si rezervorul, bateria in acest caz, poate tine Y. Cate X intra in Y inseamna cate sute de km putem merge cu masina, la fel ca la o masina termica, diferenta este ca nu vorbim despre litri/100Km ci de kiloWatts ora (kWh)/100Km. Range-ul, la fel ca la o masina termica, nu este un numar fix ci variaza in functie de consum si consumul, iarasi la fel ca la o masina termica, poate varia in functie de stil de condus, trafic, recuperari, temperatura, folosirea AC-ului si altele. Spre deosebire de o masina termica, sau similar unor masini mild-hibrid, masina electrica poate recupera energie atunci cand decelereaza, sau cand coboara niste pante, si aceasta energie poate incarca bateria. Acest lucru poate duce la situatii oarecum stupide cand, plecand din varful muntelui intr-o continua coborare cu o viteza constanta, masina sa incarce in loc sa consume: Mai toate discutiile despre masinile electrice ajung mereu in acelasi punct, anume range si timp de incarcare, asa ca o sa ne axam pe acestea. Range-ul este simplu, cu o baterie cat mai mare si un consum cat mai mic obtii un range mai mare. Deja avem masini pe piata, si urmeaza sa se lanseze mai multe, cu 400-500 km range pe piata, cam cat obtin eu de la masina termica (benzina), asa ca acesta incepe sa nu mai devina o problema ci incepe sa conteze si mai mult timpul de incarcare. Incarcarea bateriei unei masini electrice se poate face in mai multe moduri. Bine, practic e unul singur, se baga in priza dar hai sa vedem cat de mult conteaza de care priza Exista prize AC (curent alternativ) si DC (curent continuu) si masina are un charger integrat pentru ambele. Ca sa putem obtine un timp de incarcare trebuie sa luam in calcul cea mai mica valoare care exista dintre toate acestea. Adica: 1. AC. Masina se poate incarca la priza normala (230V) folosind un adaptor: Problema este ca timpul de incarcare este destul de lung. Avand in vedere ca se pot obtine vreo 2,2-2,3 kWh din priza casnica, asta inseamna 2,2-2,3 kilowatts in fiecare ora, trebuie sa impartim capacitatea bateriei la acesti 2,3kWh si astfel obtinem timpul de incarcare, in ore, al bateriei. La o baterie de 50kWh, de ex, dureaza cam 24 de ore o incarcare full la priza casnica. Din fericirea acesta nu este singurul mode de incarcare al bateriei, mai avem si posibilitatea de incarcare la o statie AC. Aceste statii sunt de diferite puteri: 7-11-22-43 kWh, adica pot livra 7-11-22-43 kilowatts in fiecare ora. Teoretic ar trebui sa fie la fel, impartim capacitatea bateriei la puterea statiei si obtinem timpul de incarcare. Daaaar nu e atat de simplu! Mai intai trebuie sa vedem cu cat poate incarca masina de la aceste statii si acest lucru difera de la model la model. e-Up!-ul meu poate incarca maxim 3,6kWh pe conectorul Typ2 al unei statii AC. Zoe poate incarca pana la 50kWh dar nu are incarcare DC (modelul viitor va avea). Asa ca timpul de incarcare este dat de cea mai mica valoare disponibila, cea a charger-ului masinii, cu toate ca statia poate livra mult mai mult de atat. Unele masini incarca mai mult/repede, altele mai incet, aveti grija ce cumparati! Apoi, pentru cei grabiti, exista varianta incarcarii rapide la statii DC. Si aici se aplica regula cea mai mica valoare da timpul de incarcare. e-Up!-ul meu poate incarca cu 50kWh la statii DC, ceea ce inseamna ca incarca bateria de 18kWh in vreo 20 de minute, dar exista si unele statii de 20kWh asa ca acolo sunt limitat de puterea statiei. In acelasi timp, noul ID 3, si nu numai el, cica poate incarca cu 125kWh dar la o statie de 50kWh va incarca doar cu 50kWh. Incarcarea rapida nu este constanta, insa, si pe la 75-80% din incarcare va limita puterea pentru a nu stresa foarte tare bateria si a-i prelungi durata de viata. Aceleasi limitari sunt si la temperaturi extreme, atat frig cat si cald, cand masina va limita puterea de incarcare pentru a proteja bateria. Din aceasta cauza timpul de incarcare va creste atat la temperaturi sub 0 grade cat si la temperaturi de peste 30 de grade Celsius. Unele masini, mai scumpe, au o funtie de pre-incalzire a bateriei care a permite o incarcare mai rapida iarna. Altele au si un sistem de management termic al bateriei care previne incalzirea/racirea extrema a acesteia si, astfel, ajuta atat timpul de incarcare cat si durata de viata a bateriei care nu mai este supusa la schimbari extreme de temperatura. Exista mai multe tipuri de conectori de incarcare, atat AC cat si DC, dar in Europa cei mai folositi sunt Typ2 pentru AC si CCS pentru DC si cele mai multe masini sunt lansate cu acesti conectori. Chiar si masini din alte piete sunt lanstate in Europa cu acesti conectori. Hyundai, care vine dintr-o piata unde predomina CHAdeMO (standard de incarcare DC) se vinde cu CCS si Model 3, care are un conector exclusiv Tesla in SUA, se vinde cu conector CCS in Europa. Nu stiu ce altceva sa mai scriu dar daca am omis ceva sau credeti ca ar trebui sa exemplific ceva mai amanuntit, spuneti-mi!
    1 point
  10. Cam asta e diferenta intre masinile de pe net... "extra full si tzipla" la 8-9000€ si una intretinuta cu adevarat la 11 - 12 mii € despre care la prima vedere spui ca "scumpa ba" (nu ma refer la tine, vorbesc la modul general, pentru viitorii cumparatori). Eu am luat o cu 13.500 si numai reviziile ce le am facut in 2 ani de cand o am m au costat vreo 2000€ (facute la reprezentanta), nu mai vorbesc de alte consumabile schimbate (gen parbriz, pot spune ca i consumabil si asta la reprezentanta cu ~2500 ron). Si logic ca o masina intretinuta cu adevarat n o sa se vanda niciodata cu 8-9 mii. Bine totusi ca nu are altele mai grave.. spor la facut km fara incidente! PS: Renuntarea la filtru de particule inseamna noxe mai mari, ceea ce e ilegal. Nu mai iese euro5 si afara e belea chiar mare. Incearca o regenerare sau o curatire "manuala".. sunt unii ce zic ca le pot curata https://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/index.php?article_id=3788408
    1 point
  11. NU e cablaj intrerupt. Are nevoie de un kit de reparatie pentru a trage alte fire de la mufa senzorilor de presiune/temperatura pana la ecu, kit oferit de Vw pentru aceasta eroare.
    1 point
  12. Cea mai buna decizie cu repozitionarea degetarului. A mea cand am desfacut-o era ca noua, nici pic de depunere pe clapeta.
    1 point
  13. Releul de încărcare si cărbunii au fost problema la alternator! Va mulțumesc!
    1 point
  14. Si eu gandeam la fel cu manuala. Insa dupa niste discutii cu @CZR mi-a explicat ca este mai rezistenta DSG decat manuala la puterile astea gen 300cp
    1 point
  15. Salut. La 197 000 KM mi s a rupt cureaua de accesorii, o bucatica din ea a intrat la distributie , ceea ce a determinat ca aceasta sa sara de la punct 2 dinti. Consecintele: masina nu mai pornea. Am dus o intr un atelier mic, unde merg intotdeauna, mi au pos distributia la punct, dar masina pornea greu, a 4-a sau a 5-a cincea cheie, la relanti mergea prost, se balbaia parca mergea in 3 pistoane, dupa ce se incalzea, mergea aproape ca inainte de nefericitul eveniment. Verificare cu diagnoza Delphi, rezultat desincronizare axe came sau ceva de genul, baietii de acolo mi au spus ca ar fi bine sa merg cu ea la reprezentanta VW din Targoviste. Este una singura, deci simplu de aflat cum se numeste. In fine, ajung acolo, o las, dupa 3 zile ma suna Directorul de Service , care mi transmite foarte relaxat ca au pus si ei distributia la punct "ca la carte" citez, dar masina nu mai porneste. Am ramas fara cuvinte, in conditiile in care le am dus masina mergand, nu la parametii optimi, dar pe roti. Acest Domn Director mi a sugerat, fara sa fi verifcat in prealabil mai departe de distributie, ca ar fi bine sa schimb fie motorul fie cel putin chiulasa fie noi fie second hand (12000 Lei noi sau 5000 lei second:( Am Ramas total surprins in conditiile in care ei nici macar nu m au intrebat daca pot sa verifice supape, etc, si sa incerce sa se convinga ca este intradevar motorul. Prin urmare, vazand aceasta lipsa totala de profesionalism, am decis sa imi iau masina de acolo, am luat o cu platforma pentru ca asa bine au pus o la punct incat nu mai pornea si am dus o din nou la atelierul unde au reusit totusi sa o puna la punct si sa porneasca. Mi au verificat supapele, toate erau la linie, niciuna ridicata sau lasata, si au verificat cu un alt tester de la ce ar putea fi. Mare mi a fost mirarea cand am aflat ca senzorul axelor cu came era defect, un cost de 100 de lei, iar acum masina merge fara absolut nici o problema. Imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie, doar am vrut sa semnalez lipsa totala de profesionalism, lipsa cunostintelor personalului si lejeritatea de a trata probleme mai serioase in aceasta reprezentanta. Sper ca aceasta postare sa ii ajute pe cei care vor avea probleme similare.
    1 point
  16. NU se schimba fuzete si amortizoare doar daca masina are motor de 2 litri, daca este de 1.9 se schimba.
    1 point
  17. Coafura... pardon, termostatul rezista. Nu curge, apa sta la 90 pe bord, este ok. Un singur lucru umbreste lucrurile - la anul probabil ca o sa fac ce face anul asta @jamal_bao - cel putin pe stanga. Daca la Bora doar aripa e afectata, la Golf pe stanga ambele sunt naspa si aripa si mai ales, pragul... Dar, tot raul spre bine - asta cred ca va insemna si tranzitia la albastru R32, daca tot taiem si vopsim. deocamdata ne bucuram de o masina extraordinara, care iti pune zambetul pe buze de la prima cheie, odata cu bolborositul usor neregulat al vr-ului la rece, pana la ultima privire aruncata inapoi dupa ce incui masina.
    1 point
  18. unde pui ca schimbarea de motor implicaschimbarea actelor, schimbul se face doar in servis autorizat, nu merge oriunde. Doar asta te costa 1000 ron, unde mai pui in calcul riscul de a lua o loterie de motor la care oricum ar fi o idee buna sa schimi preventiv chestii gen distributie, cuzineti, deci argumentul ca e "ieftin" nu e unul bun pt ca doar ieftin nu e.
    1 point
  19. In general dau peste tot unde e risc de oxidare/rugina
    1 point
  20. Nu credeam ca ma mai poate surprinde cu ceva masina, insa ieri.. dupa un drum Piatra Neamt - Ramnicu Sarat.. stilul de mers romanesc.. 2 adulti + 1 copil cu A.C. si bagaje.. mi a dat consum de 4,2%. Media de viteza 60km/h, deh.. Romania.. Destul de bun ptr 170cp si 4motion..
    1 point
  21. Incearca sa faci un test drive cu un R dsg sa vezi daca e pe placul tau. Din vorbe putem spune multe, dar feeling-ul tau personal va lua decizia in final. Dar cum a spus si Rave, daca mergi mult prin traficul din Bucuresti, acele momente cand te vei bucura de o manuala vor fi mult prea putine raportat la confortul zilnic oferit de o automata.
    1 point
  22. Dupa 7 luni de la postarea initiala am mai adaugat cateva mici schimbari - unele absolut necesare, altele pentru satisfacerea trupei de pitici din capul meu: - anvelope de vara Continental EcoContact 6 205/55 R16 clasa A/A - astea erau absolut necesare si sunt super incantat de ele. Imi pare totusi rau ca nu am mai avut rabdare sa fi luat niste jante noi pe 18 cu tot cu cauciucuri pe 18 - am inlocuit RCD310-le cu un RCN210. A fost cea mai ieftina varianta pentru a avea bluetooth in masina - pana acum si-a facut treaba foarte bine si se aude minunat - am inlocuit plafoniera ei, cu o plafoniera de passat (cu butoane iluminate si lumini ambientale) - am montat si activat footwell-lights - am montat si activat puddle-lights - ieri mi-a sosit senzorul de nivel de lichid de parbriz - cred ca weekendul asta il si montez Acum in august urmeaza sa dau comanda de RLS si/sau manete CCS(cu tot cu calculator de coloana). Tot luna asta care vine, trebuie sa mergem la revizie. O sa merg in reprezentanta sa schimbe uleiul+filtrul de ulei, sa verifice lichidul de frana si vreau neaparat sa imi faca update la ECU(din informatiile pe care le am, exista soft mai nou pentru ECU-ul meu). Filtrele de aer (motor si habitaclu) le schimb singur, asa cum fac de fiecare data. Anul trecut a primit chiar si bujii noi Bosch Si pentru ca ai mei pitici fac multa galagie, o sa incerc sa-i potolesc cu un set de Arcuri Eibach Pro - asta asa, ca si proiect pe langa restul lucrurilor de pe lista.
    1 point
  23. Limba gruzină este o limbă imposibilă atat scris cat si vorbit! Ei stiu foarte bine rusa (o stiam si eu pana prin clasa a 12 a...dar sunt 19 ani de atunci si n-am mai exersat-o deloc). Engleza nici atat...deci comunicare prin gesturi, mimica, poze si zambete. Georgia este printre primele tarile crestine din lume. Au si o legenda frumoasa. Se zice ca atunci cand Dumnezeu a impartit pamantul popoarelor de georgieni a uitat. Si cum nu putea sa îi lase fara pamant lor le-a dat ce e mai frumos...adica raiul. Aici am compilat o prima parte din traseul Ushgului-Lentekhi. Ce nu mai este un traseu turistic. Doar vreo 7 auto am intalnit in aprox 70 km. Poze din Gori (muzeul si casa lui Stalin...ăsta fiind georgian), Ananuri Fortress( a fost coperta Lonely Plantets in 2018) si mancare si dulciuri. Continuare in week-end intrucat concediul se prelungeste si in Romania ?
    1 point
  24. Long time no see .. 18Z-urile montate, discuri EBC + Placute EBC yellow, , volan nou Gti de pe 7, eleron carbon, grile proiectoare, cut-off vavle, tipsuri mai mari, arcuri H&R ..
    1 point
  25. Parca arata mai bine cu aripi si portiere. Dar inca mai e de lucru
    1 point
  26. Are dreptate @deenman, mergi unde ti se recomanda ca stim ce vorbim eu am fost din valcea pana la bacau, om ca eexcalade nu o sa mai intalnesti.
    1 point
  27. Cel mai bine te duci la el, nu la Dorei sau la cosco garaj. La el e mai ieftin si e cel mai bun mecanic VAG din tara. In plus la el rezolvi tot, de la electrica, la verificare puncte sensibile masina, motor, cutie dsg, pompa de inalte . Noi am mers de la Bucuresti sau de la Cluj la el, tu de la Iasi faci un timp mic ~ 2 ore.
    1 point
  28. Lasati omul sa se bucure de masina, acum faptul e consumat. Daca era sa ma iau dupa ce se scria pe forum si eu mi.am luat o dauna totala cu motorul distrus.. Rugina de la aripa e de la pietricele aruncate de rotile de 18', parbrizul e usor sa il spargi de la pietricele, oala e ok cu eticheta pe ea, aripa e a ei... Impresia ca fuge spatele nu e obligatoriu sa fie de la amortizoare. Schimba mai intai bucse antiruliu, bielete antiruliu si bucsele de la bratele acestea https://anunturi-auto.4tuning.ro/bascule/vw/passat-b4/bascule-spate-vw-passat-b6-175462.html#&gid=1&pid=1, se gasesc pe Lemforder. Da o tura pe la Eexcalade, pentru linistea ta. In rest, drumuri bune sa ai si fara incidente!
    1 point
  29. Un Kodiaq românesc în Batumi. După 2100 km. Poliția gruzină folosește Skoda deci kodi se simte in familie ?
    1 point
  30. sa mai stergem putin praful pe aici... masina inca este la mine ? ,dar mare lucru nu am mai facut la ea : -schimbat bateria prin ianuarie,am pus tot bosch silver. -schimbat o bieleta de directie,bucsa de la caseta de directie si bucsele de la jugul motor poweflex. -schimbat senzorul de temperatura g62...am pus hella. - facut itp`u in februarie...deacuma trebuie facut anual...lucru putin enervant si care ma pune pe ganduri daca sa mai tin masina sau nu... -placute fata trw. -am mai cumparat 2 anvelope pirelli pe fata si solutie de sters praful plus laveta ptr exterior
    1 point
  31. Si culmea se pare ca motorul minune de la Honda, cel de 182 CP cam are probleme, consum de ulei etc. Se pare ca nici ei nu mai sunt ce au fost. Consider ca acest 1.5TSI este un motor chiar OK in categoria sa. Cel putin predecesoarea (1.4TSI 150CP si ACT este un TSI reusit si culmea chiar se simt acei 150 de caluti), vorbesc pe testate nu asa din spatele tastaturii...
    1 point
  32. Fair enough! Am vorbit atat despre incarcare dar nu am povestit cum si unde se face. In primul rand sa vorbim despre cel mai bun prieten al unui posesor de masina electrica, aplicatia PlugShare Adica o aplicatie care arata unde sunt punctele de incarcare, de ce tip sunt - AC / DC, ce conectori au - Typ1/2, CCS/CHAdeMO si, mai ales, un loc unde poti da Check In la pompa si poti seta si timpul pe care il vei petrece acolo, inclusiv daca mai e cineva in asteptare dupa masina care acum incarca, si in acest fel poti sa-ti dai seama catre ce punct de incarcare poti sa te indrepti si cand. Din pacate nu toata lumea face acest lucru si te poti indrepta catre o statie care credeai ca e libera doar ca sa descoperi ca e cineva acolo dar na... asa e la noi. Din cate se vede, si contrar parerii generale, Bucurestiul nu sta rau la puncte de incarcare, chiar daca unele zone sunt mai bine acoperite decat altele, si o masina electrica, chiar una cu range mic (ca a mea), este viabila in Bucuresti si pentru cei care nu dispun de acces la o priza acasa sau/si la birou (ca mine). In harta de mai sus sunt trecute cu verde punctele de incarcare AC Typ2, majoritatea de 22kWh, si cu portocaliu punctele de incarcare rapida, DC, CCS sau CHAdeMO. Dar, cum incarcam? La cele mai multe puncte de incarcare avem nevoie de un card RFID pentru a porni incarcarea sau de o aplicatie. Sunt mai multe pe piata, de exemplu Plug Surfing sau PolyFazer, si trecute destul de clar pe statie instructiunile de download, inregistrare si activare a statiei / pornirea incarcarii. Cele mai multe puncte de incarcare sunt ale celor de la Renovatio si sunt contra cost dupa cum urmeaza Firma nu are voie, din motive legale(ar avea dar legal e mai complicat pentru ei sa faca asta), sa factureze kWh asa ca "vinde" unitati, fiecare unitate insemnand 1 kWh. Pentru punctele de incarcare montate in incinta magazinelor Kaufland, cei de la magazin au hotarat sa suporte ei costurile incarcarilor asa ca incarcarea acolo este gratuita. Insa, pentru a beneficia de aceasta gratuitate, avem nevoie de un card emis de catre cei de la Kaufland, card care se poate obtine de la biroul de informatii al magazinelor Kaufland care au puncte de incarcare. Acest card se poate folosi si in restul retelei Kaufland dupa activarea si inregistrarea lui pe site-ul celor de la Renovatio dar incarcarea la alte puncte decat cele din incinta magazinelor Kaufland se va plati. Cei de la Renovatio au decis sa nu mai trimita facturi daca/pana suma lor nu depaseste 50 de lei asa ca nu va speriati daca nu primiti una dupa o incarcare, eu am primit ultima factura vara trecuta, parca... Alte puncte de incarcare, gratuite, sunt montate in: - unele benzinarii Mol - trebuie sa cereti cardul necesar pornirii incarcarii de la casa - unele benzinarii Rompetrol - nu e nevoie de card - unele mall-uri - la Plaza Romania sunt 2 statii AC ale celor de la Renovatio si sunt contra cost. La Promenada este si o statie de incarcare rapida, tot de la Renovatio (asta inseamna ca se activeaza cu cardul de la ei), care, de vreun an, este si ea contra cost etc. - PBN - atat AC cat si statie de incarcare rapida, DC, ambele de la Renovatio dar gratuite - Avia Pantelimon - la fel, AC/DC si gratuita, nu necesita card. - Ikea, atat Baneasa cat si Pallady, are cateva statii AC de 22kWh si trebuie cerut cardul la informatii/case/oricarui angajat si vor trimite pe cineva - diverse alte firme / cladiri de birouri LE: Foarte important! In timpul incarcarii cablurile sunt blocate pentru a nu putea fi scoase din greseala sau intentionat. Incarcarile pot fi oprite si din masina si din statie dar atunci cand se opreste incarcarea din masina se deblocheaza cablul doar la capatul din masina. Daca incarcati la o statie care are cablul atasat (toate statiile de incarcare rapida il au atasat fiind de putere mare) nu este nicio problema, puneti cablul la loc si plecati. Dar cand incarcati AC cu cablul propriu al masinii nu puteti ruga pe cineva sa va porneasca incarcarea cu cardul si sa plece pentru ca o sa aveti nevoie de acelasi card sa puteti debloca si capatul din statie al cablului, altfel n-o sa-l puteti scoate din statie. (chestia asta nu e valabila chiar peste tot, de exemplu la Ikea am avut nevoie de card pentru pornirea incarcarii dar nu si pentru a scoate cablul la final, dar trebuie sa tinem cont de ea ca regula generala). Lista poate continua dar este foarte lunga si tot PlugShare ajuta cel mai mult pentru ca acolo sunt trecute toate detaliile necesare - a cui e statia, puterea ei, cat costa etc. dupa cum se poate vedea Apoi, daca am aflat unde incarcam, sa vedem si cand incarcam. Ideal, ca sa nu avem impresia ca suntem blocati intr-o masina 30 de minute la 35 de grade, ar fi sa incarcam in timp ce facem altceva. Intr-o lume perfecta lasam masina la incarcat acasa, peste noapte, sau cat stam la birou. Dar nu avem toti posibilitatea asta asa ca trebuie sa cautam alte momente. De exemplu: Ai de facut cumparaturi?! Te duci la Kaufland, lasi masina la incarcat si cat te invarti prin magazin sa iei cele necesare masina te asteapta cu bateria plina. Te duci pana la mall si faci niste cumparaturi?! Poti sa o lasi la incarcat si recuperezi, macar, cat te-a "costat" drumul pana acolo (in kWh, nu lei, evident) daca nu o iei cu bateria plina. Ai de dat niste mail-uri / rezolvat ceva pe laptop/tableta?! Poti sa faci asta de acasa sau poti sa mergi 10 minute pana la un Rompetrol/Mol, bei o cafea acolo, iti rezolvi treaba la terasa/in interior la aer conditionat si pleci de acolo cu bateria plina. Vrei sa te vezi cu cineva?! Gasesti o terasa undeva langa un punct de incarcat si pleci de acolo cu bateria plina / mai plina decat ai ajuns. Trebuie sa pleci de acasa cateva ore la prieteni / familie /distractie?! Lasi masina la incarcat undeva in drum si o iei plina cand te intorci. Asta functioneaza si mai bine cu 2 masini/soferi. Si, cateodata, este bine si sa te duci la un punct de incarcare si sa stai acolo 30 de minute ascultand muzica / frecand telefonul / vorbind la telefon si ignorand lumea exterioara. Cat timp masina se incarca poti pune contactul, porni caldura / AC asa ca poti astepta in masina la orice temperatura exterioara. Daca invatam sa integram incarcarile in rutina saptamanala/zilnica (in functie de cat mergem cu masina) nu o sa mai para frustrant ca trebuie sa astepti 30 de minute ca sa parcurgi 100 km fara sa platesti si fara sa poluezi; lucru care, in sine, merita din plin cele 30 de minute de asteptare. Si ca tot am vorbit de minute de asteptare, sa vedem si cat ar trebui sa asteptam. La masina mea, la temperaturi intre 10-25 de grade, daca ajung cu bateria la 20-30% la un punct de incarcare rapid, dureaza cam 10-15 minute sa ajunga la 70-80%, ceea ce asigura 100km range. Daca nu plec la un drum lung, si deci nu am nevoie de ceilalti 20-30km range, nu are sens sa astept celelalte 10-15 minute cat ar mai dura ca bateria sa ajunga la 100%, pentru ca puterea incarcarii scade dupa 70-80% pentru a proteja bateria. Plus ca, la fel ca la un telefon, e si mai "sanatos" pentru baterie ca incarcarea sa nu se faca pana la 100% daca nu e nevoie si, in felul asta, durata de viata a bateriei creste. Acum, cu cat bateria masinii e mai mare cu atat incarcarea va dura mai mult. Dar asta inseamna si range mai mare ceea ce teoretic e bine. Ideea e ca, daca luam in calcul o masina cu 400km range si una cu 150km range, per total pentru acelasi range(400km de ex), tot atat timp (aproximativ) vor petrece la incarcat chiar daca una tot odata si cealalta impartit in 2-3 incarcari. Diferenta e data de cat puteti merge cu o singura incarcare si daca nu aveti nevoie sa mergeti 400km cu o singura incarcare, e mai ok o masina cu o baterie mai mica, chiar daca range mai mic, care va costa mai putin si va si petrece mai putin la punctul de incarcare. E mai simplu sa gasesti in 4 zile diferite cate 20-30 de minute sa incarci decat e sa gasesti 2 ore intr-o zi pentru incarcare. Asa ca ganditi-va bine ce aveti nevoie de la masina, cat aveti de gand sa mergeti cu ea si unde inainte sa va hotarati sa cumparati o masina sau alta. Personal nu as cauta chiar masina cu cel mai mare range, implicit si cea mai mare baterie si cel mai mare pret, si as ramane la o masina "medie" de vreo 300-350km reali, range care imi permite sa ating lejer "punctele de interes turistic", mare/munte, si sa incarc cat stau sa mananc ceva acolo inainte de a pleca inapoi. Lucru demonstrat de recentul test/tur al tarii facut in Romania. Asta chiar daca nu as putea / nu m-as risca sa plec cu masina la greci sau ceva de genul. Exista solutii si pentru cazul asta... inchiriat, facut schimb de masini cu un prieten, plecat cu avionul etc. Cam atat, cred... Iarasi, daca mai aveti alte intrebari, nu ezitati! O sa incerc sa raspund cat de bine pot
    1 point
  33. O escapadă de weekend prin defileul sârbesc al Dunării.Total 1150 km de peisaje magnifice...si un consum de doar 6.00 % ?
    1 point
  34. Eu fix pe un VR6 cu echipare ca a ta nu as pune asa ceva. E o masina care este valoroasa in stare cat mai originala cu putinta.
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!