Clasament
- în toate secţiunile
-
Data personalizată
-
Tot timpul
31 Octombrie 2010 - 26 Noiembrie 2024
-
Anual
27 Noiembrie 2023 - 26 Noiembrie 2024
-
Lunar
27 Octombrie 2024 - 26 Noiembrie 2024
-
Săptămânal
20 Noiembrie 2024 - 26 Noiembrie 2024
-
Astăzi
27 Noiembrie 2024 - 26 Noiembrie 2024
-
Data personalizată
28.07.2019 - 28.07.2019
-
Tot timpul
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 28.07.2019 în toate secţiunile
-
Sa detaliez un pic si traseul. Bulgaria si Turcia le-am tranzitat doar cu opriri scurte de alimentare motorina/odihna/hrana. Singura oprire programata la dus a fost la "Sumela Monastery" langa Trabzon, o locatie fascinanta. Faptul ca am 2 Skoda inmatriculate cu numere consecutive si cu Octavia mai fusesem de vreo 4 ori in Turcia, iar acum prima data si cu Kodiaq-ul, am anticipat mici probleme in vama care s-au si adeverit. La ultimul control (cel de bagaje) in vama bulgaro-turca, desi trecusem pe la alte 3 ghisee unde mi-au verificat actele, respectivul nu intelegea de ce masina mea nu este "Octavia" asa cum apare in evidentele lor ( si se facea ca nu intelege nici engleza)...in cele din urma a inteles ca este "new car", "not same number"...? Soseaua turcă de coasta Samsun-Trabzon-Batumi intrece orice inchipurire. Ma asteptam ca dincolo de Ankara (mai fusesem in trecut in centrul Turciei pana in Cappadocia cu masina, in afara de destinatiile clasice din sud) infrastructura rutiera sa nu mai fie asa "oau". Insa este. Sute de km cu 2-3 benzi pe sens ce tranziteaza orasele si localitatile de coasta cu peisaje de vis la Marea Neagra, zeci de tuneluri, decoratiuni cu palmieri/arbusti si flori. In vama turco-georgiana, iarasi problema cu actele. Dupa ce am trecut si de ultimul ghiseu turc, mi-a dat actele si s-a aprins lumina verde sa pot trece. Am dat sa plec si a pornit un fel de alarma, bec rosu/sirena si un vames turc a alergat dupa mine si mi'a cerut din nou certificatul de inmatriculare al masinii...dupa vreo 15 min in care habar nu stiu ce au mai verificat (si au tinut si vama blocata, fiind un singur fir) mi-a returnat actul si mi-a zis "good bye". Si iata-ne ajunsi in vama georgiana intr-o coloana doar de masini cu numere de Rusia. Cand mai aveam vreo 5 masini in fata vine un vames si ma scoate din rand si ma directioneaza sa astept la alt ghiseu unde nu era nimeni. Dupa vreo 20 min in care stau acolo fara sa se intample nimic vine alt vames sa ma certe probabil ca ce caut acolo (n-am inteles nimic din ce spunea pentru ca vorbea doar in gruzină) si m-a directionat sa intru in fosta coloana (macar m-a bagat in fata). La ghiseu mi-a cerut inclusiv permisul de conducere (cred ca este prima data de cand tranzitez vămi cand imi cere si permisul), au introdus toate datele din acte in sistemul lor, mi-au dat un pliant pentru a face cartea verde si iata-ne intrati in Georgia. Prima destinatie (de altfel foarte aproape de granita) a fost Batumi, oras orecum fata in fata cu Constanta in cealalta parte a Marii Negre. E format din orasul clasic (anost, de sorginte comunista) dar si din o zona turistica ( gen Mamaia) care este foarte ok cu plaje, port turistic si de agrement, parcuri de distractie, gradini si alei de promenada cu palmieri, restuarante, terase....tot ce trebuie pentru relaxare. Te simti in siguranta peste tot. Apoi traseul a continuat spre nord pe coasta Marii Negre pana in orasul port Poti ( unde acum 11 ani rusii au atacat si scufundat vasele militare georgiene) si apoi am continuat traseul pe granița cu regiunea separatista Abhazia catre Mestia-Ushguli-Lentekhi (cele mai inalte asezari umane din Caucaz) aproape de granita ce o desparte de republicile federatiei ruse. Daca prima parte a traseului offroad este plina de turisti straini ( foarte multi asiatici solitari sau cupluri ce fac autostopul), ultima parte este pustie dupa Zagar Pass si nerecomandata tranzitarii. Totusi am parcurs-o. Dupa parcurgerea traseului offroad am coborat din nou spre sud pana la Prometeus Caves ( in zona mai erau 2 canioane de vizitat dar necesitau cam 8 ore de mers pe jos...asa ca le-am sarit) si apoi spre orasul Kutaisi unde se pot vedea Bagrati Cathedral si Gelati Monastery). Apoi traseul a continuat spre vest unde am dat si de scurta lor autostrada pana in orasul Gori (locul de bastina al lui Stalin cu un intreg ansamblu muzeal dedicat, casa lui din tinerete fiind incorporata ca intr-un mausoleu). Aproape de Gori am vazut si Uplistsikhe ( o fosta asezare umana daltuita 100% in piatra). De aici am continuat traseul spre vest catre Tbilisi dar m-am incadrat apoi din nou spre nord pe Georgian Military Road si am urcat pana la granita cu Ossetia de Nord. Pe traseu am vazut si Ananuri Fortress (a fost coperta Lonely Planet in 2018), apoi monumentul prieteniei ruso - georgiene, un colos in varf de munte, orasul montan Gudauri si apoi Stepantsminda (regiunea Kasbegi) unde se gaseste si vestita Gergeti Triniti Church intr-un var de munte. Traseele si peisajele depasesc posibilitatea de a exprima in cuvinte, acele locuri sunt efectiv in nori, iar inaltimile muntilor te complesesc prin grandoarea lor. Aici am zabovit 2 zile dupa care am luat-o din nou pe Gergian military road spre sud pana in capitala Tbilisi.Este suficienta o zi pentru a vedea zona centrala si a te plimba cu telefericul pe deasupra orasului ( la fel ca si in Batumi). Amuzant a fost ca inainte de a intra propriu zis in oras am vizitat un monument pe o colina din apropiere (Chronicles of Georgia) iar de acolo pana in oras Google Maps m-a rutat pe o scurtatura ce a constat in parcurgerea cimitirului orasului, terasa cu terasa printre morminte. Din Tblisi am continuat drumul catre sud vest spre orasul de piatra sapat in munte Vardzia. Apoi, nesocotind recomandarile de a ma intoarce prin acelasi punct de frontiera prin care intrasem in Georgia, am ales unul prin munții si am constat pe pielea kodiaqului de ce nu era o alegere recomandata. Era o trecere cu un singur sens, adica masinile treceau alternativ pe acelasi fir, eram singura masina pe sensul meu iar din partea opusa doar vreo 2 tiruri. Daca de vamesul georgian am scapat relativ repede (s-a uitat un pic pe sub scaune) la cei turci a fost dezastru. Efectiv ne-am plimbat intre 3 cladiri cu niste bilețele in mana pe care faceau tot felul de mentiuni fara sa inteleg nimic (pentru ca nu era procedura clasica din vamile turistice turcs) iar in final masina a fost din nou bagata la x-ray. Adica un fel de camion cu niste senzori/antene s-a plimbat inainte/inapoi pe langa kodi. Dupa ce s-a terminat si scanarea si mi l-a iradiat pe kodi iarasi plimbari intre cladirile din vama ca sa dau explicatii de ce trec vama pentru ca se pare ca "back to home" nu era suficient pentru ei. Dar vama aleasă nu a fost intamplatoare pentru noi ci am ales-o ca sa putem tranzita Turcia inapoi aprope de granita cu Iran si Siria. E incredibil cum turcii la altitudini de 2550 m au sosele cu 7 benzi (2+1 pe sens + 1 banda centrala separatoare). Am trecut prin toate formele de relief cu munti impaduriti, albi, rosii, forme gene canioane, peisaje desertice cu asezari tip oaze iar pe masura ce ne apropiam de granita cu Siria campuri de culturi agricole printre peisaje aride si pietroase. Insa Turcia a devenit in acea parte o fortareata militara. Am trecut prin peste 10 filtre ale armatei...sunt un fel de mini forturi verzi construite pe drum imprejmuite cu saci de nisip, jaloane din beton si denivelari iar la control treci printre dale uriase de beton (care sa diminueze efectul unei deflagratii) iar soldatii vin catre masina in spatele unor scuturi de oțel pe role. Punctele de control sunt dotate cu vehicule blindate cu tragator pregatit in permanenta in turela iar unele aveau un fel de mini rachete pe ele. Cand vad masini cu numere de EU controlul nu e asa drastic, doar pasaport si control in bagaje in portbagaj. Doar cu ai lor se poarta urat, trag de pasageri si ii scot din masini si le vorbesc ca si cum i-ar interoga cand ii controleaza...ma rog problema lor. Trecem peste. In zona am vazut Gobeklitepe (site-ul arheologic al celei mai vechi civilizatii cunoscute - peste 12 mii de ani...vazusem deja locul 2 ce e in Malta ? ) muntele Nemrut ce are in varf lui inca un munte artificial in care este ingropat ultimul rege mesopotamian, precum si statui impresionante ca marime ale zeilor si apoi Cendere Bridge, cel mai vechi pod din lume inca functional, de pe vremea cand Dacia devenea provincie romana. Apoi am traversat din nou muntii spre nord spre Ankara iar de aici traseul a fost cel clasic. Haios a fost ca de data asta turcii nu m-au mai controlat absolut deloc....la primul ghiseu mi-a pus viza de iesire cu masina in pasaport iar la al doilea a zis doar "skoda go" si mi-a zambit ? Locatiile mentionate nu le-am mai detaliat insa pentru cine e curios le poate cauta dupa denumire in google maps si gaseste cum si ce este de vazut.14 points
-
6 points
-
6 points
-
Să știi ca reactia are un substrat ce a rezolvat o dilema. Cu vreo 4-5 km inainte de acel curs de râu m-a flash-uit un x-trail ce venea din față ca sa opresc. Era o femeie belgianca singura, un fel de Xena (probabil masina fiind inchiriata) care vazand tricolorul de pe kodi a crezut ca e steagul ei ?. Dupa ce si-a dat seama ca a facut o confuzie mi-a spus ca urmeaza acea trecere prin rau si ca probabil ca nu o sa reusesc sa trec. Imi gesticula ca este un prag mult prea mare de urcat la iesirea din apa si ea a incercat de mai multe ori pana a reusit. Dupa un mic consiliu in kodi s-a votat pentru continuarea traseului pentru ca daca la respectiva a fost pe urcare zona dificila inseamna ca la noi va fi pe coborare...si s-a anticipat corect ? Si o ultima compilatie din traseul offroad..1080p 60 ?3 points
-
2 points
-
Saptamana trecuta am mai bifat inca doua etape necesare pentru explorator : 1 - ITP trecut fara probleme 2- Revizia + Altele Revizia.....unde altundeva decat la Catalin @EEXCALADE . - Consumabilele folosite au fost "the usual" Valvoline + filtre conform celor din poza : - Pe langa revizie a fost curatata si clapeta de acceleratie , care se prezenta aproape curata , ca deh....nu mai fumeaza Dieselgate fara filtru : - Pe langa clapeta de data aceasta am curatat si furtunul de retur si galeria inclusiv "degetarul" din capatul furtunului : - Degetarul a fost repozitionat iar acum gazele intra direct in galerie nu mai bat in clapeta : - Dupa curatare , cam asta a iesit din galerie, furtun si degetar : - A urmat si o aerisire de ambreiaj una ca la carte de data aceasta : Si cam asta e motivul pentru care trebuie aerisit : asa arata lichidul scos inainte si dupa..... Diferenta in pedala a fost sesizabila dupa ce motorul a fost bine incalzit , la drum intins devenea cam elastica pedala , dar acum dupa schimbare este lafel si la rece si la cald : Ferma ! - La final a fost verificat regulatorul de presiune si filtrul de motorina in cautarea potentialului span , se prezinta in stare impecabila dupa cum se vede si in poze : Iar ca sa se inteleaga de ce "se cauta" de span cat de des posibil , in poza de mai jos este un exemplu clar problema care nu a fost rezolvata la timp( nu e pompa mea , ca sa fie cu inteles doar o pompa distrusa exact din aceasta cauza) Si la final una de pe drum : In rest toate cele bune , in Septembrie urmeaza si un concediu binemeritat in Grecia , locuri noi de explorat PS : Va urma un review al anvelopelor dupa 15.000km parcursi cu ele , cel mai probabil in toamna , momentan sunt la 10.500 km cu ele.2 points
-
2 points
-
2 points
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Salut . Am avut si eu aceasta problema prin decembrie si ianuarie.La mine s a rezolvat prin schimbarea pompei de inalta presiune la sfarsitul lunii februarie.De atunci nu am mai avut probleme.Sper sa ajut cu aceasta informatie .Masina este un Seat leon 1.2 tsi. CBZB.1 point
-
1 point
-
Incearca sa faci un test drive cu un R dsg sa vezi daca e pe placul tau. Din vorbe putem spune multe, dar feeling-ul tau personal va lua decizia in final. Dar cum a spus si Rave, daca mergi mult prin traficul din Bucuresti, acele momente cand te vei bucura de o manuala vor fi mult prea putine raportat la confortul zilnic oferit de o automata.1 point
-
1 point
-
Nu este normal, vezi ca au informari in legatura cu loturi cu defecte pentru placutele de frana pe spate. Sunt informari pentru toti producatorii din grupul VW. Nepasarea, indolenta sunt la ordinea zilei pe la noi . Te poti uita si tu pe erwin.skoda-auto.cz , costa 8 euro o ora si ai access la toate manualele de service si informarile de la momentul actual. In saptamana asta, esti a 3-a persoana pe care o "aud" ca i s-a spus asa ceva . Repartizarea pe spate a fortei de franare este de aproximativ 30% , daca pe spate sunt duse inseamna ca pe fata nu ar trebui sa mai existe. Bafta1 point
-
caseta se verifica asa. Se ridica roata in sus si se misca stanga dreapta, altul pune mana pe bieleta si vede daca e din bieleta sau din caseta bataia. Eventual se da burduful de la bieleta jos si se repeta miscarea stnaga -dreapta. Clonc , clonc infundat pe drum cu denivelari sau gropi, posibil caseta.1 point
-
ce sa zic, ai dreptate si nu prea. Nu vreau sa pornesc o polemica benzina vs diesel insa am prieteni cu diesel si la nr asta de Km au cheltuit mult mai mult pt reparatii decat mine. turbine, volante, injectoare, senzori, chiulase cu pbme sa zic mai mult? Fereascai pe cei care la 150.000-200.000 au avut pbme cu minunata tija ce nu a mai actionat pompa de ulei. Poate da, un motor clasic diesel isi facea rodajul la km astia, dar nu un turbo diesel modern in nici un caz. Da, am desfacut motorul insa puteam sa-l repar cu max 2000 lei. Cam atat costa o manopera + segmentare la benzina. Si doar atat, consuma ulei, nu exagerat de mult insa mergea bine, nu scotea fum, nu se manifesta in nici un fel sa iti de-a seama ca ar necesita reparatii. Un samsar o vindea ca noua, abia iesita din rodaj. ? Insa curatind clapeta si egr-ul anual am observat depuneri ceva mai mari pe ele cat si pe filtru de aer unde este furtunul gazelor de carter . Asta a fost motivul reparatiei. Faptul ca am apelat la Eexcalade a fost pentru ca in primul rand eu sunt pretentios si tin la masina, fapt pt care am schimbat tot ce un mecanic bun ar schimba . Si acum stau si imi amintesc cand mi-a spus ca imi recomanda sa schimb semeringurile din motor ce erau pe traseul de ulei si nu-mi venea sa cred ca pe o pungulita cat un format A4 nici pe jumatate plina am dat mai mult de 500 lei. Dar pe original ca na, obrazul subtire cu cheltuiala se tine. Fapt demonstrat ca dupa mai bine de 40.000 Km de la reparatie, motorul nu consuma gram de ulei, cel putin nu se vede pe joja la schimb. Dar sa-ti raspund la intrebari Senzori cu pbme? Daca stau si ma gandesc am schimbat senzorul de temperatura si termostatul la 150.000 Km si sonda lambda 1 la 260.000 Km ( sonda doar ca am eu pitici pe creier si asa e recomandat de NGK). Atat. in rest absolut toti senzorii sunt originali. Porneste indifernet de vreme la 'sfert'. Ralanti cu pbme? Niciodata daca ai grija sa schimbi bujiile la timp, si sa cureti o data sau hai la doi ani clapeta de acceleratie cu un spray ce costa 15 lei. Si folosesti bujii recomandate de vw, cu dubla platina, desi, nu am experimentat pbme nici cu bujiile clasice ce le schimbam pana in 30.000 Km. Cu cele recomandate mergi 60.000 Km fara teama. Consumul de ueli da, e greseala VW ca nu a ales segmentii raclori potriviti dar un TDI nu consuma ulei? Per total, comparativ cu masinile de generatie noua , pot spune ca la varsta ei de 17 ani e o masina fiabila. Daca cei de la VW alegeau segmentii raclori mai bine, era deja un motor ce nu avea moarte. Consum mare de benzina? 5.5 in exterior la mers normal, viteza medie de 60 Km/h sau 6.3-6.5l ceva mai repejor in deosebi cu depasiri cu viteza medie de 70-75 e mult? Eu zic ca nu. In oras 7,5 - 9 vara si 9-10 iarna in oras e mult? Eu zic ca nu. Nu e o masina de raliu, nu e o masina cu care sa tractezi, e o masina insa potrivita pt drumurile noastre actuale, Consumul dupa reparatie a scazut cu foarte putin, insa ce s-a schimbat a fost raspunsul care s-a imbunatatit la turatii mici. Un ultim aspect e schimbul lichidelor ce prelungeste viata oricarei componente din motor. Personal schimb toate lichidele ( uleiuri + antigel ) la 3 ani, cu exceptia uleiului din motor ce il schimb la 10.000 Km si la nr de km ce il fac anual il schimb la 6 luni. In vara asta, acum 2000 Km am schimbat ulei cutie viteza, ulei hidraulic , ulei motor, antigel. Oi fi paranoic sau nu, dar cred ca asta a tinut maisna asta pe roti fara prea mare batai de cap 17 ani.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Am vazut de cand ai postat insa nu deocamdata nu vreau sa renunt la confort nici macar 1%. Este in rationament cred pentru care nici versiunea Scout nu a primit mai mult de 0.5 cm in plus. Sunt "fascinat" insa de noul Logan Stepway cu 21-23 cm garda la sol ? O sa incerc sa raspund si la intrebari. Anvelopele de vara au facut fata traseului pentru ca l-am facut din sensul corect. Daca il abordam invers as fi abandonat si m-as fi intors dupa 15-20 km. Problema este cu alunecarile de teren care sunt incontinuu si cursurile de apa ca pot devenit torente oricand . Din 20 in 20 km aproximativ am intalnit cate un utilaj care nu facea altceva decat sa degaje alunecarile, bolovanii si sa refaca trecerile prin cursurile de apa. Poti ramane oricand izolat din ambele sensuri si semnal pe mobil nu este. De atins la curusurile prin rau ating protectiile de noroi spate de la roti si fusta la bara din spate. Cred ca de asta nu au pus protectiile din fabrica. Bugetul cheltuit a fost pana in 7000 lei aprox pentru ca viata este foarte ieftina in Georgia. Motorina este intre 2.23 si 2.65 lari litrul adica 3.25-3.86 lei. Au Rompetrol, Lukoil, Socar si in rest de ale lor. Am avut grija ca pentru aprox 35% din toti km facuti sa alimentez de la ei. De asemenea cazarea si macarea sunt foarte ieftine. Poti sta la un "guest house" (abunda de asa ceva) cu 15-30 lari adica 22-44 lei sau 40-80 lari la hoteluri, adica 60-120 lei. Le-am incercat pe toate, inclusiv hoteluri "occidentale" cu 220 lari (320 lei) unde un pahar de vin georgian sau o cafea costa cat o noapte de cazare la un guest house. Dar pentru variatie merita toate incercate. Nu am avut nimic rezervat pe nicaieri dar in jurul locatiilor de interes am avut memorate in google maps 2-3 locuri potentiale de cazare. In Vardzia spre exemplu toate erau full si de la un hotel ne-au ghidat ei catre altul care era super ok ai ne-a cerut doar 80 lari/camera (117 lei). Seara am mers la restaurantul hotelului si am vrut sa comandam insa ne-au zis ca nu e nevoie intrucat ei aduc tot ce au pregatit. Si au umplut masa cu peste 8 feluri de mancare. Apoi dimineata la micul dejun la fel. La plecare am zis "stai sa vezi cat o sa coste si mancarea!" dar surpriza...ne-au zis ca in cei 80 lari a fost inclusa si cina si micul dejun...1 point
-
Desi nu sunt un bun orator o sa incerca sa detaliez un pic experienta gruzina. in informatiile gasite initial pe internat m-a atras faptul ca predomina zona montana si cam pe toata intinderea tarii gasesti cate ceva de vazut/vizitat. Pentru cine nu stie, Georgia este o tara mica (cam de 3-4 ori mai mica decat a noastra) iar in urma invaziei ruse de acum 11 ani si-a pierdut controlul asupra a 40% din teritoriu in regiunile separatise Abhazia si Ossetia, tancurile rusesti ajungand atunci la doar 60 km de capitala Tbilisi. Au existat mici inconveniente de planificare de la inceput. In primul rand am constantat ca Georgia nu exista ca tara in hartile din Kodiaq (desi am Columbus cu full Europa....ei considera ca si in multe alte evidente tara caucaziana ca probabil fiind in Asia). Tot ca am putut face a fost download offline la harta in Google Maps de pe Galaxy S10 si sa-l folosesc offline prin Android Auto... si a functionat). Un al doilea impediment a fost accesibilitatea roaming, Vodafone neoferind abolut nimic la abonamente pentru acesta tara. Solutia a fost sa iau inca o cartela prepay tot de la Vodafone care pentru o extraoptiune de 35 euro am avut 1gb trafic de net si 100 min/sms internationale/roaming, noroc inca o data cu S10-le ca e dual sim. In Turcia insa mi-am luat o mare tepa cu netul pentru ca am avut optiunea roaming pe zi activa (ceva i ngenul cu 3 euor/zi si sa folosesti beneficiile din abonament....am constat insa ce netul era in limita a 500 mb....si m-am trezit cu un cost suplimentar de aproape 50 eur cand aproape ajunsesem deja in tara). Folosind S10-le si pentru navigatie in masina si pentru filmat si poze si in acelasi timp sa il si incarc a dus la suprasolicitarea lui si de multe ori mi-a dat mesajul ca e prea fierbinte si nu mai mergea nici incarcarea bateriei si nici sa filmez.....am pierdut in felul acesta multe momente de imortalizat. Acum imi pare rau si ca nu l-am luat cu 512 gb memorie pentru ca filmarile la 1080 60p au ocupat memoria destul de repede. Si o alta chestie e lipsa posibilitatii de a face carte verde pentru Georgia in Romania...insa s-a rezolvat repede la intrarea in aeasta tara...practic esti asaltat de asiguratori dupa ce iesi din vama (costa 10 eur dar am platit 15 pentru ca trebuie echivalent in lari si te pacalesc la curs). Bani am schimbat doar 100 eur in vama in lari pentru ca e teapa la curs de 10% dar am facut-o pentru ca m-au speriat ca nu pot plati cu cardul la ei in tara...partial au avut dreptate petnru unele locatii), am mai schimbat apoi la banca in Batumi inca 150 eur iar in rest am folosit doar cardul pentru plati. Politia georgiana este "cool"... in era lui Saakashvili au avut parteneriate cu americanii si au Ford-ri americane din acelea cu bare de acrosaj montate in fata, Skode si tot felul de masini de teren. Pana si uniformele le au americane si atitudine la fel (pacat ca pe unii nu ii ajuta corpolenta) Sectiile de politie sunt precum niste cafenele, toate din sticla transparenta si sigle luminose, par foarte prietenoase (tot din era fostului presedinte....de deschidere a autoritatilor fata de populatie). Masinile de politie merg mereu cu semnalele luminoase pornite si foarte repede, probabil au ramas cu sechele de cand le fugareau tancurile rusesti. In Georgia nu ne-a oprit deloc politia dar toti erau foarte curiosi, ii urmaream cu privirea cum se uitau la numarul de inmatriculare. In afara de masini de Rusia si Armenia nu am vazut alte nationalitati in tara lor. Drumurile sunt cam ca la noi, cu o singura banda pe sens, trafic intens, au si o mica autostrada de vreo 100 km. Toate masinile respecta limitele de viteza (indiferent ca erau 40, 60 etc), foarte rar era cate un aventurier. Nu stiu daca sunt chiar civilizati rutier sau le e frica de amenzi intucat e politie peste tot. Nu se da prioritate la pietoni pe trecere, inclusiv cu politia de fata, iar in sens giratoriu nu stiu nici acum cine are prioritate ..pentru ca la intrare nu ma lasa nimeni iar din spate ma claxonau si flas-huiau...de fiecare data. Masinile cam 40% au volanul pe drepta. Va urma....1 point
-
Si dupa exact 6314 km, 98 ore de condus, 6,6 consum, 12 zile si praduit un buget de aprox 7000 lei...am parcurs Georgia din scoarță in scoarță - la 2100 km eram in Batumi iar la 3500 km ieseam din Georgia si intram in Turcia prin S-V-ul ei....si aici am facut peste 1500 km prin munti la peste 2550 m cu medii de altitudine de peste 1900 m pana aproape de granita cu Siria si apoi prin centrul Turciei inca o data am traversat muntii spre Nord catre Ankara. Sunt multe de zis si de scris... Deocamdata am facut cateva video (greu cu editarea, compilarea, eliminarea vocilor, etc)... In primul este compilat traseul Mestia-Ushguli ( un traseu foarte animat cu turisti straini si masini offroad spre cele mai inalte si izolate sate cu turnuri din Caucaz) spre deosebire de continuarea lui, Ushguli-Lentekhi (ce va urma) destinat doar cutezatorilor... Iar aici o mica parte din coborarea de pe Muntele Nemrut spre granita cu Siria...Mesopotamia din istorie.1 point
-
repaos dupa cat timp de la oprirea motorului - in primele minute am vazut si eu peste 13 - scade apoi rapid spre 12.6 sau sub verifica ap de masura pe o sursa cu tensiune cunoscuta sa vezi care-i care. Totusi asa diferenta nu am mai vazut si am un AEM cu ac din '90, un uni-t de la chinezi de 15ron si un proxxon - diferentele sunt de 0.1V intre ele doar.1 point
-
Daca ai drumuri multe pe afara statia e sfanta. De multe ori am patit sa fie accident, si sa fie semnalat pe waze dar nici un detaliu. Mereu am aflat ma multe informatii prin statie, inclusiv rute alternative, au fost cazuri cand mi-au zis din fata daca se mai poate trece sau a venit politia si a blocat circulatia. Ca sa nu mai zic ca pot sa intreb prin statie daca am traseu nou, unde pot sa opresc sa fie mancarea ok, sau orice alt tip de informatie (service, vulcanizare etc). In Ro in deplasarile mele dese prin tara si drumurile lungi o foloseam mereu, mai ales ca eram singur in masina 99% din timp si aveam drumuri de sute de km, ma plictiseam. Este adevarat ca se discuta prostii si se injura, dar pur si simplu le ignoram. Acu de cand nu mai sunt in tara, nu o mai folosesc deloc. Pe autostrada oricum respect limitele, nu simt nevoia sa meerg mai tare, in Austria este interzisa statia ca si camera auto, iar cand vin acasa, am un tronson de 80km pe drum national, unde incerc sa merg cat mai legal. Este vorba de partea vama Petea- Satu Mare- Baia Mare.1 point
-
Pot sa-ti spun ca mai repede am vazut echipaje anuntate pe Waze decat pe statie, de asta am si renuntat la statie. In plus, e liniste in masina, nu mai aud tot felul de injuraturi si alte discutii "filozofice" Si sincer sa fiu, mai este vorba si de comoditate. Mi-era cam greu sa montez antena, statie, cabluri.... In concluzie, prefer Waze.1 point
-
@SSorin @DragosR va descurcati doar cu waze si la echipajele de politie in masini nemarcate si la cele in miscare? cele marcate si in stationare apar imediat pe waze, dar pt cele nemarcate si in miscare nu ma pot incredere in waze.1 point
-
Nici eu nu am mai folosit-o de f. mult timp...cred ca de cand am aflat de Waze1 point
-
Mi se pare ca da mai bine asa. Pana reusesc sa pun bani deoparte pentru niste faruri cu lupe/led.0 points
-
Desi nu prea am avut incredere, am facut totusi o decarbonizare a motorului. Dupa o ora buna de mers in relanti la procesul de decarbonizare medie arata 15,3l/min, dupa jumate de ora de mers intins in a 3-a la un pic peste 3000 rpm instantul statea relativ constant la 8,7. Acum in oras reusesc destul de des sa scot medie de 8 l la suta.0 points
-
Conteaza cum arata? Este concurs de frumusete care are cel mai frumos filtru? Masina respectiva a fost servisata ca la carte respectand recomandarile oficiale. A zis constructorul sa schimbe lichidul de frana la 3 ani apoi dupa 2 ani? Asa a facut. A zis producatorul sa schimbe filtrul de motorina la 90.000 Km? Exact asa a facut. Nu s-a infundat, nu a avut probleme, ba chiar un filtru nou lasa sa traca particule mai mari prin el decat un filtru folosit in termenul dat de producator. Mai daunator este sa schimbi filtrul anual la garaje de cartier fara amorsare lasand sa mearga pe uscat pompa de inalte. La masinile pe benzina de ex. filtrul de combustibil nu se schimba niciodata.-1 points
-
Un radiator Nissen e vreo 400 ron ala de aer, si vreo 450 ron ala de clima. Odata la 5-6 ani le schimbi amandoua, sau eventual il cureti pe ala din spate, si schimbi pe ala din fata care incaseaza tot. La spalatorie daca au jet puternic sa nu dea direct pe radiatoare ca le indoaie.-1 points