Clasament
- în toate secţiunile
-
Data personalizată
-
Tot timpul
31 Octombrie 2010 - 26 Noiembrie 2024
-
Anual
27 Noiembrie 2023 - 26 Noiembrie 2024
-
Lunar
27 Octombrie 2024 - 26 Noiembrie 2024
-
Săptămânal
20 Noiembrie 2024 - 26 Noiembrie 2024
-
Astăzi
27 Noiembrie 2024 - 26 Noiembrie 2024
-
Data personalizată
27.07.2019 - 27.07.2019
-
Tot timpul
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 27.07.2019 în toate secţiunile
-
Sa detaliez un pic si traseul. Bulgaria si Turcia le-am tranzitat doar cu opriri scurte de alimentare motorina/odihna/hrana. Singura oprire programata la dus a fost la "Sumela Monastery" langa Trabzon, o locatie fascinanta. Faptul ca am 2 Skoda inmatriculate cu numere consecutive si cu Octavia mai fusesem de vreo 4 ori in Turcia, iar acum prima data si cu Kodiaq-ul, am anticipat mici probleme in vama care s-au si adeverit. La ultimul control (cel de bagaje) in vama bulgaro-turca, desi trecusem pe la alte 3 ghisee unde mi-au verificat actele, respectivul nu intelegea de ce masina mea nu este "Octavia" asa cum apare in evidentele lor ( si se facea ca nu intelege nici engleza)...in cele din urma a inteles ca este "new car", "not same number"...? Soseaua turcă de coasta Samsun-Trabzon-Batumi intrece orice inchipurire. Ma asteptam ca dincolo de Ankara (mai fusesem in trecut in centrul Turciei pana in Cappadocia cu masina, in afara de destinatiile clasice din sud) infrastructura rutiera sa nu mai fie asa "oau". Insa este. Sute de km cu 2-3 benzi pe sens ce tranziteaza orasele si localitatile de coasta cu peisaje de vis la Marea Neagra, zeci de tuneluri, decoratiuni cu palmieri/arbusti si flori. In vama turco-georgiana, iarasi problema cu actele. Dupa ce am trecut si de ultimul ghiseu turc, mi-a dat actele si s-a aprins lumina verde sa pot trece. Am dat sa plec si a pornit un fel de alarma, bec rosu/sirena si un vames turc a alergat dupa mine si mi'a cerut din nou certificatul de inmatriculare al masinii...dupa vreo 15 min in care habar nu stiu ce au mai verificat (si au tinut si vama blocata, fiind un singur fir) mi-a returnat actul si mi-a zis "good bye". Si iata-ne ajunsi in vama georgiana intr-o coloana doar de masini cu numere de Rusia. Cand mai aveam vreo 5 masini in fata vine un vames si ma scoate din rand si ma directioneaza sa astept la alt ghiseu unde nu era nimeni. Dupa vreo 20 min in care stau acolo fara sa se intample nimic vine alt vames sa ma certe probabil ca ce caut acolo (n-am inteles nimic din ce spunea pentru ca vorbea doar in gruzină) si m-a directionat sa intru in fosta coloana (macar m-a bagat in fata). La ghiseu mi-a cerut inclusiv permisul de conducere (cred ca este prima data de cand tranzitez vămi cand imi cere si permisul), au introdus toate datele din acte in sistemul lor, mi-au dat un pliant pentru a face cartea verde si iata-ne intrati in Georgia. Prima destinatie (de altfel foarte aproape de granita) a fost Batumi, oras orecum fata in fata cu Constanta in cealalta parte a Marii Negre. E format din orasul clasic (anost, de sorginte comunista) dar si din o zona turistica ( gen Mamaia) care este foarte ok cu plaje, port turistic si de agrement, parcuri de distractie, gradini si alei de promenada cu palmieri, restuarante, terase....tot ce trebuie pentru relaxare. Te simti in siguranta peste tot. Apoi traseul a continuat spre nord pe coasta Marii Negre pana in orasul port Poti ( unde acum 11 ani rusii au atacat si scufundat vasele militare georgiene) si apoi am continuat traseul pe granița cu regiunea separatista Abhazia catre Mestia-Ushguli-Lentekhi (cele mai inalte asezari umane din Caucaz) aproape de granita ce o desparte de republicile federatiei ruse. Daca prima parte a traseului offroad este plina de turisti straini ( foarte multi asiatici solitari sau cupluri ce fac autostopul), ultima parte este pustie dupa Zagar Pass si nerecomandata tranzitarii. Totusi am parcurs-o. Dupa parcurgerea traseului offroad am coborat din nou spre sud pana la Prometeus Caves ( in zona mai erau 2 canioane de vizitat dar necesitau cam 8 ore de mers pe jos...asa ca le-am sarit) si apoi spre orasul Kutaisi unde se pot vedea Bagrati Cathedral si Gelati Monastery). Apoi traseul a continuat spre vest unde am dat si de scurta lor autostrada pana in orasul Gori (locul de bastina al lui Stalin cu un intreg ansamblu muzeal dedicat, casa lui din tinerete fiind incorporata ca intr-un mausoleu). Aproape de Gori am vazut si Uplistsikhe ( o fosta asezare umana daltuita 100% in piatra). De aici am continuat traseul spre vest catre Tbilisi dar m-am incadrat apoi din nou spre nord pe Georgian Military Road si am urcat pana la granita cu Ossetia de Nord. Pe traseu am vazut si Ananuri Fortress (a fost coperta Lonely Planet in 2018), apoi monumentul prieteniei ruso - georgiene, un colos in varf de munte, orasul montan Gudauri si apoi Stepantsminda (regiunea Kasbegi) unde se gaseste si vestita Gergeti Triniti Church intr-un var de munte. Traseele si peisajele depasesc posibilitatea de a exprima in cuvinte, acele locuri sunt efectiv in nori, iar inaltimile muntilor te complesesc prin grandoarea lor. Aici am zabovit 2 zile dupa care am luat-o din nou pe Gergian military road spre sud pana in capitala Tbilisi.Este suficienta o zi pentru a vedea zona centrala si a te plimba cu telefericul pe deasupra orasului ( la fel ca si in Batumi). Amuzant a fost ca inainte de a intra propriu zis in oras am vizitat un monument pe o colina din apropiere (Chronicles of Georgia) iar de acolo pana in oras Google Maps m-a rutat pe o scurtatura ce a constat in parcurgerea cimitirului orasului, terasa cu terasa printre morminte. Din Tblisi am continuat drumul catre sud vest spre orasul de piatra sapat in munte Vardzia. Apoi, nesocotind recomandarile de a ma intoarce prin acelasi punct de frontiera prin care intrasem in Georgia, am ales unul prin munții si am constat pe pielea kodiaqului de ce nu era o alegere recomandata. Era o trecere cu un singur sens, adica masinile treceau alternativ pe acelasi fir, eram singura masina pe sensul meu iar din partea opusa doar vreo 2 tiruri. Daca de vamesul georgian am scapat relativ repede (s-a uitat un pic pe sub scaune) la cei turci a fost dezastru. Efectiv ne-am plimbat intre 3 cladiri cu niste bilețele in mana pe care faceau tot felul de mentiuni fara sa inteleg nimic (pentru ca nu era procedura clasica din vamile turistice turcs) iar in final masina a fost din nou bagata la x-ray. Adica un fel de camion cu niste senzori/antene s-a plimbat inainte/inapoi pe langa kodi. Dupa ce s-a terminat si scanarea si mi l-a iradiat pe kodi iarasi plimbari intre cladirile din vama ca sa dau explicatii de ce trec vama pentru ca se pare ca "back to home" nu era suficient pentru ei. Dar vama aleasă nu a fost intamplatoare pentru noi ci am ales-o ca sa putem tranzita Turcia inapoi aprope de granita cu Iran si Siria. E incredibil cum turcii la altitudini de 2550 m au sosele cu 7 benzi (2+1 pe sens + 1 banda centrala separatoare). Am trecut prin toate formele de relief cu munti impaduriti, albi, rosii, forme gene canioane, peisaje desertice cu asezari tip oaze iar pe masura ce ne apropiam de granita cu Siria campuri de culturi agricole printre peisaje aride si pietroase. Insa Turcia a devenit in acea parte o fortareata militara. Am trecut prin peste 10 filtre ale armatei...sunt un fel de mini forturi verzi construite pe drum imprejmuite cu saci de nisip, jaloane din beton si denivelari iar la control treci printre dale uriase de beton (care sa diminueze efectul unei deflagratii) iar soldatii vin catre masina in spatele unor scuturi de oțel pe role. Punctele de control sunt dotate cu vehicule blindate cu tragator pregatit in permanenta in turela iar unele aveau un fel de mini rachete pe ele. Cand vad masini cu numere de EU controlul nu e asa drastic, doar pasaport si control in bagaje in portbagaj. Doar cu ai lor se poarta urat, trag de pasageri si ii scot din masini si le vorbesc ca si cum i-ar interoga cand ii controleaza...ma rog problema lor. Trecem peste. In zona am vazut Gobeklitepe (site-ul arheologic al celei mai vechi civilizatii cunoscute - peste 12 mii de ani...vazusem deja locul 2 ce e in Malta ? ) muntele Nemrut ce are in varf lui inca un munte artificial in care este ingropat ultimul rege mesopotamian, precum si statui impresionante ca marime ale zeilor si apoi Cendere Bridge, cel mai vechi pod din lume inca functional, de pe vremea cand Dacia devenea provincie romana. Apoi am traversat din nou muntii spre nord spre Ankara iar de aici traseul a fost cel clasic. Haios a fost ca de data asta turcii nu m-au mai controlat absolut deloc....la primul ghiseu mi-a pus viza de iesire cu masina in pasaport iar la al doilea a zis doar "skoda go" si mi-a zambit ? Locatiile mentionate nu le-am mai detaliat insa pentru cine e curios le poate cauta dupa denumire in google maps si gaseste cum si ce este de vazut.8 points
-
Momentan cred ca voi cere detalii luni pt https://www.autovit.ro/anunt/volkswagen-golf-r-ID7GyefX.html#86b6c997e7 Sper sa aflu cat mai multe detalii telefonic, sa nu bat un drum degeaba la Cluj pt a o vedea2 points
-
1 point
-
1 point
-
Nu este normal, vezi ca au informari in legatura cu loturi cu defecte pentru placutele de frana pe spate. Sunt informari pentru toti producatorii din grupul VW. Nepasarea, indolenta sunt la ordinea zilei pe la noi . Te poti uita si tu pe erwin.skoda-auto.cz , costa 8 euro o ora si ai access la toate manualele de service si informarile de la momentul actual. In saptamana asta, esti a 3-a persoana pe care o "aud" ca i s-a spus asa ceva . Repartizarea pe spate a fortei de franare este de aproximativ 30% , daca pe spate sunt duse inseamna ca pe fata nu ar trebui sa mai existe. Bafta1 point
-
Interesant! O sa fac si eu operatiunea, ca si la mine zdrangane uneori capacul aiurea. Mersi prntru documentare!1 point
-
Și a doua zi când motorul e rece face la fel. S-a aprins check engine, dar am făcut o diagnoză și nu era de la ea? ? Acum este P2452?1 point
-
interesant, eu am avut sub acel capac bucatele din acea spuma cazute printre injectoare... probabil de la vibratii s-a mancat1 point
-
DSG-ul de pe R parca era cea mai buna varianta a lui. Ca dotari, eu nu as lua DCC, masina e destul de ok pe suspensia normala (mai dura decat o compacta normala dar departe de vechiul Type R) si mi se pare atat o cheltuiala inutila (mai ales daca ai de gand sa pui un KW V2 pe ea ) cat si un risc, dar as lua Keyless. Xenon / Led obligatoriu Orice unitate cu CarPlay/Android Auto, navigatia nu e un must dar e bine sa fie acolo. De piele eu m-as feri, prefer Alcantara sau macar textil. Si apoi, n-am mai configurat de mult un GTI / R dar era o perioada in care Climatronicul, cotiera si senzorii de lumina/ploaie erau optionali pe un GTI de 30.000 de euro Mai departe de atat, cu cat mai multe sisteme de siguranta cu atat mai bine (de la senzori de parcare si camera pana la ACC, Blind Spot, Lane Assist etc)1 point
-
Ei bine eu nu as lua nici R nici GTI manual. Vorbim de 2 masini care se vand ca un daily foarte bun cu care poti sa te distrezi cand ai chef (exceptand Clubsport sau TCR). Niciunul din aceste modele nu este track-focused si DSG-ul efectiv este mai bun si mai util in cam 90% din cazuri, celelalte 10 procente sunt momentele cand chiar simti ca ai fi fost mai implicat cu o manuala si ca ar fi fost ceva mai fun, desi nu mai rapida, dar... 90% > 10% Exista alte masini pe care le-as lua manuale, din afara grupului VAG si mai track-focused, dar nu aceste modele. Un Civic e ok manual, un MX5, un Megane RS Trophy, poate chiar si i30N, pana si Cupra o vad mai degraba manuala... dar modele astea mi se par prea focusate pe partea de daily, materialele sunt prea bune si interiorul e focusat pe calitate si imagine, si DSG-ul chiar este mult mai bun si util in cazul asta. Si desi ambele se pot transforma in masini de track... parca ceva nu e chiar ce trebuie.1 point
-
Am fost in indecizia asta acum un an , cand am fost pe cale sa pun anunt de vanzare la Cupra pe care o detin. Motivul era unul singur , 320CP la vremea aia , pe tractiune fata erau inutilizabili. Eram frustrat si am vrut sa o vand pentru a luat S3 8P sau Golf 6 R.Am facut cateva calcule si am vazut ca diferenta ar fi fost de ~10.000 euro intre cat as fi luat pe masina mea si cat as fi dat pe cealalata.Asadar am ajuns la decizia nebuneasca de a face masina quattro. Acum este alta poveste , probabil ca nu voi vinde masina in urmatorii 5-6 ani , sau poate niciodata Nu as mai da quattro pe tractiune fata niciodata , mai ales la o masina de genul. Si cred ca si ca pret se va mentine mai bine Golful R . Eu as lua R manual fara sa ezit.1 point
-
Am vazut de cand ai postat insa nu deocamdata nu vreau sa renunt la confort nici macar 1%. Este in rationament cred pentru care nici versiunea Scout nu a primit mai mult de 0.5 cm in plus. Sunt "fascinat" insa de noul Logan Stepway cu 21-23 cm garda la sol ? O sa incerc sa raspund si la intrebari. Anvelopele de vara au facut fata traseului pentru ca l-am facut din sensul corect. Daca il abordam invers as fi abandonat si m-as fi intors dupa 15-20 km. Problema este cu alunecarile de teren care sunt incontinuu si cursurile de apa ca pot devenit torente oricand . Din 20 in 20 km aproximativ am intalnit cate un utilaj care nu facea altceva decat sa degaje alunecarile, bolovanii si sa refaca trecerile prin cursurile de apa. Poti ramane oricand izolat din ambele sensuri si semnal pe mobil nu este. De atins la curusurile prin rau ating protectiile de noroi spate de la roti si fusta la bara din spate. Cred ca de asta nu au pus protectiile din fabrica. Bugetul cheltuit a fost pana in 7000 lei aprox pentru ca viata este foarte ieftina in Georgia. Motorina este intre 2.23 si 2.65 lari litrul adica 3.25-3.86 lei. Au Rompetrol, Lukoil, Socar si in rest de ale lor. Am avut grija ca pentru aprox 35% din toti km facuti sa alimentez de la ei. De asemenea cazarea si macarea sunt foarte ieftine. Poti sta la un "guest house" (abunda de asa ceva) cu 15-30 lari adica 22-44 lei sau 40-80 lari la hoteluri, adica 60-120 lei. Le-am incercat pe toate, inclusiv hoteluri "occidentale" cu 220 lari (320 lei) unde un pahar de vin georgian sau o cafea costa cat o noapte de cazare la un guest house. Dar pentru variatie merita toate incercate. Nu am avut nimic rezervat pe nicaieri dar in jurul locatiilor de interes am avut memorate in google maps 2-3 locuri potentiale de cazare. In Vardzia spre exemplu toate erau full si de la un hotel ne-au ghidat ei catre altul care era super ok ai ne-a cerut doar 80 lari/camera (117 lei). Seara am mers la restaurantul hotelului si am vrut sa comandam insa ne-au zis ca nu e nevoie intrucat ei aduc tot ce au pregatit. Si au umplut masa cu peste 8 feluri de mancare. Apoi dimineata la micul dejun la fel. La plecare am zis "stai sa vezi cat o sa coste si mancarea!" dar surpriza...ne-au zis ca in cei 80 lari a fost inclusa si cina si micul dejun...1 point
-
1 point
-
Bună dimineața! În acest weekend a venit rândul schimbării navigației și prin urmare am instalat Columbus MIB 2.5 LTE varianta 2019. Trecerea la Columbus MIB 2.5 s-a făcut fără a modifica mufele existente de pe mașină ținând cont că aveam deja Columbus MIB1. Am adăugat antenele GSM/LTE și usb varianta care suportă Apple Carplay, Android Auto și Mirrorlink. Totodată au fost activate Online toate codurile SWap, respectiv: Navigație, Bluetooth, telefon, Apple Carplay, Android Auto, Mirrorlink, comandă vocală etc. Pentru Retrofitul la Columbus MIB 2.5 LTE aveți nevoie de: 1. Display cod piesă folosită: 5E0 919 606 D; 2. Unitate de comandă cod piesă folosită: 565 035 021D LTE/SIM; 3. USB cod piesă folosită: 5Q0 035 726 E (suportă Apple Carplay, Android Auto și Mirrorlink); 4. 2 x Antene GSM cod piesă: 5E0 035 773; 6. 2x Cablu cu mufă fakra pentru conectarea antenelor; Pentru orice alte informații vă stau la dispoziție, de asemenea pentru cei interesați de acest Retrofit vă pot asigura asistența necesară.1 point
-
Chiar si V6 TDI. TU crezi ca ALH-urile de exemplu au fost mai menajate decat BXE-urile?1 point
-
Da ...cum sa dam vina pe bxe-ul infailibil construit din titan dam vina pe ulei1 point
-
Am luat eu un G6 acum cativa ani de la PBN Pipera. Ce nu mi-am dat seama atunci e ca playerul era schimbat, la fel si bateria. Masina fusese vopsita, desi au negat asta precum politicienii.....1 point
-
Astazi "am scapat" de Dieselgate. Toata operatiunea a durat ~15 min, si s-a facut downgrade direct prin mufa de diagnoza a masinii fara demontarea ECU. Constatarile imediate: consum mai mic, cuplu/putere la fel ca inainte de Dieselgate in plaja pana in 2000rpm. Acum ramane sa monitorizez si regenerarile dar nu vad niciun motiv sa nu fie la fel de rare ca inainte. Versiunea pe care am avut-o inainte de Dieselgate era 2473 iar acum am versiunea 4010. Aceasta a fost ultima versiune oficiala, pre Dieselgate, pe care a gasit-o cel ce mi-a facut downgrade-ul. Dupa aprox. 150Km concluzia este ca mi-am recastigat masina.1 point
-
Detin un A3 cu cod motor BLS fara filtru particule si tocmai ce i-am marit puterea undeva la 208 cai scosi pe dyno. Fiind putin speriat de ce se discuta aici am vorbit cu mai multi mecanici dintre care unii din germania si concluzia e urmatoarea : - 1 : dusmanul de moarte la propriu al motoarelor bxe si nu numai este uleiul castrol care nu mai e ce a fost. (Multi producatori de automobile au renuntat complet la el) - 2 : mersul subturat care “cox-eaza” cuzinetii slabind duritatea lor-1 points
-
Sunt mecanici care sunt specializati pe vag, inainte sa dam vina pe motoare ar trebui sa invatam cum sa le exploatam / ingrijim ?-1 points
-
Eu ii dau dreptate - putin confort - cat am stat si eu la volan , am simtit confort , dar a fost putin ptr ca a trebuit sa ma dau jos - putina tehnologie - aici chiar are dreptate , orice avion de dupa 2010 are mai multa tehnologie decat masina asta ... jenant - putin off-road - sunt absolut convins ca cei care i-au dat masina sa o testeze l-au lasat doar putin de tot sa iasa de sosea in off-road , poate chiar deloc Prin urmare , deoarece putini o pastreaza , nici dl Mihai Iancu si nici eu nu am pastrat masina ... eu am predat cheile , m-am urcat in 7P si m-am dus acasa Asa ca 7P e mult peste - confort cat am chef , ca e a mea si pot sta la volan cat vreau eu , off road la maxim , ma duc la pescuit si sta masina scoasa de pe asfalt toata ziua , etc Acum depinde daca vi de la mercedes sau daca vii de la mercedes ... ca nu e tot aia-1 points
-
-1 points
-
+ 1 daca mergi prin showroom uri, la modelele +2017 au pus iarasi catifea pe chederele alea....-1 points