Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 24.07.2019 în toate secţiunile
-
6 points
-
Desi nu sunt un bun orator o sa incerca sa detaliez un pic experienta gruzina. in informatiile gasite initial pe internat m-a atras faptul ca predomina zona montana si cam pe toata intinderea tarii gasesti cate ceva de vazut/vizitat. Pentru cine nu stie, Georgia este o tara mica (cam de 3-4 ori mai mica decat a noastra) iar in urma invaziei ruse de acum 11 ani si-a pierdut controlul asupra a 40% din teritoriu in regiunile separatise Abhazia si Ossetia, tancurile rusesti ajungand atunci la doar 60 km de capitala Tbilisi. Au existat mici inconveniente de planificare de la inceput. In primul rand am constantat ca Georgia nu exista ca tara in hartile din Kodiaq (desi am Columbus cu full Europa....ei considera ca si in multe alte evidente tara caucaziana ca probabil fiind in Asia). Tot ca am putut face a fost download offline la harta in Google Maps de pe Galaxy S10 si sa-l folosesc offline prin Android Auto... si a functionat). Un al doilea impediment a fost accesibilitatea roaming, Vodafone neoferind abolut nimic la abonamente pentru acesta tara. Solutia a fost sa iau inca o cartela prepay tot de la Vodafone care pentru o extraoptiune de 35 euro am avut 1gb trafic de net si 100 min/sms internationale/roaming, noroc inca o data cu S10-le ca e dual sim. In Turcia insa mi-am luat o mare tepa cu netul pentru ca am avut optiunea roaming pe zi activa (ceva i ngenul cu 3 euor/zi si sa folosesti beneficiile din abonament....am constat insa ce netul era in limita a 500 mb....si m-am trezit cu un cost suplimentar de aproape 50 eur cand aproape ajunsesem deja in tara). Folosind S10-le si pentru navigatie in masina si pentru filmat si poze si in acelasi timp sa il si incarc a dus la suprasolicitarea lui si de multe ori mi-a dat mesajul ca e prea fierbinte si nu mai mergea nici incarcarea bateriei si nici sa filmez.....am pierdut in felul acesta multe momente de imortalizat. Acum imi pare rau si ca nu l-am luat cu 512 gb memorie pentru ca filmarile la 1080 60p au ocupat memoria destul de repede. Si o alta chestie e lipsa posibilitatii de a face carte verde pentru Georgia in Romania...insa s-a rezolvat repede la intrarea in aeasta tara...practic esti asaltat de asiguratori dupa ce iesi din vama (costa 10 eur dar am platit 15 pentru ca trebuie echivalent in lari si te pacalesc la curs). Bani am schimbat doar 100 eur in vama in lari pentru ca e teapa la curs de 10% dar am facut-o pentru ca m-au speriat ca nu pot plati cu cardul la ei in tara...partial au avut dreptate petnru unele locatii), am mai schimbat apoi la banca in Batumi inca 150 eur iar in rest am folosit doar cardul pentru plati. Politia georgiana este "cool"... in era lui Saakashvili au avut parteneriate cu americanii si au Ford-ri americane din acelea cu bare de acrosaj montate in fata, Skode si tot felul de masini de teren. Pana si uniformele le au americane si atitudine la fel (pacat ca pe unii nu ii ajuta corpolenta) Sectiile de politie sunt precum niste cafenele, toate din sticla transparenta si sigle luminose, par foarte prietenoase (tot din era fostului presedinte....de deschidere a autoritatilor fata de populatie). Masinile de politie merg mereu cu semnalele luminoase pornite si foarte repede, probabil au ramas cu sechele de cand le fugareau tancurile rusesti. In Georgia nu ne-a oprit deloc politia dar toti erau foarte curiosi, ii urmaream cu privirea cum se uitau la numarul de inmatriculare. In afara de masini de Rusia si Armenia nu am vazut alte nationalitati in tara lor. Drumurile sunt cam ca la noi, cu o singura banda pe sens, trafic intens, au si o mica autostrada de vreo 100 km. Toate masinile respecta limitele de viteza (indiferent ca erau 40, 60 etc), foarte rar era cate un aventurier. Nu stiu daca sunt chiar civilizati rutier sau le e frica de amenzi intucat e politie peste tot. Nu se da prioritate la pietoni pe trecere, inclusiv cu politia de fata, iar in sens giratoriu nu stiu nici acum cine are prioritate ..pentru ca la intrare nu ma lasa nimeni iar din spate ma claxonau si flas-huiau...de fiecare data. Masinile cam 40% au volanul pe drepta. Va urma....6 points
-
Am vazut de cand ai postat insa nu deocamdata nu vreau sa renunt la confort nici macar 1%. Este in rationament cred pentru care nici versiunea Scout nu a primit mai mult de 0.5 cm in plus. Sunt "fascinat" insa de noul Logan Stepway cu 21-23 cm garda la sol ? O sa incerc sa raspund si la intrebari. Anvelopele de vara au facut fata traseului pentru ca l-am facut din sensul corect. Daca il abordam invers as fi abandonat si m-as fi intors dupa 15-20 km. Problema este cu alunecarile de teren care sunt incontinuu si cursurile de apa ca pot devenit torente oricand . Din 20 in 20 km aproximativ am intalnit cate un utilaj care nu facea altceva decat sa degaje alunecarile, bolovanii si sa refaca trecerile prin cursurile de apa. Poti ramane oricand izolat din ambele sensuri si semnal pe mobil nu este. De atins la curusurile prin rau ating protectiile de noroi spate de la roti si fusta la bara din spate. Cred ca de asta nu au pus protectiile din fabrica. Bugetul cheltuit a fost pana in 7000 lei aprox pentru ca viata este foarte ieftina in Georgia. Motorina este intre 2.23 si 2.65 lari litrul adica 3.25-3.86 lei. Au Rompetrol, Lukoil, Socar si in rest de ale lor. Am avut grija ca pentru aprox 35% din toti km facuti sa alimentez de la ei. De asemenea cazarea si macarea sunt foarte ieftine. Poti sta la un "guest house" (abunda de asa ceva) cu 15-30 lari adica 22-44 lei sau 40-80 lari la hoteluri, adica 60-120 lei. Le-am incercat pe toate, inclusiv hoteluri "occidentale" cu 220 lari (320 lei) unde un pahar de vin georgian sau o cafea costa cat o noapte de cazare la un guest house. Dar pentru variatie merita toate incercate. Nu am avut nimic rezervat pe nicaieri dar in jurul locatiilor de interes am avut memorate in google maps 2-3 locuri potentiale de cazare. In Vardzia spre exemplu toate erau full si de la un hotel ne-au ghidat ei catre altul care era super ok ai ne-a cerut doar 80 lari/camera (117 lei). Seara am mers la restaurantul hotelului si am vrut sa comandam insa ne-au zis ca nu e nevoie intrucat ei aduc tot ce au pregatit. Si au umplut masa cu peste 8 feluri de mancare. Apoi dimineata la micul dejun la fel. La plecare am zis "stai sa vezi cat o sa coste si mancarea!" dar surpriza...ne-au zis ca in cei 80 lari a fost inclusa si cina si micul dejun...4 points
-
3 points
-
Limba gruzină este o limbă imposibilă atat scris cat si vorbit! Ei stiu foarte bine rusa (o stiam si eu pana prin clasa a 12 a...dar sunt 19 ani de atunci si n-am mai exersat-o deloc). Engleza nici atat...deci comunicare prin gesturi, mimica, poze si zambete. Georgia este printre primele tarile crestine din lume. Au si o legenda frumoasa. Se zice ca atunci cand Dumnezeu a impartit pamantul popoarelor de georgieni a uitat. Si cum nu putea sa îi lase fara pamant lor le-a dat ce e mai frumos...adica raiul. Aici am compilat o prima parte din traseul Ushgului-Lentekhi. Ce nu mai este un traseu turistic. Doar vreo 7 auto am intalnit in aprox 70 km. Poze din Gori (muzeul si casa lui Stalin...ăsta fiind georgian), Ananuri Fortress( a fost coperta Lonely Plantets in 2018) si mancare si dulciuri. Continuare in week-end intrucat concediul se prelungeste si in Romania ?3 points
-
@mad_kat pare mai bun drumul in 2006 decat ce e acum. Sunt si mai multi copaci in poze , pe numarate @Rave toti am mers la risc in tinerete , atunci era ceva care intra in cotidian . Dar sa nu mai vorbim de tinereti trecute eu sunt tanar si acum Fara risc nu ajungi departe ....3 points
-
3 points
-
Si dupa exact 6314 km, 98 ore de condus, 6,6 consum, 12 zile si praduit un buget de aprox 7000 lei...am parcurs Georgia din scoarță in scoarță - la 2100 km eram in Batumi iar la 3500 km ieseam din Georgia si intram in Turcia prin S-V-ul ei....si aici am facut peste 1500 km prin munti la peste 2550 m cu medii de altitudine de peste 1900 m pana aproape de granita cu Siria si apoi prin centrul Turciei inca o data am traversat muntii spre Nord catre Ankara. Sunt multe de zis si de scris... Deocamdata am facut cateva video (greu cu editarea, compilarea, eliminarea vocilor, etc)... In primul este compilat traseul Mestia-Ushguli ( un traseu foarte animat cu turisti straini si masini offroad spre cele mai inalte si izolate sate cu turnuri din Caucaz) spre deosebire de continuarea lui, Ushguli-Lentekhi (ce va urma) destinat doar cutezatorilor... Iar aici o mica parte din coborarea de pe Muntele Nemrut spre granita cu Siria...Mesopotamia din istorie.3 points
-
Cam atat era suficient. Si da, este foarte buna configuratia. În rest este hilar, cum sunt si camioanele care vor merge in viitor cu benzina.2 points
-
Asta-mi aduce aminte de momentul cand m-am dus cu Toledo-ul 1M cu suspensie sport, Koni -30, pe un drum de genul asta. Cand mai aveam cam 1Km pana la destinatie am dat de niste santuri foarte mari lasate de alte masini si apa si am fost nevoit sa ma urc cu rotile stanga pe munte ca sa nu raman suspendat in santurile alea (masina era fooarte inclinata)... Nu e un lucru pe care l-as face acum cu nicio masina "normala" dar daca esti destul de tanar si de nebun... se poate :))2 points
-
Am reusit sa trecem pragul de 150.000km dupa concediul asta. Am facut peste 1600km cu o medie de 5.2l/100km ( dupa Bc) . In dimineata urmatoare sosirii am observat un damage in parbrizul proaspat schimbat. Cat ghinion sa am? Am dat o fuga la Glass Tuning si au facut interventia salvatoare asupra lui. Nu se mai vede aproape deloc si mi-au garantat ca nu se va extinde. Ps: a vazut piciul prima data marea...1 point
-
E foarte buna configuratia, felicitari. Singura problema este motorul TDI. Sunt sigur ca ti-ai facut calculele si ai studiat despre viitorul motoarelor diesel si sper sa fi ales corect acest tip de motorizare. Am facut drive test cu 2.0 TDI 190, pentru ca doar asta era disponibil, eu vroiam sa testez benzina. De la inceput eram hotarat pe benzina pt ca diesel-ul nu mai renta pentru mine. Dar nu despre asta vroiam sa zic, ci despre faptul ca la motorizarea 2.0 TDI 190 m-a deranjat foarte tare lag-ul turbinei. Odata acceleratia la podea, mi s-a parut ca motorul reactioneaza foarte greu, iar cand o face, o face intr-un mod foarte brutal. Am mai avut diesel, dar parca lag-ul nu era asa pronuntat. La 2.0 TSI nu se intampla asta. Exista si aici un mic lag, dar nederanjant. Drumuri usoare si in siguranta!1 point
-
1 point
-
1 point
-
Exceptand modelele de America eu nu stiu sa existe Golf 7 cu frana de mana manuala...1 point
-
ok... bine ca mi ai spus ca mi luasem deja prelungitor... deci, in AUXul navigatiei trebuie... acuma m am luminat ... a mea nu are asa ceva, nici la Touch Screen si nici la unitatea din torpedo deci, a avut dreptate chinezul meu ca firul ala nu se conecteaza decat la unele masin care au aux pe HU. multumesc mult .... mi a fost foarte folositor postul tau1 point
-
Pornirea greoaie la prima cheie dimineata Pompele duse (injectoarele) de la vibratii strica oringurile si fac canal in locasul lor din chiulasa eu am rezolvat pornirea greoaie la prima cheie .am schimbat oringurile la injectoare.am fost la service bosh din bucuresti express diesel , au slefuit putin uzura chiuloasei din locasul injectorului.am facut si o curatare a injectoarelor si testare pe bancul special totodata O varianta mai corecta este sa dai jos chiulasa sa o duci la un service specializat ( este unul in baneasa bucuresti) sa o bucseze.se alezeaza si se pune un inel sa revina la cota initiala costa in jur de 2000ron dc nu gresesc plus manopera demontaj montaj care trebuie facuta in alt service.ei doar rectofica Total pret rearatie la serv . bosh1840ron am lasat masina o zi. Testat \curatat \ schimbat oringuri inj\ suruburi\ si slefuit putin locasul din chiulasa1 point
-
Un drum doar pe autostrada cu 130 km/h pe ACC, in mers legal, care in sine devine o realizare, fiind din ce in ce mai greu de făcut la noi. Pe banda 1 se merge relativ ok, cu 120, rareori cu 130, iar pe banda a doua se merge ... altfel..., ca este necesar sa scad 2 trepte si sa mut potentiometrul digital pentru cateva clipe lângă podea ca sa am sanse sa intru intre ei. Chiar si asa, in acele rare ocazii, cei din spate devin agitati si capătă mișcări de fandare in oglindă, de parca pot sa il împing la o parte pe cel din fața mea sau as avea vreo metoda sa trec peste el si sunt singurul care nu vrea. ? Mai trebuie sa ne civilizăm. Consumul e bun, obținut cu mari eforturi de a rezista tentației sa iti arăți muschii, intr-un mers al răbdării, in care nu vrei sa dovedesti nimic, ci doar speri sa scoti un timp optim fara sa deranjezi sau sa fii deranjat. Dar e greu... Si un moment de odihnă, la umbră.1 point
-
1 point
-
Poate fi cat de cat avantajos daca ai luat masina pe firmă dar daca ai luat-o pe persoana fizica nu o sa fie deloc avantajos pentru tine, ieși mult mai bine dacă o vinzi tu. Daca nu găsești pe Superb acest motor la test drive, il găsești pe Octavia.1 point
-
"sa faci 1000-1500km prin RO e un mic challenge..." E prostie / tortura curata ! ?1 point
-
Felicitari. La cat mai multi km in siguranta. Totusi nu inteleg ce nu i-a placut celui care a dat downvote... Unii pe aici sunt ciudati rau.1 point
-
Navigatia OEM este praf si pulbere pe partea de rutare! De curiozitate da-i ca destinație Thassos in Grecia să vezi ce aiureală de traseu iti generează. Compara traseul respectiv cu cel facut pe un IGO sau waze!1 point
-
Eu cred ca problema e de asteptari, nu neaparat de masina. Adica ai cumparat una dintre cele mai ieftine masini din tot grupul VAG, nu cred ca ar trebui sa te astepti sa fie vreo super masina. Este o masina ieftina si asta se simte in multe. Tocmai din cauza asta cred ca masina ar trebui sa fie luata ieftin. Cine da 25-30k pe un Golf/Leon/O3 trebuie sa realizeze ca e aceeasi masina care se vinde si cu 13-15k dar are niste optiuni in plus si alt motor, nu e schimbata total... Eu, avand in vedere cat am dat pe masina si ca fac cat de curand 4 ani cu ea fara sa am probleme majore, sunt foarte multumit de masina! Doar manerul de deschidere a portbagajului ramanea blocat sus si nu mai revenea pe pozitie(dar se deschidea/inchidea portbagajul normal) si a fost schimbat/reparat sub garantie si butonul de avarii ramanea blocat pe pornit, a fost si acela schimbat sub garantie. Raportul calitate/pret (si chiar dotari/pret) a fost(si inca este) foarte bun, unul dintre cele mai bune de pe piata. Zic asta dupa ce am condus muulte masini cautandu-i inlocuitor Leon-ului si foarte multe imi dau cu virgula chiar si la preturi cu 50% mai mari fata de cat am dat eu pe el... Cine vrea calitate, ca de fiabilitate discutia e sensibila in 2018 la toti constructorii , ar trebui sa se uite la clasa superioara cu costul renuntarii la unele dotari. Cine vrea dotari, accepta compromisuri. Cine le vrea pe ambele... ar trebui sa schimbe bugetul!1 point
-
1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00