Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 11.07.2019 în toate secţiunile

  1. Frumos, foarte frumos. Am apucat ieri seara sa dau cateva ture pe centura orasului, fiind mai gol la ora respectiva. Ideea e ca, rezultatul e conform cu asteptarile. Motorul merge mai rotund, mai lejer, urca in ture mult mai usor, si fara efort, constant si foarte liniar, pana aproape de capat. Inainte masina parea un pic gatuita, si ca sa plece bine, trebuia apasata pedala de acceleratie suficient de ferm. Acum totul e simplu si aproape instant. Effortless. Se simte clar diferenta si la reprize, trecand pe manual, treptele 3-4-5... speechless. Dar, per total eu chiar nu am cautat "timpi", 0-100, si alte prostii de genul, ca nu sunt interesat de liniute sau drag, am cautat o optimizare, care a venit exact cum mi-am dorit. As fi nesimtit sa zic ca nu mergea bine/tare masina si inainte, dar ACUM merge ca si cum ar fi trebuit sa mearga din fabrica Cat despre senzatii, diferenta de CP/NM nu e exagerata, gen 50-60cp in plus, sau 100nm in plus sa zici ca simti cu adevarat plusul de-ti rupe capul, e o senzatie eleganta si comfortabila, care chiar te imbie la un stil de condus relaxat, stiind ca la apasarea pedalei, ai tot ce-ti trebuie ( sau mai degraba ai suficiente resurse ) La fosta masina, dupa resoftare, consumul mediu overall a scazut cu aprox 0,5L%. Sunt curios cum se va manifesta acest aspect ( nu ca ar conta oricum ) Cat despre fum, sincer nu cred ca se pune problema, masina nefiind impinsa la maxim. N-am avut "fum" nici la precedenta. Sau n-am observat eu... ??
    4 points
  2. Am mai completat interioru cu o piesa ce o vroiam bloc lumini cromat de Polo 9R
    3 points
  3. Deci este oficial ...esti masochist ( in sensul bun al cuvantului ? ) ! Astept episodul viitor ? .
    3 points
  4. Eu zic ca va "cocsati" prea tare....? ca "m-a depasit Hiluxu' " sau Honda sau Loganu sau mama naibii stie ce Astra F din '97....Mi se pare ca TSI-ul e orientat mai mult spre economie/emisii reduse. De aia 1.2TSI are 110 cai si 1.2 TCE are 130, sau 1.5 TSI are 150 si 1.5 de la Honda are 182 de cai, etc. Probabil se puteau scoate si din TSI mai multi cai /cuplu dar ar fi fost probleme cu emisiile, consumul, bla bla bla... Sau poate...CULMEA...alte motoare sunt mai reusite ca TSI-ul ?...asta e viata... de ce credeti ca un Golf de 150 de cai tre' sa fie "cea mai tare masina de pe strada" ? ? bucurati-va mai mult de masini, de comfort, de motoare, "asa prapadite" cum sunt ele... Ca idee , eu am 1.2 TSI si nu am nicio problema la depasiri sau la mers mai alert. E adevarat ca ma mai "face" cate un Hilux din cand in cand sau un A6 4.2 Bi-turbo, sau un Maseratti, sau .... un Logan grabit si nervos ! da' acu' serios...asta va preocupa ?
    2 points
  5. Draga jurnal, Nu am mai scris de mult, toate bune si frumoase. Weekendul trecut am dat o tura pe la munte, la cabana Cumpana pe malul lacului Vidraru, unde ne am intalnit cu un frate mai mare Cu ocazia asta am prins si o intalnire, Balkan Bus Meeting 2019 La intoarcere, daca tot am ajuns in zona am zis sa facem si Transfagarasanul. Nu m a dat pe spate. Ma bucur ca am ajuns intreg si ca nu am facut pana. Pana data viitoare va doresc asfalt lin.
    2 points
  6. Astazi am reusit sa ajung cu cablaju pentru xenon, senzori parcare pana la mijlocul bordului. Inlocuiesc inclusiv cablajul pana la faruri din aripa,la care mai adaug cablaj pentru o mica surpriza. Sper sa imi permita spatiu sa fac.
    2 points
  7. O sa scriu acest post ca un punct de plecare pentru cei care nu stiu prea multe despre masinile electrice si cauta informatii despre ele. Asadar, ce este o masina electrica? O masina electrica este o masina normala care are in locul unui motor termic unul electric. Energia necesara functionarii acestui motor electric este luata din diverse surse, pentru simplitate ne vom referi doar la cele echipate cu baterii si vom ignora masinile cu pila de combustie (hidrogen) si altele. Transmisia este asigurata de catre o cutie cu o singura viteza, nu pentru ca nu se pot monta cutii cu mai multe viteze, ci pentru ca nu prea are rost. Avantajele motorului electric sunt cuplul instant, disponibil inca de la start, si silentiozitatea. Teoretic aici ar trebui sa intre si fiabilitatea si costul mic de exploatare dar cred ca suntem inca prea la inceput ca sa ne putem pronunta exact asa ca o sa le omit. Dezavantajele motorului nu prea exista dar masinile electrice au, si tin mai mult de baterie decat de motor, si anume range-ul si timpul de incarcare. Range-ul se calculeaza cam ca la o masina termica, motorul consuma X/100Km si rezervorul, bateria in acest caz, poate tine Y. Cate X intra in Y inseamna cate sute de km putem merge cu masina, la fel ca la o masina termica, diferenta este ca nu vorbim despre litri/100Km ci de kiloWatts ora (kWh)/100Km. Range-ul, la fel ca la o masina termica, nu este un numar fix ci variaza in functie de consum si consumul, iarasi la fel ca la o masina termica, poate varia in functie de stil de condus, trafic, recuperari, temperatura, folosirea AC-ului si altele. Spre deosebire de o masina termica, sau similar unor masini mild-hibrid, masina electrica poate recupera energie atunci cand decelereaza, sau cand coboara niste pante, si aceasta energie poate incarca bateria. Acest lucru poate duce la situatii oarecum stupide cand, plecand din varful muntelui intr-o continua coborare cu o viteza constanta, masina sa incarce in loc sa consume: Mai toate discutiile despre masinile electrice ajung mereu in acelasi punct, anume range si timp de incarcare, asa ca o sa ne axam pe acestea. Range-ul este simplu, cu o baterie cat mai mare si un consum cat mai mic obtii un range mai mare. Deja avem masini pe piata, si urmeaza sa se lanseze mai multe, cu 400-500 km range pe piata, cam cat obtin eu de la masina termica (benzina), asa ca acesta incepe sa nu mai devina o problema ci incepe sa conteze si mai mult timpul de incarcare. Incarcarea bateriei unei masini electrice se poate face in mai multe moduri. Bine, practic e unul singur, se baga in priza dar hai sa vedem cat de mult conteaza de care priza Exista prize AC (curent alternativ) si DC (curent continuu) si masina are un charger integrat pentru ambele. Ca sa putem obtine un timp de incarcare trebuie sa luam in calcul cea mai mica valoare care exista dintre toate acestea. Adica: 1. AC. Masina se poate incarca la priza normala (230V) folosind un adaptor: Problema este ca timpul de incarcare este destul de lung. Avand in vedere ca se pot obtine vreo 2,2-2,3 kWh din priza casnica, asta inseamna 2,2-2,3 kilowatts in fiecare ora, trebuie sa impartim capacitatea bateriei la acesti 2,3kWh si astfel obtinem timpul de incarcare, in ore, al bateriei. La o baterie de 50kWh, de ex, dureaza cam 24 de ore o incarcare full la priza casnica. Din fericirea acesta nu este singurul mode de incarcare al bateriei, mai avem si posibilitatea de incarcare la o statie AC. Aceste statii sunt de diferite puteri: 7-11-22-43 kWh, adica pot livra 7-11-22-43 kilowatts in fiecare ora. Teoretic ar trebui sa fie la fel, impartim capacitatea bateriei la puterea statiei si obtinem timpul de incarcare. Daaaar nu e atat de simplu! Mai intai trebuie sa vedem cu cat poate incarca masina de la aceste statii si acest lucru difera de la model la model. e-Up!-ul meu poate incarca maxim 3,6kWh pe conectorul Typ2 al unei statii AC. Zoe poate incarca pana la 50kWh dar nu are incarcare DC (modelul viitor va avea). Asa ca timpul de incarcare este dat de cea mai mica valoare disponibila, cea a charger-ului masinii, cu toate ca statia poate livra mult mai mult de atat. Unele masini incarca mai mult/repede, altele mai incet, aveti grija ce cumparati! Apoi, pentru cei grabiti, exista varianta incarcarii rapide la statii DC. Si aici se aplica regula cea mai mica valoare da timpul de incarcare. e-Up!-ul meu poate incarca cu 50kWh la statii DC, ceea ce inseamna ca incarca bateria de 18kWh in vreo 20 de minute, dar exista si unele statii de 20kWh asa ca acolo sunt limitat de puterea statiei. In acelasi timp, noul ID 3, si nu numai el, cica poate incarca cu 125kWh dar la o statie de 50kWh va incarca doar cu 50kWh. Incarcarea rapida nu este constanta, insa, si pe la 75-80% din incarcare va limita puterea pentru a nu stresa foarte tare bateria si a-i prelungi durata de viata. Aceleasi limitari sunt si la temperaturi extreme, atat frig cat si cald, cand masina va limita puterea de incarcare pentru a proteja bateria. Din aceasta cauza timpul de incarcare va creste atat la temperaturi sub 0 grade cat si la temperaturi de peste 30 de grade Celsius. Unele masini, mai scumpe, au o funtie de pre-incalzire a bateriei care a permite o incarcare mai rapida iarna. Altele au si un sistem de management termic al bateriei care previne incalzirea/racirea extrema a acesteia si, astfel, ajuta atat timpul de incarcare cat si durata de viata a bateriei care nu mai este supusa la schimbari extreme de temperatura. Exista mai multe tipuri de conectori de incarcare, atat AC cat si DC, dar in Europa cei mai folositi sunt Typ2 pentru AC si CCS pentru DC si cele mai multe masini sunt lansate cu acesti conectori. Chiar si masini din alte piete sunt lanstate in Europa cu acesti conectori. Hyundai, care vine dintr-o piata unde predomina CHAdeMO (standard de incarcare DC) se vinde cu CCS si Model 3, care are un conector exclusiv Tesla in SUA, se vinde cu conector CCS in Europa. Nu stiu ce altceva sa mai scriu dar daca am omis ceva sau credeti ca ar trebui sa exemplific ceva mai amanuntit, spuneti-mi!
    1 point
  8. Cu Ravenol consumul nu s a diminuat la nici o masina ci din contra a consumat mai mult. Cititi in spate cum oameni care au băgat Ravenol au avut consum de ulei mai mare decât cu altele. Consumul de ulei nu este un indicator calitativ de ulei. Schimbarea tipurilor de ulei la consumuri mai mari de 1-1.5 litri /10.000km e fix dejeaba. Un motor cu turbina de generație mai nouă (E5) nu are ce face cu un 5w40 mai ales în oras, mai ales la vitezele medii obținute în Romania, unde mai mult se sta decât se merge. Daca dorești să te dai pe circuit sau mergi susținut 5-10 ore la viteza de autostradă atunci mai zic, dar la 25-35km/h viteza medie de Romania cumulat urban + extra nu are ce căuta 5w40 in nici un motor mai nou. Problemele pot fi multe, scurgeri ulei pe la diverse garnituri , turbo defect, supape sau segmenti. Fa test de compresie motor, fa o verificare la furtunele.ce intra in intercooler. Baga mana pe țeavă de esapament daca scoți mult ulei lichid de pe acolo atunci măcar știi o treabă. Consumurile de ulei intre 200-1000ml (1 litru) intre schimburi sunt perfect normale, le am avut și la fostul tdi și la actualul tsi, depinde cum conduci și ce viteze scoți. Sunt mașini noi la primii 20.000km și au consum de ulei, alea nu au uzuri, așa sunt făcute motoarele.
    1 point
  9. Mamaaa ce e acolo! ? Mult succes in continuare!
    1 point
  10. Atentia la detalii cere mult timp. Astazi am terminat cu senzorii de parcare si am ajuns cu instalatia de la xenon pana in stalpul A stang pentru a iesi spre farul stang si senzorul de nivel. Fiecare pin a fost pus exact cum e din fabrica, iar unde sunt fire care trebuie legate cu altele in ramificatie(precum pt diagnosticare, semnal pt faza scurta, etc) am optat pentru niste cleme metalice stranse cu clestele de sertirizat. Asa a facut si producatorul.
    1 point
  11. @Abu: lasa ce spun ei pe gura; e nevoie sa se conecteze cu masina ta la laptop, se logheaza on-line la fabrica si doar asa vad daca exista soft nou ptr masina ta. Si pe mine ma abureau la fel in privinta softului de la 1,2 TSI ,,haide domnule, va luati dupa toti care scriu pe forumuri?! Nu exista soft nou ptr 1,2 TSI, cu asta ramaneti pana la sfarsit''. Dar, dupa ce s-au logat cu masina mea la serverul Skoda, au descoperit uimiti ca intr-adevar exista un soft nou ptr 1,2 TSI (pe care mi l-au si descarcat, dupa aprobarea mea). deci, doar conectandu-te cu masina la serverul Volkswagen isi pot da seama daca exista sau nu exista soft disponibil pentru motorizarea ta.
    1 point
  12. Desi am crezut ca o sa imi placa chestia asta...am deazctivat-o imediat apoi. Pentru ca am constatat ca nu doresc de fiecare data sa se incuie masina imediat ce am coborat din ea. Cobori si te duci spre portbagaj si e deja incuiata...
    1 point
  13. Mai jucati-va in continuare cu clone.
    1 point
  14. Astia s-au inspirat de la satelitii Oltcit-ului ? Hmm...mixed filings...materialele par cam cheap din poze... , dar ma rog..nici pozele nu sunt bune deloc.
    1 point
  15. Passat B8 inchidere masina cu motor pornit: - Central Electric - Securyti acces - Adaptation - ......Funk bei Klemme 15 ein - activ
    1 point
  16. Fair enough! Am vorbit atat despre incarcare dar nu am povestit cum si unde se face. In primul rand sa vorbim despre cel mai bun prieten al unui posesor de masina electrica, aplicatia PlugShare Adica o aplicatie care arata unde sunt punctele de incarcare, de ce tip sunt - AC / DC, ce conectori au - Typ1/2, CCS/CHAdeMO si, mai ales, un loc unde poti da Check In la pompa si poti seta si timpul pe care il vei petrece acolo, inclusiv daca mai e cineva in asteptare dupa masina care acum incarca, si in acest fel poti sa-ti dai seama catre ce punct de incarcare poti sa te indrepti si cand. Din pacate nu toata lumea face acest lucru si te poti indrepta catre o statie care credeai ca e libera doar ca sa descoperi ca e cineva acolo dar na... asa e la noi. Din cate se vede, si contrar parerii generale, Bucurestiul nu sta rau la puncte de incarcare, chiar daca unele zone sunt mai bine acoperite decat altele, si o masina electrica, chiar una cu range mic (ca a mea), este viabila in Bucuresti si pentru cei care nu dispun de acces la o priza acasa sau/si la birou (ca mine). In harta de mai sus sunt trecute cu verde punctele de incarcare AC Typ2, majoritatea de 22kWh, si cu portocaliu punctele de incarcare rapida, DC, CCS sau CHAdeMO. Dar, cum incarcam? La cele mai multe puncte de incarcare avem nevoie de un card RFID pentru a porni incarcarea sau de o aplicatie. Sunt mai multe pe piata, de exemplu Plug Surfing sau PolyFazer, si trecute destul de clar pe statie instructiunile de download, inregistrare si activare a statiei / pornirea incarcarii. Cele mai multe puncte de incarcare sunt ale celor de la Renovatio si sunt contra cost dupa cum urmeaza Firma nu are voie, din motive legale(ar avea dar legal e mai complicat pentru ei sa faca asta), sa factureze kWh asa ca "vinde" unitati, fiecare unitate insemnand 1 kWh. Pentru punctele de incarcare montate in incinta magazinelor Kaufland, cei de la magazin au hotarat sa suporte ei costurile incarcarilor asa ca incarcarea acolo este gratuita. Insa, pentru a beneficia de aceasta gratuitate, avem nevoie de un card emis de catre cei de la Kaufland, card care se poate obtine de la biroul de informatii al magazinelor Kaufland care au puncte de incarcare. Acest card se poate folosi si in restul retelei Kaufland dupa activarea si inregistrarea lui pe site-ul celor de la Renovatio dar incarcarea la alte puncte decat cele din incinta magazinelor Kaufland se va plati. Cei de la Renovatio au decis sa nu mai trimita facturi daca/pana suma lor nu depaseste 50 de lei asa ca nu va speriati daca nu primiti una dupa o incarcare, eu am primit ultima factura vara trecuta, parca... Alte puncte de incarcare, gratuite, sunt montate in: - unele benzinarii Mol - trebuie sa cereti cardul necesar pornirii incarcarii de la casa - unele benzinarii Rompetrol - nu e nevoie de card - unele mall-uri - la Plaza Romania sunt 2 statii AC ale celor de la Renovatio si sunt contra cost. La Promenada este si o statie de incarcare rapida, tot de la Renovatio (asta inseamna ca se activeaza cu cardul de la ei), care, de vreun an, este si ea contra cost etc. - PBN - atat AC cat si statie de incarcare rapida, DC, ambele de la Renovatio dar gratuite - Avia Pantelimon - la fel, AC/DC si gratuita, nu necesita card. - Ikea, atat Baneasa cat si Pallady, are cateva statii AC de 22kWh si trebuie cerut cardul la informatii/case/oricarui angajat si vor trimite pe cineva - diverse alte firme / cladiri de birouri LE: Foarte important! In timpul incarcarii cablurile sunt blocate pentru a nu putea fi scoase din greseala sau intentionat. Incarcarile pot fi oprite si din masina si din statie dar atunci cand se opreste incarcarea din masina se deblocheaza cablul doar la capatul din masina. Daca incarcati la o statie care are cablul atasat (toate statiile de incarcare rapida il au atasat fiind de putere mare) nu este nicio problema, puneti cablul la loc si plecati. Dar cand incarcati AC cu cablul propriu al masinii nu puteti ruga pe cineva sa va porneasca incarcarea cu cardul si sa plece pentru ca o sa aveti nevoie de acelasi card sa puteti debloca si capatul din statie al cablului, altfel n-o sa-l puteti scoate din statie. (chestia asta nu e valabila chiar peste tot, de exemplu la Ikea am avut nevoie de card pentru pornirea incarcarii dar nu si pentru a scoate cablul la final, dar trebuie sa tinem cont de ea ca regula generala). Lista poate continua dar este foarte lunga si tot PlugShare ajuta cel mai mult pentru ca acolo sunt trecute toate detaliile necesare - a cui e statia, puterea ei, cat costa etc. dupa cum se poate vedea Apoi, daca am aflat unde incarcam, sa vedem si cand incarcam. Ideal, ca sa nu avem impresia ca suntem blocati intr-o masina 30 de minute la 35 de grade, ar fi sa incarcam in timp ce facem altceva. Intr-o lume perfecta lasam masina la incarcat acasa, peste noapte, sau cat stam la birou. Dar nu avem toti posibilitatea asta asa ca trebuie sa cautam alte momente. De exemplu: Ai de facut cumparaturi?! Te duci la Kaufland, lasi masina la incarcat si cat te invarti prin magazin sa iei cele necesare masina te asteapta cu bateria plina. Te duci pana la mall si faci niste cumparaturi?! Poti sa o lasi la incarcat si recuperezi, macar, cat te-a "costat" drumul pana acolo (in kWh, nu lei, evident) daca nu o iei cu bateria plina. Ai de dat niste mail-uri / rezolvat ceva pe laptop/tableta?! Poti sa faci asta de acasa sau poti sa mergi 10 minute pana la un Rompetrol/Mol, bei o cafea acolo, iti rezolvi treaba la terasa/in interior la aer conditionat si pleci de acolo cu bateria plina. Vrei sa te vezi cu cineva?! Gasesti o terasa undeva langa un punct de incarcat si pleci de acolo cu bateria plina / mai plina decat ai ajuns. Trebuie sa pleci de acasa cateva ore la prieteni / familie /distractie?! Lasi masina la incarcat undeva in drum si o iei plina cand te intorci. Asta functioneaza si mai bine cu 2 masini/soferi. Si, cateodata, este bine si sa te duci la un punct de incarcare si sa stai acolo 30 de minute ascultand muzica / frecand telefonul / vorbind la telefon si ignorand lumea exterioara. Cat timp masina se incarca poti pune contactul, porni caldura / AC asa ca poti astepta in masina la orice temperatura exterioara. Daca invatam sa integram incarcarile in rutina saptamanala/zilnica (in functie de cat mergem cu masina) nu o sa mai para frustrant ca trebuie sa astepti 30 de minute ca sa parcurgi 100 km fara sa platesti si fara sa poluezi; lucru care, in sine, merita din plin cele 30 de minute de asteptare. Si ca tot am vorbit de minute de asteptare, sa vedem si cat ar trebui sa asteptam. La masina mea, la temperaturi intre 10-25 de grade, daca ajung cu bateria la 20-30% la un punct de incarcare rapid, dureaza cam 10-15 minute sa ajunga la 70-80%, ceea ce asigura 100km range. Daca nu plec la un drum lung, si deci nu am nevoie de ceilalti 20-30km range, nu are sens sa astept celelalte 10-15 minute cat ar mai dura ca bateria sa ajunga la 100%, pentru ca puterea incarcarii scade dupa 70-80% pentru a proteja bateria. Plus ca, la fel ca la un telefon, e si mai "sanatos" pentru baterie ca incarcarea sa nu se faca pana la 100% daca nu e nevoie si, in felul asta, durata de viata a bateriei creste. Acum, cu cat bateria masinii e mai mare cu atat incarcarea va dura mai mult. Dar asta inseamna si range mai mare ceea ce teoretic e bine. Ideea e ca, daca luam in calcul o masina cu 400km range si una cu 150km range, per total pentru acelasi range(400km de ex), tot atat timp (aproximativ) vor petrece la incarcat chiar daca una tot odata si cealalta impartit in 2-3 incarcari. Diferenta e data de cat puteti merge cu o singura incarcare si daca nu aveti nevoie sa mergeti 400km cu o singura incarcare, e mai ok o masina cu o baterie mai mica, chiar daca range mai mic, care va costa mai putin si va si petrece mai putin la punctul de incarcare. E mai simplu sa gasesti in 4 zile diferite cate 20-30 de minute sa incarci decat e sa gasesti 2 ore intr-o zi pentru incarcare. Asa ca ganditi-va bine ce aveti nevoie de la masina, cat aveti de gand sa mergeti cu ea si unde inainte sa va hotarati sa cumparati o masina sau alta. Personal nu as cauta chiar masina cu cel mai mare range, implicit si cea mai mare baterie si cel mai mare pret, si as ramane la o masina "medie" de vreo 300-350km reali, range care imi permite sa ating lejer "punctele de interes turistic", mare/munte, si sa incarc cat stau sa mananc ceva acolo inainte de a pleca inapoi. Lucru demonstrat de recentul test/tur al tarii facut in Romania. Asta chiar daca nu as putea / nu m-as risca sa plec cu masina la greci sau ceva de genul. Exista solutii si pentru cazul asta... inchiriat, facut schimb de masini cu un prieten, plecat cu avionul etc. Cam atat, cred... Iarasi, daca mai aveti alte intrebari, nu ezitati! O sa incerc sa raspund cat de bine pot
    1 point
  17. exprimare defectuoasa, daca facea punte intre + si - ardea ca ana lesko...puntea se face ori pe + , ori pe - in functie de cerinte, intregeste un circuit ca sa intelegi mai bine
    1 point
  18. Si pentru ca o imagine face cat o mie de cuvinte:)
    1 point
  19. Sa o stapanesti cu placere. O configuratie foarte foarte rara ! Mergi la un detailing interior sa iti mai regenereze putin pielea aceea. Esti sigur ca are doar ~100k km ? Intreb fiindca tapiteria arata de parca ar avea mai mult (cel putin tetierele arata ciudat).
    1 point
  20. Poti face in felul urmator sa-ti dai seama daca sunt flansele de vina. Ridici capota pui mana in capul de la amortizor si rogi un prieten sa invarte de volan, daca simti acele pocnituri 99% e de la flanse.
    1 point
  21. Probabil unii nu rezista 1000 km la volan ?...eu incerc sa-mi depasesc recordul de 1700 km condusi fara oprire ?
    -1 points
  22. Lăsați normele pt benzina și mergeți pe uleiurile LL schimbate mai des. Cele cu 507.00 au mult mai multe norme inclusiv cele stricte (porche, MB) și au o bază mai buna, rezista mai mult. 502/504 sunt uleiuri care se baga când treci pe interval fix de 15.000km in timp.ce 507.00 e pt interval flexibil cu schimb la 30.000km, ceea ce înseamnă că 507.00 este mai rezistent. Pe topicul de uleiuri sunt scrise zeci de pagini despre toate motorizările, cine dorește informații extra sa citească. Producătorul recomanda o normă tocmai pt că motorul a fost gândit pt o anumită vâscozitate, sunt anumite tolerante care îi obligă să folosească doar un anumit tip de ulei. Vw pe motorizările noi nu prea are nevoie de uleiuri groase pentru că se încing prea tare piesele și uleiul e terminat. Motoarele noi folosesc 5w20, iar cele euro 5 folosesc toate 5w30 sau 0w30 cu norma 507.00. indiferent daca vorbim de diesel sau benzina. Sunt de acord că e vorba și de protectia mediului, eficienta consumului de carburant, dar un ulei schimbat des e suficient . Motoarele japoneze folosesc uleiuri subțiri pt a asigura ungere buna la turații inalte. Daca bagi 5w40 Intr un vtec l ai terminat. Pe motoarele vechi de tipul alh sau PD mergea un ulei gros dar la astea noi exclus. Dacă aveți consum de ulei cu 5w30 peste 1 L la 10.000km atunci aveți o problema la motor, iar rezolvarea înseamnă recondiționare motor nu turnarea unui ulei 5w40 mai gros, care uzează și mai tare motorul ducând la consumuri și mai mari in timp. Consumul de ulei crește odată cu vechimea lui. Sunt proprietari aici care sunt în garanție și fac schimburi la 30.000km. după 18-20.000km deja incepe sa consume ulei și să completeze. Asta înseamnă că uleiul e alterat și nu mai are proprietățile inițiale, iar pt protecție maximă ar trebui schimbat. O.valoare safe ar fi max 15.000km.
    -1 points
  23. da, se lasa cateva minute la relanti motorul inainte de a porni la drum.
    -1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!