Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 06.07.2019 în toate secţiunile

  1. Putin dupa aniversarea de 6 ani de cand am masina asta, se fac si 100.000 de km impreuna. Nu-mi vine sa cred cum trece timpul... insa abia ii astept pe urmatorii 6 ani si poate chiar mai multi km parcursi. Cea mai veche poza cu kilometrajul masinii e pe la 255xxx, dar am luat-o la 252xxx. Acum am 352xxx. Planuri sunt cel putin la fel de multe ca in prima postare, si probabil vor fi mereu
    2 points
  2. Este topic special cu motoare BXE crapate, poate un moderator sa te ajute sa-ti mute posturile acolo. Pe topicul respectiv s-a discutat totul despre BXE si se stie ca problema pentru care scot pistoanele prin bloc sunt cuzinetii superiori de biela. Pe acestia i-am schimbat si eu preventiv si am avut de ce. Gasesti totul acolo cu foto si detalii tehnice. Din pacate daca citeai mai devreme topicul evitai problema BXE-ului. Ai grija ca la motorul SH sa schimbi cuzinetii superiori de biela, ca sa nu mai intampini aceeasi problema. Un alt post cu aceeasi problema.
    1 point
  3. Este nouă mașina de are oil ash residue 2.9?
    1 point
  4. Senzor defect sau cablaj pana în Ecu cu probleme. Cel mai ușor e sa încerci cu alt senzor. Este cunoscut ca au probleme la cablaj,exista kit de reparație al acestuia
    1 point
  5. E o combinatie de "citit pe net" cu "urmarit diverse filmulete" si cu "hai sa vad ce se intampla daca" e-Up!-ul, ca si e-Golf-ul de altfel, are schimbatorul putin diferit de alte masini. Pe langa clasicele P, N si R are D si B in loc de D si S. In D schimbatorul se poate misca stanga-dreapta lucru care selecteaza diferite moduri de recuperare. In D recuperarea este 0 cand iei piciorul de pe acceleratie si este prezenta doar cand apesi frana. Apoi urmeaza D1, D2 si D3 fiecare cu un grad din ce in ce mai mare de recuperare la ridicarea piciorului de pe acceleratie, astea sunt utile, de exemplu, atunci cand cobori o panta, sau un munte, pentru ca te poti juca si poti gasi nivelul perfect in care masina franeaza si incarca bateria dar pastreaza si o viteza constanta. Adica poti sa cobori de la Predeal/Sinaia cu un 50 km/h constant in timp ce si incarci bateria si nu numai ca nu consumi nimic dar ajungi si cu bateria mai plina decat ai plecat. Asta daca e drumul liber... ? Mai departe se poata muta schimbatorul in B care este nivelul maxim de recuperare, un fel de D4, in care masina incetineste cam la fel ca la apasarea pedalei de frana, mod care iti permite sa conduci masina aproape doar din acceleratie. In D si D1 nu se aprind stopurile de frana la ridicarea piciorului de pe acceleratie pentru ca regenerarea este destul de slaba. In D2, D3 si B se aprind stopurile de frana pentru ca regenerarea, mai ales in B, este foarte puternica. Mai toate masinile electrice au chestia asta desi se foloseste altfel, unele regleaza puterea de regenerare din padelele volanului, la altfel se activeaza/dezactiveaza din infotainment etc.
    1 point
  6. De acord cu tine in afara de partea cu regenerarea. Daca pleci de la Poiana Brasov cu masina la 70% ai toate sansele sa ajungi cu ea la Sinaia la 100%, ceea ce face o diferenta la range. Si, da, la drum lung masinile electrice ar trebui scoase din modul de recuperare si trecute pe mers normal, pentru a nu pierde energie inutil prin decelerare ci a profita cat mai mult de efectul inertial al acceleratiei. Dar despre toate astea o sa vorbim intr-un post viitor, cum se conduce o masina electrica
    1 point
  7. Fair enough! Am vorbit atat despre incarcare dar nu am povestit cum si unde se face. In primul rand sa vorbim despre cel mai bun prieten al unui posesor de masina electrica, aplicatia PlugShare Adica o aplicatie care arata unde sunt punctele de incarcare, de ce tip sunt - AC / DC, ce conectori au - Typ1/2, CCS/CHAdeMO si, mai ales, un loc unde poti da Check In la pompa si poti seta si timpul pe care il vei petrece acolo, inclusiv daca mai e cineva in asteptare dupa masina care acum incarca, si in acest fel poti sa-ti dai seama catre ce punct de incarcare poti sa te indrepti si cand. Din pacate nu toata lumea face acest lucru si te poti indrepta catre o statie care credeai ca e libera doar ca sa descoperi ca e cineva acolo dar na... asa e la noi. Din cate se vede, si contrar parerii generale, Bucurestiul nu sta rau la puncte de incarcare, chiar daca unele zone sunt mai bine acoperite decat altele, si o masina electrica, chiar una cu range mic (ca a mea), este viabila in Bucuresti si pentru cei care nu dispun de acces la o priza acasa sau/si la birou (ca mine). In harta de mai sus sunt trecute cu verde punctele de incarcare AC Typ2, majoritatea de 22kWh, si cu portocaliu punctele de incarcare rapida, DC, CCS sau CHAdeMO. Dar, cum incarcam? La cele mai multe puncte de incarcare avem nevoie de un card RFID pentru a porni incarcarea sau de o aplicatie. Sunt mai multe pe piata, de exemplu Plug Surfing sau PolyFazer, si trecute destul de clar pe statie instructiunile de download, inregistrare si activare a statiei / pornirea incarcarii. Cele mai multe puncte de incarcare sunt ale celor de la Renovatio si sunt contra cost dupa cum urmeaza Firma nu are voie, din motive legale(ar avea dar legal e mai complicat pentru ei sa faca asta), sa factureze kWh asa ca "vinde" unitati, fiecare unitate insemnand 1 kWh. Pentru punctele de incarcare montate in incinta magazinelor Kaufland, cei de la magazin au hotarat sa suporte ei costurile incarcarilor asa ca incarcarea acolo este gratuita. Insa, pentru a beneficia de aceasta gratuitate, avem nevoie de un card emis de catre cei de la Kaufland, card care se poate obtine de la biroul de informatii al magazinelor Kaufland care au puncte de incarcare. Acest card se poate folosi si in restul retelei Kaufland dupa activarea si inregistrarea lui pe site-ul celor de la Renovatio dar incarcarea la alte puncte decat cele din incinta magazinelor Kaufland se va plati. Cei de la Renovatio au decis sa nu mai trimita facturi daca/pana suma lor nu depaseste 50 de lei asa ca nu va speriati daca nu primiti una dupa o incarcare, eu am primit ultima factura vara trecuta, parca... Alte puncte de incarcare, gratuite, sunt montate in: - unele benzinarii Mol - trebuie sa cereti cardul necesar pornirii incarcarii de la casa - unele benzinarii Rompetrol - nu e nevoie de card - unele mall-uri - la Plaza Romania sunt 2 statii AC ale celor de la Renovatio si sunt contra cost. La Promenada este si o statie de incarcare rapida, tot de la Renovatio (asta inseamna ca se activeaza cu cardul de la ei), care, de vreun an, este si ea contra cost etc. - PBN - atat AC cat si statie de incarcare rapida, DC, ambele de la Renovatio dar gratuite - Avia Pantelimon - la fel, AC/DC si gratuita, nu necesita card. - Ikea, atat Baneasa cat si Pallady, are cateva statii AC de 22kWh si trebuie cerut cardul la informatii/case/oricarui angajat si vor trimite pe cineva - diverse alte firme / cladiri de birouri LE: Foarte important! In timpul incarcarii cablurile sunt blocate pentru a nu putea fi scoase din greseala sau intentionat. Incarcarile pot fi oprite si din masina si din statie dar atunci cand se opreste incarcarea din masina se deblocheaza cablul doar la capatul din masina. Daca incarcati la o statie care are cablul atasat (toate statiile de incarcare rapida il au atasat fiind de putere mare) nu este nicio problema, puneti cablul la loc si plecati. Dar cand incarcati AC cu cablul propriu al masinii nu puteti ruga pe cineva sa va porneasca incarcarea cu cardul si sa plece pentru ca o sa aveti nevoie de acelasi card sa puteti debloca si capatul din statie al cablului, altfel n-o sa-l puteti scoate din statie. (chestia asta nu e valabila chiar peste tot, de exemplu la Ikea am avut nevoie de card pentru pornirea incarcarii dar nu si pentru a scoate cablul la final, dar trebuie sa tinem cont de ea ca regula generala). Lista poate continua dar este foarte lunga si tot PlugShare ajuta cel mai mult pentru ca acolo sunt trecute toate detaliile necesare - a cui e statia, puterea ei, cat costa etc. dupa cum se poate vedea Apoi, daca am aflat unde incarcam, sa vedem si cand incarcam. Ideal, ca sa nu avem impresia ca suntem blocati intr-o masina 30 de minute la 35 de grade, ar fi sa incarcam in timp ce facem altceva. Intr-o lume perfecta lasam masina la incarcat acasa, peste noapte, sau cat stam la birou. Dar nu avem toti posibilitatea asta asa ca trebuie sa cautam alte momente. De exemplu: Ai de facut cumparaturi?! Te duci la Kaufland, lasi masina la incarcat si cat te invarti prin magazin sa iei cele necesare masina te asteapta cu bateria plina. Te duci pana la mall si faci niste cumparaturi?! Poti sa o lasi la incarcat si recuperezi, macar, cat te-a "costat" drumul pana acolo (in kWh, nu lei, evident) daca nu o iei cu bateria plina. Ai de dat niste mail-uri / rezolvat ceva pe laptop/tableta?! Poti sa faci asta de acasa sau poti sa mergi 10 minute pana la un Rompetrol/Mol, bei o cafea acolo, iti rezolvi treaba la terasa/in interior la aer conditionat si pleci de acolo cu bateria plina. Vrei sa te vezi cu cineva?! Gasesti o terasa undeva langa un punct de incarcat si pleci de acolo cu bateria plina / mai plina decat ai ajuns. Trebuie sa pleci de acasa cateva ore la prieteni / familie /distractie?! Lasi masina la incarcat undeva in drum si o iei plina cand te intorci. Asta functioneaza si mai bine cu 2 masini/soferi. Si, cateodata, este bine si sa te duci la un punct de incarcare si sa stai acolo 30 de minute ascultand muzica / frecand telefonul / vorbind la telefon si ignorand lumea exterioara. Cat timp masina se incarca poti pune contactul, porni caldura / AC asa ca poti astepta in masina la orice temperatura exterioara. Daca invatam sa integram incarcarile in rutina saptamanala/zilnica (in functie de cat mergem cu masina) nu o sa mai para frustrant ca trebuie sa astepti 30 de minute ca sa parcurgi 100 km fara sa platesti si fara sa poluezi; lucru care, in sine, merita din plin cele 30 de minute de asteptare. Si ca tot am vorbit de minute de asteptare, sa vedem si cat ar trebui sa asteptam. La masina mea, la temperaturi intre 10-25 de grade, daca ajung cu bateria la 20-30% la un punct de incarcare rapid, dureaza cam 10-15 minute sa ajunga la 70-80%, ceea ce asigura 100km range. Daca nu plec la un drum lung, si deci nu am nevoie de ceilalti 20-30km range, nu are sens sa astept celelalte 10-15 minute cat ar mai dura ca bateria sa ajunga la 100%, pentru ca puterea incarcarii scade dupa 70-80% pentru a proteja bateria. Plus ca, la fel ca la un telefon, e si mai "sanatos" pentru baterie ca incarcarea sa nu se faca pana la 100% daca nu e nevoie si, in felul asta, durata de viata a bateriei creste. Acum, cu cat bateria masinii e mai mare cu atat incarcarea va dura mai mult. Dar asta inseamna si range mai mare ceea ce teoretic e bine. Ideea e ca, daca luam in calcul o masina cu 400km range si una cu 150km range, per total pentru acelasi range(400km de ex), tot atat timp (aproximativ) vor petrece la incarcat chiar daca una tot odata si cealalta impartit in 2-3 incarcari. Diferenta e data de cat puteti merge cu o singura incarcare si daca nu aveti nevoie sa mergeti 400km cu o singura incarcare, e mai ok o masina cu o baterie mai mica, chiar daca range mai mic, care va costa mai putin si va si petrece mai putin la punctul de incarcare. E mai simplu sa gasesti in 4 zile diferite cate 20-30 de minute sa incarci decat e sa gasesti 2 ore intr-o zi pentru incarcare. Asa ca ganditi-va bine ce aveti nevoie de la masina, cat aveti de gand sa mergeti cu ea si unde inainte sa va hotarati sa cumparati o masina sau alta. Personal nu as cauta chiar masina cu cel mai mare range, implicit si cea mai mare baterie si cel mai mare pret, si as ramane la o masina "medie" de vreo 300-350km reali, range care imi permite sa ating lejer "punctele de interes turistic", mare/munte, si sa incarc cat stau sa mananc ceva acolo inainte de a pleca inapoi. Lucru demonstrat de recentul test/tur al tarii facut in Romania. Asta chiar daca nu as putea / nu m-as risca sa plec cu masina la greci sau ceva de genul. Exista solutii si pentru cazul asta... inchiriat, facut schimb de masini cu un prieten, plecat cu avionul etc. Cam atat, cred... Iarasi, daca mai aveti alte intrebari, nu ezitati! O sa incerc sa raspund cat de bine pot
    1 point
  8. Daca nu intervine nimic, saptamana viitoare miercuri... ?
    1 point
  9. Felicitari. La cat mai multi km in siguranta. Totusi nu inteleg ce nu i-a placut celui care a dat downvote... Unii pe aici sunt ciudati rau.
    1 point
  10. articolul asta e foarte bun pentru oamenii care se tot jeluiesc si critica ca de ce scoate tesla si astia mari nu (ma refer in special la unii de pe automarket.ro). uite de ce. cere timp ca sa o faci cum trebuie. evident ca au fost si prinsi cu garda jos, dar cand se pun pe treaba, o fac cum trebuie. nu e simplu sa ai si materia prima si bateriile si oamenii instruiti, totul trebuie sa mearga ca uns pentru a scoate zeci de mii de masini pe an. unora li se pare ca e din cauza ca nu sunt capabili. da, nu sunt nemtii capabili. am trait sa o aud si pe asta. si cine ii critica, romanii, "campionii" lucrurilor facute la timp. hilar de-a dreptul. plus ca ei pun bazele si pentru ce va veni dupa id3. ca mai sunt si alte electrice in plan. eivdent ca vor mai fi si mici pasi inapoi, ca asa e cand muncesti, mai si gresesti. doar daca stai degeaba nu poti face greseli.
    1 point
  11. Eventual sa cauți unul care știe despre ce e vb. Întâi da jos ceasurile și verificat traseul pe placa de baza. Verificați ieșirea de masa către senzori, din ceasuri, contactul pus.
    1 point
  12. Ai un traseu intrerupt in ceasurile de bord.
    1 point
  13. M-am decis in sfarsit sa prezint si eu modul in care imi fac curatarea si mentenanta trapei pentru masina mea : Tiguan 5N2 - 2013 - 4motion . Metoda care urmeaza a fi descrisa este inspirata din multe surse video si text dar si asistare personala la o astfel de operatie intr-o reprezentanta oficiala VW din Romania .Este mult imbunatatita fata de ce am vazut ca se aplica prin reprezentanta care nu poate fi descris decat ca "apa de ploaie" , operatie pentru care am fost taxat ~175 ron pentru "Mententanta" care a durat maxim 20 minute timp in care am urmarit "de pe bara" ce se intampla cu masina mea . Operatia care urmeaza sa o descriu poate sa dureze intre 2 si 4 ore, asta depinde de fiecare in parte cat de atent la detalii este si cat de mult se bucura de satisfactia lucrului bine facut. Pentru mine operatia a durat aproximativ 4 ore. Operatia de Mententanta/Curatare Trapa se imparte in 2 mari categorii : 1) Lubrifiere/curatare trapa 2) Curatare si desfundare scurgeri (4 la numar pentru trapa PANORAMICA) In urmatorul post va fi atins doar punctul 1 de mai sus . Avand in vedere ca am facut recent operatia de curatare scurgeri , fara sa documentez spre rusinea mea , aceasta va urma la urmatoarea scadenta a acestei operatii. Warning ! Solutiile , echipamentele si uneltele de mai jos au fost alese personal considerand ca aduc un plus operatiei si usureaza volumul de munca . NU sunt recomandate oficial de producatorul VW . Operatia a fost efectuata de 5 ori pana acest moment in decurs de 1 an , iar micile efecte secundare ale procedurii/solutiilor de mai jos vor fi detaliate corespunzator . Efecte secundare care nu afecteaza mecanic , structural sau operational trapa panoramica ! Prin urmatoarea procedura am constatat ca se rezolva urmatoarele "bube" ale trapei panoramice : - Sacadarea trapei la deschidere si inchidere - Glisarea greoaie a trapei pe sina de culisare - Zgomote ale trapei (troncanit la trecerea prin gropi sau denivelari) - Scartait puternic/moderat la urcarea bordurilor sau in cazuri generale de flexare a caroseriei La mine trapa avea deja 2 luni de la ultima curatare si se prezenta un urmatorul fel : Sa incepem : 1) Pentru aceasta operatie eu folosesc urmatoarele "ingrediente " : La acestea se adauga si un pulverizator standard de gradina si aprox 3 litri de apa : 2) Operatia de curatare o sa devina destul de "messy" asa ca de la inceput , parasolarul trebuie rulat pana la capat si portiunea deschisa a trapei trebuie blocata/protejata cu ceva pentru ca mai mult ca sigur o sa ajunga praf, vaselina , picaturi....etc pe tapiterie in interior . Eu am rezolvat aceasta problema prin decuparea unei bucati de carton care deserveste ca protectie dar si ca "masa de lucru" pe care imi pot depozita ingredientele in timpul operatiei. 3) Se pulverizeaza cu (5)WD40 multifunctional in toate canalele laterale din partea frontala a trapei (cele din imaginea de mai jos) apoi se folosesc pensulele pentru agitarea mizeriri de pe suprafetele pulverizate. Aceasta etapa este una dintre cele mai laborioase care nu se poate estima , este in functie de fiecare trapa cat de murdara/curata este. Aici este nevoie de multa rabdare , nu va grabiti , repetati operatia de pulverizare daca este necesar , recomand ca procesul de pulverizare / agitare sa fie facut de 3 ori . In timpul acestei operatii mai mult ca sigur veti gasi reziduri de mizerie inchegate cu "fosta" vaselina care a fost folosita pentru trapa . Moment in care una din uneltele de la punctele 12->20 va fi la indemana pentru adunarea acesteia. Greu de descris ca si proces , deoarece este de la caz la caz. 4) Dupa ce ati agitat foarte bine zona cu pensula si WD40 se trece la prima etapa de clatire . Se va folosi pulverizatorul de gradina dar nu cu prea multa presiune , se va stropi intreaga portiune frontala a trapei in directia : Din Spate spre Fata . Jetul de apa nu trebuie sa fie orientat catre partea din spate deoarece toata mizeria va calatori in portiunea greu accesibila a trapei: 5) In timpul acestei operatii se testeaza si scurgerile frontale ale trapei daca sunt sau nu infundate . Apa trebuie sa curga pe partea care se face clatirea si foarte important de retinut : TREBUIE SA CURGA APA IN ACELASI RITM IN CARE ESTE TURNATA ! Asa va dati seama ca scurgerea este cu probleme la "vezica" sau este sanatoasa si curata ! Scurgerile sunt pozitionate langa bucsele de la basculele fata stanga/dreapta. Operatiile de la punctul 3 si 4 se repeta pana se considera curata partea frontala a trapei. 6) Se trece la partea din Spate a trapei : 7) Dupa aplicarea solutiei (5)WD40 se repeta operatia de clatire in urmatorul fel : Se introduce (15)Spatula de plastic intre cheder si marginea trapei pentru despartirea unui orificiu prin care se poate pulveriza apa pentru curatare. Operatia se poate face in ambele sensuri in aceasta situatie , mentiune ca trebuie aplicata si la partea din spate a trapei. De asemenea se poate face si cu trapa deschisa daca indemanarea este pe masura. Nu uitati ca aceasta operatie se face pe tot perimetrul partii din spate a trapei. 8.) In timpul acestei clatiri din partea din spate , se verifica si scurgerile spate daca sunt "sanatoase" . Acestea sunt pozitionate exact in spatele rotilor , in spatele carenajelor . Exact ca la cele din fata , fluxul apei care se scurge trebuie sa fie egal cu cel de apa turnata , in caz contrar .....e de rau sau cel putin e "pe vine" raul. Operatia de clatire/curatare se efectueaza pana se considera curata in ochii celui care munceste. 9) Dupa operatia de clatire , se usuca cat de bine se poate toate zona cu lavetele microfibre/servetelele iar apoi se aplica un strat subtire de (6)Vaselina siliconica WD40 pe toata suprafata proaspat curatata . Apoi pentru curatarea canalelor interne se foloseste o carpa cu microfibra curata in urmatorul fel : Se "indeasa" laveta folosind (18)Accesoriul T cu carlig in capat , apoi se foloseste acesta pentru miscarea lavetei dealungul canalului in care este introdusa . Operatia se face din SPATE catre FATA ! Laveta va aduna tot excesul de vaselina siliconica dar si toate rezidurile ramase in urma clatirii. Operatia se repeta de cate ori este necesar pe ambele canale ale trapei si pe ambele parti. Daca este necesar , schimbati microfibra care oricum va fi contaminata cu vaselina veche ramasa. 10) Pentru uscarea suplimentara se foloseste sprayul cu aer comprimat pentru eliminarea apei ramase . Nu se sufla direct in gaurile de scurgere ale trapei , in rest se poate folosi la liber arbitru pentru uscarea sinelor. Ca sa va faceti o idee -> 1 tub ajunge pentru 1 curatare. 11) In procesul de curatare/agitare cu pensula /clatire nu trebuie uitate "balamamele" trapei . Si acestea trebuie curatate si sterse in functie de dexteritatea fiecaruia. Toate operatiile de mai sus se aplica si pentru acestea . Se pot folosi si lavete de microfibra umede pentru aceasta operatie. 12) Daca toate procesele de mai sus se considera implinite de catre utilizator , atunci se poate trece la partea de lubrifiere. Cu mentiunea importanta ca toate zonele trebuie sa fie uscate (fara apa) pentru a incepe acest proces. Aici intervin sculele mentionate mai sus dupa indemana fiecarui utilizator. Eu personal am gasit cel mai convenabil folosirea betisoarelor de urechi si pus si simplu a degetelor cu manusi pentru lubrifiecrea canalelor de curculare a trapei : Sunt 3 puncte de "slide" . Principalul este cel in care este introdus betisorul galben de mai jos , al doilea este in sageata de sus iar al treilea sub sina din sageata de mai sus. Acestea se pot observa destul de usor ca sunt potiuni cu zgarieturi longitudinale specifice miscarolor inainte/inapoi. Aici se aplica (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY , cantitatea aplicata nu trebuie sa fie in exces , suprafata totala trebuie steasa usor cu o laveta microfibra pentru indepartarea vaselinei excesive. Cu rabdare o sa vedeti ca este destul de usor de aplicat. (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY se aplica si pe bratele laterale ale paravantului ,aceasta parte se freaca de trapa la fiecare inchidere si trebuie lubrifiata si curatata corespunzator. Pentru lubrifiere vin utile (17)Accesoriu inelar carlig pentru lubrifiere spatii stramte dar si (19)Betisoare curatare urechi . Fiecare decide in functie de indemanarea propie. 13) Dupa operatia de lubrifiere , se trece la curatarea si tratarea chederelor folosind solutiile de la punctele 9,10,11 in functie de alegerea fiecaruia. In functie de locul in care trebuie aplicata fiecare recipient are rolul lui specific . Chederele trebuie acoperite pe tot perimetrul si absolut toata suprafata cu solutia lor de tratament. Se asteapta cateva minute apoi tot excesul de solutie se va sterge usor cu o laveta cu microfibre . Aceiasi operatie se aplica si la chederul de mijloc care trebuie si el curatat si lubrifiat : 14) Dupa ce se aplica solutia de tratament de chedere se inchide complet trapa . Se foloseste solutia (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY impreuna cu (15)Spatula de plastic in urmatorul mod: Se pune cate putina vaselina pe varful spatulei apoi se introduce spatula intre cheder si marginea trapei pe tot perimetrul acesteia . Spatula nu se forteaza! se apasa usor intre cele doua folosind miscari sus/jos pana cand aceasta operatie devine usor se efectuat si spatula intra usor intre cele doua. Se repeta operatia pe tot perimetrul trapei : Inclusiv in partea din spate : Sa fiti pregatiti cu multa rabdare pentru acest proces ! Mie personal mi-a luat 1 ora din totalul operatiei . In timpul acestor manevre foarte multe impuritati vor iesi la iveala in vaselina ramasa pe varful spatulei. Pregatiti o carpa cu microfibra pentru stergerea varfului spatulei periodic pentru a nu introduce vaselina contaminata in orificiile stramte. 15) Dupa ce terminati intreg perimetrul trapei se sterge tot excesul de vaselina cu servetele uscate sau lavete microfibra iar rezultatul final ar trebui sa arate in urmatorul fel : 16) Se pune trapa pe pozitia "Aerisire" pentru a avea acces la marginea din spate a acesteia. Se foloseste (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY aplicata direct cu degetul pe suprafata de contact a trapei cu chederul transversal de mijloc , dar si pe terminatia de plastic a trapei : Inca odata , excesul de vaselina se sterge cu laveta sau servetelul. 17) Pentru balamamele trapei se foloseste (1)Vaselina pe baza de Litiu cu punct de picurare ridicat +240C am observat ca aceasta tine mai bine decat (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY in aceste locuri , dar nu este exclus ca se poate folosi si (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY . Pentru aplicarea vaselinei pe balamale se folosesc (20)Diverse pensule scolare( marimi 6->10) 18) Se deschide apoi trapa la maxim si se incepe tratarea chederelor pe partea interioara pe tot perimetrul : 19) In interior trebuie curatata si sina parasolarului folosind betisoare de urechi . Se face cu miscari din Spate spre Fata ! Tot un betisor de urechi va fi folosit pentru lubrifierea acestei sine folosind (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY . Asigurativa ca ati reusit sa parcurgeti cu vaselina intreaga suprafata a sinei parasolarului. Cu rabdare ! Nu va grabiti ca sa nu uitam ca acum lucram la "interioare" si nu trebuie sa dam pe "langa" sau sa picure ceva pe jos..... Tot excesul de vaselina se sterge cu o laveta curata . Si cred ca am cam incheiat .......cu rabdare putem sa obtinem ce ne-am propus . La final trapa va arata asa : Iar de functionat , va functiona impecabil: Efectele negative ale procedurii de mai sus ar fi: - Dupa 1 sau 2 zile tot perimetrul exterior al trapoi va trebui sa fie sters cu o laveta microfibra pentru ca va elimina tot excesul de vaselina odata ce caroseria va incepe sa "lucreze" . - Vaselina (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY am vazut ca tine destul de bine la praf , in sensul ca nu aduna asa de mult ! dar din pacate mai aduna acei fulgi albi care sunt specifici sezonului actual. La o simpla spalare de masina acestia cad fara probleme. Am reusit totusi in perioada asta de cand am masina sa experimentez ce inseamna trapa deschisa si trapa inchisa ( folosita doar ca moon roof) iar concluzia mea a fost una "socanta" Am stat si 2 luni fara sa deschid trapa iar apoi am folosit si trapa periodic, iar in final am lasat trapa deschisa in parcare acolo unde vremea a permis . Concluzia? Nu este nimic mai daunator trapei decat sa fie lasata deschisa atunci cand este masina parcata , exemplu mai jos: Este incredibil cata mizerie se poate acumula in locurile FIX in care nu te astepti atunci cand trapa este lasata deschisa sau doar rabatata. Nivelul de mizerie cumulat in 2 saptamani aproape ca era echivalent cu cel din primele poze ale acestui post cu adagarea ca in sinele trapei mai gasesti si alte surprize : frunze , bete, rahat de pasare......va imaginati voi. Reziduri care se duc direct spre scurgerile trapei cu prima ocazie. In cele 2 luni in care nu am deschis trapa , nivelul de mizerie era semnificativ mai mic dar totusi era prezent. Pe scurt : NU lasati trapa deschisa atunci cand masina este parcata ! Stiu ca este util dar luati in considerare cele de mai sus apoi decideti singuri daca merita sau nu sa lasati trapa deschisa.
    1 point
  14. in ultimul timp , tot mai multe pareri negative apar in jurul uleiului Castrol , fapt pentru care am decis sa schimb marca si sa trec la cel din poza . Masina este golf 4 1.4 Bca , 150k .Ce spuneti este ok uleiul ca marca si specificatii . O intrebare adresata mai ales celor care folosesc de ceva vreme acest tip de ului . Cu stima.
    -1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!