Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 05.07.2019 în toate secţiunile
-
O sa scriu acest post ca un punct de plecare pentru cei care nu stiu prea multe despre masinile electrice si cauta informatii despre ele. Asadar, ce este o masina electrica? O masina electrica este o masina normala care are in locul unui motor termic unul electric. Energia necesara functionarii acestui motor electric este luata din diverse surse, pentru simplitate ne vom referi doar la cele echipate cu baterii si vom ignora masinile cu pila de combustie (hidrogen) si altele. Transmisia este asigurata de catre o cutie cu o singura viteza, nu pentru ca nu se pot monta cutii cu mai multe viteze, ci pentru ca nu prea are rost. Avantajele motorului electric sunt cuplul instant, disponibil inca de la start, si silentiozitatea. Teoretic aici ar trebui sa intre si fiabilitatea si costul mic de exploatare dar cred ca suntem inca prea la inceput ca sa ne putem pronunta exact asa ca o sa le omit. Dezavantajele motorului nu prea exista dar masinile electrice au, si tin mai mult de baterie decat de motor, si anume range-ul si timpul de incarcare. Range-ul se calculeaza cam ca la o masina termica, motorul consuma X/100Km si rezervorul, bateria in acest caz, poate tine Y. Cate X intra in Y inseamna cate sute de km putem merge cu masina, la fel ca la o masina termica, diferenta este ca nu vorbim despre litri/100Km ci de kiloWatts ora (kWh)/100Km. Range-ul, la fel ca la o masina termica, nu este un numar fix ci variaza in functie de consum si consumul, iarasi la fel ca la o masina termica, poate varia in functie de stil de condus, trafic, recuperari, temperatura, folosirea AC-ului si altele. Spre deosebire de o masina termica, sau similar unor masini mild-hibrid, masina electrica poate recupera energie atunci cand decelereaza, sau cand coboara niste pante, si aceasta energie poate incarca bateria. Acest lucru poate duce la situatii oarecum stupide cand, plecand din varful muntelui intr-o continua coborare cu o viteza constanta, masina sa incarce in loc sa consume: Mai toate discutiile despre masinile electrice ajung mereu in acelasi punct, anume range si timp de incarcare, asa ca o sa ne axam pe acestea. Range-ul este simplu, cu o baterie cat mai mare si un consum cat mai mic obtii un range mai mare. Deja avem masini pe piata, si urmeaza sa se lanseze mai multe, cu 400-500 km range pe piata, cam cat obtin eu de la masina termica (benzina), asa ca acesta incepe sa nu mai devina o problema ci incepe sa conteze si mai mult timpul de incarcare. Incarcarea bateriei unei masini electrice se poate face in mai multe moduri. Bine, practic e unul singur, se baga in priza dar hai sa vedem cat de mult conteaza de care priza Exista prize AC (curent alternativ) si DC (curent continuu) si masina are un charger integrat pentru ambele. Ca sa putem obtine un timp de incarcare trebuie sa luam in calcul cea mai mica valoare care exista dintre toate acestea. Adica: 1. AC. Masina se poate incarca la priza normala (230V) folosind un adaptor: Problema este ca timpul de incarcare este destul de lung. Avand in vedere ca se pot obtine vreo 2,2-2,3 kWh din priza casnica, asta inseamna 2,2-2,3 kilowatts in fiecare ora, trebuie sa impartim capacitatea bateriei la acesti 2,3kWh si astfel obtinem timpul de incarcare, in ore, al bateriei. La o baterie de 50kWh, de ex, dureaza cam 24 de ore o incarcare full la priza casnica. Din fericirea acesta nu este singurul mode de incarcare al bateriei, mai avem si posibilitatea de incarcare la o statie AC. Aceste statii sunt de diferite puteri: 7-11-22-43 kWh, adica pot livra 7-11-22-43 kilowatts in fiecare ora. Teoretic ar trebui sa fie la fel, impartim capacitatea bateriei la puterea statiei si obtinem timpul de incarcare. Daaaar nu e atat de simplu! Mai intai trebuie sa vedem cu cat poate incarca masina de la aceste statii si acest lucru difera de la model la model. e-Up!-ul meu poate incarca maxim 3,6kWh pe conectorul Typ2 al unei statii AC. Zoe poate incarca pana la 50kWh dar nu are incarcare DC (modelul viitor va avea). Asa ca timpul de incarcare este dat de cea mai mica valoare disponibila, cea a charger-ului masinii, cu toate ca statia poate livra mult mai mult de atat. Unele masini incarca mai mult/repede, altele mai incet, aveti grija ce cumparati! Apoi, pentru cei grabiti, exista varianta incarcarii rapide la statii DC. Si aici se aplica regula cea mai mica valoare da timpul de incarcare. e-Up!-ul meu poate incarca cu 50kWh la statii DC, ceea ce inseamna ca incarca bateria de 18kWh in vreo 20 de minute, dar exista si unele statii de 20kWh asa ca acolo sunt limitat de puterea statiei. In acelasi timp, noul ID 3, si nu numai el, cica poate incarca cu 125kWh dar la o statie de 50kWh va incarca doar cu 50kWh. Incarcarea rapida nu este constanta, insa, si pe la 75-80% din incarcare va limita puterea pentru a nu stresa foarte tare bateria si a-i prelungi durata de viata. Aceleasi limitari sunt si la temperaturi extreme, atat frig cat si cald, cand masina va limita puterea de incarcare pentru a proteja bateria. Din aceasta cauza timpul de incarcare va creste atat la temperaturi sub 0 grade cat si la temperaturi de peste 30 de grade Celsius. Unele masini, mai scumpe, au o funtie de pre-incalzire a bateriei care a permite o incarcare mai rapida iarna. Altele au si un sistem de management termic al bateriei care previne incalzirea/racirea extrema a acesteia si, astfel, ajuta atat timpul de incarcare cat si durata de viata a bateriei care nu mai este supusa la schimbari extreme de temperatura. Exista mai multe tipuri de conectori de incarcare, atat AC cat si DC, dar in Europa cei mai folositi sunt Typ2 pentru AC si CCS pentru DC si cele mai multe masini sunt lansate cu acesti conectori. Chiar si masini din alte piete sunt lanstate in Europa cu acesti conectori. Hyundai, care vine dintr-o piata unde predomina CHAdeMO (standard de incarcare DC) se vinde cu CCS si Model 3, care are un conector exclusiv Tesla in SUA, se vinde cu conector CCS in Europa. Nu stiu ce altceva sa mai scriu dar daca am omis ceva sau credeti ca ar trebui sa exemplific ceva mai amanuntit, spuneti-mi!4 points
-
Putin dupa aniversarea de 6 ani de cand am masina asta, se fac si 100.000 de km impreuna. Nu-mi vine sa cred cum trece timpul... insa abia ii astept pe urmatorii 6 ani si poate chiar mai multi km parcursi. Cea mai veche poza cu kilometrajul masinii e pe la 255xxx, dar am luat-o la 252xxx. Acum am 352xxx. Planuri sunt cel putin la fel de multe ca in prima postare, si probabil vor fi mereu4 points
-
Familia a mai crescut cu un membru. Cel mai mare. Minorul e leonul, adolescentul e ateca si a venit momentul sa inlocuim caddy. Asa ca a venit adultul. Initial am luat in calcul caddy maxi. Dar in conditiile avute nu am gasit. Asa ca noul membru al familiei este vw t6 caravelle 2.0tdi dsg 2015 varianta long. Pun cateva poze si revin cu detalii despre masina. Pentru ca arata de nota 10 dar mai sunt diverse defecte de remediat. Webasto are 2 erori si nu functioneaza Senzorii de parcare spate pornesc dar intra in eroare si trebuie remediata problema. Dupa cateva zile in oras am simtit nevoia si de senzori pe fata. Dac i-as avea s-ar mai reduce din dezavantajul faptului ca e lunga si greu de parcat. Mai e si o eroare pe cutia dsg care trebuie vazut ce e cu ea. ( cu toate ca schimba impecabil) Am dq381 pe ateca care are sub 10.000km si vreau sa zic ca dq500 pare la prima vedere mult peste cu toate ca are ceva km in spate.3 points
-
3 points
-
2 points
-
Fair enough! Am vorbit atat despre incarcare dar nu am povestit cum si unde se face. In primul rand sa vorbim despre cel mai bun prieten al unui posesor de masina electrica, aplicatia PlugShare Adica o aplicatie care arata unde sunt punctele de incarcare, de ce tip sunt - AC / DC, ce conectori au - Typ1/2, CCS/CHAdeMO si, mai ales, un loc unde poti da Check In la pompa si poti seta si timpul pe care il vei petrece acolo, inclusiv daca mai e cineva in asteptare dupa masina care acum incarca, si in acest fel poti sa-ti dai seama catre ce punct de incarcare poti sa te indrepti si cand. Din pacate nu toata lumea face acest lucru si te poti indrepta catre o statie care credeai ca e libera doar ca sa descoperi ca e cineva acolo dar na... asa e la noi. Din cate se vede, si contrar parerii generale, Bucurestiul nu sta rau la puncte de incarcare, chiar daca unele zone sunt mai bine acoperite decat altele, si o masina electrica, chiar una cu range mic (ca a mea), este viabila in Bucuresti si pentru cei care nu dispun de acces la o priza acasa sau/si la birou (ca mine). In harta de mai sus sunt trecute cu verde punctele de incarcare AC Typ2, majoritatea de 22kWh, si cu portocaliu punctele de incarcare rapida, DC, CCS sau CHAdeMO. Dar, cum incarcam? La cele mai multe puncte de incarcare avem nevoie de un card RFID pentru a porni incarcarea sau de o aplicatie. Sunt mai multe pe piata, de exemplu Plug Surfing sau PolyFazer, si trecute destul de clar pe statie instructiunile de download, inregistrare si activare a statiei / pornirea incarcarii. Cele mai multe puncte de incarcare sunt ale celor de la Renovatio si sunt contra cost dupa cum urmeaza Firma nu are voie, din motive legale(ar avea dar legal e mai complicat pentru ei sa faca asta), sa factureze kWh asa ca "vinde" unitati, fiecare unitate insemnand 1 kWh. Pentru punctele de incarcare montate in incinta magazinelor Kaufland, cei de la magazin au hotarat sa suporte ei costurile incarcarilor asa ca incarcarea acolo este gratuita. Insa, pentru a beneficia de aceasta gratuitate, avem nevoie de un card emis de catre cei de la Kaufland, card care se poate obtine de la biroul de informatii al magazinelor Kaufland care au puncte de incarcare. Acest card se poate folosi si in restul retelei Kaufland dupa activarea si inregistrarea lui pe site-ul celor de la Renovatio dar incarcarea la alte puncte decat cele din incinta magazinelor Kaufland se va plati. Cei de la Renovatio au decis sa nu mai trimita facturi daca/pana suma lor nu depaseste 50 de lei asa ca nu va speriati daca nu primiti una dupa o incarcare, eu am primit ultima factura vara trecuta, parca... Alte puncte de incarcare, gratuite, sunt montate in: - unele benzinarii Mol - trebuie sa cereti cardul necesar pornirii incarcarii de la casa - unele benzinarii Rompetrol - nu e nevoie de card - unele mall-uri - la Plaza Romania sunt 2 statii AC ale celor de la Renovatio si sunt contra cost. La Promenada este si o statie de incarcare rapida, tot de la Renovatio (asta inseamna ca se activeaza cu cardul de la ei), care, de vreun an, este si ea contra cost etc. - PBN - atat AC cat si statie de incarcare rapida, DC, ambele de la Renovatio dar gratuite - Avia Pantelimon - la fel, AC/DC si gratuita, nu necesita card. - Ikea, atat Baneasa cat si Pallady, are cateva statii AC de 22kWh si trebuie cerut cardul la informatii/case/oricarui angajat si vor trimite pe cineva - diverse alte firme / cladiri de birouri LE: Foarte important! In timpul incarcarii cablurile sunt blocate pentru a nu putea fi scoase din greseala sau intentionat. Incarcarile pot fi oprite si din masina si din statie dar atunci cand se opreste incarcarea din masina se deblocheaza cablul doar la capatul din masina. Daca incarcati la o statie care are cablul atasat (toate statiile de incarcare rapida il au atasat fiind de putere mare) nu este nicio problema, puneti cablul la loc si plecati. Dar cand incarcati AC cu cablul propriu al masinii nu puteti ruga pe cineva sa va porneasca incarcarea cu cardul si sa plece pentru ca o sa aveti nevoie de acelasi card sa puteti debloca si capatul din statie al cablului, altfel n-o sa-l puteti scoate din statie. (chestia asta nu e valabila chiar peste tot, de exemplu la Ikea am avut nevoie de card pentru pornirea incarcarii dar nu si pentru a scoate cablul la final, dar trebuie sa tinem cont de ea ca regula generala). Lista poate continua dar este foarte lunga si tot PlugShare ajuta cel mai mult pentru ca acolo sunt trecute toate detaliile necesare - a cui e statia, puterea ei, cat costa etc. dupa cum se poate vedea Apoi, daca am aflat unde incarcam, sa vedem si cand incarcam. Ideal, ca sa nu avem impresia ca suntem blocati intr-o masina 30 de minute la 35 de grade, ar fi sa incarcam in timp ce facem altceva. Intr-o lume perfecta lasam masina la incarcat acasa, peste noapte, sau cat stam la birou. Dar nu avem toti posibilitatea asta asa ca trebuie sa cautam alte momente. De exemplu: Ai de facut cumparaturi?! Te duci la Kaufland, lasi masina la incarcat si cat te invarti prin magazin sa iei cele necesare masina te asteapta cu bateria plina. Te duci pana la mall si faci niste cumparaturi?! Poti sa o lasi la incarcat si recuperezi, macar, cat te-a "costat" drumul pana acolo (in kWh, nu lei, evident) daca nu o iei cu bateria plina. Ai de dat niste mail-uri / rezolvat ceva pe laptop/tableta?! Poti sa faci asta de acasa sau poti sa mergi 10 minute pana la un Rompetrol/Mol, bei o cafea acolo, iti rezolvi treaba la terasa/in interior la aer conditionat si pleci de acolo cu bateria plina. Vrei sa te vezi cu cineva?! Gasesti o terasa undeva langa un punct de incarcat si pleci de acolo cu bateria plina / mai plina decat ai ajuns. Trebuie sa pleci de acasa cateva ore la prieteni / familie /distractie?! Lasi masina la incarcat undeva in drum si o iei plina cand te intorci. Asta functioneaza si mai bine cu 2 masini/soferi. Si, cateodata, este bine si sa te duci la un punct de incarcare si sa stai acolo 30 de minute ascultand muzica / frecand telefonul / vorbind la telefon si ignorand lumea exterioara. Cat timp masina se incarca poti pune contactul, porni caldura / AC asa ca poti astepta in masina la orice temperatura exterioara. Daca invatam sa integram incarcarile in rutina saptamanala/zilnica (in functie de cat mergem cu masina) nu o sa mai para frustrant ca trebuie sa astepti 30 de minute ca sa parcurgi 100 km fara sa platesti si fara sa poluezi; lucru care, in sine, merita din plin cele 30 de minute de asteptare. Si ca tot am vorbit de minute de asteptare, sa vedem si cat ar trebui sa asteptam. La masina mea, la temperaturi intre 10-25 de grade, daca ajung cu bateria la 20-30% la un punct de incarcare rapid, dureaza cam 10-15 minute sa ajunga la 70-80%, ceea ce asigura 100km range. Daca nu plec la un drum lung, si deci nu am nevoie de ceilalti 20-30km range, nu are sens sa astept celelalte 10-15 minute cat ar mai dura ca bateria sa ajunga la 100%, pentru ca puterea incarcarii scade dupa 70-80% pentru a proteja bateria. Plus ca, la fel ca la un telefon, e si mai "sanatos" pentru baterie ca incarcarea sa nu se faca pana la 100% daca nu e nevoie si, in felul asta, durata de viata a bateriei creste. Acum, cu cat bateria masinii e mai mare cu atat incarcarea va dura mai mult. Dar asta inseamna si range mai mare ceea ce teoretic e bine. Ideea e ca, daca luam in calcul o masina cu 400km range si una cu 150km range, per total pentru acelasi range(400km de ex), tot atat timp (aproximativ) vor petrece la incarcat chiar daca una tot odata si cealalta impartit in 2-3 incarcari. Diferenta e data de cat puteti merge cu o singura incarcare si daca nu aveti nevoie sa mergeti 400km cu o singura incarcare, e mai ok o masina cu o baterie mai mica, chiar daca range mai mic, care va costa mai putin si va si petrece mai putin la punctul de incarcare. E mai simplu sa gasesti in 4 zile diferite cate 20-30 de minute sa incarci decat e sa gasesti 2 ore intr-o zi pentru incarcare. Asa ca ganditi-va bine ce aveti nevoie de la masina, cat aveti de gand sa mergeti cu ea si unde inainte sa va hotarati sa cumparati o masina sau alta. Personal nu as cauta chiar masina cu cel mai mare range, implicit si cea mai mare baterie si cel mai mare pret, si as ramane la o masina "medie" de vreo 300-350km reali, range care imi permite sa ating lejer "punctele de interes turistic", mare/munte, si sa incarc cat stau sa mananc ceva acolo inainte de a pleca inapoi. Lucru demonstrat de recentul test/tur al tarii facut in Romania. Asta chiar daca nu as putea / nu m-as risca sa plec cu masina la greci sau ceva de genul. Exista solutii si pentru cazul asta... inchiriat, facut schimb de masini cu un prieten, plecat cu avionul etc. Cam atat, cred... Iarasi, daca mai aveti alte intrebari, nu ezitati! O sa incerc sa raspund cat de bine pot2 points
-
Aproape 16.000km. Cum in ultima perioada de cand a aparut pe lume surioara electrica si albastrica numai ma duce la serviciu acesta a devenit masina de varii drumuri, weekend si de concedii. Ultima escapada a insumat cam 1500km in total si a fost un circuit prin Romania (2 adulti + 1 copil + bagaje evident). Mai exact zona maramureseana. Ca tabara de baza am ales V. Prahovei de unde am pornit si revenit dupa clasicul drum Buc - V. Prahovei tot periplu insumand cam 1200km. Traseul pe zile: - Ziua 1: V. Prahovei – Brasov – Sf. Gheorghe – M. Ciuc - Gheorghieni – Cheile Bicazului – Bicaz – Vatra Dornei – Pasul Prislop – Statiunea Borsa (DN 1 – DN 11 – DN12 – DN 12C – DN 15 – DN 17B – DN 17 – DN 18) - Ziua 2: Borsa – Sacel – Dragomiresti – Viseul de Sus (DN 18 – DN 17C – DJ 186 – DJ 188 - DN 18) - Ziua 3: Pauza - Ziua 4: Viseul de Sus – Barsana – Ocna Sugatag – Desesti – Vadul Izei – Valea Stejarului ( DN 18 – DJ 188 – Dj 186 – DJ 185 – DJ 186B – DJ 185 – DJ 109F – DJ 185 – DN 18 – DJ 186A) - Ziua 5 : Valea Stejarului – Sighetul Marmatiei – Sapanta – retur (DJ 186A - DN19 - DJ 186A) - Ziua 6: Valea Stejarului – Pasul Gutai – Baia Mare (DN 18) - Ziua 7: Baia Mare – Dej – Reghin – Tg. Mures – Sighisoara – Brasov – Valea Prahovei (DN 18B – E58 – DN 1C – DJ 109C – DN 16 – DN 15E – E60 – DN 13/E 60 – DN 1) Drumurile patriei s-au prezentat in purul stil romanesc cu DN-uri praf, DJ-uri exceptionale peste multe DN-uri si invers. Ce am vazut/vizitat: Lacul Rosu, Cheile Bicazului, Barajul Bicaz, Cascada Cailor, Moara lui Danila Mecles (Sacel), Muzeul Tarancii Romane (Dragomiresti), Mocanita (Viseul de Sus), Manastirea Barsana, Biserica de lemn Cuvioasa Paraschiva (Desesti), Cimitirul Vesel, Manastirea Peri-Sapanta, Memorialul Victimelor Comunismului si al Rezistentei, Muzeul Satului Maramuresean, Turnul lui Stefan. Am vrut sa mai vedem gradina zoologica din Baia Mare dar din pacate aceasta nu mai exista chiar daca pe harta se regaseste ca punct de interes. Am inteles de la un localnic ca terenul a fost retrocedat si pa pa gradina. Unde am stat: pensiunea Anca (statiunea Borsa), Magnolia Resort (Viseul de Sus) – locatie si cazare in spirit maramuresean dar drumul pana la locatie varza/pilaf/muci, pensiunea Ioana (Valea Stejarului), La Fontana (Baia Mare). Locatiile au fost alese pentru ca primeau vouchere de vacanta direct exceptand Magnolia Resort unde rezervarile le-am facut prin directbooking. Pro: peisajele (avand in vedere ca nu am mers nu numai pe DN), locatiile de cazare, locurile vizitate Minus: mancarea din locatiile de cazare unde ne asteptam sa fie mai autentica si nu produse de prin Penny sau piureu cu ceafa. Drept urmare am renuntat unde am putut la a manca in locul de cazare (daca nu era inclus in pret) si ne-am indreptat catre restaurante (Sighet si Baia Mare), ospitalitatea care pe alocuri a lasat de dorit de parca nu venisem „pe bani”. Mult mai ok a fost anul trecut in zona Sibiului din punctul acesta de vedere. La capitolul peripetii - in prima zi am prins niste potoape de ploaie cand inconjuram lacul Bicaz o minunatie. Cu aluviuni, piatra si vizibilitate spre 0. Dar am supraviatuit - piciul a facut febra intr-o seara la ora 21 dand semne si de o posibila otita (se vaita de ureche) drept urmare am fost nevoiti sa constatam ca nu exista farmacie deschisa mai tarziu de ora 20 iar singura care ar fi fost deschisa pana la ora 24 se afla doar in Sighet la 60km distanta (noi fiind in Viseul de Sus). Noroc ca am mai aut niste Panadol/Nurofen la noi si ca Viseul de Sus are spital si camera de garda (arata nasol grav camera de garda dar spitatul este in reabilitare) unde am gasit niste oamnei foarte ok carora le-am explicat ce s-a intamplat si mi-au mai dat niste medicamente pentru pici cae sa ne faca sa trecem noaptea. Despre albastrica ce sa zic.....s-a comportat impecabil desi am mai luat pietre prin scut, praguri, gropi etc (sa vedem ce-o fi cand o s-o bag si pe elevator). Am avu parte si de consumuri pot spune exceptionale pentru o benzinara 5.3% pe traseul din prima zi (460km), 5.0% - 5.7% in altele, 5.6% pe drumul de intoarcere (410km) mers mereu cu AC on. Cu aceasta ocazie am reusit un nou record pentru mine si anume 816km cu un plin (50l) cu range ramas de 20km. In aceasta excursie am folosit 2 plinuri cu benzina CO 95 de la OMV (5.6% si 5.8% consum in total) Si cateva instantanee de vacanta2 points
-
Salut Incepand de astazi sunt fericitul posesor al unui Seat Ateca Style , motorizarea din descriere, cu cateva optionale si anume: -Anvelope all season 17 -215/55/R17 -Pachet Comfort Drive-Oglinda retrovizoare interioara cu reglaj automat antiorbire,Faruri cu functie Coming Home si Leave Home-Senzor de lumina si ploaie -culoare Samoa Orange Pe langa toate acestea am montat in service, inainte de livrare scaune incalzite si urmeaza activare Full Link Povestea este urmatoarea: -am vrut initial un Seat Arona, Style, cu ceva optionale si DSG7 , care iesea undeva la 19.000 de euro cu TVA dar dupa 2 saptamani de la plata avansului am primit telefon de la dealer ca se intarzie livrarea cu 5 luni , lucru cu care nu am fost de acord si am cerut ori o alta oferta foarte buna ori banii inapoi...asa am ajuns la Ateca -Seat Ateca , timp de livrare 1 luna, discount PJ 3900 E si bonus Porsche Bank 1190 E deoarece am cumparat 70% cash si 30 % imprumut -pret de vanzare 17237.6 Fara TVA = 20512.85 pret cu TVA Azi am luat-o de la Brasov, DN1, Ploiesti, am facut o tura pana la Valenii de Munte-Dealu verde-Slanic-Ploiesti si sunt foarte incantat de masina. Pun doar o poza facuta la sfarsitul escapadei si o sa revin de maine cu detalii1 point
-
1 point
-
Desfaci șurubul astfel încât să picure cât de cât și așteaptă până când scoți cantitatea dorită, simplu și fără costuri adiționale (pompă) etc... Spor ✌?1 point
-
1 point
-
Cum poate cineva sa lucreze cu asa ceva? Date autobuz tren rulare?? Releu clema? M-a spart... Maxim... Usuc-o bine, calculatoare, mufe etc, șterge erorile și vezi ce mai rămâne...1 point
-
Cred ca e la fel si pentru Kodi: ”O3 FL cu oglinzi pliabile electric: pentru deplierea oglinzilor doar la pornirea motorului am testat cu succes prin OBDeleven: “Go to Module 09 Electronic control unit: Enter Spiegelverstellung adaption: If you want them to be opened when the IGN is started, instead of when opening the control / door In Signalisierung_Spiegelanklappung, set value "Not Activated" <<<<----- THIS IS WHAT I NEEDED (it was already set to Activated) Code 31347 Read more: http://forum.obdeleven.com/thread/1471/unfold-mirrors-on-ignition#ixzz5rsmkAoYs” “1 point
-
Clar nu. Diamond cut sunt cele mai sensibile. Sa le folosesti iarna in gheata/pamant inghetat inseamna sa-ti bati joc de ele.1 point
-
Diamond cut cu negru nu este cam pretentios pentru iarna, zapada, sare..?1 point
-
0w20 parca este la 508 din ce stiu eu. In rest faceam referire la lista aia interminabila de uleiuri agreate pe 504/507 fara a lua in calcul vascozitatea.Dar e bine ca pan la urma m-am facut inteles1 point
-
1 point
-
Revin si eu cu niste impresii din Sarti, Halkidiki. Am pornit la 7 seara din Rasnov, pe la 11 jumate ajuns in vama la Giurgiu....haos total acolo. 2 puncte te trecere pt masini, 2 pt autobuze. Problema este ca coada se termina imediat ce faci dreapta de pe pod si nu am mai apucat sa vad care coada e pt masini si care nu. Toata lumea claxona ca nebunu si se inainta foarte greu. Autobuzele se urcau pe tine, treceau la mm de masina ghidati find de soferii de "rezerva". De 4 ani de cand mergem in Grecia niciodata nu a fost asa aglomerata vama si mai mereu ajungeam la aceeasi ora(aproape de miezul noptii). Dupa vreo 40 de minute agonizante am trecut vama si cum aveam vigneta online...am mers snur pana in Halkidiki pe ruta Sofia-Kulata(vama la greci 1 minut) cu opririle de rigoare pt toaleta si alimentare. Se pare ca multi romani inca nu stiu ca exista varianta online pt Buvigneta, era coada mare in sensul giratoriu din Ruse la ghiseuri. De aici am luat si a fost ok: https://web.bgtoll.bg/ In alta ordine de idei, bulgarii au miscat la autostrazi, mai ramane portinuea defileului Struma de terminat(34 de km) asta insemna ca de la Botevgrad pana in Halkidiki mergem numai pe autostrada. . Mergand noaptea am evitat caldura mare si politia, nu am vazut nici un echipaj pe drum. Inainte de Salonic au mai construit grecii un Toll Post, inca nu e functional, dar estimez ca in viitorul apropiat ii vor da drumul. Sarti parea mai aglomerata ca in anii trecuti cu 70% masini de Serbia(se vede ca au terminat autostrada la ei). In rest daca stii unde sa te duci(Klimataria Beach sau Kalamitsi au fost favoritele noastre) nu e niciodata aglomerat. Saptamana a trecut repede, pornit joi seara din Sarti la 17:00, ajuns in Rasnov la 6:30 dimineata, de data asta nu am mai prins coada la nici una din vami. All in all, se simte si pe mine ca a mai trecut un an, parca am ajuns mai obosit in Sarti decat in anii precedenti(aceeasi masina, acelasi stil de condus), dar pt tara noastra de suflet merita sacrificiul :).1 point
-
1 point
-
1 point
-
Astazi s'a facut revizia anuala de ulei ( castrol 5w40 td ) si filtre ( mann ) la 142955 km si alte tziganii cum ar spune unii.1 point
-
De aseara, golful nu mai zace singur in parcare ; unde's doi puterea creste1 point
-
1 point
-
1j0959481a Treapta I 87- 97 gr.C Treapta a-II-a 97-102 gr.C Dupa postul 30 ,cu AC oprit declanseaza la 92 gr.C iar cu AC pornit la 91gr.C. Care este explicatia.De ce nu declanseaza la 87.gr.?1 point
-
Rezultat: masina functioneaza normal, in parametrii, nu sunt defecte. Zdruncinatul la pornire este prezent la toate si se intampla asta din cauza celor 3 cilindri care prezinta un dezechilibru major fata de motoarele in 4 cilindri, ca sanu mai vorbim de cele in 6...Am testat cu ei si alt T-Roc 1.0 TSI si Octavia 3 1.0 TSI, toate fac la fel, cu observatia ca Octavia este mult mai bine antifonata si zgomotele nu deranjeaza.0 points
-
Ardere mai buna, consum mai mic, combustibil mai bun cu ardere mai buna = depozite.de carbon mai puține pe supape. Pe lângă asta o sa vezi iarna diferența reală intre 95 și 99/100.-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00