Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 02.07.2019 în toate secţiunile

  1. O sa scriu acest post ca un punct de plecare pentru cei care nu stiu prea multe despre masinile electrice si cauta informatii despre ele. Asadar, ce este o masina electrica? O masina electrica este o masina normala care are in locul unui motor termic unul electric. Energia necesara functionarii acestui motor electric este luata din diverse surse, pentru simplitate ne vom referi doar la cele echipate cu baterii si vom ignora masinile cu pila de combustie (hidrogen) si altele. Transmisia este asigurata de catre o cutie cu o singura viteza, nu pentru ca nu se pot monta cutii cu mai multe viteze, ci pentru ca nu prea are rost. Avantajele motorului electric sunt cuplul instant, disponibil inca de la start, si silentiozitatea. Teoretic aici ar trebui sa intre si fiabilitatea si costul mic de exploatare dar cred ca suntem inca prea la inceput ca sa ne putem pronunta exact asa ca o sa le omit. Dezavantajele motorului nu prea exista dar masinile electrice au, si tin mai mult de baterie decat de motor, si anume range-ul si timpul de incarcare. Range-ul se calculeaza cam ca la o masina termica, motorul consuma X/100Km si rezervorul, bateria in acest caz, poate tine Y. Cate X intra in Y inseamna cate sute de km putem merge cu masina, la fel ca la o masina termica, diferenta este ca nu vorbim despre litri/100Km ci de kiloWatts ora (kWh)/100Km. Range-ul, la fel ca la o masina termica, nu este un numar fix ci variaza in functie de consum si consumul, iarasi la fel ca la o masina termica, poate varia in functie de stil de condus, trafic, recuperari, temperatura, folosirea AC-ului si altele. Spre deosebire de o masina termica, sau similar unor masini mild-hibrid, masina electrica poate recupera energie atunci cand decelereaza, sau cand coboara niste pante, si aceasta energie poate incarca bateria. Acest lucru poate duce la situatii oarecum stupide cand, plecand din varful muntelui intr-o continua coborare cu o viteza constanta, masina sa incarce in loc sa consume: Mai toate discutiile despre masinile electrice ajung mereu in acelasi punct, anume range si timp de incarcare, asa ca o sa ne axam pe acestea. Range-ul este simplu, cu o baterie cat mai mare si un consum cat mai mic obtii un range mai mare. Deja avem masini pe piata, si urmeaza sa se lanseze mai multe, cu 400-500 km range pe piata, cam cat obtin eu de la masina termica (benzina), asa ca acesta incepe sa nu mai devina o problema ci incepe sa conteze si mai mult timpul de incarcare. Incarcarea bateriei unei masini electrice se poate face in mai multe moduri. Bine, practic e unul singur, se baga in priza dar hai sa vedem cat de mult conteaza de care priza Exista prize AC (curent alternativ) si DC (curent continuu) si masina are un charger integrat pentru ambele. Ca sa putem obtine un timp de incarcare trebuie sa luam in calcul cea mai mica valoare care exista dintre toate acestea. Adica: 1. AC. Masina se poate incarca la priza normala (230V) folosind un adaptor: Problema este ca timpul de incarcare este destul de lung. Avand in vedere ca se pot obtine vreo 2,2-2,3 kWh din priza casnica, asta inseamna 2,2-2,3 kilowatts in fiecare ora, trebuie sa impartim capacitatea bateriei la acesti 2,3kWh si astfel obtinem timpul de incarcare, in ore, al bateriei. La o baterie de 50kWh, de ex, dureaza cam 24 de ore o incarcare full la priza casnica. Din fericirea acesta nu este singurul mode de incarcare al bateriei, mai avem si posibilitatea de incarcare la o statie AC. Aceste statii sunt de diferite puteri: 7-11-22-43 kWh, adica pot livra 7-11-22-43 kilowatts in fiecare ora. Teoretic ar trebui sa fie la fel, impartim capacitatea bateriei la puterea statiei si obtinem timpul de incarcare. Daaaar nu e atat de simplu! Mai intai trebuie sa vedem cu cat poate incarca masina de la aceste statii si acest lucru difera de la model la model. e-Up!-ul meu poate incarca maxim 3,6kWh pe conectorul Typ2 al unei statii AC. Zoe poate incarca pana la 50kWh dar nu are incarcare DC (modelul viitor va avea). Asa ca timpul de incarcare este dat de cea mai mica valoare disponibila, cea a charger-ului masinii, cu toate ca statia poate livra mult mai mult de atat. Unele masini incarca mai mult/repede, altele mai incet, aveti grija ce cumparati! Apoi, pentru cei grabiti, exista varianta incarcarii rapide la statii DC. Si aici se aplica regula cea mai mica valoare da timpul de incarcare. e-Up!-ul meu poate incarca cu 50kWh la statii DC, ceea ce inseamna ca incarca bateria de 18kWh in vreo 20 de minute, dar exista si unele statii de 20kWh asa ca acolo sunt limitat de puterea statiei. In acelasi timp, noul ID 3, si nu numai el, cica poate incarca cu 125kWh dar la o statie de 50kWh va incarca doar cu 50kWh. Incarcarea rapida nu este constanta, insa, si pe la 75-80% din incarcare va limita puterea pentru a nu stresa foarte tare bateria si a-i prelungi durata de viata. Aceleasi limitari sunt si la temperaturi extreme, atat frig cat si cald, cand masina va limita puterea de incarcare pentru a proteja bateria. Din aceasta cauza timpul de incarcare va creste atat la temperaturi sub 0 grade cat si la temperaturi de peste 30 de grade Celsius. Unele masini, mai scumpe, au o funtie de pre-incalzire a bateriei care a permite o incarcare mai rapida iarna. Altele au si un sistem de management termic al bateriei care previne incalzirea/racirea extrema a acesteia si, astfel, ajuta atat timpul de incarcare cat si durata de viata a bateriei care nu mai este supusa la schimbari extreme de temperatura. Exista mai multe tipuri de conectori de incarcare, atat AC cat si DC, dar in Europa cei mai folositi sunt Typ2 pentru AC si CCS pentru DC si cele mai multe masini sunt lansate cu acesti conectori. Chiar si masini din alte piete sunt lanstate in Europa cu acesti conectori. Hyundai, care vine dintr-o piata unde predomina CHAdeMO (standard de incarcare DC) se vinde cu CCS si Model 3, care are un conector exclusiv Tesla in SUA, se vinde cu conector CCS in Europa. Nu stiu ce altceva sa mai scriu dar daca am omis ceva sau credeti ca ar trebui sa exemplific ceva mai amanuntit, spuneti-mi!
    10 points
  2. Sa inceapa nebunia. Inlocuire instalatii electrice realizate pana acuma, cu cele oem de pe donatoare. Se va monta toate piesele exact ca din fabrica, surub cu surub. Plus cateva upgrade-uri.
    4 points
  3. Weekend-ul asta am lucrat ceva la masina si acum am gasit ceva timp liber sa postez si pe forum. Insonorizare usi cu STP Black Gold si burete STP Gold Accent 6. Pe langa asta, am montat si kit-ul de fixare pentru cadrul motor de la CTSTURBO .Am schimbat bucsele mari de la bratele fata cu unele pline de TTRS si bieletele antiruliu. Happy car, happy owner!
    3 points
  4. 2 points
  5. Da, e sigur automat 4x4,evacuare dubla, etc... M-am uitat dedesupt fiindca carenajele vreau sa ii dau la un prieten si bineinteles ma tenteaza sa vad daca pot pune evacuarea dubla la mine pe masina daca schimb rezervorul . De saptamana viitoare incet sa schimb instalatiile si am sa fac filmulete cu ceea ce voi realiza si cum. Bineinteles, astept orice critica constructiva.
    1 point
  6. Am revenit pentru cei care au acelasi model de golf 5 plus cu al meu. A scazut consumul la normal si nu mai sunt probleme, dupa ce am inlocuit firele defecte din usi dar marea problema a fost la usa din spate dreapta modulul inchidere geamuri electrice. Acela ramanea constant cu un consum de 700mA pe el si termina bateria. Acum consumul este in jur de 0.03mA cu usile inchise.
    1 point
  7. Ieri mi'am facut timp si am instalat Viofo A119'le. Cumparasem si un modul de alimentare din panoul de sigurante, insa am folosit o siguranta alimentata doar cat e contactul pus/ motorul pornit, in general oricum masina e parcata cu fata spre perete/ curte, deci nu ma ajuta prea mult modul parcare (plus ca trebuie activat de fiecare data cand lasi masina, e peste mana) Ca impresii, pe timp de zi filmeaza f bine, se vad clar numerele masinilor din jur. Pe timp de noapte calitatea e decenta, insa la 100$ (camera/modul gps + kit alimentare + transport) nici nu ma asteptam la multe, deci sunt multumit, e clar peste B1W (care, luat din tara, e la acelasi pret cu A119 V2 GPS luat de pe banggood)
    1 point
  8. La Xcellence geamurile fata sunt atermice, se simte clar diferenta cu ele lasate jos sau ridicate, deci o folie nu cred ca ar ajuta prea mult decat daca ar fi f inchisa. Eu luam in considerare montajul pe parbriz, pe interior, dar cred ca stau linistit (nu ar fi legala, in primul rand)
    1 point
  9. Ai HB4. H11 e la proiectoarele cu lupă.
    1 point
  10. Uzura ambreiajelor. Nu este grav, stai linistit, pana nu patineaza... Mergea o adaptare. Face mai tare cand este rece, evita sa o mai testezi. De fapt si masinile noi fac asa, nu este neaparat o problema. Ambreiajele dau semn mai tare, atunci cand incep sa scoata zgomote la schimb de treapta. Si din acel moment mai tin mult, depinde si cum conduci sau o ajuti sa schimbe... Poti verifica si suportul de este sub acumulator, si cel antibalans. Cel antibalans poate contribui semnificativ la socuri, celalalt mai mult la vibratii. Doar condu o si atat. ? PS incearca sa o pornesti mai mult in N si nu o angaja imediat.
    1 point
  11. Masina a primit folie pe parbriz, Llumar Air Blue 80, si tot ce pot spune e ca imi pare rau ca nu am pus pana acum. Soarele nu mai arde prin parbriz, iar clima o tin cu 3* mai sus. De afara se vede foarte rar, in functie de unghi si lumina, iar din interior daca nu stii ca e acolo nu iti dai seama. De asemenea am facut si un tratament cu Ozon de la OMW, nu neaparat ca aveam nevoie, dar am zis ca nu strica.
    1 point
  12. Incearca la baietii din Someseni, au si pagina de Facebook (Tapiterie Cluj). Iti las si un numar de telefon (0757 186 019) ca sa-i suni si sa-i intrebi daca vopsesc si volanul, dar eu din cate stiu, ei vopsesc si volane.
    1 point
  13. ai amorsat instalatia dupa demontare/remontare filtru carburant?
    1 point
  14. O escapadă de weekend prin defileul sârbesc al Dunării.Total 1150 km de peisaje magnifice...si un consum de doar 6.00 % ?
    1 point
  15. Doi ani de cand golfanu merge cu 233 de caluti, totul ok si foarte multumit si daca tot a dat norocul peste el sa avem concediu in perioada asta, l-am scos la alergat prin Maramures iar dupa la mare ? Foarte frumos in Maramures, peisaje superbe si drumuri bune, mocanita si drumul cu ea ne-a placut foarte mut, pe langa asta am mai vizitat Cascada Cailor, Manastirea Barsana si Manastirea Prislop, cazarea a fost in Viseu de sus. Inainte sa plecam i-am facut revizia, ulei Liqui Moly si filtre Mann, de cand merge cu stage 2 revizia o fac pana in 9000 km, inainte o faceam pana in 10.000 km.
    1 point
  16. Am reusit, problema era de la Buzzer-ul H22 si aveam si senzorul FSC care imi facea probleme, in pozele atasate demine regasiti zona unde este amplasat Buzzer-ul pentru Fata eu am cautat 2 zile. Demontati plasticul de sub coloana volanului, plasticul de sub modulul de control apoi carcasa cu tot cu modulul de parcare pentru a avea loc si mai sus regasiti Buzzer-ul. Multa bafta, eu m-am chinuit destul de mult pentru al gasi.
    1 point
  17. Nu am mai avut rabdare si am trecut la jantele de vara.
    1 point
  18. Am cam intarziat cu pozele...
    1 point
  19. Salut, Am reusit sa rezolv problema...doar ca e foarte complicat de desfacut. Trebuie desfacuta masca de la aerul conditionat, dupa care se desfac cele doua suruburi ce tin plasticele laterale, apoi spatiul de depozitare de sub aerul conditionat, suportul acela ce tine pielea de la schimbator. Abia atunci am reusit sa ajung la cablul electric si la acel switch. L-am scos, curatat, acum functioneaza perfect. M-am ajutat foarte mult de videoclipurile urmatoare: https://www.youtube.com/watch?v=PtUBOEToFOI https://www.youtube.com/watch?v=ThUtYyuWyo0 Multumesc.
    1 point
  20. Consumuri "civilizate" 6.0 media pe 1800km inclusiv autostrăzile și sub 5 pe "DN-urile" (B-urile) austriece printre lacuri și munți, de îți vine să nu mai pleci de aici, în fiecare zi facem cca 100km
    1 point
  21. Ar cam trebui luata in calcul si viitoarea taxa anuala, mai ales pt masinile euro 2/euro 3. Nu cred ca o sa fie o suma neglijabila gen 100-200ron.
    -1 points
  22. Manca bani dar arata bine. O întreții nu gluma. Îmi place, sa nu schimbi mașina cu ceva mai nou după 2009 că sunt proaste rău. De carton.
    -1 points
  23. Motoarele de 1L sunt o mizerie. Daca folosesti masina ca sa te plimbi de colo-colo prin oras, e ok. Daca vrei ceva mai mult de la el, o sa ramai foarte dezamagit. Sa depasesti un TIR cu el va fi o aventura. Si pe mine a incercat sa ma tromboneasca la reprezentata cu motorul de 1L, pentru ca alea le au pe stoc. Cand am optat pentru cel de 1.5L pe varianta Highline, pana la urma mi-a zis chiar el ca mororul de 1.5 e mult mai smecher, iar varianta de Golf Highline e facuta in Volksburg si in plus vine din start cu suspensie independenta pe fiecare roata.
    -1 points
  24. Eu acu am continental CSC5 dot recent, si pot sa spun ca Uniroyal rainsport3 XL> Continental CSC5 din toate punctele de vedere (pret, performanta uscat/umed, stabilitate si nivel de zgomot). Atentie doar ca sunt foarte moi si pe flanc, si daca nu sunt XL poate sunt prea moi, depinde ce asteptari ai.
    -1 points
  25. @B_o_g_d_a_n daca ai masina grea (1500kg+) o sa le arunci dupa 30.000km max.
    -1 points
  26. Chiar asa de arsa/topita arata o anvelopa cu care s-a mers 100-200m dupa franare? Eu am vazut anvelopa cu care s-a mers 15km pe pana si nu era topita. Esti sigur ca nu ai mers pe pana? Cu ce presiune circuli in anvelope si cand a fost ultima data cand ai verificat presiunea? Daca te uiti la interior la anvelopa de pe sosea, vezi bucati negre de cauciuc topit facut bucatele, ceea ce denota o temperatura imensa de rulaj, care dupa parerea mea de nespecialist nu poate fi obtinuta la mers 200-400m ca distanta pe pana! Daca mergi cu 1.5 bar presiunea in roata sau cu masina incarcata cu viteze mari, se poate incinge anvelopa pe o distanta mare (100km) iar la un moment dat bubuie, cedeaza si se taie exact cum arata la tine, iar daca asta s-a intamplat atunci producatorul nu are nici o vina.
    -1 points
  27. Si daca masina are 500.000km tot e buna oferta?
    -1 points
  28. Masina manifesta acel zgomot in momentul in care ii dai cheie, adica in primele secunde de la rotirea motorului. In acel video motorul mergea deja, deci nu stim daca face sau nu face. In plus trebuie sa stea o vreme, si apoi pornita la rece. Citeste mai multe despre probleme acestei motorizari, la ce sa fi atent, si cel mai important, sa fii realist ca iti va consuma 10-12 in Baia Mare, iar afara 7-8. Ce auzi tu in video de mai sus este zgomotul produs de injectia directa (sunet similar cu o masina de cusut dar metalic) si e prezent pe toate motoarele TSI. Acel sunet se aude tare cu capota ridicata si aproape inexistenta cu ea inchisa, iar in habitaclu nu se aude deloc.
    -1 points
  29. o sa ii zic sa faca si cand porneste motoru. deci in mers se aude ok motoru? Schimbarea intinzatorului respectiv ce implica, ca si manopera si costuri? Sunt constient de consum, nu e problema.
    -1 points
  30. De fapt am vrut sa arat range-ul. De mașina sunt mulțumit și nemulțumit, cum e și normal. Mereu e loc de mai bine, dar cum sunt un om zgârcit nu am de gând să plătesc pt ceva extra.
    -1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!