Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 01.06.2019 în toate secţiunile

  1. M-am decis in sfarsit sa prezint si eu modul in care imi fac curatarea si mentenanta trapei pentru masina mea : Tiguan 5N2 - 2013 - 4motion . Metoda care urmeaza a fi descrisa este inspirata din multe surse video si text dar si asistare personala la o astfel de operatie intr-o reprezentanta oficiala VW din Romania .Este mult imbunatatita fata de ce am vazut ca se aplica prin reprezentanta care nu poate fi descris decat ca "apa de ploaie" , operatie pentru care am fost taxat ~175 ron pentru "Mententanta" care a durat maxim 20 minute timp in care am urmarit "de pe bara" ce se intampla cu masina mea . Operatia care urmeaza sa o descriu poate sa dureze intre 2 si 4 ore, asta depinde de fiecare in parte cat de atent la detalii este si cat de mult se bucura de satisfactia lucrului bine facut. Pentru mine operatia a durat aproximativ 4 ore. Operatia de Mententanta/Curatare Trapa se imparte in 2 mari categorii : 1) Lubrifiere/curatare trapa 2) Curatare si desfundare scurgeri (4 la numar pentru trapa PANORAMICA) In urmatorul post va fi atins doar punctul 1 de mai sus . Avand in vedere ca am facut recent operatia de curatare scurgeri , fara sa documentez spre rusinea mea , aceasta va urma la urmatoarea scadenta a acestei operatii. Warning ! Solutiile , echipamentele si uneltele de mai jos au fost alese personal considerand ca aduc un plus operatiei si usureaza volumul de munca . NU sunt recomandate oficial de producatorul VW . Operatia a fost efectuata de 5 ori pana acest moment in decurs de 1 an , iar micile efecte secundare ale procedurii/solutiilor de mai jos vor fi detaliate corespunzator . Efecte secundare care nu afecteaza mecanic , structural sau operational trapa panoramica ! Prin urmatoarea procedura am constatat ca se rezolva urmatoarele "bube" ale trapei panoramice : - Sacadarea trapei la deschidere si inchidere - Glisarea greoaie a trapei pe sina de culisare - Zgomote ale trapei (troncanit la trecerea prin gropi sau denivelari) - Scartait puternic/moderat la urcarea bordurilor sau in cazuri generale de flexare a caroseriei La mine trapa avea deja 2 luni de la ultima curatare si se prezenta un urmatorul fel : Sa incepem : 1) Pentru aceasta operatie eu folosesc urmatoarele "ingrediente " : La acestea se adauga si un pulverizator standard de gradina si aprox 3 litri de apa : 2) Operatia de curatare o sa devina destul de "messy" asa ca de la inceput , parasolarul trebuie rulat pana la capat si portiunea deschisa a trapei trebuie blocata/protejata cu ceva pentru ca mai mult ca sigur o sa ajunga praf, vaselina , picaturi....etc pe tapiterie in interior . Eu am rezolvat aceasta problema prin decuparea unei bucati de carton care deserveste ca protectie dar si ca "masa de lucru" pe care imi pot depozita ingredientele in timpul operatiei. 3) Se pulverizeaza cu (5)WD40 multifunctional in toate canalele laterale din partea frontala a trapei (cele din imaginea de mai jos) apoi se folosesc pensulele pentru agitarea mizeriri de pe suprafetele pulverizate. Aceasta etapa este una dintre cele mai laborioase care nu se poate estima , este in functie de fiecare trapa cat de murdara/curata este. Aici este nevoie de multa rabdare , nu va grabiti , repetati operatia de pulverizare daca este necesar , recomand ca procesul de pulverizare / agitare sa fie facut de 3 ori . In timpul acestei operatii mai mult ca sigur veti gasi reziduri de mizerie inchegate cu "fosta" vaselina care a fost folosita pentru trapa . Moment in care una din uneltele de la punctele 12->20 va fi la indemana pentru adunarea acesteia. Greu de descris ca si proces , deoarece este de la caz la caz. 4) Dupa ce ati agitat foarte bine zona cu pensula si WD40 se trece la prima etapa de clatire . Se va folosi pulverizatorul de gradina dar nu cu prea multa presiune , se va stropi intreaga portiune frontala a trapei in directia : Din Spate spre Fata . Jetul de apa nu trebuie sa fie orientat catre partea din spate deoarece toata mizeria va calatori in portiunea greu accesibila a trapei: 5) In timpul acestei operatii se testeaza si scurgerile frontale ale trapei daca sunt sau nu infundate . Apa trebuie sa curga pe partea care se face clatirea si foarte important de retinut : TREBUIE SA CURGA APA IN ACELASI RITM IN CARE ESTE TURNATA ! Asa va dati seama ca scurgerea este cu probleme la "vezica" sau este sanatoasa si curata ! Scurgerile sunt pozitionate langa bucsele de la basculele fata stanga/dreapta. Operatiile de la punctul 3 si 4 se repeta pana se considera curata partea frontala a trapei. 6) Se trece la partea din Spate a trapei : 7) Dupa aplicarea solutiei (5)WD40 se repeta operatia de clatire in urmatorul fel : Se introduce (15)Spatula de plastic intre cheder si marginea trapei pentru despartirea unui orificiu prin care se poate pulveriza apa pentru curatare. Operatia se poate face in ambele sensuri in aceasta situatie , mentiune ca trebuie aplicata si la partea din spate a trapei. De asemenea se poate face si cu trapa deschisa daca indemanarea este pe masura. Nu uitati ca aceasta operatie se face pe tot perimetrul partii din spate a trapei. 8.) In timpul acestei clatiri din partea din spate , se verifica si scurgerile spate daca sunt "sanatoase" . Acestea sunt pozitionate exact in spatele rotilor , in spatele carenajelor . Exact ca la cele din fata , fluxul apei care se scurge trebuie sa fie egal cu cel de apa turnata , in caz contrar .....e de rau sau cel putin e "pe vine" raul. Operatia de clatire/curatare se efectueaza pana se considera curata in ochii celui care munceste. 9) Dupa operatia de clatire , se usuca cat de bine se poate toate zona cu lavetele microfibre/servetelele iar apoi se aplica un strat subtire de (6)Vaselina siliconica WD40 pe toata suprafata proaspat curatata . Apoi pentru curatarea canalelor interne se foloseste o carpa cu microfibra curata in urmatorul fel : Se "indeasa" laveta folosind (18)Accesoriul T cu carlig in capat , apoi se foloseste acesta pentru miscarea lavetei dealungul canalului in care este introdusa . Operatia se face din SPATE catre FATA ! Laveta va aduna tot excesul de vaselina siliconica dar si toate rezidurile ramase in urma clatirii. Operatia se repeta de cate ori este necesar pe ambele canale ale trapei si pe ambele parti. Daca este necesar , schimbati microfibra care oricum va fi contaminata cu vaselina veche ramasa. 10) Pentru uscarea suplimentara se foloseste sprayul cu aer comprimat pentru eliminarea apei ramase . Nu se sufla direct in gaurile de scurgere ale trapei , in rest se poate folosi la liber arbitru pentru uscarea sinelor. Ca sa va faceti o idee -> 1 tub ajunge pentru 1 curatare. 11) In procesul de curatare/agitare cu pensula /clatire nu trebuie uitate "balamamele" trapei . Si acestea trebuie curatate si sterse in functie de dexteritatea fiecaruia. Toate operatiile de mai sus se aplica si pentru acestea . Se pot folosi si lavete de microfibra umede pentru aceasta operatie. 12) Daca toate procesele de mai sus se considera implinite de catre utilizator , atunci se poate trece la partea de lubrifiere. Cu mentiunea importanta ca toate zonele trebuie sa fie uscate (fara apa) pentru a incepe acest proces. Aici intervin sculele mentionate mai sus dupa indemana fiecarui utilizator. Eu personal am gasit cel mai convenabil folosirea betisoarelor de urechi si pus si simplu a degetelor cu manusi pentru lubrifiecrea canalelor de curculare a trapei : Sunt 3 puncte de "slide" . Principalul este cel in care este introdus betisorul galben de mai jos , al doilea este in sageata de sus iar al treilea sub sina din sageata de mai sus. Acestea se pot observa destul de usor ca sunt potiuni cu zgarieturi longitudinale specifice miscarolor inainte/inapoi. Aici se aplica (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY , cantitatea aplicata nu trebuie sa fie in exces , suprafata totala trebuie steasa usor cu o laveta microfibra pentru indepartarea vaselinei excesive. Cu rabdare o sa vedeti ca este destul de usor de aplicat. (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY se aplica si pe bratele laterale ale paravantului ,aceasta parte se freaca de trapa la fiecare inchidere si trebuie lubrifiata si curatata corespunzator. Pentru lubrifiere vin utile (17)Accesoriu inelar carlig pentru lubrifiere spatii stramte dar si (19)Betisoare curatare urechi . Fiecare decide in functie de indemanarea propie. 13) Dupa operatia de lubrifiere , se trece la curatarea si tratarea chederelor folosind solutiile de la punctele 9,10,11 in functie de alegerea fiecaruia. In functie de locul in care trebuie aplicata fiecare recipient are rolul lui specific . Chederele trebuie acoperite pe tot perimetrul si absolut toata suprafata cu solutia lor de tratament. Se asteapta cateva minute apoi tot excesul de solutie se va sterge usor cu o laveta cu microfibre . Aceiasi operatie se aplica si la chederul de mijloc care trebuie si el curatat si lubrifiat : 14) Dupa ce se aplica solutia de tratament de chedere se inchide complet trapa . Se foloseste solutia (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY impreuna cu (15)Spatula de plastic in urmatorul mod: Se pune cate putina vaselina pe varful spatulei apoi se introduce spatula intre cheder si marginea trapei pe tot perimetrul acesteia . Spatula nu se forteaza! se apasa usor intre cele doua folosind miscari sus/jos pana cand aceasta operatie devine usor se efectuat si spatula intra usor intre cele doua. Se repeta operatia pe tot perimetrul trapei : Inclusiv in partea din spate : Sa fiti pregatiti cu multa rabdare pentru acest proces ! Mie personal mi-a luat 1 ora din totalul operatiei . In timpul acestor manevre foarte multe impuritati vor iesi la iveala in vaselina ramasa pe varful spatulei. Pregatiti o carpa cu microfibra pentru stergerea varfului spatulei periodic pentru a nu introduce vaselina contaminata in orificiile stramte. 15) Dupa ce terminati intreg perimetrul trapei se sterge tot excesul de vaselina cu servetele uscate sau lavete microfibra iar rezultatul final ar trebui sa arate in urmatorul fel : 16) Se pune trapa pe pozitia "Aerisire" pentru a avea acces la marginea din spate a acesteia. Se foloseste (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY aplicata direct cu degetul pe suprafata de contact a trapei cu chederul transversal de mijloc , dar si pe terminatia de plastic a trapei : Inca odata , excesul de vaselina se sterge cu laveta sau servetelul. 17) Pentru balamamele trapei se foloseste (1)Vaselina pe baza de Litiu cu punct de picurare ridicat +240C am observat ca aceasta tine mai bine decat (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY in aceste locuri , dar nu este exclus ca se poate folosi si (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY . Pentru aplicarea vaselinei pe balamale se folosesc (20)Diverse pensule scolare( marimi 6->10) 18) Se deschide apoi trapa la maxim si se incepe tratarea chederelor pe partea interioara pe tot perimetrul : 19) In interior trebuie curatata si sina parasolarului folosind betisoare de urechi . Se face cu miscari din Spate spre Fata ! Tot un betisor de urechi va fi folosit pentru lubrifierea acestei sine folosind (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY . Asigurativa ca ati reusit sa parcurgeti cu vaselina intreaga suprafata a sinei parasolarului. Cu rabdare ! Nu va grabiti ca sa nu uitam ca acum lucram la "interioare" si nu trebuie sa dam pe "langa" sau sa picure ceva pe jos..... Tot excesul de vaselina se sterge cu o laveta curata . Si cred ca am cam incheiat .......cu rabdare putem sa obtinem ce ne-am propus . La final trapa va arata asa : Iar de functionat , va functiona impecabil: Efectele negative ale procedurii de mai sus ar fi: - Dupa 1 sau 2 zile tot perimetrul exterior al trapoi va trebui sa fie sters cu o laveta microfibra pentru ca va elimina tot excesul de vaselina odata ce caroseria va incepe sa "lucreze" . - Vaselina (8)Vaselina Siliconata LIQUIMOLLY am vazut ca tine destul de bine la praf , in sensul ca nu aduna asa de mult ! dar din pacate mai aduna acei fulgi albi care sunt specifici sezonului actual. La o simpla spalare de masina acestia cad fara probleme. Am reusit totusi in perioada asta de cand am masina sa experimentez ce inseamna trapa deschisa si trapa inchisa ( folosita doar ca moon roof) iar concluzia mea a fost una "socanta" Am stat si 2 luni fara sa deschid trapa iar apoi am folosit si trapa periodic, iar in final am lasat trapa deschisa in parcare acolo unde vremea a permis . Concluzia? Nu este nimic mai daunator trapei decat sa fie lasata deschisa atunci cand este masina parcata , exemplu mai jos: Este incredibil cata mizerie se poate acumula in locurile FIX in care nu te astepti atunci cand trapa este lasata deschisa sau doar rabatata. Nivelul de mizerie cumulat in 2 saptamani aproape ca era echivalent cu cel din primele poze ale acestui post cu adagarea ca in sinele trapei mai gasesti si alte surprize : frunze , bete, rahat de pasare......va imaginati voi. Reziduri care se duc direct spre scurgerile trapei cu prima ocazie. In cele 2 luni in care nu am deschis trapa , nivelul de mizerie era semnificativ mai mic dar totusi era prezent. Pe scurt : NU lasati trapa deschisa atunci cand masina este parcata ! Stiu ca este util dar luati in considerare cele de mai sus apoi decideti singuri daca merita sau nu sa lasati trapa deschisa.
    7 points
  2. @andrei0241: Într-adevăr, schimbând și difuzoarele originale cu unele dedicate, sigur se va îmbunătăși și mai mult audiția în mașină. Considerații finale, dacă vă apucați de așa ceva, singuri ca și mine, pe care ar trebui să le aveți în vedere: Studiați cum se ”deschide” mașina voastră, ce fel de cleme are, șuruburi, etc. Interetul e plin de materiale, dar unele chestii nu le veți găsi și va trebui să improvizați sau să încercați Pentru Tiguan vă vor trebui cleme de plastic pentru uși (chiar dacă le scoateți și le montați cu grijă), cleme de metal în romb (pe care le veți găsi la prinderea pragurilor, stâlpilor, altor elemente prin portbagaj) și cele 4 cleme de la plafon, pe care eu nu am reușit sa le scot întregi. De asamenea, studiați modul în care acestea se scot, astfel veți economisi timp și bani (de exemplu, cea mai de sus clema de la stalpul A se scoate prin rasucirea stalpului la 90 grade și apoi se scoate clema de pe metal; dacă veți trage de ea, ca și de celelalte două, o veți rupe) Ordinea de remontare a fost (sau ar fi trebuit să fie): stâlpii A, plafon (cu tot ce implică susținerea, adică mânere, parasolare, etc), stâlpii B (se montează întâi partea de sus, se prinde în surub provizoriu, apoi se prinde partea de jos de partea de sus, se introduce partea de jos în pragul din față, dupa care se clipsează pe stâlp și în spate, stâlpii C (partea cu geamul mic), pragulul spate, ornament protecție aripă spate (cel pe care stă centura spate) și apoi acoperitorile din portbagaj. Pragul față și ornamentele hayonului pot fi puse înainte (pragul față e recomandat să-l puneți înainte de montarea parții de jos a stâlpului B, pentru un montaj mai facil) Materialele vibroabsorbante si fonoabsorbante se lipesc foarte bine! Folosiți rola și coada unui trafalet mic, pentru a întinde foarte bine materialul, presați-l corespunzător, nu foarte tare, dar este esențial atît pentru a rămâne lipit ulterior, căt mai ales pentru a-și face efectul. Răbdare, timp și loc! Trebuie să aveți răbdare foarte multă. Spre exemplu, stâlpul B din partea șoferului, l-am montat și scos de cinci ori până mi-a ieșit cum trebuie. Când nu vă mai iese ceea ce trebuie să faceți, luați o pauză și faceți altceva. De asemenea vă trebuie timp. Mie mi-a luat 9 zile și între 8 și 10 ore pe zi de muncă la ea. Vă trebuie și un loc unde o puteți lăsa desfăcută, cei de la case sunteți avantajați. Și cred că mai trebuie și o doză sănătoasă de masochism și nebunie! Este foarte greu, foarte multă muncă, foarte multă atenție, răbdare, pot apare lucruri sau cheltuieli neprevăzute. De aceea, manopera pentru asemenea operațiuni este pe măsură. Veți avea momente în care vă vor durea câțiva mușchi pe care nu credeați că îi mai aveti , alte momente în care o să simțiți că nu mai puteți. Materiale folosite: CTK Standard 2mm – 29 folii (50x37cm, aprox. 5.4 mp) STP GB 2mm – 10 folii (75x47cm, aprox. 3.5 mp) Folie buretată 6mm – 9 mp Folie buretată cu folie aluminiu – 1,5 mp STP Anti squeak – 1 rolă (aprox. 2ml) Scule folosite: truse tubulare și chei fixe truse torx șubelnițe drepte de diferite dimensiuni unelte de plastic pentru scos ornamente rolă presare materiale insonorizare măner trafalet mic foarfece, cutter aparat de măsură clește de sertizat, patenți diferiți bandă izoler și bandă pânzată Greutatea adaugată a tuturor materialelor insonorizante este de aproximativ 32kg. Și mai micșorăm și din lista celor ”făcute și de făcut”: Interior: înlocuit RCD310c u RNS 510 - rezolvat montat folie geamuri - rezolvat înlocuit becurile cu led-uri albe la iluminatul interior - rezolvat înlocuit volan cu cel de R-line - rezolvat montat footlights spate - rezolvat schimbat becuri footlights cu leduri albastre - rezolvat înlocuit pedale cu cele de R-line - rezolvat ornamente praguri uși - rezolvat achiziționat covorașe textil vara / covorașe cauciuc iarna - rezolvat achiziționat tavă plastic portbagaj - rezolvat înlocuit interior cu cel de R-line (scaune + fete de usi) - rezolvat montat lumini in portiere - rezolvat montat mânere uși față iluminate - rezolvat montat subwoofer portbagaj - rezolvat efectuat insonorizare interior - rezolvat montat manetă cruise control / tempomat - rezolvat 50% - mai trebuie înlocuită spira Exterior: înlocuit bara spate cu cea de R-line - rezolvat înlocuit bara față cu cea de R-line - rezolvat înlocuite bandouri uși cu cele de R-line - rezolvat înlocuite evazările aripi cu cele de R-line - rezolvat revopsit uși față, spate, aripi față, capotă, tavan, bară față, bară spate - rezolvat achiziționat jante 18" Vancouver OEM vară - rezolvat montat tips-uri Inox - rezolvat montat ornament cromat hayon - rezolvat înlocuit becurile pentru lumini de mers înapoi cu leduri albe - rezolvat montat leduri la număr fără eroare - rezolvat montat camera mers înapoi OEM - rezolvat înlocuit oglindă pasager - rezolvat retrofit faruri xenon - rezolvat 90%, mai trebuie înca o ultimă codare la modulul AFS (pe care l-am cumpărat a 4-a oară) montat stopuri LED - urmează clean look hayon - urmează aplicată folie neagră pe plafon + capace oglinzi + ornamente inox grile - urmează aplicată folie incolora pentru protectie capota, bara fata, faruri - urmează Resoftare: urmează, dar va rămâne pe ultimul loc în această listă și la propriu și la figurat. În încheiere, doresc și pe această cale, să îi mulțumesc soției meie, pentru răbdarea și înțelegerea avută în toată această perioadă. Vă doresc un weekend plăcut tuturor și vă mulțumesc pentru atenție, sfaturi și comentarii.
    6 points
  3. @Muale: după pozitia stalpului, a clemelor si a faptului că plafonul intră deasupra stalpului. Adică dupa ce introduci clipsul în partea de jos, lângă bord, cand ridici stalpul să-l clipsezi te lovești de plafin. ziua 9 - final day Azi m-am luptat cu fiecare clema, clips, surub, etc. Parcă fiecare se impotrivea si trebiia împinsă, trasă sau rugată să intre unde a fost... Si la singura lovitura de pumn, o clema s-a indoit și a rupt si suportul. Poxipol și rabdaresi am rezolvat-o si pe asta. Am sunat să mai cumpăr si ghici ce? Vin maine si se vand doar la pachet de 10 ?. Până la final am gasit încă doua îndoite așa ca maine le voi pune inapoi la inchiderea plafonului. Am montat tot înapoi si am mai aspirat încă o dată mașina și i-am facut o poză, pentru că așa curată nu o să mai fie . Scaunelor din fața le-am mobtat luminile si acum stau mult mai bine, fără bandă adeziva. Nu știu dacă mă credeți, dar nu am rămas cu nici un șurub in plus. Am reușit sa stric clemele de la stalpii B, pe care scrie "Airbag", dar mi-au ramas 4 cleme de plastic, pe care nu îmi aduc aminte de unde le-am scos. Erau in punga cu "portbagaj", dar nu am nici o gaură neocupata... În sfârșit, am pus scaunele si bancheta spate, am pus si polistirenul si polița in portbagaj, am legat si statia si am făcut un drum de probă, fără muzică. Toate denivelarile și zgomotele de pe stradă se aud mai înfundat, mai estompat. Am pornit muzica și joasele sună la superlativ, chiar daca sunt difuzoare de fabrică. Ma gândesc că dacă le voi înlocui cu ceva maicu staif, nuzuca se va auzi și mai bine. Am pornit si subwooferul, care in plus adaugă tonuri mai joase și o vibrație în mașină, dar...e provizoriu. Il voi inlocui in viitor cu ceva care sa intre sub poliță Monentan va ramane însă. Mâine după ce vor veni ultimele cleme, operațiunea va fi 100% gata :).
    5 points
  4. Am reusit sa fac si mentenanta /curatarea trapei iar de data aceasta am si documentat tot . Este a 5-a oara cand o fac de cand masina este la mine . Toata detalierea operatiei este postata in topicul dedicat Trapei din aria Tiguan 5n&5n2 : Iar rezultatul final este acesta:
    4 points
  5. Si de fiecare data cand ti se defecteaza una din masinile din 1900 toamna o sa mergi pe banda de avarie pentru ca e justificat? Ori iti bagi mintile in cap si te supui bunului simt si regurilor din zilele in care traiesti ori simplu, esti exclus . Daca prestezi servicii de remocare si tractare, este de bun simt sa folosesti masini potente care sa faca fata suprasolicitarii. Lasa-ma sa ghicesc, ai tras cu un golf 1 sau golf 2. In America, cand te opreste politia, te cauta in baza de date. Daca figurezi cu multe amenzi, altercatii sau comentarii inutile in trafic, condus sub influenta alcolului, nici nu mai sta la discutie cu tine. Banuiesc ca ai si tu multe altercatii cu politia, asa ca e de inteles.
    2 points
  6. Cu prioritate pe urcare ? ...si kodilocatari fără forme legale ?
    2 points
  7. Lasa multumirile pentru rabdare,fa-i un weekend la munte. Cu ocazia asta simti si tu beneficiile muncii tale pe langa aprecierea sotiei ?
    2 points
  8. Mi s'a intamplat urmatoarea chestie si mi-au dat sanctiune. ------>LAT EDIT- cititi TOT inainte sa scrieti ceva!!<--- Dupa ce am mers ,,la pas'' pe Iuliu Maniu spre centura vreo juma' de ora, tragand platforma, de mi s'a incins motorul la Golf, am ajuns pe varianta de urcat spre autostrada, spre Bucuresti. M'am incadrat, i-am dat talpa, ca sa urc, si brusc a inceput sa licare tare becu' de ulei si sa piuie in bord, tare, a avarie... shit! mi-am zis. Eram deja pe urcare, aproape de varf, am tras pe banda de urgenta, cu avarii puse, si am continuat sa merg, sa scap naibii de pe pasaj. Chiar la baza cand sa fac dreapta sa ies m'a ajuns un passat de politie, al autostrazii, si mi=a facut semn sa opresc. Oricum ma opream, am iesit de pe sosea. A venit, mi-a cerut actele, s'a uitat la TOT- asigurare, itp, seriile de la masina, platforma, lumini, fire, tot tot. Am zis ca am si robineta, daca vrea sa vada. N'a vrut. Pe urma cica... imi da amenda ca am mers pe banda de urgenta. Pai- nu auziti cum piuie masina si licare becu' de ulei?? Am mers cu avariile puse, pana la iesirea din zona! Ce, asta NU E urgenta? Si a inceput dialogul stupid: -daca e defecta de ce mergeti cu ea? -pai NU e defecta, n'a mai facut asa, dar am mers in blocare juma de ora de s'a incins motorul. Ce, daca face pana la roata, nu mai ies cu masina, ca e...defecta? -cand a inceput sa piuie, de ce n'ati oprit? -unde, pe pasaj??sa ziceti p'orma ca.. de ce am oprit pe pasaj?? -de ce n'ati mers pe banda unu? -pai si daca se bloca motorul in mers, pe banda unu, ca n'avea ungere si ramaneam fara frana si directie, avand si remorca, ce iesea? -trebuia sa opriti si sa chemati platforma -pai platforma care vine, ia masina, dar remorca? ce, autoplatformele au carlig?? -nu ne intereseaza, ati circulat fara motiv pe banda de urgenta! -pai banda DE URGENTA nu e pt URGENTA??? probleme, chestii, ca sa poti ajunge la prima parcare? -nu ne intereseaza, faceti contestatie. ..mi-au dat sanctiunea. Deci PENTRU CE, sau CINE e banda de urgenta?? pt cand ti se defecteaza masina? sau ,,pt masinile lor'' ' de interventie?
    1 point
  9. @Doomy felicitari si multumim pentru munca depusa! ? Eu sunt de parere sa-ti deschizi un garaj si sa faci numai aceasta opreatiune, eu unul sunt primul!!! Vin si cu ceva la rece, cu pizza, cu tot ce trebuie! ?
    1 point
  10. peste tot e la fel,banda de urgenta o folosesti pt a stationa,(nu pt a merge),doar cand ai o urgenta,defectiune la masina
    1 point
  11. Mai bine incerci sa o reconditionezi pe cea OE decat sa pui AM si noua. Am avut calvar cu o broasca AM in trecut cu golful meu si pana la urma am revenit la OE si SH
    1 point
  12. 1 point
  13. DAi volumul mai incet cand esti in convorbire.
    1 point
  14. Sunt foarte multe 1.6 cu span identic cu cp4, pompa e diversa dar dauna e identica. Am avut zeci de cerinte dar nici o masina disponibila aici ptr teste
    1 point
  15. Felicitari ptr munca si mai ales ptr rabdare! Eu am inceput cu partea usoara (usile si oala rotii de rezerva) si ma tot cotesc de la a face interiorul. In ceea ce priveste partea de sonorizare, vezi care e punctul slab al sistemului tau, eu am inlocuit boxele, se simte o imbunatatire, dar se pare ca HU'ul e acum "veriga slaba"
    1 point
  16. Cautand informatii am gasit ceva pe briskoda. Dar cred ca e vorba de 4drive. Pentru dq 380 se monteaza pe tractiune fata si dq38q pe integrala daca nu gresesc. Poate s-a mai schimbat ceva. Cu toate ca informatii oficiale nu gasesc.
    1 point
  17. @kpk1 da. 1.5tsi vine cu dq200. Mi se pare un mare minus. Am dorit neaparat cu ambreiaje in ulei si comandasem 1.4 tsi 4drive dar a venit wltp si am primit 1.5tsi 4drive. Oricum in ambele cazuri cutie pe 4drive este dq381. Dar nu mai ai posibilitatea asta. Cel putin momentan nu se mai poate comanda.
    1 point
  18. Ptr cutia buna, alegi 4drive, @Sop de aceea a facut upgrade'ul de la 2wd
    1 point
  19. Am inceput si rezolvarea aerului conditionat. Am facut test pentru pierderi, a iesit negativ. A tinut presiunea fara probleme, ceea ce inseamna probabil ca are pierderi in mers, cand se incalzesc, dilata treburile pe acolo. Asadar, am facut plinul cu freon, ulei si substanta de contrast. Aerul merge foarte bine acum, iar cand voi simti ca nu mai baga la fel de rece voi merge din nou si cu lumina speciala vom vedea pe unde / daca sunt pierderi. De putin timp am observat ca am vreo 2 leduri arse pe al 3 lea stop de frana. Am schimbat cu unul din dezmembrari care acum merge perfect.
    1 point
  20. Am gasit si un mic efect secundar al distantierelor , mai mult pe fata decat pe spate : Oversplash Not a big deal , dar daca erau mai mari clar efectul se amplifica . Asa ca 12 mm sunt la marele fix.
    1 point
  21. Eu personal vad problema colegului Scorpyon pe cat de alambicata si cu atatea semne de intrebare, pe atat de simpla. Pe de-o parte, ai o masina ok, de care esti multumit, inca merge. E mai veche, mai pica una-alta la ea, e normal. Are o varsta. Dar o cunosti de atatia ani. Sustinand intr-unul din posturile tale de mai sus ca si daca iei alta masina, va fi ultima diesel, pe care te gandesti sa o folosesti cativa ani de acuma incolo, la fel de bine mai tragi de asta a ta, si cand iei ceva peste cativa ani, iei direct benzinara si ce o fi atunci sa fie, o fi. Pe de alta parte, mergi mult pe ideea de Passat B7 sau Golf (6 sau 7). E foarte simplu. Vrei spatiu gigantic, iei Passat, vrei spatiu suficient si o masina ceva mai mica pe dinafara, iei Golf. Restul problemelor ti le asumi. Cat timp cauti o masina buna, istoric ok, verificabil, atunci o iei si aia e. Ca peste catva timp pica una, alta, componente mai costisitoare, nu ai de unde stii. Pot aparea probleme grave sau nu. Ai forumul asta bine pus la punct, ai forumuri straineze, este grupul VAG, masini peste tot, piese garla, dezmembrari garla. Cum spunea cineva mai sus, daca numa stai si citesti la forumuri si probleme ce le au unii sau altii, nu mai iei nimic. Nu ai de unde sa stii ca toti cei care apeleaza la forumuri, stiu sa intretina o masina corect, recurg la service la timp etc etc. O masina nu are cum sa fie proasta daca e intretinuta brici. Ca fiecare model vine cu anumite "boli" ale generatiei respective, e partea a doua. Ti le asumi, le rezolvi si aia e. Si inca ceva. Cat timp sustii ca vrei VAG si ca iti place simplitatea, robustetea, felul cum sunt masinile astea, pai nu ai cum sa te uiti la Mazda sau alte marci. Vrei ceva ca iti place, iti asumi tot ce e bun sau rau legat de acel brand, marca, model. Nu cred personal ca o asemenea idee denota fanatism sau prostie. Iti place VW din N motive, pai e clar ca aia o sa iti cumperi si ca a 2 a, a 3 a, a N a masina din viata ta, indiferent cine ce spune. Degeaba sa zicem ca te uiti la Ford in loc de VW si poate iei un Ford ca ai aflat tu ca nu stiu ce componenta mai serioasa e mai robusta fata de un model VW. Intreaba-te peste ceva timp daca te simti ok conducand un Ford ? Sau ar fi doar o masina banala, in comparatie cu un VW, Audi sau mai stiu eu ce, la care chiar daca stii ca pica acea componenta mai serioasa, esti dispus sa o schimbi, dar macar stii ca te urci in fiecare zi intr-o masina in care te simti bine, iti place, ti drag sa grijesti de ea etc etc.
    1 point
  22. Salutare, Revin cu solutia,cel putin care m-a ajutat in cazul meu.La navigatiile aftermarket,exista posibilitatea ca sa existe un fir de reverse.Acesta nu este trigger-ul care sa faca navigatia sa comute pe camera in marsarier si un fir pe care ies 12V curati.Am masurat si testat cu voltmetrul.In marsarier scoate 12V,cand e scoasa din marsarier scoate 0V.Astfel,alimenatrea camerei am conectat-o la firul de reverse si firul de GND.In acest fel scapati si de stabilizatoare de tensiune,de relee si condensatori etc. Verificati daca aveti acest fir.Va scapa de batai de cap.La mine se vede foarte ok fara pureci,dungi si alte artefacte. Multumesc.
    1 point
  23. Si eu am trecut prin intamplarea cu jaluzeaua de la panoramic. Plasa s-a dezlipit de pe lamelele metalice care se infasoara pe rulou (se vede lipiciul portocaliu de pe marginea plasei). Problema este ca acele lamele metalice se indoaie foarte tare si nu se mai pot indrepta, deci plasa nu mai poate fi lipita la loc. Va trebui comandata piesa OEM sau din China (cod piesa: 1K9877307). Va fi nevoie si de o cutiuta cu niste accesorii din plastic. Eu nu am vrut sa risc cu aftermarket-ul din China, care costa ~300 RON. Am comandat piesele originale prin intermediul service-ului la care am facut reparatia si m-au costat 1500RON. Reparatia cu totul a fost ~2400 RON (include bacsis) pt ca au fost 2 zile de manopera si au lucrat 2 oameni. La reprezentanta m-ar fi costat 4200 RON. Lucrarea este laborioasa pt ca trebuie demontat tot plafonul, inclusiv sticla.
    1 point
  24. Vacanta in Zakynthos Șapte nopti in Laganas. Nu prea am putut dormi asa de bine, incat dimineata la 6 orbecaiam prin casa, parca NU aveam stare, pe la un 10 asa zic sa ma duc sa spal masina, sa fac presiunea rotilor si sa o alimetez cu benzina si GPL smd. Fac masina bec, fac presiunea, alimentez GPL si benzina full si cand sa plec din benzinarie, parca motorul NU tragea bine. Zic sa fac o tura pe cheiul dambovitei sa vad ce si cum…nici NU am plecat bine ca hopa pomul de craciun in bord, matorul Check Engine aprins si NU tragea. Ma opresc acasa, iau laptopul si ii fac o diagnoza VCDS unde mi-a aparut “Camshaft position sensor (G40) Implausible signal eroara P0341” Pufff na beleaua, zic….nici bagajele NU le aveam facute si am facut si plinurile la GPL si benzina. Sterg eroarea din diagnoza VCDS si ii dau pe cheiul dambovitei, la dus a fost totul ok, la intoarcere hop iar beleaua de Check Engine in bord, trag pe dreapta, scot laptopul, fac diagnoza si….“Camshaft position sensor (G40) Implausible signal eroara P0341” era acolo, nelipsit. Bun, zic ca trebuie schimbat senzorul de impulsuri arbore cotit obligatoriu, dar unde acum….caut un service, gasesc si comand piesa. Venea in cca 2h…in 2h am facut cred ca 100km in 30m patrati si am fumat 1 pachet de tigari….imi era fica sa NU mai fie si altceva. Vine senzorul, il schimb, am accelatar-o pe loc pana la 6-7000r/m si am simtit ca e ok si sa NU mai plec cu masina in probe, deja era 14:00 si era tarziu. M-am dus acasa, am facut repede bagajul si la orele 15:00 am inceput sa car la masina bagaje. Am plecat pe la 15:30 de acasa pe traseul: Bucuresti - Russe - Plevna - Beotevgrad - Sofia - Dupnita - Serres - Salonic - Ioannina - Patras - Killini - Zakynthos. La Giurgiu am realimentat cu benzina si da-i bataie panaaaa pe A5 unde am realimentat la benzinaria Avin cu benzina de 61€ si plinul de GPL 33€ pe la orele 05:00 ... ne-am odihnit cca 2h, ca ajungeam prea devreme in Killini. La 09:50 eram in Killini si la 10:15 pe feribot unde am platit 29,90€ pt masina, 9,10€ adult si 5,50€ pt. copil. Am luat bilete dus-intors ca ai o mica redurere pentru masina (20,10€) si am platit 98€ pentru 2 adulti, 1 copil si 1 masina. La 12:00 eram deja cazati la No Name Apartmans. in Laganas. Cazarea noastra era situata undeva in nordul statiunii departe de vacarmul din centru, intr-o mica livada de maslini. Am stat intr-un apartament cu 2 dormitoare (Ap. 6), aici NU mergea ghiuveta de la baie, televirorul era unul mic de pe vremea lu’ Pazvante si NU mergea decat un canal, si ala era de sport grecesc, casa de valori NU era functionabila, frigiderul NU racea, una unui sifonier avea o balama desprinsa, dar aceste inconveniente NU ne-au stricat vacanta...in rest camerele au fost decente si curate. Apartametul a costat 330€ pentru 7 nopti, de banii astia nema pretentii. Am desfacut bagajele, am facut un dus si am servit un “uischean” si ne-am indreptat in spre Laganas Beach, 2 sezlonguri si o umbrela aici au costat 5€, unde am petrecut pana la un 18:00. Am zbughit-o la camera unde am dat nisipurile jos si ne-am pregatit de o ieseala. Gaza noastra Roula ne-a recomandat sa mergem la Taverna Mr. Dallas. Super tare, se manaca bun aici, recomand. -In ziua a 2-a am fost la Banana Beach, plaja din partea dreapta, cum cobori, este cu nisip, in stanga plaja e cu pietre. Am stat in primul rand unde 2 sezlonguri si o umbrela costa 15€, al 2-lea rand costau 7€, aveau si baldachine in spate, dar NU m-au interesat. -In ziua a 3-a am luat o croaziera la Navagio Beach prin My Tour cu vasul Top Cruise, am negociat si am platit pt 2 adulti si un copil 48€, desi cred ca se putea si mai jos. Majoritatea preturilor incep de la 22€. Pe vas, ai o incapere cu AC, loc de joaca pt pitici, o piscina nica, un bar smd. O cafea e 2,70€, un hamburger 5€, o inghetata 3€. Seara am fot tot la Taverna Mr. Dallas unde am savurat un platou mixt de fructe de mare si un vin roze. -In ziua a 4-a am fost pe Dafni Beach, noi am stat la Taverna Bel Mare, e cel mai bun loc din zina Dafini, am platit pr. 2 sezlonguri si o umbrela 5€, o cafea 3€, carafa vin roze la 1/2 cu gheata 4€. Aici sa ai masca full face de la Subea obligatoriu la tine pentru a vedea fauna marina in apa superba. Zapand pe acesta plaja am dat de un loc inedit pe hipstareala asa, unde l-am cunoscut pe Ionisos...mare om, mare caracter, aici linistea e lege. Desi drumul este destul de riscant si provoaca multa adrenalina cu curbe in ac de par si pante extrem de abrupte NU trebuie ratata, Dafni e cea mai tare plaja din Zakynthos dupa parerea mea. -Ziua a 5-a am fost pe Gerakas Beach, ai ai doar plaje cu sezlonguri, atat, NU tu baruri, NU tu taverne, NU ai nimic ce sa cumperi de pe plaja....2 sezlonguri si o umbrela 15€ toata ziua si 10€ pana la orele 13:00 pt 4h. E plaja cu apa cea mai curata, mergi mult in apa pana sa fie adanca si cu cel mai fin nisip de pe insula Zakynthos pe care l-am intalnit...perfecta pentru pitici sa construiasca castele de nisip. Am vazut si auzit multe persoane vorbind greaca pe plaja asta, pe semne ca multi vin aici sa mai fuga de turisti... ATENTIE, in partea stanga a plajei se face nudism...NU mergeti cu copiii daca vreti sa va plimbati pe de-a lungul plajei. Aici vi cu bautura si mancarea de acasa si cu lazile si jantele frigorifice/termice sau te urci sus la cca 200m unde sunt taverne si cateva magazine. Aici gasesti cafeaua la 3€, musaca 8€, gyros 9€ si 3€ 1/2 carafa de vin roze, preturile astea sunt de la Taverna Gerakas. -Ziua a 6-a am fost pe KALAMAKI BEACH foarte mult mergi in apa pana sa fie adanca. Plaja este practic in capatul aeroportului, si trec avioanele pe desupra ta...multi de la geriatie pe plaja asta, parca prea multi. Aici am platit pentru 2 sezloguri si o umbrela 8€….da o recomand in lipsa de altceva. Am dat o fuga la fabrica de ulei de masline “Olive oil museum” unde am cumparat 2 bidoane de tabla de 5L si am platit 50€ pentru ele. -Ziua a 7-a m-am trezit dimineata devreme pentu a ma duce la Navagio View, dupa cateva poze imortalizate m-am intors in camera sa-mi ridic sotia si copilul si am uschit-o pe Laganas Beach am platit pentru 2 sezloguri si o umbrela 7€ (dar aveau saltele pe sezlonguri)…initial am vrut sa mergem pe Dafni Beach, dar eram obositi si nimeni NU mai avea chef de traseul acela cu curbe si pante extrem de abrupte…asa ca ne-am relaxat aproape de cazare. Seara am mers sa cumparam ceva suveniruri si sa mancam ceva tot la Mr Dallas. Taxe si cheltuieli la dus: -Taxa pod Russe 14 lei (cca.3€) -Rovigneta bulgari 15,00€ pentru 2 saptamani. -Taxa vama Grecia 2,40€ -Taxa autostrada 1,20€ -Taxa autostrada 2,40€ -Taxa autostrada 2,10€ -Taxa autostrada 1,20€ -Taxa autostrada 3,10€ -Taxa autostrada 3,00€ -Taxa autostrada 3,50€ -Taxa autostrada 3,00€ -Taxa pod Patras 13,30€ TOTAL taxe = 53,20€ = 245 Lei. La intors am platit acelaesi taxe, mai putin rovinieta pe BG. Am plecat pe la 10:30 de acasa pe traseul: Zakynthos - Killini - Patras - Ioannina - Salonic - Serres - Dupnita - Sofia - Beotevgrad - Plevna - Russe - Bucuresti pe la 02:30 eram in fata blocului. La intoarcere biletele pentru feribot achizitionate inca de la venire se pot schimba. Sunt mai multe firme care fac trasport si in ziua inbarcarii biletele de intoarcere se pot schimba fara nici un cost suplimentar la casele de bilete pentru feribotul care se afla in acel moment in port pentru inbarcare. Cheltuieli: -Asigurari 2 adulti si 1 copil 98Lei. cca 21€ -Carburant 250€ -Taxe autosrazi Grecia + pod Giurgiu + pod Patras 38,20€ + 38,20€ (pt intors) = 76,40€ -Feribot dus-intors 98€ Total 461€ Asta ca sa stiti estimativ ce bani tebuiesc sa aveti la voi pentru un drum cu masina in Zakynthos. Las cateva poze:
    1 point
  25. CE alta masina stii ca..mi s'a mai defectat??? numeste UNA. Ai ghicit prost.. E golf TREI. un 1,8. ABS. perfect. NU PRESTEZ!! ajut cate un prieten... atunci veneam de la itp cu platforma. Lat edit- NU am NICIO altercatie... doar doua procese castigate, si amenzile anulate.
    0 points
  26. Epopeea Continental continuă cu o delaminare a peretelului lateral și ejectare a suprafetei de rulare la 124 km/h pe autostradă. Am reușit să controlez masina și să supraviețuies împreună cu prietenii mei. Conducătorul auto ce rula înapoia mea, un alt prieten, era cu mult mai afectat de ceea ce a văzut. Reprezentantul tehnic al continental Romania a declarat: "Buna ziua, Ma bucur sa aud ca totusi nu ati patit ceva. Acum, m-am uitat pe filmari si nu sunt relevante in a depista ce a provocat ca anvelopa sa cedeze. Fotografiile releva doar ca anvelopa a ramas fara aer si s-a taiat sub presiunea jantei, insa, nici acestea nu ne ajuta in a depista ce a provocat ca anvelopa sa cedeze". Trebuia să ne aduceți anvelopa din BG spre analiză, altfel nu beneficiați de garanție pentru o anvelopă de 2 luni și 2500 km.
    0 points
  27. Eh, eu nu am vibratii si masina a fost echipata de primul proprietar, el a dat banii :( Mie mi se pare ok senzorul, daca il intelegi, inveti sa il suporti :D
    -1 points
  28. Injectoare .. pompa inalta.. pompa electrica. Un coleg scria aici ca vinovata pt span era pompa de joase de pe pompa de inalte.
    -1 points
  29. Salutare. Am schimbat recent toate arcurile si amortizoarele pe masina din semnatura cu Bilstein OEM. O singura greseala am facut la comanda ca am primit arcuri heavy-duty pe spate. Dupa montaj, m-am trezit cu o garda la sol, de zici ca stai intr-un Touareg. Intrebarile mele sunt: - daca Bilstein se lauda ca piesele sunt OE replacement, de ce am o garda la sol atat de mare? - a mai folosit cineva arcuri Bilstein? Din cate stiu garda la sol e stabilita de arcuri. - ce inseamna arcuri heavy-duty? Din ce am citit sunt cu inca 20% mai rigide comparativ cu cele normale.
    -1 points
  30. BLINK. nu stiu despre ce vorbesti. sau... glumesti???? MASINA ESTE in stare perfecta. NU a mai facut niciodata asa. Am scris ASTA. Sau poate NU AI CITIT TOT????? -uite, am editat special. E vorba de vineri, acu' doua saptamani, n'am zis niciodata ca...a fost azi.
    -1 points
  31. asa i-am zis si eu. Ca stiam. Plus ca nu spune de situatia de pe pasaj. Ramai PE pasaj sus sau... pleci usor de acolo.. Engine warning nu e... ,,justificat''?? plus mers CU avariile, deci nu asa.. la oha... mai ales ca soseaua era goala...
    -1 points
  32. Si PE PASAJ??? o fi, OARE, vr-un tampit ca sa opreasca sus pe pasaj??? sau pe pod?? sau in curba??? ..cel putin, noi astia, cu C si/sau D ...NU am face asa ceva... si in plus... cu remorca??? cine!!si CUM ia SI remorca daca se defecteaza acolo???
    -1 points
  33. Cred c'am facut scoala de soferi in epoci diferite. Plus ca nici la cursurile pt C n'am auzit despre ce zici. Se specifica peste tot- NU RAMAI pe pasaj daca poti sa misti masina. ELIBEREZI zona in masura posibilitatilor. Adica daca se blocheaza motorul, fara ungere, sau da in fiert, ca s'a blocat termostatul... NU E urgenta?? Cred ca asta s'a intamplat... Afirmatia ca ,,O masina OK din punct de vedere tehnic nu se supraincalzeste in trafic bara la bara, chiar si cu remorca'' e de cascadorii rasului. Poate la masina NOUA NU se intampla. La astea vechile insa... Sau poate n'ai auzit tu.. Ce treaba are cand? pai zici mai sus ca ''Sau pana ieri se mergea bine in Bucuresti si azi s-a aglomerat?'' si am zis ca a fost VINERI, la IESIRE din oras cand e bara la bara. Deci, nu a fost ,,azi''.. cum zici. Pai.. eu eram ,,justificat''- i-am zis ca daca imi da amenda, imediat merg la service si iau hartie ca s'a defectat termostatul, s'a incins motorul .. si era problema tehnica in mers.. asta a priceput. Si instanta pricepe.. Mai nou, daca piuie si clipeste becu' e... semn de avarie... Justificata. Ca am mers in continuare, pe raspunderea MEA, pana la prima varianta de iesire, e in favoarea mea... ca sa evacuez soseaua.. cine imi garanta mie ca daca ramaneam pe loc.. nu lua foc??? ..ca idee-- ,,justificat''- CINE apreciaza??aia?? pana la roata e..justificat?? curea ventilator e? fiert motorul e?
    -2 points
  34. E ,,legislatie''- care se refera si la... aplicarea ei, si sanctiuni. AUTO. Logica minima imi INTERZICE sa opresc SUS pe PASAJ, ASTA a fost toata chestia. Eu zic ca.. tre' sa fie tampit maaaxim unu' care opreste PE pasaj, sus.. macar o lasa sa ,,curga'' la vale. Cel putin asa se face cand conduci un camion. dar cati de aici or sti.... ..sa OPRESC PE pasaj avand remorca??? unheard!!! GATAAA!!! am inteles!! LOGICA NU are nicio treaba pe aici.. ,,trebuie'' sa se respecte strictosenso ,,legea''..
    -2 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!