Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 29.05.2019 în toate secţiunile
-
@CristiALF Nu, nu, dar un IS38 nu ar suna chiar rau! @C Z R Am inteles acum. Foarte tare ca isi pastreaza (in cazul tau, chiar foarte accentuat) caracterul de Dr. Jekyl & Mr. Hyde . Saptamana asta masina a fost "trasa pe dreapta" timp de 2 zile pentru o intretinere a protectiei nano-ceramice. S-a spalat caroseria in sistem pre-spalare urmata de metoda 2-B cu sampon cu PH neutru, decontaminare chimica si mecanica fina, refacere strat nano-ceramic sub lampi IR (self-healing) si finisare cu un strat de EXO pentru redarea efectului hidrofob si a luciului. Jantele au fost demontate si curatate temeinic cu solutie anti-depuneri de fier, spalate cu sampon cu PH neutru si apoi decontaminate chimic si mecanic mediu si finisate cu ceara de protectie rezistenta la temperaturi inalte. S-a profitat de ocazie si, astfel, s-a efectuat si un detailing al carenajelor rotilor, pulverizare strat de ceara lichida si dressing pentru plastice. Totodata, s-a reaplicat si un tratament hidrofob pe toate suprafetele vitrate, inclusiv pe oglinzi. Per total, foarte multumit de rezultat si atrage privirea pe strada (mai ales a mea, dupa ce o incui ). Pacat ca de maine ploua ... Cateva cadre dupa pre-spalare: Si dupa:8 points
-
Sa mai lucram si pe partea de mentenanta : - Au ajuns la scadenta placutele de frana pe fata , sunt cele OE montate din fabrica , nu are in istoric schimb de placute fata/spate pana acum . Cele de pe spate le-am schimbat eu anul trecut. Asa ca acum la ~92.000km vin si placutele pe fata. Nu s-au aprins in bord , dar nici nu intentionez sa astept pana se aprind . Am mers pe ATE . - Lichidul de frana care intra la "mentenanta anuala" , cu acest prilej fac si schimbarea lichidului de frana. - Toate suruburile de punte noi si OE - Distantierele de punte fata (pentru rigidizarea - Rulmentul stanga fata care la inspectia vizuala incepe sa dea putina vaselina pe la O-ringul de la senzorul de ABS. Asa ca nu astept sa crape , se schimba preventiv , am mers pe marca FAG .6 points
-
@EEXCALADE: am văzut pe schema de pe RNS un AMP. La el te referi? Eu citisem de soluția cu priza de 12V aici pe forum și având-o la îndemână, am folosit-o. Ziua 7 - mulțumit, obosit, frustrat Azi m-am apucat să montez ceea ce pot, pânăvin clemele și am început cu hayonul. Și aici am adăugat materiale, pe tablă folie anti-vibrații și pe părțile din plastic, folie buretata. Chiar dacă sunt multe striații, am stat cu foarfecul la decupat, ca să intre fokia cat mai bine. Mâinevoi adaugă folie buretata și celorlalte elemente rămase. Hayonul se închide mai "înfundat" față de cum era până acum. Am continuat cu montarea pragurilor din fața și din spate și a piselor ce vin în lateralele banchetei spate, acestora din urmă le-am aplucat de asemenea puțină folie buretata, pe lângă ceea ce a pus VW din fabrică. Apoi m-am apucat de ușile din spate. Nu am găsit nici un videoclip în care cineva să scoată față de ușă internă, dar am zis că poate seamănă cu cea de Golf 5 cât de cât. Am scos toate suruburile care o prind de ușă și pe cele care țin incuietoarea, fața de ușă s-a mișcat, dar nu a ieșit. Am mai întrebat un prieten, m-a intrebat daca am scos manerul?! Ba mai mult, dacă l-am scos înainte de a scoate suruburile de la broasca?! Nu-l scosesem.Am mai căutat pe net, am mai dat câteva mesaje, câteva telefoane, nimic. M-am frustrat! Am plecat și am facut altceva o vreme, am mai căutat pe net. Tot nimic. M-am întors la mașină, am studiat puțin deschizătura, am vazut ca pot baga mâna suficient cat să așez ofolie și apoi să o întind. Tare aș fi vrut sa o dau jos de tot și să pit pune mai mta folie acolo.. Asta este, dacă voi găsi cum se face sau îmi va spune cineva mai în amănunt, voi redesface și voi face treaba cum mi-am dorit-o. Până atunci, pe fața exterioara mai exista încă o bucata de 30x20cm, în plus față de izolația de fabrică. Apoi m-am concentrat pe ce aveam la dispoziție și am adăugat folie STP pe fața de ușă internă dar si pe cea din plastic. În plus, pe cea din plastic, am aplicat și folie buretata pe unde am crezut de cuviință. Din când în când, ciocaneam fața, să văd unde ar mai putea vibra. Înainte de a mă apuca, aveam o zornaiala de undeva din portiera spate stânga, care acum a dispărut, deci am rezolvat. Am reușit să termin ambele portiere spate și primul lucru pe care l-am făcut, a fost să verific ușile. Se inchid corect, se luminează ceea ce trebuie, nu am rămas cu suruburi, dar cel mai important, s-a schimbat sunetul când se inchid! Așa că m-am băgat în mașină, am inchis ușile si am pornit muzica. Acum chiar se aude basul în mașină, fără subwoofer ! Olee! Abia aștept să vină clemele și să montez totul la loc și să fac din nou proba! În încheiere am schimbat oglinda dreaptă, care fusese achiziționata de vreo doi ani și pe care am uitat să o montez când am schimbat interiorul de R. Oglinda mea, fusese lovită de fostul proprietar și pe lângă faptul că șuiera la viteze mari, avea si o roată dintata ruptă si se mișca. În plus nici nu cobora, atunci când dădeam cu spatele. Când să infiletez șurubul de strângere, am constatat că după un punct se rotește greu și după deloc, dar oglinda nu era încă fixată. Cel care mi-a vandut-o, a "uitat" să specifice acest "mic" amănunt, ca filetul nu mai e cum trebuie... Cu 3 saibe am rezolvat, oglinda e strânsă corespunzător. Sper să nu fie și rabatabila, nu doar încălzită și reglabila electric, mâine dimineață am să o probez complet. Mâine termin de izolat ușile față, celelalte plastice și vreau să cuplez și iluminarea de la mânere. Fețele astea de uși au venit cu iluminare, eu am luat ledurile și mâine incerc să le fac funcționale. Am cam obosit, mai e ceva de lucru la mașină și incep să mă frustreze micile chestii care nu îmi ies. Singurul motiv care îmi dă putere și plăcere să continui, este că mașica va fi la final, așa cum mi-am dorit-o.6 points
-
Long time no see....13.000+ km. Mai nimic notabil decat o spalare free of charge pentru ca am gasit-o murdara de la un santier invecinat cu locul unde parcam la locul de munca. Am spus ca parcam pentru ca de vreo 2 saptamani cehoaica are si o surioara mai mica si electrica drept urmare a devenit masina de weekend si de mai putin kilometrii in Bucuresti si mai mult de iesit din oras. Drept urmare speram si la o scadere a consumului general pentru ca acum nu mai am 9-12% zilnic ci 6-7% pe weekend. Asa sar si eu de 400km range cu un plin. Am zis s-o rasfat daca tot sta pe tusa si ultimul plin l-am facut cu mult laudata Omv Maxx 100+. Nu ma da pe spate si pot spune ca, consumul este mai mare decat ce am avut ultima data si in speta Socar 95. Singurul plus care poate fi este acela ca parca urca mai repede in ture dar pentru acele 1-2sec nu merita din punctul meu diferenta de 30lei/plin. Drept urmare o sa revin la la Co 95 dupa rasfatul asta. Micuta surioara electrica nu este nici Up, nici Citigo, Zoe etc. Este o chinezoiaca pe 2 roti si-o cheama Xiaomi M365. Fac cam 20km cu o incarcare (mai ramane 20% baterie dar nu este recomandat sa o golesti de tot) si asta cu un cost total de max. 1kw/incarcare. Ieftin domne. Pentru cei 7km care-I am de facut pana la munca este ok (mai putin pe ploaie ca sunt sensibile). Cu o incarcare merg 3 drumuri (1.5 zile). Top speed-ul este de 25km/h (se poate mari la 30 cu un custom firmware) si fac cam 20-30min pana la munca (cu masina facem 45min minim) cu tot cu lasat copilul la gradinita (el merge pe trotineta lui non-electrica). Pentru orasul asta imi pare o investitie ok si de aceea am decis sa achizitionez asa ceva. Nu este o scumpisenie de x mii lei cum au altii (range de 70km, v max 60km/h, greutate 20+kg) Cele 2 fete cucuiete. Inca nu au sarit una la gatul celeilalte si nici urme de gelozie nu am vazut Over and out5 points
-
Salutare, Azi am condus pentru prima data in ultimii 30 ani o masina cu motorul pe benzina. Este vorba de Golf-uletul din semnatura 1.0TSI. Recunosc ca aveam emotii dupa ani de 2.0 TDI. Motorasul a reusit sa ma surprinda. Trage foarte bine inca de la turatii joase, cuplul de 200 te ajuta, cred ca mai zglobiu decat TDI-ul de 115 cai pe care l-am condus ceva timp. Ma declar foarte multumit 300 km (Tg Mures Iasi) regim normal, trafic aglomerat, consum 4.6 medie orara 65km/ora 100 km condus in sportiv, reprize, 120-130 - consum mediu 6.33 points
-
@EEXCALADE: mulțumesc frumos! @ShadoWzZ: așa este, dacă nu aș fi avut unde sa o las așa desfăcută, mi-ar fi fost aproape imposibil să fac ceea ce am făcut. Ziua 8 - almost there Azi mi-a ieșit tot ce mi-am propus să fac. Primul lucru a fost să testez oglinda și din fericire totul e in regulă. Al doilea lucru a fost să mobtez luminile în mânerele portierelor. Deși cumpărasem două mânere, interiorul a venit și el cu mânere iluminate. Am mai comandat două leduri, două mufe pentru leduri și două cabluri de reparație. Exista și posibilitatea să le leg la butoanele de lumini, cum spunea si @ShadoWzZ, dar tot ce pot face OEM, încerc să o fac. Înarmat cu aparatul de măsură am identificat pinii 17/21, i-am măsurat și apoi am introdus cabkurile de reparație în mufe. Am codat cu vcds si apoi am testat și s-au aprins. Apoi m-am apucat de portiere. Aceleași lucruri ca și ieri, doar că suprafața e mai mare. După ce am montat totul la loc, am început săadaug folie buretata și uneori si cea cu butum, în funcție flexibilitatea plasticului. La stalpul B, pe care l-am și montat, în partea de jos am pus două straturi, unul de STP și unul de burete. More and more and more o dată cu montarea stalpilor B și a pragurilor față și spate, începe să semene a mașină . Mâine dacă vin clemele sper să o termin de pus la loc.2 points
-
Dupa o pauza luata fortat revin cu noutati, sa incepem: 1. Ca si @yanq pana in 1400 de km a trebuit sa fac o vizita la service, mi s-a aprins martorul de bord ce era cunoscut ca check engine(sau eu il stiu asa)...mai nou in manual e trecut ca ,,Sistemul de control al gazelor arse'' din pacate la mine nu a fost caz de contact imperfect ci senzorul de presiune al filtrului de particule dupa care cica calculatorul stie cand sa faca regenerare a trebuit schimbat. Mai precis cum se vede si in poze pe infotainment la stare vehicul nu aparea nimic defect, in bord si raportul de pe skoda connect nu afisa nimic,la scanarea lor facuta in service nu le dadea ca defect dar au descoperit ca din cand in cand ''ghidusu'' nu comunica cu ECU si atunci s-a hotarat inlocuirea lui....si acum bomba, solutia tehnica de la fabrica, timpul de transport, comanda etc plus monatjul au durat 18 zile..... 2. Intre timp au venit si jantele de vara de care sunt foarte incantat din toate punctele de vedere: - latime, chiar daca sunt 8J cu cauciucurile originale pe ele s-a pastrat si buza de protectie a jantei...nu ma asteptam - ET, cand am dat comanda dupa simularile facute mai sus am zis ca 30 sau 28 cel mai mic disponibil ar fi fost ok, noroc cu importatorul care a insistat ca sa nu pun mai jos de 35 in varianta asta e ce fara probleme la RAR etc. - 2 culori, maresc. - semi-concave seamana cu Tomason TN 17 primele in lista din care am ales dar care dupa o lunga analiza erau prea riscante2 points
-
Nu pot decat sa apreciez efortul si drive-ul pe care il ai. Noroc tau este ca ai unde sa lasi masina desfacuta fara sa te doara capul.2 points
-
2 points
-
Si cateva clip-uri video din weekend. Pentru calitate maxima selectati 1080p60 in yt2 points
-
Salut! Dupa despartirea de masina visurilor mele (Golf V) , am ramas fan grupului Vag si am achizitionat un Passat B6 HL 2008 , 2.0 BKP, DSG Nu am o lista cu toate dotarile, dar cele mai importante ar fi : - cutie DSG (eram anti cutii automate, dar aceasta cutie m-a cucerit dupa cativa km ) - faruri bixenon adaptive - spalator faruri - tapiserie piele + alcantara - incalzire scaune fata si bancheta spate - navigatie aftermarket cu camera spate - autohold - volan cu comenzi - webasto cu telecomanda La momentul achizitiei avea 175.000 km de care sunt foarte sigur ca sunt reali , conform cartii service, facturi, ITP uri. Masina a fost cumparata de noua din RO. Nu am apucat sa-i fac poze "artistice" :1 point
-
1 point
-
Poate este util si pentru altcineva care va avea eroarea asta in bord - Fault: automatic headlight control. Este singurul mesaj de eroare care aparea, insa mi-am dat seama de doua lucruri, ca nu functioneaza nici senzorul de lumina (exterioara) nici cel de ploaie (aflat in acelasi modul, la parbriz pe mijloc sus). Farurile (pe Auto ca deobicei) stateau aprinse si ziua (nu mai stia ca este zi sau noapte) iar LH/CH (leaving home/coming home) nu mai functiona (stau aprinse farurile cate secunde le setezi dupa ce descui sau incui masina din telecomanda, dar doar noaptea). Stergatoarele pe Auto nu isi mai modificau viteza desi ploua mai tare sau mai incet, iar geamurile se abureau, deci era o problema si cu senzorul de ploaie si cu cel de umiditate. Folosind informatiile de aici (http://obdeleven.proboards.com/thread/1816/rain-light-sensor-postion-fault) aici (http://obdeleven.proboards.com/thread/1103/fault-automatic-headlight-control) si schema sigurantelor la Golf 7 de aici (https://drive.google.com/file/d/0B-0IaQ-frKqPeWhDTTVNQkhtdUU/edit) am gasit siguranta resposabila de "Humidity, rain and light recognition sensor" si anume siguranta #8 din panoul din habitaclu, din stanga volanului, siguranta era buna insa scoaterea ei si punerea la loc a resetat probabil sistemul si eroarea si totul a revenit la normal. Nu a mai aparut eroarea si am testat functionarea senzorului de lumina prin acoperirea si descoperirea lui cu o carpa, farurile se aprind si se sting corespunzator.1 point
-
~25.200km Cateva drumuri la mare, consum 5.0 cu reprize bune, 2 adulti fara bagaje, AC on 22.5. Ma incanta ca in prima zi.1 point
-
1 point
-
Mufa B ,pin 10 ,da + la deschiderea portierei si se opreste la 9-10 min dupa ce incui masina.1 point
-
Ca si update . Am rezolvat toate problemele despre care am mentionat prin schimbarea alternatorului iar dupa am mai patit ceva. Nenea asta electricianul cand mi-a dat jos cureaua de pe rola a bagat o cheie sub rola de la alternator si a tras de ea , ca si urmare mi-a ciupit putin cureaua si cand veneam acasa ( norocul meu e ca eram undeva la 5 minute departare) a pocnit cureaua , s-a prins de furtunul de la pompa de servo care vine din vasul de ulei de servi si l-a tras intre role si l-a taiat . Rezultat 150 de lei curea + rola( ca facea zgomote), 30 de lei 1 l de Atf si 50 furtunul. Deci pe viitor voi avea grija unde apelez. Va multumesc din suflet ca ati incercat sa ma ajutati .1 point
-
Nu am reusit deloc sa pacalesc camera telefonului sa scoata o poza decenta, cat mai aproape de realitate...doar ca sa va faceti o parere am selectat 3 poze. Tin sa mentionez ca intre timp am vizitat portofoliul celor de la LED IT UP si sincer m-au castigat..recunosc ca momentan voi ramane asa dar pe viitor sunt mari sanse sa apelez la ei.1 point
-
1 point
-
Ptr depasiri cu ACC mai la aspiratie poti da semnal stanga si ACC'ul ar trebui sa se pregateasca de depasire, accelerand inainte ca in fata masinii sa fie liber, pe Seat asa functioneaza, insa doar cu semnalizare continua, nu pe confort (alfel dupa a 3'a semnalizare da sa restabileasca distanta setata)1 point
-
@detinator tot TBN de 6.6 are si asta deci pentru mine este slab ca putere de a combate aciditatea. Poate gasesti si un MSDS nou sa vedem din ce este facut de fapt si de drept.1 point
-
Ziua 5 - montaj, retușuri, cabluri Dragilor, chiar și eu abia aștept să reansamblez mașina . @Emy D: admit și eu că îți trebuie ceva curaj și o doză de nebunie să desfaci mașina, cum am făcut-o eu. Dar deja văd rezultatele pe măsură ce mai ansamblez ceva. Folia buretata se vinde la rola de 10m2 (10×1m) și e foarte ok. Am vrut să o iau si pentru Golf, dar la momentul respectiv nu era pe stoc pe nicăieri si am mers pe cea cu aluminiu. @TAZ844, @Muale, @Doomy, @CristianH așa este, mașinuța nu va pleca de la mine cel puțin in urmatorii 5-6 ani, poate chiar mai mult. Legat de înălțare, pot spune că deja am depășit, sper, acest moment. Azi am continuat cu mici "detalii" mancatoare de timp. Am probat subwoiferul, luând comanda (remote) de la plusul prizei din portbagaj. Dar măsurînd am observat că dupa ce îi iau contactul, din 12V rămân 8.6V, chiar dacă stația nu pornește. Și pentru că uneori basul e deranjant pentru soția mea, am rezolvat montand un comutator in consola. Si pentru a îmi veni ușor, dacă vreodata mai trebuie să scot consola, i-am pus si mufa rapidă. Apoi am montat și conectori rapizi, pentru luminile de la picioare, de sub scaune. Aici chiar sunt utili, daca voi mai scoate scaunele. Totodată am schimbat și doua leduri albastre care se arsesera. Când am montat mocheta mi-am dat seama de ceea ce zice și @Muale și anume că s-a schimbat înălțimea. Puțin, pentru că am fost moderat și pentru că am pierdut mult timp la măsurat, decupat și lipit. Și dacă o să faceți și voi izolarea fonică, va sfătuiesc să "pierdeti" timpul pentru asta! A urmat consola centrala și cotiera, unde am decupat și montat și switch-ul pentru inchiderea stației. Aici s-a cunoscut acea înălțare, am avut nevoie de ceva timp să o fixez pe poziție. Apoi am schimbat pedalele, cu cele de GTI pe care le luasem de pe ebay.de, pentru că mă enerva că tot cadea acoperitoarea de la accelerație, de la setul luat de pe Aliexpress. După am montat pragurile față, care s-au poziționat mult mai fest decât de obicei și asta sigur din cauza inaltarii. Deși nu am izolat usile, muzica sună mai bine, chiar fără subwoofer. Ce mă enervează deocamdată este că merg cu volumil stației la minim pentru subwoofer și gain-ul din adaptorul high-low tot la minim, dacă maresc puțin volumul stației și apoi cel general, stația intră în protecție. O să rămână la temă de casă, poate cu o stație care să preia semnal în locul adaptorului high-low se ca rezolva. Am comandat și cele 4 cleme pentru tavan, care evident că nu vin decât pe original si vor ajunge în 3-4 zile, așa că montajul final îl voi dace atunci. PS: până acum nu mi-au ramas suruburi în plus ? (v-am spus că le-am pus în pungulite când le-am scos, dar am uitat sa scriu pe pungi de unde erau, așa că mă bazez oe memoria mea fotografică și pe ligica bunului simț:D )1 point
-
@Encvw, servetele sunt W5 din Lidl - servetele umede pentru ochelari. Led-urile din prima poza au venit in kit cu tot cu cabluri. Le-am schimbat cu cele originale ca sa fiu sigur ca nu se incalzesc (ca sunt made in China) si pe masina am pastrat doar cablurile cu care a venit kit-ul. Mai pun si cateva poze interior - exterior. Pielea e Alcantara. Sincer, inca e mic tare bebe si partea buna e ca am suficient spatiu sa pun si landou si carucior si bagaje dar cand va creste, sigur o sa pun o protectie la scaune. Nici nu vreau sa ma gandesc ca va scapa ceva un suc sau mancare pe scaune Imi place ACC. Atunci cand e foarte aglomerat si se merge cu 60-80 km/h il cam folosesc si impreuna cu Lane Assist, fac echipa buna dar sunt mereu activ ca nu am incredere deplina in sisteme. Chiar si cu follow-to-stop, stau si eu cu piciorul pe frana ca sa fiu sigur ca opreste.1 point
-
O sa las urmatorul post aici deoarece in aria de Tiguan 5n&5n2 nu este topic deschis specific pentru EGR , aceasta piesa fiind comuna in multe modele VW , tot face parte din scopul acestui topic . Masina in cauza -> Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 2013 - CFFB cu aprox 90.000km . M-a lovit si pe mine vestita problema cu vestita eroare : 4891 - EGR Valve (N18) P0403 00 [032] - Malfunction. Dar m-a "lovit" mai bland in sensul ca nu s-a manifestat cu LIMP MODE , am descoperit eroarea la o scanare de rutina . Avand in vedere tot ce citisem inca de cand am cumparat masina , solutia nu era decat una singura : schimbarea unitatii cu una OE ! Iata cum am procedat : Piesele necesare pentru aceasta operatie : - EGR - OE recomandat 100% 03L 131 512 DQ ! - Garniturile si piluitele necesare date la schimb! -Antigel +apa distilata (recomandat sa se schimbe tot , la scoaterea EGR oricum curge o cantitate considerabila) - Suruburile noi de punte pentru modelele 4Motion acolo unde se da puntea jos pentru montare EGR - Suruburile de punte sunt trecute ca unica folosinta , acestea se lungesc la prina strangere. - 10 ore de manopera in service x 2 persoane pentru schimbarea acestuia ( pentru 4motion) Sa incepem : 1) Eroarea in cauza : 2) Am comandat piesa noua OE cu terminatie cod DQ (ultima revizie) 03L 131 512 DQ 3) Am comandat toate garniturile si cele necesare conform procedurii ELSA ( toate sunt date spre schimbat de VW deoarece sunt de unica folosinta) : 4) Am urmat strangerea tuturor suruburilor la specificatia lor din ELSA . Strangerea prea tare a piulitelor sau a suruburilor in aluminiu are consecinte destul de grave atunci cand temperatura este mare in acel loc ! Nu va jucati cu acestea , o dinamometrica de precizie mica este 70 RON in magazine ..... daca mecanicul nu are asa ceva e simlu....schimbati mecanicul.... 5) Pentru Tiguan 4motion operatia de inlocuire EGR presupune dezasamblare majora a masinii pentru a avea acces la acesta : Punte , DPF, Caseta directie , planetara dreapta ...toate trebuie date jos. Pentru Tiguanul 4x2 este destul loc pentru scoaterea acestuia fara dezasamblarea puntii deoarece nu este diferentialul care obtureaza accesul. Asa arata la 4motion : Si uite asa am rezolvat problema ! Dupa schimbare masina trage mult mai bine ! Consumul a scazut vizibil ! Credeati ca e gata? Schimbat si atat? Hai sa vedem si de ce a crapat....ca sa nu mai existe nicim un dubiu pe viitor. Sa vedeti si voi de ce aceasta piesa este asa "speciala" si toata lumea spune ca trebuie schimbata si nu altceva.... Pe scurt : NU SE CURATA ! NU SE RECONDITIONEAZA! NU SE FACE UPDATE DE SOFT (pentru eroarea/problema de mai sus) NU EXISTA MOS CRACIUN ............... Confirm toate cele de mai sus ! Cu urmatoarele dovezi care sa sustina cele afirmate! Am deschis EGR sa aflu cauza de ce acesta a crapat , iar spre surprinderea mea nu a fost doar o singura cauza ! Am gasit 3 probleme de natura MECANICA care nu se puteau rezolva prin reconditionare , update de soft sau alte povesti spuse copiilor inainte de culcare. Asa se prezenta EGR in interior , relativ murdar dar nu critic ! Prima mentiune impotriva reconditionarii , odata deschis se rupe garnitura turnata OE si nu exista inlocuitor , montat inapoi fara etansare sigur nu va rezista. In filmul de mai jos am prezentat motivele din cauza carora EGR-ul a crapat impreuna cu ce am descoperit la dezasamblarea acestuia : Cauzele : 1) (principala cauza) Pistonul de la valva se misca cu ingreunare - rulmentul din capatul acestuia era si el blocat si a dus la deformarea pistonului iar din aceasta cauza bratul metalic actionat de motoras s-a friecat "fier pe fier" ceea ce a dus la suprafete cu uzura inegala si inevitabil la agatarea bratului in timpul cursei de Deschis/inchis : Chiar si cu lubrifiere , santurile metalice facute au fost prea adanci pentru a conta.....dupa cum se vede si in film , nu face mare diferenta. Pe langa asta , forta cu care se impinge pistonul in interior ( cel de la valva) este considerabil mai mare decat cea aplicata la EGR NOU , in interiorul acestuia nu se poate ajunge , este incapsulat in carcasa EGR-ului. 2) (cauza secundara) Clapeta interioara avea rulmentul de sus uzat semiblocat ( cel cu bratul de miscare) Asa cum se vede si in filmul de mai sus are pozitii in care agata destul de serios iar in partea bratului , rulmentul acestuia pare ca si-a dat " duhul". O-ringul acestuia pare complet distrus . Cea mai des intalnita cauza pentru aceasta este CALDURA EXCESIVA ! De unde caldura excesiva? Cine oare a fumat Dieselgate fara Filtru ? si arata asa in conditia in care masina mea a avut doar ~8000km softul Dieselgate pus..... 3) Pompa de vacum era si ea putin gripata , cu putin lubrifiant insa aceasta si-a dat drumul , dar solutia nu cred ca era pentru termen lung deoarece lubrifiantii care sunt folositi , se vor scurge din cauza temperaturii mari din acea zona , iar odata ce gravitatia isi face treaba , nu mai ramane deloc lubrifiant in interior. Cam acestea sunt cauzele descoperite de mine ! Putea sa fie totusi mai rau ! cum se putea mai rau ? .......... pe bune , putea sa fie mai rau ! Chiar si pe acest topic este pomenit de motorasul defect ! Unele EGR functionand o perioada lunga de timp cu problema blocarii pistonului , motorasul este fortat constant pana se rupe rotita de plastic care controleaza clapeta de recirculare. In cazul meu , problema fiind in faza incipienta , nu a fost fortat o perioada lunga de timp si arata intr-o stare foarte buna. De aici si eroarea P0403 .....Motorasul cand este fortat ca nu poate deschide /sau inchide valva corespunzator cedeaz din cauza cuplului solicitant prea mare si arunca LIMP MODE ! Aparent la mine valva ramanea pe deschis , ceea ce insemna ca motorul era inundat cu gazele recirculate fara sa fie controlate , fapt ce ducea la pierderea puterii si cresterea consumului . Motorasul a fost curatat si reconditionat apoi pus la "pastrare" ca nu se stie ....: Rezumatul celor scrise mai sus : Acest EGR NU SE REPARA sau RECONDITIONEAZA doar se schimba ! este cea mai buna optiune ! Repet si consecintele daca acesta nu este schimbat atunci cand apar primele probleme : - Colmatarea DPF - fapt ce o sa duca si la "craparea" acestuia si de acolo alta distractie alti bani . - Ramas cu masina in drum ( masina nu mai porneste din cauza valvei blocate) - Pierdut putere in accelerare (LIMP MODE) sa zicem intr-o depasire....unde chiar ai nevoie sa "bagi viteza" ca deh din sens opus vine doar un TIR sau doua.... pentru multi pare o joaca EGR AM sunt de foarte proasta calitate ! Problema principala a acestora vine direct de la Motoras , acesta este primul care crapa din cate citesc . Fiind LOW COST , nu se "intelege " bine cu ECM al masinii. In speranta ca m-am facut inteles ...1 point
-
1 point
-
1 point
-
@voinea In "nici un punct" inseamna ca cele mai joase elemente sunt cele mai vulnerabile iar la tiguan acestea sunt scutul + basculele spate . M-ai facut curios si am fost sa cumpar o doza de bere ( care la mine in casa este o raritate) sa fac si eu testul asta : Scutul si basculele spate : Si apoi pragul spate si pragul fata : Si eu imi faceam griji ca ating uitand ca o doza de bere are 17,5 CM nu pot sa zic decat:1 point
-
1 point
-
1 point
-
4 sunt ptr jante si 4 ptr cauciucuri... Cate un set ptr fiecare roata1 point
-
Tulai...ce ai acolo? Tu ai mai multe solutii de curatare pentru masina decat am eu pentru mine! Eu si la dus intru cu un singur gel de dus...valabil pentru par si corp!1 point
-
1 point
-
1 point
-
Intre timp am mai luat un senzor de presiune Meyle pentru servodirectie. Cel original era BEHR si dupa 9 ani curgea prin el lichidul de servo. Nu prea am avut optiuni. Am avut de ales intre original la 135 de lei si Meyle la 60 de lei. Am gasit si un filmulet interesant despre piesele lor HD.1 point
-
Am ajuns acasa pe la ora 19:25 si eram cu telefonu in mana si capota deschisa sa filmez zgomotul cu telefonul, dar ce sa vezi ca nu s-a mai auzit, cand am fost in Grecia cand opream la tool-uri sa platesc taxa de autostrada se auzea un pufait repetativ, am banuit volant dar nu era aia. Functionalitatea nu este afectata, ci la liber se aude un pufait/zornait rotativ, care vine exact de la aceasta comanda, daca o presez cu mana parca se mai atenueaza, nu am gasit filmulete pe youtube/forumuri cu aceasta problema, insa am gasit alte topic-uri cu exact aceleasi simptone. Excludem din start zgomot injectoare/uzura ax came, si din cauza ca sunt verificare si rasverificate dar si din cauza ca zgomotul vine din aceasta mica piesa neagra, the black box.-1 points
-
M-am hotarat sa incerc sa fac o schimbare in ceea ce priveste jantele, e pacat de anvelopele cu dot 2014 fiindca stiu ca orice as cumpara sh nu am sa primesc niciodata anvelope cu dot asa bun pe 15/16 inchi. Azi am reinoit vignieta pe 1 an, si daca tot eram la Petrom, am zis sa incerc pentru prima data spalatoria lor (am folosit doar Lukoil in serviciu selfcare). Pot sa spun ca jetul la petrom este mult mai puternic, curata mai bine.-1 points
-
Am inceput sa fiu paranoic in ceea ce priveste consumul. Nu stiu de ce, dar de la jumatatea lunii incoace, imi consuma cam cu 0.5 -0.7 % mai mult decat de obicei, fara sa fi schimbat nimic la masina, fara sa se fi defectat ceva. Mi-am dat seama ca e de la motorina cu care am alimentat, si anume OMW Maxxmotion +++++. Fara sa exagerez, mers pe autostrada fara vant pe A3, imi consuma la 105km/h- ~ 5.3 /5.5%. imi faceam griji ca s-a defectat ceva. Cred ca revin la motorina standard, asta nu-mi place deloc, pe langa ca am rezervor relativ mic, am si range mai mic, sunt obisnuit cu range gen 1000-1100km la un plin.-1 points
-
Vineri am pornit la 12 spre Sovata. Puteam sa jur ca prind liber pe valea prahovei mai ales ca am mers pe A3 si am mers foarte tare ca sa depasesc cat mai multi. E ultima data cand mai merg pe acolo, in loc de 5 ore am facut 8. Am oprit la sighisoara sa mancam insa ca sa fie tot tacamul complet am prins ceva festival i nu am mai gasit locuri de parcare iar accesul spre centru inchis. Ma intorc abia luni dupamasa spre Buc sunt 300 km ori o iau pe cheia(unde se creaza coada la semafor) ori o iau pe intorsura buzaului. Ah era sa uit, am prins si accident cu blocaj ca s a rasturnat un tir. Am ajuns sa stau ca prostu sa turez masina pe loc si in loc s savurez drumul si curbele sa stau in spatele unei dube care franeaza la orice curba minora, nu ca as conduce eu ceva ferarri dar totusi e prea de tot.-1 points
-
E o idee buna, momentan m am consultat si cu copilotul si din cauza conditiilor meteo maine pornim mai repede. Au ramas in picioare trei rute: Sovata- transfagarasan- a1 Sovata - brasov- bran-mioveni-pitesti-a1 Sovata- intorsura buzaului- ploiesti- a3 Maine ploua sigur, deci nu stiu cat de sigura poate fi varianta transfagarasan.-1 points
-
Multumesc pentru sfaturi, au fost bine venite si am tinut cont de ele. Cu toate ca stiam ca o sa vina o furtuna cu ploaie si tot tacamul, am zis ca nu ratez ocazia cu transfagarasanul deoarece nu stiu daca mai merg pe acolo anul asta. Am pornit din sovata dimineata pe la 10 cu destinatia (Cartisoara- intrare transfagarasan) insa am ales o ruta mai exotica, nu ne-am dus pe drumul judetean dinspre sighisoara spre Agnita/Medias ci am mers pe o vale cu asezari sasesti, peisaje superbe (drumul acceptabil): Cam asta a fost traseul la intoarcere, azi: http://distanta.ro/46.598044,25.076689/46.127201,24.819240/cartisoara/45.455438,24.603535/pitesti/bucuresti Mini concediul de weekendu cu prelungire luni a totalizat 900 km+, dar a meritat din plin. Intai cateva cuvinte despre Sovata, statiune care o vizitez inca de acum 6-7 ani, a ajuns un fel de Mamaia, sunt dezamagit, preturile inca nu sunt la fel ca cele din Mamaia, insa aglomeratia si nesimtirea cu siguranta da: 1. Locuri de parcare YOC- am gasit 1 loc de parcare(dupamasa la ora 15- cand am vrut sa merg la lac) si au vrut sa-mi taie bon pt toata ziua, asa ca i-am refuzat politicos i-am bagat in aia a masii si mi-am gasit loc de parcare free. 2. Coada la intrare in lacul Ursu in ziua de Sambata se intindea pe cateva zeci de m si cu siguranta stateai cel putin 1 ora la rand (ce nu stiau ei ca sunt 2 intrari, asa ca am intrat pe intrarea a 2a unde nu am stat la rand). 3. Daca vreti sa mancat mancare foarte foarte buna, incercati la restaurant Ciuperca Mica- neaparat supa crema de usturoi si gnochi. 4. In ceea ce priveste cazarea eu stau mereu la camping Vasskert- un camping de " olandezi" mai privat, unde nu intra galagiosii, se face curat zilnic, sunt multi si cu rulote, ai si casute, impecabil. Printre putinele locuri de camping adevarate din ro. In ceea ce priveste transfagarasnul (pe care l-am mai parcurs prin 2004, dar nu in calitate de sofer) a fost destul de ok, drumul dupa cum spune tot forumul pe topicul dedicat, este varza, denivelari, gropi, daca ai suspensie sport, niste anvelope mai dure/xl ai sa te rogi sa se termine cat mai rapid. Ca si dificultate, este mediu, l-am parcurs foarte repede, am depasit mult, la propriu am gonit tot drumul ca si cum n-as fi platit nota de plata sus la Balea, asta ca sa vad ce poate tractorul invechit PD. Anvelopele si-au facut treaba cu brio pe umed (doar au aderenta A pe umed) am reusit sa le fac sa scartaie o singura data. Intre Fagaras si Cartisoara, a inceput potopul, o ploaie torentiala, cu stropi mari, vizibilitate redusa, am mers cu ~40 km/h, in zona caii ferate a avut loc si un accident. Ca regret, a fost copilotul care striga intr-una ba ca fulgera si tuna, ba ca ii e frica la curbele pe transfagarasan. Consum daca intereseaza pe cineva: 5.5% pe 450 km cu o viteza medie de 60km/h. De peisaje n-am fost prea interesati ca suntem geologi si vedem aflorimente/copaci/pietre des, astea combinate cu o ceata si o ploaie nasoala nici nu ne-a mai interesat oprirea la vreun punct de interes. Putinele poze:-1 points
-
Am dat o fuga pana acasa in baia mare. Am ales valea oltului si m ajuns destul de bine, aprox 9 ore cu 2 pauze de 40 min. Pe drum am intalnit multi romani cu nr straine, o mare parte din ei incurcau traficul pe banda 2 pe autostrada sibiu- sebes. La intoarcere maine aa vrea sa fac transalpina dar citind topicul din care reiese ca drumul este rau parca as renunta si as intra la salina turda. Voi ce ziceti? Salina sau transalpina? Maine pe zi-1 points
-
Mersi frumos @GTD si @mihai.onu94 Acum sunt lamurit si o raman pe 5w40. Primul schimb a fost cu Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 de care nu am fost incantat, pe urma am trecut pe Castrol Edge Profesional 5W30 LL luat din reprezentanta ( cel cu sigla VW ) si iar nemultumit. Am mers pe 5W30 LL luat din reprezentanta la recomandarea unui amic care baga de ani buni in b5.5 lui si am zis sa-i dau o sansa, considerand de bune cele spune pe site-urile producatorilor. Acum am comandat Motul Specific 5W40 cu norma specifica pentru PD + un engine flush de la Liqui Moly. ( LM Motor Clean). Sper sa fie mai bine decat cu pocnitoarea de Castrol. De Ravenol am tot auzit pareri pro si contra ( am citit si sectiunea lor de pe forum), in schimb la Motul numai de bine, mai ales din parte comunitatii Ford din Romania. Zi faina sa aveti baieti.-1 points
-
Castrol 5w30 LL vw507 la 5L Anul acesta a fost mai scump cu 30lei fata de martie anul trecut.-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00