Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 30.04.2019 în toate secţiunile

  1. Noutati de primavara: 1. Am schimbat anvelopele de pe fata cu Michelin Pilot Sport 4 225/40ZR18 IMG_3655 by toni.pieleanu, on Flickr 2. Am schimbat bujiile cu NGK 94833 (la ~52k km), iar bobinele au fost unse cu vaselina siliconica conform manualului IMG_3675 by toni.pieleanu, on Flickr IMG_3678 by toni.pieleanu, on Flickr 3. Am curatat climatizarea cu solutia Wynns Airco Fresh IMG_3748 by toni.pieleanu, on Flickr 4. Am schimbat uleiul, tot cu Mobil1 0W40 FS, filtru de ulei MANN HU7013 (model nou) si buson pentru baie OE - am facut doar vreo 5k km de la schimbul anterior IMG_3758 by toni.pieleanu, on Flickr IMG_3759 by toni.pieleanu, on Flickr 5. Am curatat putin interiorul IMG_3750 by toni.pieleanu, on Flickr 6. Pe timpul iernii am schimbat claxonul de joasa frecventa, a murit subit. L-am luat OE - 5Q0951221, nu se gaseste aftermarket din cate am inteles. Este facut de FIAMM.
    6 points
  2. Foarte frumoasa @b'Alex sa o stapanesti sanatos si drumuri bune sa ai! Din cate stiu motorul cu Stage 1 ajunge undeva intre 350-370 cai putere. Vad ca si tu ai Performance Package ca optiune pe masina. Mare grija cu placutele Originale deoarece sunt foarte dure eu le cataloghez ca placute de circuit si dupa ceva km o sa vezi ca iti sapă sanţ in discuri! Eu personal neducandu-mi masina pe circuit am optat pentru un set de placute aftermarket de la Brembo cod P85116 de care sunt foarte multumit cum se comporta si in acelasi timp sunt friendly si cu viata discurilor.
    4 points
  3. Zile libere, soare si plimbare. Mai bagam si cateva poze cu rapita inflorita?
    4 points
  4. Salutare lume si bine v-am gasit! Dupa 12 ani de japoneze, am intrat si eu in randul posesorilor de VAG, din cauza (sau datorita ) Cuprei. Daca acum 2 luni nu stiam cum sa fac sa ajung mai repede la drive test cu noul Type R, iar de noul brand al celor de la Seat nici macar nu auzisem, astazi sunt extrem de fericitul posesor al unui exemplar de Cupra. Nu o sa intru acum in detalii, pentru ca scriu foarte pe fuga (e rosie, e dotata cam cu tot ce se poate, exceptand scaunele scoica), dar promit sa revin cu informatii si ceva poze cat de repede. Asfalt uscat sa avem!
    2 points
  5. norul de nisip saharian + negru = love ... cu allseasonurile am mai experimentat daca tot s-a facut cald - sunt surprinzator de ok, cel putin la nivelul celor de vara pe care le-am avut. Parca sub uniroyalurile de pe bora... Studiem, si concluzionam prin iunie - iulie. dar, revenind, in vacanta am plecat cu busul, din nevoie de spatiu, carat biciclete etc
    2 points
  6. Profitând de zilele libere, am mai adăgat ceva și anume un încărcător USB (2 porturi USB de 2.1A) în locul prizei de 12V din consola centrală. Deși e mai mult pentru locurile din spate, se poate pune un telefon în cotieră la încărcat lejer Înainte și după: Aici găsiți un mic DIY cu retrofitul pe care l-am făcut. Enjoy!
    2 points
  7. Atât bara față cât și bara spate sunt intacte...deci fără evenimente.? Pentru mine traseele de genul acesta sunt o formă de relaxare aș zice 75% și adrenalină 25%. Trasee în mare parte cunoscute deja (am peste 16.000 km făcuți în 10 ani cu kingquad-ul...si nu pe asfalt). Daca ar fi să ne raportam la riscuri cred că șansele mai mari sunt să fii spulberat nevinovat de un teribilist pe șosea decât să pățești ceva pe forestiere. Bineînțeles că aici rolul șoferului e determinant. Dacă nu îți cunoști masina și nu te simți stăpân pe situație în contextele menționate nu ai ce căuta cu ea pe astfel de trasee. Si nu e cazul să cocoloșim atât de mult kodiaq-ul. Nu e făcut din carton. Dacă nu rezistă măcar la atât nu ar fi intrat în producție.
    2 points
  8. Adrian001.. consumatorii erau cuplati ca sa creasca sarcina pe motor. Asa ajunge dpf in temperatura mai usor. Cel putin asa era la motoarele inainte de 2009. Am apk vagdpf de ceva vreme. O folosesc mereu. Dar eu zic ca .. un led pus undeva sa il vezi cand se aprinde.. atunci sti ca e pe regenerare. Nu poti sa stai cu tel conectat tot timpul sa vezi cand o apuca regenerarea. Daca gaseste cineva un consumator suplimentar care e cuplat la regenerare.. rog sa scrie aici.
    2 points
  9. Salutare tuturor! Ca de obicei încep cu avertizarea că: nu îmi asum eventualele defecțiuni ce pot apare în urma efectuării acestui retrofit și fiecare își asumă responsabilitatea! Nu știu cum sunteți voi, dar eu mi-am dorit un încărcător USB pentru locurile din spate. Există pe piață și modele care se introduc în priza de 12V, dar eu am vrut să fie cât mai puțin ”expus” loviturilor de picior accidentale și totodată un aspect mai aproape de OEM. De ce aveți nevoie: trusă torx opțional două fire încărcătorul USB bandă izolatoare cleste dezizolat Încărcătorul USB poate fi procurat de pe Aliexpress și costă doar 5$, dar țineți seama că vine în 3-4 săptămâni, uneori mai rapid. Culorile disponibile suntȘ verde, roșu și albastru. Primul pas este scoaterea celor două șuruburi torx de la suportul de pahare Apoi din partea de jos trageți spre bancheta din spate și ridicați în acelați timp. Atenție la firul de conectare al prizei, trebuie deconectat înainte de a scoate capacul din spate al consolei. După scoaterea capacului, urmează scoaterea prizei. Aceasta este ”fixată” cu două piciorușe din plastic, care sunt lipiți. Dacă trageți de ea, o să ii rupeți, dar cu puțină răbdare puteți scoate priza întreagă (eu am rupt un picioruș, după care am văzut cum se putea face). Piciorușele trebuie retezate la bază, cu vârful unui cutter, după care puteți roti priza și să o scoateți de pe capac. Piciorușele și partea de taiat sunt indicate în poze de săgețile roșii. Opțional, puteți scoate grilele de aerisire, pentru un acces mai facil. Rama este prinsă pe spate cu cleme, pe care le ridicați ușor și scoateți rama, apoi ies ușor și gurile de ventilație. Pasul următor a fost să înfiletez încărcătorul USB în gaura rămasă, ocazie cu care am observat că intră foarte greu. Am apelat la un dremel și am pilit gaura cam 1mm, precum și marginile de plastic indicate cu săgeți roșii, pentru a încăpea piulița de strângere. Apoi se strânge piulița, se fixează poziția încărcătorului și se montează la loc gurile de ventilație. Cu cleștele de dezizolat puteți fie secționa și îndepărt mufă de alimentare a prizei, fie o păstrați, cum am făcut eu și adaugați cele două cabluri. Înainte de a lega cablurile, prindeți mufele la cabluri. Asigurați-vă că ați izolat bine, apoi conectați firele la plus (negru cu alb) și minus (maro) De asemenea, am pus puțină bandă textilă în jurul mufei de alimentare de la priza de 12V, pentru a evita eventualele zgomote de la vibrații. Acum e momentul primei probe a încărcătorului și nu uitați să puneți contactul. După ce v-ați asigurat că e totul în regulă, se montează capacul înapoi, de sus în jos de data aceasta, asigurându-vă că firele sunt trecute prin lateral și nu sunt prinse între gurile de ventilație Strânge-ți cele două torxuri și bucurați-vă de încărcătorul vostru USB.
    1 point
  10. Eu asta retin ca s'a folosit cand l'am schimbat la 9k km (la reprezentanta) si tot acesta l'am pus si acum, la 20k km (schimb facut de mine) - cam 3.8litri mi'au intrat
    1 point
  11. NU trebuie taiate piciorusele, doar trebuia impinsa in afara prize cam 1.5 cm astfel ca acele picioruse sa intre in decupajele din carcasa metalica.
    1 point
  12. daca surubul din capatul axului este ok, schimba electrovalva.
    1 point
  13. Avand drumuri deosebite, am vrut "balon marit", asa ca masina am luat-o cu jante de 16". Foarte confortabile. Am condus si un B8 cu jante de 18" si pot spune ca experienta nu a fost aceeasi. Ce-i drept arata mai bine, dar nu ma uit la ea cand o conduc. De 17" nu stiu, dar sunt curios. Iau ce-i mai bun (poate) dintre cele 2 lumi? Pentru prima ei iarna, am incaltat-o cu jante de tabla, tot pe 16, BF Goodrich Winter 2. Se aseaza bine pe carosabil, aderenta buna, confortabile si ele. Cu toate ca sunt fan jante tabla pentru iarna, ma gandesc sa le pun pe cele de aliaj 16" pentru iarna, si sa iau unele de 17" pentru vara (de aici si intrebarea de mai sus).
    1 point
  14. Bucuresti - tara - Ploiesti - Coada la Comarnic - Ploiesti - Urziceni - Slobozia - Harsova - Constanta - Cernavoda - Bucuresti - tara - Bucuresti Bucuresti - tara me happy!
    1 point
  15. Nu, nu se poate. În funcție de generație, la unele apare asa cum zici... La altele, nu. Nu am încercat sa compar și sa vad dacă se poate face ceva în acest sens, din eeprom ceasuri/modificarea acestuia
    1 point
  16. Nu, nu au legătură. Întra în blocurile de masura și vezi cuplul și voltajul, la electrovalva. Găsești valorile normale postate deja pe forum. Cel mai probabil acesta nu lucrează cum trebuie.
    1 point
  17. Pana la jumatea jojei inseamna exact un bidon de 4l (in loc de cei 5 necesari pt 4,3l cat e recomandat sa pui). Vezi mai jos indicatiile:
    1 point
  18. Boon, niu update: Cum azi a fost ultima zi libera inainte de minivacanta de 1 Mai, am zis sa purcedem spre Sighisoara. So, lasam puradelul la socrii (cu tot cu scaun si un bucata metru cub de jucarii), imbarcam una bucata pereche prieteni si punem cap compas Valea Plangerii (via RBC ca deh, se aprinsese becul)... Trei isteti s-au pupat pe la Campina... 1km de coada, cu masina de pompieri blocand B1... Nu scapam bine de asta ca Waze urla tare la mine ca de ce n-am facut stanga si mai pune 2 ore la ETA. 3km mai incolo (pana in Comarnic) ne infigem intr-o coada ce parea a se termina pe la Predeal... Wilkomen to Valea Plangerii. Cum stateam noi in coada, incepem sa o intrebam pe Gabriela (de la waze) despre alternative. 5 minute mai tarziu faceam cale intoarsa si dupa o scurta trecere prin Urziceni, Slobozia si Tandarei, trecem Dunarea la Harsova si... țuști pana la Constanta pe DN2A (oooo DA!!!!!!!) Bagam repede un Giros la Nikos cateva poze pe faleza (si niste Cola Zero cu piersica - gust de fruty fresh) si o luam inapoi pe A2. Pe la 4444 de km am reusit si o poza (copilotul nu eu) O scurta oprire pentru niste benzina premium de 95 (pret de autostrada) si, dupa ce reimbarcam puradelul, ajungem acasa aproape intregi. PS v-am zis ca iubesc Dobrogea?
    1 point
  19. incearca sa-l tii aproape de maxim, nu la jumate.
    1 point
  20. @ska Dacă este vorba de uleiul acesta, sta binișor la sulf. Dacă ți-a plăcut și ai date că face treabă bună nu cred că va sughița mașina.
    1 point
  21. Consum pe pilot in drum drept, 110kmh, 2 cilindrii, treapta 6 si consum mediu Constanta - Braila. Extraordinar de incantat
    1 point
  22. Nu confundați temperatura uleiului cu cea a antigelului. Dpmdv, e normal ca uleiul să sară de 100*C în anumite condiții. Important e să își mențină calitățile și la temperaturi mai mari. Am 2 analize restante cu Fuchs, n-am apucat să le trimit. Dacă vrea cineva din București să își analizeze uleiul uzat și vrea să ne combinăm la un transport, îl aștept cu un mesaj. Intenționez să le trimit în max 2 săptămâni la Blackstone. Recipientele se pot cere gratuit de la ei.
    1 point
  23. Masina pregatita de rodaj, maine plecam la drum si am facut rutele pe laptop in Skoda Connect iar la pornirea masinii toate rutele au fost incarcate in navigatia masinii. Simply clever, nu pierzi 1h in masina sa aranjezi toate rutele, faci comod pe laptop in casa. Ne asteapta aproximativ 2000km
    1 point
  24. Pai si aia de la repr. de unde stiau ca furtunele au 14 ani ? Puteau sa fi fost inlocuite acum 7 ani de ex. Daca nu sunt deterioarte la inspectia vizuala, nu m-as stresa deloc cu asptecul asta.
    1 point
  25. Zilele trecute am bifat ceva cu multi de 3. Azi a fost o zi a suferintei dar am bifat prima mea operatiune : 2 spalari, 2 decontaminari si o aplicare de Fusso Coat. Vreo 8-9 ore in total, cu o mica pauza.. Incepator fiind, ma declar multumit de rezultat, desi sunt rupt de oboseala Ma asteptam ca masina sa fie mult mai contaminata.
    1 point
  26. Multe campii au fost batute, si tind sa cred ca multe din ele pot fi mutate in zona de tehnic sau in alte zone, nu cred ca are directa legatura cu intretinerea de la modelul Ateca. Eu unul am schimbat la ~29.500km si 10 luni de la achizitie, si voi merge tot timpul pe LL si 12luni sau 30.000km insa depinde si de modul de exploatare a masinii. Personal am efectuat "rodajul" intr-un roadtrip Cluj - 2 Alps (FR), insa o dau din nou pe langa... Zambiti oameni buni, exista mai mari probleme decat ce, cum si in ce mod va intretineti masinile, va puteti da in vs mult si bine in zonele adecvate, insa nu cred ca...din nou...are ceva de a face cu intretinerea la Ateca...
    1 point
  27. Off Topic: Intr-un an de zile am facut 12.500km si un total de 500h de functionare al motorului. Voi schimba tot pana in 300h indiferent de ce spune CB sau altii. Nu am bani sa iau alta masina zilnic si prefer sa arunc pe partea de ulei 300lei in plus anual pentru un schimb suplimentar decat ulterior pe alte si s-o protejez cat mai bine. Concluzionand ma pregatesc pentru un viitor schimb. Daca voi trece pe electric (trotineta) atunci sigur intervalul exprimat in km si luni/ani se va mari . On: La ultima vizita in service la verificarea uleiului mecanicul a decis sa complecteze si a pus 300ml. Asta dupa 5.000km de la schimb. Masina nu a cerut prin CB nimic iar eu la verificarea uleiului nu constatasem ca ar fi scazut nivelul. De la inceputul schimbului de ulei acesta a fost pus pana la jumatatea jojei ca si nivel. Uleiul actual este Rowe Hightec Multi Synt DPF 5w30 cu norma 504/507
    0 points
  28. Am scris pe topicul dedicat mult despre asta, vara aceasta nu am pus pentru că nu a fost necesar, motorina are destul biodiesel dar la ultima alimentare am băgat pentru că se simțea nevoia (30 ml la 10 litri de motorină). Am dpf și am constatat efecte pozitive numai că 6,5% biodiesel plus 2t s-a dovedit a fi prea mult pentru sistemul meu de injecție (1.6 tdi din 2014). Mai multe informații găsești pe topicul respectiv, ne ceartă administratorul pentru off topic.
    -1 points
  29. Schimbi la orele de functionare daca vrei sa faci treaba, max 300 ore. Eu schimb la 10.000km =117 ore de functionare. Adica merg 6 zile continuu cu masina si schimb uleiul. Viteza medie prin Buc+extraurban e vreo 35-40km/h. 300 x40=12.000km, rezonabil. Pentru mers exclusiv in oras aglomerat- Buc-Cluj- viteza medie de undeva la 20-22km/h. 300x 20=6000km. Si ca o precizare, in motor acum am de 7000km Ravenol 5w30 VMP. Se comporta bine, consum ok, sunet ok, masina merge bine, fara nici o problema. Singurul inconvenient este consumul de ulei destul de mare la acest ulei in comparatie cu altele. Din cauza asta, o sa renunt la el, si o sa trec pe altceva.
    -1 points
  30. Absolut corect pus problema cu orele de funcționare. Dacă ar vrea să facă o treabă bună, constructorii de mașini ar trebui să facă contoarele de service în ore de funcționare și nu în număr de kilometri. Pentru mersul urban kilometrii devin irelevanti în stabilirea intervalului de schimb.
    -1 points
  31. Vă rog eu mult, nu mai aduceți în discuție mașini de la firme care sunt abuzate și nimănui nu-i pasă decât să își scoată banii! Avem mașini la care ținem, la care vrem ca starea tehnică să fie impecabilă. Sunt membri ai familiilor noastre și vrem ce este mai bun pentru ele. Vrem să ne placă cum merg și să ne simțim bine în ele. De asta vrem ce este mai bun pentru ele și ne îngrijim de fiecare detaliu! Am vorbit la plural pentru că suntem mulți care credem la fel!
    -1 points
  32. Marea problemă a uleiului este contaminarea indiferent de norma și vâscozitate. Se pare că Lubrizol cel care aditiveaza marea majoritate a uleiurilor (507 că doar pe ele le-am studiat în detaliu) a găsit soluția pentru a proteja de uzură chiar în caz de contaminare destul de severă. Rămâne problema bazicitatii (TBN-ul) destul de scăzute în cazul unui 507 deși s-au găsit soluții pentru a-l crește (am scris cu niște pagini în urmă). Pe fondul creșterii acidității (TAN-ul), care este foarte legat de contaminare, practic resursele uleiului sunt destul de repede epuizate (am spus câteva posturi în urmă că specialiștii consideră la condițiile unui rulaj normal în România o durată de viață de circa 12000 kilometri). Atâta poate un 507 indiferent cum l-ar chema. Având aceste informații, fiecare decide ce este mai bine pentru mașina sa. Să țină uleiul cât timp oferă o protecție reală sau să se folosească și de stratul de uzură al pieselor din motor. Că vrea să facă experimente cu alte norme, vascozitati, aditivi suplimentari este strict problema fiecăruia. Posibil să dea randament, posibil să nu. Și cel care are rezultate obținute prin alte metode nu poate băga mâna în foc pentru mașinile altora.
    -1 points
  33. Pe 504.00-507.00 un ulei are aproximativ 30% PAO și 1-5% esteri. Restul este ulei hidrocracat. Prin urmare termenul full sintetic nu se poate aplica. Acum tendința este de a înlocui o parte din PAO cu GTL mai ieftin și de a trece de 30% componente sintetice. În fine, conținutul mai mare de ulei sintetic nu garantează extraperformante fără o aditivare adecvată. Dar firmele producătoare speculează apetitul clienților pentru ulei ,,sintetic" și încearcă să ofere ceea ce se cere. Sunt producători care reușesc să facă uleiuri performante cu hidrocracate de calitate. O bază de hidrocracat bună nu este ieftină. Ideea este că ar trebui să mergi un pic împotriva curentului în căutarea celui mai bun ulei pentru mașina ta. Iar cel mai bun s-ar traduce prin cel mai echilibrat.
    -1 points
  34. Shell Helix Ultra Ect C3 0w30 sau varianta lui comercială lui comercială Vapsoil 0w30 nu strălucește printr-un procent prea mare de componente sintetice. Atuul său este dat de pachetul de aditivare foarte performant. Oricum, un 504.00-507.00 are în jur de 30% componente strict sintetice. Hidrocrack-urile din grupe superioare sunt denumite componente sintetice pentru că legislația permite, dar nici un specialist nu va fi de acord cu asta. Multe din uleiurile care au adus satisfacții utilizatorilor de pe acest topic sunt departe de a fi prea sintetice dar firmele producătoare speculează acest cuvânt ,,sintetic" care multora li se pare de-a dreptul magic.
    -1 points
  35. @mario. Este bun pentru PD, sunt membri care îl folosesc de multă vreme. @Jary Nici nu îți imaginezi cât de mult contează respectarea normelor la motoarele Vag. Ca să nu te iau cu chestii tehnice, îți spun că inginerii de la Vag cer de la producătorii de ulei să facă ceea ce ei nu au fost în stare când au conceput motoarele. Nu mai vorbim de faptul că dpf-ul, egr-ul sunt extrem de dependente de proprietățile uleiului. Deci nici o șansă să îl ții măcar 1000 km, dar 10000...?
    -1 points
  36. @pronet contează atât de mult votul? Ți-am dat pozitiv. Nu cred că îți schimbă viața prea mult, nici votul negativ, nici cel pozitiv. Arată nivelul de educație al unora de pe aici.
    -1 points
  37. De cazurile astea nefericite de utilizare a masinii nu tine cont calculatorul masinii si te trimite la schimbul de ulei si la 1/2 din intervalul maxim posibil? Alta treaba nu mai avem decat sa notam orele de functionare?
    -1 points
  38. Ba te trimite si mult mai devreme pe interval flexibil daca e cazul, nu doar la 25k.
    -1 points
  39. Ce de lucruri offtopic mai poti citi pe aici... De fapt orice, inafara de "ce ulei recomandati". Ore de functionare? Da, valabil la masini agricole. La autoturisme nu cumva conteaza daca mergi 1h cu 4000 ture sau 1h cu 2000 ture? Km conteaza, si cu asta, basta. Mai sus era un criteriu de calitate al uleiului, presiunea uleiului. In cazul acesta, bagati ulei de cutie in motor (cum fac unii samsari sa vanda masinile cu motoarele terminate si cu becul de presiune ulei aprins), si sa vedeti ce presiune excelenta aveti.
    -2 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!