Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 10.02.2019 în toate secţiunile
-
@GolfMk1Vr6 Din păcate susțin cele spuse de Trofin. Este cam același lucru cu mărețul Castrol numai că plătești mult fără vreun beneficiu real. Acum pentru cei care nu au studiat ca nebunii cum am făcut eu și Trofin sunt câteva indicii care vorbesc singure despre calitatea unui ulei indiferent de ce spune producătorul, sau impresiile celor care l-au utilizat. In momentul in care vreau sa aleg un ulei in primul rand ( in opinia mea bineînțeles) ma uit la : 1 TBN Valori între 6,5-7 nu mă interesează pentru că se încadrează în limitele normelor cerute și se găsește pe toate drumurile. De regulă hidrocracatele au aceste valori. Valori de la 8 in sus îmi deschid apetitul de a cerceta cat mai multe despre respectivul ulei și denotă un ulei pentru care chiar au depus efort pentru realizarea lui. 2 Punctul de curgere Din cate am observat eu la hidrocracatele de calitate ajung la -40 gr C, cele care au baza GTL se duc până la -55 iar cele cu o bază PAO super ating -60 Gr C. In concluzie cam de aici îți poți face o idee despre tipul de baza folosita. 3 Este cea mai grea parte și anume Aditivarea. Asemenea informații se găsesc doar in testele făcute pe fiecare ulei in parte și sunt cam dificil de interpretat. In momentul in care am văzut de exemplu aditivarea la LM super renumiți ei așa pentru Bisulfura de Molibden (MOs2) și cu o reclama de ai crede că un litru de ulei conține tone de Bisulfura minune m-am desumflat total și le-am tras câteva înjurături. De ce ? Pentru simplul fapt că are mai puțină Bisulfura că Mobil 1 ESP nou. Nu mai vorbesc de Castrol Titanium mister apa de ploaie care țin steagul sus cu Titanul lor și de fapt conține doar 97 de miligrame per litru ( ceva mai mult decât nimic). O cantitate decenta zic eu ar fi fost undeva la 500 mg și un adevărat WOW pe la 800-900 mg. 4 Noack Având în vedere faptul că valoarea acestuia este stabilită la temperatura de 150 gr. C, acest indice de volatilitate trebuie sa fie luat in calcul de cei merg supraturat pentru că în cazul unei exploatări normale uleiul se mentine de regulă în jurul valorii de 100 gr. C5 points
-
Cand te mananca in @#$ te scarpini, e o vorba in popor. Ceva de genul am facut eu, ieri si azi. Pentru ca ma obseda clusterul de Touran si lufturile din bord, ieri, incurajat de vorbele catorva colegi de forum si frup pe feisbuc, ca fiind simplu, m-am apucat de demontat. Intrdevar e simplu sa le desfaci, au doua suruburi pe spate, 8 cleme pe carcasa si gata am scos carcasa cu geam. Apoi am scos placa de baza cu totul din carcasa si m-am apucat sa scot ace, cadrane, paduri, bete, etc. Dupa ce am transferat tot interiorul ceasurilor de Touran in cele de Golf, multumit de cum iesise treaba si oarecum "simplu" cum spusesera toti, le-am pus inapoi in bord. Surpriza!!! S-a luminat, citea kilometrii, dar nu se miscau acele deloc. Panica! Ma intorc la laptop, intreb in stnga si in dreapta, mi se raspundea "le-ai dat peste cap", "poate le-ai fortat", "nasol", etc. Un singur tip mi-a raspuns, il cunoscusem intamplator la altcineva si mi-a spus ca trebuie readaptate acele. Buuun, sambata seara, chiar spre noapte hai sa le adaptam. Scoate clusterul din nou, scoate carcasa cu geam, scoate acele si hai sa le pun in bord. Observ ca daca le pun asa, nu le mai scot usor. Solutia a fost sa lipesc doua benzi pe spate asrfel incat sa am de ce trage dupa fixarea in mufa a ceasurilor. Fac prima incercare, nu imi iesa, fac a doua imi iesa, dar observ ca acul turometrului ramane nemiscat. Mai dau sa fac o incercare, dar pe RCD300 apare battery drained. Incerc sa dau o chei, nimic. Ast e, pun redresorul si astept sa vina dimineata. Dimineata cu bateria incarcata fac un nou test si nimic. Le scot, le desfac inca o data, le reansamble, totul pare in regula. Incep adaptarea, motorasul turometrului se aude, dar acul nu se misca. L-am stricat imi zic in gand. Le scot din nou, ma duc in casa si iau legatura cu tipul care m- ajutat, norocul meu ca se trezise. Ii spun ce facusem, ii art filmarea si imi spune si el sa schimb motorasul de la turometru. Ma uit pe placa, are 2 clipsuri din plastic si 4 pini cositoriti. Iau pistolul de lipit, ma apuc sa deslipesc , trag, scot, bag, lipesc, etc si fuga cu ceasurile la proba. De data asta merg cum ar trebui, sterg toate erorile si scot cheia din contact, Reansambllez si carcasa si trag o tura scurta sa dispara martorul ABS si directie din bord. Totul este in regula, maine plec la alimentat sa vad si la viteza mai mare ca e totul bine. Daca tot eram la capitolul asta, am montat si mufa adaptoare a antenei si cele 4 fire pt boxelee spate. Radioul nu a prins nimic, dar nu mai am nici rabdare pt asta. Cand va veni caldura voi desface iar fetele de usi sa fac o proba cu boxele spate, poate o sa se auda si alea. Week end frumos tuturor!4 points
-
E de dată foarte recentă, mă îndoiesc că în România a apucat să intre la vânzare. Folosește stocul liniștit și versiunea veche avea ingrediente de bună calitate. Plus că nu a apucat nimeni să vadă ce poate versiunea nouă, cea veche măcar știi că avea rezultate foarte bune.3 points
-
Motul am spus de câteva ori, a prins foarte bine în România pentru că are un nume așa, mai exotic (Motul) un trecut glorios în motor sport și se vinde scump. În realitate sunt uleiuri absolut normale, nimic special la ele, punctează elementele cheie (consum de ulei și silențiozitate). Mașina ta va merge mult și bine cu Motul și vei avea senzația aia că ai băgat ceva wow! Pentru senzația aceea tu plătești banii în plus, în realitate tu ai folosit un ulei absolut normal (ca să nu zic banal). Cât privește lumea care îl laudă, reprezintă material de studiu pentru sociologi. Știu, pentru afirmațiile făcute îmi asum dislike-urile dar adevărul nu poate fi negat.2 points
-
Noaptea sistemul de iluminare LED cu DLA este absolut superb, mult mai complex decat cel vechi cu Xenon, in plus temperatura culorii este mai apropiata de lumina naturala decat la Xenon si le gasesc odihnitoare la drum lung. Legat de halogen, stand in spatele masinilor cu faruri cu halogen, fascicolul LED se vede mult mai puternic pe ambele parti ale drumului, lumineaza MULT in lateral si iti permite sa vezi lucruri pe care nu le poti vedea cu un sistem obisnuit. In plus, modul in care lucreaza este foarte rapid si precis, practic ai vizibilitate maxima in orice conditii de trafic. As lua acest sistem in dauna multor altor optiuni, il consider o dotare majora de siguranta.2 points
-
Revin cu feedback dupa ce am condus vreo 2000 de km cu softul de la TVS pentru dq200. Ca un rezumat: am aceeasi problema pe care o are aproape toata lumea de aici si anume trepidatii in treptele 1-2. Am sperat ca softul de la TVS sa ma scape de 4000 de lei dati pe ambreiaj doar ca a fost prea tarziu pentru mine. Chiar si cu softul, inca se simte cutia la unele plecari iar cei de la TVS mi-au recomandat sa schimb ambreiajul. In legatura cu softul nu pot sa zic ca sunt prea multumit. Imi placea mult mai mult cum schimba vitezele inainte de soft (ma refer la cele 2+ desigur ?). 1. Masina prefera sa mearga in 2000/2100 rpm constant, chiar daca nu variez acceleratia. Cateodata ii mai dau eu un impuls in pedala sa ii amintesc sa schimbe si atunci sta la 1600. Pe langa turatiile inalte, desigur ca si motorul a devenit mai zgomotos. Inainte nu auzeam nimic in ea, dar acum o aud destul de tare. 2. Activarea treptei 1 la viteze mici. Nici aici nu imi prea place. Cateodata cand e trafic si se hotaraste ea sa bage treapta 1, intervine o frana de motor foarte enervanta si se simte o zvacnire incomfortabila in masina. 3. In legatura cu modul sport ... i-au luat vizibil din putere. Daca bag piciorul in ea acum nu se mai simte puterea aia de dinainte. Aici s-ar putea sa fie o iluzie pentru ca unul dintre beneficiile softului este accelerare mai comfortabila in modul sport. Inainte chiar era "sport", modul sport . 4. Mi-am luat "la revedere" de la functia de "Coasting" ( cand franezi, iti scoate din viteza pentru a reduce consumul). Aici tine de gusturi, pentru unii s-ar putea sa fie un mare beneficiu asta. Mie mi-ar fi placut sa pot alege daca o sa tin activata sau nu. 5. Am vazut ca sunt multe pareri legate de consum. Pentru mine nu a crescut cat sa imi dau seama. Ce-i drept, si eu merg mai atent la turatii si cateodata ii mai dau impulsurile mentionate mai sus, dar cu toate astea, nu cred ca s-a modificat foarte mult (daca s-a modificat). Acum problemele de mai sus s-ar putea sa fie si pentru ca am ambreiajul foarte uzat. Urmeaza sa il schimb curand oricum. Ca o concluzie, daca cei de la VW imi garanteaza ca problema cu ambreiajele e rezolvata atat prin optimizarea softului cat si prin calitatea ambreiajelor, as trece inapoi la softul original. Mi se pare mult mai comfortabil.2 points
-
off topic; daca te referi la scartaiala aia, eu cred ca nu e normala si nici nu cred ca e generata de pompa de vacum. am fix motorizarea asta, am si io zgomotul generat de pompa de vacum ( este un sunet infundat care se aude in stg sus ) si nu se manifesta asa. am avut si io "chitaitul" ala la prima pornire si a fost de la intnzatorul curelei de transmisie --- verifica si tu asta. daca intinzatorul tauu e Dayco, schimba-l si pune INA, chiar daca ti se pare ca nu are nimic......zornaie ceva in el chiar daca lucreaza inca ok.1 point
-
Eu am pus camera china pe navigatia android. Am pus o camera incorporata in butonul de deschidere portbagaj la B6 variant. Se vede ok. Vechime 7-8 luni. Dar poti pune ca cea de mai jos incorporata in lampa de la numar.1 point
-
Excelenta garda la sol pentru masina asta. Atat am cel mai coborat punct la Rexton, care e ditamai animalul1 point
-
@liviu. Sub nici o forma asta. Pe cel nou nu mai scrie Formula. Costa cam 45 roni litru. Asta vechi este la promoție acum. Toată lumea vrea sa scape de el.1 point
-
Si de la mine felicitari inca o data, asa cum spuneam si pe topicul lui @Andrei_72 voi doi chiar ati ridicat sus de tot stacheta ingrijirii Tiguanului .1 point
-
1 point
-
@MyKe costa 17 eur 4 litri, ce crezi ca are "noua reteta" un noack mai prost1 point
-
Adică au schimbat reţeta? Când? Nu de alta, dar mai am 15 litri din acelaşi sortiment pentru următoarele revizii şi vreau să ştiu dacă e nevoie să scap de el. L-am luat prin septembrie, anul trecut.1 point
-
Am reusit si eu sa schimb furtunasul de la haion cu unul siliconic de vacuum, multumita indicatiilor si pozelor lui @addx3100 si pe aceasta cale vreau sa ii multumesc. De asemenea, daca este cineva prin Iasi care va avea aceasta problema, ma poate contacta daca are nevoie de ajutor si in limita timpului disponibil il pot ajuta cu mare drag.1 point
-
1 point
-
Călin.g are dreptate dar trebuie și explicat. Un 0w40 folosit într-o mașină care circulă intensiv urban se transformă rapid în 0w30. În schimb poate încorpora aditivi de performanță, mult PAO și va fi un ulei foarte bun pentru mașini sport sau pentru cele care parcurg frecvent drumuri lungi în ritm alert.1 point
-
Saptamana asta am crescut inca un Level la detailing Am reusit in sfarsit sa imi organizez solutiile de intretinere in portbagaj cu o noua geanta care este dedicata pentru scule ..... dar acum este echipata cu toate sculele necesare pentru un "perfect finish" : Si ca dimensiune nici ca se putea mai bine , la marele fix ! Acum o mica parte din solutiile dedicate Exploratorului sunt organizate Sa vina calduraaaaaaaa1 point
-
La momentul actual la un Shell vs Mobil mi se pare dificil de anticipat câștigătorul. Am rămas blocat pe ultima versiune de Fuchs. Mi se pare foarte interesantă, abia aștept sa vorbesc cu prietenii și să îi deslușim tainele. Nu știu de ce, dar am senzația că Fuchs tocmai ce a scos o bijuterie.1 point
-
@yanq . Cea mai frumoasa e cea pe care o ai in garaj! Dar scaunele alea de Kodiaq au ceva aparte!1 point
-
1 point
-
1 point
-
@techmaster34 la fel cum se folosesc pentru toate substantele de culoare inchisa. Si bani sa stii ca ii arunc pe cred eu ca ar fi interesant.1 point
-
PAO nu are nici un rol în valoarea TBN. Sunt uleiuri cu mult PAO și TBN de 6+.1 point
-
@mihai.onu94 Raenol VSI un ulei chiar foarte bun ce surprinde printr-un TBN de 10, probabil datorita bazei PAO. Aditivarea lui si aici ma refer la materiale antifrictiune este medie dar daca stam sa ne gandim ca la treaba asta sunt doi trei concurenti superiori este excelent pentru norma 502-505 din punctul meu de vedere.1 point
-
Ai dreptate, acuma am vazut, mi-a placut modelul asa ca nu mai conteaza daca e R5 sau RS?1 point
-
@mihai.onu94 Rowe Hightec Synt Rsi 5w40 118 lei bidonul de 5 litri cu tot cu transport. Hai că ai destule feedback-uri la el, dă-i o șansă.!1 point
-
Off topic: Ba cam are; vezi la TDI, 1.6 vs 2.0....ma refer la cutiile DSG, dq200 si dg250.1 point
-
Am profitat si eu astazi de vremea cu temperatura pozitiva si am spalat motorul asa "rapid" de ochii soacrei . Nu mai suportam tot praful care se stransese pe el. Imediat dupa spalare am plecat la drum si in 100km de autostrada motorul era uscat tot Va urma ceva mai complex la primavara. Tot astazi am reusit si eu in sfarsit sa imi raspund mie personal la o intrebare .....Care este garda la sol cu noile arcuri Eibach? Asa ca am facut testul de garda la sol .....credeam ca zapada o sa tina mai mult dar din pacate a fost greu de gasit, asa ca a trebuit sa ma joc putin cu lopatica de flori a sotiei pentru a face o movila de zapada pe o suprafata plata . Anvelopele au fost verificate inainte de test si erau toate patru la 2.2. bari . Tinta a fost punctul de mijloc al axei fata , fix in mijlocul scutului iar rezultatul este urmatorul : Zapada fiind cam "degerata" nu era prea maleabila , asa ca am reusit sa determin 22 cm fiind adancimea corecta, o surpriza placuta . Celalalte masuratori stau cam asa : 27 CM la pragul din fata (punctul de montat cric) si 29 cm la pragul din spate. Este suficient si sunt extrem de multumit de acest rezultat ! Odata cu testul de astazi am reusit sa compilez si eu o prezentare restanta de mult pentru mine, a masinii cu noile arcuri montate.... si nu numai1 point
-
Uleiurile desulfurate s-au dovedit a fi o provocare foarte mare pentru chimiști. Abia acum pare că i-au cam dat de cap. Dar a mai apărut un pericol iar specialiștii spun că este mare, contaminarea uleiului de motor cu biodiesel. Se pare că nici etanolul nu este mai breaz dar pentru că sunt interesat de diesel încerc să deslușesc problema biodieselului. Un singur lucru se poate remarca cu ușurință, niciodată automobilul nu a avut atâtea căi înfundate. Iar credința mea este că de la o vreme ecologia mai mult încurcă și creează probleme decât rezolvă. Toate deciziile par a fi cauzatoare de și mai multă poluare iar mie îmi pare că cineva face bani din toate astea.1 point
-
Imi dau si eu cu parerea despre motorina din EU. Am locuit 14 ani in EU din care 9 ani am circulat cu masina foarte foarte mult. Niciodata nu am avut probleme din cauza motorinei , nici eu, nici masinile de la firma, nici prietenii mei. (zona spania franta italia elvetia germania). Doar in Romania , de cand m-am intors am gasit problema asta cu motorina. Si parca nu imi vine sa cred ca motorina din tara noastra e asa de problematica. Drumuri bune.1 point
-
1 point
-
@robi_zet daca vâscozitatea ta este 5W30 ar fi bine sa o păstrezi daca nu ai date alte vâscozității pentru diverse regime de funcționare ( in cazul tau bănuiesc supraturat) In cazul in care ai talpa grea păstrează 5W30 și schimba-l la 6-7 mii. Băieții de la Shell sunt tăticii bazei GTL dar aditivarea antifricțiune este cam modesta. Mobil ESP noua formula are aceeași bază și o aditivarea mult mai buna.0 points
-
-1 points
-
AM fost in ungaria, austria, nemtia. Motorina Shell, nicio diferenta...am crezut ca fac racheta din golf, dar nu. Puternic dezamagit . adevarul e ca nici nu am motor asa "finut"-1 points
-
"Nu stiu altii cum sunt, dar eu, cand ma gandesc la ..." ...ah! nu! asta e "din Creanga" ...prin natura meseriei probez o multime de masini cu tot felul de echipari, iar farurile cu Led chiar nu m-au dat pe spate, ba sincer, pe carosabil umed, ceata, timp ploios, prefer halogenele alea de arati a sarac dar macar vezi pe unde mergi; si nu am nici ochi bionic, nici nu port ochelari.Parerea mea e ca daca ar mai cobora culoarea luminii la farurile Led ar fi mult mai OK, dar masinile nu ar mai avea acel bling, bling si ar scadea vanzarile ....-1 points
-
Farurile adaptive inseamna ca se misca stanga-dreapta in functie de volan si Light Assist este senzorul de lumina/ploaie (cel care comuta automat intre faza scurta si lunga se numeste Inteligent Light Assist si este optional). La tine a venit masina fara optiunile astea?-1 points
-
tbn e concluzia e buna. noi nu avem astfel de probleme, nu avem sulf in combustibil, plus uleiurile C3 contin jumatate din "cenusa" obisnuita. deci tbn e irelevant. per total e mult mai rezistent decat uleiurile alea vechi cu cenusa dubla si sulf in combustibil la greu.-1 points
-
@Trofin Liviu bun uleiul . Are cumva tot baza GTL ca Mobil ? Se pare ca TBN peste 8 iese doar cu baza GTL. Asta are ceva mai mult BOR fata de Mobil si nu are Molibden. Sta fara probleme langa Mobil 1 ESP noua formula.-1 points
-
@alexene Daca tii neaparat la Castrol atunci Castrol EDGE 5W-30 LL (BCA). Si daca vrei cu adevarat un ulei bun atunci vezi cele doua comentarii de mai sus.-1 points
-
-1 points
-
-1 points
-
-1 points
-
cred ca e o perioada de promotii la multe uleiuri pe emag. si shell 0w-30 e la fel de redus acum.-1 points
-
daca trece la shell helix ultra, cu vw 504/507, respectiv shu 0w-30 c2 c3 ect, e mult mai bun decat mobilul.-2 points
-
-2 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00