Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 30.01.2019 în toate secţiunile
-
La multi ani tuturor si un An Nou cu multe bucurii din care unele sa fie automobilistice... Trece vremea, se aduna kilometrii... contorul este foarte aproape de 19k. Herghelia a mai fost scoasa la plimbare si mânată de regula la drumuri lungi si ocazional niste off-road usor. Comportamentul la drum este excelent, nu am ce sa ii reprosez, tractiunea 4Motion prinde bine pe zapada, masina este confortabila si odihnitoare la drumuri de 700-1000km/zi. Revin cu partea de lucruri minore constatate, nu sunt deranjante si nici nu le intalnesc in fiecare zi, dar merita mentionate pentru ca era loc de mai bine: 1. Luftul de deasupra ecranului multimedia este mare, cateodata bate lumina exact in el si arata rau. 2. Masina are o optiune in meniul de clima pentru comutarea automata pe recirculare a aerului interior (ma gandesc ca ar avea si un senzor de calitate a aerului), deci ar trebuie sa estompeze noxele de afara, lucru care nu se intampla, prin urmare in masina simti noxele celorlalti participanti la trafic. Daca intr-adevar chiar are un asemenea senzor, el fie nu functioneaza, fie este reglat prost sau traim intr-o perioada in care sunt prea multe “fumigene” pe strada! Parol! 3. Butonul Start-Stop si butonul Park Assist nu sunt vizibile de la volan cand schimbatorul e in Drive dar am invatat sa dezactivez start-stopul fara sa il caut sau sa ma uit la el. Levierul schimbatorului mascheaza partea dreapta a butoanelor. 4. oglinda fara rama arata bine dar nu o poti regla cu o singura mana fara sa lasi urme pe sticla decat daca o tii cumva din spate, deci trebuie sa fii pregatit sa dai cu carpa pe ea dupa ce o reglezi, apoi se deregleaza cand o stergi si tot asa. Macar nu te plictisesti... ai o activitate in masina! Lustruitul display-ului multimedia este necesar macar o data la cateva zile, bine ca nu are negru lucios in interior, cum e trendul din zilele de azi! 5. grila din fata radiatorului aduna frunze, nu am idee cum ajung acolo, dar nu ies singure, se lipesc de intercooler/radiator si sunt greu de scos, nu imi incape mana prin grila si e destul de adanca. 6. Finisarea tapiteriei in zona tetierelor de la locurile 6 si 7 lasa de dorit, parca le-au cusut sa fie cusute, nu sunt aliniate, se vede cand esti in spatele masinii si pui bagaje in portbagajul compact care a mai ramas. 7. Placa din portbagaj ce acopera bateria are un aspect de neterminat, parca s-au plictisit si cum trebuiau sa se incadreze intr-un deadline au facut ce s-a putut. Placa respectiva pare ca nu are un loc fix, mai ales cand umbli la ea sa pui dedesubt ruloul; putea fi articulata cu alta piesa, acum o poti scoate de tot. E proiectata cam “flimsy”. Later edit: intr-un tarziu am descoperit ca faptul ca este detasabila e bun, se poate scoate si curata usor, pun pe ea acum toate elementele murdare, trotinete, roti de carucior, un sac de cartofi.. 8. Unele zone scartaie: zona de stat cu cotul pe usa, zona de deasupra unitatii multimedia, sub butonul de avarii. Avantajul este ca nu scartaie permanent ci doar cand apesi pe ele. Later edit: intre timp zona cotului s-a mai obisnuit cu mine ? si nu mai scartaie deloc. 9. Sistemul audio nu are buton de MUTE, dau sonorul la minim din comenzile de pe volan. 10. navigatia OEM este activa doar cu radio/cd/media pornite, cand inchizi radioul se opreste si navigatia. Cred ca sugestia este clara, poti naviga doar in ritm de muzica! Singura varianta sa ai doar navigatia fara muzica este sa dai sonorul la minim la radio/cd/media, navi are volum separat de restul. Imi place cateodata sa inchid radioul, sa aud doar masina, rotile, motorul... imi mai adun gandurile si am timp sa ma gandesc doar la ale mele fara sa imi dea altii tonul. 11. Cursorul ce indica pozitia masinii pe navigatie are pierderi de ritm si nu se actualizeaza, ramane undeva in spate, harta merge normal inainte, dar masina nu mai este pe ea. Am patit doar o singura data in marele “resort” Mamaia, cred ca am pierdut cursorul in aglomeratie. 12. Tapiteria locurilor din spate nu are suport lateral, este aproape inexistent, scaunele sunt foarte plate. Inca un lucru care arata ca nu e o masina de mers sportiv cu pasageri in masina! 13. Culoarea alba nu da asa bine in pozele de iarna. Cateva chestii de configurator: - culorile disponibile pe Allspace sunt majoritatea inchise, daca vrea cineva o culoare deschisa are doar alb simplu, nici macar metalizat iar gri-ul deschis metalizat nu este nici el disponibil pe Allspace ci doar pe Tiguanul scurt (la noi in tara). - scaunele reglabile electric (non-piele) au aparut pe R-line doar la sfarsit de 2018, adica la doi ani dupa lansare. - Din stirile publicate de revistele de profil inteleg ca dieselul biturbo este scos definitiv de pe configurator, totusi el apare acum pe kodiak RS, deci problema nu este de noxe in testarea WLTP. Altele, bune si rele adunate: - sistemul ACC de mentinere a distantei are momente in care se dezactiveaza cand este acoperit cu zapada si atunci “cad” toti senzorii si toata asistenta. Problema nu este faptul ca pica, se poate merge manual lejer, ci faptul ca are momente cand aparent isi revine, tempomatul reincepe sa functioneze si mentine viteza dar radarul din sigla nu mai citeste masinile din fata. Initial mi s-a parut ca e cam lent in reactii, dupa care l-am lasat intentionat sa vad daca franeaza automat dar el nimic... daca-l lasam ii dadeam un sut celui din fata. Senzorul era acoperit conform pozei de mai jos, masina din fata rula la cca 110 km/h. - Ledul alb de pe interiorul capacului de la portbagaj ajuta prin luminarea difuza a spatiului exterior cand e bezna afara si portbagajul e inca plin de bagaje (nu aveam alta sursa de lumina). - Podeaua masinii are o forma usor curbata (pe dedesubt) probabil pentru a mari unghiurile de trecere. - Intr-un offroad “light duty” consumul este 20 l/100km intr-un ritm calm de mers. In zonele cu strat fin de zapada asezat peste gheata... wow, tractiunea a fost exemplara! Abia ma tineam pe picioare pe gheata cand m-am dat jos din masina. Mai las si cateva poze din umblarile prin tara...8 points
-
Din păcate chiar prea mult biodiesel care lasă urmări. Oricum nu mai dau sfaturi, a devenit tot mai complicat să incluzi 2t-ul în meniul mașinii. Abia i-am găsit șpilul la a mea. Iar creșterea lubricității nu mai este obiectivul principal de utilizare.3 points
-
@grp Nu am cont de "feisbuc" si mai mult ca sigur stiu la care clip te referi : 15.33.28.mp4 Nu e idee rea , dar ma gandesc doar cat imi amesteca ce am prin portbagaj sa nu zic de lichidele din motor ca ajung prin spatii care nu ar trebui L-am primit din mai multe parti in ultimile zile3 points
-
1.2 TSI am avut si, pentru ce era, a fost foarte ok masina, mai ales dupa Stage 1. Bine, nu am mers 200.000km cu ea, am dat-o la ~60.000, dar am vazut masina pe strada la 4 ani dupa ce am dat-o si parea ca atunci cand am vandut-o. Cumparatorul m-a sunat la un an dupa achizitie sa-mi spuna ca nu-i mai merge cheia, i-am sugerat sa schimbe bateria si asta a rezolvat problema, asa ca tind sa cred ca m-ar fi sunat daca avea probleme cu motorul... Am schimbat distributia sub garantie, da, dar aici sunt 2 chestii de luat in calcul. In primul rand nu as cumpara o masina second-hand fara sa-i fac distributia imediat dupa achizitie (plus o revizie completa), indiferent de hartiile pe care le are (exceptand masini pe care le cunosc, evident); si in al doilea rand, ultima versiune a kit-ului de distributie (lant + intinzator) aparent a rezolvat problema asta. Cum motorul nu are alte bube cunoscute sau raspandite eu nu consider chestia asta un impediment la achizitie, atata timp cat se ia in considerare costul schimbarii distributiei dupa achizitie. Pana la urma BMW-ul are fix aceeasi problema la 2.0 diesel (si alte cateva motoare pe langa) si totusi se vand ca painea calda asa ca... na3 points
-
Pe dn1 vizavi de hornbach in balotesti s-a deschis o spalatorie fara perii cu program rapid de 5 min si are si spalare sasiu destul de ok. Daca se considera reclama se poate sterge, eu am spalat de 2 ori este ok ca nu atinge nimeni masina, dar uscarea e mediocra deoarece sufla aer doar de sus.2 points
-
253300km si inca o revizie, de data asta ceva mai maricica sa zic asa: -ulei liqui moly 5w40 leichtlauf high tech plus toate filtrele purflux si knecht. -placute fata ate care daca va vine sa credeti nu le-am mai schimbat din 2012 si aveau nici mai mult nici mai putin de 143000km , cele de pe stanga mai aveau profil destul , una de pe dreapta pe interior era aproape la fier. -bucse bascula ambele si cea mare si cea mica lemforder(cele mici erau din 2004 cele originale) -flanse amortizoare kayaba. In rest ne miscam bine vor urma in primavara bujii noi si placute si discuri spate si cam atat in rest se prezinta foarte bine la varsta ei. Iarna asta am reusit performanta sa o spal de fiecare data fara sa fie atinsa de vreo carpa de la spalatoriile auto, doar spalat si plecat asa cu ea sau spalata de mine la self service si sters cu microfibrele mele doar cand a fost vremea mai frumoasa in rest doar spalat fara sters(s-a deschis un lukoil nou la hornbach pe dn1 cu instalatie noua si este perfect2 points
-
Nu am mai postat de ceva timp, dar astazi in Toronto o fost prima furtuna mare de zapada din acesta iarna si numai bine eu am fost nevoit sa traversez jumatate din oras in aglomeratia de la ora 5... Cu ocazia asta am reusit sa vad cat de mult poate se consuma golful in trafic bara la bara si la viteza mica prin multa zapada. Rezultatul... La un punct eram la viteza medie de vreo 13km/h si consum de vreo 12.5-13%... Noroc ca se mai lasase un pic din trafic pe autostrada si o inceput sa miste mai bine. Pentru cat de incet am mers si considerand si ca a fost destul de frig, zic ca ii un consum rezonabil. In rest, niste poze cu zapada2 points
-
1 point
-
Daca ai BKS sau BUN cod motor ambele sunt cu dpf ...dar poti sa incerci un 505.011 point
-
O parchezi aiurea si ti-o ridica baietii. Si cand ii vezi vii repede cu karcherul si ii dai.1 point
-
La cat costa sa inchiriezi o macara....nu renteaza1 point
-
@powershot dă-mi voie să te contrazic. Pe topicul dedicat dpf-ului am postat niște poze cu diagnoze la mașina mea. În toate aveam ulei 2t în motorină, am 80000 kilometri de utilizare. Dacă valorile alea nu sunt bune tac și nu mai zic nimic. Plus că suntem destui care folosim la mașini cu dpf, nu numai că nu are nimeni probleme, avem și rezultate. Unii dintre ei au studii în domeniu dar nu își pierd timpul să explice pe forumuri ce și cum. Este opțiunea fiecăruia să decidă cum este mai bine pentru mașina lui, dacă merită cheltuiala și deranjul.1 point
-
Cum va stricati voi filtrele de particule cu buna stiinta. La pd mai merge 2t.. motorina ajunge la temperaturi destul de mari.. mai ales vara. In sch la cr .. e criminal.1 point
-
Exact cum ma asteptam, turbina e pe duca. 1756vk OE e pe drum. Intra in discutie si downpipe pe 63. Sper sa reusesc cumva sa le fac pe toate.1 point
-
Este un coleg pe forum ce are topic in sectiunea "Masina mea". Are un Golf 6 Variant cu motor pe benzina (1.4 TSI-ul) si dsg. Din ce am mai urmarit topicul lui, a cam sarit de mult de 200.000 de km. Cat timp grijesti exemplar de o masina, te bucuri de ea mult timp. Acuma fiecare intelege ce vrea din a griji de o masina. Este relativ acest aspect din punctul meu de vedere. Pana la urma si un motor 1.2 TSI sau 1.4 TSI daca esti atent cu el si schimbi tot ce ai de schimbat la timp sau cand iti apare o problema, o rezolvi imediat, pai atunci masina aia este in stare buna.1 point
-
posteaza logul in mers,bs 011...masoara vaccum la actuator1 point
-
poftim unul de Sharan Address 69: Trailer (J345) Labels:. 7N0-907-383.clb Part No SW: 7N0 907 383 HW: 7N0 907 383 Component: Anhaenger H09 0101 Revision: 3I001002 Serial number: 00000144291373 Coding: 410C040001000000 Shop #: WSC 00020 790 00000 VCID: 73A606B8D29401DE9C-8026 codarea pare sa fie ok - vericati cablaj, etc1 point
-
turbo on tre sa fie aprx 1150mbari si off ul 950-980mbari ,difera in functie de pres atm a zonei daca tija ramane pe turbo off poate sa fie actuatorul spart1 point
-
Decât sa plătesc și sa stau cu unitatea veche, mai bine trec la rns510....si aia este. Găsești de la 1000 lei în sus. Sau... Treci pe 330g și waze.1 point
-
8,5 e un consum decent și pentru mașini mai ușoare. Sigur așa îți iese? Mai ales că prin Cluj la anumite ore doar te târăști. Sună un pic ireal.1 point
-
Syntholight si Syntholight 505.01 sunt doua produse diferite1 point
-
Nu este in lista de uleiuri aprobate 505.01 ,ai o gramada de variante accesibile atat ca pret cat si disponibilitate ,la AXR pune doar 5W40.Din ce motiv cautati tot felul de blenderi care efectiv nu produc nimic ce pun in bidoane doar cumpara bulk de la producatorii consacrati si imbuteliaza nu o sa inteleg veci. step_50200_50500_50501.pdf1 point
-
1 point
-
ok, dar de ce citatul dat nu spune decat de sulf? vrei sa argumentezi ceva citand defapt un contra-argument. ai pus ceva ce as pune eu defapt. trebuie sa pui ceva care sa redea concluzia ta, dar pariez ca nu vei gasi. plus ca eu am incredere in chimisti, trebuie sa fie suficient, mai ales ca nu voi tine niciodata cat recomanda ei 20-30k km. e ca si cum as pune un a3/b4 si l-as tine sub 5k km, cam asta e comparatia.1 point
-
tbn e concluzia e buna. noi nu avem astfel de probleme, nu avem sulf in combustibil, plus uleiurile C3 contin jumatate din "cenusa" obisnuita. deci tbn e irelevant. per total e mult mai rezistent decat uleiurile alea vechi cu cenusa dubla si sulf in combustibil la greu.1 point
-
Impresionant bilantul consumului. O alternativa interesanta tipul asta de masina Cat despre pbn... sunt vai de capul lor la masini clasice, asa ca, bine ca nu au incercat sa schimbe uleiul la motorul electric.1 point
-
Sa mai stergem praful pe aici. Fiind inceput de an, a venit impozitul. Am platit imensa suma de ...3RON! Si pentru ca la sfarsitul lunii se face anul de cand am masina, a sosit vremea reviziei. Dupa ce am fost refuzat politiocs de Midocar si Avia Motors am aflat ca de masinile hibride/electrice se ocupa exclusiv Porsche Nord. Asa ca am facut o programare telefonica pentru ieri 22ian la ora 9AM. Am ajuns si am fost preluat de un domn consilier service. Talonul la control, furnizat informatii despre kilometrii din bord, nivel combustibil in rezervor etc. Am fost informat ca pentru passat GTE exista "o actiune VW" pentru rescrierea ECU cu o versiune mai noua, bla,bla,bla, s-a tiparit un vraf de foi pe care a trebuit sa le semnez de parca urma sa-mi dau un rininchi, m-am conformat. In timp ce domnul consilier tot completa de zor la fisa service/revizie, printre dinti cu un ranjet de mare cunoscator in ale masinilor imi baga ' nucleara': "Haideti ca colegii mei au scris in fisa ca trebuie sa schimbe uleiul si filtrele". Radea in continuare si incerca sa-i scuze pe colegi. I-am raspuns sec ca intradevar GTE este o masina care are si motor termic! Va dati seama pe mana cui ne lasam masinile? Dupa vreo 3 ore am fost sunat cum ca lamelele de la stergatoare ar treui schimbate..doar 229RON si ca la fel si bateria de la cheie. Am multumit dar am spus ca o sa ma ocup personal de aceste aspecte. A incercat sa ma convinga ca si alti clienti si-au schimbat singuri bateria si dupa o saptaman au reclamat cum ca deja s-a descarcat.Mi-am asumat si acest aspect. Iar la ora 17 am fost sa ridic masina.In total revizia m-a costat 670ron, (4 litri ulei castrol 5w30 vrac+ filtru si manopera aferenta) Pe factura scrie ca urmatorul schimb de ulei va fi la 54722km sau 22.01.2021. Eu din cate stiu la GTE schimbul se face la 10000km sau 1an. Dar te pui cu PBN romania? PS. Pentru revizie am remontat sistemul DicoverPro. De cate ori ma uitam la el parca aveam nisip in ochi.1 point
-
@Golfulica mulți de pe aici ne îngrijim dpf-ul pentru a avea o viață cât mai lungă, unii l-au schimbat cu costurile de rigoare. Tu ai ales calea cea mai ușoară dar incorectă. Din acest motiv nu vei primi răspuns la întrebare. Pentru că nu este corect ceea ce ai făcut!1 point
-
sunt sigur ca daca existau uleiurile de azi, nu mai treceau niciun 502 sau 5w-40. apropo, pe atunci deja existau 0w-40 si erau evident peste 5w-40. mai exista si 0w-30 503 01 dar era prea scump si desigur nu atat de rezistent ca un 0w-30 cu 504/507 de azi. din cate stiu vw spune doar la niste dieseluri fabricate intre `99-`03 505 01. la 5w-40 au evoluat la C3, dar la 5w-30 si 0w-30 sunt mult imbunatatite de ce erau la inceput. eu la motorul meu(scos prima data pe piata in 2003..si la care prima lui versiune cred ca e de prin `97 si a tot fost upgradat pana in 2003) am gasit manual online actualizat cu norma uleiului, dintr-o data recomanda 504/507 incepand cu editia din 2007 a manualului. deci si ghidurile de ulei sunt actualizate, as paria ca un email la vw ar recomanda la fel, nu cred ca se risca producatorii de ulei sa fie dati in judecata pe recomandari nocive. 40 sau 30 nu e o diferenta asa mare de vascozitate. ba chiar ajuta la un mers de strada. cat despre norma, 504 e peste la toate capitolele fata de 502. iar normele vechi mai exista si fiindca in afara uniunii combustibilii sunt cu sulf.1 point
-
pai cum sa fie din fabrica daca nu exista? exista de mai putin de 15 ani norma asta, iar la inceput uleiurile nu erau asa bune ca acum. iar pe 0w-30 exista de doar cativa ani. s-a dezvoltat constant si de aceea a ajuns si pe 0w-30. e ca si cum ai pune si acum duralube in loc de ceva tungsten de exemplu, pe motiv ca duralube era cel mai laudat cand "s-a nascut" masina. in fine, cine vrea sa creada radio erevan in loc de ce iti da oficial pe site, refuza logica si argumentele.1 point
-
In primul rand, va salut pe toti. Inca sunt aici si urmaresc tot, dar din diverse motive proaste n-am mai postat. Insa, nu vreau sa se termine anul si sa nu mai fac o postare aici, asa ca fac un mic update cu ce s-a mai intamplat in ultimul timp. S-au intamplat mai mult lucruri nasoale, cu greseli multicele din partea mea (ca de incepator ?) dar mi le asum si continui remediera lor ca na, masina e tot a mea si tot la fel de mult tin la ea. Dupa show-ul la care am participat mai sus, am facut un mic accident in care am fost de vina si am lovit masina in partea din fata-dreapta. Aripa, bara si cel mai rau imi pare de capacul de la spalatorul de far (de golf, modificat sa se potriveasca pe bara de bora). Am ales neinspirat un service unde sa merg s-o fac, si mai rau, am ales sa urmez sfaturile lor. Cu ocazia asta, am zis ca schimb si usa fata-dreapta (singura piesa care mai avea rugina) si capota (un mic eveniment cu un defect la broasca de inchidere a ei, s-a dat peste cap pe parbriz si s-a indoit), repere pe care le-am cumparat originale din dezmembrari. Asta a fost o decizie buna, in schimb la bara si aripa am urmat sfatul celor de la service sa iau AM ca sunt ok. Ei bine, nu sunt, nu se aseaza bine si nici nu au iesit la culoare. Sunt barbat, imi asum greseala, continuam. Le voi schimba cu repere originale si vospi din nou sper eu la primavara. Am gasit si o solutie pentru capacele de la spalatoarele de far (acum am gauri). Sunt formate din doua bucati (prinderea de duza si capacul de pe bara) si am reusit sa fac o combinatie intre ele (prinderea pe duza de golf cu capac exterior de bora astfel incat sa stea bine pe bara). Le voi monta dupa ce schimb bara fata. Dupa ce am terminat cu toate astea, am tinut masina pe dreapta pana i-am schimbat distributia si i-am facut si un schimb de ulei si filtre ca era timpul. Ah, mi-au iesit in cale si niste pedale OE cred ca de Audi TT, n-am putut sa sar peste ele ?. Pentru primavara mai am cumparate deja bucsele de la bascula si vreau sa mai cumpar si flanse amortizor si bucse bara stabilizatoare. Astea se vor monta impreuna cu, sper eu, reconditionarea amortizoarelor (nu ca ar fi nevoie in mod special, dar vreau eu s-o fac). Acum, masina merge, am tot plimbat-o in ultimul timp si pentru ca am aflat ca pe cauciucuri scrie m+s se va plimba si prin zapada. In continuare, voi lasa pozele sa vorbeasca.1 point
-
Eu am inteles ca le'a luat pe toate Nan lang, da'l deranja o grila exfoliata. E pur si move ...1 point
-
1 point
-
1 point
-
in urma rasfoirii acestui topic am ajuns la concluzia ca service-ul AUTOINVENTY Sibiu ar fi cel mai ok am decis sa fac revizia la ei (distributie + filtre + ulei + discuri + placute frana) in urma schimbului de distributie m-am ales cu un sunet foarte dubios si ingrijorator ce provine din zona curelei am fost la ei, au reverificat si mi-au zis ca "pana isi face putin rodaj cureaua..." si-a facut rodaj si zgomotul devine din ce in ce mai sesizabil am fost azi la ei, sa le propun schimbul curelei de distributie (curea GATES cumparata de mine), fara sa mai platesc manopera, intrucat lucrarea e inca in garantie. spre surprinderea mea, m-au refuzat pe motiv ca daca vreau sa reclam distributia, trebuie reclamat tot kitul, nu doar cureaua. deci, prima bila neagra alte bile negre: - cand am fost prima data la ei sa le cer o diagnoza completa atat pe partea mecanica cat si electrica, mi-au dat vreo 15 pagini A4 cu eroarile depe VCSD fara sa imi spuna absolut nimic despre ele (cu alte cuvinte, tine aici foile si descurcate) - la schimbul discurilor de frana, pe spate mi-au facut un prezon uitat (identificata problema la o vulcanizare cand am mers sa fac echilibrarea) - cer deviz pentru schimb ambreiaj+volant, mi-au propus SACHS cu 2.100 lei piesele + 450 lei manopera (asta in conditiile in care aceleasi piese, se vand cu 1.300 lei pe piata) per total, ma declar nemultumit de si imi pare rau de alegerea facuta acum ramane sa merg la alt service sa repar ceea ce refuza ei sa faca. asta e mentalitatea romanului.. refuzul de a-si asuma responsabilitatea cand lucrurile nu merg bine. sper ca acest mesaj sa ajute alti sibieni cand vine vorba de a alege un service din acest oras. o zi buna.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Mda .. fiecare cu pasarica lui. Motorina de azi are biodiesel peste ce au fost proiectate motoarele astea. Daca ii mai pui si ulei ...0 points
-
Si cum constati asta? Adica cat este TBN si TAN? Daca nu-mi arata pe computerul de bord inseamna ca nu pot sa constat, ca doar nu o sa iau proba de ulei si sa-l trimit prin posta si sa platesc sute de lei doar ca sa-mi satisfac curiozitatea. Analizele astea precis le-a facut fabrica VW impreuna cu producatorii de ulei care au primit aprobarea de norma VW 507 de ex. si au stabilit ca se poate tine uleiul xxxxx Km dupa carte. Asa, sa dai intervale de schimb de ulei din burta este usor. Poate as face ceva analize de ulei daca as avea vreun Bugati si as trimite pe vreunul din soferi sa faca asta. Eu am uleiul pe care-l pune reprezentanta, Castrol 5W-30 LL si prima data l-am tinut 28.000 Km ca atunci a impliniut 2 ani. A facut cineva o analiza la un ulei tinut mult dar dupa carte si sa se vada concret ca sunt proaste sau bune analizele? Dar analize cinstite, nu facute de aia care au interes sa vanda cat mai mult ulei. (Am auzit personal un patron de flota de camioane zicand ca secretul sa te tina motoarele este sa nu lasi uleiul in motor mai mult de 60.000 Km).0 points
-
Concluzia la tot ce am citit, tot ce am discutat cu persoane care știu ce vorbesc și tot ce am experimentat este că vara trebuie un ulei mai subțire (mai pișulică) în cantități mai mici sau trecut pe produse ce conțin parafine clorurate pe post de lubrifiant (Schmier, Megasel, Systempflege, Power Service etc). Iarna se poate crește dozajul de 2t sau trecut pe ulei mai vâscos (gen Wolf Synt 2t) dar să vedem mai întâi niște analize de motorină, poate petroliștii le vor adăuga lubrifianți și lubricitatea nu va mai fi o problemă. Rămâne acum în discuție cum percepe ECU adaosurile acestea și cum consideră el că trebuie să se manifeste. Am văzut diferențe mari chiar la aceeași motorizare, la mine la 1.6 tdi îl mai înghite și merge frumos dar la alte 1.6 tdi amplifică efectele pe care voiam să le diminuăm astfel încât sfaturile se opresc aici. Fiecare trebuie să își cunoască mașina și să facă încercări, ceea ce mie îmi dă randament, altuia nu îi va da. Cunosc useri de pe aici care cu timpul s-au plictisit și au abandonat încercările. Ca o altă concluzie, aditivarea poate fi un lucru complicat. Faci combinații, încercări și când zici că ai găsit varianta optimă, schimbă ăștia ceva la motorină și totul a fost în zadar.-1 points
-
E o listă veche, azi multe uleiuri conțin circa 0,05-0,06% cenușă de sulf și nu conțin zddp. Producătorii nu știu de ce nu își bat capul să actualizeze fișele tehnice dar dacă le trimiți un email îți oferă datele de care ai nevoie. Din câte știu, nu se importa Ravenol Scooter 2-takt teilsynth ci doar varianta sintetică la care am rețineri din cauza punctului înalt de aprindere, nu este indicat la motoarele commonrail.-1 points
-
Atunci alegerea ta este excelentă! Ravenol 2 takt teilsynth face parte din topul celor mai bune uleiuri 2t pentru motorină.-1 points
-
De la Mannol cel mai bun este 2-takt plus. De fapt singurul care îndeplinește condițiile pentru a fi folosit în motorină. E bun și pentru dpf.-1 points
-
Ghidurile acelea de ulei nu sunt chiar in ton cu realitatea. Pana si la masina din semnatura mai toti producatorii recomanda 5w30 (chiar si 0w30) cu norma 507.00 desi el din fabrica a plecat cu 5w40 505.00. Daca era sa fie nevoie de 5w30, ma gandesc ca venea de la inceput cu norma asta, nu dupa 15-20 ani fiindca asa cere marketingul.-1 points
-
@jag logic ca norma 507 nu exista in perioda aia, dar uleiurile 5w30 existau si daca erau necesare erau impuse de atunci. Iar daca e sa vorbim de evoluat, nu doar 5w30 a evoluat, ci si restul uleiurilor dar oricat de bune ar fi ele actual tot trebuie sa respecte anumite norme universal acceptate.-1 points
-
Treaba asta cu normele e destul de delicată. Pe de o parte uleiurile au evoluat foarte mult, pe de altă parte nici uzura mașinilor în cauză nu a stat pe loc. Un 504.00 este superior unui 502.00 dar rămâne întrebarea dacă un ulei conceput pentru un motor cu toleranțe mai mici (cum este 504.00) va face treabă într-un motor conceput cu toleranțe mai mari și care a mai adunat în timp și ceva uzură.-1 points
-
Uleiurile desulfurate s-au dovedit a fi o provocare foarte mare pentru chimiști. Abia acum pare că i-au cam dat de cap. Dar a mai apărut un pericol iar specialiștii spun că este mare, contaminarea uleiului de motor cu biodiesel. Se pare că nici etanolul nu este mai breaz dar pentru că sunt interesat de diesel încerc să deslușesc problema biodieselului. Un singur lucru se poate remarca cu ușurință, niciodată automobilul nu a avut atâtea căi înfundate. Iar credința mea este că de la o vreme ecologia mai mult încurcă și creează probleme decât rezolvă. Toate deciziile par a fi cauzatoare de și mai multă poluare iar mie îmi pare că cineva face bani din toate astea.-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00