Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 01.01.2019 în toate secţiunile

  1. Iata ca am ajuns in 2019. Masina a implinit 11 ani si se apropie de anul 12. Nu am tinut topicul activ dar as vrea sa fac o retrospectiva. Sunt in continuare uimit de fiabilitatea leutului. Masina are la momentul asta aproape 400.000km si nu am avut probleme majore. In afara de consumabile (revizii si kit distributie) am mai inlocuit urmatoarele: Bobine- toate 4 dar pe rand cand a picat fiecare Modul abs -a crapat undeva la 230.000km inlocuit cu unul de la dezmembrari care isi face treaba si acum Ambreiaj-undeva la 200-250.000 a fost inlocuit Pinionul de treapta V odata cu ambreiajul Alternator 2 rulmenti fata dreapta 1 rulment fata stanga 1 rulment spate stanga Amortizoare spate 1 termostat Flanse cu rulmenti la amortizoarele fata Cred ca undeva pe la 170.000 am montat kitul de gpl landi renzo si tin sa mentionez ca dupa atatia km motorul merge impecabil si nu consuma ulei. Ii multumesc mecanicului meu ca m-a indrumat sa fac acest pas. Si cu ce m-a convins: presupunem ca iti strica gpl-ul motorul in 100.000 km. Chiar daca se strica din economia de carburant se amortizeaza instalatia, iti refaci motorul si iti mai raman si bani. Iata ca am amortizat instalatia nu s-a stricat motorul dar cu banii nu pot spune ca mi-au ramas, dar s-a cunoscut foarte mult in buzunar. Intrucat astept o alta masina am negijat unele chestii cum ar fi: Scaun sofer si pasager-trebuie refacuta tapiteria Martor airbag aprins- posibil sa fie slip-ringul daca ma pronunt bine. Dar nu am gasit nici un electrician priceput in toata constanta. Poate la acest aspect ma puteti ajuta cu o persoana care stie electrica si diagnoza auto la mine in zona. Imi propusesem sa fac 1.000.000 km cu ea si apoi sa o duc in fata fabricii de unde s-a nascut. Dar avand in vedere ca usor usor va rula din ce in ce mai putini km poate va ajunge in spania cu 500.000 Mentionez ca nu am ramas imobilizat cu masina decat de 3 ori. 1 data cand a picat alternatorul Si de 2 ori cand s-au rupt capetele de planetara. Multi o sa ma intrebe poate de ce am mers cu planetarele pana s-au rupt. Si as vrea sa va spun ca a fost o ciudatenie. Pur si simplu au cedat. Nu au batut 1 secunda. Masina nu m-a dezamagit 1 clipa. Chiar de curand am plecat intr-un maraton pe 27 decembrie si m-am intors pe 30. Timp in care am facut fix 3000km. Constanta-Vienna-Sovata-Comanesti-Constanta. Sper sa nu fi uitat detalii legat de piesele inlocuite dar totul e scris din cap. Nu mai am notat tot ce s-a facut la masina in acest timp. Inchei aici retrospectiva celor 11 ani si 400.000km si va urez tuturor sanatate si un an 2019 mai bun in care sa aveti parte de tot ceea ce va doriti.
    8 points
  2. Este jurnalul masinii. Problemele tehnice fac parte din viata masinii. Nu am discutat detalii gen ce masuratori au facut cei de la service, valorile constatate si altel asemenea. Am spus ca am o problema cu ea si am dat cateva detalii. Nu am dezbatut, nu am detaliat problema tehnica, nu am cerut sfaturi, nu nimic... am mentionat ce s-a intamplat. Observ tot mai des tendinta de cenzurare a jurnalului pe motiv ca se discuta detalii tehnice. In majoritatea cazurilor consider ca atitudinea moderatorilor a fost exagerata. Daca deranjez, ma pot opri. Nu este singurul forum, ma pot duce in alta parte.
    3 points
  3. Motto: All the space sau space for all? Salutare tuturor, Incerc sa imi aduc aportul la forum prin prezentarea masinii, dar vreau sa o fac pastrand o oarecare distanta fata de subiectul propriu-zis, sa ofer informatii din utilizarea curenta si in acelasi timp sa ma păstrez realist si obiectiv. Motivul pentru care nu m-am grăbit să postez este ca nu vreau sa para ca ma laud cu ceva, pana la urma e doar un fier cu 4 roti, nici macar 5 nu are... un singur volan, the usual stuff... ? Luati-l ca un obiect care va rugini candva... mai devreme sau mai tarziu... In primul rand vreau să lămuresc care este destinația de utilizare a masinii: masina de deplasări pentru munca si familie, folosită mai rar în 2 dar mai mult cu 5, uneori chiar 6 persoane, cu ceva surplus de forță. In principal o utilizez cand am nevoie de spatiu, concedii si cand starea asfaltului cere un 4x4. E un fel de a doua masina. Incadrarea ei oficiala este de (S)UV dar nu o gasesc adecvata in adevaratul sens al cuvintelor, poate este doar un Utility Vehicle, cuvantul sport este cam fortat introdus acolo. De fapt este un CUV, ce sa mai zic, nah, hai ca le-am mixat pe toate si suna mai urat ca SUV-ul fara sportivitatea din el... dar sa incepem... Povestea incepe cu multe căutări si testări, unele rămase la stadiul doar de vizionari in showroom, fie modelele nu aveau caii, cutia sau finisajele dorite, dar macar trebuia sa stiu unde e piața. In final a rămas o lupta fratricida, Audi Q5 versus Vw Tiguan Allspace. Tiguanul scurt nu a fost niciodată o optiune, din start era necesar ceva cu mai mult ... "Space", poate de aici si decaderea Q5-ului. Stilul Audi il cunosc prea bine de ani de zile, le stiu preturile la vânzare, gogosile placute pe care ti le vand ca sa iei de la ei, am "cazut" in capcana lor cu ceva timp in urma, produsele lor sunt bune, nu perfecte dar au alt target, ii stiu la mentenanta si service, imi fac reviziile la ei, pot zice ca ii cunosc pe toate partile si cu bune si cu rele. Am fost la test cu Q5-ul, e masina care iti face placere sa o conduci, ai o satisfacție permanenta in ea, lipsa zgomote, suspensia e mai rafinata si mai dulce, finisajele sunt la alt nivel, e altceva, în fine... Q5-ul de test era prea piperat pentru 4 cilindri si doar 190cp iar lista de dotari luata separat de masina de baza era cat pretul unul tiguan comfortline. Stiam ca la Audi se poate in sus mult, dar nici chiar asa. Faptul ca Q5-ul de test avea un pret de Q7, eu oricum nu aveam de gand sa pun atatea dotari pe ea, portbagajul era mic si inghesuit (stiu, nici mie nu imi place cand aud pe altii ca aleg masini dupa volumul portbagajului, dar cateodata e un aspect important), faptul ca la dealerul local trebuia sa trag eu de el pt o oferta, sa revin tot eu cu telefoane, mi-a dat o oaecare lehamite si m-a condus sa ii sar pe cei de la Audi. Drive testul cu Q5 l-am facut la un alt dealer, in bucurești, pe un traseu plat si drept, cu putin oras dar cu nimic interesant... la asa traseu, cum sa iti mai vina sa si cumperi? In fine, parca nu se alinia nimic cu Q5-ul asta. Tiguan Allspace am vazut prima data in showroom la dealer, era un Highline gri... prea gri! Nu am nimic cu gri-ul, imi place, prefer sa fie deschis, dar aici era un gri monoton pe exterior, asortat cu un interior ... gri! Bleah, niciun contrast, nimic sa-ti ia ochii! Masina mi-a devenit foarte antipatica in doar cateva minute. I-am zis sotiei ca asa ceva nu iau, nu ma atragea cu nimic. Un timp am ignorat total Tiguanul, am plecat fara sa fiu tentat de un test-drive. Dupa ceva timp a trecut pe strada un Tiguan R-line Alb metalizat si m-am uitat lung dupa el. Hmm, am crezut ca este alt model de Tiguan. Eram contrariat in acelasi timp, ma gandeam cum de mi-a scapat, se vede ca nu coborasem inca cu capul din norii celor 4 cercuri. Am inceput sa ma informez ce inseamna nivelul R-line ca echipare. Intre timp unul din dealerii locali adusese un 190cp R-line SWB (shortwheelbase) la test, am iesit in plimbare, ca impresie a fost mai bine decat ce ma asteptam. Antifonarea buna, mai buna fata de ce facea vw in trecut, mi-a dat totusi impresia ca motorul nu trage atat de fioros cat spun cifrele si ca i-ar prinde bine niste vlagă in plus. Departe de a zice ca era submotorizat, dar parca putin "punch" in plus l-ar fi facut mai atractiv... de parca asta nu ar fi valabil la orice masina. LOL! Interiorul de R-line a fost un punct de cotitura, am vazut ca se poate avea ceva diferit la interior si a reusit sa-l faca sa creasca in ochii mei, parca nu mai era acelasi gri peste tot. Desi nu am gasit un Allspace la test ci doar in showroom, diferentele le-am parcurs din online, diverse review-uri, youtube este plin de clipuri, am vazut ce ma interesa. Acest model mai lung prezenta cateva aspecte forte: spațiul interior mult mai generos care nu te face sa te simti cu genunchii la gura, cele 2 locuri suplimentare disponibile la nevoie (stiam ca ocazional imi va trebui macar unul din ele), portbagajul, de la 500 l (q5) la 720 de litri nu este de neglijat, modelul R line cu un aspect mai dinamic si mai agresiv la exterior decat Q5 s-line si nu in ultimul rand, disponibilitatea unui motor de 2 litri cu putere mai mare de 190cp in segmentul diesel. E drept ca in final te vede lumea cu un Vw, nu cu un Audi, dar nu sufar de complexul asta. In fine, ramasesera in ring Allspace 190/240 versus Q5 190, toate diesel, 4Motion/quattro, DSG/S-tronic. Cum Q5-190cp si Tiguan-240cp erau la acelasi preț in configurator, alegerea era Q5 la care trageam instinctiv dupa 10 ani de soferit Audi, dar a trebuit să fiu corect si sa tin cont de strictul necesar: copiii si spațiul disponibil. Poate la urmatoarea... un RS4 Avant. In primavara făcusem deja alegerea, discutasem cu dealerul, stabilisem dotările optionale, aveam o oferta fermă, un discount negociat, dosarul de leasing era pregatit, ma duc sa dau comanda, dar... surpriza: nu se poate comanda, trebuie sa așteptați. Cat? intreb eu. Pana in ianuarie 2019, cel putin. Whaaat? asta nu era in calcul. Dealerul imi spusese ca sunt ceva întârzieri de livrare dar acum era vorba de 6 luni intregi în care sa astept doar sa vad daca pot da comanda. Asta era prea de tot si nici nu fusese pomenită in vreo discutie pana atunci. Eram dezamagit, irosisem timpul degeaba. Lumea ce fusese perfectă până cu cateva momente mai devreme se schimbase total. Masini pe stoc nu erau, comenzi in derulare sa se potriveasca iar nu erau, tot ce exista era format din cateva bucati albastre, 190cp, cu dotari aiurea, Rline interior lipsa, configurate dintr-un birou steril al PO-RO ce parea rupt de departamentul de vanzari. Am plecat cu un gust amar, poate nu era "acea masina". Începusem să reincalzesc ideile cu q5-ul, erau multe in stoc, pe alese. Ba sa-i pun portbagaj, ba sa caut ca poate a scapat pe poarta fabricii din greseala vreun q5 mai mare si are portbagajul lui allspace... Totusi dupa ce te decizi pe un model, i-ai cantarit bine avantajele si dezavantajele, pozitia modelului in piata, este greu sa fugi imediat la alt model, iar deciziile pripite nu imi plac. Deciziile pasionale sunt binevenite, cum e cand vezi o motocicleta si iti cade cu tronc, dar pripite, nu! Concediul din vara devenea exclus cu noua masina, deja gândeam ce sa adaptez la masina din dotare. Am stat vreo cateva saptamani, eram ocupat cu treburi curente, munca, kinderi... masina era back to square one, timpul a trecut repede! Am tot intrebat la dealer intr-o doara, cine stie: Doamna, vreau sa dau comanda, se poate? Nu mi s-a dat nici o speranta: va rugam sa așteptați, timpul de livrare poate ajunge la 9 luni in total.. Multumesc, zic eu, 9 luni astept un copil, nu o masina. Motorul biturbo era retras de pe configurator, disponibil era doar cele de 150/190, dar aveam dubii pentru cei 190cp pe o masina mai grea cu 100kg decat cea de test. In fine, treaba căzuse cu totul, eram resemnat total. Am zis whatever, nu găsesc, asta e... din cauza blocajului cu munca am renuntat si la cautarea unei variante Audi/VW SH via germania. Concediul trebuia facut, mai erau 2 saptamani până la ziua plecării, aveam altele pe cap. Mai caut intr-o doară pe weltauto, pe autovit, pe stocul online al vw, mai trec pe la alti dealeri in plimbarile mele prin tara, cautam masini care nu erau vizibile in sistem, stii cum e, cand te agati de orice numai ca sa nu moara speranta. Surpriza vine de la un dealer din tara, are o bucata disponibilă, comandată cu 6 luni inainte, masina era in țară, era comanda lor pentru ei ca masina de test-drive, era pusa la vanzare, masina avea primul set de numere rosii pe ea, la inceput de valabilitate. Obtin o lista de dotari si optionale pe care o parcurg. Pe masura ce citesc ma gandesc: e posibil ca masina sa fie exact ce trebuie? Ce citeam rezona identic cu configuratia de pe oferta de acasa. - Culoare? Alb! - Motor? 2.0 biturbo - 7 locuri? Da! - R line interior si exterior? Da! Holy shit ma gandesc... te pomeni ca are tot ce trebuie, cele de mai sus erau minimul si erau indeplinite. Citesc mai departe... - Navigatie? Da! - Camera spate? Da. - Scaune încălzite fata? Da. - Carlig? Nu, dar avea trapa panoramica. Pfff, carligul deja nu mai conta, fiind relativ usor de pus ulterior. De la 9 luni teoretice de asteptare la o masina pe stoc in 95% din configuratia dorita? Masina era disponibilă la dealer, am vazut-o, am mers cu ea. Mai erau 9 zile pana la concediu din care 4 erau zile de weekend (damn!) trebuia aprobat leasingul, am zis ca o iau daca se descurcă in timpul ramas sa pot pleca cu ea in concediu. Au zis ca este timp. Am negociat la pret, am pus dosarul de leasing pe masa, am dat un avans sa o blochez, i-am lasat sa se ocupe de hartii, toate lucrurile s-au asezat. Am adus masina acasa si ma minunam, parca nu credeam, dupa chinurile facerii si un termen de minim 9 luni de zile de asteptare la o solutie in cateva zile... nici in cele mai bune vise nu as fi crezut. Ma simteam ca un copil ce găsise lampa lui alladin si mai avea spiritul inca in ea! Am avut masina acasa timp de 3 zile sa o butonez. Am plecat cu masina in concediu, ca un copil cu jucaria favorita, super convenabil ca spatiu interior si de bagaje, masina confortabila la drum, copiii incantati de sticla uriasa de pe tavan, motorul era potrivit pentru masina, l-am incercat putin ca nu m-am putut abtine dar l-am lasat domol, nu l-am fugarit prea tare, masina noua, totusi cele doua turbine impingeau atat de bine in cuplu pana in 2500rpm ca te ungea la suflet. A trecut de atunci jumatate de an, i-am facut revizia la 15k dupa cum eram obisnuit la celelalte, deocamdata toate sunt in ordine. In concluzie, masina este un Allspace Highline cu R line int+ext, ii lipseste doar carligul din dotarile pe care le voiam eu dar are in plus cateva dotari pe care nu le-as fi luat dar nu mai puteam zice nu. Unele sunt binevenite, altele nu le-am folosit inca. Lista de dotari standard mi se pare foarte bogata, mult mai sus decat pe un Tiguan SWB (posesorii ma pot contrazice, poate gresesc), trec in revista doar cateva dintre ele: - Suspensie cu reglare adaptiva DCC - AID (Active Info Display) - Adaptive Cruise Control si Lane assist - Faruri LED TOP, stopuri LED spate - Climatronic pe 3 zone - Iluminat ambiental - Geamuri fumurii de la stalpul B in spate - Portbagaj electric cu senzor - Keyless access Pe partea de optionale sta in felul urmator: - 7RE SD card (Europe) Date de navigatie pentru Europa-SD Card inclusiv Romania - 9WX Mirror Link and wireless RSE "App", App-Connect inclusiv Volkswagen Media Control - 9Z3 priza cu invertor 12V/230V in portbagaj - KA6 Sistem de camere fata si spate si doua camere laterale - $HL W75 WIR W01 P14 1N7 Pachet Style: Pachet R-Line Interior & Exterior (tapiterie Race / San Remo, logo R-Line scaune fata, pedalier din otel inoxidabil, volan multifunctional sport, plafon interior negru, praguri fata din aluminiu cu logo R-Line, jante aliaj Sebring 8,5J x 19 gray, anvelope self sealing 255/45 R19, eleron negru R-Style, bare de protectie si praguri exterioare R-Style, arcuri roti de culoare neagra), oglinzi exterioare rabatabile electric, cu iluminare in dreptul portierelor fata si inclinare oglinda pasager la cuplare marsarier, Servodirectie progresiva - PG4 Pachet 7 locuri, 2 scaune individuale in randul al treilea - PND Sistem de navigatie Discover Media cu Volkswagen Media Control, redare harta 2D sau 2,5D, card SD cu date de navigatie pentru Europa, inclusiv Romania, cititor pentru 2 carduri SD - PPA Rear View Camera si Park Assist, inclusiv Park Pilot - PS1 Trapa din sticla panoramica cu LED-uri de ambianta, interior iluminat LED integral - PW1 Pachet iarna extins scaune fata incalzite; locurile laterale spate incalzite; duze instalatie spalare parbriz incalzite - UQ2 3 x USB type A and AUX-IN jack Plusuri constatate: 1. Motorul biturbo este atractia masinii, trage bine, imi pare corect dimensionat pentru masa masinii, chiar si pentru masina plina ochi, cuplul se simte din plin la orice plecare de pe loc a masinii si in orice trepta superioara. Cred ca este un motor potrivit pentru pachetul R, nu este doar un R-wannabe ci parca il face mai apartenent la acest pedigree. In mod cert nu esti ultimul pe stradă, au constatat vreo doi cu niste ML-uri. Surplusul de putere este acolo si chiar daca nu il folosesti permanent, in mintea ta stii ca ai ceva in plus la dispozitie cand situatia o cere. Cateodata este placut sa zgândări fara rost surplusul, dar situatia impune sa verifici ca e inca acolo. LOL! In principiu lucreaza ambele turbine in serie pana la 2500rpm, apoi intre 2500-4000rpm una iese gradual din lucru si ramane cu una singura pana aproape de 5000rpm. Impresia este ca trage fara oprire, fara sa simti o pierdere de putere in partea de sus a turatiei. Putere oficiala: 240CP la 4000rpm. Cuplul motor este bun in ture mici, iti da o senzatie permanentă de forță care te cam face sa o alergi. Raspunsul la pedala este mult mai prompt fata de un mono-turbo, diferenta nu este doar de cuplu ci mai ales de raspuns. Cuplul motor depaseste 400 Nm de la 1250-1300rpm, are un maxim de 500 Nm intre 1750-2500rpm, apoi scade cum este firesc. La turatia de putere maxima a motorului (4000rpm) raman cca 410-415Nm, valori foarte bune pe intreaga plaja. Motorul este foarte confortabil la drum lung, la depasiri desi masa masinii este relativ mare. 2. la volan: poziția contribuie la o senzatie de siguranta, vezi traficul de sus 3. confortul: e ideală ca masina de familie, încap cu toti cei 3 copii si cu tot ce le mai trece prin cap sa ia cu ei, ai tot ce iti trebuie pentru un tourer de cursa lunga fara sa mai montezi alte accesorii, cutii pe masina, etc. 4. dupa 20 de ani de condus preponderent masini cu tractiune fata, incep sa descopar avatajele 4x4, pleaca bine de la semafor indiferent de care este starea asfaltului, ud, zăpada, you name it! Sistemul 4Motion il apreciez ca foarte bun, tractiunea pe zonele cu zapada si pe zonele cu aderenta scazuta este foarte buna, masina face initial putin drift daca ii dai gaz brusc la viteze mici ceea ce pentru un 4x4 nepermanent este interesant. Nu l-am testat pe gheata ca nu am avut ocazia. Spre deosebire de 2wd unde iti mai patineaza o roata, stii ca pierzi aderenta, la 4x4 tine bine pana cand .. nu mai tine. Aici este in acelasi timp si un dezavantaj, iti arata ca prinde bine si ca poate multe pana cand pierzi toate rotile deodata. Chiar daca clipeste becul de Traction Control, lipsa asta de avertizare impinsa pana in ultimul moment nu e ceva sa ma bucure. Nu imi e teama sa gliseze sau sa o scap de sub control, era bine doar sa fie mai transparent procesul asta. Pe de alta parte, scoate tot ce e mai bun din combinatia anvelopa-suprafata de rulare si asta e bine! 5. pachetul R line exterior face ca masina sa para alt model, fara nu mi-a placut si nu as fi luat nici in ruptul capului. 6. R line interior: cel mai mult apreciez volanul, iti sare in ochi, e cea mai contrastanta piesa din tot bordul, atrage mai putine amprente ca cel negru lucios. 7. Farurile si Dynamic light assist - pur si simplu wow, după 10 ani in care am mers cu xenon de fabrica. 8. sistemul multimedia: are tot ce ii trebuie, nu lipseste nimic, are chiar si Wireless LAN pe care nu mi-am batut capul sa il fac sa mearga sunt satul de routere si retele, in masina imi lipseau... 9. satisfacția si zîmbetele copiilor si ale altor copii care se urca in masina pe ultimul rând. E bătaie pe locurile 6 si 7. Incerc sa fiu mai atent cand e ocupat randul 3, mai ales la o coliziune din spate, mi se par atat de aproape de luneta, chiar dacă masina este relativ înaltă. 10. trapă: face o cu totul alta ambianta in masina, iti schimba percepția si pare ca iti ofera mai mult spațiu. Vara la drumuri de câmpie ii trag jaluzeaua, în rest e deschisa permanent, uneori si sticla daca vremea permite. E utilizabila cu sticla deschisa pana pe la 80 la ora daca ai ceva drumuri relaxate de munte, peste 80km/h deranjează zgomotul si este curent la locurile din fata. Trapa trebuie lasata deschisa in pozitia in care se deschide ea, mai are inca o pozitie “mai in spate” dar acolo e mai galagioasa si e mai mult curent pe locurile din fata, probabil pozitia de oprire automata este studiata. 11. suspensia: imi place modul confort, e barcă dar filtrează mult mai bine zonele cu asfalt spart. Modul sport e ok, este notabilă diferenta dar la un suv de 2 tone cuvântul sport parca nu isi are locul. Masina raspunde bine la comenzi in sport, este relativ stabilă, dar se simte masa. Totusi, sportivitatea nu este scopul principal al masinii si daca ai asta in minte atunci se comporta chiar bine. Stiu de la alte masini ce inseamna sa te dai sportiv, dar aici o vad ca o uzura inutila de anvelope doar ca sa misti sportiv tonele prin viraje. Alte plusuri, pe scurt: - DCC, imi pare extrem de util, diferenta de amortizare este mare intre modurile confort/sport - Lane assist si ACC sunt dotari ce ridica gradul de confort la drum lung - Accesul Keyless este util, simt lipsa acestuia la celelalte masini - Integrarea Andoid auto este fara cusur deocamdata, merg Google maps si Waze fara probleme, sper sa nu il strice cu vreun update una dintre tabere, fie Vw, fie Google - Portbagaj arhi-suficient in varianta 5 locuri, in varianta de 7 ramane portbagaj doar pentru un mic shopping dar sunt multumit de cum e divizat spatiul pentru modul meu de utilizare. - Bancheta culisabila in randul 2 este foarte utila, pot ajusta spatiul functie de ce am nevoie, mai mult portbagaj, mai mult loc pentru randul 3, sau maxim de confort pentru 5 persoane. - In varianta cu 5 locuri spatiul disponibil la picioare si cap pentru cei de pe randul 2 va fi greu sa nemultumeasca pe cineva. In plus, spatarul banchetei se poate inclina si ajunge intr-o pozitie care este foarte confortabila pentru stationare dar nu stiu cat de utila la drum, este mult prea lasata pe spate. - Imi plac bandourile inferioare vopsite in culoarea masinii (vin vopsite in pachetul R-line de exterior). Minusuri: - Motorul consuma bine in acelasi timp in cand te bucuri ca trage bine Consumul este mare in special iarna, uleiul de motor atinge 90 de grade Celsius dupa fix 20 de minute de mers (oras), ceea ce nu imi da ghes sa ma dau la ea. Dupa 6-7 minute are cca 60 de grade la ulei si la drumuri scurte o las mai batraneste, sa nu o fortez cu uleiul rece. Partea de consumuri e tratata in topicul adecvat, nu o repet aici: https://vwforum.ro/topic/131146-consum-tiguan-ad1/?do=findComment&comment=2961678 - ai o oarecare senzatie de ieftin in interior, nu vine de la ceva anume, poate e lipsa de contrast sau monotonia de culori de care nu scapi nici cu Rline interior. As infolia bandourile de decor in ceva aluminiu. Cele de la trendline arata mult mai bine, iarăși parere personala, dar nu au leduri in ele. - nu imi plac evacuările false. Ele arata bine ca proportii si cromatica, dau bine vara, dar iarna se vede ca noxele ies de sub bara. E prima modificare pe care as face-o, doar cu păstrarea aspectului original, altfel nu. Mai este in discutie garantia masinii, daca gandesc evacuarea ca facand parte din motor tare cred ca voi astepta trecerea celor 4 ani de garantie, oricat de antipatica mi-ar fi evacuarea pe timp de iarna. - pretul: cred ca sunt cca 8k-10k euro in plus in pret care nu sunt justificați, e drept ca e motorul de top, 4Motion, DSG si multe in standard dar totuși, pretul e cam mare pentru un vw caruia ii lipsesc doi cilindri, sa fim realisti! - de multe ori nu poti exploata tot motorul, cand gasesti putin loc si se aliniaza planetele (primul la semafor, minim 90 de grade la ulei, cheful de un sprint) pasagerii comentează ca simt gol in stomac la plecarea de pe loc. - Modelul biturbo nu are roata de rezerva, are doar kit-ul de pana. Masina are alt airbox, mai mare, si alte tubulaturi pentru sistemul bi-turbo ceea ce a impus mutarea bateriei in portbagaj. Bateria ocupa un loc atipic in configuratia portbagajului. Nu stiu daca varianta in 5 locuri ar avea loc pentru rezerva, tind sa cred ca nu are din cauza bateriei, chiar daca imi imaginez ca scot scaunele 6 si 7. Am pregatit separat o lista cu diferite lucruri minore care deranjeaza in utilizare, nu excesiv, dar o las pe mai tarziu, sa nu o porcesc de tot din prima postare. Oricum, exista lucruri care “se puteau realiza mai bine”. Luati cele de mai sus ca un punct de plecare, daca cineva doreste sa detaliez un subiect anume, o fac cu drag. Ma opresc aici ca deja am scris prea mult, posibil sa fie si unele erori de scriere, nu dati prea tare! Mai departe las pozele sa vorbeasca...
    1 point
  4. Un SUV cu 300cp si 5,2 secunde pana la 100km/h la numai 50 mii euro?? Acum l-as lua, nu gasesti nimic comparabil la banii astia! Si nici nu mi se pare chiar asa de exagerat. Dar , din punctul meu de vedere, sunt doua probleme: 1. nu am banii si 2. Vw Golf R Nu l-as compara cu Kodiaq RS, skoda e diesel.
    1 point
  5. Na ca am facut-o si pe asta. 1h30 min... Nici o diferenta before/after. ?
    1 point
  6. 1 point
  7. Oare cum a fost ziua de azi ? Ne-am distrat sau nu ? Un traseu frumos pe Valea Argovei . Din cand in cand merita sa o mai murdaresc , pentru senzatia aia unica de a te lupta cu namolul cu anvelope de iarna simple Nu am ramas deloc impotmolit ! De fapt nici unul din colegii participanti nu a ramas! Cred ca cineva sigur a pierdut un pariu .....ca Tiguanul va fi cel care ramane intepenit dar se pare ca nu a fost sa fie ! Dupa o spalare la iesire din traseu si alte 10 fise la spalatorie Self Service doar cam 80% din namol a fost dat jos. Am dat kile intregi de namol cu paie de la planetare si bascule . Mai am de curatat motorul , am vazut ca pe scut sunt cateva degete de namol depuse Asa ca va urma o spalare de motor , cu scutul dat jos. A meritat !
    1 point
  8. dar pana se vinde am zis sa mai atasez cateva poze facute azi dupa o lunga asteptare la spalatorie
    1 point
  9. Continui cu cateva poze din toamna, apoi direct la iarna, atat cat a fost ea... Drumul de cota 1400, apoi Padurea Fagilor jud. Tulcea. Jantele de iarna sunt MAK Icona 8J x 18 ET42 Anvelope iarna Michelin Pilot Alpin PA4 cu dimensiunile 235/55 R18 104 V XL Cica portbagajul are 1775 de litri cu toate scaunele rabatate... abia au intrat gumele si jantele.
    1 point
  10. Ce sa fac domnule GTD, nu prea inteleg, de-aia am si intrebat in primul post de pe aceasta pagina care e diferenta intre cele doua uleiuri...Punctual am intrebat vanzatorul despre Castrol Edge Professional LL3 5w30, nu liniar sau in alta forma geometrica, fi convins. Apreciez sarcasmul dar ajutai mai mult daca te limitai la o explicatie plauzibila, fara aceasta tenta de superioritate care, sincer, nu-si are locul! O zi placuta!
    1 point
  11. @GT680 Este bine-venit dar prea scump, 44k pret de pornire pentru un Kodiaq 2.0 BiTDI este mult pentru ce primesti. Mai trebuie sa adaugi destule pe masina ca sa obtii ceva util si intri pe zona de Tuareg, care la 49k iti ofera dotari standard din alta lume, motor V6 3.0 relaxat, siguranta, tractiune integrala Quatro nu Haldex, cutie de viteza Aisin 8 trepte, discount serios de pret, etc.
    1 point
  12. Golf 1.5 TSI 130CP TSI DSG Bluemotion Observati ca turometrul este pe 0 in mers. Acest regim de functionare micro hibrid se activeaza in anumite conditii suplimentar fata de clasicul ACT. Pe bord se afiseaza "Mers in gol" si turatia cade la 0. Cand acelerezei se reporneste fara sa simti nimic, doar vezi ca turometrul sare la turatia normala. Masina are o a doua baterie compacta Lithium Ion care alimenteaza acesoriile (servo, clima, faruri, etc) in timp ce motorul e oprit in timpul mersului.
    1 point
  13. Hai sa traiesti Gabita. Skoda daaaaaaaaaaaaaa, aia avea bulit mecatronicul. La negruta m-am incumetat c-am zis ca e generatia a doua si ca e uscat si ca nu mai sunt asa probleme cum au fost cu prima generatie, da' uite ca nu e chiar asa. E foarte comoda si confortabila. Nici nu simti cand schimba. Uiti pur si simplu ca mai trebuie sa misti levieru' ala, pana si cand parchezi. La modul cel mai serios, e senzatie. Acum, ce sa zic, sa dea Dumnezeu sa nu am prea mari probleme cu ea. Oricum, a cazut mult fiabilitatea si calitatea la VW. Ma uitam la generatia 7.....praf. Numa' si numa' plasticaraie ieftina. Pana si amortizorul de la usi l-au facu ca la logan.....graznic. Generatia 6 mai e cum mai e, da' 7 e sub orice critica. Ma gandesc serios sa parasesc familia VAG.
    1 point
  14. Am cam dat skip la atelaj / carlig, asa ca mai detailez putin. S-a potrivit perfect la masina si datorita faptului ca inginerii de la VW s-au gandit ca poate pe viitor imi vin idei, si mi-au lasat un decupaj in spoiler/fusta. Cum am spus si mai sus aveam nevoia de libertate in privinta plimbarilor cu bicicleta... in sensul ca am gasit locuri faine de trail bike, dar la distante de 100km de casa, si la care imi curgeau balele de ani de zile. Thule 925 e superb. Detalii aici >>>>> https://youtu.be/SxzQNDxdXnc.
    1 point
  15. Salut.. am si eu o intrebare.. am avut nivelul de ulei scazut in motor pentru ca era slab capacul de la culbutori si imi arunca uleiul pe acolo la un passat b6 2007.. si mi s-a stricat axa cu came din cauza lipsei de ulei.. in finee.. intrebarea este dc nu mi s-a aprins martorul de ulei sau avertizarea in calculatorul de bord daca nivelul a fost asa de scazut?
    1 point
  16. In mod normal ar trebui sa exista o protectie la schimbarea treptelor in mers la cutii automate. Adica nu ar trebui sa se intample nimic.
    -1 points
  17. Nici tu nu prea intelegi ce este LL vs LL3 te cramponezi in semantica .Daca cereai punctual vanzatorului respectiv Castrol Edge Professional LL3 5w30 poate pricepea mai bine, sunt doua produse diferite poate era suficient sa intri pe vw.de unde este reprezentat suficient de clar uleiul respectiv .In Munchen gasesti uleiul in orice reprezentanta, Volkswagen Zentrum Munchen la Mahag etc
    -1 points
  18. In mod clar acel dezvoltator nu comite nici o ilegalitate. Dar, daca as fi in locul lui, mi s-ar parea ca este mai etic sa inchiriez acele locuri de parcare (100 lei/ luna, de exemplu) decat sa nu reusesc sa vand nici unul, si de oftica sa ma apuc sa chem politia/ ridicarile de masini.
    -1 points
  19. Azi am pus pe cineva sa spele parbrizul in timp ce farurile erau aprinse si...confirm ca m-am inselat ...nici o treaba cu sistemul de la Phaeton...spalatoarele lucreaza in tandem, doar ca, spre deosebire de celelalte Passat-uri pe care le-am detinut (B5.5 si B6), stropeste farurile de doua ori pe fiecare ciclu de spalare (asta ma deruta pe mine, pentru ca vedeam ca mai vine un rand de stropi pe parbriz, dinspre faruri, dupa ce stergatorele aproape isi terminasera cele 3 ture de indepartare a apei de pe parbriz). Confirm si eu aburirea farurilor...cam 3 cm patrati (nu e o cifra exacta) in colturile dinspre masca. Dar fara condens.
    -1 points
  20. De cand a venit frigul, mi-a aparut si mie un scartait in zona distributiei, scartait care nu disparea nici in ruptul capului. Am fost la Skoda Metrotehnica pentru diagnostic si cei de acolo s-au pus pe testari: verificat daca zgomotul vine de la cureaua de accesorii - negativ; verificat daca se pierde antigel pe la pompa de apa si acesta ajunge pe curea - negativ; si inca un test legat de pompa de motorina pentru a observa daca se pierde motorina si ajunge pe curea - negativ (pompa de inalte nu e plasata in partea cealalta a motorului, opus distributiei?!?) La final, mi-au spus ca responsabila cu scartaitul e nimeni alta decat cureaua de distributie. Am schimbat tot la ei kit-ul complet de distributie iar acum...surpriza...chiar nu mai scartaie nimic . Acum sa vedem si cat tine minunea...pentru ca tot se mai aude un..."rontait" fin mai degraba... in acea zona, dar nu imi mai bat capul el. Din pacate, am incercat sa vad producatorul curelei dar era prea intuneric si nu descifram nimic, telefonul era descarcat complet, asa cum ii sta bine unui smartphone...deci adio flashlight. Teoretic, doar cele produse de dayco ar trebui sa scartaie (in unele cazuri). Avand nevoie de spatiu in portbagaj, am aruncat toate piesele vechi dupa cateva secunde de reflectie (reminescente de pe vremea cand foloseam Dacia batranului meu).
    -1 points
  21. Nu stiu daca este fix aceasi problema descrisa in acest topic, dar senzor presiune ulei aprins in permanenta inseamna clar o problema majora in motor, care deja s-a produs sau e iminenta. In asemena situatii, sistemele de asistenta la condus (gen pilot automat, ACC etc.) inceteaza sa mai functioneze pentru ca soferul trebuie sa acorde atentie erorilor din bord si sa actioneze in consecinta. Off-topic: cum poate cineva sa incerce sa vanda o masina intr-o asemenea stare? Iar din experienta proprie, dupa aprox. 10 Passat-uri similare vazute si verificate inainte de a o cumpara pe a mea luna trecuta, pot sa spun ca un B8 serios (2.0 TDI 150 cp) incepe cam de la 14 mii eur (+ sau - cateva sute de euro). Tot ce este in acest moment sub acest pret, se afla intr-o stare jalnica. Dar asta e doar parerea mea...
    -1 points
  22. N-am vazut motor 1.6 TDI de 66 kW pe Caddy, numai 55 kW sau 75 kW (cazul meu).
    -1 points
  23. Scuze pentru intarzierea raspunsului, dar ma retrasesem de pe topic din cauza reactiilor prea acide. Elementul piezo inlocuit provine de la acelasi tip de injector. Nu trebuie sa cumperi injector SH pentru piese, au ei acolo tot felul de componente, injectoare SH intregi, etc. E bine totusi sa dai un telefon inainte, ca sa fii sigur ca au in acel moment piese pentru modelul tau de injector.
    -1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!