Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 28.12.2018 în toate secţiunile
-
4 points
-
3 points
-
Salutare. Dupa experienta avuta cu un Golf 4 care face parte de vreo 10 ani din familie am decis ca e timpul sa mai adoptam un membru nou, de preferat tot pe aceeasi platforma. Asa ca dupa cateva cautari pe site-urile de anunturi am gasit o Bora 1.6, 16V cu 105 Hp din 2002 destul de dotata. Masina are BC minidot, climatronic, sistem de sunet original VW cu 8 boxe, magazie de CD-uri, proiectoare de ceata, priza 12V in portbagaj, ceasuri de bord cromate, elemente de interior imbracate in mahon si cred ca sezori de ploaie (sau cel putin asa zicea vechiul proprietar, eu inca nu m-am prins). Masina a costat 2100 de euro si la acesti bani consider ca este alegerea cea mai buna din cate am vazut. Dupa 2 saptamani de la achizitie pot spune ca masina are un spatiu enorm de depozitare in comparatie cu Golf-ul scurt din familie insa nu mi s-a parut cu mult mai sprintena decat motorizarea de pe Golf (1.9 TDI ALH). Ca investitii viitoare as vrea sa adaug urmatoarele, in ordinea prioritatilor: - verificare si eventual inlocuire sonde lambda. Uneori, la pornire imi apare mesajul "Emission Workshop" dar fara alti senzori aprinsi; - montare scut metalic. Am montat pe Golf si te poate salva de multe neplaceri; - curatarea si vopsirea unor mici urme de rugina de pe haion; - inlocuirea in primavara a distributiei.2 points
-
Nu am frecat asa mult pentru ca nu am avut timp. era buna o masina de polish dar acum lucrez de mana. Cand o sa fac restul jantelor imprumut o masina de polish. Chiar si asa cred ca se poate finisa o janta intr-o zi de lucru ( fara multe pauze si sa ai maini de schimb ). Revin cu poze la finalul operatiunii. Legat de autosol citisem ca nu e chiar asa fin pentru aluminiu. Mothers in schimb merge foarte bine ( am mai vazut si ceva recenzii pe internet inainte de achizitie) Uite si un mic exemplu :2 points
-
Ai dreptate, nu s-a pus cel de 66kW, doar CAYE de 55kW (75CP) si CAYD de 75kW (101CP).2 points
-
Motto: All the space sau space for all? Salutare tuturor, Incerc sa imi aduc aportul la forum prin prezentarea masinii, dar vreau sa o fac pastrand o oarecare distanta fata de subiectul propriu-zis, sa ofer informatii din utilizarea curenta si in acelasi timp sa ma păstrez realist si obiectiv. Motivul pentru care nu m-am grăbit să postez este ca nu vreau sa para ca ma laud cu ceva, pana la urma e doar un fier cu 4 roti, nici macar 5 nu are... un singur volan, the usual stuff... ? Luati-l ca un obiect care va rugini candva... mai devreme sau mai tarziu... In primul rand vreau să lămuresc care este destinația de utilizare a masinii: masina de deplasări pentru munca si familie, folosită mai rar în 2 dar mai mult cu 5, uneori chiar 6 persoane, cu ceva surplus de forță. In principal o utilizez cand am nevoie de spatiu, concedii si cand starea asfaltului cere un 4x4. E un fel de a doua masina. Incadrarea ei oficiala este de (S)UV dar nu o gasesc adecvata in adevaratul sens al cuvintelor, poate este doar un Utility Vehicle, cuvantul sport este cam fortat introdus acolo. De fapt este un CUV, ce sa mai zic, nah, hai ca le-am mixat pe toate si suna mai urat ca SUV-ul fara sportivitatea din el... dar sa incepem... Povestea incepe cu multe căutări si testări, unele rămase la stadiul doar de vizionari in showroom, fie modelele nu aveau caii, cutia sau finisajele dorite, dar macar trebuia sa stiu unde e piața. In final a rămas o lupta fratricida, Audi Q5 versus Vw Tiguan Allspace. Tiguanul scurt nu a fost niciodată o optiune, din start era necesar ceva cu mai mult ... "Space", poate de aici si decaderea Q5-ului. Stilul Audi il cunosc prea bine de ani de zile, le stiu preturile la vânzare, gogosile placute pe care ti le vand ca sa iei de la ei, am "cazut" in capcana lor cu ceva timp in urma, produsele lor sunt bune, nu perfecte dar au alt target, ii stiu la mentenanta si service, imi fac reviziile la ei, pot zice ca ii cunosc pe toate partile si cu bune si cu rele. Am fost la test cu Q5-ul, e masina care iti face placere sa o conduci, ai o satisfacție permanenta in ea, lipsa zgomote, suspensia e mai rafinata si mai dulce, finisajele sunt la alt nivel, e altceva, în fine... Q5-ul de test era prea piperat pentru 4 cilindri si doar 190cp iar lista de dotari luata separat de masina de baza era cat pretul unul tiguan comfortline. Stiam ca la Audi se poate in sus mult, dar nici chiar asa. Faptul ca Q5-ul de test avea un pret de Q7, eu oricum nu aveam de gand sa pun atatea dotari pe ea, portbagajul era mic si inghesuit (stiu, nici mie nu imi place cand aud pe altii ca aleg masini dupa volumul portbagajului, dar cateodata e un aspect important), faptul ca la dealerul local trebuia sa trag eu de el pt o oferta, sa revin tot eu cu telefoane, mi-a dat o oaecare lehamite si m-a condus sa ii sar pe cei de la Audi. Drive testul cu Q5 l-am facut la un alt dealer, in bucurești, pe un traseu plat si drept, cu putin oras dar cu nimic interesant... la asa traseu, cum sa iti mai vina sa si cumperi? In fine, parca nu se alinia nimic cu Q5-ul asta. Tiguan Allspace am vazut prima data in showroom la dealer, era un Highline gri... prea gri! Nu am nimic cu gri-ul, imi place, prefer sa fie deschis, dar aici era un gri monoton pe exterior, asortat cu un interior ... gri! Bleah, niciun contrast, nimic sa-ti ia ochii! Masina mi-a devenit foarte antipatica in doar cateva minute. I-am zis sotiei ca asa ceva nu iau, nu ma atragea cu nimic. Un timp am ignorat total Tiguanul, am plecat fara sa fiu tentat de un test-drive. Dupa ceva timp a trecut pe strada un Tiguan R-line Alb metalizat si m-am uitat lung dupa el. Hmm, am crezut ca este alt model de Tiguan. Eram contrariat in acelasi timp, ma gandeam cum de mi-a scapat, se vede ca nu coborasem inca cu capul din norii celor 4 cercuri. Am inceput sa ma informez ce inseamna nivelul R-line ca echipare. Intre timp unul din dealerii locali adusese un 190cp R-line SWB (shortwheelbase) la test, am iesit in plimbare, ca impresie a fost mai bine decat ce ma asteptam. Antifonarea buna, mai buna fata de ce facea vw in trecut, mi-a dat totusi impresia ca motorul nu trage atat de fioros cat spun cifrele si ca i-ar prinde bine niste vlagă in plus. Departe de a zice ca era submotorizat, dar parca putin "punch" in plus l-ar fi facut mai atractiv... de parca asta nu ar fi valabil la orice masina. LOL! Interiorul de R-line a fost un punct de cotitura, am vazut ca se poate avea ceva diferit la interior si a reusit sa-l faca sa creasca in ochii mei, parca nu mai era acelasi gri peste tot. Desi nu am gasit un Allspace la test ci doar in showroom, diferentele le-am parcurs din online, diverse review-uri, youtube este plin de clipuri, am vazut ce ma interesa. Acest model mai lung prezenta cateva aspecte forte: spațiul interior mult mai generos care nu te face sa te simti cu genunchii la gura, cele 2 locuri suplimentare disponibile la nevoie (stiam ca ocazional imi va trebui macar unul din ele), portbagajul, de la 500 l (q5) la 720 de litri nu este de neglijat, modelul R line cu un aspect mai dinamic si mai agresiv la exterior decat Q5 s-line si nu in ultimul rand, disponibilitatea unui motor de 2 litri cu putere mai mare de 190cp in segmentul diesel. E drept ca in final te vede lumea cu un Vw, nu cu un Audi, dar nu sufar de complexul asta. In fine, ramasesera in ring Allspace 190/240 versus Q5 190, toate diesel, 4Motion/quattro, DSG/S-tronic. Cum Q5-190cp si Tiguan-240cp erau la acelasi preț in configurator, alegerea era Q5 la care trageam instinctiv dupa 10 ani de soferit Audi, dar a trebuit să fiu corect si sa tin cont de strictul necesar: copiii si spațiul disponibil. Poate la urmatoarea... un RS4 Avant. In primavara făcusem deja alegerea, discutasem cu dealerul, stabilisem dotările optionale, aveam o oferta fermă, un discount negociat, dosarul de leasing era pregatit, ma duc sa dau comanda, dar... surpriza: nu se poate comanda, trebuie sa așteptați. Cat? intreb eu. Pana in ianuarie 2019, cel putin. Whaaat? asta nu era in calcul. Dealerul imi spusese ca sunt ceva întârzieri de livrare dar acum era vorba de 6 luni intregi în care sa astept doar sa vad daca pot da comanda. Asta era prea de tot si nici nu fusese pomenită in vreo discutie pana atunci. Eram dezamagit, irosisem timpul degeaba. Lumea ce fusese perfectă până cu cateva momente mai devreme se schimbase total. Masini pe stoc nu erau, comenzi in derulare sa se potriveasca iar nu erau, tot ce exista era format din cateva bucati albastre, 190cp, cu dotari aiurea, Rline interior lipsa, configurate dintr-un birou steril al PO-RO ce parea rupt de departamentul de vanzari. Am plecat cu un gust amar, poate nu era "acea masina". Începusem să reincalzesc ideile cu q5-ul, erau multe in stoc, pe alese. Ba sa-i pun portbagaj, ba sa caut ca poate a scapat pe poarta fabricii din greseala vreun q5 mai mare si are portbagajul lui allspace... Totusi dupa ce te decizi pe un model, i-ai cantarit bine avantajele si dezavantajele, pozitia modelului in piata, este greu sa fugi imediat la alt model, iar deciziile pripite nu imi plac. Deciziile pasionale sunt binevenite, cum e cand vezi o motocicleta si iti cade cu tronc, dar pripite, nu! Concediul din vara devenea exclus cu noua masina, deja gândeam ce sa adaptez la masina din dotare. Am stat vreo cateva saptamani, eram ocupat cu treburi curente, munca, kinderi... masina era back to square one, timpul a trecut repede! Am tot intrebat la dealer intr-o doara, cine stie: Doamna, vreau sa dau comanda, se poate? Nu mi s-a dat nici o speranta: va rugam sa așteptați, timpul de livrare poate ajunge la 9 luni in total.. Multumesc, zic eu, 9 luni astept un copil, nu o masina. Motorul biturbo era retras de pe configurator, disponibil era doar cele de 150/190, dar aveam dubii pentru cei 190cp pe o masina mai grea cu 100kg decat cea de test. In fine, treaba căzuse cu totul, eram resemnat total. Am zis whatever, nu găsesc, asta e... din cauza blocajului cu munca am renuntat si la cautarea unei variante Audi/VW SH via germania. Concediul trebuia facut, mai erau 2 saptamani până la ziua plecării, aveam altele pe cap. Mai caut intr-o doară pe weltauto, pe autovit, pe stocul online al vw, mai trec pe la alti dealeri in plimbarile mele prin tara, cautam masini care nu erau vizibile in sistem, stii cum e, cand te agati de orice numai ca sa nu moara speranta. Surpriza vine de la un dealer din tara, are o bucata disponibilă, comandată cu 6 luni inainte, masina era in țară, era comanda lor pentru ei ca masina de test-drive, era pusa la vanzare, masina avea primul set de numere rosii pe ea, la inceput de valabilitate. Obtin o lista de dotari si optionale pe care o parcurg. Pe masura ce citesc ma gandesc: e posibil ca masina sa fie exact ce trebuie? Ce citeam rezona identic cu configuratia de pe oferta de acasa. - Culoare? Alb! - Motor? 2.0 biturbo - 7 locuri? Da! - R line interior si exterior? Da! Holy shit ma gandesc... te pomeni ca are tot ce trebuie, cele de mai sus erau minimul si erau indeplinite. Citesc mai departe... - Navigatie? Da! - Camera spate? Da. - Scaune încălzite fata? Da. - Carlig? Nu, dar avea trapa panoramica. Pfff, carligul deja nu mai conta, fiind relativ usor de pus ulterior. De la 9 luni teoretice de asteptare la o masina pe stoc in 95% din configuratia dorita? Masina era disponibilă la dealer, am vazut-o, am mers cu ea. Mai erau 9 zile pana la concediu din care 4 erau zile de weekend (damn!) trebuia aprobat leasingul, am zis ca o iau daca se descurcă in timpul ramas sa pot pleca cu ea in concediu. Au zis ca este timp. Am negociat la pret, am pus dosarul de leasing pe masa, am dat un avans sa o blochez, i-am lasat sa se ocupe de hartii, toate lucrurile s-au asezat. Am adus masina acasa si ma minunam, parca nu credeam, dupa chinurile facerii si un termen de minim 9 luni de zile de asteptare la o solutie in cateva zile... nici in cele mai bune vise nu as fi crezut. Ma simteam ca un copil ce găsise lampa lui alladin si mai avea spiritul inca in ea! Am avut masina acasa timp de 3 zile sa o butonez. Am plecat cu masina in concediu, ca un copil cu jucaria favorita, super convenabil ca spatiu interior si de bagaje, masina confortabila la drum, copiii incantati de sticla uriasa de pe tavan, motorul era potrivit pentru masina, l-am incercat putin ca nu m-am putut abtine dar l-am lasat domol, nu l-am fugarit prea tare, masina noua, totusi cele doua turbine impingeau atat de bine in cuplu pana in 2500rpm ca te ungea la suflet. A trecut de atunci jumatate de an, i-am facut revizia la 15k dupa cum eram obisnuit la celelalte, deocamdata toate sunt in ordine. In concluzie, masina este un Allspace Highline cu R line int+ext, ii lipseste doar carligul din dotarile pe care le voiam eu dar are in plus cateva dotari pe care nu le-as fi luat dar nu mai puteam zice nu. Unele sunt binevenite, altele nu le-am folosit inca. Lista de dotari standard mi se pare foarte bogata, mult mai sus decat pe un Tiguan SWB (posesorii ma pot contrazice, poate gresesc), trec in revista doar cateva dintre ele: - Suspensie cu reglare adaptiva DCC - AID (Active Info Display) - Adaptive Cruise Control si Lane assist - Faruri LED TOP, stopuri LED spate - Climatronic pe 3 zone - Iluminat ambiental - Geamuri fumurii de la stalpul B in spate - Portbagaj electric cu senzor - Keyless access Pe partea de optionale sta in felul urmator: - 7RE SD card (Europe) Date de navigatie pentru Europa-SD Card inclusiv Romania - 9WX Mirror Link and wireless RSE "App", App-Connect inclusiv Volkswagen Media Control - 9Z3 priza cu invertor 12V/230V in portbagaj - KA6 Sistem de camere fata si spate si doua camere laterale - $HL W75 WIR W01 P14 1N7 Pachet Style: Pachet R-Line Interior & Exterior (tapiterie Race / San Remo, logo R-Line scaune fata, pedalier din otel inoxidabil, volan multifunctional sport, plafon interior negru, praguri fata din aluminiu cu logo R-Line, jante aliaj Sebring 8,5J x 19 gray, anvelope self sealing 255/45 R19, eleron negru R-Style, bare de protectie si praguri exterioare R-Style, arcuri roti de culoare neagra), oglinzi exterioare rabatabile electric, cu iluminare in dreptul portierelor fata si inclinare oglinda pasager la cuplare marsarier, Servodirectie progresiva - PG4 Pachet 7 locuri, 2 scaune individuale in randul al treilea - PND Sistem de navigatie Discover Media cu Volkswagen Media Control, redare harta 2D sau 2,5D, card SD cu date de navigatie pentru Europa, inclusiv Romania, cititor pentru 2 carduri SD - PPA Rear View Camera si Park Assist, inclusiv Park Pilot - PS1 Trapa din sticla panoramica cu LED-uri de ambianta, interior iluminat LED integral - PW1 Pachet iarna extins scaune fata incalzite; locurile laterale spate incalzite; duze instalatie spalare parbriz incalzite - UQ2 3 x USB type A and AUX-IN jack Plusuri constatate: 1. Motorul biturbo este atractia masinii, trage bine, imi pare corect dimensionat pentru masa masinii, chiar si pentru masina plina ochi, cuplul se simte din plin la orice plecare de pe loc a masinii si in orice trepta superioara. Cred ca este un motor potrivit pentru pachetul R, nu este doar un R-wannabe ci parca il face mai apartenent la acest pedigree. In mod cert nu esti ultimul pe stradă, au constatat vreo doi cu niste ML-uri. Surplusul de putere este acolo si chiar daca nu il folosesti permanent, in mintea ta stii ca ai ceva in plus la dispozitie cand situatia o cere. Cateodata este placut sa zgândări fara rost surplusul, dar situatia impune sa verifici ca e inca acolo. LOL! In principiu lucreaza ambele turbine in serie pana la 2500rpm, apoi intre 2500-4000rpm una iese gradual din lucru si ramane cu una singura pana aproape de 5000rpm. Impresia este ca trage fara oprire, fara sa simti o pierdere de putere in partea de sus a turatiei. Putere oficiala: 240CP la 4000rpm. Cuplul motor este bun in ture mici, iti da o senzatie permanentă de forță care te cam face sa o alergi. Raspunsul la pedala este mult mai prompt fata de un mono-turbo, diferenta nu este doar de cuplu ci mai ales de raspuns. Cuplul motor depaseste 400 Nm de la 1250-1300rpm, are un maxim de 500 Nm intre 1750-2500rpm, apoi scade cum este firesc. La turatia de putere maxima a motorului (4000rpm) raman cca 410-415Nm, valori foarte bune pe intreaga plaja. Motorul este foarte confortabil la drum lung, la depasiri desi masa masinii este relativ mare. 2. la volan: poziția contribuie la o senzatie de siguranta, vezi traficul de sus 3. confortul: e ideală ca masina de familie, încap cu toti cei 3 copii si cu tot ce le mai trece prin cap sa ia cu ei, ai tot ce iti trebuie pentru un tourer de cursa lunga fara sa mai montezi alte accesorii, cutii pe masina, etc. 4. dupa 20 de ani de condus preponderent masini cu tractiune fata, incep sa descopar avatajele 4x4, pleaca bine de la semafor indiferent de care este starea asfaltului, ud, zăpada, you name it! Sistemul 4Motion il apreciez ca foarte bun, tractiunea pe zonele cu zapada si pe zonele cu aderenta scazuta este foarte buna, masina face initial putin drift daca ii dai gaz brusc la viteze mici ceea ce pentru un 4x4 nepermanent este interesant. Nu l-am testat pe gheata ca nu am avut ocazia. Spre deosebire de 2wd unde iti mai patineaza o roata, stii ca pierzi aderenta, la 4x4 tine bine pana cand .. nu mai tine. Aici este in acelasi timp si un dezavantaj, iti arata ca prinde bine si ca poate multe pana cand pierzi toate rotile deodata. Chiar daca clipeste becul de Traction Control, lipsa asta de avertizare impinsa pana in ultimul moment nu e ceva sa ma bucure. Nu imi e teama sa gliseze sau sa o scap de sub control, era bine doar sa fie mai transparent procesul asta. Pe de alta parte, scoate tot ce e mai bun din combinatia anvelopa-suprafata de rulare si asta e bine! 5. pachetul R line exterior face ca masina sa para alt model, fara nu mi-a placut si nu as fi luat nici in ruptul capului. 6. R line interior: cel mai mult apreciez volanul, iti sare in ochi, e cea mai contrastanta piesa din tot bordul, atrage mai putine amprente ca cel negru lucios. 7. Farurile si Dynamic light assist - pur si simplu wow, după 10 ani in care am mers cu xenon de fabrica. 8. sistemul multimedia: are tot ce ii trebuie, nu lipseste nimic, are chiar si Wireless LAN pe care nu mi-am batut capul sa il fac sa mearga sunt satul de routere si retele, in masina imi lipseau... 9. satisfacția si zîmbetele copiilor si ale altor copii care se urca in masina pe ultimul rând. E bătaie pe locurile 6 si 7. Incerc sa fiu mai atent cand e ocupat randul 3, mai ales la o coliziune din spate, mi se par atat de aproape de luneta, chiar dacă masina este relativ înaltă. 10. trapă: face o cu totul alta ambianta in masina, iti schimba percepția si pare ca iti ofera mai mult spațiu. Vara la drumuri de câmpie ii trag jaluzeaua, în rest e deschisa permanent, uneori si sticla daca vremea permite. E utilizabila cu sticla deschisa pana pe la 80 la ora daca ai ceva drumuri relaxate de munte, peste 80km/h deranjează zgomotul si este curent la locurile din fata. Trapa trebuie lasata deschisa in pozitia in care se deschide ea, mai are inca o pozitie “mai in spate” dar acolo e mai galagioasa si e mai mult curent pe locurile din fata, probabil pozitia de oprire automata este studiata. 11. suspensia: imi place modul confort, e barcă dar filtrează mult mai bine zonele cu asfalt spart. Modul sport e ok, este notabilă diferenta dar la un suv de 2 tone cuvântul sport parca nu isi are locul. Masina raspunde bine la comenzi in sport, este relativ stabilă, dar se simte masa. Totusi, sportivitatea nu este scopul principal al masinii si daca ai asta in minte atunci se comporta chiar bine. Stiu de la alte masini ce inseamna sa te dai sportiv, dar aici o vad ca o uzura inutila de anvelope doar ca sa misti sportiv tonele prin viraje. Alte plusuri, pe scurt: - DCC, imi pare extrem de util, diferenta de amortizare este mare intre modurile confort/sport - Lane assist si ACC sunt dotari ce ridica gradul de confort la drum lung - Accesul Keyless este util, simt lipsa acestuia la celelalte masini - Integrarea Andoid auto este fara cusur deocamdata, merg Google maps si Waze fara probleme, sper sa nu il strice cu vreun update una dintre tabere, fie Vw, fie Google - Portbagaj arhi-suficient in varianta 5 locuri, in varianta de 7 ramane portbagaj doar pentru un mic shopping dar sunt multumit de cum e divizat spatiul pentru modul meu de utilizare. - Bancheta culisabila in randul 2 este foarte utila, pot ajusta spatiul functie de ce am nevoie, mai mult portbagaj, mai mult loc pentru randul 3, sau maxim de confort pentru 5 persoane. - In varianta cu 5 locuri spatiul disponibil la picioare si cap pentru cei de pe randul 2 va fi greu sa nemultumeasca pe cineva. In plus, spatarul banchetei se poate inclina si ajunge intr-o pozitie care este foarte confortabila pentru stationare dar nu stiu cat de utila la drum, este mult prea lasata pe spate. - Imi plac bandourile inferioare vopsite in culoarea masinii (vin vopsite in pachetul R-line de exterior). Minusuri: - Motorul consuma bine in acelasi timp in cand te bucuri ca trage bine Consumul este mare in special iarna, uleiul de motor atinge 90 de grade Celsius dupa fix 20 de minute de mers (oras), ceea ce nu imi da ghes sa ma dau la ea. Dupa 6-7 minute are cca 60 de grade la ulei si la drumuri scurte o las mai batraneste, sa nu o fortez cu uleiul rece. Partea de consumuri e tratata in topicul adecvat, nu o repet aici: https://vwforum.ro/topic/131146-consum-tiguan-ad1/?do=findComment&comment=2961678 - ai o oarecare senzatie de ieftin in interior, nu vine de la ceva anume, poate e lipsa de contrast sau monotonia de culori de care nu scapi nici cu Rline interior. As infolia bandourile de decor in ceva aluminiu. Cele de la trendline arata mult mai bine, iarăși parere personala, dar nu au leduri in ele. - nu imi plac evacuările false. Ele arata bine ca proportii si cromatica, dau bine vara, dar iarna se vede ca noxele ies de sub bara. E prima modificare pe care as face-o, doar cu păstrarea aspectului original, altfel nu. Mai este in discutie garantia masinii, daca gandesc evacuarea ca facand parte din motor tare cred ca voi astepta trecerea celor 4 ani de garantie, oricat de antipatica mi-ar fi evacuarea pe timp de iarna. - pretul: cred ca sunt cca 8k-10k euro in plus in pret care nu sunt justificați, e drept ca e motorul de top, 4Motion, DSG si multe in standard dar totuși, pretul e cam mare pentru un vw caruia ii lipsesc doi cilindri, sa fim realisti! - de multe ori nu poti exploata tot motorul, cand gasesti putin loc si se aliniaza planetele (primul la semafor, minim 90 de grade la ulei, cheful de un sprint) pasagerii comentează ca simt gol in stomac la plecarea de pe loc. - Modelul biturbo nu are roata de rezerva, are doar kit-ul de pana. Masina are alt airbox, mai mare, si alte tubulaturi pentru sistemul bi-turbo ceea ce a impus mutarea bateriei in portbagaj. Bateria ocupa un loc atipic in configuratia portbagajului. Nu stiu daca varianta in 5 locuri ar avea loc pentru rezerva, tind sa cred ca nu are din cauza bateriei, chiar daca imi imaginez ca scot scaunele 6 si 7. Am pregatit separat o lista cu diferite lucruri minore care deranjeaza in utilizare, nu excesiv, dar o las pe mai tarziu, sa nu o porcesc de tot din prima postare. Oricum, exista lucruri care “se puteau realiza mai bine”. Luati cele de mai sus ca un punct de plecare, daca cineva doreste sa detaliez un subiect anume, o fac cu drag. Ma opresc aici ca deja am scris prea mult, posibil sa fie si unele erori de scriere, nu dati prea tare! Mai departe las pozele sa vorbeasca...1 point
-
am facut 22 de videouri in engleza la cum sa demontezi diverse componente de pe polo 6r(cum sa demontezi faruri/ stopui, manere, grila fata, stop pe frana, luminile din habitaclu, farurile de ceata, fetele de la usi fata spate, geamul fata, compartimentul din drapta, motorul ventilatorului care baga aer in habitaclu, oglinzile exterioare, oglinda interioara, antena ...... ) o sa va las aici playlistul de pe youtube in caz ca vreti sa mai vedeti alte videouri scrieti mi aici si abonati va la canalul meu de youtube.1 point
-
Salut, Recent am achitionat un B8 la comanda si am adaugat optional Discover Media. Intrebarea mea este cum as putea redea un video de pe usb/sd card/bt oricare. Colegea mea care are Audi Q3 penultima generatie poate reda video de format mp4. Multumesc.1 point
-
Cu intarziere, dar am reusit sa parcurg si eu intregul topic si nu pot spune decat "Multumesc!" pentru lectura placuta zilele astea . Super descriere, super analiza si exceptionale pozele. Chiar zici ca sunt facute cu un aparat profi. Cat despre masina, "jos palaria". Ai gasit un exemplar foarte bine configurat, care in combinatie cu motorul bi-turbo = VIS . Este un fel de fratior mai mare si cu mai mult "punch" a albinoasei mele . Sa o stapanesti / stapaniti sanatosi si sa va poarte multi kilometri, fara probleme, numai in zone frumoase precum in poze! P.S.: Poate, odata, le facem un "shooting" amandurora -> Mic si Mare1 point
-
E suficienta de 70-74 Ah pentru motor, de ce ai lua mai mare, din fabrica vine cu 62Ah.1 point
-
Cred ca 11000 euro in plus sunt justificati intr-o masura destul de mare de performantele deosebite pe care le are fata de oricare alt Seat.1 point
-
Daca tot umblii la ceasuri , poate pui si leduri albe Urmaresc cu interes in continuare proiectul . O sa ai ceva bataie de cap la ceasuri Legat de volan , pe fostul meu golf 2004 am pus volan 2011 HL cu calculator de coloana HL si spira aferenta si imi mergeau toate butoanele de pe volan cu RCD 330Gplus ( mai putin cel de MIcrofon care prelua functia MUTE) . Tot Florin a facut minunile1 point
-
Ieri cu ajutorul lui @andrei.toledo căruia îi mulțumesc încă o dată, am făcut și trecerea la clusterul cu maxidot. Este vorba de un cluster de pe un Touran și NU ESTE potrivire directă, decât ca și mufă. Carcasa e diferită, butoanele de control sunt amplasate diferit, la Golf sunt pe laterale, la Touran sunt pe mijloc, de fapt sunt tije ca la Golf 4 si prinderile sunt diferite de asemenea. @F l o r i n spune că merge bricolat și mutat totul pe carcasa de la Golf, așa că urmează să incerc să o fac și poate să-l bat la cap si pe el cu diverse întrebări și îi mulțumesc anticipat! Azi am avut de făcut doar adaptarea senzorului G85 pentru a dispare martorul de eroare din bord, lucru pe care l-am și făcut (la fel ca și atunci când am schimbat volanul, din a treia încercare ) Din păcate butoanele de control al unității media RCD de pe volan nu funcționează, nu am volume+/-, nu pot schimba melodiile și nici nu pot comuta pe telefon. Cele de acces în meniu și navigat prin meniu funcționează. Separat unitatea funcționează foarte bine, atât pe partea de media cât și pe partea de bluetooth. M-am mai uitat o dată la cel de la care îl cumparasem și am ”văzut” că specifică acest lucru, că RCD-ul se ”împerechează” cu volane pe mașini fabricate după 2010, așa că sunt ușor dezamăgit dupa toată munca, că nu e 100% funcțional: volan, cluster, spiră volan, CANBUS... Mai scurtăm și lista cu lucruri făcute și de făcut curațenie generală în mașină - rezolvat schimbarea interioriului complet cu modelul united - rezolvat schimbarea iluminatului interior pe led - rezolvat izolație fonică podea - rezolvat izolarea fonică portiere - rezolvat izolare fonică capotă - rezolvat schimbarea switchuri uzate - rezolvat 90% (mai am un switch de schimbat pe spate) retrofit spălătoare de faruri - rezolvat (înlocuirea/adăugarea unor siguranțe) schimbarea RCD300 cu RCD330 plus - rezolvat schimbarea volanului cu unul cu comenzi - rezolvat schimbarea ceasurilor/clusterului cu maxidot - rezolvat (urmează bricolajul) montare boxe spate - în curs montare lumini în portiere - în curs (momentan le-am scos) retrofit xenon - în curs cameră pentru mers înpoi - în viitor (am achiziționat-o deja) izolarea fonică a hayonului - în viitor izolarea fonică a tavanului - în viitor, dar mă mai gandesc și are legatură cu punctul de mai jos repararea/retapitarea/schimbarea plafonului - în viitor montare lumini la picioare (footlights) - în viitor schimbarea manetei lumini cu una cu tempomat - în viitor revopsire/înfoliere - în viitor retrofit proiectoare de ceață și cornering - în viitor retrofit senzori de parcare față + spate - în viitor stopuri led - în viitor probabil și altele1 point
-
In ultima vreme am cam "frecat-o" dar acum o s ama apuc de frecat mai serios . M-a descurajat un pic o intamplare mai nefericita cauzata de un vizitator in subsolul blocului care a vrut neaparat sa vada ce au locatarii pe acolo si a spart cateva boxe.... rezultatul - janta cazuta cu fata in jos si cu mai multe gaurele care nu cred ca se remediaza. In rest nu a disparut nimic de la mine. Janta va deveni rezerva si voi continua lucrul la ea cu un pic de ajutor din partea "mamei" ca doar una e mama . Cel mai probabil in februarie ma voi apuca de reconditionat tot setul. Sunt convins ca o sa iasa bine cu multa rabdare .1 point
-
Nu exista nicio problema - se muta carcasa fata de Golf 5, cu tot cu butoane, se muta padurile cu carbon de la ceasul de Golf 5 in cel de Touran (pt a face functionale butoanele), se scot betele.....hihihi... de pe placa de Touran.... se mai decupeaza un pic pe acolo - si o sa fie exact de Golf 5. Crede-ma, am facut de multe ori asta. Mai departe, ce alegi tu sa cauti...e optiunea ta.1 point
-
pam pam... deci pana acum ati vorbit...vorbe. Eu sunt obisnuit, crede-ma...cand trebuie sa faci un retrofit la masina si ii intrebi ce an este... sunt posesori care zic ca sunt 2030... fabricatie... ei nu inteleg ca eu trebuie sa stiu exact ce an este masina, pentru componente, compatibilitati, etc.... nu ma intereseaza sa cumpar masina lor. Deci, masina ta este 2009, probabil (daca nu a stat pe stoc pe undeva), in talon apare prima inmatriculare la sfarsitul lui 2009 ?? nu necesita inlocuirea spirei.... ci a calculatorului de coloana, de sub coloana volan. Cumperi 3C0-953-549-AH, AJ sau AK (daca masina e automata, acesta nu merge) Pt ca tie ti-a fost greu sa faci o poza la bord, asa cum te-am rugat... am scos eu de pe net, ca imi e mai usor.....sa clarificam ce climatronic il ai, respectiv sa nu cumperi aiurea, piese scumpe....si sa ramai cu ele. Cel cu 3 butoane, de b6 ? daca da.... ti-am scris in acest post ce trebuie sa comanzi. Cel cu doua butoane.... e cel de CC. Sarbatori fericite !1 point
-
2010... multi zic asta, iar masina este 2009, la sfarsit.... sau jumatea lui 2009 - chiar daca are ceasuri albe, nu e relevant. La Passat B6 facelift Exista 2010.... de fapt 2009, fabricate dupa 09.2009 ...care au ceasuri albe, clima de CC - si calculator de coloana integrat in spira volan - de aceea se schimba spira (impropiu zis...de fapt se schimba calculatorul de coloana, dar e corp comun cu spira). Exista 2010....de fapt tot 2009, dar pe la jumatea anului... care au ceasurile albe si clima de b6 - care au calculator de coloana sub coloana volan - si nu se schimba spira, ci numai calculatorul de coloana. Exista 2010....fabricate chiar in 2010...putine, avand in vedere ca sunt ultimele.... la care se aplica prima varianta. Toate cele 3, pe carte apar ca an de fabricatie 2010.....de aceea te-am intrebat.... si ti-am zis, pune o poza, sa vedem daca e sau nu asa, sa cumperi ce trebuie, sa nu ai probleme de compatibilitate.1 point
-
foarte misto masina, sa o folosesti cu placere cat mai multi km fara probleme. Cand am vazut prima data noul Tiguan in showroom mi s-a parut foarte tare masina, era un R-line, apoi am vazut pe strada unul fara echipare R si atat de fad l-am gasit incat chiar am crezut initial ca sunt poate modele diferite :). Echiparea R-line chiar schimba complet masina si merita investit in ea, altfel te cam alegi cu o masina cam seaca vizual. Craciun fericit alaturi de masina si familie :).!1 point
-
Mi-a placut mult descrierea masinii, foarte detaliata si la obiect, dar cireasa de pe tort au fost pozele , zici ca au fost facute cu vreun Nikon profi. ? Cu ce telefon au fost facute ? P.S.: Sa o conduci cu placere si sa iti aduca in fiecare zi multe zambete largi pe fata !1 point
-
Sa o stapaniti sanatosi! Pe langa ornamentele fake ale evacuarii, masina scoate aburi/fum doar intr-o parte?1 point
-
@ct_act interesant documentul Cum la fel de interesanta e cetatea de pe fundal (Enisala I guess?). Povestea e lunga si, citind-o, m-am revazut pe mine prin vara-toamna cand am avut o tentativa de a inlocui Cehoaica. Dotari vad can are garla, combinatia alb-negru arata foarte bine (plus aditiile r-line) chiar si pentru cineva care e in perioda aia a vietii cand isi doreste interior crem cu exterior asortat. Plus, acoperisul panoramic/trapa face toti banii Nu-ti mai zic "have fun" pentru ca stiu cateva drumuri prin Dobrogea unde 500Nm + haldex transforma orice zambet in ranjet :)))1 point
-
Mi-a placut aia cu "9 luni stau dupa un copil, nu dupa o masina" Foarte misto prezentarea, demna de un jurnalist auto! Misto si masina, arata foarte bine cu pachetul R line pe alb! Despre motor+DSG+4 motion...ce sa mai zici? Mai mult nu cred ca ai ce sa iti doresti, e un pachet complet. Intradevar Q5 cu dotari e foarte scump, nasul meu a reusit sa dea 74 de mii de euro pe una...cu motor de 190cp nejustificat pret dupa parerea mea. Felicitari, sa o stapanesti sanatos si cat mai multi km fara probleme iti doresc!1 point
-
Frumos, frumos... Apreciez postul în detaliu și mașina care arata într-un mare hal (în sensul bun al cuvântului)... Sa te bucuri de Ea!1 point
-
Cel mai bun rewiew ever! Felicitări pt alegere! De la ce dealer ai cumpărat-o? (Felicitari și pt dealer pt "curajul" de a lua pt stoc o asemenea configurație)1 point
-
In timp ce are 3 biciclete in pprtbagaj si lasa in spate la semafor 90% din masinile de pe strada!1 point
-
1 point
-
Asa cum spune si titlul, m-am confruntat cu urmatoarea problema: caldura doar pe partea soferului si rece/caldut pe partea pasagerului (Golf Sportsvan 2015 2.0TDI). Dupa un drum de 1100km, in care pasagerul a mers cu caciula in cap si imbracat pana in dinti, am concluzionat ca trebuie facut ceva. Pe VCDS nu exista nicio eroare, adaptarea voletilor (clapetelor) se facea corect, in blocurile de masura totul era ok dar temperaturile aratau cam asa: Testul l-am facut cu ventilatia la 2, directionarea aerului la piept si clima pe “HI”. Am concluzionat ca trebuie sa dau jos schimbatorul de caldura (caloriferul). Pe partea soferului, catre consola centrala, in dreptul pedalei de acceleratie este un surub ce se desface cu un torx de 25, apoi se scoate toata placa de plastic si se poate vedea schimbatorul de caldura (caloriferul). Are o prindere cu o brida de plastic care se prinde cu un surub cu cap de cheie 5.5 !!! Tevile acestuia se cupleaza, la 10cm de acesta, in alte tevi cu oring si o prindere metalica ce se poate desface tot cu o cheie de 5.5. Pentru a putea scoate afara schimbatorul de caldura, trebuie dat jos airbagul de genunchi si tubularura de picioare de pe partea soferului, inclusiv toata placa de sub volan. Inainte de desfacerea conductelor trebuie dat drumul la antigel, sa nu curga in masina. Eu am ales sa desfac furtunul de la pompa auxiliara de incalzire ce este pozitionata in zona busonul baii de ulei. De aici sunt doua optiuni, ori schimbati caloriferul cu totul (cod piesa 5Q0819031A fabricat de DENSO) sau incercati sa-l curatati. Personal am ales sa il curat si dupa 2 ore de clatit cu apa fierbinte si diverse solutii am reusit sa-l reabilitez. Schimbatorul de caldura: Se pune totul la loc in ordine inversa, se toarna antigel G13 si se face proba. Rezultatul, in aceleasi conditii, clima pe HI, viteza 2, la piept: Cautand informatii pe net despre problema mea, am descoperita ca pe forumurile de afara multa lume se vaita de lipsa caldurii pe partea dreapta la Golf 7. Mai mult, am aflat ca in vasul de expansiune se afla un saculet cu Silicat (silicagel). Nu cunosc rolul lui dar majoritatea s-au trezit cu el spart si cu silicatul imprastiat prin instalatia de racire asa ca, odata cu golirea antigelului, am extras si acest saculet din vasul de expansiune. Va doresc spor la treaba !1 point
-
daca e vorba de fiabilitate la ceva abia lansat , o sa te anuntam peste un an ~ doi , daca ai rabdare sau daca aveti rabdare , inteleg ca sunteti mai multi1 point
-
1 point
-
1 point
-
0 points
-
Salutare! Pentru ca nu sunt multumit de incalzirea motorului am vrut sa schimb termostatul de pe cutie dar masina mea nu are(passat 2009 cbbb cu dsg).Credeti ca daca tai furtunul si ii montez un astfel de termostat este o idee buna? A încercat cineva?0 points
-
-1 points
-
Subscriu și eu la ceea ce spune colegul @deenman. La diesel trebuie să fie nuanța spre maro iar la benzinar chihlimbar închis. Un ulei negru fie este extrem de contaminat fie ars, adică a fost supus la solicitări termice intense. Uleiul se mai schimba și când sesizezi modificări de tonalitate la motor sau turbină. De asemenea trebuie urmărite schimbările de fluiditate comparandu-l cu uleiul proaspăt, nu trebuie să fie subțire ca apa sau prea vâscos chiar dacă la culoare este ok. Și trebuie înlăturate preconcepții de genul mașina trebuie să meargă cu o anumită marcă de ulei. Exceptând fluctuațiile de calitate a lubrifiantului, sunt producători care fac produse mai bune, mai avansate tehnologic. Puțină documentare nu strică iar mecanicul care de când a terminat școala nu a mai citit o pagină cap coadă nu este o sursă de informare tocmai bună.-1 points
-
Pe un tsi sau într-un Bmw . Aveam și una cu Ineo LL, dacă o găsesc ți-o trimit.-1 points
-
Cu siguranta se repară. Mergi la poliție cu pozele si povestește-le întâmplarea, mai ales daca e vizibil vopseaua sărită pe masina ta, vor da de respectiva si iti vor oferi rca-ul ei cu care iti poti remedia indoitura/retus vopsea acolo, ca sa nu te trezesti peste 2-3 ani cu rugină în usa. Iti garantez ca se va repara fără probleme pe rca-ul ei, iar ea se va alege si cu o amendă cel puțin.-1 points
-
Pana la urma a venit politia sau nu? Din ce povestesti mai sus, nu se intelege. in tot cazul, mergi la politie, daca nu ai fost deja si da-le toate detaliile, inclusiv poze si o declaratie a ta. Daca ai rca din ala in care poti sa iti repari masina ta (cu regres pe polita ei), mergi la asigurator cu documentul constatator de la politie.-1 points
-
Nu e ok sa o lasi sa plece ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic! Declari la politie ce s-a intamplat, primesti rca-ul ei, repari pe casco tau cu regres pe rca-ul ei si gata. De ce sa platesti tu mai mult la urmatoarea polita casco din cauza altora. Daca primeste amenda sau nu habar nu am, dar macar o vizita la politie si cativa lei la urmatorul rca poate o mai aduce la realitate.-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00