Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 23.12.2018 în toate secţiunile
-
Motto: All the space sau space for all? Salutare tuturor, Incerc sa imi aduc aportul la forum prin prezentarea masinii, dar vreau sa o fac pastrand o oarecare distanta fata de subiectul propriu-zis, sa ofer informatii din utilizarea curenta si in acelasi timp sa ma păstrez realist si obiectiv. Motivul pentru care nu m-am grăbit să postez este ca nu vreau sa para ca ma laud cu ceva, pana la urma e doar un fier cu 4 roti, nici macar 5 nu are... un singur volan, the usual stuff... ? Luati-l ca un obiect care va rugini candva... mai devreme sau mai tarziu... In primul rand vreau să lămuresc care este destinația de utilizare a masinii: masina de deplasări pentru munca si familie, folosită mai rar în 2 dar mai mult cu 5, uneori chiar 6 persoane, cu ceva surplus de forță. In principal o utilizez cand am nevoie de spatiu, concedii si cand starea asfaltului cere un 4x4. E un fel de a doua masina. Incadrarea ei oficiala este de (S)UV dar nu o gasesc adecvata in adevaratul sens al cuvintelor, poate este doar un Utility Vehicle, cuvantul sport este cam fortat introdus acolo. De fapt este un CUV, ce sa mai zic, nah, hai ca le-am mixat pe toate si suna mai urat ca SUV-ul fara sportivitatea din el... dar sa incepem... Povestea incepe cu multe căutări si testări, unele rămase la stadiul doar de vizionari in showroom, fie modelele nu aveau caii, cutia sau finisajele dorite, dar macar trebuia sa stiu unde e piața. In final a rămas o lupta fratricida, Audi Q5 versus Vw Tiguan Allspace. Tiguanul scurt nu a fost niciodată o optiune, din start era necesar ceva cu mai mult ... "Space", poate de aici si decaderea Q5-ului. Stilul Audi il cunosc prea bine de ani de zile, le stiu preturile la vânzare, gogosile placute pe care ti le vand ca sa iei de la ei, am "cazut" in capcana lor cu ceva timp in urma, produsele lor sunt bune, nu perfecte dar au alt target, ii stiu la mentenanta si service, imi fac reviziile la ei, pot zice ca ii cunosc pe toate partile si cu bune si cu rele. Am fost la test cu Q5-ul, e masina care iti face placere sa o conduci, ai o satisfacție permanenta in ea, lipsa zgomote, suspensia e mai rafinata si mai dulce, finisajele sunt la alt nivel, e altceva, în fine... Q5-ul de test era prea piperat pentru 4 cilindri si doar 190cp iar lista de dotari luata separat de masina de baza era cat pretul unul tiguan comfortline. Stiam ca la Audi se poate in sus mult, dar nici chiar asa. Faptul ca Q5-ul de test avea un pret de Q7, eu oricum nu aveam de gand sa pun atatea dotari pe ea, portbagajul era mic si inghesuit (stiu, nici mie nu imi place cand aud pe altii ca aleg masini dupa volumul portbagajului, dar cateodata e un aspect important), faptul ca la dealerul local trebuia sa trag eu de el pt o oferta, sa revin tot eu cu telefoane, mi-a dat o oaecare lehamite si m-a condus sa ii sar pe cei de la Audi. Drive testul cu Q5 l-am facut la un alt dealer, in bucurești, pe un traseu plat si drept, cu putin oras dar cu nimic interesant... la asa traseu, cum sa iti mai vina sa si cumperi? In fine, parca nu se alinia nimic cu Q5-ul asta. Tiguan Allspace am vazut prima data in showroom la dealer, era un Highline gri... prea gri! Nu am nimic cu gri-ul, imi place, prefer sa fie deschis, dar aici era un gri monoton pe exterior, asortat cu un interior ... gri! Bleah, niciun contrast, nimic sa-ti ia ochii! Masina mi-a devenit foarte antipatica in doar cateva minute. I-am zis sotiei ca asa ceva nu iau, nu ma atragea cu nimic. Un timp am ignorat total Tiguanul, am plecat fara sa fiu tentat de un test-drive. Dupa ceva timp a trecut pe strada un Tiguan R-line Alb metalizat si m-am uitat lung dupa el. Hmm, am crezut ca este alt model de Tiguan. Eram contrariat in acelasi timp, ma gandeam cum de mi-a scapat, se vede ca nu coborasem inca cu capul din norii celor 4 cercuri. Am inceput sa ma informez ce inseamna nivelul R-line ca echipare. Intre timp unul din dealerii locali adusese un 190cp R-line SWB (shortwheelbase) la test, am iesit in plimbare, ca impresie a fost mai bine decat ce ma asteptam. Antifonarea buna, mai buna fata de ce facea vw in trecut, mi-a dat totusi impresia ca motorul nu trage atat de fioros cat spun cifrele si ca i-ar prinde bine niste vlagă in plus. Departe de a zice ca era submotorizat, dar parca putin "punch" in plus l-ar fi facut mai atractiv... de parca asta nu ar fi valabil la orice masina. LOL! Interiorul de R-line a fost un punct de cotitura, am vazut ca se poate avea ceva diferit la interior si a reusit sa-l faca sa creasca in ochii mei, parca nu mai era acelasi gri peste tot. Desi nu am gasit un Allspace la test ci doar in showroom, diferentele le-am parcurs din online, diverse review-uri, youtube este plin de clipuri, am vazut ce ma interesa. Acest model mai lung prezenta cateva aspecte forte: spațiul interior mult mai generos care nu te face sa te simti cu genunchii la gura, cele 2 locuri suplimentare disponibile la nevoie (stiam ca ocazional imi va trebui macar unul din ele), portbagajul, de la 500 l (q5) la 720 de litri nu este de neglijat, modelul R line cu un aspect mai dinamic si mai agresiv la exterior decat Q5 s-line si nu in ultimul rand, disponibilitatea unui motor de 2 litri cu putere mai mare de 190cp in segmentul diesel. E drept ca in final te vede lumea cu un Vw, nu cu un Audi, dar nu sufar de complexul asta. In fine, ramasesera in ring Allspace 190/240 versus Q5 190, toate diesel, 4Motion/quattro, DSG/S-tronic. Cum Q5-190cp si Tiguan-240cp erau la acelasi preț in configurator, alegerea era Q5 la care trageam instinctiv dupa 10 ani de soferit Audi, dar a trebuit să fiu corect si sa tin cont de strictul necesar: copiii si spațiul disponibil. Poate la urmatoarea... un RS4 Avant. In primavara făcusem deja alegerea, discutasem cu dealerul, stabilisem dotările optionale, aveam o oferta fermă, un discount negociat, dosarul de leasing era pregatit, ma duc sa dau comanda, dar... surpriza: nu se poate comanda, trebuie sa așteptați. Cat? intreb eu. Pana in ianuarie 2019, cel putin. Whaaat? asta nu era in calcul. Dealerul imi spusese ca sunt ceva întârzieri de livrare dar acum era vorba de 6 luni intregi în care sa astept doar sa vad daca pot da comanda. Asta era prea de tot si nici nu fusese pomenită in vreo discutie pana atunci. Eram dezamagit, irosisem timpul degeaba. Lumea ce fusese perfectă până cu cateva momente mai devreme se schimbase total. Masini pe stoc nu erau, comenzi in derulare sa se potriveasca iar nu erau, tot ce exista era format din cateva bucati albastre, 190cp, cu dotari aiurea, Rline interior lipsa, configurate dintr-un birou steril al PO-RO ce parea rupt de departamentul de vanzari. Am plecat cu un gust amar, poate nu era "acea masina". Începusem să reincalzesc ideile cu q5-ul, erau multe in stoc, pe alese. Ba sa-i pun portbagaj, ba sa caut ca poate a scapat pe poarta fabricii din greseala vreun q5 mai mare si are portbagajul lui allspace... Totusi dupa ce te decizi pe un model, i-ai cantarit bine avantajele si dezavantajele, pozitia modelului in piata, este greu sa fugi imediat la alt model, iar deciziile pripite nu imi plac. Deciziile pasionale sunt binevenite, cum e cand vezi o motocicleta si iti cade cu tronc, dar pripite, nu! Concediul din vara devenea exclus cu noua masina, deja gândeam ce sa adaptez la masina din dotare. Am stat vreo cateva saptamani, eram ocupat cu treburi curente, munca, kinderi... masina era back to square one, timpul a trecut repede! Am tot intrebat la dealer intr-o doara, cine stie: Doamna, vreau sa dau comanda, se poate? Nu mi s-a dat nici o speranta: va rugam sa așteptați, timpul de livrare poate ajunge la 9 luni in total.. Multumesc, zic eu, 9 luni astept un copil, nu o masina. Motorul biturbo era retras de pe configurator, disponibil era doar cele de 150/190, dar aveam dubii pentru cei 190cp pe o masina mai grea cu 100kg decat cea de test. In fine, treaba căzuse cu totul, eram resemnat total. Am zis whatever, nu găsesc, asta e... din cauza blocajului cu munca am renuntat si la cautarea unei variante Audi/VW SH via germania. Concediul trebuia facut, mai erau 2 saptamani până la ziua plecării, aveam altele pe cap. Mai caut intr-o doară pe weltauto, pe autovit, pe stocul online al vw, mai trec pe la alti dealeri in plimbarile mele prin tara, cautam masini care nu erau vizibile in sistem, stii cum e, cand te agati de orice numai ca sa nu moara speranta. Surpriza vine de la un dealer din tara, are o bucata disponibilă, comandată cu 6 luni inainte, masina era in țară, era comanda lor pentru ei ca masina de test-drive, era pusa la vanzare, masina avea primul set de numere rosii pe ea, la inceput de valabilitate. Obtin o lista de dotari si optionale pe care o parcurg. Pe masura ce citesc ma gandesc: e posibil ca masina sa fie exact ce trebuie? Ce citeam rezona identic cu configuratia de pe oferta de acasa. - Culoare? Alb! - Motor? 2.0 biturbo - 7 locuri? Da! - R line interior si exterior? Da! Holy shit ma gandesc... te pomeni ca are tot ce trebuie, cele de mai sus erau minimul si erau indeplinite. Citesc mai departe... - Navigatie? Da! - Camera spate? Da. - Scaune încălzite fata? Da. - Carlig? Nu, dar avea trapa panoramica. Pfff, carligul deja nu mai conta, fiind relativ usor de pus ulterior. De la 9 luni teoretice de asteptare la o masina pe stoc in 95% din configuratia dorita? Masina era disponibilă la dealer, am vazut-o, am mers cu ea. Mai erau 9 zile pana la concediu din care 4 erau zile de weekend (damn!) trebuia aprobat leasingul, am zis ca o iau daca se descurcă in timpul ramas sa pot pleca cu ea in concediu. Au zis ca este timp. Am negociat la pret, am pus dosarul de leasing pe masa, am dat un avans sa o blochez, i-am lasat sa se ocupe de hartii, toate lucrurile s-au asezat. Am adus masina acasa si ma minunam, parca nu credeam, dupa chinurile facerii si un termen de minim 9 luni de zile de asteptare la o solutie in cateva zile... nici in cele mai bune vise nu as fi crezut. Ma simteam ca un copil ce găsise lampa lui alladin si mai avea spiritul inca in ea! Am avut masina acasa timp de 3 zile sa o butonez. Am plecat cu masina in concediu, ca un copil cu jucaria favorita, super convenabil ca spatiu interior si de bagaje, masina confortabila la drum, copiii incantati de sticla uriasa de pe tavan, motorul era potrivit pentru masina, l-am incercat putin ca nu m-am putut abtine dar l-am lasat domol, nu l-am fugarit prea tare, masina noua, totusi cele doua turbine impingeau atat de bine in cuplu pana in 2500rpm ca te ungea la suflet. A trecut de atunci jumatate de an, i-am facut revizia la 15k dupa cum eram obisnuit la celelalte, deocamdata toate sunt in ordine. In concluzie, masina este un Allspace Highline cu R line int+ext, ii lipseste doar carligul din dotarile pe care le voiam eu dar are in plus cateva dotari pe care nu le-as fi luat dar nu mai puteam zice nu. Unele sunt binevenite, altele nu le-am folosit inca. Lista de dotari standard mi se pare foarte bogata, mult mai sus decat pe un Tiguan SWB (posesorii ma pot contrazice, poate gresesc), trec in revista doar cateva dintre ele: - Suspensie cu reglare adaptiva DCC - AID (Active Info Display) - Adaptive Cruise Control si Lane assist - Faruri LED TOP, stopuri LED spate - Climatronic pe 3 zone - Iluminat ambiental - Geamuri fumurii de la stalpul B in spate - Portbagaj electric cu senzor - Keyless access Pe partea de optionale sta in felul urmator: - 7RE SD card (Europe) Date de navigatie pentru Europa-SD Card inclusiv Romania - 9WX Mirror Link and wireless RSE "App", App-Connect inclusiv Volkswagen Media Control - 9Z3 priza cu invertor 12V/230V in portbagaj - KA6 Sistem de camere fata si spate si doua camere laterale - $HL W75 WIR W01 P14 1N7 Pachet Style: Pachet R-Line Interior & Exterior (tapiterie Race / San Remo, logo R-Line scaune fata, pedalier din otel inoxidabil, volan multifunctional sport, plafon interior negru, praguri fata din aluminiu cu logo R-Line, jante aliaj Sebring 8,5J x 19 gray, anvelope self sealing 255/45 R19, eleron negru R-Style, bare de protectie si praguri exterioare R-Style, arcuri roti de culoare neagra), oglinzi exterioare rabatabile electric, cu iluminare in dreptul portierelor fata si inclinare oglinda pasager la cuplare marsarier, Servodirectie progresiva - PG4 Pachet 7 locuri, 2 scaune individuale in randul al treilea - PND Sistem de navigatie Discover Media cu Volkswagen Media Control, redare harta 2D sau 2,5D, card SD cu date de navigatie pentru Europa, inclusiv Romania, cititor pentru 2 carduri SD - PPA Rear View Camera si Park Assist, inclusiv Park Pilot - PS1 Trapa din sticla panoramica cu LED-uri de ambianta, interior iluminat LED integral - PW1 Pachet iarna extins scaune fata incalzite; locurile laterale spate incalzite; duze instalatie spalare parbriz incalzite - UQ2 3 x USB type A and AUX-IN jack Plusuri constatate: 1. Motorul biturbo este atractia masinii, trage bine, imi pare corect dimensionat pentru masa masinii, chiar si pentru masina plina ochi, cuplul se simte din plin la orice plecare de pe loc a masinii si in orice trepta superioara. Cred ca este un motor potrivit pentru pachetul R, nu este doar un R-wannabe ci parca il face mai apartenent la acest pedigree. In mod cert nu esti ultimul pe stradă, au constatat vreo doi cu niste ML-uri. Surplusul de putere este acolo si chiar daca nu il folosesti permanent, in mintea ta stii ca ai ceva in plus la dispozitie cand situatia o cere. Cateodata este placut sa zgândări fara rost surplusul, dar situatia impune sa verifici ca e inca acolo. LOL! In principiu lucreaza ambele turbine in serie pana la 2500rpm, apoi intre 2500-4000rpm una iese gradual din lucru si ramane cu una singura pana aproape de 5000rpm. Impresia este ca trage fara oprire, fara sa simti o pierdere de putere in partea de sus a turatiei. Putere oficiala: 240CP la 4000rpm. Cuplul motor este bun in ture mici, iti da o senzatie permanentă de forță care te cam face sa o alergi. Raspunsul la pedala este mult mai prompt fata de un mono-turbo, diferenta nu este doar de cuplu ci mai ales de raspuns. Cuplul motor depaseste 400 Nm de la 1250-1300rpm, are un maxim de 500 Nm intre 1750-2500rpm, apoi scade cum este firesc. La turatia de putere maxima a motorului (4000rpm) raman cca 410-415Nm, valori foarte bune pe intreaga plaja. Motorul este foarte confortabil la drum lung, la depasiri desi masa masinii este relativ mare. 2. la volan: poziția contribuie la o senzatie de siguranta, vezi traficul de sus 3. confortul: e ideală ca masina de familie, încap cu toti cei 3 copii si cu tot ce le mai trece prin cap sa ia cu ei, ai tot ce iti trebuie pentru un tourer de cursa lunga fara sa mai montezi alte accesorii, cutii pe masina, etc. 4. dupa 20 de ani de condus preponderent masini cu tractiune fata, incep sa descopar avatajele 4x4, pleaca bine de la semafor indiferent de care este starea asfaltului, ud, zăpada, you name it! Sistemul 4Motion il apreciez ca foarte bun, tractiunea pe zonele cu zapada si pe zonele cu aderenta scazuta este foarte buna, masina face initial putin drift daca ii dai gaz brusc la viteze mici ceea ce pentru un 4x4 nepermanent este interesant. Nu l-am testat pe gheata ca nu am avut ocazia. Spre deosebire de 2wd unde iti mai patineaza o roata, stii ca pierzi aderenta, la 4x4 tine bine pana cand .. nu mai tine. Aici este in acelasi timp si un dezavantaj, iti arata ca prinde bine si ca poate multe pana cand pierzi toate rotile deodata. Chiar daca clipeste becul de Traction Control, lipsa asta de avertizare impinsa pana in ultimul moment nu e ceva sa ma bucure. Nu imi e teama sa gliseze sau sa o scap de sub control, era bine doar sa fie mai transparent procesul asta. Pe de alta parte, scoate tot ce e mai bun din combinatia anvelopa-suprafata de rulare si asta e bine! 5. pachetul R line exterior face ca masina sa para alt model, fara nu mi-a placut si nu as fi luat nici in ruptul capului. 6. R line interior: cel mai mult apreciez volanul, iti sare in ochi, e cea mai contrastanta piesa din tot bordul, atrage mai putine amprente ca cel negru lucios. 7. Farurile si Dynamic light assist - pur si simplu wow, după 10 ani in care am mers cu xenon de fabrica. 8. sistemul multimedia: are tot ce ii trebuie, nu lipseste nimic, are chiar si Wireless LAN pe care nu mi-am batut capul sa il fac sa mearga sunt satul de routere si retele, in masina imi lipseau... 9. satisfacția si zîmbetele copiilor si ale altor copii care se urca in masina pe ultimul rând. E bătaie pe locurile 6 si 7. Incerc sa fiu mai atent cand e ocupat randul 3, mai ales la o coliziune din spate, mi se par atat de aproape de luneta, chiar dacă masina este relativ înaltă. 10. trapă: face o cu totul alta ambianta in masina, iti schimba percepția si pare ca iti ofera mai mult spațiu. Vara la drumuri de câmpie ii trag jaluzeaua, în rest e deschisa permanent, uneori si sticla daca vremea permite. E utilizabila cu sticla deschisa pana pe la 80 la ora daca ai ceva drumuri relaxate de munte, peste 80km/h deranjează zgomotul si este curent la locurile din fata. Trapa trebuie lasata deschisa in pozitia in care se deschide ea, mai are inca o pozitie “mai in spate” dar acolo e mai galagioasa si e mai mult curent pe locurile din fata, probabil pozitia de oprire automata este studiata. 11. suspensia: imi place modul confort, e barcă dar filtrează mult mai bine zonele cu asfalt spart. Modul sport e ok, este notabilă diferenta dar la un suv de 2 tone cuvântul sport parca nu isi are locul. Masina raspunde bine la comenzi in sport, este relativ stabilă, dar se simte masa. Totusi, sportivitatea nu este scopul principal al masinii si daca ai asta in minte atunci se comporta chiar bine. Stiu de la alte masini ce inseamna sa te dai sportiv, dar aici o vad ca o uzura inutila de anvelope doar ca sa misti sportiv tonele prin viraje. Alte plusuri, pe scurt: - DCC, imi pare extrem de util, diferenta de amortizare este mare intre modurile confort/sport - Lane assist si ACC sunt dotari ce ridica gradul de confort la drum lung - Accesul Keyless este util, simt lipsa acestuia la celelalte masini - Integrarea Andoid auto este fara cusur deocamdata, merg Google maps si Waze fara probleme, sper sa nu il strice cu vreun update una dintre tabere, fie Vw, fie Google - Portbagaj arhi-suficient in varianta 5 locuri, in varianta de 7 ramane portbagaj doar pentru un mic shopping dar sunt multumit de cum e divizat spatiul pentru modul meu de utilizare. - Bancheta culisabila in randul 2 este foarte utila, pot ajusta spatiul functie de ce am nevoie, mai mult portbagaj, mai mult loc pentru randul 3, sau maxim de confort pentru 5 persoane. - In varianta cu 5 locuri spatiul disponibil la picioare si cap pentru cei de pe randul 2 va fi greu sa nemultumeasca pe cineva. In plus, spatarul banchetei se poate inclina si ajunge intr-o pozitie care este foarte confortabila pentru stationare dar nu stiu cat de utila la drum, este mult prea lasata pe spate. - Imi plac bandourile inferioare vopsite in culoarea masinii (vin vopsite in pachetul R-line de exterior). Minusuri: - Motorul consuma bine in acelasi timp in cand te bucuri ca trage bine Consumul este mare in special iarna, uleiul de motor atinge 90 de grade Celsius dupa fix 20 de minute de mers (oras), ceea ce nu imi da ghes sa ma dau la ea. Dupa 6-7 minute are cca 60 de grade la ulei si la drumuri scurte o las mai batraneste, sa nu o fortez cu uleiul rece. Partea de consumuri e tratata in topicul adecvat, nu o repet aici: https://vwforum.ro/topic/131146-consum-tiguan-ad1/?do=findComment&comment=2961678 - ai o oarecare senzatie de ieftin in interior, nu vine de la ceva anume, poate e lipsa de contrast sau monotonia de culori de care nu scapi nici cu Rline interior. As infolia bandourile de decor in ceva aluminiu. Cele de la trendline arata mult mai bine, iarăși parere personala, dar nu au leduri in ele. - nu imi plac evacuările false. Ele arata bine ca proportii si cromatica, dau bine vara, dar iarna se vede ca noxele ies de sub bara. E prima modificare pe care as face-o, doar cu păstrarea aspectului original, altfel nu. Mai este in discutie garantia masinii, daca gandesc evacuarea ca facand parte din motor tare cred ca voi astepta trecerea celor 4 ani de garantie, oricat de antipatica mi-ar fi evacuarea pe timp de iarna. - pretul: cred ca sunt cca 8k-10k euro in plus in pret care nu sunt justificați, e drept ca e motorul de top, 4Motion, DSG si multe in standard dar totuși, pretul e cam mare pentru un vw caruia ii lipsesc doi cilindri, sa fim realisti! - de multe ori nu poti exploata tot motorul, cand gasesti putin loc si se aliniaza planetele (primul la semafor, minim 90 de grade la ulei, cheful de un sprint) pasagerii comentează ca simt gol in stomac la plecarea de pe loc. - Modelul biturbo nu are roata de rezerva, are doar kit-ul de pana. Masina are alt airbox, mai mare, si alte tubulaturi pentru sistemul bi-turbo ceea ce a impus mutarea bateriei in portbagaj. Bateria ocupa un loc atipic in configuratia portbagajului. Nu stiu daca varianta in 5 locuri ar avea loc pentru rezerva, tind sa cred ca nu are din cauza bateriei, chiar daca imi imaginez ca scot scaunele 6 si 7. Am pregatit separat o lista cu diferite lucruri minore care deranjeaza in utilizare, nu excesiv, dar o las pe mai tarziu, sa nu o porcesc de tot din prima postare. Oricum, exista lucruri care “se puteau realiza mai bine”. Luati cele de mai sus ca un punct de plecare, daca cineva doreste sa detaliez un subiect anume, o fac cu drag. Ma opresc aici ca deja am scris prea mult, posibil sa fie si unele erori de scriere, nu dati prea tare! Mai departe las pozele sa vorbeasca...8 points
-
8 points
-
3 points
-
Continui cu cateva poze din toamna, apoi direct la iarna, atat cat a fost ea... Drumul de cota 1400, apoi Padurea Fagilor jud. Tulcea. Jantele de iarna sunt MAK Icona 8J x 18 ET42 Anvelope iarna Michelin Pilot Alpin PA4 cu dimensiunile 235/55 R18 104 V XL Cica portbagajul are 1775 de litri cu toate scaunele rabatate... abia au intrat gumele si jantele.2 points
-
Multumesc pentru aprecieri. M-am bucurat sa vad un delaer care a adus o configuratie "altfel", nu stiu daca e permis si n-as vrea sa fac reclama pe aici, el totusi a facut ce trebuia sa faca un dealer, si-a vandut masina pe care o avea in curte, s-a ocupat de finantare, acte, mai e inca dator cu stickul de net, dar zice ca nu s-au trimis de la vodafone sau cine le emite. Nu e o gaura in cer, dar inseamna ca nu am primit tot. Multumesc, am zis sa nu o fac pe genunchi... am incercat sa fac o postare buna, frumoasa si cu informatii utile. Este forum, daca nici aici, atunci unde? Chiar asa a fost discutia, ma mai punea sa dau si avans consistent pt comanda si sa astept un termen nedefinit. Dovada ca nici acum nu au aparut diesel-urile de 190cp sau 240cp pe configurator. Am intrebat daca am o reducere diferita ca sa ii sustin pe banii mei, evident, raspunsul a fost nu! Blocajul este din cauza trecerii de la NEDC la WLTP, vw are multe motorizari de certificat pe multe modele. Multumesc de urari, asemenea! Ai recunoscut-o, este cetatea Enisala pe fundal, o zona frumoasa. Pot zice ca masina are toate dotarile care contau pentru mine, culoarea este alb simplu, alte culori deschise nu sunt pe Allspace, paletarul e mult mai sarac decat la versiunea scurta, o sa scriu in partile urmatoare ale materialului. Multumesc pentru urari, nu ma vad intrand prea mult prin noroaie cu ea, imi place asfaltul, poate doar ceva soft off-road, sa nu ating bara fata sau sa zgarii prin desisuri panourile laterale. Am pe cineva care chiar are un 4x4 de rupt prin paduri si sleauri, am vazut partial ce inseamna off-road adevarat. Ne bucuram ca exista cate o pasiune pentru fiecare. Momentan astept mai multa zapada pentru ceva mai mult "fun". Multumim, asemenea. Da, sufla in jos, pe partea stanga, era bine daca era simetric. Zona de sub fusta spate arata oribil, e ceva neterminat, nu are nici o mascare, nimic... nici nu am mai pozat-o ca nu-mi dadea bine in cadru, am vazut-o la revizie. Ma ia pe sira spinarii... Brrrr... Complicat nu ar fi de modificat, se poate decupa partea de plastic din ornamentele actuale si se poate aduce inca o "suflatoare" din toba pana catre ornamente iar cea originala redirectionata. Prima mea grija e garantia, daca evacuarea o consideri legata cu motorul, care e unul complicat, prefer sa nu modific nimic primii 4 ani. As fi vrut ca macar un timp sa stau fara griji. Ai un Piaggio Vespa in semnatura... L O V E L Y !2 points
-
Pt. ca nu RAR-ul decide masa remorcabila, ci producatorul in baza unor argumente tehnice/specifice. Dacia, a propos a testat timp indelungat si f. meticulos modelele sale inainte de a le propune spre omologare, nu a copiat specificatiile unui Renault, cum ai sugerat, presupun ca in gluma... Sunt foarte multi parametrii care pot influenta masa remorcabila a masinii, unele nu chiar atat de evidente. Orice incepand de la puterea si cuplul motorului, franele masinii, suspensia si terminand cu rezistenta structurala. Ca de exemplu: ai o masina mica, motorul e suficient de puternic pt. a trage o greutate de cateva sute de kg, dar franele nu fac fata intertiei ansamblului. Sau suspensia nu face fata controlarii ansamblului in viraje, la viteze mai mari, dar legale. Sau spatele masinii nu prezinta nici o structura suficient de rezistenta pe care se poate monta un carlig. Sau se descopera ca din cauza sarcinii marite motorul incepe sa se supraincalzeasca si nu poate rula fiabil timp indelungat, sau nu motorul, ci cutia de viteze, sau se descopera ca in caz de accident prezenta unei remorci influenteaza in mod nefavorabil comportatea structurii de rezistenta a masinii Sau.... sau...... Ceea ce vreau sa spun este ca RAR-ul nu sta sa faca toate aceste calcule si sa prevada toate detaliile asa cum poate sa o faca un producator/fabricant ce isi cunoaste masina de la 0 (sau poate de la "minus 100" daca ne gandim la tot procesul de conceptie) si care a facut toate testele posibile si imposibile. Dintr-un punct de vedere fabrica isi face si isi garanteaza mare parte din "omologare". Ca o analogie este ca realizarea unei case in Romania. Primaria iti cere un proiect facut si semnat de niste specialisti (arhitectura si de rezistenta), la depunerea dosarului face niste verificari formale, gen retragerea fata de gard, inaltimea maxima, procentul de teren ocupat (cum verifica si RAR-ul prezenta semnalizarii luminoase, incadrarea intr-o norma de poluare, respectarea unor limite de zgomot, etc. ) dar va accepta ca buna si nu va verifica in detaliu (pt. ca nici nu prea au cum) solutia oferita de specialisti pt. ca se presupune ca ei au studiile si acreditarile necesare a.i. in teorie sa nu ai motiv sa te indoiesti de solutia tehnica oferita de ei. O fabrica auto trebuie sa aiba f. multe acreditari, trebuie sa aiba specialisti si proiectanti cu studii de specialitate, cu acreditari nationale si internationale, etc si etc.2 points
-
Cea mai buna masina pentru o mamica sa isi duca copii la scoala.2 points
-
2 points
-
@tavitara sunt destul de proportionat ? Din pacate jumatate din piciorul superior nu se aseaza pe scaun, astfel am un disconfort ... iar piciorul stang “pica” de pe scaun. Nu sustine buterele lateral destul. Am incercat azi cu @janos sa ma pozitionez corect la volan (corpul, mainile astfel ca sa pot invarti volanul 180°, etc ... ca la carte). Deocamdata ii dau un -1 punct. Poate pe parcurs ma voi obisnui. Ce am mai sesizat azi, toate cele 4 faruri (stanga/dreapta fata cat si cele doua de ceata) mi se aburesc in interior. A mai patit careva?? ? Am observat, ca intre usi si caroserie, cum te asezi in spate, aripa se murdareste tare, chederul nu inchide etans. Asa e si la voi? La Seat Ibiza ST, masina nevestei, e la fel de murdar.2 points
-
1 point
-
ieri am fost cu varul meu sa cumparam un b8, dar avea eroare senzor presiune ulei permanent, avea schimbata distributia la 130 mii si pe semiaripi erau zone cu un strat consistent de ulei/antigel/praf (unde nu a intrat jetul de apa de la spalatoria). Dupa cateva sute de metri s-a aprins spitala, omul a oprit masina, a coborat, s-a facut ca sterge senzorul ACC (nu era murdar), ulterior pornind motorul fara ca spirala sa se mai aprinda. Bineinteles ca nu am putut sa digeram o asemenea gogoasa, mai ales ca anuntul prevedea jante de aluminiu si masina avea de tabla, dar pretul ramanea acelasi. Practic s-a intalnit hotu cu prostu. Ce sa se fi intamplat? Din cauza presiunii scazute, mecanicul lui a scos mufa de la senzorul presiune ulei ca sa ne pacaleasca pe noi? Observ ca si initiatorul topicului zice ceva presiune de ulei asociata cu ACC... cam acelasi lucru ne aburea ala de 12600€1 point
-
...mi-a rasuns RARul "Modificarea cartii de identitate a vehiculului se poate face doar daca exista o omologare europeana care are inscrisa aceasta valoare a masei remorcabile sau daca prezentati un document de la producatorul vehiculului sau reprezentantul sau in Romania" ...cum pe "nea Ghita" din Suedia (cel care a facut masina) nucred ca am cum sa-l gasesc; din ce am inteles, trebuie sa caut prin certificatele de inmatriculare a diverselor buggyuri cu cui de remorcare din europa vreun numar de omologare al masei remorcabile ....s-ar putea sa-l gasesc mai repede pe "nea Ghita". Ce ma framanta pe mine ... astia de la Dacia s-au dus si au facut omologare pt Logan in alta tara sau au furat/copiat actele unui Clio, pentru ca RARul nostru nu poate omologa nimic .Ma gandesc ca pentru omologarea oricarui lucru trebuie sa existe o lista cu un minim de cerinte ce trebuie indeplinite (calcule, probe, etc.. ) ...mie de ce nu mi-au dat o lista de asta ?1 point
-
1 point
-
Si mie mi se pare ca tipul asta de volan pe VW arata foarte bine. Cam acelasi volan il am si eu doar ca in loc de R scrie GTI. Sa o stapanesti sanatos! E prea lung postul si n-a citit tot (Too Long/Didn't Read).1 point
-
1 point
-
Dacă ai fi citit topicul cu atenție ai fi aflat că un dpf poate ,,înghiți" mult mai multă cenușă de ulei cu condiția ca senzorii să funcționeze impecabil, starea tehnică de asemenea, uleiul să fie aprobat de constructor cu norma corespunzătoare și să nu ți-l mănânce, să nu mergi doar în oraș și să ai regenerari întrerupte, motorina să fie de calitate, normală nu neapărat extra. Hai că ți-am făcut eu rezumatul1 point
-
Eu m-am liniștit mult cu aceste valori la injectoare după ce prietenii mei mecanici au început să facă servisarea unei flote în care multe motoare sunt 1.6 tdi. Am văzut mașini cu kilometraje impresionante (Vw Caddy mai ales). Am dat și eu o mână de ajutor la resetarea intervalului de service și am aruncat o privire și la valori. Măricele la multe din ele. Cică au fost schimbate câteva injectoare dar pentru că au crăpat subit. Cred că se exagerează prea mult cu aceste valori, trebuie să recunosc că și eu mi-am făcut un milion de griji și am stresat destulă lume cu chestia asta.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Eu as sugera sa te gandesti putin si la softul pentru TCU. Presiunea necesara in ambreiaje pentru a prinde treapta urmatoare va fi mai mare dat fiind noul cuplu si s-ar putea sa ai putin slip la fiecare schimbare in forta. Nu neaparat un slip sesizabil, am vazut ca reactioneaza f repede cand detecteaza ca aluneca si creste presiunea, dar s-ar putea ca in timp sa se adune ceva uzura in plus. Pe langa alte optimizari, softul pentru TCU va da din start mai multa presiune pentru acele scenarii.1 point
-
Acum sa-mi fie cu iertare, dar constat ca nu conteaza de fapt softul si optiunea de a il putea face cum vrei, nu conteaza spre exemplu ca BR Performance a facut din ce se vede pe site cel putin 8 1.8TSI MQB, ci conteaza doar ce sticker va fi..REVO sau APR. Eu am dat exemplu acela pt ca personal asta am vrut pe Golf 6, mai ales ca nu am vrut ceva drag&drop, fiind si un motor mai capricios. Nu am mai pus niciun soft, dar m-am interesat inainte. E strict un exemplu de la acea firma, nu am treaba cu ei sau TCM in vreun fel. Am vrut doar sa arat ca mai exista si altceva inafara de apr si revo, altii care au lucrat exact 1.8TSI pe MQB, cu fisa dyno. Credeam ca asta conteaza. Eu nu as privi pe un palier asa ingust si sa judec strict din prisma unui renume. Apropo, un renume care nu e facut oricum pe motorul tau.1 point
-
In primul rand, cred ca esti optimist cu “232cp la roata” cu un simplu Stage 1. Tinand cont de 4Motion, asta ar insemna cca 280cp la motor. Nu zic ca nu se poate, doar ca tot afisezi cuvantul asta - “safe”. Ai deschis topicul intreband ce am alege noi si de ce, ti-au raspuns mai multi colegi cu justificari, doar ca sa pui la indoiala respectivele justificari si sa spui ca pentru tine nu conteaza. Ma incearca sentimente amestecate; pe de-o parte, ma bucur ca mai facem si chat pe comunitatea noastra stricta, pe de alta parte... e un stage 1 la un 1.8 TSi, nu e tocmai 2.0 cu 8 injectoare, valvelift, 2 turbine, 1 compresor mecanic etc., sa fie exotic si sa nu stie lumea ce sa ii faca...1 point
-
1.8 ca 1.8, dar masina e un alltrack, deci pe langa ce enumeri acolo mai trebuie si niste chestii pe partea de suspensie si jante. Si la cum il stiu eu pe Cristi din ce am schimbat cateva vorbe, nu cred ca e genu care pune arcuri eibach si jante AM. Plus e o masina de familie, cu care merge des cu familia, nu e masina de showoff si kick down-uri.1 point
-
As spune APR daca persoana responsabila pe RO ar fi mai capabila. Ce a concluzionat Ice 2k mai sus este perfect valabil. In cazul unui simplu stage 1 iti recomand Revo, pentru ca dealerul pe RO mai are habar cand vine vorba de ECU :). Am fost in cazul tau acum multi ani, cand TFSI era relativ nou prin RO. Insa, am ales custom pentru simplul fapt ca revo si apr nu aveau soft pentru modificarile mele (nu il au nici acum dar asta e alta poveste). O intrebare: ce vei face in cazul in care vei dori mai mult de stage 1? Bag mana in foc ca asa cum te-ai plictisit de puterea stock, asa vei pati si cu stage 1 :P. Daca respectiva companie nu are un soft disponibil ? sau pur si simplu nu te va multumi update-ul? A, inca o chestie: la TFSI era valabila faza cu bateria si setarile pe zero. La TSI au scos-o sau cel putin asa am observat pe golf 6 gti. Pe MQB nu cunosc. M-ar mira sa reintroduca masura asta.1 point
-
Dintre custom si off the shelf, in Romania, din pacate, eu ma simt constrans de imprejurari sa merg pe o solutie off the shelf. Sunt cativa oameni care se pricep sa calibreze bine anumite motorizari, dar in rest, experienta m-a invatat sa-i ocolesc pe cei "buni la toate". Nu ai cum sa stii sa faci bine si Subaru, si TSI, si Renault Sport. Totusi nimeni nu iti refuza banii. Dintre Revo si APR eu aleg APR. Sunt mai multe motive, dar as vrea sa mentionez patru: pe platforma MQB feedback-ul utilizatorilor este majoritar pozitiv, in special pe Stage 1, dar si pe hartile mai complexe. stim ca orice dyno da un rezultat diferit si ca nicio masina nu merge la fel, dar procentual cresterile masurate au fost in general in zona asteptarilor setate. Revo ofera o solutie de flash pe care il pierzi atunci cand deconectezi bateria sau ramai fara curent. Trebuie sa iti cumper SPS si sa iti pui harta singur sau sa te intorci la dealer pentru reflash. Revo si APR au fost implicati intr-un proces foarte mediatizat la vremea lui. S-a intamplat prin 2003 daca imi amintesc bine. In urma acestui proces s-a dovedit ca Revo a furat de la APR un pachet de next generation software care era in Beta si l-au vandut linistiti catre clienti, fara prea multe teste. A existat chiar si o pagina dedicata problemei pe siteul APR. Din ce am inteles, au ajuns la o intelegere amiabila si platesc si astazi ceva comisioane catre APR. Comunicarea cu dealerul produselor off the shelf poate fi problematica uneori deoarece in general nu interactionam cu niste ingieri care codeaza hartile, ci cu niste instalatori cu mai mult sau mai putin training. Important este sa fie transparent cu tine, sa fie disponibil si deschis pentru after sales support si sa nu faca copy/paste din hartile pe care le are deja downloadate pentru alti clienti.1 point
-
M-am uitat si eu initial la APR, tot datorita feedback-ului vazut pe forumurile de prin state. Dealer-ul APR din Bucuresti insa este absolut varza. Dupa ce-am interactionat putin cu el, nu l-as lasa nici sa-mi spele masina, sigur greseste ceva. Spre exemplu, pur si simplu nu stia ce-i aia "soft la cutie", efectiv nu stia ca exista asa ceva. Apoi imi explica el cum face el sa puna softurile si explicatia era de genul "apas acolo pe UPLOD si-mi da ei ce sa pun, n-ar trebui sa fie probleme".1 point
-
N-o sa-ti garanteze nimeni fiabilitatea masinii dupa soft, si asta e valabila si la motoare mai vechi si muult mai cunoscute. Un tuner poate face 1.000 de motoare X fara probleme si al 1.001-lea sa faca figuri sau sa pateasca ceva si sa se duca vorba ca softul X e prost... Apoi sunt bajetii “Da, boss, e beton masina; tocmai am schimbat tot la ea, 250 m-a dus. Baga softul ala sa-l fac p-ala cu bemeveul, macaia-s gura lui de motor ca praf il fac” si dupa X sute de km masina aia pica si apar discutii pe forumuri... Oare o fi de la soft? Cert e ca soft-ul este un risc, mai ales la un motor relativ nou, si degeaba “pui botul” la “X face softul asa, de Y am auzit de rau” ca nu ai nicio garantie la niciunul. Nu degeaba ziceam ca as alege graficul mai frumos(liniar si curat, nu ridicat) nu nume de firme sau de oameni. Pana la urma e un Stage 1, nu pui interne forjate si big turbo... Oriunde te-ai duce din lista ta o sa ramai multumit si nu cred ca o sa patesti ceva la masina din cauza softului cat o sa pastrezi masina.1 point
-
Un soft facut custom 100% de o firma competenta e mult peste ce cumparati voi de la revo si apr. Vorbesc din proprie experienta. La revo si apr va duceti ptr adezivele frumos colorate ce le lipiti pe masinute, pacat ca alea nu dau si cai in plus. Iar cifrele de pe dyno sunt umflate la greu cel putin in cazul revo. Powertech cred ca are cea mai mare experienta pe tfsi si tsi.1 point
-
Vazusem mai demult un clip de pe yt la un tip care voia sa isi faca stage 1 la un gti la apr si dupa am citit comentariile si lumea nu prea era multumita de apr din punct de vedere al fiabilitatii pe termen lung si recomandau revo sau alti tuneri care scoteau valori mai mici dar fara probleme ulterioare. Asta in state, poate in europa e diferit...1 point
-
Sa le luam pe rand: Avem dsg dq500, una dintre cele mai fiabile cutii din grupul vag ce rezista pana la 600 Nm, deci nu e cazul sa o comparam cu alte turcisme ? Light Assist poti seta momentul cand sa schimbe daca ti se pare ca intra prea tarziu. Rezervorul are aprox 60 litri pentru 4x4 si 58 litri pentru tractiune fata - pag 39 din manualul online. Autonomia dupa plin e data de ultimul consum. Daca scoti un consum mic o sa vezi ca iti creste. Cu bateria nu stiu....am vazut doar una singura in compartimentul motor si nu cred sa mai existe alta ascunsa pe undeva.0 points
-
Exagerezi. Deci: "Daca e noua, o sa gasiti cel putin un strat gros de mucegai si, sau de bacterii" Ca daca-i veche adica de 2-3 ani e mai rau...Dar cate milioane de Km are masina ta, sau unde o parchezi, daca ai schimbat 2 aeroterme si 9 ventilatoare. Pai am masina din 2001 si nu am schimbat nimic din ce zici, nu am facut niciodata igienizare, nu am folosit niciodata sprayuri, ozon, etc., si nici nu vine miros urat. Dar in schimb inainte de destinatie cu cateva sute de m opresc AC si las doar ventilatia, sa usuce radiatorul. Tu precis nu ai pus bine filtrul de polen si intra pe langa el praful, frunzele, mizeria. Daca ai filtru pus etans, cu grija, nu are cum sa intre mizerie dupa el. Mai am si o masina "noua" de 2,5 ani. Acum ma sfatuiesti sa-i dau jos bordul? Citez: "Solutia e demontarea bordului, scoaterea vaporizatorului ...mai ales daca masina are minim 2-3 ani vechime. " Absurd.-1 points
-
-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00