Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 22.12.2018 în toate secţiunile
-
12 points
-
Motto: All the space sau space for all? Salutare tuturor, Incerc sa imi aduc aportul la forum prin prezentarea masinii, dar vreau sa o fac pastrand o oarecare distanta fata de subiectul propriu-zis, sa ofer informatii din utilizarea curenta si in acelasi timp sa ma păstrez realist si obiectiv. Motivul pentru care nu m-am grăbit să postez este ca nu vreau sa para ca ma laud cu ceva, pana la urma e doar un fier cu 4 roti, nici macar 5 nu are... un singur volan, the usual stuff... ? Luati-l ca un obiect care va rugini candva... mai devreme sau mai tarziu... In primul rand vreau să lămuresc care este destinația de utilizare a masinii: masina de deplasări pentru munca si familie, folosită mai rar în 2 dar mai mult cu 5, uneori chiar 6 persoane, cu ceva surplus de forță. In principal o utilizez cand am nevoie de spatiu, concedii si cand starea asfaltului cere un 4x4. E un fel de a doua masina. Incadrarea ei oficiala este de (S)UV dar nu o gasesc adecvata in adevaratul sens al cuvintelor, poate este doar un Utility Vehicle, cuvantul sport este cam fortat introdus acolo. De fapt este un CUV, ce sa mai zic, nah, hai ca le-am mixat pe toate si suna mai urat ca SUV-ul fara sportivitatea din el... dar sa incepem... Povestea incepe cu multe căutări si testări, unele rămase la stadiul doar de vizionari in showroom, fie modelele nu aveau caii, cutia sau finisajele dorite, dar macar trebuia sa stiu unde e piața. In final a rămas o lupta fratricida, Audi Q5 versus Vw Tiguan Allspace. Tiguanul scurt nu a fost niciodată o optiune, din start era necesar ceva cu mai mult ... "Space", poate de aici si decaderea Q5-ului. Stilul Audi il cunosc prea bine de ani de zile, le stiu preturile la vânzare, gogosile placute pe care ti le vand ca sa iei de la ei, am "cazut" in capcana lor cu ceva timp in urma, produsele lor sunt bune, nu perfecte dar au alt target, ii stiu la mentenanta si service, imi fac reviziile la ei, pot zice ca ii cunosc pe toate partile si cu bune si cu rele. Am fost la test cu Q5-ul, e masina care iti face placere sa o conduci, ai o satisfacție permanenta in ea, lipsa zgomote, suspensia e mai rafinata si mai dulce, finisajele sunt la alt nivel, e altceva, în fine... Q5-ul de test era prea piperat pentru 4 cilindri si doar 190cp iar lista de dotari luata separat de masina de baza era cat pretul unul tiguan comfortline. Stiam ca la Audi se poate in sus mult, dar nici chiar asa. Faptul ca Q5-ul de test avea un pret de Q7, eu oricum nu aveam de gand sa pun atatea dotari pe ea, portbagajul era mic si inghesuit (stiu, nici mie nu imi place cand aud pe altii ca aleg masini dupa volumul portbagajului, dar cateodata e un aspect important), faptul ca la dealerul local trebuia sa trag eu de el pt o oferta, sa revin tot eu cu telefoane, mi-a dat o oaecare lehamite si m-a condus sa ii sar pe cei de la Audi. Drive testul cu Q5 l-am facut la un alt dealer, in bucurești, pe un traseu plat si drept, cu putin oras dar cu nimic interesant... la asa traseu, cum sa iti mai vina sa si cumperi? In fine, parca nu se alinia nimic cu Q5-ul asta. Tiguan Allspace am vazut prima data in showroom la dealer, era un Highline gri... prea gri! Nu am nimic cu gri-ul, imi place, prefer sa fie deschis, dar aici era un gri monoton pe exterior, asortat cu un interior ... gri! Bleah, niciun contrast, nimic sa-ti ia ochii! Masina mi-a devenit foarte antipatica in doar cateva minute. I-am zis sotiei ca asa ceva nu iau, nu ma atragea cu nimic. Un timp am ignorat total Tiguanul, am plecat fara sa fiu tentat de un test-drive. Dupa ceva timp a trecut pe strada un Tiguan R-line Alb metalizat si m-am uitat lung dupa el. Hmm, am crezut ca este alt model de Tiguan. Eram contrariat in acelasi timp, ma gandeam cum de mi-a scapat, se vede ca nu coborasem inca cu capul din norii celor 4 cercuri. Am inceput sa ma informez ce inseamna nivelul R-line ca echipare. Intre timp unul din dealerii locali adusese un 190cp R-line SWB (shortwheelbase) la test, am iesit in plimbare, ca impresie a fost mai bine decat ce ma asteptam. Antifonarea buna, mai buna fata de ce facea vw in trecut, mi-a dat totusi impresia ca motorul nu trage atat de fioros cat spun cifrele si ca i-ar prinde bine niste vlagă in plus. Departe de a zice ca era submotorizat, dar parca putin "punch" in plus l-ar fi facut mai atractiv... de parca asta nu ar fi valabil la orice masina. LOL! Interiorul de R-line a fost un punct de cotitura, am vazut ca se poate avea ceva diferit la interior si a reusit sa-l faca sa creasca in ochii mei, parca nu mai era acelasi gri peste tot. Desi nu am gasit un Allspace la test ci doar in showroom, diferentele le-am parcurs din online, diverse review-uri, youtube este plin de clipuri, am vazut ce ma interesa. Acest model mai lung prezenta cateva aspecte forte: spațiul interior mult mai generos care nu te face sa te simti cu genunchii la gura, cele 2 locuri suplimentare disponibile la nevoie (stiam ca ocazional imi va trebui macar unul din ele), portbagajul, de la 500 l (q5) la 720 de litri nu este de neglijat, modelul R line cu un aspect mai dinamic si mai agresiv la exterior decat Q5 s-line si nu in ultimul rand, disponibilitatea unui motor de 2 litri cu putere mai mare de 190cp in segmentul diesel. E drept ca in final te vede lumea cu un Vw, nu cu un Audi, dar nu sufar de complexul asta. In fine, ramasesera in ring Allspace 190/240 versus Q5 190, toate diesel, 4Motion/quattro, DSG/S-tronic. Cum Q5-190cp si Tiguan-240cp erau la acelasi preț in configurator, alegerea era Q5 la care trageam instinctiv dupa 10 ani de soferit Audi, dar a trebuit să fiu corect si sa tin cont de strictul necesar: copiii si spațiul disponibil. Poate la urmatoarea... un RS4 Avant. In primavara făcusem deja alegerea, discutasem cu dealerul, stabilisem dotările optionale, aveam o oferta fermă, un discount negociat, dosarul de leasing era pregatit, ma duc sa dau comanda, dar... surpriza: nu se poate comanda, trebuie sa așteptați. Cat? intreb eu. Pana in ianuarie 2019, cel putin. Whaaat? asta nu era in calcul. Dealerul imi spusese ca sunt ceva întârzieri de livrare dar acum era vorba de 6 luni intregi în care sa astept doar sa vad daca pot da comanda. Asta era prea de tot si nici nu fusese pomenită in vreo discutie pana atunci. Eram dezamagit, irosisem timpul degeaba. Lumea ce fusese perfectă până cu cateva momente mai devreme se schimbase total. Masini pe stoc nu erau, comenzi in derulare sa se potriveasca iar nu erau, tot ce exista era format din cateva bucati albastre, 190cp, cu dotari aiurea, Rline interior lipsa, configurate dintr-un birou steril al PO-RO ce parea rupt de departamentul de vanzari. Am plecat cu un gust amar, poate nu era "acea masina". Începusem să reincalzesc ideile cu q5-ul, erau multe in stoc, pe alese. Ba sa-i pun portbagaj, ba sa caut ca poate a scapat pe poarta fabricii din greseala vreun q5 mai mare si are portbagajul lui allspace... Totusi dupa ce te decizi pe un model, i-ai cantarit bine avantajele si dezavantajele, pozitia modelului in piata, este greu sa fugi imediat la alt model, iar deciziile pripite nu imi plac. Deciziile pasionale sunt binevenite, cum e cand vezi o motocicleta si iti cade cu tronc, dar pripite, nu! Concediul din vara devenea exclus cu noua masina, deja gândeam ce sa adaptez la masina din dotare. Am stat vreo cateva saptamani, eram ocupat cu treburi curente, munca, kinderi... masina era back to square one, timpul a trecut repede! Am tot intrebat la dealer intr-o doara, cine stie: Doamna, vreau sa dau comanda, se poate? Nu mi s-a dat nici o speranta: va rugam sa așteptați, timpul de livrare poate ajunge la 9 luni in total.. Multumesc, zic eu, 9 luni astept un copil, nu o masina. Motorul biturbo era retras de pe configurator, disponibil era doar cele de 150/190, dar aveam dubii pentru cei 190cp pe o masina mai grea cu 100kg decat cea de test. In fine, treaba căzuse cu totul, eram resemnat total. Am zis whatever, nu găsesc, asta e... din cauza blocajului cu munca am renuntat si la cautarea unei variante Audi/VW SH via germania. Concediul trebuia facut, mai erau 2 saptamani până la ziua plecării, aveam altele pe cap. Mai caut intr-o doară pe weltauto, pe autovit, pe stocul online al vw, mai trec pe la alti dealeri in plimbarile mele prin tara, cautam masini care nu erau vizibile in sistem, stii cum e, cand te agati de orice numai ca sa nu moara speranta. Surpriza vine de la un dealer din tara, are o bucata disponibilă, comandată cu 6 luni inainte, masina era in țară, era comanda lor pentru ei ca masina de test-drive, era pusa la vanzare, masina avea primul set de numere rosii pe ea, la inceput de valabilitate. Obtin o lista de dotari si optionale pe care o parcurg. Pe masura ce citesc ma gandesc: e posibil ca masina sa fie exact ce trebuie? Ce citeam rezona identic cu configuratia de pe oferta de acasa. - Culoare? Alb! - Motor? 2.0 biturbo - 7 locuri? Da! - R line interior si exterior? Da! Holy shit ma gandesc... te pomeni ca are tot ce trebuie, cele de mai sus erau minimul si erau indeplinite. Citesc mai departe... - Navigatie? Da! - Camera spate? Da. - Scaune încălzite fata? Da. - Carlig? Nu, dar avea trapa panoramica. Pfff, carligul deja nu mai conta, fiind relativ usor de pus ulterior. De la 9 luni teoretice de asteptare la o masina pe stoc in 95% din configuratia dorita? Masina era disponibilă la dealer, am vazut-o, am mers cu ea. Mai erau 9 zile pana la concediu din care 4 erau zile de weekend (damn!) trebuia aprobat leasingul, am zis ca o iau daca se descurcă in timpul ramas sa pot pleca cu ea in concediu. Au zis ca este timp. Am negociat la pret, am pus dosarul de leasing pe masa, am dat un avans sa o blochez, i-am lasat sa se ocupe de hartii, toate lucrurile s-au asezat. Am adus masina acasa si ma minunam, parca nu credeam, dupa chinurile facerii si un termen de minim 9 luni de zile de asteptare la o solutie in cateva zile... nici in cele mai bune vise nu as fi crezut. Ma simteam ca un copil ce găsise lampa lui alladin si mai avea spiritul inca in ea! Am avut masina acasa timp de 3 zile sa o butonez. Am plecat cu masina in concediu, ca un copil cu jucaria favorita, super convenabil ca spatiu interior si de bagaje, masina confortabila la drum, copiii incantati de sticla uriasa de pe tavan, motorul era potrivit pentru masina, l-am incercat putin ca nu m-am putut abtine dar l-am lasat domol, nu l-am fugarit prea tare, masina noua, totusi cele doua turbine impingeau atat de bine in cuplu pana in 2500rpm ca te ungea la suflet. A trecut de atunci jumatate de an, i-am facut revizia la 15k dupa cum eram obisnuit la celelalte, deocamdata toate sunt in ordine. In concluzie, masina este un Allspace Highline cu R line int+ext, ii lipseste doar carligul din dotarile pe care le voiam eu dar are in plus cateva dotari pe care nu le-as fi luat dar nu mai puteam zice nu. Unele sunt binevenite, altele nu le-am folosit inca. Lista de dotari standard mi se pare foarte bogata, mult mai sus decat pe un Tiguan SWB (posesorii ma pot contrazice, poate gresesc), trec in revista doar cateva dintre ele: - Suspensie cu reglare adaptiva DCC - AID (Active Info Display) - Adaptive Cruise Control si Lane assist - Faruri LED TOP, stopuri LED spate - Climatronic pe 3 zone - Iluminat ambiental - Geamuri fumurii de la stalpul B in spate - Portbagaj electric cu senzor - Keyless access Pe partea de optionale sta in felul urmator: - 7RE SD card (Europe) Date de navigatie pentru Europa-SD Card inclusiv Romania - 9WX Mirror Link and wireless RSE "App", App-Connect inclusiv Volkswagen Media Control - 9Z3 priza cu invertor 12V/230V in portbagaj - KA6 Sistem de camere fata si spate si doua camere laterale - $HL W75 WIR W01 P14 1N7 Pachet Style: Pachet R-Line Interior & Exterior (tapiterie Race / San Remo, logo R-Line scaune fata, pedalier din otel inoxidabil, volan multifunctional sport, plafon interior negru, praguri fata din aluminiu cu logo R-Line, jante aliaj Sebring 8,5J x 19 gray, anvelope self sealing 255/45 R19, eleron negru R-Style, bare de protectie si praguri exterioare R-Style, arcuri roti de culoare neagra), oglinzi exterioare rabatabile electric, cu iluminare in dreptul portierelor fata si inclinare oglinda pasager la cuplare marsarier, Servodirectie progresiva - PG4 Pachet 7 locuri, 2 scaune individuale in randul al treilea - PND Sistem de navigatie Discover Media cu Volkswagen Media Control, redare harta 2D sau 2,5D, card SD cu date de navigatie pentru Europa, inclusiv Romania, cititor pentru 2 carduri SD - PPA Rear View Camera si Park Assist, inclusiv Park Pilot - PS1 Trapa din sticla panoramica cu LED-uri de ambianta, interior iluminat LED integral - PW1 Pachet iarna extins scaune fata incalzite; locurile laterale spate incalzite; duze instalatie spalare parbriz incalzite - UQ2 3 x USB type A and AUX-IN jack Plusuri constatate: 1. Motorul biturbo este atractia masinii, trage bine, imi pare corect dimensionat pentru masa masinii, chiar si pentru masina plina ochi, cuplul se simte din plin la orice plecare de pe loc a masinii si in orice trepta superioara. Cred ca este un motor potrivit pentru pachetul R, nu este doar un R-wannabe ci parca il face mai apartenent la acest pedigree. In mod cert nu esti ultimul pe stradă, au constatat vreo doi cu niste ML-uri. Surplusul de putere este acolo si chiar daca nu il folosesti permanent, in mintea ta stii ca ai ceva in plus la dispozitie cand situatia o cere. Cateodata este placut sa zgândări fara rost surplusul, dar situatia impune sa verifici ca e inca acolo. LOL! In principiu lucreaza ambele turbine in serie pana la 2500rpm, apoi intre 2500-4000rpm una iese gradual din lucru si ramane cu una singura pana aproape de 5000rpm. Impresia este ca trage fara oprire, fara sa simti o pierdere de putere in partea de sus a turatiei. Putere oficiala: 240CP la 4000rpm. Cuplul motor este bun in ture mici, iti da o senzatie permanentă de forță care te cam face sa o alergi. Raspunsul la pedala este mult mai prompt fata de un mono-turbo, diferenta nu este doar de cuplu ci mai ales de raspuns. Cuplul motor depaseste 400 Nm de la 1250-1300rpm, are un maxim de 500 Nm intre 1750-2500rpm, apoi scade cum este firesc. La turatia de putere maxima a motorului (4000rpm) raman cca 410-415Nm, valori foarte bune pe intreaga plaja. Motorul este foarte confortabil la drum lung, la depasiri desi masa masinii este relativ mare. 2. la volan: poziția contribuie la o senzatie de siguranta, vezi traficul de sus 3. confortul: e ideală ca masina de familie, încap cu toti cei 3 copii si cu tot ce le mai trece prin cap sa ia cu ei, ai tot ce iti trebuie pentru un tourer de cursa lunga fara sa mai montezi alte accesorii, cutii pe masina, etc. 4. dupa 20 de ani de condus preponderent masini cu tractiune fata, incep sa descopar avatajele 4x4, pleaca bine de la semafor indiferent de care este starea asfaltului, ud, zăpada, you name it! Sistemul 4Motion il apreciez ca foarte bun, tractiunea pe zonele cu zapada si pe zonele cu aderenta scazuta este foarte buna, masina face initial putin drift daca ii dai gaz brusc la viteze mici ceea ce pentru un 4x4 nepermanent este interesant. Nu l-am testat pe gheata ca nu am avut ocazia. Spre deosebire de 2wd unde iti mai patineaza o roata, stii ca pierzi aderenta, la 4x4 tine bine pana cand .. nu mai tine. Aici este in acelasi timp si un dezavantaj, iti arata ca prinde bine si ca poate multe pana cand pierzi toate rotile deodata. Chiar daca clipeste becul de Traction Control, lipsa asta de avertizare impinsa pana in ultimul moment nu e ceva sa ma bucure. Nu imi e teama sa gliseze sau sa o scap de sub control, era bine doar sa fie mai transparent procesul asta. Pe de alta parte, scoate tot ce e mai bun din combinatia anvelopa-suprafata de rulare si asta e bine! 5. pachetul R line exterior face ca masina sa para alt model, fara nu mi-a placut si nu as fi luat nici in ruptul capului. 6. R line interior: cel mai mult apreciez volanul, iti sare in ochi, e cea mai contrastanta piesa din tot bordul, atrage mai putine amprente ca cel negru lucios. 7. Farurile si Dynamic light assist - pur si simplu wow, după 10 ani in care am mers cu xenon de fabrica. 8. sistemul multimedia: are tot ce ii trebuie, nu lipseste nimic, are chiar si Wireless LAN pe care nu mi-am batut capul sa il fac sa mearga sunt satul de routere si retele, in masina imi lipseau... 9. satisfacția si zîmbetele copiilor si ale altor copii care se urca in masina pe ultimul rând. E bătaie pe locurile 6 si 7. Incerc sa fiu mai atent cand e ocupat randul 3, mai ales la o coliziune din spate, mi se par atat de aproape de luneta, chiar dacă masina este relativ înaltă. 10. trapă: face o cu totul alta ambianta in masina, iti schimba percepția si pare ca iti ofera mai mult spațiu. Vara la drumuri de câmpie ii trag jaluzeaua, în rest e deschisa permanent, uneori si sticla daca vremea permite. E utilizabila cu sticla deschisa pana pe la 80 la ora daca ai ceva drumuri relaxate de munte, peste 80km/h deranjează zgomotul si este curent la locurile din fata. Trapa trebuie lasata deschisa in pozitia in care se deschide ea, mai are inca o pozitie “mai in spate” dar acolo e mai galagioasa si e mai mult curent pe locurile din fata, probabil pozitia de oprire automata este studiata. 11. suspensia: imi place modul confort, e barcă dar filtrează mult mai bine zonele cu asfalt spart. Modul sport e ok, este notabilă diferenta dar la un suv de 2 tone cuvântul sport parca nu isi are locul. Masina raspunde bine la comenzi in sport, este relativ stabilă, dar se simte masa. Totusi, sportivitatea nu este scopul principal al masinii si daca ai asta in minte atunci se comporta chiar bine. Stiu de la alte masini ce inseamna sa te dai sportiv, dar aici o vad ca o uzura inutila de anvelope doar ca sa misti sportiv tonele prin viraje. Alte plusuri, pe scurt: - DCC, imi pare extrem de util, diferenta de amortizare este mare intre modurile confort/sport - Lane assist si ACC sunt dotari ce ridica gradul de confort la drum lung - Accesul Keyless este util, simt lipsa acestuia la celelalte masini - Integrarea Andoid auto este fara cusur deocamdata, merg Google maps si Waze fara probleme, sper sa nu il strice cu vreun update una dintre tabere, fie Vw, fie Google - Portbagaj arhi-suficient in varianta 5 locuri, in varianta de 7 ramane portbagaj doar pentru un mic shopping dar sunt multumit de cum e divizat spatiul pentru modul meu de utilizare. - Bancheta culisabila in randul 2 este foarte utila, pot ajusta spatiul functie de ce am nevoie, mai mult portbagaj, mai mult loc pentru randul 3, sau maxim de confort pentru 5 persoane. - In varianta cu 5 locuri spatiul disponibil la picioare si cap pentru cei de pe randul 2 va fi greu sa nemultumeasca pe cineva. In plus, spatarul banchetei se poate inclina si ajunge intr-o pozitie care este foarte confortabila pentru stationare dar nu stiu cat de utila la drum, este mult prea lasata pe spate. - Imi plac bandourile inferioare vopsite in culoarea masinii (vin vopsite in pachetul R-line de exterior). Minusuri: - Motorul consuma bine in acelasi timp in cand te bucuri ca trage bine Consumul este mare in special iarna, uleiul de motor atinge 90 de grade Celsius dupa fix 20 de minute de mers (oras), ceea ce nu imi da ghes sa ma dau la ea. Dupa 6-7 minute are cca 60 de grade la ulei si la drumuri scurte o las mai batraneste, sa nu o fortez cu uleiul rece. Partea de consumuri e tratata in topicul adecvat, nu o repet aici: https://vwforum.ro/topic/131146-consum-tiguan-ad1/?do=findComment&comment=2961678 - ai o oarecare senzatie de ieftin in interior, nu vine de la ceva anume, poate e lipsa de contrast sau monotonia de culori de care nu scapi nici cu Rline interior. As infolia bandourile de decor in ceva aluminiu. Cele de la trendline arata mult mai bine, iarăși parere personala, dar nu au leduri in ele. - nu imi plac evacuările false. Ele arata bine ca proportii si cromatica, dau bine vara, dar iarna se vede ca noxele ies de sub bara. E prima modificare pe care as face-o, doar cu păstrarea aspectului original, altfel nu. Mai este in discutie garantia masinii, daca gandesc evacuarea ca facand parte din motor tare cred ca voi astepta trecerea celor 4 ani de garantie, oricat de antipatica mi-ar fi evacuarea pe timp de iarna. - pretul: cred ca sunt cca 8k-10k euro in plus in pret care nu sunt justificați, e drept ca e motorul de top, 4Motion, DSG si multe in standard dar totuși, pretul e cam mare pentru un vw caruia ii lipsesc doi cilindri, sa fim realisti! - de multe ori nu poti exploata tot motorul, cand gasesti putin loc si se aliniaza planetele (primul la semafor, minim 90 de grade la ulei, cheful de un sprint) pasagerii comentează ca simt gol in stomac la plecarea de pe loc. - Modelul biturbo nu are roata de rezerva, are doar kit-ul de pana. Masina are alt airbox, mai mare, si alte tubulaturi pentru sistemul bi-turbo ceea ce a impus mutarea bateriei in portbagaj. Bateria ocupa un loc atipic in configuratia portbagajului. Nu stiu daca varianta in 5 locuri ar avea loc pentru rezerva, tind sa cred ca nu are din cauza bateriei, chiar daca imi imaginez ca scot scaunele 6 si 7. Am pregatit separat o lista cu diferite lucruri minore care deranjeaza in utilizare, nu excesiv, dar o las pe mai tarziu, sa nu o porcesc de tot din prima postare. Oricum, exista lucruri care “se puteau realiza mai bine”. Luati cele de mai sus ca un punct de plecare, daca cineva doreste sa detaliez un subiect anume, o fac cu drag. Ma opresc aici ca deja am scris prea mult, posibil sa fie si unele erori de scriere, nu dati prea tare! Mai departe las pozele sa vorbeasca...7 points
-
New bear in town Am asteptat 6 luni, comanda find data in 18.06.2018., iar la dealer a ajuns azi, 20.12.2018. Este vorba despre un Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 190CP DSG 4x4 cu urmatoarele dotari optionale: Area View si pachet LED exterior, Carlig remorcare rabatabil cu adaptor, Cheie suplimentara cu telecomanda, Detectare oboseala sofer, Driving Mode Selection si Hill Hold Control cu functie Offroad, Duze stropitoare parbriz incalzite, Elemente suplimentare protectie sasiu, Incalzire stationara cu telecomanda, Intelligent Light Assistant activare/dezactivare automata a luminilor de drum, Jante aliaj Trinity 7Jx18" cu anvelope 235/55 R18, KESSY - sistem access keyless si sistem de alarma cu monitorizarea habitaclului, Lane assistant si Blind spot detection, Masute rabatabile pe spatar scaune fata, Parbriz incalzit si senzor de ploaie, Parking Assistant asistent parcare laterala, parcare cu fata si garare, Pedalier sport, Pregatire telefon Premium cu Bluetooth Phonebox si modul SIM cu hotspot WLAN LTE, Priza 230V si USB in consola mediana spate (priza max. 150W), Roata de rezerva de dimensiuni reduse, Sistem de navigatie Columbus MIB cu afisaj color / touch-screen / unitate DVD si 2 x SD card slot / harti Europa incluse si functie Smartlink, SKODA Connect Care Connect (1 an) Infotainment Online (1 an), Sleep Pack contine: doua tetiere spate cu suport lateral pentru cap, doua paturici, Sunset, parasolare mecanice pentru geamurile laterale spate si doua covorase spate "Lounge Step", Sound System Canton, Trapa plafon panoramica, Travel assistant si traffic sign recognition, Volan sport multifunctional (comenzi audio si padele selectare trepte de viteza cutie DSG) imbracat in piele incl. pachet sumar piele (schimbator de viteze, maneta frana de mana, Scaune spate incalzite, Virtual cockpit. Deja am cumparat folie de protectie pt navigatia Columbus, cat si suport de numar fara rama/slim. S-a mai comandat si aparatorile de noroi fata/spate. Masina find livrata cu anvelope de vara, am achizitonat un set de jante de tabla imbracate cu Continental Wintercontact TS 850 P SUV AO FR M+S. Masina se va ridica maine din show-room, astfel stau cu sufletul la gura ... sa vad daca voi primi cadou cate ceva (covorase, etc.) Doua poze proaspete, facute azi ... dar asteptam ziua de maine ... sa facem primul brum-brummm3 points
-
Cea mai buna masina pentru o mamica sa isi duca copii la scoala.3 points
-
3 points
-
La masina din semnatura au aparut probleme la pornire si anume: - pornire foarte grea la a-6,7- a cheie noroc ca am baterie noua; - filtrul de motorina se golea dupa 12 ore; - dupa pornire motorul tremura iar consumul la ralanti foarte mare sau daca aveam consumatori porniti motorul s-a oprit; - in sarcina motorul se oprea; Citind acest topic am concluzionat ca pompa tandem ar fi cauza, am schimbat pompa constatind ca era cam obosita. In continuare am constatat golirea filtrului de motorina. Pentru a fi mai sigur am schimbat filtrul cu unul original si am schimbat si T-ul din filtru tot cu unul original si am mai schimbat colierele de la conductele de alimentare care vin pe filtrul de motorina. In continuare am observat golirea filtrului si pornirea foarte grea. Am suspectat pompa din rezervor dat fiind faptul ca filtrul de motorina ramine gol dupa 12 ore. La sfatul lui Cosmin am schimbat oringurile de la injectoare cu oringuri originale.Dupa 48 ore am dat la cheie si surpriza masina a pornit la sfert In concluzie cred ca primul lucru care trebuie facut este schimbarea oringurilor2 points
-
Dacă ai fi citit topicul cu atenție ai fi aflat că un dpf poate ,,înghiți" mult mai multă cenușă de ulei cu condiția ca senzorii să funcționeze impecabil, starea tehnică de asemenea, uleiul să fie aprobat de constructor cu norma corespunzătoare și să nu ți-l mănânce, să nu mergi doar în oraș și să ai regenerari întrerupte, motorina să fie de calitate, normală nu neapărat extra. Hai că ți-am făcut eu rezumatul2 points
-
In timp ce are 3 biciclete in pprtbagaj si lasa in spate la semafor 90% din masinile de pe strada!1 point
-
1 point
-
S-a o stăpânești sănătos... deși nu am crezut că o să zic vreodată asta: exteriorul R line la Tiguan arată mult mai bine decât cel de la Toareg... părerea mea ...1 point
-
1 point
-
1 point
-
Si mie mi se pare ca tipul asta de volan pe VW arata foarte bine. Cam acelasi volan il am si eu doar ca in loc de R scrie GTI. Sa o stapanesti sanatos! E prea lung postul si n-a citit tot (Too Long/Didn't Read).1 point
-
Cu pozitia pe scaun e discutabil...mie mi-l reglase perfect consilierul de vanzari. Era o pozitie ideala. Apoi m-a pus dracu' sa ma joc la reglaje si nu am reusit sa mai gasesc acea pozitie ideala 100%. Ca sa nu iti mai "pice" piciorul stang ridica un pic zona din față ca sa simti scaunul sub pulpe. Cu aburirea farurilor nu am probleme. O ajuta poate si folia aplicata. Zona respectiva se murdareste pentru ca, probabil, e gandita ca zona de scurgere. Eu nu am data atentie intrucat deschid foarte rar portierele spate.1 point
-
Ala e microfon OEM.Depinde pe ce vrei sa folosesti comenzi vocale(Rns sau BT) Unele module BT accepta si ele comenzi vocale.1 point
-
Salut! Am facut si eu resoftarea la golfuletul meu si sunt foarte multumit. Masina se misca mult.mai bine,cu siguranta in viitor am sa ii fac si un stage 2. Am condus-o destul de putin dupa resoftare,dar se simte clar diferenta. Turbina am impresia ca intra mai tarziu,pe.la 1800 rpm cred,poate ma insel,dar de acolo in sus trage excelent. A scos 102 cp pe dyno si in jur de 250 nm,iar acum are 132 si in jur de 300nm. Merita banutii. Sarbatori fericite!1 point
-
Exagerezi. Deci: "Daca e noua, o sa gasiti cel putin un strat gros de mucegai si, sau de bacterii" Ca daca-i veche adica de 2-3 ani e mai rau...Dar cate milioane de Km are masina ta, sau unde o parchezi, daca ai schimbat 2 aeroterme si 9 ventilatoare. Pai am masina din 2001 si nu am schimbat nimic din ce zici, nu am facut niciodata igienizare, nu am folosit niciodata sprayuri, ozon, etc., si nici nu vine miros urat. Dar in schimb inainte de destinatie cu cateva sute de m opresc AC si las doar ventilatia, sa usuce radiatorul. Tu precis nu ai pus bine filtrul de polen si intra pe langa el praful, frunzele, mizeria. Daca ai filtru pus etans, cu grija, nu are cum sa intre mizerie dupa el. Mai am si o masina "noua" de 2,5 ani. Acum ma sfatuiesti sa-i dau jos bordul? Citez: "Solutia e demontarea bordului, scoaterea vaporizatorului ...mai ales daca masina are minim 2-3 ani vechime. " Absurd.1 point
-
Pe pag. 1 a acestui topic sunt poze cu localizarea termostatului de cutie DSG. Sau cum a zis amircea in 19 ianuarie: http://www.maximilian-sell.de/passat-b7-dsg-thermostat/ La cutii manuale, nu exista asa ceva.1 point
-
1 point
-
Sincer, niciodata nu am mers la limita astfel incat sa zic gen “daca nu aveam 4x4 in curba asta intram in sant” nu imi dau seama. dar pe curbe pe zapada cand ma joc, 4x4 nu ma prea lasa, cand era tractiune fata mergea mai bine “joaca”. Oricum controlul tractiunii off:)1 point
-
De cand a venit frigul, mi-a aparut si mie un scartait in zona distributiei, scartait care nu disparea nici in ruptul capului. Am fost la Skoda Metrotehnica pentru diagnostic si cei de acolo s-au pus pe testari: verificat daca zgomotul vine de la cureaua de accesorii - negativ; verificat daca se pierde antigel pe la pompa de apa si acesta ajunge pe curea - negativ; si inca un test legat de pompa de motorina pentru a observa daca se pierde motorina si ajunge pe curea - negativ (pompa de inalte nu e plasata in partea cealalta a motorului, opus distributiei?!?) La final, mi-au spus ca responsabila cu scartaitul e nimeni alta decat cureaua de distributie. Am schimbat tot la ei kit-ul complet de distributie iar acum...surpriza...chiar nu mai scartaie nimic . Acum sa vedem si cat tine minunea...pentru ca tot se mai aude un..."rontait" fin mai degraba... in acea zona, dar nu imi mai bat capul el. Din pacate, am incercat sa vad producatorul curelei dar era prea intuneric si nu descifram nimic, telefonul era descarcat complet, asa cum ii sta bine unui smartphone...deci adio flashlight. Teoretic, doar cele produse de dayco ar trebui sa scartaie (in unele cazuri). Avand nevoie de spatiu in portbagaj, am aruncat toate piesele vechi dupa cateva secunde de reflectie (reminescente de pe vremea cand foloseam Dacia batranului meu).1 point
-
pune pe instruments output test sa vezi daca merg toate pictogramele pe bord.1 point
-
Codul pentru valva n75 de la bassat b5, 1.9tdi, 1997-2001, cod motor ajm/atj este: 7.21903.25 Poate ajuta pe cineva, daca e inutil sa stearga un administrator.1 point
-
1 point
-
Este o unitate cu windowsCE deci poti instala un iGo Primo versiune WinCe1 point
-
Cu 30 de ani în urmă știai că un producător premium îți livrează un produs premium. S-au schimbat atât de multe între timp...1 point
-
Neata popor, am zis sa mai intru si eu, sa va urez sarbatori faine care bat la usa, o trecere intre ani pe masura, sa avem parte de un an nou mai bun, ca doar nu om spera in alte directii In "lumea auto-moto" las revizia de mai jos, cat si remarcile de pe ea sa vorbeasca de la sine. Mi-a fost comunicat ca cutia de viteza la acest model "nu necesita servisare/revizie si/sau schimb ulei" si ca la haldex doar la 4 ani de la achizitie este necesar. ? Masina a reintrat la investigatii luni, azi am primit mesaj ca s-a gasit un releu pentru bazait, inca nu se stie daca ma vor lasa cu buza umflata si fara masina pana dupa sarbatori. Placutele spate au fost schimbate tot luni, la revizie neavand placutele pe stoc, bucuria va fi in jur de ~600 ron. Tind sa cred ca daca la urmatoarea masina raman in aceeasi marca(Seat/Skoda), cred ca voi achizitiona si servisa masina in alta localitate, pentru mine nu e doar "sunshine&rainbows" din pacate la singurul service autorizat Seat/Skoda din Cluj. Masina in rest se misca bine, nu ma pot plange, insa anumite argumente care mi le-au adresat eu unul nu sunt de acord cu ele, si voi merge ca berbecul inainte cu parerea mea. Prea mult nu are rost sa despart firul in patru, sorry de meltdown, insa am simtit nevoie sa imi revars undeva frustarile. Inca o data, sarbatori fericite alaturi de cei dragi, distractie la trecerea intre ani si toate cele bune, Cu stima, ToniM PS: sper ca moderatorii sa priveasca acest post ca un jurnal si un loc pentru mine sa imi tin istoria autovehicolului, nu pentru a starni discutii tehnice sau discutii despre probleme/remedieri etc PPS: cine doreste mai multe detalii cu drag aici(in limitele admise), in zona tehnica(fie Seat fie alta, un @ToniM si voi aparea ) sau PM, sa nu ne trezim ulterior cu alte fericiri1 point
-
Ideal pentru mașină ar fi ca procesul regenerării să fie făcut cât mai rar. Mașinile care merg foarte mult extraurban aproape nu au probleme cu dpf-ul. Funinginea se scoate afară prin regenerare, cenușa de ulei (zgura) nu poate fi scoasă sub nici o formă. Cea care diminuează capacitatea dpf-ului este această zgură iar cantitatea acumulată este semnificativ mai mare la mașinile care regenerează des, fie din cauza mersului urban, fie a softului dieselgate. Am senzația că urcarea procentului de biodiesel la 10% va scurta și mai mult viața dpf-urilor. Biodieselul produce zgură mai multă decât motorina, și este foarte posibil ca multe mașini să consume mai mult.1 point
-
confirm marfa spusa de Muale, eu am un spray jet tot de la MaFra si ramane un luciu f insistent pe ele, acum iarna nu le dau, doar vara.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Revin cu un review asupra produsului Meguiars Endurace Tire gel vs Spray Opona.(polonez). Am aplicat Endurance Tire gel după ce am degresat anvelopele și după un drum Târgoviște Brașov pe zăpadă nu mai era nici urma de el pe anvelope, cu toate ca ei zic ca tine săptămâni. În schimb spray ul la 14 lei tine cel puțin la fel, dacă nu mai mult. Trageți voi concluzia.1 point
-
Eu folosesc MA-FRA Fast & Black, dar nu pulverizez direct pe anvelope, ci pe un burete. In felul asta ma tine mai mult un tub si am mai mult control, nu ajunge solutia pe jante sau aripi ca atunci cand pulverizam direct.1 point
-
1 point
-
1 point
-
O analiză contextuală a afirmației concluzionează faptul că mămica respectivă are cel puțin 3 copii ?0 points
-
Va recomand din proprie experienta sa puneti ulei VW original in loc de Castrol sau altele puse de mecanicul meu inainte, am cumparat eu uleiul si nu m-i s-a parut scump, am schimbat si filtrele cu Mann , am pus din nou dupa ceva vreme de la Mol tot aditivata si am scapat de rontaitul la subturare si s-a comportat bine in ultima vreme la trafic crancen in oras dupa ce Smart pe benzina a predat se pare din cauza subturari de oras.-1 points
-
La Golf 4 al meu: Sprayuri, Bionet, Domestos, ozon, curatare de pamant la grila de sub stergatoare, filtre de polen schimbate, frectii sunt toate, am schimbat 2 aeroterme 9 ventilatoare) care rugineau, se corodau, haraiau la pornire sau chiar se blocau de tot si nu mai functionau neam, ptr. ca le-am bagat pe tubulatura si pe la aeroterma dupa ce desfaceam torpedoul, de-a lungul timpului pe toate acestea si efectul ori nu era deloc, ori tinea un timp si dupa 2-3 saptamani reaparea mirosul. Aveti grija la spalatorie nu bagati presuri ude in masina. Pentru ceea ce am enumerat mai sus nu inseamna ca nu trebuie sa inlocuiti filtrul de polen sau sa verificati daca scurgerea de condens nu cumva s-a colmatat cu praf, frunze sau noroi, de aceea la unii se rezolva sau la altii nu. Dar cand toate problemele au fost inlaturate si tot mai miroase, inseamna ca vaporizatorul e depozitarul problemelor de miros. Cu sprayul Wurth si la aparatul de ozon am avut ceva succes care tinea un timp. Solutia e demontarea bordului, scoaterea vaporizatorului si o sa va minunati de ce mizerii sunt stranse acolo, mai ales daca masina are minim 2-3 ani vechime. Daca e noua, o sa gasiti cel putin un strat gros de mucegai si, sau de bacterii carora le place intunericul si umezeala. Abia atunci voi, copii, nevestele si amantele voastre nu veti mai inghiti mucegaiuri si bacterii la greu cand se gasesc in masina voastra.-1 points
-
-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00