Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 15.11.2018 în toate secţiunile
-
5 points
-
nu-s rele, nu zic da' stii cum e, dupa ce te-ai obisnuit cu alea (care sunt my dream wheels de cand aveam B6-le), orice e un downgrade3 points
-
Hahaha, foarte tare! Eu nu as spune ca platforma PQ35 e mai fun sau mai 'electrica' decat un treiar. Pe langa nivelul superior de performanta al sasiului, faptul ca o poti da de spate oricand vrei tu (la M3 mai mult decat la alte variante) are farmecul lui. Ideea textului meu e ca distractia inseamna altceva pentru fiecare om. Mie personal imi place sa simt masina ca se misca sub mine si ca ma surprinde, ca ma solicita. Apreciez alte 'stiluri' de masini si unele sunt obiectiv mai bune decat PQ35, dar asta nu inseamna ca-s pentru mine. Orice masina e un compromis, un echilibru, si trebuie sa-l gasesti pe ala care ti se potriveste. Astia-s 'centii mei'. @Ionescu George cu MX-5 am experienta doar 'static' si deja cred ca-s foarte multe aspecte faine: pozitia la volan, feeling-ul timonieriei cutiei de viteze si felul in care te imbraca masina, toate sunt mai faine decat orice am incercat pana acum. Iar pentru mine personal lucrurile astea conteaza mult, deci am asteptari mari. GT86 stii cat de mult imi place ca idee, mai mult decat MX-5 probabil.3 points
-
Neamtul care isi ia masina diesel aproape sigur face 30 k/an.2 points
-
2 points
-
Actualizare nesemnificativă ? dar încercăm să scriem ceva mai interesant la sfârșit, sper că-mi iese și c-o să placă oricui citește. Dar pentru-nceput, vă spun că perioada următoare o să mă vadă plecând prin țară cu mașina. Ca să stau liniștit am trecut la roțile de iarnă - jantele originale de GTI, 7.5Jx17" ET51, și Nokian WR A4. Cauciucurile au trecut deja prin 2 ierni dar sunt încă într-o stare foarte bună! Au carne vreo 7mm, nu s-au întărit și nu mi se pare că și-au schimbat comportamentul față de când erau noi. Acum pot să confirm că frânele Stoptech intră sub jantele stock fără niciun distanțier; nici măcar nu e la limită, dar se aglomerează treaba pe acolo. Veștile proaste vin de la roțile de vară; după 2 veri și în jur de 30.000km, Michelin-urile sunt prăpădite. Cu siguranță din cauza circuitului, pentru că pe stradă am văzut că rezistă mult și bine. Până la urmă 30.000km (cu vreo 5 ieșiri la Motorpark) nu e un rezultat tragic, dar acuma-s convins că mașina e suficient de rapidă pe circuit cât să merite niște cauciucuri mai serioase. Altfel uzura pare normală, poate un pic mai mare uzura în partea interioară a anvelopelor față că deh... am mers prin Europa cu -1.8˚ cădere pe față. Puteți vedea starea Michelin-urilor mai jos; în stânga e un cauciuc de pe față, în dreapta e un cauciuc de pe spate, uzura e simetrică stânga-dreapta pe mașină. Dar hai că vreau să uit de uzuri și stricăciuni. În schimb vreau să trec la treburi distractive. În drumul meu către Iași, în weekend-ul ce tocmai am trecut, am făcut un popas de-o noapte la un prieten. Eram tare curios să îi văd mașina, un BMW M3 E46, că de tânăr flăcău mi-a plăcut; și toată lumea zice-n stânga și-n dreapta "Băi cât de mișto e M3-ul ăla!". A fost prima mașina mai serioasă, cu status de "one of the greatest", pe care-am condus-o de când am început să alerg mai repede mașinile. Foaaaaarte interesante diferențele între cele două mașini! Așa, pe scurt, bavareza e la toate capitolele mai competentă și mai bună obiectiv, și diferența de calitate a șasiului e uriașă. Cu alte cuvinte, faci mai puține compromisuri cu un M3. O să-ncerc să fac o comparație între cele două experiențe de condus. Nu pentru că GTI-ul și M3-ul ar avea vreun lucru în comun, dar ăsta e forum Volkswagen și încerc să le laud. ? Nu o să compar timpi, accelerații, viteze, că am condus mașinile pe stradă și acolo relevanța cifrelor e scăzută. Important e, zic eu, cum te face mașina să te simți. Și aici e diferența cea mai mare între GTI și BMW. Hai să fim sinceri, amândouă-s capabile să facă o depășire și să ia un viraj, suficient de bine pentru stradă. Dar unde GTI-ul, cu setup-ul actual, e zglobiu rău și pare că nu vrea să meargă în linie dreaptă ci caută să se rotească sub tine, BMW-ul e stabil și-ți oferă încredere. Unul e fermecător prin retardul pe care-l afișează, altul e fermecător prin competența sa. Mă-mbrățișez cu prietenii, ne instalăm la ei acasă și-ncep discuțiile puțin stânjenite așa... că noi nu vedem prea des. Da' nu rezist mult și-l rog să mergem la o plimbare cu BMW-ul că io de-asta am venit. Pornesc BMW-ul la rece, erau undeva la 14 grade în aer la amiază și motorul se-așează într-un cântec ritmic de 6 pistoane... la-nceput își încălzește catalizatoarele și merge bogat cu scânteie întârziată; nu e gălăgios ca Golfurile pe care le văd scârțâind când se pune verde la semafor ci e mai degrabă cântec decât gălăgie. Și totuși, când e pornit la rece, pocnește subtil evacuarea într-un fel elegant, neprogramat. Pocnește pentru că așa merge motorul la rece și așa e gândită evacuarea, nu pocnește pentru că cineva a scris cu intenția asta câteva linii de cod și le-a urcat în ECU. Las mașina să încălzească puțin uleiul înainte să plec la drum. Motorul S54 de 3.2 litri de pe M3 merge cu ulei 10W60 din fabrică! E gândit pentru fugă, dar trebuie respectat. Așa că o scot din curte de-abia după ce fumez două țigări lângă ea. Strada e denivelată și eu nu prea-s obișnuit cu casetele hidraulice de direcție; dau într-o groapă mică și volanul fuge 45 de grade în stânga. Foarte bărbătească direcție la viteze mici, e grea și nu se obosește să filtreze neregularitățile asfaltului; simți tot. Dar strada nu e lungă și ies în bulevard, acolo unde asfaltul e curat și am un șoc încă de la prima repriză de accelerație. Odată cu asfaltul s-a liniștit și direcția; volanul nu e ca la Golf, hiperactiv oricând o calci, la BMW volanul face un singur lucru: îți zice cum sunt virate roțile din față. Fără zgomot de fundal, fără vibrații, totul e foarte curat și e una dintre cele mai mari diferențe față de un hot-hatch. Trebuie să te recalibrezi un pic fiindcă la-nceput ți se pare moartă direcția. Însă e greșită prima impresie, direcția este doar foarte curată, nederanjată de alte forțe care ar ajunge la roțile față în cazul altor mașini. Și dacă tot am zis c-am călcat-o, să vorbesc un pic și despre motor și reprize. Cine crede că TFSI e liniar, sună frumos și urcă-n ture față de un TDI... ei bine, mai puneți încă o dată diferența asta și ajungeți la S54. E un motor aspirat măricel, în 6 pistoane, căruia îi plac turele; limitarea intră pe la 8200rpm. Evident că ce spun trebuie luat ca o părere personală, nu ca un adevăr absolut, dar nu mi s-a părut că-ți ridică pulsul așa tare cum înțelegi de pe internet. Motorul cântă frumos în fundal tot timpul și sunetul e o plăcere - ar fi meritat o evacuare mai gălăgioasă decât cea stock pentru că aici e și muzică, nu e numai zgomot -, dar sub 4500-5000rpm ca și performanțe dinamice nu e extraordinar. Motorul în sine, dotat cu admisie cu clapete de accelerație individuale pentru fiecare dintre cei 6 cilindri, răspunde instant indiferent de turație și îți dă din prima tot ce poate. Dar lipsește rush-ul, neliniaritatea unui motor turbo, am zis "Ce-i asta frate că nu trage nici ca GTI-ul meu cu turbina aia mică?"... am fost total neimpresionat până când m-am uitat la vitezometru. N-o să zic la ce viteză am ajuns, dar aveam cam 40km/h peste cât aș fi crezut înainte să văd poziția acului. Total în neconcordanță cu feeling-ul pe care l-am avut, mașina face viteză într-un mare fel! Și cu cât vorbim despre viteze mai mari cu atât mai mult își spune cuvântul aerodinamica net superioară unui hatchback. N-ai niciodată senzația de sălbăticie pe care ți-o dă un motor turbo modificat, dar cronometrul nu minte - e foarte puternică și chiar o arată. Trage până la roșu și nu rămâne niciodată fără aer motorul ăsta. Nu te face să zici "Băi ești nebun cum trage?!?!" ci mai degrabă "Băi, motorul ăsta nu se mai termină?! Încă trage, și trage bine!!". Dar când am trecut peste momentul șocului, peste neconcordanța între ce am simțit și ce s-a întâmplat de fapt, mi-am dat seama că nu numai motorul aspirat e liniar și dezvoltă performanțele într-un mod rafinat. Așa e toată mașina! Tocmai ce-ajunsesem la 40km/h peste ce credeam eu, că M3-ul ăsta absorbea denivelările din asfalt și zgomotul venea de la motor și ceva mai puțin de la cauciucurile spate foarte late, dar nimic de la vânt. Și când dădeam de-un viraj nu mi s-a părut nimic diferit față de vitezele mici din oraș. Unde aș fi trebuit să mă concentrez cu GTI-ul și ar fi trebuit să ascult foarte atent feedback-ul pe care mi-l dă mașina, ca să fiu sigur că nu depășesc limita, M3-ul a continuat să se lipească de asfalt fără să dea senzația c-ar vrea să plece de față sau de spate. Are câteva sute de kg în plus pe puntea spate și asta o ajută tare mult să fie stabilă. Când intri într-un viraj M3-ul subvirează puțin inițial, pe perioada tranzitorie, după care capătă o atitudine neutră care inspiră extraordinar de multă încredere. Practic, tot timpul M3-ul îți dă senzația de control. Te face să te simți zeu la volan. E o mașină cu centru de greutate mai jos decât un Golf, cu greutatea amplasată central, între punți, și cu ampatament măricel, ceea ce duce la o stabilitate naturală. Cu Golful frânările puternice sunt interesante, pentru că spatele se ușurează mult și dansează până în punctul în care nu poți ignora faptul ăsta. Prin contrast, BMW-ul se scutură pe umeri atunci când frânezi puternic sau când dai peste un complex de viraje stânga-dreapta. Ascultă cuminte de volan și acționează în consecință fără să ai senzația de instabilitate. Iar atunci când pierde aderența întreaga mașină pleacă lent, grație ampatamentului mare și al greutății ridicate, și e foarte controlabilă. În forma ei stock nu mi-a dat senzația de mașină jucaușă, pe care s-o aluneci în fiecare viraj, tocmai pentru că are destulă inerție și pentru că ea nu vrea de fapt să se joace. Nu e nici suficient de rigidă încât să aibă reflexe de felină. Ea vrea doar să alerge repede! Practic, spatele devine jucăuș numai atunci când ajungi cu pedala de accelerația în a doua jumătate a cursei, mai aproape de podea. În funcție de șofer asta poate fi un lucru bun ori un lucru rău, că o fi stabilă, dar nici nu-i la fel de agilă ca Golful. Dacă vrei să mergi tare și vrei să ai control suprem, un șasiu de genul ăsta este mult peste Golf. Nu e niciun secret că multe M3-uri văd circuitul și au rezultate foarte bune acolo. Valoarea și performanța mașinii nu pot fi contestate, nici după atâția ani de când a apărut modelul. Dar, în contrast puternic cu performanțele dovedite, când m-am întors în rabla mea, care nu trage la fel, care nu e la fel stabilă, care nu sună la fel de bine, care nici măcar nu e la fel de comfortabilă, mi-am dat seama că lucrurile nu se-mpart neapărat în bun și rău, în "așa da" și "așa nu". Poate fi văzută ca o scuză concluzia, dar indiferent cât de competentă, cât de bine echilibrată, cât de lipsită de compromisuri e o mașină... asta nu înseamnă că experiența de la volan va fi pe placul meu, pe placul tău sau pe placul altuia. Cum stăteam la volanul Golfului ca-n tractor, că deh, față de BMW..., am fost puțin neatent la drum și-un viraj m-a surprins, a fost mai strâns decât văzusem inițial. Și-am dat mai mult de volan și-am luat piciorul din gaz, și-a strâns GTI-ul virajul într-un fel în care BMW-ul nu putea, nu la fel de repede, și spatele mașinii mele s-a ușurat și-a dat odată, subtil, din șolduri, când am accelerat din nou și s-a îndreptat. Și-atunci am început să zâmbesc, căci nu e vorba despre timpi și viteză, nici despre comfort sau consum, e vorba despre cum te face mașina să te simți. Și aveam același zâmbet ca prietenul meu când îmi arăta stabilitatea M3-ului la viteze care-ncep cu cifra '2'. Nu contează dacă-ți place o mașină stabilă sau o mașină instabilă, una gălăgioasă sau una silențioasă, una rigidă sau una moale.Lucrurile astea țin de gusturi și nu cred că mașina "mai bună" e și mașina "potrivită" pentru toată lumea. Cum spuneam, farmecul poate veni fie din plusuri, fie din minusuri. ? Am încercat să scriu un text mai jucăuș despre experiența mea avută cu M3-ul. Știu că e lung, știu că nu e neapărat despre mașina mea, dar sper să nu se considere (prea) off-topic. Promit că data viitoare scriu numai despre Golf și o să folosesc mai multe cifre!2 points
-
Hello, Dupa o perioada de indecizie in care am redescoperit mersul pe jos si in care am oscilat intre multiple marci/modele/clase, intr-un final, a sosit noua jucarie! Este vorba de un VW Tiguan Mk.2, 2.0 TSI 162Kw (220 Hp), DSG7, HighLine + R-Line exterior, culoare Oryx White. Dupa ce am condus numai Diesel pana acum, m-am hotarat ca este timpul pentru o schimbare asa ca am facut pasul in ograda benzinarelor. Estimativ, ma incadrez sub un maximum de 10.000 km / an si cautam si un upgrade de putere (sau macar posibilitati in aceasta privinta) asa ca alegerea a venit cu usurinta si motor GTI pe estetica Tiguan-ului R-Line = LOVE. Ca optiuni suplimentare, configuratia are: - Faruri LED TOP + DLA + spalatoare - Packet Easy-Open/Close + Kessy - Navigatie Discover Pro 9.2" - Dynaudio Excite 9.1 - Side + Lane + Emergency + Rear Traffic + Traffic Jam Assists - Pavilion vitrat cu trapa si lumina ambientala - Area View + Park Assist - Heads-Up Display - Interfata telefonie Bussiness + Comfort + incarcare wireless - Pachet Iarna Extins - Parbriz Incalzit - Oglinzi rabatabile electric + Mirror Down la pasager - CarNet + DriveNet - Scaune fata ErgoActive - Plafon interior culoare neagra - Airbag-uri spate - Sistem "ProActive" protectie pasageri - Alarma antifurt "Plus" - Servodirectie progresiva - Monitorizare presiune pneuri "Calitativ" - Jante "Suzuka" - Volkswagen .:R pe 20" cu anvelope ContiSportContact5 RunFlat Pentru mine, masina chiar este o incantare si culoarea arata mult mai bine decat imi lasase impresia din poze. Motorul, de asemenea, imi depaseste asteptarile (neavand posibilitatea de a-l testa anterior), deci imi frec palmele abia asteptand sa termin rodajul de 1500km (regim <3.000 rpm) + 1500km (regim <4.500 rpm) ca sa pot vedea si ce sentimente imi trezeste inspre finalul cursei turometrului. Combinatia de jante pe 20" + DCC, chiar si pe Sport nu mi se pare a fi deloc deranjanta iar stabilitatea mi se pare surpinzatoare pentru un CUV, ruliu fiind relativ redus, avand in vedere garda la sol. Asta din cat am reusit sa observ in primii 50 km parcursi pana acum. Dynaudio a fost o surpriza placuta unde subwoofer-ul din portbagaj isi face simtita prezenta rapid, chiar si la +3 din maximumul de +10 pe profilul Dynamic. Fata de vechile sisteme cu 10 boxe amplificate, dar fara subwoofer, Excite-ul pare mult mai animat, se preteaza mult mai bine genului de muzica pe care-l ascult si ajuta si cu dislocarea pietrelor de la rinichi , chiar daca puterea, pe hartie, e mai mica. Ce mi s-a parut ciudat este ca, pe hartie, sistemul figureaza ca avand doar 8 boxe cand, in fapt, are si un difuzor central pe bord + subwoofer-ul, adica 9.1. Mi se pare un lucru de bine, nu de ascuns, dar cine stie, ratiuni VW... In orice caz, il rodam si pe acesta treptat, limita fiind momentan de 30% volum. Din pacate, un compromis trebuia facut undeva si, desi stiam deja si ma asteptam, tot surprins ma lasa "cost-cutting"-ul pe alocuri precum grilele de ventilatie de pe bord fara iluminare sau lipsa Warning Lights-urilor din usi. Totusi, sunt chestii marunte ce, probabil, vor fi remediate ulterior ca proiect personal . Ca planuri de viitor, cat mai curand, masina va avea partile cele mai expuse ale caroseriei infoliate cu folie transparenta cu efect self-healing, iar restul vor beneficia de tratament nanoceramic + tratament water-repellent pe toate suprafetele vitrate. Tot curand o sa trecem si pe o schema de culori Black&White prin eliminarea cu Piano Black a chrome-ului din grila, bandouri, ornamentele de la geamuri, barele longitudinale, asortarea oglinzilor si poate si a plafonului. Ulterior, vor urma jante de iarna si volan + pedale model .:R 2018, ultimele, din pacate, nefiind disponibile si in afara pachetului de R-Line interior care nu m-a atras din prisma scaunelor relativ seci ca forma/design, cat si oarecum inconfortabile, cel putin in cazul meu... In orice caz, momentan, sunt precum un copil mic care nu se poate dezlipi de noua jucarie - aproape ca-mi vine sa dorm in ea! Citind in urma, imi dau seama si cat de mult am scris caz in care imi cer scuze si, in acelasi timp, multumesc! Mai jos, las cateva poze facute imediat ce am "agatat-o", cat si la prima intalnire mai pe seara (a venit chiar si cu martisor la maner, fiind 8 Martie ) :1 point
-
Dupa aproape 3 ani jumatate cu B5 1.9tdi quattro la care am lucrat si tot modificat, am petrecut alti 5 ani cu B6 1.9tdi quattro pe care l-am modificat si upgradat de la 131 la aproximativ 220cp, cu turbina GTB2056VL de Volvo, intercooler frontal, injectoare ARL, EGR off si downpipe, ambreiaj custom de la Atix (spre final, din 2-3 incercari), cutie+diferential mai lungi de 2.5 AKE si resoftare facuta de mine. Ma ocup si cu resoftare la VAG-uri euro3 si 4 diesel Bosch. M-am despartit cu greu de ea cand incepea sa mearga din ce in ce mai bine si tocmai ii schimbasem chiulasa, tacheti, axa, suruburi de ARL, etc dar pe de alta parte am prins si destula experienta software si mecanica sa imi dau seama ce si unde am gresit pe parcurs. Cat timp lucram la B6 sa gasesc o chiulasa in stare f buna, am zis ca poate e vremea sa trec la ceva mai nou si aveam de mult timp in minte A4 allroad, care impaca cumva mai multe cerinte: A4 avant Quattro manuala, sa fie inalta dar nu barca, sa arate si bine in acelasi timp, motor de 2L si preferabil de 170cp din fabrica daca tot a fost diesel. Benzinar nu prea am gasit si daca gaseam nu eram sigur ca am pe cineva care sa schimbe pistoane si segmenti la motorul ala cu problem cu consumul de ulei. Am gasit-o pe aceasta si dupa ceva peripetii cu negocierea am luat-o. Eram deja incantat de interior, culoare, chiar daca avea ceva zgarieturi pe care urmeaza sa le rectific impreuna cu vopsirea ornamentelor si partilor inferioare ale barilor in culoarea masinii. Chiar si asa am mai facut cateva mici upgrade-uri, volan de B9 S-line tesit cu modul, frane Brembo fata de Q5 facelift si niste pedale RS-like din China. Ca dotari ar fi cam asa: 2.0tdi CAHA 170cp cutie manuala quattro Faruri cu xenon stopuri LED (+ lampi LED OEM la numar) Geamuri laterale si luneta privacy + folie fata jante 18" pentru vara originale jante 17 RC de iarna (vreau sa le schimb cu cele de A5 in 5 spite) carlig remorca OEM interior S-line cu piele si alcantara cu incalzire fata si reglaje manuala Volan sport 3 spite (pe viitor vreau de A5 tesit) ceasuri cu display color Cruise control MMI 3G HIGH Bluetooth (din pacate doar pentru apeluri) Plafon negru (sunt maxim in cantat de el, mi-am dorit si pe B6) pachet lumini interioare (reglaje grile, lumini picioare, manere usi etc, ambientale) HI-Beam assist Senzori ploaie si lumina Oglinda cu autodimming Clima pe 3 zone (a fost criteriu aproape eliminatoriu) Mai departe atasez cateva poze cu trecutul si prezentul ca “o poza face cat o mie de cuvinte”.1 point
-
Am finalizat in sfarsit proiectul. Am vandut anvelopele 205/55R16 DOT2017 cu 800 lei, am mai pus 600 si asa am ajuns la Kleber Krisalp hp3 215/55 R16 DOT372018 Made in Romania. Am catigat cativa mm la garda la sol cu pretul de 100 lei/mm ?. La prima vedere... nu imi plac. Banda de rulare este rotunjita spre extremitati si par ca sunt inguste din aceasta cauza. O sa le masor si sa le compar cu vechea dimensiune... 205. Cand le-am fazut din lateral m-a izbit amintirea anvelopelor Victoria...sau Montana. Inca nu le-am montat pe jante si pe masina. Sper sa nu fi facut o mare greseala...1 point
-
1 point
-
ok. Sper sa nu gresesc daca il adaug si pe @Sop: 1. TheMailman 1.5TSI, DSG, 4DRIVE, style - comandat Feb 2018 - estimare livrare Mai 2018 -> Dec 2018 -> Febr 2019 2. Sop 1.5TSI, DSG, 4DRIVE, excellence - comandat Aug 2018 3. ...1 point
-
1 point
-
Nu prea.... nici FE nici XE. Uita-te si tu pe bidon sa aibe norma wv 504.00 / 507.00. Ala e bun pentru masinile cu DPF.1 point
-
Ai 2 variante: - daca vrei sa dai lac trebuie sa te opresti cu smirgheluitul mult mai jos, 600-1000. Altfel nu o sa adere lacul cum trebuie. - ca sa finisezi doar din polish, trebuie sa mai adaugi niste pasi intermediari de smirghel, mai ales intre 1000 si 2000. Apoi iti trebuie si niste pasi suplimentari de polish, unul mai agresiv si unul mai fin. Dar manual e cam greu sa o scoti la capat. In orice caz, tind sa cred ca trebuie sa incepi cu smirgheliurea de mai jos, 600-800. 1000 nu cred ca reuseste sa scoata toate defectele, mai ales ciupiturile de pietre.1 point
-
@Andrei1980 Nu are legătură cu Compexit. Are legătură cu polițele RCA. S-a schimbat legislația în domeniu de vreo 2 ani, și doar la reparatii pe rca, poți cere mașina la schimb pe dosarul de dauna. Echivalarea se face la 4 ore manopera=1 zi mașina la schimb. Eu am ales Compexit din comoditate, dar mașina o poți cere de la orice firma care închiriază mașini. Costul de inchiriere îl decontează pe dosarul de dauna. Problema ii că, evident, la constatare nu ți se spune de opțiunea asta...că sa nu le crești costurile!1 point
-
Pe 8 noiembrie 2018 am implinit fix 10 ani de la achizitia masinii, am parcurs impreuna peste 200.000km fara probleme si fara stricaciuni, nu m-a lasat niciodata in drum si nu am avut defecte de nici un fel pe partea de motor si cutie, pt mine a fost si este o masina super fiabila simpla de intretinut, drept cadou a primit ieri folie pe stalpi deoarece cea veche se cam facuse urata si ma deranja mereu cand urc in ea. Ca sa fac un rezumat scurt in acesti 10 ani in afara de consumabile normale ulei,filtre si distributie (3 la numar schimbate) l-a masina sau schimbat urmatoarele: -placute si discuri toate schimbate pe la 120k -amortizoare schimbate la 230k si cu arcuri H&R -bujiile de 2 ori -Bobine o singura data pe la 120k -sonda lambda la 110k -2 senzori de abs pe spate pe ambele punti -rulmenti fata la 170k -bucse pe la brate 2 ori si cele de la bara stabilizatoare pana am pus oem la 180k si de atunci nu mai am treaba cu ele -suport motor cutie dogbone de 2 ori si cel de partea stanga o singura data. -planetara completa pe partea stanga deoarece am mers cu burduful spart si au aparut zgomote. -cateva piese pe la timonerie plus curatat si gresat, nimic scump. -ambreiajul la compresor in 2017 la 220k cam asa ceva -ulei la cutia de viteze oem schimbat de 2 ori si cel de frana la fel plus cel de la servo o singura data -pompa de benzina dupa 200k si asta din cauza gpl mai mult ca sigur. -flansele la amortizoare de 2 ori. -plus ceva maruntisuri gen capete de bara si pivoti o singura data dupa 200k de Romania ceea ce mi se pare foarte bine. -bateria de 2 ori , prima cea originala a tinut 8 ani si urmatoarea tot varta 4 ani. Nu m-am atins de nimic din ce inseamna, caseta de directie, ambreiaj cutie, piese la motor gen alternator sau electromotor sau alte parti importante. Nu papa deloc ulei intre schimburi care la fac la undeva intre 12k-15k si nu depasesc 8 luni intre ele cu LM 10w40 MOS2 de 9 ani de zile, masina merge pe gpl din 2012 de peste 140k. Toate piesele enumerate mai sus nu,au preturi mari deloc, rar sare ceva de 100 euro gen planetara sau sonda lambda, in rest costuri foarte decente de intretinere cu piese bune gen lemforder,fag,sachs etc In rest anvelope si diverse pe partea de intretinere/estetica, nu am pus la socoteala ce am vopsit la masina pentru pitici mei sau incidentul cu bara spate si hayon rezolvate pe asigurare.1 point
-
1 point
-
Ca intotdeauna, foarte frumos explicat. As vrea sa incerci un MX5 ND/NC si un BRZ/GT86 daca o sa ai ocazia, am mai multa incredere in tine decat in multi review-eri.1 point
-
1 point
-
Revived... dupa 8 ani si jumatate Revopsita integral ornamente cromate geamuri - vopsite negre ornamente inferioare usi S-line eleron portbagaj S-line1 point
-
@cascadoru M-ai facut curios asa ca am mai cautat pe forum si intr-adevar am dat de mai multe cazuri similare cu ruptul arcului din placa de presiune la CFFB Exemplu : cautand si alte forumuri sunt si altii care au avut aceasta problema , dar nu toti specifica codul de motor , cert este ca de 140 cp este. Acum ca s-a intamplat , ce sa zic , mai bine acum decat pe un drum pustiu in Grecia eu asa vad problema. @grp mare dreptate ai , deranjul financiar este mult mai mic decat deranjul "emotional" , increderea in masina se castiga in timp ....un eveniment ca asta te raneste la sentiment Deocamdata alte zgomote nu am , dar sunt constient ca o sa apara in timp/km , eu sunt cam raton cand e vorba de zgomote si cum apare ceva nu dorm bine pana nu rezolv , chit ca este vorba de un surub slabit pe undeva. Bucsele mele erau oricum imbatranite de timp sau de offroadul meu si prezentau crapaturi . Un lucru daca am invatat de la Golf , atunci cand apare un zgomot de articulatie cel mai bine e sa schimbi tot , nu sunt asa de scumpe si cel mai bine e sa ai un Fresh Start cand e vorba de bucse si brate , plus ca masina va deveni brusc mai inchegata si stabila . h @florinpbv asa am fost si eu cu golful , credeam ca se termina lumea cand se auzea un zgomot , credeam ca la urmatoarea imi va trece , dar se pare ca nu prea a trecut ceva Cateodata am o asa invidie pe oamenii care pur si simplu folosesc masina ca pe un obiect.....ca pe o pereche de incaltari , nu aud zgomote sau nu simt vibratii..... doar cand nu mai porneste are problema .... Pasiunea asta pentru masini este si blestem si binecuvantare..... In alta ordine de idei azi am trecut si eu la jantele de iarna , asa sa avem un "Fresh Start" : O sa revin cu impresii dupa ce merg mai multe sute de km. Estetic vorbind eu sunt multumit cum arata pe masina ! Imi plac foarte mult !1 point
-
la can nu merge la Golf 4, nu stiu ceasurile/versiunea de can e prea veche. ideea este ca robert nu vrea asa - ii trebuie sa ii spui direct de la ce pin, unde il duce, la ce pin, ce culoarea are firul. daca ii pui si tempomat, montat/demontat ansamblu stergatoare, etc - depasesti 2 ore. Daca are tempomat, 2 ore sunt de ajuns1 point
-
Cam asa, la un mers normal. Sincer, nu ii vad rostul acestui motor/masini, dacă nu te bucuri de el/ea. Tot asa, nu cred ca ar trebui sa vb despre cât de economic este... Ca nu este. Cand cineva cumpără un Touareg/Q7/X5... Mașina de 70.000 euro noua..... Cu 3.000cmc...nu cred ca motorina este o problema. De aceea eu nu vad rostul acestui topic.. Rog sa nu va supărați pe mine, e doar opinia mea.1 point
-
Nu cred ca la passat ai la prag 20cm liber sa bagi cricul asta...1 point
-
Pentru ce masina? Genul ala de cric eu nu am vazut mai mici de 2T, ceea ce ar trebui sa acopere cam orice autoturism normal. Problema cu ele este inaltimea minima, care este foarte mare. Verifica inainte ca intra sub masina.1 point
-
Fiind un model nou nu ai de unde sa stii ca este buna sau nu. Se vinde bine asa cum se vinde si Duster-ul pentru ca acum este moda sa ai SUV.1 point
-
In calitate de posesor, pot spune ca GTI-ul e o mizerie. Daca il folosesti sa te plimbi de colo-colo e ok... merge din cand in cand si pe circuit. Oamenii de la vanzari il baga in fata, dar daca vrei ceva adevarat, toata lunea stie ca R-ul e the shit! Like he said! ^ ?1 point
-
Motorul de 1.5 e o mizerie. Daca folosesti masina sa te plimbi de colo-colo prin tara e ok dar daca vrei ceva mai mult de la el o sa ramai dezamagit. Sa te bagi cu baietii la joaca sau sa iesi pe circuit e exclus. Reprezentantii de vanzari le imping in fata dar pana si ei recunosc ca 2.0 TSI-ul de pe GTI e mult mai smecher! Si GTI-ul vine din start cu frane mai mari, suspensie sport si directie progresiva. AltCeva...!!! Acest post este un pamflet dar nu trebuie neaparat tratat ca atare!1 point
-
Cam de 2 ani am observat ca incalzirea interioara e functionala in conditii mai extreme (sub 0 grade afara si cu AC deschis pentru dezaburire) doar pe partea stanga a masinii, adica la sofer. Evident eu nu as fi observat , si nici voi probabil ca nu ati observa (ca sofer), dar sotia a cam inghetat la o cursa mai lunga in toiul iernii. Dupa multe investigatii pe internet si nu numai, am ajuns la concluzia ca caloriferul masinii e infundat pe partea dreapta, datorita unui design slab, canale subtiri ce sunt predispuse la a aduna tot ce circula prin lichidul de racire (chiar daca il schimbati periodic, un rest de la o garnitura ce s-a desprins nu are cum sa mai iasa la un schimb de antigel). Problema se poate verifica cu un senzor de temperatura (ceas cu senzor pentru exterior, termometru cu infrarosu etc) sau cu interfata VCDS se poate vedea clar diferenta de temperatura stanga dreapta. La mine era cam de 20-30 de grade in functie de frigul de afara. In manualul service Elsa se parea ca schimbarea caloriferului nu e chiar o problema, se demonteaza putin din tubulatura de admisie pentru a ajunge la furtunele de alimentare, pe langa turbina, au quick release si ies rapid (intre cele 2 capete de tevi este un surub ce trebuie slabit pentru a putea deplasa mai mult tevile interioare) si foarte putin langa pedale la sofer (caldura in interior trebuie setata pe HIGH, pentru a misca o parghie din dreptul caloriferului). M-am prezentat la un service sa schimb caloriferul, acolo specialistul sustinea ca trebuie dat jos bordul, ca asa stie el, am renuntat la ideea de a schimba la service si am comandat piesele necesare. Calorifer, 2 garnituri o-ring si 2 cleme de prindere (pentru cazul in care cele de pe masina s-ar rupe). Dupa ce am demontat tot am incercat sa scot caloriferul din tevile, sunt sigur ca se poate cumva, dar nu fara scule speciale ce departeaza capetele de tevi, asa ca am ales varianta romaneasca, taiat. La montat intra fara probleme. Sigur exista si varianta spalarii caloriferului dar nu stiu cat de eficienta este, dupa cum se vede exista o "gelatina" prinsa pe partea dreapta a caloriferului, jos, care blocheaza circulatia lichidului de racire. Am sa verific mai multe substante sa vad care o dizolva si revin cu un update.1 point
-
Daaaa, "tiuning" de spalatorie . Ma gandesc eu duminica dimineata sa ma duc sa o spal, sa fie curatica si draguta pentru intalnire... Cand colo, cand sa o sufle baiatul de la spalatorie cu aer comprimat, bam! zboara capacul peste masina si ajunge pe jos . Noroc ca a cazut cu fata interioara in jos si a scapat fara daune. Pana la urma, am reglat-o eu cu ustensila cea mai potrivita - "ochiul critic" . Cu ocazia asta, am aflat ca acel capac se prinde pe bratul de deschidere printr-un sistem de cleme + sine. La intalnire, nu am reusit sa il montez, dar, cu putina perseverenta, acasa am gasit pozitia prin care se clipseaza la loc si astfel, avem si capac, si reglaj facut cum trebuie, centrat! Avem si cateva poze de la Meet (Multumesc @cristi511!) Siiiii, finally (!) it's here! Putem scapa de Android-ul dedicat masinii . Partea ciudata este ca, desi ar trebui sa se activeze Siri cand comand de pe volan, se activeaza in continuare Asistentul VW... Si, din pacate, se pierde functionalitatea butonului de Telefon de pe volan... Pentru a vizualiza agenda, Recent Calls sau a apela pe cineva, trebuie actionat direct pe MIB si nu de pe volan/bord ...1 point
-
Maine pornim spre Stelvio Pass, Venetia si apoi Grossglockner. Sper sa nu fie plictisitor. Revin cu poze.1 point
-
1 point
-
Pai e mai bine decat nimic doar ca la revanzare e posibil sa fii penalizat. Oricum pare sa fie curat facuta instalarea si daca nu ai sti ca in mod normal vine comanda pe bord ai putea jura ca acolo trebuie sa fie. A pus plasa doar pe sezut ?1 point
-
ii merg si cele din dreapta - tine apasat pe sageata si intra in meniu - masina e 2008, deci nu e prea veche, are can nou, etc1 point
-
Daca cc-ul este pana in 2011 se potrivesc fara probleme,cat despre trimurile tale actuale nu au cum sa fie din pal melaminat,pentru ca din pal melaminat se fabrica mobila :D1 point
-
exclus...... ca orice modul nou instalat, trebuie codat in functie de masina/optiuni - in functie de modul, etc.,1 point
-
KM putini. Ai schimbat antigelul pana in prezent ?0 points
-
Salutare, Anul trecut in 17 septembrie cand a fost furtuna cam in toata tara, un acoperis s-a decis sa se muleze pe masina mea. Am reparat masina cat sa pot circula cu ea, pana ce a expirat ITP-ul in aceasta toamna, si din rationamente economice, am decis ca masina sa ajunga la REMAT, si sa poata face loc unei masini noi (nu din grupul VAG). A fost o placere sa fiu membru ACTIV pe acest forum, topicul poate fi inchis. Multumesc,0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00