Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 13.11.2018 în toate secţiunile

  1. Actualizare nesemnificativă ? dar încercăm să scriem ceva mai interesant la sfârșit, sper că-mi iese și c-o să placă oricui citește. Dar pentru-nceput, vă spun că perioada următoare o să mă vadă plecând prin țară cu mașina. Ca să stau liniștit am trecut la roțile de iarnă - jantele originale de GTI, 7.5Jx17" ET51, și Nokian WR A4. Cauciucurile au trecut deja prin 2 ierni dar sunt încă într-o stare foarte bună! Au carne vreo 7mm, nu s-au întărit și nu mi se pare că și-au schimbat comportamentul față de când erau noi. Acum pot să confirm că frânele Stoptech intră sub jantele stock fără niciun distanțier; nici măcar nu e la limită, dar se aglomerează treaba pe acolo. Veștile proaste vin de la roțile de vară; după 2 veri și în jur de 30.000km, Michelin-urile sunt prăpădite. Cu siguranță din cauza circuitului, pentru că pe stradă am văzut că rezistă mult și bine. Până la urmă 30.000km (cu vreo 5 ieșiri la Motorpark) nu e un rezultat tragic, dar acuma-s convins că mașina e suficient de rapidă pe circuit cât să merite niște cauciucuri mai serioase. Altfel uzura pare normală, poate un pic mai mare uzura în partea interioară a anvelopelor față că deh... am mers prin Europa cu -1.8˚ cădere pe față. Puteți vedea starea Michelin-urilor mai jos; în stânga e un cauciuc de pe față, în dreapta e un cauciuc de pe spate, uzura e simetrică stânga-dreapta pe mașină. Dar hai că vreau să uit de uzuri și stricăciuni. În schimb vreau să trec la treburi distractive. În drumul meu către Iași, în weekend-ul ce tocmai am trecut, am făcut un popas de-o noapte la un prieten. Eram tare curios să îi văd mașina, un BMW M3 E46, că de tânăr flăcău mi-a plăcut; și toată lumea zice-n stânga și-n dreapta "Băi cât de mișto e M3-ul ăla!". A fost prima mașina mai serioasă, cu status de "one of the greatest", pe care-am condus-o de când am început să alerg mai repede mașinile. Foaaaaarte interesante diferențele între cele două mașini! Așa, pe scurt, bavareza e la toate capitolele mai competentă și mai bună obiectiv, și diferența de calitate a șasiului e uriașă. Cu alte cuvinte, faci mai puține compromisuri cu un M3. O să-ncerc să fac o comparație între cele două experiențe de condus. Nu pentru că GTI-ul și M3-ul ar avea vreun lucru în comun, dar ăsta e forum Volkswagen și încerc să le laud. ? Nu o să compar timpi, accelerații, viteze, că am condus mașinile pe stradă și acolo relevanța cifrelor e scăzută. Important e, zic eu, cum te face mașina să te simți. Și aici e diferența cea mai mare între GTI și BMW. Hai să fim sinceri, amândouă-s capabile să facă o depășire și să ia un viraj, suficient de bine pentru stradă. Dar unde GTI-ul, cu setup-ul actual, e zglobiu rău și pare că nu vrea să meargă în linie dreaptă ci caută să se rotească sub tine, BMW-ul e stabil și-ți oferă încredere. Unul e fermecător prin retardul pe care-l afișează, altul e fermecător prin competența sa. Mă-mbrățișez cu prietenii, ne instalăm la ei acasă și-ncep discuțiile puțin stânjenite așa... că noi nu vedem prea des. Da' nu rezist mult și-l rog să mergem la o plimbare cu BMW-ul că io de-asta am venit. Pornesc BMW-ul la rece, erau undeva la 14 grade în aer la amiază și motorul se-așează într-un cântec ritmic de 6 pistoane... la-nceput își încălzește catalizatoarele și merge bogat cu scânteie întârziată; nu e gălăgios ca Golfurile pe care le văd scârțâind când se pune verde la semafor ci e mai degrabă cântec decât gălăgie. Și totuși, când e pornit la rece, pocnește subtil evacuarea într-un fel elegant, neprogramat. Pocnește pentru că așa merge motorul la rece și așa e gândită evacuarea, nu pocnește pentru că cineva a scris cu intenția asta câteva linii de cod și le-a urcat în ECU. Las mașina să încălzească puțin uleiul înainte să plec la drum. Motorul S54 de 3.2 litri de pe M3 merge cu ulei 10W60 din fabrică! E gândit pentru fugă, dar trebuie respectat. Așa că o scot din curte de-abia după ce fumez două țigări lângă ea. Strada e denivelată și eu nu prea-s obișnuit cu casetele hidraulice de direcție; dau într-o groapă mică și volanul fuge 45 de grade în stânga. Foarte bărbătească direcție la viteze mici, e grea și nu se obosește să filtreze neregularitățile asfaltului; simți tot. Dar strada nu e lungă și ies în bulevard, acolo unde asfaltul e curat și am un șoc încă de la prima repriză de accelerație. Odată cu asfaltul s-a liniștit și direcția; volanul nu e ca la Golf, hiperactiv oricând o calci, la BMW volanul face un singur lucru: îți zice cum sunt virate roțile din față. Fără zgomot de fundal, fără vibrații, totul e foarte curat și e una dintre cele mai mari diferențe față de un hot-hatch. Trebuie să te recalibrezi un pic fiindcă la-nceput ți se pare moartă direcția. Însă e greșită prima impresie, direcția este doar foarte curată, nederanjată de alte forțe care ar ajunge la roțile față în cazul altor mașini. Și dacă tot am zis c-am călcat-o, să vorbesc un pic și despre motor și reprize. Cine crede că TFSI e liniar, sună frumos și urcă-n ture față de un TDI... ei bine, mai puneți încă o dată diferența asta și ajungeți la S54. E un motor aspirat măricel, în 6 pistoane, căruia îi plac turele; limitarea intră pe la 8200rpm. Evident că ce spun trebuie luat ca o părere personală, nu ca un adevăr absolut, dar nu mi s-a părut că-ți ridică pulsul așa tare cum înțelegi de pe internet. Motorul cântă frumos în fundal tot timpul și sunetul e o plăcere - ar fi meritat o evacuare mai gălăgioasă decât cea stock pentru că aici e și muzică, nu e numai zgomot -, dar sub 4500-5000rpm ca și performanțe dinamice nu e extraordinar. Motorul în sine, dotat cu admisie cu clapete de accelerație individuale pentru fiecare dintre cei 6 cilindri, răspunde instant indiferent de turație și îți dă din prima tot ce poate. Dar lipsește rush-ul, neliniaritatea unui motor turbo, am zis "Ce-i asta frate că nu trage nici ca GTI-ul meu cu turbina aia mică?"... am fost total neimpresionat până când m-am uitat la vitezometru. N-o să zic la ce viteză am ajuns, dar aveam cam 40km/h peste cât aș fi crezut înainte să văd poziția acului. Total în neconcordanță cu feeling-ul pe care l-am avut, mașina face viteză într-un mare fel! Și cu cât vorbim despre viteze mai mari cu atât mai mult își spune cuvântul aerodinamica net superioară unui hatchback. N-ai niciodată senzația de sălbăticie pe care ți-o dă un motor turbo modificat, dar cronometrul nu minte - e foarte puternică și chiar o arată. Trage până la roșu și nu rămâne niciodată fără aer motorul ăsta. Nu te face să zici "Băi ești nebun cum trage?!?!" ci mai degrabă "Băi, motorul ăsta nu se mai termină?! Încă trage, și trage bine!!". Dar când am trecut peste momentul șocului, peste neconcordanța între ce am simțit și ce s-a întâmplat de fapt, mi-am dat seama că nu numai motorul aspirat e liniar și dezvoltă performanțele într-un mod rafinat. Așa e toată mașina! Tocmai ce-ajunsesem la 40km/h peste ce credeam eu, că M3-ul ăsta absorbea denivelările din asfalt și zgomotul venea de la motor și ceva mai puțin de la cauciucurile spate foarte late, dar nimic de la vânt. Și când dădeam de-un viraj nu mi s-a părut nimic diferit față de vitezele mici din oraș. Unde aș fi trebuit să mă concentrez cu GTI-ul și ar fi trebuit să ascult foarte atent feedback-ul pe care mi-l dă mașina, ca să fiu sigur că nu depășesc limita, M3-ul a continuat să se lipească de asfalt fără să dea senzația c-ar vrea să plece de față sau de spate. Are câteva sute de kg în plus pe puntea spate și asta o ajută tare mult să fie stabilă. Când intri într-un viraj M3-ul subvirează puțin inițial, pe perioada tranzitorie, după care capătă o atitudine neutră care inspiră extraordinar de multă încredere. Practic, tot timpul M3-ul îți dă senzația de control. Te face să te simți zeu la volan. E o mașină cu centru de greutate mai jos decât un Golf, cu greutatea amplasată central, între punți, și cu ampatament măricel, ceea ce duce la o stabilitate naturală. Cu Golful frânările puternice sunt interesante, pentru că spatele se ușurează mult și dansează până în punctul în care nu poți ignora faptul ăsta. Prin contrast, BMW-ul se scutură pe umeri atunci când frânezi puternic sau când dai peste un complex de viraje stânga-dreapta. Ascultă cuminte de volan și acționează în consecință fără să ai senzația de instabilitate. Iar atunci când pierde aderența întreaga mașină pleacă lent, grație ampatamentului mare și al greutății ridicate, și e foarte controlabilă. În forma ei stock nu mi-a dat senzația de mașină jucaușă, pe care s-o aluneci în fiecare viraj, tocmai pentru că are destulă inerție și pentru că ea nu vrea de fapt să se joace. Nu e nici suficient de rigidă încât să aibă reflexe de felină. Ea vrea doar să alerge repede! Practic, spatele devine jucăuș numai atunci când ajungi cu pedala de accelerația în a doua jumătate a cursei, mai aproape de podea. În funcție de șofer asta poate fi un lucru bun ori un lucru rău, că o fi stabilă, dar nici nu-i la fel de agilă ca Golful. Dacă vrei să mergi tare și vrei să ai control suprem, un șasiu de genul ăsta este mult peste Golf. Nu e niciun secret că multe M3-uri văd circuitul și au rezultate foarte bune acolo. Valoarea și performanța mașinii nu pot fi contestate, nici după atâția ani de când a apărut modelul. Dar, în contrast puternic cu performanțele dovedite, când m-am întors în rabla mea, care nu trage la fel, care nu e la fel stabilă, care nu sună la fel de bine, care nici măcar nu e la fel de comfortabilă, mi-am dat seama că lucrurile nu se-mpart neapărat în bun și rău, în "așa da" și "așa nu". Poate fi văzută ca o scuză concluzia, dar indiferent cât de competentă, cât de bine echilibrată, cât de lipsită de compromisuri e o mașină... asta nu înseamnă că experiența de la volan va fi pe placul meu, pe placul tău sau pe placul altuia. Cum stăteam la volanul Golfului ca-n tractor, că deh, față de BMW..., am fost puțin neatent la drum și-un viraj m-a surprins, a fost mai strâns decât văzusem inițial. Și-am dat mai mult de volan și-am luat piciorul din gaz, și-a strâns GTI-ul virajul într-un fel în care BMW-ul nu putea, nu la fel de repede, și spatele mașinii mele s-a ușurat și-a dat odată, subtil, din șolduri, când am accelerat din nou și s-a îndreptat. Și-atunci am început să zâmbesc, căci nu e vorba despre timpi și viteză, nici despre comfort sau consum, e vorba despre cum te face mașina să te simți. Și aveam același zâmbet ca prietenul meu când îmi arăta stabilitatea M3-ului la viteze care-ncep cu cifra '2'. Nu contează dacă-ți place o mașină stabilă sau o mașină instabilă, una gălăgioasă sau una silențioasă, una rigidă sau una moale.Lucrurile astea țin de gusturi și nu cred că mașina "mai bună" e și mașina "potrivită" pentru toată lumea. Cum spuneam, farmecul poate veni fie din plusuri, fie din minusuri. ? Am încercat să scriu un text mai jucăuș despre experiența mea avută cu M3-ul. Știu că e lung, știu că nu e neapărat despre mașina mea, dar sper să nu se considere (prea) off-topic. Promit că data viitoare scriu numai despre Golf și o să folosesc mai multe cifre!
    20 points
  2. Dupa aproape 3 ani jumatate cu B5 1.9tdi quattro la care am lucrat si tot modificat, am petrecut alti 5 ani cu B6 1.9tdi quattro pe care l-am modificat si upgradat de la 131 la aproximativ 220cp, cu turbina GTB2056VL de Volvo, intercooler frontal, injectoare ARL, EGR off si downpipe, ambreiaj custom de la Atix (spre final, din 2-3 incercari), cutie+diferential mai lungi de 2.5 AKE si resoftare facuta de mine. Ma ocup si cu resoftare la VAG-uri euro3 si 4 diesel Bosch. M-am despartit cu greu de ea cand incepea sa mearga din ce in ce mai bine si tocmai ii schimbasem chiulasa, tacheti, axa, suruburi de ARL, etc dar pe de alta parte am prins si destula experienta software si mecanica sa imi dau seama ce si unde am gresit pe parcurs. Cat timp lucram la B6 sa gasesc o chiulasa in stare f buna, am zis ca poate e vremea sa trec la ceva mai nou si aveam de mult timp in minte A4 allroad, care impaca cumva mai multe cerinte: A4 avant Quattro manuala, sa fie inalta dar nu barca, sa arate si bine in acelasi timp, motor de 2L si preferabil de 170cp din fabrica daca tot a fost diesel. Benzinar nu prea am gasit si daca gaseam nu eram sigur ca am pe cineva care sa schimbe pistoane si segmenti la motorul ala cu problem cu consumul de ulei. Am gasit-o pe aceasta si dupa ceva peripetii cu negocierea am luat-o. Eram deja incantat de interior, culoare, chiar daca avea ceva zgarieturi pe care urmeaza sa le rectific impreuna cu vopsirea ornamentelor si partilor inferioare ale barilor in culoarea masinii. Chiar si asa am mai facut cateva mici upgrade-uri, volan de B9 S-line tesit cu modul, frane Brembo fata de Q5 facelift si niste pedale RS-like din China. Ca dotari ar fi cam asa: 2.0tdi CAHA 170cp cutie manuala quattro Faruri cu xenon stopuri LED (+ lampi LED OEM la numar) Geamuri laterale si luneta privacy + folie fata jante 18" pentru vara originale jante 17 RC de iarna (vreau sa le schimb cu cele de A5 in 5 spite) carlig remorca OEM interior S-line cu piele si alcantara cu incalzire fata si reglaje manuala Volan sport 3 spite (pe viitor vreau de A5 tesit) ceasuri cu display color Cruise control MMI 3G HIGH Bluetooth (din pacate doar pentru apeluri) Plafon negru (sunt maxim in cantat de el, mi-am dorit si pe B6) pachet lumini interioare (reglaje grile, lumini picioare, manere usi etc, ambientale) HI-Beam assist Senzori ploaie si lumina Oglinda cu autodimming Clima pe 3 zone (a fost criteriu aproape eliminatoriu) Mai departe atasez cateva poze cu trecutul si prezentul ca “o poza face cat o mie de cuvinte”.
    5 points
  3. 2 points
  4. Pentru a face aceste teste intrati in modulul de control ptr motor.Blocurile 002,030,032 si 033 sunt facute in blocurile de masuratori( measuring blocks) in timp ce blocurile 036, 034 si 046 sunt facute in setarile de baza (basic settings).Varianta de test descrisa este ptr motoarele VR6 iar ptr motoarele 1.8T difera putin si anume ptr motoarele cu seria motor AWD, AWW se ridica turatia la 1800-2200 si se tine apasat constant.La varianta de motor AWP se apasa pedala de frana si se tine apasata si apoi se apasa pedala de acceleratie la "podea" si se tine astfel.Turatia motorului chiar la blana nu va creste peste 2000 ture( asa spun oamenii care au facut-o). BLOC 002 LOAD REGISTRATION verificati citirea MAF (mass air flow sensor) la relanti.Motorul trebuie sa fie la temperatura de regim si cu AC-ul oprit.Mergeti in blocul 002 si cititi valoarea in campul 4 ( field 4).Valoarea la relanti trebuie sa fie intre 1 si 25g/s.Daca este mai mica decat 1 g/s atunci este o scaparde aer fals in tubulatura de aer. BLOC 030 OXYGEN SENSOR REGULATION Mergeti in blocul 030.Field 1 este un numar din trei digitzi care indica starea senzorului de O2 pre-cat.Field 2 este pentru senzorul post-cat.Acest numar din trei spune daca incalzirea sensorului functioneaza si de asemeni daca sensorul functioneaza ca atare sau nu.Valoarea trebuie sa fluctueze intre 111(sensor incalzit)si 011 ( sensor neincalzit).Ultimele doua digit-uri pot fluctua intre 0 si 1 dar ar trebui sa fie predominant 1. BLOC 032 OXYGEN SENSOR CONTROL LEARNED VALUES Mergeti in blocul 032. Field 1 indica amestecul la relanti si Field 2 indica amestecul la sarcina partiala ( in mers de ex.)Valoarea tre sa fie intre -10% si +10%.Valoare negativa - amestec bogat, valoare pozitiva - amestec sarac.Daca valoarea este la cca +25% ( valoarea superioara limita) atunci MAF sensor este terminat( gunoi).Daca valoarea este intre +10% si +25% atunci sensorul O2 pre-cat este terminat sau exista aer fals in galeria de admisie sau MAF sensor este terminat.Valoarea in general ar trebui sa fie undeva la +1.6%, +1.8% ca toate sa fie OK. BLOC 033 PRE-CAT OXYGEN SENSOR CONTROL Mergeti in blocul 033.Valoarea data in Field 1 este reprezinta controlul sensorului O2 pre-cat.Aceasta valoare trebuie sa fluctueze cel putin cu 2% in intervalul -10% si +10% BLOC 036 POST-CAT OXYGEN SENSOR CONTROL Mergeti in blocul 036( acest test trebuie facut in basic settings si nu in measuring blocks).Apasati si tineti asa pedala de frana ptr ca testul sa se autoinitieze.Turatia motorului ar trebui sa creasca la cca 1400rpm.In Field 1 este valoarea voltajului pe sensorul post-cat.Trebuie sa fluctueze usor intre 0 si 1V.Field 4 va spune de asemenea" TEST ON/OFF" inainte sau in timp ce testul ruleaza si de asemeni "B1-S2 OK" ( sensor bun) sau "B1-S2 NOT OK" ( sensor terminat) dupa ce testul s-a terminat.Ridicati piciorul de pe pedala de frana dupa ce testul s-a terminat. BLOC 034 AGING OF PRE-CAT OXYGEN SENSOR ( VARSTA SENSORULUI DE 02 PRE-CAT) Mergeti in blocul 034( testul trebuie facut in basic settings si nu in measuring blocks).Apasati si tineti asa pedala de frana.Turatia motorului ar trebui sa urce la cca 1400 rpm.In Field 1 este turatia motorului.In Field 2 este temperatura catalizatorului.Valoarea din Field 3 spune cat de imbatranit este sensorul O2.In Field 4 va aparea ca si in blocul 036 "test on/off" , "B1-S1 OK" sau B1-S1 NOT OK".Valoare care ne da gradul de imbatranire al sensorului trebuie sa fie deasupra de 0,80.Valoare ptr un sensor nou este 1.99.Valoarea scade odata cu varsta sensorului.Ridicati piciorul de pe pedala de frana dupa terminarea testului. BLOC 046 CATALYTIC CONVERTER ( VERIFICAREA CAT-ULUI DACA MAI E BUN SAU NU). Mergeti in blocul 046 ( testul trebuie facut in basic setting si nu in measuring blocks).TESTUL 034 TREBUIE FACUT IMEDIAT INAINTE DE ACEST TEST (046) ACESTA SA SE POATA AUTOINITIALIZA. Apasati si tinesi asa pedala de frana ptr ca testul cat-ului sa porneasca automat.( cat-ul trebuie sa se incinga la cca 400 grade C ca sa se obtina o citire exacta).Turatia motorului ( Field1) trebuie sa creasca la cca 1400 rpm.Field 2 este temperatura cat-ului.Aceasta de asemeni se va ridica in timpul testului.Field 3 arata capacitatea de conversie a catalizatorului ( starea lui).Daca cat-ul este bun atunci valoarea tre sa fie undeva sub 0.50 la terminarea testului.Field 4 va indica daca cat-ul mai este sau nu bun si anume "CAT B1 - OK" sau "CAT B1 - NOT OK".Ridicati piciorul de pe pedala de frana imediat ce testul se termina. Cum am spus la inceput aceasta este varianta de veruificare ptr un motor VR6.La 1.8T am dat detalii la inceputul paginii.Ptr motoarele de Europa, 1.4, 1.6 varianta de test ar trebui sa fie aproape la fel.Ramane doar sa intrebati la dealer sau la cine stie daca se apasa sau nu pedala de frana in timpul testului sau daca se tureaza motorul la blana in timpul testului sau doar la 2000 rpm.In rest testul este la fel ptr toate. Sper ca am fost putin de folos
    1 point
  5. Multumesc! Am masina asta de... 11 ani si jumatate, si da, inca imi place! E drept, imi plac toate A4 de la B8 incoace... nu mai vorbesc de A5/S4/5... vise! Dar, dupa atatia ani, inca imi place B6-le meu! Din 2010 pana acum, nu i-am mai facut nimic, decat niste huse din piele pt scaunele fata, prin sept. 2017, ca se tocise marginea stanga a scaunului soferului. Asa ca am zis ca la 15 ani vechime, pe care ii implineste in decembrie, ar merita o revopsire integrala si cateva add-on-uri "Alte modificari pe viitor" ... nu vad ce i-as mai putea face Imi place aspectul OEM cap-coada.
    1 point
  6. A cedat pompa de apă nu distribuția! Pur și simplu ghinion. Dacă ai distribuția de fabrică poți merge cât recomandă producătorul mașinii. La schimbarea distribuției depinde ce pui!
    1 point
  7. Skoda, the last fronitier. Acestea sunt calatoriile nevei stelare Albastrica. Misiunea ei....sa faca cati mai multi kilometrii fara investitii majore. Jurnalul de bord: data stelara 13, anul galactic 2018, km parcursi 7645, ore functionare motor 270 Am aterizatpe planeta Avia Motors Pantelimon dupa programarea prealabila pentru schimbare volan. Cu aceasta ocazie marcam si prima intrare in service. Pe langa schimbul volanului pe garantie am hotarat sa leg mai multe operatiuni si anume schimb ulei, verificare faruri led, achizitioanare aparatori noroi + montaj. 1. Partea cu schimbatul volanului nu reprezinta nimic spectaculos decat faptul ca sunt de proasta calitate si se deterioreaza repede. Probabil pana finele perioadei de garantie voi mai "consuma" ceva volane. Mi-a placut ca nu am avut mult de asteptat de cand s-a facut constatarea si pana la programarea efectiva pentru schimb nu a trecut 1 saptamana. 2. Schimbul de ulei prezinta singura particularitate ca uleiul a fost achizitionat personal si a fost acceptat de cei de la service fara a pierde garantia. Dupa cum spuneam cu ceva timp in urma ei voi incerca si voi reveni cu feedback. De aceea m-am si orientat spre Avia pentru sunt printre putinii care accepta acest lucru. Filtru de ulei si busonul au fost achizitionate de la ei. Uleiul ales...dupa lupte seculare, razgandiri si alte schimburi de alegeri... a fost Rowe Multi Synt DPF 5w30 care respecta normele 504/507 3. Reglarea farurilor (LED cu AFS) m-a mai linistit pentru ca am constatat ca inca nu am probleme cu vederea (cu capul sigur am ). Farurile mele chiar bateau prost. Cel din stanga batea prea jos iar cel din dreapta prea spre exterior. Acum sa prind si ceva drum de seara/noapte sa vad cum este. Nu am prins prea bine operatiunea dar a fost reglajul a fost efectuat cu calculatorul cuplat la mufa masinii si...cu surubelnita la reglarea la propriu. Nu stiu daca s-au facut si ceva codari backup etc la soft dar setarile au ramas aceleasi in Bolero si CB 4. Achizitionare aparatori + montaj. Montajul a picat din cauza pretului exagerat 70lei fata + 70lei spate in conditiile in care aparatorile au costat 120 lei fata+spate. O sa le montez in regim DIY Si acum costuri: 1. Gratis ca doar "e pe garantie" 2. Ulei 33 lei/1 litru (165 ron/5 litrii) - 4 litrii au fost pusi iar 1l sa fie de completare, filtru ulei 53 lei, buson baie + garnitura + materiale mici 32 lei,manopera schimb ulei 106 lei. Costul total ar fi 56 lei 3. Reglare faruri 35 lei. Aici am ridicat intrebarea daca aceasta operatiune nu ar trebui sa fie gratis pentru ca asa a venit masina din fabrica si ar trebui sa fie acoperit de garantie ca doar era un "defect" de fabricatie/montare/reglare sau cum vreti voi. NU face obiectul garantiei.....dar ce bip bip face? In fine..nu a fost o suma dar de principiu. 4. Aparatori fata 56 lei, spate 58 lei. Acum la tips & tricks: daca doriti sa mergeti pe varianta mea la schimbul de ulei alegeti sa luati uleiul doar voi iar filtru si restul de la ei. Ora de manopera asa este 160lei. Daca mergeam cu toate piesele mele ora de manopera era 320 lei. Pe langa asta inainte de-a merge in service am activat (de siguranta) start/stop. Urmeaza sa-l dezactivez iar ca deja ma calca pe nervi. Uleiul l-am luat eu, garantia merge mai departe, operatiunea a fost trecuta in istoricul online....zic ca a fost o zi de Marti 13 buna. PS. Preturile pentru manopera au beneficiat de 10% discount iar cele pentru piese de 5% pentru ca am devenit membru in clubul Avia. Si cam atat. Data...engage
    1 point
  8. Da, mereu pretul poate fi mai mic insa in conditiile in care nimeni nu s-a bagat la momentul respectiv sa repare, este pretul corect. Legat de lant si ulei - nu stiu tipul lantului (sper ca ultima versiune dar de-acum imi ciulesc urechile caci stiu ce sa ascult dimineata la pornirea la rece ) iar uleiul este Castrol pus caci asa recomanda constructorul - si aici ii dau dreptate - producatorul daca minte, este numai vina lui (la fel si cu alt subiect sensibil - rodajul) Inca ne gandim ce sa facem cu ea, masina nou comandata inca nu a ajuns si mai e timp de razgandit cu pierderi minime. Insa experienta mi-a lasat un gand amar - de ex. cum ar fi fost sa ma lase in drum spre Grecia prin munti la Bulgari, pe la ora 3 noaptea, asa cum imi place mie sa calatoresc (e liniste in masina caci copiii dorm ) Si eu salut producatorii care fac rechemari dar: 1. rechemarea la motorul asta de ce nu au facut? 2. rechemarea pt ABS se face la 10 ani de la lansarea masinii! Defectul nu a aparut in 2017 cand a fost lansata rechemarea in State 3. unii proprietari nu beneficiaza de rechemare - au dus masinile si pt. ca aveau martorul Esp aprins in bord, nu se califica - cauta forumuri si ingrozerste-te citind logica VW -> nu ai defect ABS = vino sa reparam gratis, ai defect ABS = vino sa reparam dar pe banii tai P.S. Va recomand cu caldura (macar) primul episod din "Dirty Money" - un serial pe Netflix in care episod e tratat fix Dieselgate si detaliaza cum s-a aflat despre inselatorie cu ani inainte sa recunoasca - mai mult decat atat, cand au aflat despre investigatii au facut rechemari su update de soft ca sa insele si mai bine controalele... Si nu au recunoscut nimic cat timp au fost dovediti de ONG-uri, ci numai cand un stat (California parca) s-a luat de ei... Puterea corupe e mai actual ca niciodata, vedem si la conducerea tarii noastre azi.
    1 point
  9. am uitat sa precizez suma, maxim 6000 euro. adica pt anii 2005 2006, ca mai sus nu ma incadrez...masina din Romania.
    1 point
  10. Am pariat pe kleber hp3 236 lei buc. Vedem de ce is bune... pe hartie dau bine...
    1 point
  11. @stef88, ai mai primit vreun raspuns?
    1 point
  12. si mie imi displace chestia aia cu votatul anonim..... cat despre ambreiaj...exact aceeasi piesa ti-o vor pune si la reprezentanta ...numai LUK face ambreiajele....
    1 point
  13. Am stabilit data de sambata 10.11.2018 pentru a vedea masina cu email transmis (mi-a cerut si copie dupa buletin pentru a putea rezerva masina). Am luat pana la urma asta: https://www.autovit.ro/anunt/hyundai-i40-ID7GwxHr.html#e4056625a3 Sare putin bugetul dar am considerat ca merita efortul (mai are 3 ani garantie de producator). Despre dotari nu mai vreau sa zic nimic ?
    1 point
  14. Revin cu cateva poze pe care le-am facut in urma operatiunii de schimbare a pistonasului+garniturile aferente etrier spate dreapta. E o treaba migaloasa si sper ca a meritat. Momentan inca nu am aerisit frana cum trebuie pentru ca nu am avut lichid de frana , am sperat sa nu pierd asa mult. In weekend o sa incerc aerisirea clasica dupa care daca nu vrea, o duc la un service sa schimb tot lichidul. Motorasul de la EPB avea o ureche rupta asa ca a trebuit sa o lipesc. atasez si cateva poze. multumesc tuturor pentru sfaturi, in special lui Flavius cu care m-am consultat pe whatsapp.
    1 point
  15. 12 grade la 8 dimineata... hehe, "orice masina ii place" asa conditii in "dormitor"
    1 point
  16. masoara presiunea. Daca este ok, schimba senzorul de presiune ulei.... sau verifica-i cablajul pana in ceasuri.
    1 point
  17. Salutare, oare camera de marsarier pe cand o vei instala? O seara faina
    1 point
  18. Indata ce am vazut ceasurile...deja era in capul meu sa te intreb de ce nu pui o poza si cu temperatura uleiului. Eram sigur ca ai fost la o" blana" ...dar dezamagire totala ?
    1 point
  19. Sper sa nu te superi pe mine, eu sunt mai zgarcit, dar pentru masina poporului si cu doar asa de putini km mi se pare scump de intretinut, scump raportat la pret/km. Sa ai parte de drumuri bune.
    1 point
  20. da. sunt cele originale
    1 point
  21. Revived... dupa 8 ani si jumatate Revopsita integral ornamente cromate geamuri - vopsite negre ornamente inferioare usi S-line eleron portbagaj S-line
    1 point
  22. @cascadoru M-ai facut curios asa ca am mai cautat pe forum si intr-adevar am dat de mai multe cazuri similare cu ruptul arcului din placa de presiune la CFFB Exemplu : cautand si alte forumuri sunt si altii care au avut aceasta problema , dar nu toti specifica codul de motor , cert este ca de 140 cp este. Acum ca s-a intamplat , ce sa zic , mai bine acum decat pe un drum pustiu in Grecia eu asa vad problema. @grp mare dreptate ai , deranjul financiar este mult mai mic decat deranjul "emotional" , increderea in masina se castiga in timp ....un eveniment ca asta te raneste la sentiment Deocamdata alte zgomote nu am , dar sunt constient ca o sa apara in timp/km , eu sunt cam raton cand e vorba de zgomote si cum apare ceva nu dorm bine pana nu rezolv , chit ca este vorba de un surub slabit pe undeva. Bucsele mele erau oricum imbatranite de timp sau de offroadul meu si prezentau crapaturi . Un lucru daca am invatat de la Golf , atunci cand apare un zgomot de articulatie cel mai bine e sa schimbi tot , nu sunt asa de scumpe si cel mai bine e sa ai un Fresh Start cand e vorba de bucse si brate , plus ca masina va deveni brusc mai inchegata si stabila . h @florinpbv asa am fost si eu cu golful , credeam ca se termina lumea cand se auzea un zgomot , credeam ca la urmatoarea imi va trece , dar se pare ca nu prea a trecut ceva Cateodata am o asa invidie pe oamenii care pur si simplu folosesc masina ca pe un obiect.....ca pe o pereche de incaltari , nu aud zgomote sau nu simt vibratii..... doar cand nu mai porneste are problema .... Pasiunea asta pentru masini este si blestem si binecuvantare..... In alta ordine de idei azi am trecut si eu la jantele de iarna , asa sa avem un "Fresh Start" : O sa revin cu impresii dupa ce merg mai multe sute de km. Estetic vorbind eu sunt multumit cum arata pe masina ! Imi plac foarte mult !
    1 point
  23. Desfaci surubelul de la joja de ulei care e prins de alternator și ajungi și la senzor să îl schimbi
    1 point
  24. Nu de la baza radiatorului....de lângă termostat (pe langa alternator )este pus pe bifurcația termostatului undeva sub el
    1 point
  25. Pozitia 34 Doar două furtunase intra in el unu duce sub mașina la răcitor și unu vine din bifurcația furtunasului de la capacul culbutorilor Dar verifica întâi mufa cablurile
    1 point
  26. Au facut cei de la Osram faruri si pentru golf 7. Daca iti permiti...ar fi ? Arata asa :
    1 point
  27. Mai dezmortim putin topicul , aproape 28k km, am mai scos-o putin la aer de munte. Daca tot se anunta frumos afara, am stat doua zile in Sirnea la Pensiunea Soarelui (cladirea alba din varf de deal in prima imagine). Zona este superba, liniste desavarsita, serviciile de cazare si masa foarte bune Cerul instelat vazut intr-o noapte fara luna de la balconul camerei este greu de descris in cuvinte ... Niste dulai impozanti ne-au tinut companie in toate plimbarile din jurul cabanei Am mai dat de lucru si haldexului pe un drumeag destul de inclinat, acoperit cu praf si bolovanis, cred ca avea 45 de grade inclinare, cand am oprit putin mai sus, s-a ridicat masina de bot . Am filmat intentionat o plecare ... mai in forta, de pe loc, pe panta respectiva sa ma conving ca mai lucreaza si haldexul asta din cand in cand. Am decuplat controlul tractiunii si a iesit asta (are si slow motion la sfarsit) (selectati HD pentru o vizualizare mai buna) : Lasand la o parte faptul ca nu era chiar indicat sa arunc cu pietricele pe sub masina , din fericire nu s-a intamplat nimic, m-am convins ca haldexul intra foarte repede in actiune, puntea spate ajutand foarte repede atunci cand fata pierde aderenta, se vede destul de clar in filmarea cu incetinitorul. Oricum, surprinzator este faptul ca la inclinatia aia si la praful care era, avand controlul tractiunii activat, masina nu a patinat absolut de loc, a plecat de pe loc ca si cand ar fi fost pe drum drept. Ca sa le fac sa patineze a trebuit sa dezactivez controlul tractiunii. Acum, asteptam zapada ...
    1 point
  28. Keep going...nimic deosebit, am schimbat pasla de la capota ca incepea sa atarne, in rest, ne plimbarim. brgds
    1 point
  29. CC-ul a atins pragul de 180.000 km, asa ca Sambata dimineata am avut programare la reprezentanta pentru schimbul de ulei si filtru DSG, cea de-a treia revizie a cutiei din istoricul masinii. Am citit destul de mult pe subiect, asa ca m-am dus cu temele facute in legatura cu procedura de schimbare a uleiului. Am apelat la cei de la Avia Pantelimon dupa ce am citit multe review-uri si nu am fost dezamagit. S-a respectat intocmai procedura recomandata de producator, motiv pentru care masina a stat cu motorul oprit aproape 45 min. pana sa intre pe elevator, pentru a se ajunge la temperatura optima in cutie. Am si asistat la intreaga actiune si m-am convins ca s-a lucrat ca la carte Uleiul vechi care a iesit din cutie era curat (culoare aproape identica cu cea a uleiului nou). DSG-ul schimba perfect treptele inca dinainte de schimbul de ulei, asa ca dupa ce s-a incheiat operatiunea am iesit cu mecanicul la test drive sa verificam comportamentul cutiei. Intr-adevar cutia schimba la fel de bine ca inainte, lin, fara vreo smucitura. Am sesizat o usoara imbunatatire la trecerea selectorului din R in D si viceversa... silky smooth . Una peste alta, ma declar foarte multumit de comportamentul cutiei si al masinii in general.
    1 point
  30. A venit si timpul primei revizii de cand CC-ul este in posesia mea (respectiv prima revizie in Romania) la aproximativ 179.000 km. Am apelat la serviciile si expertiza lui @EEXCALADE (doctor in tot ceea ce inseamna motoare si nu numai), caruia ii multumesc si pe aceasta cale pentru profesionalismul si pasiunea cu care lucreaza si pentru sfaturile acordate. Multumiri si lui @Andrei_72 pentru intermediere! Am ales produse originale VW pentru ulei (5w30 Long Life) si toate filtrele. Stergatoarele originale erau destul de obosite, asa ca le-am schimbat cu Bosch Aerotwin. De asemenea s-a facut si o curatare a clapetei de acceleratie. Before: After: S-a verificat si filtrul de la pompa de inalte si totul este in regula, nu exista span. Concluziile dupa test drive si scanarea cu VCDS au fost: motorul trage bine, valorile injectoarelor sunt OK, turbina e OK si DSG-ul e OK. Am constatat diferente in bine imediat dupa revizie. Motorul este sesizabil mai putin zgomotos si la rece si la cald si "toarce" mai frumos. Urmeaza revizia la DSG, dupa care ma voi putea ocupa si de alte mici imbunatatiri si accesorii.
    1 point
  31. CC-ul a primit deja cadoul de Craciun... jante pentru iarna de 17 inch St. Moritz, echipate cu cauciucuri M+S Continental ContiWinterContact. Dimensiunile pneurilor sunt 205/50/r17 (destul de inguste...inteleg ca sunt bune pe zapada) si sunt self-sealing, ca si cele de vara, ceea ce imi da un puls de siguranta. Asteptam iarna sa vedem cum se comporta.
    1 point
  32. Ca sa continuam tema de Black Series, CC-ul a intrat pe mana celor de la AM Customs pentru folie LLumar ATR 5% transparenta pe geamurile laterale spate si luneta. Pentru fata am optat pentru Air Blue 80, care ofera aceeasi protectie impotriva UV ca ATR-ul, dar este foarte discreta...summer is coming. De asemenea, farurile si proiectoarele au fost polishate si au fost protejate cu folie din poliuretan 3M.
    1 point
  33. Pai asta nu arde odata cu motorina,ca la benzina am văzut ca de anul viitor e băgat 8% biodisel.Ar trebui sa ungă componentele si sa ardă acest biodisel find ulei de rapița sau alte plante tehnice.Asta din ce stiu eu.
    0 points
  34. Da, corect. Bine.....mi se pare si mie destul de scump, dar am vorbit azi cu un prieten care este mecanic de VAG de vreo 10 ani de zile cel putin si mi-a spus ca pentru 1.6 cu cutie manuala, costa in jur de 2000 de lei piesele aftermarket plus manopera. Asadar nu e chiar atat de scumpa intretinerea DSG-ului daca e sa o luam comparativ. In schimb, avantajele sunt imense. Dupa atatia ani de mestecat in mamaliga......sa te tii doar de volan si sa apesi acceleratia si frana, iar masina sa schimbe aproape fara sa simti, singura vitezele........mi se pare ceva de vis. Azi merg la constatare si sper ca saptamana asta spre sfarsit sa fie si schimbat ambreiajul. Per ansamblu, masina e perfecta pentru mine. Este foarte dotata, aproape ca nu mai avea ce sa puna pe ea ca extraoptiune Hans. Semne de rugina nu sunt, iar in afara de problema cu ambreiajul se comporta ireprosabil ca tinuta de drum si comfort. Media de consum este 6.9, in conditiile in care merg 90% in oras..... PS. Multumesc celui care a dat downvote. Ar fi bine sa spui si de ce, da' ma rog........it's a free country.
    0 points
  35. Rotita de pe ax daca nu ma inseala memoria. Ma interesasem inainte sa-mi schimb masina si am aflat de la mecanic si un prieten de problema asta cand le-am zis de o O2 din 2008 cu motor 1.8 tsi.
    0 points
  36. Eu zic sa mergi totusi pe modelul nou an 2014 -2015. E cam mult totusi 15k Euro pentru un CC din 2010-2011. https://www.autovit.ro/anunt/volkswagen-passat-cc-ID7GwKaT.html#753fe7a49c
    -2 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!