Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 12.11.2018 în toate secţiunile
-
Actualizare nesemnificativă ? dar încercăm să scriem ceva mai interesant la sfârșit, sper că-mi iese și c-o să placă oricui citește. Dar pentru-nceput, vă spun că perioada următoare o să mă vadă plecând prin țară cu mașina. Ca să stau liniștit am trecut la roțile de iarnă - jantele originale de GTI, 7.5Jx17" ET51, și Nokian WR A4. Cauciucurile au trecut deja prin 2 ierni dar sunt încă într-o stare foarte bună! Au carne vreo 7mm, nu s-au întărit și nu mi se pare că și-au schimbat comportamentul față de când erau noi. Acum pot să confirm că frânele Stoptech intră sub jantele stock fără niciun distanțier; nici măcar nu e la limită, dar se aglomerează treaba pe acolo. Veștile proaste vin de la roțile de vară; după 2 veri și în jur de 30.000km, Michelin-urile sunt prăpădite. Cu siguranță din cauza circuitului, pentru că pe stradă am văzut că rezistă mult și bine. Până la urmă 30.000km (cu vreo 5 ieșiri la Motorpark) nu e un rezultat tragic, dar acuma-s convins că mașina e suficient de rapidă pe circuit cât să merite niște cauciucuri mai serioase. Altfel uzura pare normală, poate un pic mai mare uzura în partea interioară a anvelopelor față că deh... am mers prin Europa cu -1.8˚ cădere pe față. Puteți vedea starea Michelin-urilor mai jos; în stânga e un cauciuc de pe față, în dreapta e un cauciuc de pe spate, uzura e simetrică stânga-dreapta pe mașină. Dar hai că vreau să uit de uzuri și stricăciuni. În schimb vreau să trec la treburi distractive. În drumul meu către Iași, în weekend-ul ce tocmai am trecut, am făcut un popas de-o noapte la un prieten. Eram tare curios să îi văd mașina, un BMW M3 E46, că de tânăr flăcău mi-a plăcut; și toată lumea zice-n stânga și-n dreapta "Băi cât de mișto e M3-ul ăla!". A fost prima mașina mai serioasă, cu status de "one of the greatest", pe care-am condus-o de când am început să alerg mai repede mașinile. Foaaaaarte interesante diferențele între cele două mașini! Așa, pe scurt, bavareza e la toate capitolele mai competentă și mai bună obiectiv, și diferența de calitate a șasiului e uriașă. Cu alte cuvinte, faci mai puține compromisuri cu un M3. O să-ncerc să fac o comparație între cele două experiențe de condus. Nu pentru că GTI-ul și M3-ul ar avea vreun lucru în comun, dar ăsta e forum Volkswagen și încerc să le laud. ? Nu o să compar timpi, accelerații, viteze, că am condus mașinile pe stradă și acolo relevanța cifrelor e scăzută. Important e, zic eu, cum te face mașina să te simți. Și aici e diferența cea mai mare între GTI și BMW. Hai să fim sinceri, amândouă-s capabile să facă o depășire și să ia un viraj, suficient de bine pentru stradă. Dar unde GTI-ul, cu setup-ul actual, e zglobiu rău și pare că nu vrea să meargă în linie dreaptă ci caută să se rotească sub tine, BMW-ul e stabil și-ți oferă încredere. Unul e fermecător prin retardul pe care-l afișează, altul e fermecător prin competența sa. Mă-mbrățișez cu prietenii, ne instalăm la ei acasă și-ncep discuțiile puțin stânjenite așa... că noi nu vedem prea des. Da' nu rezist mult și-l rog să mergem la o plimbare cu BMW-ul că io de-asta am venit. Pornesc BMW-ul la rece, erau undeva la 14 grade în aer la amiază și motorul se-așează într-un cântec ritmic de 6 pistoane... la-nceput își încălzește catalizatoarele și merge bogat cu scânteie întârziată; nu e gălăgios ca Golfurile pe care le văd scârțâind când se pune verde la semafor ci e mai degrabă cântec decât gălăgie. Și totuși, când e pornit la rece, pocnește subtil evacuarea într-un fel elegant, neprogramat. Pocnește pentru că așa merge motorul la rece și așa e gândită evacuarea, nu pocnește pentru că cineva a scris cu intenția asta câteva linii de cod și le-a urcat în ECU. Las mașina să încălzească puțin uleiul înainte să plec la drum. Motorul S54 de 3.2 litri de pe M3 merge cu ulei 10W60 din fabrică! E gândit pentru fugă, dar trebuie respectat. Așa că o scot din curte de-abia după ce fumez două țigări lângă ea. Strada e denivelată și eu nu prea-s obișnuit cu casetele hidraulice de direcție; dau într-o groapă mică și volanul fuge 45 de grade în stânga. Foarte bărbătească direcție la viteze mici, e grea și nu se obosește să filtreze neregularitățile asfaltului; simți tot. Dar strada nu e lungă și ies în bulevard, acolo unde asfaltul e curat și am un șoc încă de la prima repriză de accelerație. Odată cu asfaltul s-a liniștit și direcția; volanul nu e ca la Golf, hiperactiv oricând o calci, la BMW volanul face un singur lucru: îți zice cum sunt virate roțile din față. Fără zgomot de fundal, fără vibrații, totul e foarte curat și e una dintre cele mai mari diferențe față de un hot-hatch. Trebuie să te recalibrezi un pic fiindcă la-nceput ți se pare moartă direcția. Însă e greșită prima impresie, direcția este doar foarte curată, nederanjată de alte forțe care ar ajunge la roțile față în cazul altor mașini. Și dacă tot am zis c-am călcat-o, să vorbesc un pic și despre motor și reprize. Cine crede că TFSI e liniar, sună frumos și urcă-n ture față de un TDI... ei bine, mai puneți încă o dată diferența asta și ajungeți la S54. E un motor aspirat măricel, în 6 pistoane, căruia îi plac turele; limitarea intră pe la 8200rpm. Evident că ce spun trebuie luat ca o părere personală, nu ca un adevăr absolut, dar nu mi s-a părut că-ți ridică pulsul așa tare cum înțelegi de pe internet. Motorul cântă frumos în fundal tot timpul și sunetul e o plăcere - ar fi meritat o evacuare mai gălăgioasă decât cea stock pentru că aici e și muzică, nu e numai zgomot -, dar sub 4500-5000rpm ca și performanțe dinamice nu e extraordinar. Motorul în sine, dotat cu admisie cu clapete de accelerație individuale pentru fiecare dintre cei 6 cilindri, răspunde instant indiferent de turație și îți dă din prima tot ce poate. Dar lipsește rush-ul, neliniaritatea unui motor turbo, am zis "Ce-i asta frate că nu trage nici ca GTI-ul meu cu turbina aia mică?"... am fost total neimpresionat până când m-am uitat la vitezometru. N-o să zic la ce viteză am ajuns, dar aveam cam 40km/h peste cât aș fi crezut înainte să văd poziția acului. Total în neconcordanță cu feeling-ul pe care l-am avut, mașina face viteză într-un mare fel! Și cu cât vorbim despre viteze mai mari cu atât mai mult își spune cuvântul aerodinamica net superioară unui hatchback. N-ai niciodată senzația de sălbăticie pe care ți-o dă un motor turbo modificat, dar cronometrul nu minte - e foarte puternică și chiar o arată. Trage până la roșu și nu rămâne niciodată fără aer motorul ăsta. Nu te face să zici "Băi ești nebun cum trage?!?!" ci mai degrabă "Băi, motorul ăsta nu se mai termină?! Încă trage, și trage bine!!". Dar când am trecut peste momentul șocului, peste neconcordanța între ce am simțit și ce s-a întâmplat de fapt, mi-am dat seama că nu numai motorul aspirat e liniar și dezvoltă performanțele într-un mod rafinat. Așa e toată mașina! Tocmai ce-ajunsesem la 40km/h peste ce credeam eu, că M3-ul ăsta absorbea denivelările din asfalt și zgomotul venea de la motor și ceva mai puțin de la cauciucurile spate foarte late, dar nimic de la vânt. Și când dădeam de-un viraj nu mi s-a părut nimic diferit față de vitezele mici din oraș. Unde aș fi trebuit să mă concentrez cu GTI-ul și ar fi trebuit să ascult foarte atent feedback-ul pe care mi-l dă mașina, ca să fiu sigur că nu depășesc limita, M3-ul a continuat să se lipească de asfalt fără să dea senzația c-ar vrea să plece de față sau de spate. Are câteva sute de kg în plus pe puntea spate și asta o ajută tare mult să fie stabilă. Când intri într-un viraj M3-ul subvirează puțin inițial, pe perioada tranzitorie, după care capătă o atitudine neutră care inspiră extraordinar de multă încredere. Practic, tot timpul M3-ul îți dă senzația de control. Te face să te simți zeu la volan. E o mașină cu centru de greutate mai jos decât un Golf, cu greutatea amplasată central, între punți, și cu ampatament măricel, ceea ce duce la o stabilitate naturală. Cu Golful frânările puternice sunt interesante, pentru că spatele se ușurează mult și dansează până în punctul în care nu poți ignora faptul ăsta. Prin contrast, BMW-ul se scutură pe umeri atunci când frânezi puternic sau când dai peste un complex de viraje stânga-dreapta. Ascultă cuminte de volan și acționează în consecință fără să ai senzația de instabilitate. Iar atunci când pierde aderența întreaga mașină pleacă lent, grație ampatamentului mare și al greutății ridicate, și e foarte controlabilă. În forma ei stock nu mi-a dat senzația de mașină jucaușă, pe care s-o aluneci în fiecare viraj, tocmai pentru că are destulă inerție și pentru că ea nu vrea de fapt să se joace. Nu e nici suficient de rigidă încât să aibă reflexe de felină. Ea vrea doar să alerge repede! Practic, spatele devine jucăuș numai atunci când ajungi cu pedala de accelerația în a doua jumătate a cursei, mai aproape de podea. În funcție de șofer asta poate fi un lucru bun ori un lucru rău, că o fi stabilă, dar nici nu-i la fel de agilă ca Golful. Dacă vrei să mergi tare și vrei să ai control suprem, un șasiu de genul ăsta este mult peste Golf. Nu e niciun secret că multe M3-uri văd circuitul și au rezultate foarte bune acolo. Valoarea și performanța mașinii nu pot fi contestate, nici după atâția ani de când a apărut modelul. Dar, în contrast puternic cu performanțele dovedite, când m-am întors în rabla mea, care nu trage la fel, care nu e la fel stabilă, care nu sună la fel de bine, care nici măcar nu e la fel de comfortabilă, mi-am dat seama că lucrurile nu se-mpart neapărat în bun și rău, în "așa da" și "așa nu". Poate fi văzută ca o scuză concluzia, dar indiferent cât de competentă, cât de bine echilibrată, cât de lipsită de compromisuri e o mașină... asta nu înseamnă că experiența de la volan va fi pe placul meu, pe placul tău sau pe placul altuia. Cum stăteam la volanul Golfului ca-n tractor, că deh, față de BMW..., am fost puțin neatent la drum și-un viraj m-a surprins, a fost mai strâns decât văzusem inițial. Și-am dat mai mult de volan și-am luat piciorul din gaz, și-a strâns GTI-ul virajul într-un fel în care BMW-ul nu putea, nu la fel de repede, și spatele mașinii mele s-a ușurat și-a dat odată, subtil, din șolduri, când am accelerat din nou și s-a îndreptat. Și-atunci am început să zâmbesc, căci nu e vorba despre timpi și viteză, nici despre comfort sau consum, e vorba despre cum te face mașina să te simți. Și aveam același zâmbet ca prietenul meu când îmi arăta stabilitatea M3-ului la viteze care-ncep cu cifra '2'. Nu contează dacă-ți place o mașină stabilă sau o mașină instabilă, una gălăgioasă sau una silențioasă, una rigidă sau una moale.Lucrurile astea țin de gusturi și nu cred că mașina "mai bună" e și mașina "potrivită" pentru toată lumea. Cum spuneam, farmecul poate veni fie din plusuri, fie din minusuri. ? Am încercat să scriu un text mai jucăuș despre experiența mea avută cu M3-ul. Știu că e lung, știu că nu e neapărat despre mașina mea, dar sper să nu se considere (prea) off-topic. Promit că data viitoare scriu numai despre Golf și o să folosesc mai multe cifre!13 points
-
Revived... dupa 8 ani si jumatate Revopsita integral ornamente cromate geamuri - vopsite negre ornamente inferioare usi S-line eleron portbagaj S-line13 points
-
@cascadoru M-ai facut curios asa ca am mai cautat pe forum si intr-adevar am dat de mai multe cazuri similare cu ruptul arcului din placa de presiune la CFFB Exemplu : cautand si alte forumuri sunt si altii care au avut aceasta problema , dar nu toti specifica codul de motor , cert este ca de 140 cp este. Acum ca s-a intamplat , ce sa zic , mai bine acum decat pe un drum pustiu in Grecia eu asa vad problema. @grp mare dreptate ai , deranjul financiar este mult mai mic decat deranjul "emotional" , increderea in masina se castiga in timp ....un eveniment ca asta te raneste la sentiment Deocamdata alte zgomote nu am , dar sunt constient ca o sa apara in timp/km , eu sunt cam raton cand e vorba de zgomote si cum apare ceva nu dorm bine pana nu rezolv , chit ca este vorba de un surub slabit pe undeva. Bucsele mele erau oricum imbatranite de timp sau de offroadul meu si prezentau crapaturi . Un lucru daca am invatat de la Golf , atunci cand apare un zgomot de articulatie cel mai bine e sa schimbi tot , nu sunt asa de scumpe si cel mai bine e sa ai un Fresh Start cand e vorba de bucse si brate , plus ca masina va deveni brusc mai inchegata si stabila . h @florinpbv asa am fost si eu cu golful , credeam ca se termina lumea cand se auzea un zgomot , credeam ca la urmatoarea imi va trece , dar se pare ca nu prea a trecut ceva Cateodata am o asa invidie pe oamenii care pur si simplu folosesc masina ca pe un obiect.....ca pe o pereche de incaltari , nu aud zgomote sau nu simt vibratii..... doar cand nu mai porneste are problema .... Pasiunea asta pentru masini este si blestem si binecuvantare..... In alta ordine de idei azi am trecut si eu la jantele de iarna , asa sa avem un "Fresh Start" : O sa revin cu impresii dupa ce merg mai multe sute de km. Estetic vorbind eu sunt multumit cum arata pe masina ! Imi plac foarte mult !8 points
-
5 points
-
Mai dezmortim putin topicul , aproape 28k km, am mai scos-o putin la aer de munte. Daca tot se anunta frumos afara, am stat doua zile in Sirnea la Pensiunea Soarelui (cladirea alba din varf de deal in prima imagine). Zona este superba, liniste desavarsita, serviciile de cazare si masa foarte bune Cerul instelat vazut intr-o noapte fara luna de la balconul camerei este greu de descris in cuvinte ... Niste dulai impozanti ne-au tinut companie in toate plimbarile din jurul cabanei Am mai dat de lucru si haldexului pe un drumeag destul de inclinat, acoperit cu praf si bolovanis, cred ca avea 45 de grade inclinare, cand am oprit putin mai sus, s-a ridicat masina de bot . Am filmat intentionat o plecare ... mai in forta, de pe loc, pe panta respectiva sa ma conving ca mai lucreaza si haldexul asta din cand in cand. Am decuplat controlul tractiunii si a iesit asta (are si slow motion la sfarsit) (selectati HD pentru o vizualizare mai buna) : Lasand la o parte faptul ca nu era chiar indicat sa arunc cu pietricele pe sub masina , din fericire nu s-a intamplat nimic, m-am convins ca haldexul intra foarte repede in actiune, puntea spate ajutand foarte repede atunci cand fata pierde aderenta, se vede destul de clar in filmarea cu incetinitorul. Oricum, surprinzator este faptul ca la inclinatia aia si la praful care era, avand controlul tractiunii activat, masina nu a patinat absolut de loc, a plecat de pe loc ca si cand ar fi fost pe drum drept. Ca sa le fac sa patineze a trebuit sa dezactivez controlul tractiunii. Acum, asteptam zapada ...3 points
-
@marin_titus rezolva problemele si dupa bucura-te de masina! Daca o vinzi si cumperi alta exista o sanse mare sa o iei de la capat la ce masini sunt pe la noi de vanzare, si atunci nu ai rezolvat nimic. Totusi au trecut cativa ani de cand generatia asta de motoare a aparut pe piata si i se cunosc problemele si cu putin timp petrecut pe forumuri vei stii la ce sa te astepti. Problema cea mai mare ai rezolvat-o, de acum ulei de calitate schimbat la timp si talpa.2 points
-
1 point
-
De cand am masina, 05.2017, s-a intamplat sa imi apara mesaj cu completare lichid racire de doua ori: de fiecare data, dupa prima noapte de toamna cu temperatura scazuta; am completat de ambele dati cu ~150ml de apa distilata. In rest, nivelul se mentine.1 point
-
Combustibili mai buni avem...pe cifre. În realitate a apărut un nou contaminant în uleiul din motoarele diesel, biodieselul. Nu am avut timp să mă documentez în privința lui, poate ne explică cineva cum stă treaba cu el.1 point
-
@juice_kk nu renunta la masinile din reteaua auto welt chiar daca sunt si magarii printre ele, precum cea de mai sus. Ca si dealer ce inspira incredere si s-au purtat de nota 200 din toate pct de vedere, pe toata durata procesului de achizitie auto, ti-i recomand pe cei de la Buzau (daca nu am voie sa le scriu numele, imi cer scuze, rog un moderator sa ma atentioneze si sterg: Elcar Gid). Vad ca la momentul actual au destul de multe masini in oferta, apropiate ca pret si an fabricatie de Skoda de mai sus, cea din Cluj. Daca doresti mai multe detalii despre ei, as prefera sa iti spun in conversatie privata. Spor la cautari.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Asa mi-au cerut si mie: avans la semnarea contractului, iar in momentul in care masina a ajuns in vama am platit prin ordin de plata restul sumei. Eu as da comanda, problema este ca la termenul actual de livrare (5 luni) nu ma incadrez la rabla. Astept sa se anunte noul termen de livrare ptr aceasta motorizare, si, daca scade la 4 luni, lansez o comanda preiau o comanda deja data. Fara rabla nu ma bag la comanda, pentru mine e important acest program.1 point
-
cred ca depinde de gradul de uzura al motorului. Spre exemplu, la un suzuki vitara 1.6 benzina, cand am bagat 5w40 conform sfaturilor de aici l-a pierdut mai repede decat pe 10w40. Care este explicatia ?1 point
-
asta tine de interfata ta, nu are legatura cu modulul nu trebuie facut first run daca ti-a pornit compresorul1 point
-
Update 2.0 de black friday - inlocuit led-uri la manerele din interior cu unele care bat mai tare/gen.mai noua - verificat toata instalatia electrica sub bord/portiere - all good! - schimbat broasca sofer + reconditionare parte electrica+switch nou - inlocuit stergator spate cu cel de Audi A4 B8 break si decupat capac (e functional si arata ok dar ma gandesc sa renunta la stropitor spate complet- doar stergator) La capitolul poze e slab bugetul,dar macar aveti ocazia sa vedeti iar husa de pe capota Pe de alta parte Skoda face km buni si fara probleme,urmeaza niste cauciucuri de iarna si poate la vara niste jante pe 16' si poate reusesc luna aceasta sa montez lumina ambientala bord1 point
-
AM REVENIT !!!! Cum am spus revin dupa ce rozolv problema . Problema rezolvata prin schimbarea filtrului de benzina plus ca dupa ce am schimbat filtrul nu am mai alimentat de la PETROM ci am alimentat de la ROMPETROL BENZINA DE 95. Acum nu stiu daca si schimbarea statiei de alimentat a contat . Cert este ca nu mai moare motorul dar tot se aude un uruit cand porneste masina . Precizez ca uruitul se aude pret de 1 secunda . Cred ca electromoturul e pe duca voi ce credeti ? Sper sa ajute si pe altcineva care se confrunta cu aceasta problema1 point
-
1 point
-
Aceiași problema am Avuto și eu, am schimbat blocul de valve și acuma mașina merge.1 point
-
@valy2d nu, nu suport husele de nici un fel, fie ele pt cheie, telefon sau orice altceva. Upgradeul este ornamentul cromat, cheia standard de skoda/seat/vw vine cu acel ornament de plastic negru. Codul este 5G0837599A pt ornament cromat fara nimic stantat (gti/gtd/gte/r) si m-a costat 59RON la PBN. Montajul este simplu dar necesita un torx de 6., pe care eu l-am gasit la prietenul @vdragos. P.S. Am luat si anvelope noi de iarna, dupa 4 sezoane (2 pe Vectra) cu Dunlop Wintersport 4D am trecut la Michelin Alpin 6 (205/55/R16). Revin cu pareri pe topicul dedicat dupa ce vine iarna1 point
-
1 point
-
Azi am fost sunat și in urma orelor de manoperă dintr-un deviz preliminar, voi primi mașina la schimb trei zile. Buna și polița RCA la ceva!1 point
-
Sa mai vorbim, totusi, si de lucruri placute... A venit toamna... frigul... incet-incet vine si iarna peste noi! Incepe sa fie mai greu pentru bazaitoare... Sau nu?!1 point
-
Pare si mai aiurea cand realizezi ca Golf-ul similar bate in 30.000...1 point
-
La ironii ma pricep, da, dar in ce priveste loialitatea... tocmai ce am cumparat saptamana trecuta un Renault Megane, deci, na, nu prea-mi iese... Apreciez faptul ca cineva inca mai poate sa critice si sa-si puna intrebari, asta nu e deloc un lucru rau. Dar raspunsul este foarte simplu. VW-ul, si Golf-ul in special, si-a gasit o nisa de piata pe care o acopera foarte bine si care il distanteaza de mai toti competitorii. Nu, nu face nimic special! Nu e cea mai frumoasa dar nu e nici cea mai urata; nu e cea mai ieftina dar nu e nici cea mai scumpa; nu e cea mai bine dotata dar nu e nici cea mai slaba; practic nu e “cea mai” la nimic... dar le face pe toate al naibii de bine si, pentru majoritatea oamenilor, este masina perfecta! Tocmai ce am trecut pe la toate marcile de pe piata cautand un inlocuitor Leon-ului 5F detinut anterior si la cam toate ceva da cu virgula. La multe poti spune “Da, e ok masina asta! Dar...” in timp ce singurul “Dar...” la VW este pretul. Cand te duci sa cumperi o masina trebuie sa iei in calcul mai multi factori si, cumva, Golf-ul tot iese in fata. Ca dotari disponibile este in varf. Exceptand noul A-Klasse, nicio masina de pe piata nu ofera aceleasi dotari ca Golf-ul. Daca trecem peste cele normale vedem ca - multe masini, inclusiv Megane-ul meu, au doar avertizare la parasirea benzii de rulare, Golf-ul te si tine in banda folosind directia. - multe masini, inclusiv Megane-ul, au ceasuri de bord digitale; dar Golf-ul le duce mai departe decat un “gimmick” si pune si navigatia acolo (si arata intr-un mare fel de altfel) ceea ce face acest lucru si util. - multe masini, mai toate, au touchscreen-uri si sisteme de infotainment mai mici sau mai mari; dar cel de pe Golf este, deocamdata, cel mai rapid si cu interfata cea mai simpla si eleganta si este cel mai usor de invatat si folosit Apoi trecem la motoare. La Golf, sau la grupul VAG, gasesti cate ceva pentru fiecare. Ai, de la 100 la 400 de cai, cate ceva perfect pentru fiecare. Eu cautam benzina si am vazut ca: - Focus-ul vine doar cu motoare in 3 cilindri (1.0 si 1.5), poate nu rele dar prefer 4 la o masina care nu se vrea doar “de oras” - Frantuzoaicele ori raman undeva in gama de jos ca puteri, maxim 130cp, ori sar sus, ca Megane-ul meu de 200cp de care nu am neaparata nevoie. Ma multumeam cu un 1.5 TSI de 150cp - mai sunt cateva care sunt pe acolo, 150cp din 4 cilindri, dar sunt mai grele ceea ce inseamna performante mai slabe decat Golf-ul. - si avem si ACT-ul care dezactiveaza 2 cilindri in mers si poate oferi un consum mai bun fata de alte masini Dupa ce trecem peste toate astea ajungem la interior. Aici nu e chiar cum zice lumea, nu e Golf-ul masina cu cele mai bune materiale la interior, nu, multe sunt aproape si, in unele cazuri, peste. Dar nu e nici cea cu cele mai rele. Si nu e nici cea mai frumoasa la interior, are un design clasic si curat (adica boring pentru unii) dar ergonomia este undeva sus si totul merge foarte, foarte bine. Nu ca la Megane unde comenzile audio, in loc sa fie pe volan unde e normal sa fie, sunt pe un satelit separat ascuns in spatele volanului... Si apoi o parcam, ne dam jos si ne uitam la ea. Nu e cea mai frumoasa, departe chiar, dar nu e nici urata. Liniile acestea “clasice” si faptul ca doar uitandu-te scurt la ea iti dai seama ca e un Golf, pentru ca e “neschimbata” de mult timp, conteaza pentru unii. Golf-ul este o “legenda” in clasa lui de cand a aparut asa ca o sa-si pastreze aceasta imagine mereu. Daca vrei altceva, ceva mai fresh, exista Seat. Daca vrei ceva mai elegant, exista Jetta sau Octavia. Sunt alte masini mai frumoase, Megane-ul are niste linii foarte ok(dar sunt subiectiv) si altele mai urate (Civic-ul nou e ceva rau...) Asa ca Golf-ul nu este “cea mai cea” masina. Dar daca folosesti un punctaj o sa vezi ca Golf-ul ori iese cel mai ok ori la egalitate, sau daca esti mai critic, foarte aproape de cine crezi tu ca merita locul 1. Dar apoi trebuie sa luam in calcul ce faci cand vinzi masina si valoarea la revanzare a VW-urilor este mai sus decat a celorlalte modele. Asa ca decizia este simpla! Golf-ul este cea mai buna, sau, in functie de preferintele fiecaruia, foarte aproape de a fi cea mai buna masina de pe piata. Castigator la puncte! Si avand in vedere si ca o sa-si pastreze mai bine valoarea la revanzare si ca un Golf de 25.000 de euro o sa fie vazut de majoritatea oamenilor ca fiind o masina “mai scumpa” decat un Ceed, Focus, Astra, Megane sau orice altceva care costa tot 25.000 de euro... de ce nu ai cumpara un Golf?! Si reteta asta se aplica punctual la fix toate celelalte modele de la VW. E simplu!1 point
-
Pt cei care au probleme cu scartaitul usilor la denivelari, atunci cand flexeaza caroseria. Se pare ca problema ar fi de la chederul acela textil care freaca pe caroserie. O rezolvare ar fi aceasta https://forums.vwvortex.com/showthread.php?8120258-Who-gets-the-quot-creaking-quot-quot-groaning-noise-from-the-top-of-the-door-seals1 point
-
Nu inteleg cum de totusi n-a avut grija fabrica sa nu apara astfel de zgomote la un A4. Pe un Golf inteleg, dar un A4 deja e la alt nivel si dpmdv n-ar trebui sa apara asa ceva. Din fericire, desi joc la clasa ieftina (Skoda) a grupului VAG n-am avut pana acum parte de sunete de tipul asta (in schimb, ma dispera suspensia zgomotoasa de pe MQB care pe Octi 2 nu era asa..), dar la mai multe masini conduse am auzit si sunt tare enervante, mai ales cand conduci zilnic respectiva masina. Partea buna e ca zgomotele astea se rezolva aparent usor si nu reprezinta chiar o problema pentru utilizatori, dar chiar si asa, mi se pare aiurea ca orice masina de peste 20-25k euro sa aiba astfel de "probleme".1 point
-
Robdan, iti pui prea multe intrebari si pana la urma, daca esti in cautare de masina sau poate deja ai gasit (si clar nu ti-ai cumparat VW), e important sa alegi ce consideri tu ca e bine pentru tine. Ce iti place, cu ce te identifici, in ce masina te simti tu bine etc etc. Nu are sens sa stam sa tot analizam ca de ce atata lume cumpara VW (sau auto din grupul VAG) si cum de au asa mare succes si ca sunt laudate si adulate si dorite. CristiALF are dreptate prin ce ti-a raspuns. Si in acelasi timp, nu suntem toti la fel ca oameni, suntem liberi sa alegem ce dorim. Probabil la nivel mondial, suntem asa o mare masa de persoane ce prefera masinile plicticoase si anoste si atunci mergem pe mana celor de la VW. Asta e...we have to live with it Ca tot suntem pe acest topic de versus, un Golf va fi mereu peste Astra, Megane, Honda, Kia, Hyundai, Ford, Peugeot...si oricare alt producator ce are in panoplie un hatch compact. Si nu pentru ca un VW este mai fiabil ca restul. Deloc. Este vorba de ideea de continuitate de la o generatie la alta a unui produs. Este vorba de faptul ca te obisnuiesti cu ceva bine facut, bine gandit, care iti satisface nevoile, practic si util si atunci stii de fiecare data, ca stacheta e sus si pentru banii pe care ii dai pe masina, pai aia primesti. Stii ca ai niste comenzi prin interior care sunt acolo de cand ii lumea, stii ca ai niste dotari care sunt acolo de cand ii lumea, stii ca totul este asa cum esti tu obisnuit sa fie. Astra, Megane, Civic etc etc, de la o generatie la alta sunt total alte masini. Design interior + exterior. Acum avem un bord plin de butoane, acuma nu mai avem. Acuma avem nu stiu ce comenzi puse nu stiu pe unde, la urmatorul model cine stie pe unde ajung. Si alte si alte detalii. Sunt persoane carora le place acest gen de a se fabrica masini, de a fi de la o generatie la alta o total alta masina si sunt o serie mare de persoane carora le place practicalitatea si continuitatea. Cand faci un lucru bun, probat, acceptat de marea masa a clientilor, nu il schimbi, ci incerci sa il imbunatatesti. Este fix la fel ca si succes-ul Iphone. Acelasi telefon de ani de zile, mici imbunatatiri pe ici pe colo, insa e aceeasi chestie. Si de ce are succes ? Nu cred ca are sens sa mai dezbatem. Si pana la urma treaba asta e valabila la orice produs pe care il utilizam zi de zi in viata noastra.1 point
-
Eu sunt de acord! Adica... am vazut de curand parcat langa mine noul 911. Am stat pe langa el foarte mult timp, peste o ora, asteptam pe cineva, si nu am putut intelege cum poti sa fabrici o masina in 2018 care sa semene 90% cu vechiul 911 din 1970? Tragi o linie laterala, pui stopuri si faruri cu leduri si gata model 2018?!1 point
-
Si-a facut cont special pentru a ne spune ca vw e naspa. Ai permis? Cam asta e atitidinea pe forumul opel. Nu zic ca ai sau nu dreptate, dar vino cu argumente. Asa si mie mi se par multe.1 point
-
Mda...te-ai tot uitat, am inteles... Dar de condus ai apucat?? Nu..am inteles, esti tanar, te intereseaza cum arata masina. Corect, e un lucru foarte important, mai ales pentru o persoana tanara. Cand o sa mai cresti o sa iti schimbi proritatile, opiniile si preferintele. Este cunoscut ca VW nubrupe gura targului in materie de design, deci da, ai dreptate: iarna nu-i ca vara !1 point
-
1 point
-
Inteleg ca in urmatoarea luna nu se va mai gasi tipul asta de banda pe piata Va fi toata pe masinile celor de pe forum1 point
-
bursacu te corectez putin pentru nu a se intelege gresit si a se isca ulterior alte discutii : - cutia are 1.9 l de ulei in partea mecanica si acesta nu are nici o legatura cu uleiul din mecatronic (0,9l) In rest este totul correct1 point
-
Salut Vali,da sunt in discutie pe tema asta dar probabil la vara.iarna asta ramane asa. Ca si mic update: Am schimbat si rescris modulul de confort si am activat geamurile din telecomanda si blocare automata usi la 25 km/h si un stergator de Audi B8 pt.luneta doar ca nu am modificat inca capacul pt duza,e in proba, daca arata urat trec pe cel de G5.1 point
-
Nu e din stergatoare, e din lichidul de parbriz si din faptul ca se umplu repede cu jeg, si nu mai sterg bine. Desfaceti stergatoarele curatati bine lamelele cu o carpa si solutie. Stergeti parbrizul cu alcool tehnic, sau o solutie degresanta si apoi vedeti diferenta.Sunt de acord ca plasticul si cauciucul de la stergatoare imbatraneste, insa de vina este pabrizul care e contaminat cu diverse, iar stergatoarele nu aluneca pe el ci merg in hopuri pe anumite porniuni, si din cauza asta apar acele dungi. Stergatoarele noi merg pe acelasi parbriz pe care cele vechi nu mergeau bine pentru ca vin din fabrica unse cu o solutie (grafit gri). Cel putin odata pe an trebuie sa decontaminati parbrizul, cu o solutie si carpa, spuma de la spalatorie nu ajunge.1 point
-
Masina nu a fost chiar de testdrive, a fost la un manager, dar cand nu aveau motorul de 190 TDI la testdrive o mai dadeau la o tura (cred ). Oricum la reducerea aia, merita cu prisosinta. Banuiesc ca e MY18 @Clrandrei ? Eu la a mea fac revizia la 10K km, 30K sau 2 ani mi se pare o gluma proasta.1 point
-
Am fost sa fac o geometria la roti la masina mea (golf 6) la Darius Motors Constanta. M-am gândit ca deși e mai scump decât piața, vor oferi servicii de calitate. Au fost foarte amabili când a fost vorba de programare. La preț au fost corecți în sensul ca au zis ca e intre 150 și 200 și a costat 178 RON. Am lăsat masina și am plecat în zona de recepție clienți. Am servit o cafea gratis și de calitate. Lucrurile bune s-au terminat aici. Mecanicul care se ocupa de masina mea se tot foia pe lângă masina. Se vedea chiar de sus din zona clienți ca omul ala nu avea nici o treaba cu reglarea geometriei. A urcat și coborât masina de o gramada de ori. Regla ceva într-o parte și se deregla în alta parte. Nici măcar nu a reușit sa regleze totul pe verde. A tras chiar de masina(din partea de spate) sa iasă geometria cat de cat în raport. Pe drumul de întoarcere lucrurile stăteau mult mai prost decât atunci când am ajuns în service. Dacă atunci când am venit trăgea foarte puțin dreapta și volanul stătea foarte puțin pe stânga după ce am plecat trăgea foarte mult pe stânga și volanul a rămas la fel. A doua zi i-am sunat și le-am explicat problema și au încercat sa ma convingă ca sa nu cred ceea ce vad ci ceea ce îmi spun ei ?. Am încercat fără succes sa fac o reprogramare în primul sau al doilea weekend. Așadar, a fost la Autozone în Constanța și am rezolvat problema. Cei de acolo au observat ca o parte din șuruburi erau nestranse și ca cei de la Darius Motors sunt atât de varza încât au băgat in raport alt șasiu. Deci NU recomand Darius Motors Constanta1 point
-
1 point
-
Salut! Conform recomandarilor voastre, am fost la service-ul lui dudu de la ampiese.ro de pe Valea Lunga. Atitutide foarte ok, oameni foarte de treaba. Am schimbat 2 bucse bascula la un passat b7, pretul a fost 450 de lei.1 point
-
In functie de anul de fabricatie ,producatorul (vw) ,stabileste intervalul de schimb.In cazul de fata ,ALH, distributia se schimba la 90 mii km (ex an 2000) si 120 mii (ex an 2006) sau.....150 mii1 point
-
Imi poate spune cineva cat ar costa o curatare completa de admisie la 1.4 tdi ? Si daca are rost sa o fac la 44.000 km / 8 ani ? Tind sa cred ca s-a mers oarecum subturat cu masina si drumuri scurte ; daca este cineva care se ocupa contracost, sa imi dea un p.m ; merci1 point
-
La masinile cu trapa panoramica efectul de sera este f accentuat. E mai cald ca in masinile cu plafon din tabla si aceasta caldura este la nivelul capului, deci discomfort crescut. Cantitatea de lumina ce partrunde in habitaclu, cand obloanele sunt stranse, este semnificativa destul de deranjanta pe o vreme insorita. Personal nu as opta pentru o astfel de masina. Mai apare problema plafonului coborat care in spate poate deranja daca ocupantii au peste 1,80 m cat si cea a rigidizarii caroseriei.1 point
-
0 points
-
Am si eu o parere , daca mi se permite, bineinteles. Si unele intrebari care ma tot sacaie. De ce laudati atat de mult masinile VW? Vad afirmatii gen "Opel a incercat, prin Astra J sa se apropie de Golf....Astra K joaca de la egal la egal cu Golful". Voi vorbiti serios?? Se vede clar (cu si fara ochelari) ca astra K e de 100 de ori mai frumoasa si mai moderna decat Golful 7 care seamana extrem de bine cu vechiul Golf 5. La Golf eu nu pot vedea amprenta anilor in care traim pe designul masinii...e la fel de patrata si de anosta ca modelul de acum 10 ani. La Passat e valabil acelasi lucru....aceeasi forma de 10-15 ani incoace, au mai bibilit farurile si stopurile de cateva ori si aia e. Pai Insignia arata frumos, Mazda are o gama de masini superbe...Honda...Renault si Peugeot iarasi au facut eforturi sa produca niste masini competitive. Hyundai si Kia au evoluat si ei mult. La VW eu nu vad decat ca tot schimba farurile si stopurile...si culmea ca in proportie de 90% au aceeasi forma ca cele vechi, mai pun un led, o oglinda pe interior. Hai mai, sa fim seriosi! Nu sunt invidios, nu sunt hater al firmei VW, nu sunt fan Opel , sunt doar un baiat tanar, obiectiv, cu capul pe umeri, care nu-i poate intelege pe cei ce lauda VW atat de mult. La indemnul unor persoane din familie care m-au indrumat spre a achizitiona un model popular, si vazand cat de laudat e VW, am aruncat o privire in curtea lor... si am incercat, m-am fortat mental sa vad ceva fain intr-o masina VW si nu am reusit. Sunt invechite ca si design exterior, foarte scumpe, motoarele nu sunt mai fiabile decat ale altor producatori...nu e nimic care sa te atraga. Hai sa privim la Golf. Are ca competitori pe Astra K, Focus, Megane, Mazda 3, Civic....toate-s mai frumoase decat Golful. Passat. De la Insignia, pana la Mazda 6, Accord, Peugeot 508, Hyundai Sonata....toate-s mai frumoase. Ce masini mai are VW ? Polo? Tiguan? Tuareg? E-up? Toate au un design patratos, invechit, anost, plictisitor, etc. Am vazut de curand parcat langa mine noul Golf. Am stat pe langa el foarte mult timp, peste o ora, asteptam pe cineva, si nu am putut intelege cum poti sa fabrici o masina in 2018 care sa semene 90% cu vechiul Golf 5? Tragi o linie laterala, pui stopuri si faruri cu unghiuri drepte si gata model 2018? Uitati-va cum arata Astra K pe langa Astra H sau J, se vede o evolutie semnificativa. Cand citesc versus-uri pe forumul asta, de fiecare data vad expresia "VW foloseste materiale mai bune la interior". Care-s alea oare? Vad un plastic normal si niste crom. Unde-s materialele alea atat de laudate? M-am urcat intr-o vectra C din 2002 si pot spune ca are un interior de 10 ori mai modern si mai frumos decat un Passat din acelasi an. Am un prieten englez care mi-a zis ca Passatul e masina de bunici si taxi. Va place atat de tare designul VW? Ce va atrage asa tare? Astept niste pareri care sa-mi deschida ochii, ca sincer sunt in ceata. Multumesc!0 points
-
0 points
-
-1 points
-
@Muale: nu stiu cum sunt cele de pe R32, astea sunt intrarevar DRL pe led, dar cu semnalizare dinamica. Mai dureaza putin ca mai am de primit un controler.. dar arata bine in realitate. Are si diminuare a intensitatii luminoase la aprinderea fazei scurte. Am avut ceva similar la Audi, doar ca semnalizarea era tot pe alb si nu era nici dinamica. @valy2d: Tiguanul e la upgrade. O sa fie alb tot, fara zgaraieturi si R-line. Si tocmai ce am primit interdictie pentru noiembrie-februarie la orice cumparatura auto, cu exceptia urgentelor! ???-1 points
-
@marin_titus In locul tau nu as vinde masina, acelasi motor il am si eu, nu am avut nici problema cu ea din cele discutate pe topic cu exceptia unui schimb de bujii ce trebuia facut pe la 90.000 km conform manualului si a fost facut la 98.000. Cum spunea si altcineva, eu cred ca masina pe care ai cumparat-o nu avea km din bord la data achizitiei. Variatorul este o piesa cu problema la a prima generatie de 1.8 tsi, la a doua s-a remediat ( din ce m-am interesat ) dar persista problema cu intinzatorul ( la 1.8 si 2.0 tsi ) impreuna cu consumul de ulei.-1 points
-
Salutare. A reușit cineva sa seteze running time-ul la webasto T91 din telecomanda? Din BC te lasă maxim 60 minute, in manual spune că se poate din telecomanda până la 120 minute..-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00