Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 31.10.2018 în toate secţiunile
-
Eu sunt de acord! Adica... am vazut de curand parcat langa mine noul 911. Am stat pe langa el foarte mult timp, peste o ora, asteptam pe cineva, si nu am putut intelege cum poti sa fabrici o masina in 2018 care sa semene 90% cu vechiul 911 din 1970? Tragi o linie laterala, pui stopuri si faruri cu leduri si gata model 2018?!10 points
-
Sa mai dam cu mopul pe aici... In august am facut si prima revizie, masina avea atunci 29.340 km. Cost total 410,13 lei. Intre timp am trecut de 34.000 km, masina se comporta ca-n prima zi. Am trecut la imbracamintea de iarna iar anvelopele de vara, dupa 2 sezoane rulate, "mai au carne" - 5 mm cele de pe fata si 6 mm cele de pe spate. In august masina "a vazut" atit Transalpina cit si Transfagarasean. S-a comportat nesperat de bine. Consum pe Transfagarasean 4.8% si media de 36 km/h. Transalpina am facut-o din 2 bucati. Prima bucata, Calafat-Novaci-Obarsia Lotrului (consum 4.9% si media de 51 km/h), stat o noapte la pensiune si plecat a doua zi. Pe bucata Obarsia Lotrului - Sebes, consumul a fost de 3.1% si media de 38 Km/h. Ultimii 4.000 km au fost facuti doar pe ruta Calafat-Craiova-Pitesti-Bucuresti (si retur) si mers muuult doar in capitala (minim 60 km /zi). Pusa "pe pilot" Pitesti-Bucuresti 6%, media 113km/h. In oras, consumul era 7% la 21km/h . Intr-o vineri seara, bucata Poligrafie-Grozavesti-Geniului-Razoare-Ghencea, am avut 8.8% cu media 13km/h. Consumul alltime, conform spritmonitor este 5.07%. N-am crezut ca o masina pe benzina poate fi asa economica, atentie, MERS ABSOLUT LEGAL (pe pilot 50/100/130 iar in Bucuresti, dupa cum te descurci / cum ti-e norocul). Concluziile le trageti singuri.4 points
-
Robdan, iti pui prea multe intrebari si pana la urma, daca esti in cautare de masina sau poate deja ai gasit (si clar nu ti-ai cumparat VW), e important sa alegi ce consideri tu ca e bine pentru tine. Ce iti place, cu ce te identifici, in ce masina te simti tu bine etc etc. Nu are sens sa stam sa tot analizam ca de ce atata lume cumpara VW (sau auto din grupul VAG) si cum de au asa mare succes si ca sunt laudate si adulate si dorite. CristiALF are dreptate prin ce ti-a raspuns. Si in acelasi timp, nu suntem toti la fel ca oameni, suntem liberi sa alegem ce dorim. Probabil la nivel mondial, suntem asa o mare masa de persoane ce prefera masinile plicticoase si anoste si atunci mergem pe mana celor de la VW. Asta e...we have to live with it Ca tot suntem pe acest topic de versus, un Golf va fi mereu peste Astra, Megane, Honda, Kia, Hyundai, Ford, Peugeot...si oricare alt producator ce are in panoplie un hatch compact. Si nu pentru ca un VW este mai fiabil ca restul. Deloc. Este vorba de ideea de continuitate de la o generatie la alta a unui produs. Este vorba de faptul ca te obisnuiesti cu ceva bine facut, bine gandit, care iti satisface nevoile, practic si util si atunci stii de fiecare data, ca stacheta e sus si pentru banii pe care ii dai pe masina, pai aia primesti. Stii ca ai niste comenzi prin interior care sunt acolo de cand ii lumea, stii ca ai niste dotari care sunt acolo de cand ii lumea, stii ca totul este asa cum esti tu obisnuit sa fie. Astra, Megane, Civic etc etc, de la o generatie la alta sunt total alte masini. Design interior + exterior. Acum avem un bord plin de butoane, acuma nu mai avem. Acuma avem nu stiu ce comenzi puse nu stiu pe unde, la urmatorul model cine stie pe unde ajung. Si alte si alte detalii. Sunt persoane carora le place acest gen de a se fabrica masini, de a fi de la o generatie la alta o total alta masina si sunt o serie mare de persoane carora le place practicalitatea si continuitatea. Cand faci un lucru bun, probat, acceptat de marea masa a clientilor, nu il schimbi, ci incerci sa il imbunatatesti. Este fix la fel ca si succes-ul Iphone. Acelasi telefon de ani de zile, mici imbunatatiri pe ici pe colo, insa e aceeasi chestie. Si de ce are succes ? Nu cred ca are sens sa mai dezbatem. Si pana la urma treaba asta e valabila la orice produs pe care il utilizam zi de zi in viata noastra.4 points
-
Cu chiu cu vai am ajuns si eu ieri la 30k km ? Saptamana trecuta am reusit sa dau cu kit-ul corector pe bara fata, a iesit decent: de la departare nu se vede ! ? In rest nu prea am noutati.?...nici nu merg prea mult, dar bottom line: totul e in parametrii. Ma gandesc daca sa merg la un detailing interior..sa vedem.2 points
-
Caz rezolvat. Am cumparat toata documentatia tehnica a masinii (dupa VIN) si am trecut la verificari; Deci daca aveti probleme de orice fel cu broasca, camera video, lumini spate, clapeta emblema nu se deschide sau nu deschide portbagajul, problema este 100% din cablajul ce duce in capota portbagaj. Am avut probleme cu camera in urma cu cateva luni si era problema in tronsonul din dreapta. (dreapta sau stanga cum stai cu fatza la portbagajul deschis) In dreapta este un tronson ce duce alimentarea la camera, cablul video si alimentarea actuator clapeta portbagaj/camera. In partea stanga un cablu cu 8 fire pentru contacte actuator, broasca..becuri capota,etc. daca tot desfaceti sa verificati si gasiti fire intrerupte ori schimbati cablaraiul cu totul pe ambele parti ori luati fir litzat izolat 1x0,75..1x1 si pe rand ca sa nu incurcati ceva refaceti intre conectori, inlocuiti pe rand cele 8 fire din partea stanga si apoi cele din dreapta (mai putzin cel video ca ala daca e intrerupt musai trebuie sa cumparati un cablu nou). O banda textila in care sa dati firele dupa inlocuire este binevenita, dupa care le trageti prin tzeava balama si le pozati si conectati la locul lor corespondent culorilor conectorilor. Eu le-am lasat mai lungi cu vreo 10 cm ca sa aiba bucla mai mare acolo la cot sa nu se foarfece asa usor. Acuma, daca ati inlocuit printr-o metoda sau alta firele s-ar putea sa dati de problema mea si a lu' DRA, adica nu mai puteam deschide portbagajul numai din telecomanda sau butonul de pe usa sofer si nu se ridica clapeta sa poata camera avea acces afara. Aici si-a dovedit utilitatea documentatia cumparata avand la dispozitie detailata toata instalatia (si) electrica a masinii in cele mai mici detalii. Cauza anomaliei in functionare a fost o siguranta "S51" siguranta pe care nu o veti gasi in veci daca nu va spune cineva unde e E asa de bine ascunsa (sincer nu stiu de ce au puis-o acolo) incat si daca iti zice cineva unde sa cauti nu o gasesti Deci, sub butonul de lumini este torpedoul ala micutz (stanga volan) care poate fi deschis pana jos (basculat) de tot daca se elibereaza din doua cleme aflate in fundul lui sus dupa care aveti acces la un compartiment unde in functie de versiune aveti o regleta cu relee si sigurante. si un modul de confort parca (nu l-am tras afara sa vad care e) Tot pe acolo trece tronsonul cu firele ce duc in tabloul de sigurante din stanga bordului. In spatele acestui tronson, in stanga sus, dar obturat si acoperit in totalitate de acest tronson se afla o siguranta..celeba S51 care se arde in unele cazuri din cauza scurturilor ce apar la firele intrerupte sau cu izolatia rupta din balama portbagaj. Am inlocuit-o si totul este perfect acuma... Sper sa ajute ca se pare ca este o problema arhigenerala la CC..am vazut si pe alte forumuri din lume aceasi problema..2 points
-
2 points
-
Pt cei interesati, sper sa nu fie luata drept reclama, gasiti banda Tesa de panza, pt cablaje, in Dedeman. Si este destul de ieftina. In unele magazine era intr-un fel de vitrina incuiata, in altele, era la liber, pe langa altele.2 points
-
Cum octavia nu a avut niciodata din fabrica lumini la picioare, nu o sa gasesti nici locasurile pentru cele din fata. LE faci tu, unde crezi tu de cuviinta. Sub scaunele din spate, le gasesti sigur. Iar daca ai incalzire in scaune, ai destule locuri libere in mufa sa pui un pin. CAblurile le duci prin prag, pe langa celelalte.2 points
-
Am ajuns la 24K, deci 9800KM in 9 luni. Nimic de reprosat pana acum, bagtul in priza si condusul sunt activitatile de baza? Am adaugat si un DVR cu functie ADAS integrata, se descurca neasteptat de bine avand in vedere ca pe la noi drumurile sunt marcate ...vai steaua lor Cu toate astea, genereaza destul de repede Lane Assistul.2 points
-
N-am mai scris actualizat topic-ul de ceva vreme, pentru că n-am mai schimbat prea multe la mașină în ultimul timp, dar cred că e momentul potrivit să fac un mic update. Să-ncep cu partea tehnică, pentru că deși nu e nimic spectaculos am mai schimbat câte una-alta la mașină: am trecut la admisia stock - am vrut doar să scap de sunetul admisiei aftermarket și adevărul e că nu am simțit nicio scădere de performanță. Dimpotrivă, la ture mici motorul răspunde mai plăcut (din cauza carcasei MAF corect dimensionate, probabil) iar sus în ture nu simt nicio diferență dar n-am zis niciodată că nu-s nesimțit; cu downpipe-ul am rezolvat apelând la băieții de la CSL Custom - acum am un burlan de 76mm fără catalizatoare pe sub mașină și soft APR Stage 2+. La sarcini mici nu e mai gălăgioasă decât stock, de-abia în boost se aude mai tare, sau când intră TC-ul și ECU scade avansul; atunci pocnește chiar bine. Nu-mi place lipsa catalizatoarelor, atât din motivul legalității cât și al mirosului de benzină. Atât mi-am permis în momentul respectiv (fix înainte să plec în concediu) și acum mă gândesc pe ce cale să merg mai departe: downpipe stock și dowgrade la Stage 1 sau un catalizator sport pus pe downpipe-ul de acum; am înălțat suspensia 2cm - o pregătire timpurie de iarnă și adaptare la asfaltul vălurit din stațiile de RATB, acestea mi-au fost motivele. Ce nu mă așteptam era ca direcția să se simtă atât de bine cu mașina ridicată! Nivelul de bumpsteer a scăzut simțitor, nu mai joacă atât volanul în mâini, și totodată se înscrie mai rapid pe viraje devenind chiar mai supraviratoare. Mie-mi place foarte tare asta, avantaje extra pe lângă comfortul psihic creat de o suspensie mai înaltă. Ce nu-mi place este că, ridicând suspensia asta care are o cursă destul de scurtă, nu prea mai am cursă pe extensie. De regulă nu e o problemă, se simte numai peste speedbump-uri luate într-o anumită plajă de viteză (10-25km/h), atunci când roțile spate decolează cu totul de pe calea de rulare și apoi toată mașină aterizează brusc. Ar fi nevoie de alte amortizoare cu o cursă mai lungă (gen B6-urile pe care le-am vândut ) am făcut și mentenanța cerută de mașină, cu schimb de ulei și filtre + frâne (plăcuțe Stoptech Sport față-spate, discuri spate Stoptech striate, lichid de frână Motul RBF660) extra: am instalat și deflectoarele de aer pe bascule, cele de TT-RS, în speranța că voi avea o răcire mai bună a frânelor (s-a dovedit că nu e cazul) Trecând de la partea plictisitoare, aia cu vaselină și suruburi rupte, la cea distractivă, aia unde chiar conduc mașina!, rămăsesem dator să vă povestesc despre drumurile pe care le-am făcut în concediu. Traseul a fost București-Budapesta-Padova-Chioggia-Budapesta-București, totalizând 11 zile doar că una dintre zilele petrecute în Italia urma să fie o zi de plimbare cu mașina. Am negociat și mi-a ieșit! Yes! Voiam neapărat să ajung pe două trasee: Trento-Bondone - unul dintre cele mai vechi și cele mai lungi trasee de hillclimb din Europa - și Passo Stelvio - foarte cunoscut, spectaculos prin peisaje și virajele strânse dar poate nepotrivit unui tip ca mine căruia îi e frică de înălțimi. Trento-Bondone e un drum superb pentru condus când iei toți factorii în considerare. Cel mai fain pe care am mers eu, aș zice. Asfaltul e curat - cum nu vezi în România, pentru că an de an aici se țin compețiții din motorsport -, virajele zici că-s furate de pe vreun circuit - unele sunt largi, de viteză, unde te gândești "Poate n-ar trebui să merg chiaaaar atât de tare!", altele sunt ace de păr în urcare unde scoți untul din mașină în siguranță, iar în unele chiar ai vibratoare roșu-alb pe interior... cum să nu o alergi pe aici? - iar totul e asezonat cu un trafic lejer; din punctul acesta de vedere e opusul Transfăgărășanului, sau chiar al Trecătoarei Stelvio. Lumea merge încet pe aici, mult sub limita de viteză, dar eu în urcarea mea am întâlnit numai 4 mașini. Sunt mai mulți bicicliști ieșiti la plimbare, dar n-am văzut niciunul care să facă vâlvă pe mijlocul drumului - și ei sunt ieșiti la plimbare, nu la curse. Nu e puțin de la Monte Bondone, punctul cel mai înalt al traseului Trento-Bondone, până la Passo Stelvio. Vreo 3-4 ore dacă îmi aduc eu bine aminte; distanța nu e foarte mare, dar trebuie să încaleci Alpii italieni și să-ți croiești drum prin ei. Și ce frumos e să faci asta! Noi nu voiam decât să ajungem la Stelvio, așa că nu setasem alte obiective pe drum, dar întâmplarea face că am luat-o fix prin Passo Gavia. Dacă ți se spune vreodată că Stelvio e înalt și că ți se face rău uitându-te în jos dar tu nu ești impresionat, încearcă Passo Gavia. Acuma na, n-o să spun în veci că drumul ista e unul bun pentru condus; Golful de-abia încape pe acolo, și când te întâlnești cu altă mașină te gândești serios dacă nu merită să mai ocolești 1-2 ore ca să ajungi unde ți-ai propus. De la mijloc în sus drumul e îngust, abrupt, nu are bariere de protecție și zici că hăul așteaptă cu gura deschisă să te-nghită; nu experimentezi viteza ca pe Trento-Bondone, dar experimentezi frica. Când începe urcarea drumul nu e atât de neprietenos; e tot îngust dar trece prin pădure și prăpastia nu te sperie așa tare, ba chiar din loc în loc ai și câte o balustradă. Primul gând este că ar merge de puțin raliu, pe un drum îngust, prin pădure, poți vedea în față destul de mult și dacă ai o mașină cât de cât gălăgioasă chiar și urechile se bucură în pădure. Dar apoi dai peste primul motociclist și îți dai seama că tu nu ai ce căuta, în starea asta de spirit, acolo. De ce să o faci pe Colin McRae când drumul nici măcar nu e de fugă? Și atunci începe să aibă sens Passo Gavia, când te minunezi cum italienii au considerat că două mașini au loc una pe lângă alta acolo sau cum motocicliștii, principala sursă de trafic aici, merg nonșalant pe marginea prăpastiei. Faci o pauză să îți miști picioarele și să tragi o gură de aer proaspăt și te îndrăgosești de locul ăsta! După culme drumul se mai deschide; nu c-asfaltul ar mai lat dar peisajul nu mai este la fel de apăsător. În cele din urmă, pe coborârea către Stelvio, drumul se lățește și începe s-aducă puțin a Trento-Bondone. Passo Stelvio, destinația finală și atracția principală pe hârtie ni se arăta acum. Ce pot să zic despre Stelvio ce nu a mai fost zis? E foarte cunoscut drumul și cred că ăsta e principalul lui minus, pentru că toată lumea a auzit despre el și vine să îl parcurgă. Nu e ca pe Transfăgărășan să stai cu orele în bară-la-bară, dar parcă te privează de puțina intimitate pe care ai fi vrut să o ai în peisajul ăsta fabulos! Asta e principala atracție a Trecătoarei Stelvio: peisajul. Munții stâncoși care se-nalță măiestuoși în jurul tău, zăpada pe care-o zărești pe culmile Alpilor, prăpastiile abrupte care se întind peste tot în jurul tău... așa îmi imaginam Alpii italieni înainte să îi văd și acum cred cu tărie că Trecătoarea Stelvio poate fi considerată avatarul acestei părți a lumii. Drumul propriu-zis nu e așa spectaculos ca peisajul din jurul său: panta abruptă și virajele foarte strânse înseamnă că experiența este ieșită din comun. Dar sunt atât de abrupte și atât de strânse încât trebuie să ai grijă la pragurile mașinii pe care o conduci. Nici faptul că virajul se repetă de 48 de ori, parcă tras la indigo, nu ajută Trecătoarea Stelvio să fie un drum memorabil. Peisajele în schimb... nota 10! Ah... acum am început să-mi aduc aminte de vară și era să uit de ce-am început să scriu. Am fost ieri la circuit, după ce am înălțat mașina și am reușit să îmbunătățesc timpul cu vreo 3s, până la 2:03.960 (tura nefilmată, dar rezultatul e oficial: http://motorparkromania.ro/rezultate.html?mylaps=type,run,runid,5157116). Am filmat un 2:04.714 în schimb, pe care îl pun mai jos. În condițiile în care mașina merge tot cu o turbină mică-mică, cauciucuri de stradă, interiorul întreg și o cu masă considerabilă de găinaț pe plafon, sunt încântat de rezultat. Și uite că și șasiul de Golf, așa greu și "safe" cum e el, poate fi competent! Îmi cer scuze pentru mesajul atât de lung, nu mă-mpușcați!2 points
-
2 points
-
E exact cum trebuie. Am urmarit filmuletele de prezentare tja. Stie sa porneasca singur doar daca cel din fata stationeaza mai putin de 3 secunde. Dar si dragos are dreptate. Cand pleaca cel din fata doar pisti acceleratia si pleaca. Mai este directia asistata la tja fata de acc. Oricum pana la urma are lipsa cineva tja si tsr si le-a activat sau vrea sa le activeze?1 point
-
Nu inteleg cum de totusi n-a avut grija fabrica sa nu apara astfel de zgomote la un A4. Pe un Golf inteleg, dar un A4 deja e la alt nivel si dpmdv n-ar trebui sa apara asa ceva. Din fericire, desi joc la clasa ieftina (Skoda) a grupului VAG n-am avut pana acum parte de sunete de tipul asta (in schimb, ma dispera suspensia zgomotoasa de pe MQB care pe Octi 2 nu era asa..), dar la mai multe masini conduse am auzit si sunt tare enervante, mai ales cand conduci zilnic respectiva masina. Partea buna e ca zgomotele astea se rezolva aparent usor si nu reprezinta chiar o problema pentru utilizatori, dar chiar si asa, mi se pare aiurea ca orice masina de peste 20-25k euro sa aiba astfel de "probleme".1 point
-
@Rave Dap, am sunat ecarisajul nu deratizarea :))) @ciolib trebuie casco la mine.1 point
-
Trebuie sa trec si eu la incaltarile de iarna insa nu am cauciucuri ca am schimbat jantele de iarna de 16 cu unele de 17. Acum ma gandesc sa cumpar Continental TS860. Aveti alta optiune mai buna sau e buna alegerea asta?1 point
-
1 point
-
@ciolib ce sa rezolv? Nimic. Caine fara stăpân. N-avea RCA. Prinde orbul, scoate-i ochii. @davides aproape...1 point
-
Asa se prezinta si a mea, iar daca asta e rezolvarea zgomotelor care nu ma lasa in pace de cateva luni, dau un six pack cu prima ocazie cand ne intalnim! ??1 point
-
Va salut! O informare care ar putea fi benefica. Pentru cei carora le scartaie la trecerea peste denivelari bucsele de la basculele fata, exista informare de la Skoda. Se demonteaza basculele, se curata bucsele mari (cele posterioare, acolo e problema), se ung cu o vaselina speciala si se monteaza la loc. Am descoperit asta cand am fost la revizie, la Brady. Au inceput sa demonteze basculele si nu intelegeam de ce:). Mi-au explicat ceea ce v-am spus si voua. Sper sa va fie de folos. O zi buna tuturor!1 point
-
Eu am avut Polaris 3 (luate de noi) si au fost decente. Decente pe uscat. Pe umed, au un sunet specific pe la 100 (+-10)km/h dar nimic major. Fara probleme pe zapada si mazga in limitele unui mers normal. Per total pret/caitate ok. In prezent am Nokian WR D4 care sunt mult superioare Barum Polaris-ului, dar sunt si mai scumpe.1 point
-
Merci, nu știu cât de frumoasă e, ține de ochii privitorului, dar își face treaba. E a mea de la 127.000km, acum atinge 184.000km și încă mă duce la muncă, în concedii și la circuit... e bătrână și îi mai scârțâie încheieturile dar sincer cred că valoarea ei practică e mai mare decât valoarea financiară.1 point
-
Inteleg ca in urmatoarea luna nu se va mai gasi tipul asta de banda pe piata Va fi toata pe masinile celor de pe forum1 point
-
Dupa aprox 6 luni de cautare, am gasit in sfarsit un Superb facelift Elegance cu volan pe stanga, si am luat de pe el manerele din interior. Au mai aparut cateva de dezmembrat in astea 6 luni care sa aibe ce cautam dar aveau manerele uzate (folia aia gri era deteriorata). Sunt aceeasi nuanta ca si grilele de ventilatie de facelift. Mai urmeaza sa dau folia negru lucios jos de pe trimuri si sa le vopsesc, folia a tinut 2 ani ok dar au aparut anumite imperfectiuni si imi stau pe creier. Dupa ce termin si asta, masina va avea toate plasticele din interior ca noi! Fara nici cea mai mica urma de uzura! Moment in care voi retapita plafonul si scaunele sa fie totul ca nou. Maine voi schimba si cutia. Am primit-o pe cea de diesel. Mi-am facut si suporti de poliamida, cei stock se pare ca nu prea tin...1 point
-
Contrar opiniei majoritatii, in Germania nu sunt drumurile ca in palma si nici nemtii nu arunca mii de euro la fiecare revizie ca sa tina masina ca noua urmand sa o vanda la o treime/sfert din pret dupa 3-4 ani. Nu km rulati conteaza neaparat ci modul in care a fost intretinuta o masina zi de zi. Poti sa dai peste o rabla cu 50.000km sau sa gasesti una de 200.000km ca noua, indiferent unde au fost facuti acei km. Sfatul meu este ca atunci cand gasesti o masina care-ti place sa te duci sa o vezi si sa mergi cu ea. Combustibilul “pierdut” pe drum il poti recupera cumparand o masina buna care te va costa ulterior mai putin in intretinere/reparatii.1 point
-
De cand exista automobilele, transmisia era cel mai greu de stricat chiar daca era automata din anii '50. DSG 7 este un esec de proiectare ca si multe alte esecuri ale VW din ultimul timp. (si pe care VW nu si-l asuma). Tocmai pentru ca DSG 7 este asemanatoare cu o cutie manuala unde te poti astepta ca ambreiajul sa tina sigur peste 200.000 Km, aici trebuia sa tina dublu pentru ca sunt 2 ambreiaje care merg alternativ.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Eu, după 9 luni de la achizitionare si 17000 km, m-am dus la reprezentanta si am facut schimbul de ulei fara nici o problemă.Binenteles, cei carora li se pare mult 400 lei, sa lase uleiul 30000 km.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Din seria “Testam de 10 ori si cumparam .. de doua ori” azi va voi delecta .. sau enerva cu un drive-test mai consistent cu noua generatie Honda Civic. Testul se va axa pe evolutia masinii fata de Civic generatia 9 dar va fi si un comparativ cu masinile din grupul VAG, in special cu Skoda Octavia 3. Ajunsa la a 10-a generatie, Honda Civic este cea mai vanduta masina a ochiosilor pe piata auto mondiala, fiind totodata si una dintre primele masini din clasa compacta. A prins viata in 1972, cu 2 ani inainte de prima generatie de Golf si probabil cu 10-30 ani inainte de majoritatea userilor de pe VWForum. Putem spune fara sa gresim cand ne referim la Civic: “first of his name, protector of the compact class ..” Din pacate, Honda a avut si are in continuare strategii total diferite pe pietele auto mondiale, accentul fiind pus pe US, China si Japan. Asadar, in Europa avem “decat” 2 modele cu marketing si suport consistent - Civic si CRV precum si 2 mai exotice – Jazz / House si HRV. Mai mult, acum 2 ani, ne-au nefericit si cu retragerea Accordului din Europa. Mi se pare ca Honda are chiar o “datorie de onoare” fata de Europa sa aduca masini din ce in ce mai bune avand in vedere comunitatea numeroasa de fani. Sa revenim la oaia noastra si sa observam ca Honda a introdus o platforma comuna pentru masinile din clasa compacta, medie cat si pentru SUV-uile declinate din acestea, inclusiv pentru modelele echivalente de la Accura. Astfel, Civic X global, noul CRV MY2017 global lansat in US anul acesta si noul Accord MY2018, au la baza acelasi sasiu. Si bine au facut, pentru ca acesta este trendul pe piata auto. Si macar asa putem avea si noi, crestinii musulmanii din Europa, modele identice cu privilegiatii din State. In Europa, noua platforma se vinde pe Civic gen 10 din Aprilie 2017 iar din martie 2018 fundurile noastre se vor tabaci si in noul CRV gen 5 lansat deja in State. Si pentru ca la orice model nou lansat producatorii se lauda cu “the new and improved MY…bla bla”, sa vedem cu ce ne tenteaza Honda. Cam asa arata lista cu cele mai importante dotari standard pe Civic: · Honda Sensing cu: sistem de avertizare a coliziunilor frontale, sistem de avertizare părăsire bandă de circulație, sistem de asistare la menținerii benzii de circulație, Cruise Control Adaptiv cu funcţie de anticipare si low speed assist, City Brake cu Pedestrian Detection, Sistem de recunoaștere a semnelor de circulație. · Direcţie sport progresiva. Electrica, bineinteles. · Frană de parcare electrică cu funcţie Brake Hold. · Sistem Stop & Start · Sistem de climatizare automat cu două zone · Oglinzi rabatabile electric şi incălzite · Scaune incălzite (față) · Sistem multimedia Honda Connect cu: navigație Garmin (7" touchscreen, navigare pe internet, Android Auto si Apple CarPlay), 2 Porturi USB, 8 incinte audio, comenzi audio pe volan · Bord digital · Suspensie spate independenta. · Suspensie sport. Incepand cu nivelul doi de echipare mai primesti foarte gratis si: · Jante din aliaj de 17", 235/45 · Volan imbrăcat in piele, Schimbător de viteze imbrăcat in piele · Senzori parcare (față și spate) · Cameră video pentru mers in marşarier · Geamuri fumurii La echiparile superioare mai poti gasi: Honda Sensing suplimentat cu Blind Spot si monitorizare traffic in marsarier, faruri Full LED, amortizoare adaptive, Trapa, Piele, sistem audio cu 11 boxe si subwoofer, wireless charging, etc, etc. In fine, masina are 5 niveluri de echipare si gasiti mai multe detalii despre preturi si echipari pe portalul Honda Romania: https://www.hondatrading.ro/descarca-brosuri/, https://www.hondatrading.ro/modele/civic-5d/ Din lista cu dotari standard veti observa ca Civic este pozitionat foarte bine si ca Honda ceva planuri de prea-marire in clasamentele de vanzari. Sa vedem acum si ce am condus pentru sufletul meu si pentru acest review: - ~ 50 km cu Civic Sport Plus 1.5 Turbo 182 CP, M6 - ~ 500 km cu Civic Elegance 1.0 Turbo 129 CP, CVT Rapid, cum se prezinta generatia 10 fata de Civicul de generatia 9 prin ochii unui sofer ce conduce un Gen 9 pe un frumos motor 1.8 iVTEC: - Este clar mai silentioasa atat la zgomote de rulare cat si la zgomotele de suspensie. - Suspensia este in continuare setata ferm fara a deranja insa. - Climatronicul este mai reusit. Din pacate lipsesc in continuare gurile de ventilatie pe spate dar poti trai mai usor in caldurile infernale din vara fata de climatizarea de pe generatia 9. - Infotainment reusit, se vede ca s-a lucrat mult aici si a rezultat un sistem inchegat, predictibil si usor de folosit. Asta si pentru ca standard s-a echipat masina cu un ecran de 7”, Navigatie Garmin, bord digital, comenzi audio pe volan, 8 boxe, suport DAB, AA & Carplay. - Motoare Turbo, deci adio iVTEC. - Suspensia independenta standard face masina mai rafinata si miile de gropi bastinase se vor absorbi mai usor si mai silentios. - A aparut un carligel in portbagaj. O mare minune asta, nici nu va imaginati ce nervi iti faci pe Civic Gen 9, o masina cu portbagaj de ~500 litri, fara sa ai ceva de care sa agati plasele. Fun fact / Easter Egg despre Infotainment Doua lucruri m-au surprins placut incepand cu prima cheie. Imediat ce am luat masina, incercand sa efectuez manevrele de plecare, in boxe a inceput sa se auda un mesaj in romana. Initial am crezut ca am pornit un post de radio din greseala si oricum eram ocupat cu comenzile incercand sa ma acomodez cu ele. Nu am dat importanta mesajului dar tot am prins cu urechea ceva despre cum “nu efectuez manevrele de parcare corect”. Imediat am intrat in panica, adicatelea, de unde stiu astia de la Radio ca am luat o Honda Civic si nu stiu sa o parchez bine. Something was dark wrong. Dupa doua secunde de “sa-mi dau palme / WTF / Candid camera moment”, am realizat ce se intamplase. Masina asta duce mai departe sistemele de asistenta sofer, oferind … o asistenta virtuala, sa o numim “Blonda din Honda”, o confidenta practic. Erorile mai importante facute de covrigarii meseriasi sunt insotite, pe langa mesajele de eroare in bord, de mesaje sonore in limba setata pe infotainment. Asadar, o voce suava de domnisoara ma indemna sa “apas frana de picior si sa eliberez frana de parcare inainte de a pune masina in modul Drive”. Adica, eu plecam cu frana de parcare trasa. Pe parcursul testului am mai descoperit si alte mesaje transmise de aceiasi voce sexy. Cica “sa imi pun centura de siguranta”, “sa alimentez urgent cu carburant”, “masina se apropie de limita maxima de viteza limitata electronic”. Ce sa zic, ne-am inteles bine. Ca si in viata reala, “Blonda” vorbea in ritmul ei, eu conduceam in legea mea. Ma gandesc ca ar fi frumos sa ne surprinda Honda la FL cu o holograma pentru aceasta asistenta. Neaparat Hentai. Al doilea lucru inedit este bordul digital care se integreaza cu sistemul de navigatie, inclusiv cu sistemul Android Auto. Mesajele din Waze referitoare la urmatoarea manevra erau afisate si pe bord. Nice to have. Cum merge dracia asta ? Merge ca vantul si ca gandul daca cumperi 1.5 si ca melcul pensionat daca cumperi 1.0 cu CVT. Combinatia 1.5 182 CP, M6 si jante pe 17 cu latime 235 este foarte reusita. Motorul de 1.5 trage incantator intre 3000 si 6000 rpm si daca nu iti cunosti limitele poti sa albastresti tapiteria foarte usor daca porti blugi. Sau poti sa o faci maro daca nu porti blugi. Nu are rost sa palavragesc eu acum despre asta, motorul este senzational, trage fara limite de cuplu sau putere pana in 6000 rpm. Merita sa testati un Civic, macar si numai pentru acest motor. Eu nu am mai vazut niciodata in aceasta clasa de pret un motor asa de tupeist. Te duce la 200 kmph cu o lejeritate impresionanta. Sta la bataie cu 1.8 TSI 180 fara rusine. Pe asfalt masina sta ca pe sine, gumele cu latime 235 te ajuta mult si dupa ce iti dai seama de ce poate motorul, intelegi de ce au facut upgrade de la 225 la 235 pe gumele de 17. Directia este la superlativ. In oras te ajuta cu micsorarea numarului de rotatii de volan iar la viteze mari se intareste. Per total, se simte conectata cu asfaltul si face masina dinamica si vie. As spune ca “masina stie invartita”. Te prinde rau de tot in hora si nu iti mai vine sa o lasi din talpa. Cat consuma ? Motorul de 1.5 cu M6 consuma absolut corect pentru o benzinara de 180 CP care stie meserie cu viteza. 6,5 % pe un drum scurt pe autostrada si cateva orase sate in apropiere de Bucuresti. In schimb, motorul de 1.0 cu CVT consuma absolut totalmente incorect de exagerat de mult pentru “dinamica” oferita. 8 % am avut media pana la Brasov si inapoi. In oras nu am avut consum sub 13%.Asadar evitati 1.0 CVT si mergeti fara regrete pe 1.5 M6. E bun automata ? Este buna si fiabila dar penalizeaza putin dinamica. Este mai linistita cu turatiile inalte, nu te asurzeste cu 6000 rpm imediat ce o calci si clar este un pas inainte pentru cutiile CVT de la Honda. Cu toate astea este sub ce ofera Renault / Nissan cu noul lor CVT – Xtronic. Acolo nu ai cum sa iti dai seama ca mergi pe cutie CVT. Cine a furat motorul Diesel 1.6 ? Honda deja a anuntat ca motorul va fi prezentat oficial in Septembrie la salonul auto de la Frankfurt si va fi disponibil din aceasta toamna in Europa. Vine standard cu M6 si optional cu o automata AISIN in 9 trepte. Identica cu cea de pe CRV. Cine a furat break-ul ? Asta nici noi nu stim inca. Nu exista nicio veste oficial de la Honda in acest sens. Are si ceva spirit practic ? Da, stie meserie si aici. Spatiul a crescut la interior datorita maririi ampatamentului si a ajuns aproape de valorile oferite de Octavia. Totusi, din cauza caroseriei mai “turtite” si a pozitionarii mai joase a scaunelor, masina nu pune in valoare tot spatiul. In Octavia bordul este oarecum aranjat pe verticala si nu intra peste sofer. Stai mai sus si in fata si in spate iar picioarele cad altfel, astfel incat spatiul in jurul tau este mai mare. La Civic bordul “vine peste tine”, ai senzatia de cockpit in fata, stai jos si picioarele le tii mai in fata. Practic, “vezi” mai putin spatiu in Civic decat in Octavia cu acelasi ampatament. Chiar si asa, Civic X este pe locul 2 dupa Octavia la spatiul interior, ambele masini fiind peste orice alta masina compacta dpdv al spatiului. Spatiile de depozitare mi se par foarte bine gandite. In portiere poti sa pui lucruri mai voluminoase decat in Octavia. In lipsa franei de mana cotiera este excelent compartimentata si este foarte adanca. Am pus 2 sticle de 1.5 L fara stres. In Octavia cotiera nu iti ofera mare spatiu. De asemenea ai 2 “etajere” in fata levierului cutiei si poti pune acolo telefon, tableta, posetuta, etc. Overall, este clar peste Octavia la organizarea in cabina. Portbagajul are standard 478 litri, la sedan 520 litri. Daca alegi sistemul audio premium cu 2 suwbwoofere, mai bei 40 litri si ramai cu mai putin. Nivelul de Echipare Sport Plus vine cu evacuari pozitionate central, asadar nu poti monta carlig in acest caz. Ce ar trebui imbunatatit aici ? Un singur lucru, 2 carlige de tip ancora in portbagaj asa cum are Octavia. Este binevenit singurul carlig oferit acum. Mai agati cateva pungi dar la aproape 500 litri ar trebui sa gasesti ceva mai mult pe acolo. Ma rog, ar mai fi unul, la sedan puteau sa puna hayon. Stie multimedia ? Stie binisor, ai standard bord digital, sistemul Honda Connect adus la zi cu rezolutia, o navigatie Garmin, 8 boxe, volan multifunctional. Sistemul stie Android Auto si Carplay. Asa cum am spus mai sus, mesajele din Garmin si din Waze pe AA le vezi si pe bord daca intri in modul de Navigatie. AA functioneaza impecabil, nu am testat Carplay. Boxele se aud corect pentru clasa masinii. Este un sistem reusit si practic. Te mai ajuta si “Blonda” cand gresesti comenzile. Ce ar trebui imbunatatit aici ? Pai, un singur lucru. Daca tot ai facut un sistem cu cap, se strica Bill OF Material-ul asa de rau daca se punea un display de 8 sau de 9 ? Macar pe un nivel de echipare superior sa fi fost si te taxau corespunzator. Stie sa conduca singura ? Stie chiar bine dar in limitele legii. Honda Sensing este standard si are un ACC si un LKAS facute ca la carte. ACC are si low speed assist pe cutiile CVT. Fara repros functionarea acestora, evident LKAS ca orice sistem pe baza de camera are limitarile lui si depinde ca calitatea marcajelor rutiere, dar asta iti asumi cand folosesti asa ceva. Ca si comparativ cu Octavia, ACC de pe Honda functioneaza identic, adica excelent. Asadar, sistemele pe baza de radar au cam ajuns la maturitate. LKAS este mai fin decat LA-ul de la VAG, pe Skoda are interventii cam din scurt si masina bruscheaza. Pe Civic intra mai usurel si te tine pe banda fara sa simti. Blind Spot si Rear traffic nu sunt standard si vin de la nivelul 4 de echipare. Ce ar trebui imbunatatit aici ? Pai, nimic. Chiar daca masina stie multe, legislatia obliga producatorii sa restrictioneze sistemele de tip LKAS sa functioneze mai mult de 15-20 secunde fara ca soferul sa aiba mainile pe volan. Asadar, nu poti citi ziarul in timp de masina merge, intra “Blonda” peste tine si te freaca la melodie imediat. Este scumpa ? Este eftina ? Ce sa zic, este mai scumpa decat Hyundai noul i30 si mai ieftina decat Golf 7. Dar la pret de lista cred ca sta la bataie cu Octavia fara probleme daca iei in calcul toate dotarile oferite. Nu stiu nimic de oferte, discounturi. Arata bine macar ? Frumusetea este in ochiul privitorului. Mie imi place, mi se pare ca arata ca o japoneza die-hard. Este agresiva, este lata, are arcuiri intersante pe capota, oglinzile o pun bine in valoare. Fusta spate mi se pare cam incarcata si sunt elemente cam inutile pe acolo. Cu siguranta atrage priviri pe strada. Nu va fi confundata niciodata cu un Focus, Astra, Kia, etc E buna la pipait ? Masina, nu “Blonda”. Plansa de bord nu este reusita. Sunt materiale cam tari si uratele. Fetele usilor sunt in schimb foarte OK, avem materiale textile, piele si plasticele obisnuite pentru aceasta clasa. Mana sta bine dar ochii se cam zgarie cand privesc plansa de bord. Clar este loc de imbunatarire pentru materiale de pe bord. Ce lipseste de pe Civic 10 ? Scurt si la obiect: parbriz incalzit si guri de climatizare pe spate montate in cotiera. In rest are cam toata gama de optionalele pe care le gasesti la concurenta. Care este targetul pentru aceasta masinarie ? As putea sa o dau in filozofii pretentioase aici. Raspunsul este simplu, orice sofer / soferita care apreciaza o masina care se conduce bine, tare, nu te minte si care ofera spatiu peste clasa medie la bani de clasa compacta. Adevar sau provocare: Octavia 3 sau Civic 10 ? Daca ai nevoie de toti cei 590 litri din Octavia si simti ca de abia te-ai descurca la spatiu cu o Superbia 3 sau cu un Skodiaq .. ramai pe Octavia. Nu exista alternativa in clasa compacta premium sau non-premium pentru spatiul util din Octavia. Daca in schimb, 420-520 litri iti satisfac nevoile de spatiu (oricum spatiul in cabina te va incanta), iti mai place si talpica ... , vrei sa simti masina cum se incordeaza, nu vrei sa te minta cu directii artificiale, ei bine, felicitari ! Tocmai ti-ai gasit masina potrivita – Civic X ! Unde mai gasesc si alte review-uri in Ro despre aceasta masina ? Gasiti mai jos teste facute de oameni mai priceputi ca mine: https://eblogauto.ro/test-drive-honda-civic-5d-1-5-vtec-turbo-182-cp-video/ http://www.turatii.ro/2017/07/25/honda-civic-1-5l-vtec-turbo-sport-plus/ http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-honda-civic-15-turbo-182-cp-75883.html https://www.auto-bild.ro/teste/drive-test/noul-honda-civic-honda-imblanzeste-naveta-spatiala-116523.html https://www.4tuning.ro/test-drive/test-drive-honda-civic-sedan-viitorul-miroase-a-benzina-35264.html Poze, ceva ?1 point
-
Bateria este noua sau nu de mult schimbata, daca nu poti sa o mai incarci putin cu un redresor sa vezi daca mai face asa...0 points
-
Am si eu o parere , daca mi se permite, bineinteles. Si unele intrebari care ma tot sacaie. De ce laudati atat de mult masinile VW? Vad afirmatii gen "Opel a incercat, prin Astra J sa se apropie de Golf....Astra K joaca de la egal la egal cu Golful". Voi vorbiti serios?? Se vede clar (cu si fara ochelari) ca astra K e de 100 de ori mai frumoasa si mai moderna decat Golful 7 care seamana extrem de bine cu vechiul Golf 5. La Golf eu nu pot vedea amprenta anilor in care traim pe designul masinii...e la fel de patrata si de anosta ca modelul de acum 10 ani. La Passat e valabil acelasi lucru....aceeasi forma de 10-15 ani incoace, au mai bibilit farurile si stopurile de cateva ori si aia e. Pai Insignia arata frumos, Mazda are o gama de masini superbe...Honda...Renault si Peugeot iarasi au facut eforturi sa produca niste masini competitive. Hyundai si Kia au evoluat si ei mult. La VW eu nu vad decat ca tot schimba farurile si stopurile...si culmea ca in proportie de 90% au aceeasi forma ca cele vechi, mai pun un led, o oglinda pe interior. Hai mai, sa fim seriosi! Nu sunt invidios, nu sunt hater al firmei VW, nu sunt fan Opel , sunt doar un baiat tanar, obiectiv, cu capul pe umeri, care nu-i poate intelege pe cei ce lauda VW atat de mult. La indemnul unor persoane din familie care m-au indrumat spre a achizitiona un model popular, si vazand cat de laudat e VW, am aruncat o privire in curtea lor... si am incercat, m-am fortat mental sa vad ceva fain intr-o masina VW si nu am reusit. Sunt invechite ca si design exterior, foarte scumpe, motoarele nu sunt mai fiabile decat ale altor producatori...nu e nimic care sa te atraga. Hai sa privim la Golf. Are ca competitori pe Astra K, Focus, Megane, Mazda 3, Civic....toate-s mai frumoase decat Golful. Passat. De la Insignia, pana la Mazda 6, Accord, Peugeot 508, Hyundai Sonata....toate-s mai frumoase. Ce masini mai are VW ? Polo? Tiguan? Tuareg? E-up? Toate au un design patratos, invechit, anost, plictisitor, etc. Am vazut de curand parcat langa mine noul Golf. Am stat pe langa el foarte mult timp, peste o ora, asteptam pe cineva, si nu am putut intelege cum poti sa fabrici o masina in 2018 care sa semene 90% cu vechiul Golf 5? Tragi o linie laterala, pui stopuri si faruri cu unghiuri drepte si gata model 2018? Uitati-va cum arata Astra K pe langa Astra H sau J, se vede o evolutie semnificativa. Cand citesc versus-uri pe forumul asta, de fiecare data vad expresia "VW foloseste materiale mai bune la interior". Care-s alea oare? Vad un plastic normal si niste crom. Unde-s materialele alea atat de laudate? M-am urcat intr-o vectra C din 2002 si pot spune ca are un interior de 10 ori mai modern si mai frumos decat un Passat din acelasi an. Am un prieten englez care mi-a zis ca Passatul e masina de bunici si taxi. Va place atat de tare designul VW? Ce va atrage asa tare? Astept niste pareri care sa-mi deschida ochii, ca sincer sunt in ceata. Multumesc!0 points
-
-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00