Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 09.08.2018 în toate secţiunile
-
@minu94 codul scurt este D52, cel lung e in poza de mai sus @Muale ?2 points
-
94xxx km. Monotonie mare cu autoturismul din dotare, in rest cat mai multe plimbari. Inca nu am schimbat franele, am luat astazi si placutele spate. In weekend sper sa ajung pe la Autosoft sa indrept janta de pe dr fata (aveti recomandari mai bune??). Cei de la VL de la vulcanizare au zis ca nu e nevoie sa o indrept... dar pt pitici o fac fiindca se simt ceva mici vibratii in volan pe la 130-140.2 points
-
2 points
-
Salutare, In primul rand sper ca am deschis topicul unde trebuie, daca nu, rog un moderator sa-l mute in aria corecta. Totul a inceput cand am vazut acest produs: E-MFA ADDON . Acest device se conecteaza in spatele head unit-ului si trimite catre instrument cluster diferiti parametrii: presiune turbo, cantitatea de motorina din rezervor, temp. ulei etc. Din pacate pretul este cam mare din punctul meu de vedere. Drept urmare mi-am propus sa incerc sa fac un device asemanator. Pentru inceput o sa incerc sa explic putin cum comunica “calculatoarele" din masina intre ele. Protocolul folosit se numeste CAN BUS(Cotroller Area Network). Sunt folosite 2 fire: CAN_HI si CAN_LOW. Intr-o masina VW in care se foloseste protocolul CAN BUS exista mai multe retele CAN: Drivetrain CAN data bus (high speed) with 500 kBit/s. Aici avem de exemplu: Engine ECU, ABS, Airbag, Calculator Coloana Volan, Instrument Cluster Convenience CAN data bus (low speed) with 100 kBit/s Aici avem de exemplu: BCM, Central Convinience Infotainment CAN data bus (low speed) with 100 kBit/s Aici avem de exemplu: Navi, Radio, Modul Bluetooth, Telematics Comunicarea intre toate retelele CAN dintr-o masina se face folosing un CAN GATEWAY. Toate mesajele trimise de catre "calculatoarele" din retea trec prin CAN Gateway. Cred ca il putem compara cu un network switch. De exemplu: Head unit-ul trimite catre Instrument Cluster numele melodiei. Head unit-ul este in Infotainment CAN iar Instrument Cluster-ul este in Drivetrain CAN. Acest mesaj trimis de Head Unit ajunge in CAN Gateway si de acolo este trimis mai departe catre Instrument Cluster. Daca tot am ajuns la "mesaje". Asa arata un mesaj trimis intr-o retea CAN: Exemplu general: CanSend(ID, byte 1, byte 2, byte 3, byte 4, byte 5, byte 6, byte 7, byte 8) Mesajul contine ID-ul "Calculatorului" care trimite mesajul + 8 bytes de informatie. In reteaua CAN ID-urile "calculatoarelor" sunt alocate in functie de importanta lor. De exemplu ABS are ID-ul 0x1A0, Airbag controller are ID-ul 0x050 Exemplu mesaj real: CanSend(0x531, 0x0c, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0) Acest mesaj este trimis catre Instrument Cluster sa aprinda martorul pentru faza lunga. Exista si mesaje mai mari de 8 bytes. De exemplu cand se trimite numele unei melodii sau numele postului radio. Pentru a trimite mesaje mai mari de 8 bytes VW foloseste un protocol proprietar numit VW Transport Protocol 2.0. Mesageria CAN nu este disponibila pe internet iar VW nu va face publica niciodata mesageria CAN a masinii din motive de securitate. Acum revenind la proiect. Ca si hardware voi folosi o placa de dezvoltare Arduino si un shield CAN BUS: Ce vreau eu este sa ma leg in reteaua CAN in locul modulului Bluetooth(oricum nu il am instalat pe masina), sa trimit catre Instrument Cluster mesaje folosind ID-ul modului Bluetooth. Asta in teorie. Pana acum am lucrat pe birou, cu un instrument cluster fara maxi-dot. L-am folosit sa imi dau seama cat de cat cum stau lucrurile. Am reusit sa trimit mesaje folosind diferite ID-uri. De exemplu am reusit sa sting martorii de ABS, Airbag si sa aprind martorul de faza lunga. De asemenea am reusit sa controlez si vitezometrul. Atasez un link cu un filmulet postat de mine pe youtube: Urmatorul pas este sa ma mut in masina, unde am Instrument Cluster cu Maxi-dot si sa incerc sa adaug un meniu pe langa cele existente: MFD, Audio, Navigation. Setup si sa afisez text. Pe masura ce voi avansa cu testele voi posta pe forum.1 point
-
Astăzi am desfăcut carcasa luminilor interioare față să văd ce și cum... Cred că m-am descurcat. La modul cum erau îndoite firele către senzori (așa le-am primit) mi-am dat seama cum se poziționează și modulul... Abia aștept să ajungă și mufele pentru a face cablajul și a face legăturile... Poate ajută pe cineva... am făcut și o schiță de amator...1 point
-
1 point
-
Da, deci niveluri fixe de dotare, optional mai poti adauga doar trapa, carlog remorcare si roata de rezerva de dimensiuni mici. Ce e ciudat e ca acum apar toate versiunile cu acelasi tip de suspensie pe spate, nu mai conteaza FWD sau 4drive? Aiurea ca nivelul de top (cel putin la ei) vine obligatoriu cu 19" si cu piele. Sunt curios daca la noi Style va veni cu faruri full LED, la englezi doar nivelul de baza mai are halogen. La fel si cu 8" navi sau Park assist la Style sau Full link standard inca de la Reference. Cel mai probabil nu ... Vad ca la ei nu mai scrie nimic de Alcantara/piele maro, culoarea Beige Cappuccino sau incalzirea auxiliara La cum arata catalogul de la englezi, daca as fi fost nevoit acum sa iau o masina, probabil ca nu as mai fi ales Ateca, la optionalele pe care le'am pus anul trecut acum ar fi trebuit sa merg pe Xcellence Lux (ei au si 1.6TDI disponibil), dar pielea si jantele pe 19" ar fi fost prea greu de digerat Sa vedem la ce dotari s'a orientat importatorul ptr noi...1 point
-
1 point
-
sunt masini bune si in romania, intretinute corespunzator, service facut numai cu piese originale, etc - dar sunt putine si nu sunt ieftine...aici e problema.1 point
-
Desigur...OEM Am vazut chiar zilele trecute una din 2001 si sunt destul de multe,nu e chiar ceva extrem de rar. Imi place idea lor,de a folosi celule in combinatie cu climatronicul care baga aer de afara daca e foarte cald1 point
-
Doar se da cu golful si tiguanul, nu te si ajuta la intretinere??? Era o faza pe internet: "invata-ti copilul sa aiba o pasiune pentru masini si nu o sa aiba nici timp si nici bani pentru droguri"1 point
-
Luni masina a intrat in service. S'a reparat/revopsit bara, s'au inlocuit plasticele (cele negre si argintii), azi a fost gata. Totul pare ca nou acum, vopseaua e la fix, indiferent de lumina, operatie reusita Reluam numaratoarea de la 10 500km1 point
-
Nu vreau sa poluez topicul initiatorului dar @voinea de ce este acel gol de cuplu in softul original, ce ar putea explica acest fapt? Este un expected behavior, ceva ce producatorul si-a propus?1 point
-
Salut, as dori si eu o parere avizata, adica de la cineva care a testat pe masina proprie, nu din review-uri (asa am tot citit), a venit timpul sa schimb anvelopele la G7-le meu (205/55/15) si ma tot gandesc intre doua anvelope, una ar fi Michelin Primacy 4 iar a doua este Michelin Crossclimate Plus. Prima pentru ca este in top ca anvelopa de vara, a doua pentru ca m-ar scapa de schimburile de anvelope si de depozitarea setului celalalt. Mentionez ca in prezent am de iarna Good Year Ultra Grip 8 de care sunt foarte multumit, atat dpdv al tractiunii cat si al zgomotului. In final doresc sa am niste anvelope foarte silentioase, in prezent Dunlop-urile SP Sport care au cca 50000km rulaj mi se par zgomotoase la rulaj, in functie de asfalt bineinteles, dar in majoritatea cazurilor se aud mai pregnant decat motorul. Merci!1 point
-
1 point
-
? Asa deci, pana la 4000 ture conduci un GTD, dupa 4000 conduci un GTI.1 point
-
Pai scaunele de FR sunt punctul forte al acestei masini. Sunt mai bune si decat ergoactive de pe golf 7. Nu vad de ce ar vrea sa le schimbe. Alea de cupra cu alb sunt foarte urate (albul ala zici ca e o musama ieftina) si nu se potrivesc cu nimic din interior.1 point
-
In weekend am fost in vizita la specialistii care aduc cai putere - TCM Tuning. Vizita a fost mai degraba de placere si control decat pentru a cauta putere in plus. Rezultatul 233cp si 366Nm -> 13 cai si 16 Nm in plus, doar pentru ca am dat buna-ziua, e o treaba ? Untitled by toni.pieleanu, on Flickr Untitled by toni.pieleanu, on Flickr Untitled by toni.pieleanu, on Flickr1 point
-
Cu mare placere! Ma bucur tare mult! 5-600 de euro in plus pentru vacanta si mult timp câștigat! Revenind, daca nu a pus pastă de blocare, se verifică anual (la un rulaj de 30000 de km), dacă s-a folosit pasta, nu se va mai desface!1 point
-
1 point
-
Nu e din stergatoare, e din lichidul de parbriz si din faptul ca se umplu repede cu jeg, si nu mai sterg bine. Desfaceti stergatoarele curatati bine lamelele cu o carpa si solutie. Stergeti parbrizul cu alcool tehnic, sau o solutie degresanta si apoi vedeti diferenta.Sunt de acord ca plasticul si cauciucul de la stergatoare imbatraneste, insa de vina este pabrizul care e contaminat cu diverse, iar stergatoarele nu aluneca pe el ci merg in hopuri pe anumite porniuni, si din cauza asta apar acele dungi. Stergatoarele noi merg pe acelasi parbriz pe care cele vechi nu mergeau bine pentru ca vin din fabrica unse cu o solutie (grafit gri). Cel putin odata pe an trebuie sa decontaminati parbrizul, cu o solutie si carpa, spuma de la spalatorie nu ajunge.1 point
-
1 point
-
Niste poze de azi. Trebuie sa ma credeti pe cuvant ca si la interior e la fel ca la exterior Cred ca cea mai misto varianta e asta cu ozonizare... pt ca ramane masina fara niciun miros, neutra. Toate solutiile de pana acum fie ca acasa sau la reprezentanta nici nu curatau bine si doar parfumau jegul.1 point
-
ETG e reprezentanta din Pitesti : http://www.eurotehnogroup.ro/ Dar din ce am auzit eu, ar fi de evitat samsarii din Arges.1 point
-
Și oameni care vor cu 2000 de euro masina scoasă din reprezentanta.când una noua costa de 10 ori atâta. Sunt uni care la o zgârietură fac infarct. .La preț de aruncat la gunoi.aici e ca la Din Dragoste adevărul trebuie aflat din amândouă părți.1 point
-
Până la urmă n-am mai fost la VW pentru update-ul de soft. Am facut niște log-uri in mers, absolut totul in parametri. La un moment dat am simtit un prag dupa 3000 rot/min in treapta a 2-a. Am rezolvat problema tremuratului la rece si a pragului prin curățarea epuratorului și a filtrului de dinăuntru cu un degresant. Am scos și arcul de dinăuntru și am curățat bine. Sincer să fiu nu mă așteptam să existe sau să se simtă vreo diferență, dar după curățare nu am mai avut simptomele de mai sus, si au trecut două săptămâni de mers zilnic. Sper să ajute pe cineva.1 point
-
popilam, tare cred ca este doar o mufa. Si da, se poate monta volan multifunctional, eu am montat, si merge perfect :) Cily, da inseamna ca ai tot. Nu e mare inginerie, sunt cablurile de la comenzi, mufa centrala a lor si un cablu care trece prin spatele airbagului care se comanda separat. Erori iti apar la steering wheel (fara legatura cu cablurile :beerchug: ) LE: 1k0 971 584 C este codul cablajului care trece prin spatele airbagului si care trebuie comandat, costa vreo 100ron.1 point
-
Nu le mai cauta. :) Comenzile de la butoane sunt trimise catre RCD310 prin magistrala CAN-BUS. In mod normal, daca ai comenzi pe volan, RCD310 ar trebui sa reactioneze la ele. Daca nu, probabil ar trebui recodat ori RCD310 ori controlerul care "are in grija" comenzile de pe volan, ca sa dialogheze intre ele. Cel putin asa e la mine, cu controlerul de volan (controlerul cu adresa 16) si MCD (adresa 56).1 point
-
Hi all. Azi tocmai mi-am schimbat un cauciuc pe fata.Motivul:mi l-a taiat linia de tranvaiu(f...-i Iasul lu nea Nichita ) Aveam presiune pe fata 2.4, iar pe spate 2.3 si am inteles ca si asta ar fi un motiv pt care mi s-a intamplat. Acu am bagat 2.2 pe toate ca sa nu mai schimb alt cauciuc prea repede decat e nevoie.Mare grija la presiune ca sa nu schimbati cauciucurile ca pe sosete, mai ales acum pe caldura cand aerul din ele si asa isi mareste volumul de la sine. Numai bine la toata lumea.-1 points
-
Eu pentru cele de iarna merg pe 2,2 la toate rotile.Sa fie putin mai flexibile sa aiba priza mai buna pe toata suprafata de contact.Si asa se mai intaresc de la frig.-1 points
-
-1 points
-
Asa fac si eu ca si Zenith 2,2 fata si 2,0 spate Sent from my iPhone using Tapatalk-1 points
-
Salut. Sa o stapanesti sanatos si fara incidente. "FR"-ul de pe bara fata sper ca a disparut deja.-1 points
-
Mie imi place cum arata. E facut mai bine decat 5f (tabla mai groasa, vopsea mai buna, pielea e piele nu musama sintetica sau o piele de cea mai proasta calitate). Peste bord pot sa trec usor, un singur lucru nu prea imi surade, jantele negre. Pe o masina all black merg ok, dar pe o masina alba, chiar daca e conceptul black and white, eu zic ca negru micsoreaza vizual jantele. La a mea cu jante pe 18 performance banuiesc ca sunt 7.5j se vede la ochi ca e nevoie de flanse. La tine sunt aliniate cu aripa sau bagate mult sub? Sa schimbi cam followerul.-1 points
-
Am luat si eu pana la urma Hankook Ventus Prime 3 K125 205/55/r16. Momentan nu am mers f mult cu ele, dar primele impresii sunt pozitive,f silentioase fata de ce aveam inainte, adica Dunlop. Gripul este clar mai bun, sa vedem in timp cum rezista.-1 points
-
Buna alegere ai facut, ai sa vezi ca sunt niste anvelope foarte bune, eu deja am fost extrem de multumit de ele incat sunt la al 2-lea set. SI eu vara merg pe Hankook 205/60/R15 puse pe jante de aliaj. Prima data am avut Hankook Optimo K415 DOT 2012 si desi erau bune in "carne" si nici macar NU au ajuns la un semn de uzura, le-am aratat cosul de gunoi, ca eu dupa 4 ani le arunc (vezi foto de sus). A 2-a oara am optat pe Hankook Kinergi ECO K425 Dot 2017 de care deja ma bucur de de ele al 2-lea sezon (vezi foto de jos). Iarna merg pe 195/65/R15 Dunlop Responze 2 puse pe jante de otel....Dunlop are caucicul mai moale pe anvelope, iar iarna NU devine tare.-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00