Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 23.06.2018 în toate secţiunile

  1. Salutare, In primul rand sper ca am deschis topicul unde trebuie, daca nu, rog un moderator sa-l mute in aria corecta. Totul a inceput cand am vazut acest produs: E-MFA ADDON . Acest device se conecteaza in spatele head unit-ului si trimite catre instrument cluster diferiti parametrii: presiune turbo, cantitatea de motorina din rezervor, temp. ulei etc. Din pacate pretul este cam mare din punctul meu de vedere. Drept urmare mi-am propus sa incerc sa fac un device asemanator. Pentru inceput o sa incerc sa explic putin cum comunica “calculatoarele" din masina intre ele. Protocolul folosit se numeste CAN BUS(Cotroller Area Network). Sunt folosite 2 fire: CAN_HI si CAN_LOW. Intr-o masina VW in care se foloseste protocolul CAN BUS exista mai multe retele CAN: Drivetrain CAN data bus (high speed) with 500 kBit/s. Aici avem de exemplu: Engine ECU, ABS, Airbag, Calculator Coloana Volan, Instrument Cluster Convenience CAN data bus (low speed) with 100 kBit/s Aici avem de exemplu: BCM, Central Convinience Infotainment CAN data bus (low speed) with 100 kBit/s Aici avem de exemplu: Navi, Radio, Modul Bluetooth, Telematics Comunicarea intre toate retelele CAN dintr-o masina se face folosing un CAN GATEWAY. Toate mesajele trimise de catre "calculatoarele" din retea trec prin CAN Gateway. Cred ca il putem compara cu un network switch. De exemplu: Head unit-ul trimite catre Instrument Cluster numele melodiei. Head unit-ul este in Infotainment CAN iar Instrument Cluster-ul este in Drivetrain CAN. Acest mesaj trimis de Head Unit ajunge in CAN Gateway si de acolo este trimis mai departe catre Instrument Cluster. Daca tot am ajuns la "mesaje". Asa arata un mesaj trimis intr-o retea CAN: Exemplu general: CanSend(ID, byte 1, byte 2, byte 3, byte 4, byte 5, byte 6, byte 7, byte 8) Mesajul contine ID-ul "Calculatorului" care trimite mesajul + 8 bytes de informatie. In reteaua CAN ID-urile "calculatoarelor" sunt alocate in functie de importanta lor. De exemplu ABS are ID-ul 0x1A0, Airbag controller are ID-ul 0x050 Exemplu mesaj real: CanSend(0x531, 0x0c, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0) Acest mesaj este trimis catre Instrument Cluster sa aprinda martorul pentru faza lunga. Exista si mesaje mai mari de 8 bytes. De exemplu cand se trimite numele unei melodii sau numele postului radio. Pentru a trimite mesaje mai mari de 8 bytes VW foloseste un protocol proprietar numit VW Transport Protocol 2.0. Mesageria CAN nu este disponibila pe internet iar VW nu va face publica niciodata mesageria CAN a masinii din motive de securitate. Acum revenind la proiect. Ca si hardware voi folosi o placa de dezvoltare Arduino si un shield CAN BUS: Ce vreau eu este sa ma leg in reteaua CAN in locul modulului Bluetooth(oricum nu il am instalat pe masina), sa trimit catre Instrument Cluster mesaje folosind ID-ul modului Bluetooth. Asta in teorie. Pana acum am lucrat pe birou, cu un instrument cluster fara maxi-dot. L-am folosit sa imi dau seama cat de cat cum stau lucrurile. Am reusit sa trimit mesaje folosind diferite ID-uri. De exemplu am reusit sa sting martorii de ABS, Airbag si sa aprind martorul de faza lunga. De asemenea am reusit sa controlez si vitezometrul. Atasez un link cu un filmulet postat de mine pe youtube: Urmatorul pas este sa ma mut in masina, unde am Instrument Cluster cu Maxi-dot si sa incerc sa adaug un meniu pe langa cele existente: MFD, Audio, Navigation. Setup si sa afisez text. Pe masura ce voi avansa cu testele voi posta pe forum.
    1 point
  2. Hai ca-i tare asta cu "Regim scoala soferi" ? Te mai las 1 luna sa inveti bine si apoi o sa vreau sa-mi faci un "Regim trafic Bucuresti (cu AC)"
    1 point
  3. Nu deloc. nu ai de ce plictisii.. mie asa mi se pare logic. E topicul meu ,tau... fac ce vreau pe el. Nu sa ma tragă unu altu de urechi..ca nu e voie aia..alta...
    1 point
  4. Acum o sa arate identic si iarna CC-urile noastre (la exterior) Pentru volan te uiti la r-line?
    1 point
  5. ....si inca o modificare cu obdeleven...fac reconversie profesionala ? Daca va plictisesc cu astfel de postari sa-mi spuneti si ma opresc.
    1 point
  6. @snapisrl Tavita e OE, luata de la reprezentanta si a fost ~380 lei. Am ridicat jantele St. Moritz si cu ocazia asta am facut si primul drum lung de la achizitie. Primele impresii sunt bune, e mai putin obositoare decat A3-ul si mi-am calmat indoielile legate de consum, dar paradoxal pierde aderenta mai usor pe asfalt umed chiar daca A3-ul era pe jante de 16". Desi nu conduc tocmai economic si drumul Cluj-Pitesti-Cluj trece pe autostrada si serpentine iar traficul e destul de intens Sambata dimineata, rezultatul e multumitor. Mai jos cateva poze custatisticile pe cei 650km de azi si pe ultimii 980km dintre care 300 prin oras.
    1 point
  7. In ce galaxie ai voie cu faruri fumurii?
    1 point
  8. ...si a ajuns o mică vedetă ?
    1 point
  9. Eu sunt f aproape de Venezia.. de ani de zile locuiesc aici. Ia si asculta..Ia cazare la Mestre f aproape de Venezia.. de la mestre la venetia ei autobuz te costa câțiva euro.. sau ei tren si mai bine.. poti merge si cu masina pana in venezia dar parcarile o sa te rupă la pret.. dacă ai timp poti trece pe la lago di garda.. e bestial...! Drum bun. App. Nu luati vaporetto pana in piazza san marco..cum a zis colegul.. mergi pe jos..Ai ce vedea asculta la mine... ??
    1 point
  10. Masinuta arata bine + e curata! Keep going!
    1 point
  11. ...Venetia -La Spezia sunt vreo 350-400km nu doar 250 ...iar eu as alege varianta Bolognia ca esti la aprox 20-30km de muzeul Lamborghini si fabrica Pagani (se poate vizita) ?...poti umple linistit ziua Daca ajungi la "CinqueTerre" cand pleci merita "o faleza" la Chiavari dar si o oprire la PortoFino doar ca ai alti 400km pana la Bormio si nu faci mai putin de 6 ore ?
    1 point
  12. “Bate fierul cat e cald!” Cumparatorii de SUV-uri inca se indreapta majoritar catre diesel-uri si nu se va schimba curand lucrul asta...
    1 point
  13. Au ajuns "tavita" pentru portbagaj si tips-urile. Maine primeste si un set de Moritz-uri. Saptamana viitoare navigatia si soft-ul. Apoi mai stau cuminte o perioada, desi daca prind un volan cu padele la pret bun nu scapa.
    1 point
  14. Recomand textil-piele....sunt frumoase. Toti spun asta cand le vad ? Pielea de pe margine nu te deranjeaza cu nimic intrucat nu prea ajungi in contact direct cu ea, fiind pe extreme. Alcantara doar daca iti place catifeaua, mie nu! Iar de cand am activat easy entry imi plac si mai mult scaunele ?
    1 point
  15. Ce curata arata!!! imi place mult. Imi plac si jantele astea, cu o singura mentiune, poti pune niste distantiere/flanse? Mergi la colortuning in Buc (cu programare inainte deci suna) si pt 80 ron iti pune folie lumar groasa pe faruri. Merita protejate.
    1 point
  16. Mie mi s-a spus(luna mai) dupa TD ca motoare pe benzina nu o sa vedem mai devreme de septembrie-octombrie. Dar in acelasi timp au insistat ca restrictiile astea pe motoarele diesel sunt prostii si ca nu o sa tina si sa iau cu incredere un diesel.:) Na, ce sa zic, nu m-au convins. Ma inscriu si eu pe lista celor ce asteapta "benzinarele". Sincer nu credeam ca o sa prind vremurile in care stai si astepti cu lunile sa-ti poti cumpara o masina! Sunt bune la ceva si crizele financiare periodice, mai aseaza lucrurile.
    1 point
  17. Sedinta foto noua cu buburuza!
    1 point
  18. Custom subwoofer passat cc Masina are sistem audio standard ,se aude decent ,medii si inalte ,dar parca lipsea putin bass. Difuzor Focal Performance Sub P 25 Amplificator Hertz Conditia Nr 1 a fost sa nu fie nimic la vedere si asta a iesit:
    1 point
  19. Salutare. Acum pot reveni cu ceva informatii legate de consum si masina in general. Am facut un drum pana la Brasov cu un consum mediu de 6.6 l/100km si o viteza medie de 62 km/m, asta la un stil de condus normal si cu cateva depasiri mai in forta. Cu un plin de 55 l am reusit sa parcurg in jur de 600 km cu un consum de 8.2 l/100km. Anvelopele Debica Presto UHP2 se comporta excelent, tractiunea s a schimbat mult in bine, iar zgomotul de rulare la fel pentru ca au doar 67 db. In schimb nu pot sa nu observ ca in spate se simte destul de tare zgomotul de rulare, comparativ cu alte masini. Deja am inceput procesul de a o pune cat de cat la punct, am reusit sa montez leduri la numar si pozitie, urmeaza interiorul si DRL urile pentru care nu am gasit inca ceva ok. Acum cateva zile dupa ce am trecut pe langa niste asfaltangii, a doua zi observ ca toata partea stanga a masinii era plina de stropi de smoala. Norocul a meu a fost ca aveam oe acasa un spray de Deca flash de la Ma fra. Am pulverizat pe parti si in cateva secunde a inceput sa se scurga tot, dupa am sters cu o laveta. Cred ca e cel mai bun produs de genul pe care l am incercat. In perioada urmatoare urmeaza revizia si inca nu sunt decis ce ulei sa folosesc, pana acum toate schimburile fiind facut cu Castrol LL 5w30. Ma bate gandul sa trec la Motul 8100 X-clean+ 5w30. Pana acum am facut 2500 km, am verificat uleiul si vad ca inca e la acelssi nivel ca atunci cand am luat o.
    1 point
  20. Sa o plimbi sanatos, doar o curiozitate, din toata gama de culori misto pe care le are Skoda si luand o masina foarte dotata, "doar" alb s-a putut ? Magnetic brown sau Bej Cappuccino, just sayin'.
    1 point
  21. Hai sa ne mai relaxam putin cu o mica poveste despre cum am ajuns sa cumpar FL-ul. Imediat ce am vandut Barca Albastra Diesel, m-am infiintat la Brady cu pixul si portofelul pregatite sa imi comand ceva frumos. Mai precis, 1.8 TSI, evident cu M6. Toate bune si frumoase, semnez, platesc, injur Rabla 2017 ca nu pot cupla cu 1.8 TSI si merg acasa linistit ca mi-am comandat motorul ideal pentru Octavia. La ora aia eu inca aveam impresia ca 1.8 are distributie pe curea. In fine, acasa mai studiez putin configuratia pentru ca mai renuntasem la optionale ca sa nu ma duc in 30k pentru o Octavia. Si evident descopar ca 1.8 180 are distributie pe lant, fiind de fapt un motor din aceiasi seria cu 2.0 TSI 220. Pentru mine combinatia motor benzina, VAG si distributie pe lant este cam aducatoare de ganduri negre si gri. In fine, avand in vedere ca nu am vazut probleme mari pe 1.8 nou, ma mai relaxez putin, dar tot eram cam nemultumit. Ceva plutea in aer. A doua zi, surpriza ! Ma suna vanzaciosul meu preferat de la Brady sa imi spuna ca PORO mi-a anulat comanda si sa vin sa semnam pentru alta. Si cum eram eu cam in dubii, il mai intreb si despre celelate motoare pe benzina. Imi confirma imediat ca toata lumea este incantata de 1.4 TSI 150. Chiar il aduce la masa pe seful de service si discutam putin de motorizari. Nicio problema pana acum cu motorul CZD. Sfatul lor a fost pentru 1.4 pentru fiabilitate si servisare mai usoara. Impresia despre 1.8 TSI de la ei a fost buna, dar din service se vede ca este un motor rar si clar mai complex fata de 1.4 TSI. Asadar, am refacut comanda si am luat 1.4 TSI. In plus, am bifat si toate optionalele pe care le doream si la care renuntasem cand comandasem 1.8 TSI. Per total am iesit cu 1500 Euro mai bine si in plus merg si cu 2 litri de benzina ma putin la sutica de km. Asta pentru ca frec orasul zilnic, acolo unde 1.8 sta pe la 10 %, asta doar daca esti nevricos cu talpica. PS. Urmatorul post mai mare va fi despre motor. Valar Skodulis !
    1 point
  22. Vad ca exista inclusiv cu grafice pe MFD+ aici http://www.fis-control.de/index_en.html Firmware aici : 2017-07-15_-_fis_control.fw Este si un configurator http://www.fis-control.de/config_en.html
    1 point
  23. Poate putem cumpara un modul de la kaufatec si sa il facem bucati sa vedem cum face. Dupa care sa il multiplici la alte costuri. Pe principiul made in china.... E doar o idee. Bafta in continuare cu proiectul
    1 point
  24. Am rezolvat-o cu ventilatoarele. Mi-am facut mufa adaptoare de la 36 la 32 pini. Am facut si un test in mers. Din pacate ABS-ul face urat. In plus dupa ce trec de 35-40 km/h cade vitezometrul la 0. Mai cercetam:
    1 point
  25. Sa va povestesc ce am mai facut Urmeaza un post lung, cu multe poze, so sit back and relax Bun! Ieri am inceput ziua in Innsbruck cu un cer noros, care a tot amanat ploaia. Am gasit pe website'ul orasului idei de un tur de o zi, plus ce idei am mai furat de aici si am ajuns la urmatorul itinerariu: Dupa ce ne'am luat Innsbruck card de 24 de ore (o foarte buna afacere cu acest card), am luat funicularul, apoi telecabinele si am ajuns in varful HafelekarSpitze, la aprox 2-3 grade. Dupa pozele de rigoare, ne'am incalzit cu un gulas si un strudel la cabana din varf si am coborat spre temperaturi mai normale Dupa, am coborat la Alpen Zoo. Mi s'a parut o plimbare reusita, intr'un zoo organizat foarte bine. Ce mi'a placut foarte mult este ca toate animalele aveau niste habitate generoase ca spatiu si cat mai apropiate de realitate. De asemenea, toate animalele erau in perechi, iar ceva de apreciat Dupa, am coborat in centrul vechi si am facut o binemeritata pauza in care am savurat un germknodel De aici incolo, deja norii erau foarte amenintatori si am mai avut putin timp la dispozitie pana sa inceapa furtuna. Am mai reusit sa mai vedem Golden Roof si sa urcam in Turnul Orasului, apoi a inceput vijelia. Pe o ploaie torentiala am plecat din Innsbruck spre Hintertux. Ajunsi acolo, ne'am cazat la o pensiune de langa gondola principala, cu niste gazde de toata isprava (de exemplu, azi ne'a lasat sa stam pana la ora 3, fara nicio suprataxa) - Pension Christina. Mare ne'a fost mirarea cand am incercat sa gasim ceva decent de mnacare, ca statiunea era pustie. In afara de un hotel la care un snitzel era 19 euro, altceva nu era nimic deschis Am ajuns intr'un final la o cafenea de benzinarie, unde doamna de la tejghea s'a oferit sa ia o pizza congelata din magazinul benzinariei si sa ne'o faca in cuptor (ospitalitate ca la tirolezi rar mai gasesti). Dupa ce pe perioada noptii, temperaturile au fost cu minus (da, stiu, in Bucuresti va cam topiti ), dimineata la 7 m'am trezit si am avut privelistea asta Asa cum am lasat sa se inteleaga si in postarile anterioare, noaptea in Hintertux a avut un scop precis, si anume o sesiune de ski pe ghetar. Asta era un vis mai vechi de al meu, si daca tot stiam ca trec prin zona, mi'am luat echipamentul (mai putin placa) si am zis ca trebuie sa incerc. Ca fapt divers, la baza telegondolei e un rent store foarte bine echipat, cu de toate, de practic poti sa ajungi in blugi acolo si te echipeaza ei cu de toate. Pentru orice detalii legate de ski in Hintertux, puteti sa imi scrieti in privat si o sa incerc sa va raspund, bineinteles din ceea ce stiu si m'am documentat Si acum si niste poze Am bagat coborari pana la pranz si dupa un gulas si inca un germknodel, am coborat in statiune, sa iau consoarta si sa plecam spre Viena. Din Zell am Ziller, in loc sa merg pe drumul clasic, inapoi in autostrada, bucatica aia prin Germania, Salzburg si de acolo spre Viena, am preferat sa intru printre munti si am facut dreapta spre Gerlos. De aici, am trecut fara sa vrem si pe langa cea mai mare cascada din Austria - Krimmler Wasserfalle si apoi spre Kaprun si Bischofshofen, unde am intrat pe A10 si am revenit pe traseul normal. Am ajuns in Viena cam rupt de oboseala si cu un inceput de raceala, dar au fost 2 zile pline care au meritat efortul
    1 point
  26. Salutare, A trecut ceva timp de cand nu am mai postat aici dar am revenit cu un update : Am trecut la teste pe masina. Initial voiam sa ma conectez pe infotainment CAN in locul modulului bluetooth, dar intre timp am instalat un astfel de modul si a trebuit sa caut alta solutie. Am scos 2 fire de CAN din mufa RNS-ului pe care le-am tras in torpedou sa pot conecta device-ul meu in paralel pe infotainment CAN folosind ID-ul modulului TELEMATICS. In acest fel nu se pierd nici meniurile Audio, Navigation, Phone. Am reusit sa adaug un menu entry pe instrument cluster-ul din masina. Initial a fost numit Test Menu, dupa care l-am redenumit mai sugestiv MFD plus+. Urmatorul pas este sa afisez ceva in pagina MFD Plus+(de ex. engine rpm sau oil temp.). P.S. Daca vreun coleg cu experianta in programare microcontrollere vrea sa participe feel free to p.m. me.
    1 point
  27. Cum va spuneam mai sus, am procedat la montarea climatronicului. A fost o munca destul de anevoioasa si a durat aproape 15 ore in doua persoane. De fapt demontarea/montarea nu a fost chiar atat de grea dar reproiectarea instalatiei electrice a durat mai mult deoarece eu nu am avut releul de comanda al ventilatorului pe masina. Mai mult de atat a trebuit sa decupez si peretele de foc pentru ca nu aveam trecerile din cabina in compartimentul motor. Poze am facut pana am constatat ca imi trebuie de fapt si alt alternator pentru ca al meu nu era compatibil cu variantele cu climatizare. Ca si piese achizitionate au fost: aeroterma de climatronic cu instalatie proprie, panou de climatronic, senzor intensitate solara, instalatie electrica de interior odata cu aeroterma care mi-a fost de mare folos (mufe, fire, etc), conducte, radiator AC, suruburi, garniturile de pe panoul de foc, releul de ventilator, suportii de prindere ai conductelor, suport motor pentru compresor si alternator (auportul meu era diferit), compresor AC, evident alternator cumparat in aceeasi zi, oringuri si cam atat. Mentionez ca am avut totusi noroc pentru ca masina mea este dotata cu carlig de remorcare din fabrica si pentru aceasta optine se monteaza radiatorul de racire mai mare fata de cel fara carlig si probabil si tragerul era diferit. La intalatia electrica a trebuit sa cositoresc toate firele pentru siguranta mea. Am folosit numai componente OEM, iar firele au fost trase cu mare grija alaturi de cele ale instalatiei. Am lucrat cu mare grija si nu am rupt nimic, dar nici nu mi-au ramas suruburi si totul a venit perfect dupa montare. Am mai avut batai de cap cu uleiul din instalatia AC, care a necesitat documentare ulterioara pentru ca nu am avut parte de un specialist bun la serviceul care mi-a bagat freonul. Am avut cateva recomandari pana sa ma apuc de instalare cum ca ar trebui rescris softul la ECU pentru ca nu este acelasi lucru, dar cand am instalat totul, ECU mi-a zis incorect coding, am recodat si am declarat HVAC-ul in Can Gateway si totul a fost ok. Climatronicul merge perfect, am temperaturi si de 1 grad pe vaporizator, iar din testele realizate ulterior am constatat ca functioneaza in parameri normali. Ar fi multe de povestit dar sunt mai bucuros de realizarea in sine. Atasez cateva poze: 1, 2, 3, 4, 5. Multumesc pe aceasta cale lui treishu care mi-a oferit cateva detalii importante la demontare si care de altfel a facut modificarea de la climatic la climatronic. PS: Sper ca mai citeste cineva acest topic...
    1 point
  28. daca citeai cu atentie sase posturi mai sus ai fi vazut postarea lui Eusebiu care ataseaza si o poza a acestui senzor (temperatura si nivel) care este in modulul montat deasupra rezervorului de adblue. nu am citit despre inlocuire senzor si nici nu am facut asa ceva dar banuiesc ca operatiunea ar fi cam asa : 1.demontezi rezervor adblue 2.extragi modulul de adblue (deasupra are montata pompa de adblue) 3.demontezi pompa de adblue 4.desfaci capacul modulului si inlocuiesti senzorul cu capac cu tot... ti-am atasat imagini care te pot ajuta(extras ETKA, modul, pompa,senzor,etc) VW - sist.AdBlue [ETKA].pdf
    1 point
  29. Update , masina a primit un RNS 510 After , sunt foarte multumuit de aparat , se misca foarte ok .. + cateva plusuri fata de un RNS oem , dpmdv isi merita fiecare banut , mentionez ca aparatul este nou
    0 points
  30. E bine cu diesel. Nu mai voiam consumuri peste 10L%. Trage frumos Tsi dar 2.0 Tdi e mai fain. Oricum asa s-a nimerit ca ocazie sa iau 2.0 in fata lui 1.6Tdi. Si voi apela la TCM pentru optimizare, la fel cum facusem si la Octavia. Vad la Seat o maturizare la suspensie, chiar daca pe spate e punte fixa, fata de Octavia 2010 cu suspensie spate independenta, imi place mai mult cum se comporta pe sosea. La Octavia intervenisem pe suspensia spate cu arcuri suplimentare MAD si bara torsiune plina H&R. Si era cum trebuia pe curbe. Adica trecuse de la comportament subvirator la neutru, asta pe uscat. O sa trag putin si de Seat pe curbe sa vad cum sta si revin.? PS: Diesel pentru inca 5 ani nu o sa fie asasinat. Eu asa cred.
    -1 points
  31. Stiu ca altii fac Downpipe / DPF & EGR off sau chiar si Stage 1 in garantie, asa ca am zis sa incep si eu de undeva. Si cum knowledge-ul meu pe mecanica nu imi permite sa fac diferenta intre planetara si culbutor, am zis ca incep usor cu ceva detailing si mentenanta. Asa ca azi am reusit si primul DYI la balena albastra. Daca tot am sarit cu Odo peste 10k, am zis sa verific starea filtrului de cabina. Am sapat putin pe Youtube si dupa cateva clipuri am reusit sa dau jos torpedoul pentru a inspecta filtrul. Cam asa arata un filtru de polen la 11.000 km. Mi se pare prea murdar pentru a mai sta cu el pana la 15k, cand aveam in plan sa fac revizie completa (schimb de ulei si filtre de aer) Asa ca am dat o fuga pana la Brady si am luat un filtru nou. Montajul e no-brainer dar trebuie sa fii cu bagare de seama la montarea la loc a torpedoului pentru a fixa bine tija de blocare / franare. Concluzia ? Desi imi planuisem o mentenanta cu schimb de ulei / filtru de ulei la 5k si revizie completa la 15k, voi merge pe schimb complet la fiecare 5k.
    -1 points
  32. Nu arata chiar asa de rau.
    -1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!