Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 19.05.2018 în toate secţiunile
-
Mini-update . Am dus-o sa vadă și Marea pentru prima data și ne apropiem cu pași repezi de finalul celor 3.000 km de rodaj extins. Mașinuța se comporta exact precum mi-am dorit și la viteze mai mari, iar accelerația pana in 5.000 rpm deja îmi aduce un zâmbet larg pe fata. Sunt indecis dacă sa ii fac un schimb de ulei după ce termin cei 3.000 km sau sa aștept pana la 5.000, dar parca as merge pe prima varianta pentru a-i face un flush de impuritățile pe care le-a adunat uleiul de fabrica... Păreri? Câteva cadre de pe malul marii: Pe autostrada am luat și câțiva autostopiști kamikaze. La un moment dat, nu eram sigur dacă începuse sau nu ploaia, numărul celor care ne-au luat cu asalt fiind de-a dreptul impresionant! Fiind cu treaba noaptea tarziu, prin Bucuresti, m-a mancat curiozitatea si am vrut sa vad ce scor imi ofera Blue Trainer, la un mers calm, pe Eco. DIn pacate, am prins la mustata 2 semafoare care mi-au stricat media :)) . Urmeaza si o plimbare pana la munte in acest week-end si revenim cu update-uri!4 points
-
Pe orice masina se vor simti diferente intre “goala” si “incarcata” orice putere, cuplu si cilindree ar avea motorul. Acestea sunt mai putin simtite la un motor mai “potent” dar... sunt. Acestea fiind zise 1.0 TSI are cifre si rezultate, atat pe hartie cat si in realitate, mai bune decat 1.6 MPI/FSI care erau, si inca mai sunt, bine vazute si acceptate de majoritatea oamenilor atata timp cat nu aveau pretentii exagerat de sportive la viteze mari sau cand e masina “incarcata”. Si sa nu uitam ca acele motoare erau puse pe masini cu mult mai multe kg in plus fata de platforma MQB. O Octavia 3 este mai usoara decat un Golf 4. Sunt oameni care vad un 2.0 TSI “slab” si oameni care vad un 1.0 TSI “suficient” si ambii au dreptate! Exista cate ceva pentru oricine, chiar daca este, sau nu, pe gustul celorlalti!4 points
-
A trecut mai mult timp de cind nu am mai postat si revin cu informatii dupa 14 luni de folosinta a masinii. Avem deja 24.000 km iar pina acum totul este ok. Uleiul este aproape ca-n ziua in care am ridicat-o de la dealer, sa fie lipsa 150 ml. In 24.000 km rulati eu zic ca e ok. Antigelul este ok, vedeti in poze si placutele de frinare. Boleroul zice ca schimbul de ulei si inspectia in 6.000 km sau 285 de zile. Se pare ca am mers mai bine decit preconiza constructorul motorului (2 ani sau 30.000 km). De precizat faptul ca asa-zisii „greieri” inca nu si-au facut aparitia. La 11.140 km am trecut la rotile de iarna (Bridgestone Blizzak LM 001, Made in France, DOT 2817, 185/60/R15). Dupa toti acesti kilometri, masina mai avea „carne”, la rotile de vara, la cele de pe fata 6,2 mm si pe spate 7,2 mm. La 20.319 km am revenit la rotile de vara (Bridgestone Ecopia, Made in Spain, DOT 5116, 185/60/R15). Dupa 9.179 km rulati cu anvelopele de iarna, mai au 7.3 mm cele de pe fata iar pe spate una are 7.8 mm iar cealalta, 7.2 mm (deoarece am mers cu ea desumflata, maxidotul mi-a zis sa verific - pe un ger crunt - insa i-am dat "sa taca" apoi am uitat sa refac presiunea). Normal, in aceasta primavara am pus rotile din fata pe spate si invers si tot asa voi proceda si cu cele de iarna - la toamna. Avind in vedere cit s-a tocat pe sezon din fiecare tip de anvelopa, sper ca, atit rotile de iarna cit si cele de vara, daca voi rula acelasi numar de km anual (10.000 cu cele de vara si tot cam acolo la cele de iarna), sa tina 5 ani. Un rulaj de cate 50.000 de km cu fiecare tip de anvelopa de sezon in 5 ani mi se pare ok. La inceputul lunii mai, deoarece a fost minivacanta, am zis sa profitam de ocazie si sa facem o iesire. Acesta a fost al doilea drum lung ca marime dintr-o bucata de cind o am (dus-intors). Traseul a fost Calafat-Dr.Tr.Severin-Motru-Tg.Jiu-Petrosani-Hateg, total 284 km. Intoarcerea am facut-o pe Hateg-Caransebes-Resita (deoarece am vrut, musai, sa fac o zona draga mie: Resita-Carasova-Anina-Bigar-Orsova) si inapoi acasa, total 387 km. Cu un plin, la intoarcere, cind am ajuns in Dr.Tr.Severin, "consumasem" 868 Km si mai aveam in rezervor pentru inca 40km. Deci, cu un plin (45 L), poti face peste 900km. Nu-i deloc rau, zic eu. Sa nu uitam ca masina este pe benzina! Din totalul de 671 km (cit a avut ruta dus-intors) si pina la restul kilometrilor - 978, i-am facut prin Hateg, Deva, Hunedoara, Sarmizegetusa Regia si Ulpia Traiana, Orastie, Resita, Caransebes. Deci peste 300 km am "ars gazul" prin orase+zone turistice. Consumul pur si simplu m-a dat pe spate...4.3% cu un plin, 4% la un drum lung de 292 km cu media de 52km/h si 4.1% la 402 km si media de 55km/h. Tot drumul a fost facut cu clima data la 20*C deoarece a fost foarte, foarte cald iar in masina doar eu si sotia + portbagajul plin-ochi. Viteza a fost, in functie de tipul drumului, 50/90/100 km/h. La urcari periculoase, treapta a 3-a "rupe". Spritmonitor zice ca, in toti acesti 24.000km, masina "a ars" 1.203 L benzina si are o medie de 5% . https://www.spritmonitor.de/en/detail/863866.html Nu regret nicio secunda momentul achizitionarii acestei ascutitori. Fiind FAN DIESEL, aceasta este prima masina pe benzina (exceptind anii 90 cind am avut o Dacia si 3 bucati Oltena 12 TRS) iar daca imi zicea cineva cit de putin poate consuma o masina pe benzina, nu-l credeam nici mort.2 points
-
2 points
-
"Reinforced tyres define models which are adapted to withstand loads and pressures greater than those laid down for standard tyres of a given size." Exact ce am spus si eu. La 205/55/16 94 este XL deoarece standard este 91. Iar la 235/45/17 94 este standard iar 97 este XL pentru acea dimensiune. Oricine are o gândire logica deduce ca cele cu indice de greutate mai mare, la aceeasi dimensiune, sunt ranforsate pe flancuri pentru a rezista la o sarcina mai mare. Între 94 si 94 XL nu e nicio diferenta, sarcina suportată este de 670 kg. Pe anvelope o sa fie trecut doar indicele de greutate, fara marcajul XL. Eu am raspuns la întrebarea referitoare la diferenta intre 94 si 94 XL. Sper ca acum a inteles toata lumea logica ☺ L.E.: Nu cumpara 91 daca ai spus ca in C.I. ai trecut 94 pentru dimensiunea pe care o vrei.2 points
-
94 este indicele de greutate (670kg). La unele dimensiuni, spre exemplu 205/55/16, este considerat XL, deoarece normalul este 91, iar la altele (235/45/17) este normal.2 points
-
Salutari, Am reusit in sfarsit sa-mi gasesc timp pentru un topic de prezentare si, mai ales, pentru niste poze mai... potrivite acestui topic. Astfel, va prezint: Golf 7 GTI Performance Pack, 2.0 TSI 230 CP, M6, Tornado Red Optionale: - jante 18" Austin - Bi-Xenon adaptiv cu DRL LED - faruri de ceata LED - blocuri optice posterioare LED - oglinzi rabatabile electric si cu iluminare - pachet iarna - park pilot - DCC, inclusiv selectarea modului de conducere - composition media - climatronic - cotiera fata - privacy glass In plus fata de aceste optionale imi mai doream foarte mult Dynamic Light Assist, dar din pacate aceasta optiune nu a fost disponibila pentru .ro pana la inceputul acestui an. De ce Golf GTI? - pentru ca aveam nevoie de o masina suficient de mica pentru a putea fi folosita cu usurinta in oras, si in acelasi timp suficient de mare pentru a asigura spatiul si confortul pentru iesiri in afara, concedii si excursii. Cu alte cuvinte, nu vroiam ceva mai mare decat avem nevoie. Ah, da, si aveam nevoie de 4/5 usi, in special din cauza de "purcelus atomic" in varsta de un anisor si un pic in acest moment. :) - pentru ca vroiam o masina “fun to drive” - pentru ca vroiam sa pot face depasiri si sa pot opri cat mai in siguranta - pentru ca ofera cel mai bun confort din clasa ei - pentru ca ofera cel mai frumos si de calitate interior din clasa ei - pentru ca si sotia e fan GTI :D - pentru ca e cel mai echilibrat hot-hatch. Am ridicat masina de la dealer la jumatatea lunii octombrie 2013 si pana in prezent am reusit sa strang ~4.500 km. Ca si impresii pana acum: Ce imi place: - motorul si evacuarea sunt silentioase in conditii normale de utilizare. Antifonarea este de asemenea foarte buna, ceea ce inseamna un confort sporit chiar si la viteze de croaziera. - rezerve foarte mari de putere, daca mai era cazul sa precizez. Depasirile sunt o joaca, dealurile nu le simte, iar asta in conditiile in care nu am abuzat (inca :D) pedala din dreapta, din motive de rodaj. - suspensia isi face foarte bine treaba si e foarte confortabila; doar la trecerea peste devinelari mici si dese, pronuntate, linii de tramvai, e un pic mai tare si mai zgomotoasa decat mi-as fi dorit, chiar si pe Confort. Aici de fapt setarea suspensiei nu conteaza asa mult, pentru ca socul este absorbit mai mult de buscse/pivoti/flanse, si nici talonul cauciucurilor nu ajuta. Pe drumuri extraurbane modul Normal mi se pare cel mai potrivit. Si Sport e ok, dar doar daca drumul e fara gropi si denivelari pronuntate, iar soferul vrea sa scoata totul din masina - altfel nu prea are sens dpmdv. - tinuta de drum este exemplara, ruliul este minim si controlul este foarte bun. Sasiul nu te pune niciodata in situatii dificile, nu te surprinde cu nimic, avand intr-adevar un caracter neutru. Sigur, nu are acel caracter supravirator cand se ridica piciorul de pe acceleratie mid-corner, dar asta e mai putin important in condusul de zi cu zi. - directia are un feeling foarte bun, oferind in acelasi timp si un feedback bunicel. Nu e deloc deranjant faptul ca e progresiva, eu nu am avut nevoie de timp de acomodare. Imi place mult ca e foarte rapida si nu ai nevoie sa misti mainile de pe volan. - diferentialul isi face intr-adevar treaba foarte bine, pur si simplu nu exista subvirare la reaccelerari, si se simte cum strange trasa cand accelerezi puternic. Am avut ocazia sa il testez si in conditii de asfalt umed si isi face simtita prezenta foarte frumos. De asemenea, nu am simtit pana acum torque steer. Aveam oaresce dubii in privinta acestui VAQ, pentru ca unele publicatii spun ca nu face mare lucru, dar acum ma bucur nespus ca l-am bifat, si il recomand oricui este interesat de un GTI. - scaunele foarte comode, mai ales partea lombara; de suportul lateral nu mai zic. - nu in ultimul rand, interiorul de calitate, placut, bine gandit, comod si practic. Ce nu imi place: - soundadktor-ul, a carui intensitate nu poate fi configurata din meniuri; poti configura toate prostiile, de ce nu l-or fi facut si p-asta configurabil e peste puterea mea de intelegere. - sunetul evacuarii e cam prea cuminte, „uninspiring”, dar probabil acesta e pretul care trebuie platit pentru ca la viteze de croaziera sa nu fie deranjant. - se aude un pic mai tare decat mi-as dori zgomotul de rulare, in special la viteze uzuale de 80-120 km/h; initial am pus acest lucru pe seama anvelopelor Bridgestone Potenza S001 ce au venit montate pe masina, dar ulterior am mers si cu RS-ul lui TudorM ce are Conti SC 5 (daca nu ma insel) si este la fel. Gata cu vorbaria, va las sa va delectati cu ce-i mai important: poze! P.S.1: Multumiri speciale sotiei, care nu doar ca imi intelege si impartaseste pasiunea, dar chiar m-a convins sa renuntam la alte optiuni si sa luam un GTI 7 nou. Nu ca mie nu mi-ar fi placut, dar la momentul respectiv aveam unele ezitari "bugetare", nu legate de intretinere ci de achizitie. Acum insa, pot spune ca mi-ar fi parut tare rau daca luam altceva. P.S.2: In afara de un set de jante de 17" pentru iarna si niste eventuale codari, nu am sa fac niciun fel de modificari asupra masinii atata timp cat va fi in posesia mea. :) More to come. ;)1 point
-
Unghiul de fuga nu il poti regla la Jetta . Poti incerca sa inlocuiesti flansele si rulmentii lor , poate fi din cauza lor ( nu stiu cat e de rau).Daca nu ai avut vreun accident uita-te la flanse, rulmentii din flanse,amortizoare,fuzete sau pozitia puntii fata. Unghiul de fuga e facut de la prinderea amortizoarelor in flanse si prinderea din fuzeta:1 point
-
Frumoasa masina, e ce trebuie pentru oras. Cu un singur lucru nu sunt de acord- revista la 30.000km1 point
-
Salutare! Am un Golf 4 1.9 TDI, ALH, din anul 2000, cu 310.000km in bord. Anul trecut am pus Castrol Magnatec 10w-40, din ce s-a discutat pe forum si din ce am mai auzit, uleiul Castrol nu mai e ce a fost. Drept urmare vreau schimb "reteta" si sa pun Liqui Moly insa nu stiu pe care sa il aleg: a) Liqui Moly Leichtlauf cu MOS2 10W-40 b) Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40 c) Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 Eu as alege LM Top tec 4200 insa nu sunt asa de sigur daca se mertita sa dau atatia bani pe el (~230-250 lei), ce ziceti? P.S. Fac undeva la 10.000km pe an cu masina (mai mult circul in oras), daca aleg LM Top Tec 4200 si il schimb odata la 2 ani, e bine?1 point
-
https://www.anvelopejantepromotii.ro/ Am comandat de la ei de 3 ori si de fiecare data totul a fost super ok. Au preturi bune, informatiile de pe site corespund cu stocul lor si comanda a ajuns de fiecare data repede.1 point
-
Daca era cineva care sa iti faca semn si ai si martori,ai sanse mari.Legal este interzis mersul inapoi când iesi din curti,garaje.1 point
-
Stau foarte bine in teste si Hankook ventus prime 3 k125. Nu sunt o alegere rea.1 point
-
Esti sigur ca ai trecut in carte 94 pentru 205/55/16? Eu pentru aceasta dimensiune am 91.1 point
-
Usa din dreapta pare ( sa nu spun sigur ) reparata iar dupa numarul de Germania este adusa de la Nürnberg...oras cunoscut de samsari, unii dintre ei chiar romani . Kilometrii sunt de nivelul SF Daca in realitate are atatia kilometrii trebuie sa te intrebi de ce nu a circulat cu ea , ar putea avea probleme mari la motor sau sa fi stat mult si bine printr-o reprezentanta/autohaus(caz in care este mai obosita ca si una ce a circulat,sa aibe rugina la greu). Nemtii cumpara diesel ca sa circule peste 20.000 km/an.1 point
-
Revin cu detalii legate de ABS/ESP, dupa o perioada reapare o eroare care persista , doar eroarea de soft nu si hard : ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb Part No SW: 1K0 907 379 BJ HW: 1K0 907 379 BJ Component: ESP MK60EC1 H31 0121 Revision: 00H31001 Coding: 113B401C0A2300FF881302E6501C0041690000 Shop #: WSC 01357 011 00200 VCID: 7BF59D8AFA244A9AF5-802E 1 Fault Found: 01314 - Engine Control Module 013 - Check DTC Memory - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101101 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Reset counter: 209 Mileage: 146045 km Time Indication: 0 Date: 2012.08.28 Time: 16:51:21 Ulterior am aflat de rechemarea in service http://www.anpc.gov.ro/articol/877/retrageri-voluntare-2017 care inca mai este valabila (cel putin in judetul Arad) pt un autoturism din 2008, probabil ca si modulul original era bun daca se facea resoftarea inainte de schimbare. Pe langa eroarea de mai sus apar si alte erori la alti senzori motor si sisteme, dar aleator , dupa stergere dispar si apar altele dupa o perioada, cativa i-am schimbat, astept resoftarea sa vad daca se imbunatateste situatia. Saptamana viitoare am programare la un dealer autorizat Skoda pt rechemarea in service, dupa operatie si un timp relativ de proba revin. Recomand nu doar celor ce conduc un autoturism produs de grupul Vw sa verifice site-ul celor de la ANPC pentru rechemari. skoda45F4.pdf1 point
-
N-as desconsidera din start niciun motor. Timpul si km vor spune ce si cum. In continuare sunt destui care sustin si ca 1.4 e un motor mic, ca nu e bun...afirmatii bazate mai degraba pe criteriul cilindreei. Criteriu de ceva vreme depasit. Acum daca intradevar sunt probleme de fiabilitate..atunci da. Important este sa se cumpere motorul potrivit. Nu sa se ia 1.0 si apoi fortat numai la 5000rpm ca il simte prea slab in rest pt necesitarile lui.1 point
-
"999 cc, 3 cilindri ...cam mic pentru octavia " Banuiesc ca ai facut macar 1000km cu 1.0 si ai testat masina in diferite situatii de faci asemenea afirmatie; nu de alta dar acum a fost un prieten cu octavia 1.0 cu remorca pana in Germania sa cumpere o motocicleta si consumul a fost de 4.8 la dus si 5.7 la intors, a mers legal si consumul e decent zic eu Apropo personal am preferat sa dau 2000 euro pe optionale si sa renunt la motorul 1.4, dar fiecare stie cum si unde foloseste masina si alege in functie de nevoile lui Trebuie sa recunosc ca si eu am fost reticent cand am auzit de octavia cu motor de 1.0 dar credeti-ma merge la fel ca si 1.6 tdi si daca nu mergeti sportiv veti fi foarte multumiti de 1.01 point
-
Mda. Se pare ca s-a elucidat misterul. Am cumpărat jantele cu anvelopele astea și din anunț știam ca sunt 225/40/18. Uitându-mă azi mai atent, am văzut ca sunt de fapt 225/45/18. Asta ar fi explicația de ce freacă. Am găsit azi și am luat un set de cauciucuri noi Bridgestone Potenza S001 225/40/18. Urmează sa le pun, sa fac geometria și vedem atunci dacă mai freacă. Sper sa nu.1 point
-
Când lucram pentru Romgaz la sonde aveau în dotare tiguanuri track, acu că ai pus poze mi am dat seama. Mașinile erau întreținute foarte prost, 80% din ele cu motorul refăcut în service pt că erau vechile tsi de 150cp cred, oricum erau din 2011. Acu s a deșteptat și au luat Suzuki s-cross.1 point
-
1 point
-
Salut,felicitari de modificari! masina arata bine. PS: downvote,e noul trend pe vw forum,nu pot sa inteleg ce se intampla,oricine posteaza,orice, sunt cate 2-3 downvote,cred ca cineva are cont numai pt asa ceva sau traieste din asa ceva,din pacate numai moderatorii vad "cine".In locul tau nu m-as stresa,considera-l noul trend pe vw forum,cand nu primesti sa iti faci griji Ca parere personala,bec rosu in proiector de ceata nu prea merge,trage masina in jos,mai bine faci semnalizare dubla. La interior e putin overkill cu lumini : in manere,leduri,lumini in portiera si bonus si sub scaune,fie erau toate in acelasi ton sa para din fabrica fie putin mai reduse - mai lipsesc lumini in marere exterior si ai noctura de pe CFR Cluj Bafta la modificari!1 point
-
1 point
-
Am făcut niște calcule si mi-am asumat niste riscuri . Pretul la care am cumpărat mașina a fost mult mai bun de cat cel afisat si banii rămași imi asigura confortul psihic in urmatoarea perioada . Are pneuri de vara noi , discuri de frâna si placute de frana noi , stergatoare de parbriz noi , iar asta este un avantaj . In afara de inmatriculare si o revizie , sper ca in perioada urmatoare sa nu am alte cheltuieli . Faptul că are tot istoricul de service la zi si a fost întreținută foarte bine m-a facut sa o cumpăr. Explicam mai sus ca prin renunțarea la fumat si la o cazare mai scumpă in concedii , se pot face economii care sa acopere diferentele de costuri cu aceasta mașina versus una normală. Poate am dat un exemplu neinspirat ... Trebuie să fac câteva mici sacrificii si o sa ma conving in timp dacă merita sau nu . Am zis sa incerc . Viata este prea scurta si trebuie să ne bucurăm de ea . Casco nu am aflat cat costa , dar este posibil sa fie destul de scump si sa renunț. La Focus am avut Casco numai in primul an si nu a fost nevoie . O tin in garaj si va fi protejată cat timp stationeaza intre concedii si deplasarile lungi . Credeti ca un A6 3.0 TDI Quattro sau un E 320 CDI 4Matic ar fi avut costuri mai mici de întreținere? Toate mașinile precedente le-am ales tinand cont de costuri . Nu ma gândeam la masini gen Phaeton sau motoare mari, speriat ca se strica ceva si o sa dau o avere ! Am prieteni cu astfel de masini si nu se plang . Si mașinile obișnuite pot papa bani multi , numai ca ii dai in timp , pe chestii mărunte . Diferenta este la calitate . Mașinile premium se strica mai rar si costa mai mult reparațiile. Discuțiile avute inainte de achizitie cu câțiva proprietari de Phaeton, m-au convins că este o mașina fiabilă. Nu cred ca toti sunt mincinoși ! Dacă era singura mașina din familie si urma sa fie folosita zilnic , 100% nu o luam ... Imi cer scuze daca anumite persoane s-au simțit jignite de afirmațiile mele sau dacă am parut arogant . Nu aceasta a fost intenția mea . Recunosc ca sunt cam extaziat , dar Phaetonul este de vina ! Cei 2500 de km facuti din Germania pana acasa, m-au convins că am facut alegerea perfecta . Ramane sa vedem ce se intampla in timp si promit ca o sa scriu aici despre mașina . Accept si criticile constructive !1 point
-
Felicitari pentru masina si cat mai multi km fara probleme ! Intr-adevar este o masina extraordinara , pe care si-ar dori-o foarte multi ! Am sa iti urmaresc postarea fiindca am avut Phaeton , dar am avut probleme cu ea ( nu mecanice sau electrice-electronice ) si din pacate a trebuit sa renunt ! Incearca totusi sa fi mai putin plin de tine si sa tii cont de ceea ce ti-a scris @cristi511 ( a carui postare a disparut ) si prezinta masina tuturor colegilor de pe forum , nu doar celor de nivelul tau ( asa cum mentionezi in mod repetat ) ! Apropo , corect gramatical se scrie ...proprietar !1 point
-
"pe tigari cheltuiam intre 800 si 900 de lei / luna ... deci costuri acoperite !" excelenta alegere! foarte frumoasa masina, s-o plimbati sanatosi!1 point
-
1 point
-
Asa am procedat si eu, dar eu tin una din rotile de iarna ca si rezerva, nu vad rostul de a cumpara o janta separat pentru asta, intr-adevar da naspa cand inlocuiesti o roata cu janta de aliaj cu janta de tabla temporar dar asta cred ca e ultima grija cand faci pana . Daca imi aduc aminte ma uit pe acel burete sa vad ce cod are exact la mine . Ah da si iti trebuie si acel surub care tine roata de rezerva mai scurt, la asta am codul : SCHRAUBE (VW/Skoda) OE-Nr: 1K0803899D TP0-1K0803899D-OT 1 Stück 5.20 EUR 5.20 EUR1 point
-
1 point
-
@andreii_george farurile de la masinile cu "volan in torpedou" sunt reglate diferit. Atat. Orice service cat de cat spalat ar trebui sa aibe instalatie de reglare a farurilor1 point
-
Eu am 40.000 de km cu un VRs 3 benzina destul de alergat și n a mâncat gram de ulei . Mai am un 2.0 benzina de la concurență alergat și ăla și la fel , fără gram de ulei consumat . Schimb uleiul la 10.000 ai NU pun Castrol !1 point
-
De ce mfd2 ..e un sistem invechit si urat...pune un 330g plus....tot oem si e actual la ce stie sa faca si la cum arata...1 point
-
In primul rand eu nu am sfatuit pe nimeni sa nu schimbe bujiile la timp,am prezentat un fapt doar . Conform catalogului ngk , BKR6EIX-11 sunt pentru motorul ALZ.Te rog argumenteaza de ce nu sunt bune. Colegii de pe acest forum ar trebui sa inteleaga ca nu sunt bune aceste bujii pentru ca le spune Marius de la Bucuresti? Tot conform aceluiasi catalog pe motorul alz nu sunt recomandate bujii cu 4 electrozi cum sustii ca ai ci cu 3 sau cu iridium pe benzina si gpl1 pe gaz. Totusi ce bujii ai pe masina, cum le alegi ? La intamplare? Ca din catalogul producatorului nu prea.1 point
-
Eu nu am nevoie de argumentele nimanui mai ales al "montatorilor" care marea majoritate sunt praf. Cred ca 9 ani sunt arhi suficienti pentru test. Si masina mea nu porneste greu ci foarte usor cu aceste oribile bujii care au avut nerusinarea sa mearga 118 000 km fara nici o problema.1 point
-
Ce mod mai bun de a sarbatori prima cifra rotunda decat la intrarea pe Stelvio? Mi-am indeplinit visul numit Stelvio Pass in excursia asta, vis pe care il aveam inca de cand am vazut episodul celor de la Top Gear. Am incercat sa fac un traseu care sa cuprinda cat mai multe pasuri montane, iar numarul lor a ajuns la 7: Resia Pass (1504m - A+IT), Stelvio Pass (2757m - IT), Passo de Foscagno (2291m - IT), Ofen Pass (2149m - CH), Umbrail Pass (2501m - CH), Bernina Pass (2328m - CH) si Fluela Pass (2383m - CH). Unele mai spectaculoase, altele mai putin, folosite doar pentru tranzit. Desi Stelvio e campion datorita promovarii de care se bucura, e cel mult pe locul 2 in topul meu dupa fantasticul Fluela Pass, premiant la capitolul peisaje, calitatea asfaltului si completat perfect de lacul turcoaz din varf incadrat de 500m de versanti. Era promitator si Umbrail Pass, dar nu ma pot pronunta pentru ca m-a prins seara la urcarea pe el si nu pot spune ca am vazut mare lucru. Mai multe despre obiective voi scrie in topicul de calatorii. In total am facut 4400km, am ajuns la 12800km deja in 3 luni si jumatate de la achizitie. As zice ca e mult, dar cu siguranta ritmul acesta nu va continua. Incep deja sa ma gandesc la primul schimb de ulei, in functie si de cifra din bord la inceputul iernii voi lua o decizie. Sigur nu o sa stau asa pana la 30k, dar avand in vedere ca 80% sunt facuti extraurban, cred ca pot depasi si 15k cu uleiul asta. Apropo de ulei, am plecat cu 8200km si nu consumase deloc, iar cand m-am intors nivelul a scazut de la 80% pe joja la putin peste jumatatea ei. Nimic de speriat, pun acest consum pe seama faptului ca am urcat munti cu rampe de 14-16% si am mers sute/mii de km la viteze ridicate, cu varfuri de 230kmh+.1 point
-
Dupa cei ~300km facuti doar in Bucuresti saptamana trecuta, am zis ca e bine sa facem si un drum mai lung. Drept urmare am dat o fuga pana la Predeal aseara, ca tot nu mancasem niciodata la faimosul restaurant din centru Drumul a fost relaxant, liber, am luat o portie de aer curat la 3 brazi, unde am facut si cateva poze:1 point
-
1 point
-
Am carnet de conducere din 1992 si nu am intalnit o masina care sa mearga perfect imediat dupa pornire. Motorul este facut sa functioneze bine la 90 grade. Consumul marit este normal cu motorul rece. In manualul Olcit-ului scria " in primii 5 Km dupa pornire, consumul este cu 300% mai mare". Acum nu mai scrie, dar tot asa este. Imediat dupa pornire, motorul functioneaza in "open loop", adica dupa un program prestabilit, fara sa tina seama de senzori. Apoi trece in "closed loop", bucla inchisa, in care regleaza amestecul aer/combustibil dupa feedbackul primit de sonda lambda de ex. si restul senzorilor. (cred ca peste 10 senzori). Daca injectoarele ar baga la pornire tot atata benzina ca si la cald, nici nu ar porni masina. Benzina injectata in cilindrul rece se condenseaza pe peretii reci si pe bujia rece, bujia se umezeste, nu da scanteie, etc. La masinile vechi la pornire trageai socul, adica inchideai partial aerul, apoi cand pistonul cobora si facea depresiune, era obligat sa traga mai multa benzina, apasai acceleratia si pompa de sprit sprituia benzina in exces in carburator. Acum nu mai faci astea, dar programul prestabilit de functionare la pornirea la rece face sa bage benzina in exces, de acolo mirosul de pe esapament. Eu zic ca nu trebuie asteptat la ralanti ca motorul sa ajunga la temperatura de regim. Dupa cateva secunde poti pleca usor, si astfel ajunge mai repede la 90 grade. Motorul asta are 2 termostate, 2 pompe de apa (una electrica care sta cat este rece motorul), apa in jurul galeriei de evacuare, si dupa pornire eu efectiv vad cum incepe sa urce rapid temperatura apei. Eu mai am putin pana la revizia si schimbul de ulei de la 2 ani si parca uneori simt si eu ceva neregularitati imediat dupa pornire. Nu am fost niciodata la service. Este cineva la care merge impecabil masina dupa pornire? Sa ne zica. Din fericire, nu are EGR. O problema in minus. Daca nu mai baga gaze arse de la EGR inapoi in cilindru, ar trebui sa fie mai curate supapele de admisie. Totusi se pot murdari ca mai vin gaze de la aerisirea carterului.0 points
-
Masina este superba ! O alternativa o aveai si in A8 D3 facelift 2008-2009, ceva materiale mai de calitate, insa norma de poluare era E4, probabil voiai ceva cat mai nou E5-E6. Una peste alta, decizia este rationala si peste 10 ani va fi tot o masina actuala, avand in vedere ca are electronica pentru urmatorii 20 de ani Asa cum spune bine si Catalin, pernele si electronica sunt principala buba, in rest, motorina si ulei ! Sa te bucuri de ea !-1 points
-
Uleiul se recomanda a fi schimbat la interval de 1 an, in special ca circuli doar in oras. In ALH merge mai bine 5W40, nu 5W30. Eu am pus Motul X-Clean, dupa Castrol si chiar este bun. Silentios, iarna se incalzeste destul de repede, iar de consumat nu-l consuma deloc. Il gasesti la 160RON, sticla de 5L.-1 points
-
@iAlec , Alege Fuchs Titan GT1 XTL 5w40 sau Valvoline Xtreme MST C3 5w40 Filtru ulei Knecht Mahle OX143D Uleiul il schimbi la 1 an de zile, cu tot cu filtru-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00