Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 07.04.2018 în toate secţiunile

  1. Salutare! Ce bine ca a plecat iarna, am pornit iarasi prin tara Schimbat si anvelopele cu cele de vara, pus si ventilele vw (dat cu vaselina mai intai). Drumuri bune! p.s. n-o fi golful magnet de gagici, dar e magnet de pici
    4 points
  2. Salut raduV6 . Masina ta are motor de 1.6 TDI 105 CP deci are cutie DSG dq200 in 7 trepte cu ambreiaje uscate. Poti citi paginile acestui forum si afli absolut totul despre aceasta cutie , chiar mai sus putin pe aceasta pagina poti gasi informatii folositoare. Frumoasa masina , neagra cu interior alb imi place arata foarte bine , dar la kilometri astia cere cam mult pe ea.Sa o testezi bine , eu prima oara m-as concetra pe cutie in test - dupa ce ai mers ceva cu masina si ai incalzit'o bine , o pui in D o lasi la viteza mica sa schimbe treapta 2 apoi accelerezi mai tare, vezi daca se simte ceva ciudat , vibratii zgomote ciudate etc. Poti verifica si starea ambreiajelor - o pui pe manual +/- . te duci cu treapta 6 pe la 1500 rpm si accelerezi mai tare sa vezi daca patineaza , la fel cu treapta 7. Nu sunt mecanic sau stiutor in masini , este pararea mea dupa ce am citit integral acest forum si altele din afara , eu daca as mai cumpara o masina cu aceasta cutie asta as testa prima oara
    2 points
  3. 2 points
  4. Acum o saptamana mi-a venit masina, un Golf R Lapiz Blue. Poze facute de The Car Guys.
    1 point
  5. Hello guys, long-time lurker here. De-a lungul timpului m-a intrebat mai multa lume, vazandu-mi masina, daca am thread pe vwforum asa c-am zis s-o fac si pe asta, in ideea in care ma voi sfatui cu alti pasionati si cunoscatori ai masinilor. O sa incerc sa povestesc istoria mea cu masina, asa ca primul post va fi lung. O sa listez modificarile, dupa care va spun si povestea: Modificari pe masina: Amortizoare Bilstein B6 de Mk6 GTI Software APR Stage 1 Admisie Revo Bare stabilizatoare H&R 28/24mm Bucse bascule fata de Audi TT Placute de frana EBC Yellowstuff Lichid de frana Motul RBF600 Jante BBS RC 7.5J 17" ET43 Modificari ce urmeaza: Fuzete & bascule de Audi TT Bara stabilizatoare stock pe fata Kit de frane fata Stoptech ST-41 cu discuri pe 328mm In vara lui 2016 aveam de cumparat o masina care trebuia sa fie fun-to-drive si sa poate fi folosita de zi cu zi. Cu un buget de 6-7.000€ nu m-am putut atinge de ceva nou ori de ceva extravagant, dar am cochetat cu ideea unui coupe 2+2 sau o masina sport construita pe platforma dedicata. In cele din urma, a castigat latura mea de 'hot-hatch guy' intrucat apreciez foarte mult la o masina caracterul dual - dimineata cand dorm pe mine sa merg linistit pana la munca, iar vineri seara cand plec sa las nitel cauciuc pe asfalt. Asa am ajuns la un Golf 5 GTI, parea o masina competenta, echilibrata din multe puncte de vedere si care ar putea fi modificata moderat incat sa ii schimb caracterul catre ceva ceva care sa mi se potriveasca. Am vazut destul de multe GTI-uri si am fost dezamagit de mare parte din ele - masini fie neintretinute, fie modificate fara niciun fundament tehnic. In cele din urma, am dat ochii cu un GTI rosu din 2005 care mi-a placut. Masina mergea bine, geometria era corecta deci chiar dac-a fost rasturnata macar a fost reparata drept, era nemodificata si avea ~127.000km reali. Inspectia tehnica si vizuala a dezvaluit ca avea probleme cu geamurile electrice fata, motorase de la flapsurile de la Climatronic, pierderi de ulei pe la capacul chiulasei, cateva bucse obosite, o aripa infundata, unul dintre faruri era matuit iar interiorul era extrem de murdar de la cainele fostului proprietar. In fond, nimic ce nu putea fi rezolvat, asa ca pentru 5.000€ a intrat in posesia mea. Am purces la rezolvarea problemelor prin polisharea farurilor, demontarea si curatarea interiorului, schimbarea switch-urilor de la lumini si de la geamurile electrice plus prima servisare care a inclus revizia generala, schimbarea garniturii de la capacul chiulasei si reimprospatarea articulatiei fata. Acum fiind in stare tehnica buna, am inceput sa o folosesc asa cum trebuie. Fac pariu ca nu sunt singurul care se bucura cand vede un drum de munte liber in fata (mie imi place tare mult pe DN1A - Cheia), dar dupa ce am decolat de cateva ori la viteze ilegale, mi-a fost clar ca amortizarea nu e suficient de agresiva pentru stilul de condus. Am considerat sa schimb suspensia cu un cup-kit de genul Bilstein B12, dar cand am vazut specificatiile arcurilor aftermarket disponibile pentru Mk5 GTI m-am lasat pagubas (majoritatea arcurilor "sport" sunt mai scurte si mai moi decat cele stock - o reteta pentru dezastru) si am ajuns sa pun 'doar' un set de amortizoare Bilstein B6 (versiunea pentru Mk6 GTI, mai putin agresive decat cele de Mk5 GTI). Tinuta de drum a fost mult imbunatatita si pot spune ca dintre toate modificarile pe care le-am facut, amortizoarele sunt singurele care au avut numai plusuri. Pasul urmator a fost sa echipez masina cu un set de anvelope de iarna Nokian WR A4, iar distractia a fost la nivel inalt in prima iarna. Pe langa "baieteala" din oras si drumurile pe la munte, am participat si la Winter Trackday-ul organizat la Motorpark Romania. Nimeni nu poate spune ca un Mk5 GTI subvireaza la viteza pe zapada! Cu venirea primaverii, sosise momentul sa cumpar un al doilea set de roti; am gasit la pret OK un set de BBS RC 7.5J 17" echipate cu Federal 595 RS-7 225/45 R17. Nivelul de aderenta a crescut mult de tot, iar cu suspensia in mintile ei deja simteam nevoia de mai multa putere... m-am oprit direct la APR pentru un Stage 1. Dupa pregatirea masinii, care a implicat schimbarea DV-ului cu ultima revizia, cam follower-ul si N75-ul (care-a fost o p***a de diagnosticat) am crescut puterea pana la 240-250CP... cat o face Mk5 GTI Stage 1, caci cifrele astea nu sunt importante pentru mine. In aceeasi perioada am instalat si o admisie Revo, din simplul motiv ca tampoanele capacului de la motor obosisera si capacul intra in contact cu conectorul electric de la HPFP. Cu mai multa putere, o suspensie care lucra corect pe strada si gumele agresive masina devenise o placere la condus rapid. In 2017 am inceput sa particip si la trackday-urile de la Motorpark unde cateva minusuri au devenit evidente: franele nu faceau fata la mai mult de 1-2 ture rapide iar ruliul era imens, conducand la o uzura exagerata a flancului exterior de pe banda de rulare a cauciucurilor. Nici n-aveam nevoie de mai multe motive sa fac trecerea la niste placute de frana EBC Yellowstuff, lichid de frana Motul RBF600 si un set de bare stabilizatoare H&R (28mm pe fata, setata soft, si 24mm pe spate, setata hard). Am arucant si un set de bucse pline de Audi TT pentru mai multe precizie de la puntea fata. Nivelul de aderenta pe circuit a crescut simtitor, semn ca roata fata-exterior calca mult mai bine acum, dar franele au ramas tot de ... cacao. Masina e in continuare in configuratia de mai sus, dar urmeaza niste schimbari importante. In primul rand o sa fac trecerea la fuzete si bascule de Audi TT, intorcandu-ma la bara stabilizatoare stock pe fata, plus un kit de frane Stoptech ST-41 care ar trebui sa ofere un feedback mult mai bun in pedala de frana si sa reziste mai bine la abuz. Am in plan sa fiu pe 28 aprilie la Adancata cu modificarile acestea, iar in vara o asteapta o a doua excursie prin Europa... de data asta ma duc sa ii arat roscatei Stelvio. Modificarile pe care le-a suferit si pe care le va mai suferi masina au venit ca observatii personale dupa drumurile/trackday-urile facute. In nebunia mea, am dezvoltat chiar si un model simplu (2D) al suspensiei fata care a fost edificator. Geometria suspensiei fata pe platforma de Golf 5 nu e deloc de partea performantei, iar coborarea masinii exagereaza problemele... cele mai bune solutii sunt fie limitarea ruliului (care de la un punct incolo isi va spune cuvantul asupra comfortului), fie imbunatatirea geometriei, care se face mai dificil. Practic, singura varianta OEM o reprezinta fuzetele de TT, iar aftermarket numai pivotii reglabili de la SuperPro fac ceva in acest sens; orice altceva ar presupune fabricare custom, iar cum aici vorbim de suspensie si directie nu cred ca e o idee buna sa se ajunga acolo pentru o masina de strada. TL;DR: Bine v-am gasit. Sunt proprietarul unui Mk5 GTI rosu, rabla prin definitie, care nu arata prea bine dar este competenta si la mers tare si la naveta. I se aduc modificari pe masura ce isi arata minusurile.
    1 point
  6. Salutare, Dupa indelungi asteptari ursul Kodi si-a facut aparitia. Este vorba de un Style 2.0TDI DSG 190CP DSG 4x4. Pret total 36.692€, niciun leutz discount Comandat la Avia Motors Pantelimon pe 08.08.2017 si sosit pe 16.02.2018 (6 luni de asteptare fata de estimarea initiala a dealerului intre 8÷12 luni). Pe langa optiunile standard ale echiparii Style, am mai adaugat: - Vopsea: Laser White / Roti: Elbrus 7Jx18” 235/55/R18 / Airbag-uri laterale spate / Camera video spate / Driving Mode Selection (si Hill Hold Control cu functie Offroad) / Sistem de navigatie Amundsen MIB2 8” 2.5D / SKODA Connect (Care Connect (1 an) Infotainment Online (1 an)) / Pregatire telefon cu Bluetooth / Duze stropitoare parbriz incalzite / Elemente suplimentare protectie sasiu / Parbriz incalzit si senzor de ploaie / Pedalier sport / Plasa despartitoare portbagaj / Scaune spate incalzite / Sound System Canton / Roata de rezerva de dimensiuni reduse / Volan incalzit multifunctional (in piele si padele selectare trepte de viteza cutie DSG). Masina a venit cu anvelope de vara Pirelli. (3 dintre ele cu DOT 0218 si una cu DOT 5317 ) Cado' din partea dealerului: covorase din cauciuc OEM Kodiaq fata/spate. Dupa ridicare de la dealer fugutza la benzinarie si omv maxx motion diesel apoi plimbare pentru cunoastere. Ca si prima impresie, masina este usor manevrabila in comparatie cu gabaritul ei. DSG-ul da impresia un pic de lene, parca pleaca greoi de pe loc daca nu o calci mai cu fermitate, poate nu sunt eu obisnuit pentru ca vin de pe manuala sau poate o fi setat pentru rodaj. Cu SS incercam sa ne obisnuim. Camera video spate pe marsarier este senzationala. Confortul in habitaclu este super, desi nu am optat pentru piele. Am incercat un pic ACC in trafic si este woow, de abia astept sa il pun la treaba la drumuri lungi. Cu pedala virtuala portbagaj m-am impacat din a 2-a incercare. Intoarce multe capate pe strada Revin cu alte poze si impresii.
    1 point
  7. Salutari!!! A venit timpul sa va prezint si eu jucaria mea. Este vorba de un Passat CC negru din 2009, 2.0 tsi CAWB 200 cp tiptronic6. Masina am cumparat-o de la un prieten bun in mai 2016 la 135.000 de km, in prezent avand cam 195.000 de km. Masina a fost cumparata de prietenul meu de noua din reprezentanta VW din Pitesti, toate reviziile fiind facute doar la aceasta reprezentanta. Cele mai importante optiuni ar fi: - faruri bixenon cu afs - suspensie dcc - senzori parcare fata spate - park assist (face singura parcarea laterala cu spatele) - scaune sport electrice, incalzite, piele neagra - kessy - lane assist - rns 510 - jante vara 18, iarna 17 Dupa ce am inceput sa ma inteleg mai bine cu jucaria am inceput si sa o modific putin: - colantata albastru mat cu negru mat - chip tuning (power box) la race chip germania - tuning al pedalei de acceleratie XLR tot la race chip - filtru de aer sport pipercross - blow off valve forge - discuri de frana ventilate si perforate zimmerman fata, spate cu placute ate ceramice - arcuri eibach pro kitt - distantiere 20 fata, spate - ceasuri suplimentare raid hp night flight, presiune turbo, presiune ulei si temperatura ulei - lichid de frana racing motul rbf660 (pe cel normal l-am fiert) - ulei motul 300v power 5w40 - cauciucuri semi slick federal ss595 - subwoofer edge edp122sple6 - 1500 w rms legat la un amp pioner gm d9601 Pana la sfarsitul anului vreau sa trec putin mai sus cu puterea, adica piesele de pe audi s3 (turbo, injectoare, pompa benzina, intercooler si ce mai trebuie)
    1 point
  8. Frumos exemplar si motor in acelasi timp. Sa o porti cu placere. Te rog spune-mi si mie de la ce e martorul incercut in poza??
    1 point
  9. Spre rusinea si uimirea mea, abia acum descopar tenta aceasta la oglinzi.
    1 point
  10. Azi dupa foarte mult timp am reusit sa merg sa spal si eu masina, era foarte murdara. La mine pe strada sunt niste lucrari si a fost noroi constant in ultimele 2 saptamani, deci nu avea rost sa o spal pana nu se usca noroiul Si pentru ca acum era curata si am facut 23.000 Km, m-am pus si am schimbat filtrele de aer si polen pe care le aveam deja luate de vreo 3 saptamani. Dupa cum se vede, filtrul de aer vechi era intr-o stare chiar foarte buna, daca il si suflam putin ar mai fi putut fi pastrat mii bune de Km. Dar la cat sunt filtrele, chiar nu are rost sa te zgarcesti la 130 lei Sambata viitoare sunt programat la schimbul de ulei si revizia aferenta. Pregatim masina pentru....zile importante (coming soon)
    1 point
  11. Nu are RCD ci RNS 315. Mie cel mai mare dezavantaj mi se pare de departe lipsa Xenonului. Asta chiar e un retrofit costistitor. Oricum, cred ca in afara de senzori de parcare, proiectoare si scaune fata incalzite nu pare sa aiba ceva in plus fata de dotarile de baza (nu prea imi dau seama din poze).
    1 point
  12. Ti-am raspuns pe PM. Meanwhile, in Romania ... ... si consumul ..dupa Si 4motion in actiune
    1 point
  13. Scrie pe computerul de bord 2 cylinder mode cand este meniul de consum/autonomie afisat.
    1 point
  14. revin dupa ce am disecat senzorul defect. dupa cum vedeti in poze, senzorul are o placa cu destule componente electronice, placa imbracata intr-un silicon destul de puternic. din cate am vazut, partea electronica functiona, doar ca nu mai primea semnal de la pastila piezoelectrica, care nu stiu cum se prindea de placa... cred ca, de cei 2 pini erau prinse 2 litze foarte subtiri, care in timp s-au desprins, de aceea uneori functiona, alteori nu. Interfata cred ca detecta placuta ca fiind ok de aceea nu primesc eroare...
    1 point
  15. Frumoasa masina, cati mai multi km fara evenimente neplacute.
    1 point
  16. A mea nu e facelift, e modelul 357 si m a ajuns in Germania (cu istoric si tinuta cum trebuie) 13.500€ anul trecut. La 8-10K € gasesti o multime cu "carte service" (completate pe genunchi)
    1 point
  17. Prima varianta Liqui Moly Top Tech 4100
    1 point
  18. Long post ahead despre modificarile planuite in primul post. Exista TL;DR la final, dar n-are sens... mai bine cititi. Luni a fost ziua cea mare in care suspensia fata a primit modificarile si franele au fost instalate. Nu am mai vazut pe nicaieri un astfel de setup asa ca am avut emotii serioase; oricat m-as fi documentat si oricat as fi calculat, pana nu vezi piesele pe masina nu poti fi sigur daca intra, daca se potrivesc si daca fac echipa buna in final. O sa incep cu cateva puncte-cheie de la instalare, apoi trec in revista franele si in final tinuta de drum cu noul setup al masinii. Tineti cont ca aceste prime impresii se bazeaza pe drumurile facute in ultimele doua zile prin oras, asadar mers sub limita. Chiar daca ocazional am mai tras de ea intr-un sens giratoriu sau pe vreun viraj, acest "preview" nu trateaza mersul sportiv la limita. Instalarea Instalarea a mers fara probleme, mecanicii si-au facut treaba cu simt de raspundere; totul a durat in jur de 4 ore lucrand in 3 oameni ca na... mai o sămânță, mai o glumiță, ceva sa descretim si noi fruntile. Ca sa reamintesc, au fost instalate pe masina bascule (cu tot cu pivoti), fuzete si capete de bara de TT, bielete directie de Hyundai i20, bara stabilizatoare fata stock de Mk5 GTI si kit-ul de frane Stoptech ST-41. S-au folosit suruburi noi pentru portetrieri, pentru planetare si pentru prinderea fuzetei de amortizor... in principiu ca sa se desfaca usor daca nu merge bine masina dupa modificari. Am pastrat rulmentii vechi de pe masina, precum si bucsa mare de la bascula (carcasa bucsei de TT are o forma diferita). In timpul instalarii cele mai mari emotii le-am avut cu bieletele de Hyundai. Desi au lungimea potrivita, iar filetele sunt corecte pentru caseta de directie de Golf si capul de bara de TT, filetul din partea capului de bara parea ca nu se extinde suficient spre caseta pentru a face geometria rotilor in mod corect (mai tarziu s-a infirmat ipoteza, se poate face convergenta fara probleme si oricum exista optiunea de a impinge pivotul spre exterior - cei de TT sunt reglabili - astfel deschizand rotile fata; mai multe detalii o sa dau in ultima parte a postului). Si, cum spuneam, 4 ore dupa ce ne-am apucat de treaba, masina a fost coborata pe roti si am plecat in probe... larg mi-a fost zambetul, chiar daca nu facusem inca geometria. Kit-ul de frane Stoptech ST-41 Imediat ce-am plecat in proba cu masina am inceput sa rodez franele prin cateva opriri usoare, progresand spre opriri sanatoase (nimic extrem). Pedala de frana s-a transformat complet! Pe strada nu m-am plans niciodata de franele stock de GTI, nici ca rezistenta la abuz nici al fortei de franare, dar kit-ul Stoptech e in cu totul alta liga ca feeling. Pedala are o cursa moarta scurta in partea de sus, asa ca inca pot frana progresiv cand ma opresc la semafor, dar in momentul in care te sui pe pedala inspira atat de multa incredere! Pedala ramane ferma chiar si la franari puternice, orice variatie a presiunii pe pedala se transforma intr-un raspuns direct proportional al sistemului de franare; modularea pedalei de frana a devenit intuitiva, nu mai trebuie sa urmaresti "cu coada ochiului" reactiile masinii, feedback-ul este mult imbunatatit. Interesant de notat este ca ST-41 este etrierul mic de la Stoptech, dintre cele cu 4 pistonase. Kit-ul pentru Mk5 GTI vine cu discuri 328x25mm (dintr-o singura bucata, ventilate directional), etrieri cu 4 pistonase (2x38mm + 2x34mm), placute de frana Stoptech Sport si furtunase metalice Stoptech. Etrierul mic inseamna ca franele nu pot fi echipate cu discurile Stoptech 328x28mm din doua bucati (mai usoare si probabil mai bine ventilate), dar pune mai putine probleme jantelor. Ca idee, peste kit-ul ST-41 incap si jantele stock de GTI (17" 7.5J ET51; Denver le spune?) ramanand cam 3mm intre etrier si spite. Bineinteles, nu orice janta cu aceste dimensiuni va cuprinde franele fiindca forma spitelor joaca un rol important. Prima impresie pentru mersul de zi cu zi cu placutele de frana de la Stoptech sunt bune; nu fac zgomot, musca repede frana, dar trebuie tinut cont de cateva lucruri: 1. N-am avut de-a face cu temperaturi extreme (foarte rece sau foarte cald), 2. N-am abuzat de frane (hei, de-aia se numeste mers de zi cu zi!), 3. Nu vorbim de placute Stoptech pe etrieri stock, deci concluziile sunt influentate si de celelalte componente ale sistemului de franare care au fost schimbate. In rezumat, despre kit-ul Stoptech ST-41, din perspectiva "daily": Pedala de frana ferma la franari puternice; Dozaj facil in comparatie cu franele stock, atunci cand vorbim de franat puternic; Compatibilitate cu o multime de jante cu diametrul de 17", inclusiv cu cele stock de Mk5 GTI; Par mult mai capabile decat franele stock, lucru ce va trebui verificat in conditii propice; Inspira incredere cu duiumul, mult peste franele stock din acest punct de vedere; Placutele care vin cu kit-ul nu sunt compromise pentru mersul de zi cu zi - sunt silentioase si nu musca excesiv de brusc. Modificarile puntii fata Sunt mandru de partea asta, din simplul motiv ca a fost gandita si calculat in Excel. Nu am mai vazut pe altcineva sa mearga cu suspensia fata de TT cu arcuri de GTI, cuplata cu bara stabilizatoare fata stock si bara stabilizatoare spate rigida. Cand am iesit in proba cu masina, am fost teribil de dezamagit. Denivelarile luate cu o singura roata conduceau la miscari laterale ale sasiului, cauciucurile fata plangeau imediat ce incercam sa intru mai energic intr-un viraj, acolo unde masina nu avea probleme inainte. Stiam ca geometria nu era in regula, dar mecanicii aproximasera ochiometric convergenta fata. Sub ceata dezamagirii incepusem sa ma gandesc ce fac mai departe: puteau fi basculele care stau prea mult inclinate in jos si conduc la modificari de ecartament peste denivelari. O cobor pe fata? Trec la loc la puntea fata de GTI? Dinamica era extrem de ciudata peste denivelari, fata si spatele lucrau total diferit - poate nu fusese o idee buna sa fac schimbari radicale la puntea fata. After all, masina inspira multa incredere la mers tare inainte de modificari... plecasem tarziu de la garaj, eram obosit si acum ma cuprinsese si sentimentul de dezamagire. Pentru ca asa sunt eu extremist, fie sunt incantat, fie imi tuna si imi fulgera, nu mai aveam rabdare pana a doua zi la geometrie. Era o chestie de "make it or break it", pentru ca indiferent cat de "competenta" ar fi fost masina, un asemenea comportament dezechilibrat taie mult din placerea de a conduce. Am avut noroc insa... Excel-ul isi facuse treaba... dupa geometrie masina s-a schimbat total!! Nu numai ca disparuse comportamentul ciudat peste denivelari, dar deodata devenise capabila de lucruri pe care doar mi le puteam imagina cu suspensia stock. Sa va spun ca atunci cand am ajuns la AutoSoft pentru geometrie rotile fata erau inchise "doar" 3 grade? In rest perfect simetrica, cu pivotii cat mai in interior unghiul de cadere era de -1 grade (doar un pic mai mare decat GTI stock), cu pivotii in exterior caderea este de -1.5 grade... si am lasat-o la -1.5 grade, sper ca uzura anvelopelor sa nu fie o problema pe termen lung. Bieletele de Hyundai permit reglarea corecta a convergentei in ambele pozitii ale pivotilor, unghiul de fuga a scazut de la 7.75 grade la 7 grade ș'unpic; lucru usor de banuit din cauza geometriei fuzetelor de TT. Dupa geometrie am inceput sa ma dau la ea pe oriunde prindeam un giratoriu cat de cat liber sau un viraj mai interesant. Subvirarea (tineti minte ca vorbim de comportament sub limita aderentei) a scazut simtitor, masina vrea sa se roteasca mai mult si e nevoie de un unghi de bracaj mai mic pentru a naviga acelasi viraj. Spatele lucreaza mai mult acum si te poti juca cu masina si la viteze mai mici, fara sa faci nimic periculos, asa ca fun-factor-ul a crescut pentru mine. Pentru navigarea unui viraj, o masina trebuie sa faca doua lucruri: sa translateze si sa se roteasca. Prima pentru a isi schimba pozitia, a doua pentru a-si schimba orientarea. Ei bine, acum masina este dispusa sa se roteasca mai mult si mai repede, ceea ce inseamna comportament mai putin subvirator; de la volan se simte, ca pasager nu stiu pentru ca n-a avut nimeni loc de mine la volan ultimele zile. Un alt avantaj obtinut prin cresterea transferului de mase pe puntea spate , respectiv scaderea pe puntea fata este ca rotile din fata sunt mai egal incarcate acum in viraj ceea ce a crescut simtitor tractiunea la iesirea din viraj, un lucru care ma incanta pe masina asta turbo fara LSD. Alt lucru pe care l-am observat este ca puntea fata lucreaza mult mai fin peste denivelari. Cel mai mare impact l-a avut probabil bara stabilizatoare mai moale, dar pe denivelari mici sau pe denivelari care afecteaza amandoua rotile se simte masa nesuspendata redusa; avand o inertie scazuta, fortele transmise prin arc-amortizor sunt mai mici. Sincer, pentru un sensibil ca mine, comfortul creste satisfactia la volan; bineinteles, daca asta nu presupune reactii lente din partea sasiului! Directia este si ea putin mai usoara, parte din cauza masei nesuspendate scazuta, parte din cauza unghiului de fuga redus. Overall feeling-ul masinii s-a schimbat in bine. Puntea fata este moale iar suspensia lucreaza pe o cursa mai lunga acum. Ruliul a crescut doar putin, tot pe acolo practic, asa cum calculasem, dar unghiul de cadere adaugat + geometria imbunatatia, care ajuta la pastrarea rotii cat mai drept pe asfalt, inseamna ca a crescut mult aderenta puntii fata. Efectiv, masina se inclina dar puntea fata nu este deranjata de acest lucru; reactiile masinii sunt moi (pentru o masina cu pretentii sportive, cel putin) si bine amortizate, nu aduce deloc a kart. As putea spune ca raspunsul masinii a ramas la fel de rapid/lent ca inainte, cu avantajul ca are mai multa aderenta pe fata acum. Exista si dezavantaje totusi! In primul rand, ecartamentul fata s-a latit cu 40mm (cam 20mm pe fiecare parte, o aproximatie!). Cu jantele mele BBS 7.5J ET43 asta inseamna ca ies putin in afara aripii iar pe denivelari mari (speedbump-uri luate la >40km/h) rotile ating in aripi; va trebui sa rectific problema asta. In al doilea rand, unghiul de cadere de -1.5 grade inseamna uzura a anvelopelor accelerata; se poate reveni la -1 grade unghi de cadere prin mutarea pivotilor spre interior. In al treilea rand, dar la fel de important, conform legilor din Romania aceste modificari nu sunt legale intruct modifica parametri constructivi ai autovehiculului. Si mai e un lucru, in caz de accident s-ar putea sa nu gasesc piese la fel de repede cum as gasi pentru GTI stock. In ansamblu sunt extrem de multumit de rezultatul final. A fost asa un contrast intre prima impresie si felul in care se comporta masina acum incat am trecut de la agonie la extaz. Ma bucur ca modificarile au adus rezultatele calculate de mine: puntea fata este mai moale, mai "compliant" si castiga in acelasi timp simtitor mai multa aderenta. Masina nu e kart, nu schimba directia ca un tantar si se inclina, dar acum puntea fata nu mai e asa deranjata de ruliu. A devenit mai fun si in acelasi timp si mai comfortabila, overall sunt incantat. Rezumand, trecerea la fuzete si bascule de TT, pastrand arcurile stock de GTI si revenind la bara stabilizatoare stock, inseamna ca: Unghiul de cadere pe fata poate fi reglat intre -1 si -1.5 grade; Suspensia lucreaza mai fin si castiga independenta, iar asta se simte la comfort; Aderenta pe puntea fata creste mult, in special atunci cand se dezvolta unghiuri mari de ruliu; Geometria suspensiei fata se imbunatateste, castigul unghiului de fuga pe compresie si centrul de ruliu ridicandu-se binisor; Masina e mai dispusa sa se roteasca si, deci, e mai putin subviratoare; s-ar putea sa fie chiar prea dispusa sa se roteasca la mers tare, remains to be seen; Ecartamentul fata se lateste cu ~40mm, ceea ce poate insemna contact intre anvelopa si aripa, in functie de rotile de pe masina. Tot ce am scris mai sus se aplica in regim de utilizare "daily", asa cum am condus masina de cand am facut modificarile. Drumurile pe Cheia si trackday-urile vor urma! Celor care au masini pe aceeasi platforma cu Mk5 GTI le recomand modificarea din tot sufletul pentru ca imbunatateste mult puntea fata. Fata de o masina complet stock ruliul ar fi diminuat, comfortul ar fi putin imbunatatit si aderenta ar creste. In urma acestor modificari, cred ca se poate obtine un plus de comfort si trecand la fuzete & bascule de Passat (geometric identice cu cele de Golf, dar din aliaj usor -> mai usoare si mai rezistente). Altfel, o modificare simpla si "ieftina" pentru imbunatatirea tinutei de drum trebuie sa fie pivotii de la SuperPro. Nu i-am testat, dar functioneaza pe acelasi principiu cu modificarea facuta de mine: coboara punctul de pivotare fuzeta-bascula si maresc unghiul de cadere. Sigur, diferentele vor fi mai mici decat trecerea la puntea fata de TT. Este parerea mea personala ca o masina nu trebuie sa iti rupa spatele ca sa fie competenta sau sa fie distractiva. Daca geometria suspensiei este una buna iar miscarile rotilor sunt controlate (a se citi arcuri&amortizoare ales corect) atunci sasiul poate lucra impreuna cu asfaltul, nu se va lupta cu el. Uitati-va doar ce suspensie moale au masinile WRC, cu o cursa foarte lunga si o amortizare de ia durerea de cap... Masinile alea merg pe aceleasi drumuri ca si noi, nu masinile de F1. Prin modificarile aduse puntii fata am incercat sa cresc independenta suspensiei fata si sa imbunatatesc geometria suspensiei. Primele impresii, obtinute numai dupa mers pe strada, se ridica la nivelul asteptarilor pe care le aveam. Inainte de a trage concluziile finale, se impune testarea solutiei pe circuit si pe un drum denivelat de munte. E important ca masina sa nu fie numai competenta si distractiva, ci si sigura si sa inspire incredere la viteze mari. Daca e cineva interesat, pot alcatui o lista cu toate piesele necesare modificarii si codurile aferente. TL;DR: Ardem banii degeaba pe masini vechi si incercam sa para ca stim ce facem.
    1 point
  19. Astazi am achitat factura integral. Se pare ca nu vom petrece Pastele impreuna. Abia pe 12.04 vom face cunostinta. Revin cu impresii si voi face si o mica prezentare, cand ajunge masina. Sarbatori fericite tuturor!
    1 point
  20. Doar plasticul ala alb era rupt si la mine. Se putea mai rau, se putea buli vreun calculator... asa ca zic Doamne ajuta ca am scapat cu doar atat! @toni La ultima scanare dupa ce m-am prins si am facut clean-up erau o gramada de erori de low voltage si implausible signal pe diverse module. Greu de spus ce s-a intamplat, tehnic vorbind. Insa si pe mine ma mira foarte tare ca nu exista o protectie pentru asa ceva. @Bebeee: clar e de bagat la cap, de asta m-am si gandit ca ar fi bine sa povestesc.
    1 point
  21. Dupa ceva timp de liniste in care doar am mai strans niste km, duminica GTI-ul mi-a dat cea mai tare teapa ever de 1 aprilie. Disclaimer: urmeaza o poveste mai lunga. De fapt a inceput cu o seara inainte cand in drum spre casa acul de la temperatura s-a dus spre rosu. Nu i-am facut nimic atunci pentru ca era tarziu. A doua zi am plecat la plimbare din ZH in Lugano si la plecare am pus OBD11 (imi multumesc si acum ca mi-am luat) si am sters eroarea, am zis ca oi fi scapat... De unde, cu 30-40 km inainte de destinatie iar s-a dus spre rosu*** (nota e spoiler, deci a se citi dupa finalul povestii) - loguri in mers, temperatura era de fapt normala - pe la 90 de grade, ciudat... Am ajuns si am cautat parcare, dar a trebuit sa plecam relativ repede de acolo pentru nu am gasit nicaieri unde sa mancam. Plecam si in mai putin de 2 km bordul se face pom de Craciun, limp mode, max 4000 rpm, superb, panica. Nu mai merge sa sterg erorile, imi doresc doar sa ajung la o parcare. La un semafor imi serveste "Engine overheat, STOP now, check manual!" Shit, I'm fucked! Opresc motorul cu gandul ca la verde sa il pornesc iar si sa trec intersectia macar. Se face verde, pornesc, totul perfect, temperatura pe bord 90. Bai mai las-o-n... hmm... Nu gasesc imediat parcare, ma invart vreo 15-20 min in ambuteiaje mai mult cu a-ntaia - la astia a fost Pastele, deci haos - totul ramane ok. :| Suspectez deja probleme pe partea electrica, de fapt sunt destul de sigur. Parchez intr-un final. Ne plimbam, mancam, ghimpele in coasta. Vroiam sa ramanem peste noapte, dar nu am mai avut curajul si dispozitia, asa ca pe inserat mergem la masina sa plecam. Pun telefonul la incarcat ca nu prea mai aveam baterie si pornesc motorul: piuituri, bordul toate culorile, da sa porneasca si se opreste imediat; mai incerc o data, la fel. Ma fac si eu ca si bordul - verde, albastru, galben, rosu, negru. Intrebam pe niste oameni ce putem face, evident ca doar sa o lasam acolo sau eventual platforma cu ACR-ul lor, daca s-o intampla sa fie disponibili si astia - pentru ca remember, Duminica, Paste, alea alea, iar a doua zi tot liber si sarbatoare. Mai deschid capota si trag de niste mufe fara nicio speranta, sunt kkt pe mine, ce sa mai. Ma mai sui o data in masina sa mai incerc o pornire si atunci ma loveste - nici acum nu stiu cum s-au facut conexiunile in creier si cum m-am prins: scot cablul pe care il conectasem la portul USB ca sa imi incarc telefonul. Minune, porneste motorul! O luam din loc cu inima stransa, pare totul ok, ne oprim apoi intr-o benzinarie si pun iar diagnoza, sterg toate erorile, iar de atunci totul a revenit la normal! *** ne-am dat seama ca asta s-a intamplat fix cand sotia si-a pus telefonul la incarcat, superb, dar indiciu de nepretuit; pana acolo nu facuse figuri pentru ca prietenul care ne insotea a avut si el nevoie sa incarce telefonul si cum el are alta mufa, a folosit alt cablu. Asa ca un rahat de cablu USB bulit mi-a pus toata masina in c#r. Mare, mare noroc ca am avut diagnoza, m-a scos dintr-un foarte mare rahat. Daca nu o aveam nu stiu daca ajungeam acasa pentru totul era dat peste cap, plus ca oricum ar fi trebuit sa ajung la service. Mi-am luat, sau mi-am dat cea mai mare teapa de 1 aprilie de pana acum. Si bine ca a fost doar atat, ca se putea mult mai rau. Invataminte? Aveti grija ce bagati si in ce gauri! Si ca sa incheiem intr-o nota pozitiva, doua poze cu ZH privit de sus.
    1 point
  22. @razvan.ac Multumesc! am ales style cu clever pack si inca ceva. sa vina masina si facem prezentarea.
    1 point
  23. Salut, Nu ai reusit sa scoti sub 20k o Octavie cu 1.4 / 1.5 cu pachetul CleverPack ? Poate reusesti sa iesi si pe un DN cu motorul 1.5 ca sa vezi comportamentul la viteze mai mari si diferentele fata de 1.0 TSI. Acum s-a pornit si Rabla si multi se grabesc cu achizitiile, tichetele din prima serie se termina in maxim doua saptamani.
    1 point
  24. Si parerea mea este sa mergi pe 1.5 tsi, trebuie si un pic de placere
    1 point
  25. Subiectiv, sunt indragostit de octavia
    1 point
  26. Am reusit si eu ...de fapt nu eu ci terrabyt, cu ajutorul lui este functional volanul meu.
    1 point
  27. Eu l am anulat de anul trecut! Sunt multumit! Pot spune ca functioneaza masina mai bine k inainte cu acel filtru!
    1 point
  28. Rege.din 300 in 300 km am...ma gandesc sa il anulez...consum de motorina mare si mult timp pierdut cu plimbarile...Da e adevarat si la dube crafter si transporter e pb asta tot din cauza dpf
    1 point
  29. Asa pateam si eu! Intra motorina in ulei din cauza regenerarilor! Am schimbat uleiul, dupa aproximativ doua luni, iar era nivelul foarte ridicat! Am facut dbf off, am schimbat uleiul din nou, nu se mai fac regenerari, iar nivelul la ulei e perfect! deci concluzia?
    1 point
  30. Motoare tsi pe golf 7.... tsi 1.2 105 cp din 2013, highline (pe atunci se permitea HL la aceasta motorizare), am depasit in aceasta luna 110.000 km. Uleiul si toate filtrele schimbate anual dar nu mai repede de 25.000 km. Bujiile inlocuite la 60.000, iar la 2 ani (daca nu ma insel) lichidul de frana. Ieri am schimbat discurile si placutele fata/spate, cu unele aftermarket,(trw). Observand ca si cele originale erau trw insa si cu inscriptia vw AG. (sper sa nu fie interpretat ca fiind reclama) In afara de un bec de faza scurta, nu am avut nicio problema. In octormbrie voi iesi din garantie si sunt curios ce ma asteapta. pana acum, nu am ce sa reporsez acestei mototizari, cu exceptia ca la un mers mai sportiv, papa cam un litru de ulei intre schimburi (momentan nesemnificativ si cunoscut acest aspect) Nici de consum nu ma pot plange, eu unul sunt extrem de multumit. La procentul meu de aproximativ de 70% extern si 30% intern, consumul mixt fiind de 6.3. In privat daca pot sa ava ajut cu alte detalii, sunt aici
    1 point
  31. Salut colegi, Vreau sa lamuresc un aspect pentru unii dintre voi. Cu categoria B 96 putem trage o remorca / platforma cu greutatea mai mare de 750 kg. Cu B 96 poti conduce un ansamblu de vehicule de pana la 4250 kg. In Romania si in toata uniunea europeana ! Cei care aveti categoria B mergeti la o scoala de soferi si faceti un curs (dureaza 5 zile)fara examen,fara teorie,dupa curs primiti o adeverinta cu care mergeti la serviciul de permise si il schimbati,in noul permis va aparea codul 96 Eu tractez platforma dupa un Seat Alhambra saptamanal prin germania - austria - ungaria,am fost oprit in toate tarile enumerate mai sus si nu am avut nici o problema. ATENTIE !! Socotiti doar masele maxime total autorizate (MTMA). Din 4250 scadeti MTMA al masini tragatoare 2470 (seat alhambra) raman 1780. Eu am o platforma detarata cu MTMA de 1700.
    1 point
  32. Salve! Am cumparat masina din Germania, inca o astept sa ajunga in RO. Am vrut initial sa iau un 2.0TDI DSG, insa as fi iesit din buget. As fi putut sa iau o masina cu pana in 20.000km la un pret de 16-16,500e fara TVA, insa am dorit sa raman in buget. Initial m-am gandit la 14.200e dar am cumparat cu 14.100e, la care se mai adauga costuri de transport, schimb valutar, etc. In total am platit 15.500euro fara TVA. Norocul meu este ca nu platesc taxa pe valoare adaugata... deci cam acesta este pentru mine pretul de achizitie. Din ce am vazut din decodarea VIN, este iesita din fabrica in Oct 2016 si inmatriculata in Dec 2016. Nu inteleg care-i faza, de ce mai scrie acolo model 2017, in fine... rulaj la zi: 13.180km Am vrut o masina aproape noua. Imi convine deprecierea de pret fata de una noua, insa nu am cumparat niciodata o masina cu mai mult de 15.000km. As merge pana la 20.000km, insa mai mult decat atat, nu prea ma intereseaza. Pentru detalii despre echiparea exacta, gasiti un pdf atasat de acest topic. Am cumparat masina exclusiv pentru necesitati urbane, poate doar pentru drumul de 15km intre Galati si Braila... dar cine stie?! Nu cred ca am nevoie de ea in afara orasului, pentru treaba asta am un Passat 2013, pe care abia astept sa-l schimb cu unul din 2016-2017 Dar deocamdata sa ramanem la Golf. Este primul pentru mine si l-am ales pentru ca ofera un confort excelent si se misca foarte bine prin trafic. Puterea de 150cp este foarte importanta. La 40 de ani nu fac liniute, insa imi place ca atunci cand apas pedala, masina sa raspunda hotarat. Sunt din Galati, la noi traficul este mai mult decat acceptabil, se poate merge destul de repede si sunt reprize scurte care merita a fi savurate. Voi folosi masina zilnic, la birou. Eu sunt agent imobiliar si fac in medie 100km pe zi si de regula cu cineva in masina. Din acest motiv ma gandesc ca un Golf VII, chiar ofera un spatiu decent in habitaclu. Ar mai fi fost ceva variante, cum ar fi un VW Jetta, Skoda Octavia, Superb, etc... insa cred ca nu prea am nevoie de celelalte avantaje oferite, cum ar fi portbagaj grozav, volum interior mai mare sau eu stiu ce altceva. Echipare MyCar.pdf
    0 points
  33. M-am grabit sa rasuflu usurat... dar in seara asta m-a lasat in drum. Totul a fost perfect de duminica pana acum. Azi am venit de la serviciu si apoi am plecat sa o spal. Dupa spalat am mers vreo 4 km si m-am oprit la un bancomat, iar cand am vrut sa plec mi s-a facut bordul iarasi toate culorile si nu a mai pornit, erorile reapar si la revedere. Maine sa vad cum fac sa o duc la service. Ori cablul ala a bulit ceva, ori e cu totul alta problema care nu are legatura, desi cam mari coincidentele. O sa va spun deznodamantul.
    0 points
  34. Fata de Logan, o sa fiu multumit? Mare lucru nu am de carat cu masina, pe mine si pe sotie.
    -1 points
  35. Mulțumesc pt sfaturi! Credeam ca e senzorul de la pedala de acceleratie! Daca demontez clapeta pt curatare, trebuie reglata la montare?
    -1 points
  36. Ultima oara cand am folosit eu castrol acum cativa ani, am schimbat magnatec-ul cu edge imediat dupa si am putut sa compar si mi-a placut mai mult cum suna motorul cu magnatec (mai infundat si mai silentios). Daca nu s-a modificat compozitia uleiului in ultimii ani, eu zic ca poti merge linistit pana la urmatoarea revizie. Dupa ce am incercat edge, am renuntat de tot la castrol, ceea ce iti recomand si tie sa faci.
    -1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!